![]() |
![]() |
![]() |
159:- |
Postad 24 november 2014 - 11:58

Men nån som vet någon app till Android eller iOS som gör att man kan streama Spotify? Har ju funnit och tagits bort fram och tillbaka så jag vet inte hur det ser ut i dagsläget.
Postad 24 november 2014 - 12:40
Spotify själva verkar inte intresserade så det är nog bara att glömma tills vidare.Jahaaa, då hänger jag med
Men nån som vet någon app till Android eller iOS som gör att man kan streama Spotify? Har ju funnit och tagits bort fram och tillbaka så jag vet inte hur det ser ut i dagsläget.
Postad 24 november 2014 - 13:13
Funkar inte SpotiCast längre? Den testade jag tidigare och fungerade hyffsat bra.Men nån som vet någon app till Android eller iOS som gör att man kan streama Spotify? Har ju funnit och tagits bort fram och tillbaka så jag vet inte hur det ser ut i dagsläget.
Edit: Annars ska det fungera att casta allt som visas på skärmen i Lollipop. Har inte testa själv dock.
Redigerat av distortion2, 24 november 2014 - 13:15.
Postad 24 november 2014 - 14:16
Android-appen SVT Play Beta funkar nu med ChromeCast. Jädrar vilken tid det tagit, men SVT fick tummarna loss till sist...
Det lät bra, men när jag skulle installera appen såg jag vilka rättigheter de krävde..
"Tillåter att appen får reda på telefonnumret och enhetens id, om ett samtal är aktivt och vilket det andra numret är som ansluts till samtalet"
Varför ska SVT veta vem jag ringer till för att kunna streama video?
Postad 24 november 2014 - 15:11
Postad 24 november 2014 - 15:58
Tänkte mer någon inofficiell variant, kanske inte till iOS men till Android.Spotify själva verkar inte intresserade så det är nog bara att glömma tills vidare.
Postad 24 november 2014 - 15:59
Androidrättigheterna har gått genom taket det sista året, bara att godkänna skiten
Eller låta bli att använda, vilket jag gör.. ska en tv-app hålla koll på vem jag ringer så ska de presentera en j*vligt bra anledning för att jag ska kunna tänka mig att använda den appen. Alla de som bara tyst accepterar och använder ändå är de som gör att vi hamnar i denna urvattnade situationen där de flesta appar läcker som ett såll vad det gäller information om sina användare.
Postad 24 november 2014 - 16:14
Kommer nog aldrig komma. Spotify satsar på spotify connect får in mer licens pengar den vägen .Tänkte mer någon inofficiell variant, kanske inte till iOS men till Android.
Postad 24 november 2014 - 18:01
Jo en inofficiell är väl troligare än officiell, eller?Kommer nog aldrig komma. Spotify satsar på spotify connect får in mer licens pengar den vägen .

Postad 24 november 2014 - 19:41
Testade nu när jag kom hem, SpotiCast fungerar fint för att streama Spotify till Chromecasten.Jo en inofficiell är väl troligare än officiell, eller?
Postad 25 november 2014 - 08:01
Postad 25 november 2014 - 09:17
Det mesta som du kollar på via webbläsaren Chrome visas på TVn, osäker på hur/om det funkar på mobila enheter dock.Har sökt lite men inte fått helt klarhet i detta. Om jag nu skaffar en chromecast och använder chrome på min andriod. Kan jag då "casta" alltså skicka över air-play till tv:n vilket video innehåll som helst jag vill se på tv:n?
Postad 25 november 2014 - 12:17
Postad 25 november 2014 - 12:32
Eller låta bli att använda, vilket jag gör.. ska en tv-app hålla koll på vem jag ringer så ska de presentera en j*vligt bra anledning för att jag ska kunna tänka mig att använda den appen. Alla de som bara tyst accepterar och använder ändå är de som gör att vi hamnar i denna urvattnade situationen där de flesta appar läcker som ett såll vad det gäller information om sina användare.
Tror nog inte att SVT har som ambition att hålla koll på vem du ringer.
Det är snarare så att deras ganska lusiga utvecklingsteam satt "default-rättigheter" på appen bara.
Är du tveksam så dra iväg ett mail till dem och fråga.
Postad 25 november 2014 - 12:44
Tror nog inte att SVT har som ambition att hålla koll på vem du ringer.
Det är snarare så att deras ganska lusiga utvecklingsteam satt "default-rättigheter" på appen bara.
Är du tveksam så dra iväg ett mail till dem och fråga.
Så kan de givetvis vara, att det helt enkelt är inkompetens från utvecklarna. Blir lite nyfiken, så kanske faktiskt ska maila dem..
Postad 25 november 2014 - 12:50
Så kan de givetvis vara, att det helt enkelt är inkompetens från utvecklarna. Blir lite nyfiken, så kanske faktiskt ska maila dem..
Mail skickat, ska bli intressant att se vad de svarar. Är ett jäkla ofog med alla appar som har behörigheter de inte borde behöva.. enormt svårt att veta vilka som bara är inkompetenta och vilka som faktiskt använder det för att kartlägga sina användare. Tyvärr måste man ju utgå från det värsta.
Postad 25 november 2014 - 13:21
Mail skickat, ska bli intressant att se vad de svarar. Är ett jäkla ofog med alla appar som har behörigheter de inte borde behöva.. enormt svårt att veta vilka som bara är inkompetenta och vilka som faktiskt använder det för att kartlägga sina användare. Tyvärr måste man ju utgå från det värsta.
Gick ett snabbt svar:
"Vi har tagit bort det kravet i den senaste versionen (0.9.3)."
Synd bara att det är 0.9.1 som finns på Google Play
Postad 25 november 2014 - 14:40
I Android 5.0 (Lollipop) ska du kunna casta allt som visas på skärmen på mobilen till chromecasten. Jag är osäker på om det är chromecasten själv som hämtar innehållet då eller om det är streaming från mobilen till cc:n. Jag har inte Lollipop själv så jag kan inte prova.Det är just bara mobil enhet som är intressant, då jag isåfall ska använda chromecast i sovrummet och vill kunna slänga igång något snabbt från telefonen, säg att jag skulle vilja kolla på en film ifrån swefilmer, ingen som provat detta?
Än så länge är det bara Chrome på datorn som har inbyggt stöd för chromecast. Jag har för mig att det fanns i Chrome (beta) för mobilen förut, men det verkar ha försvunnit.
Sammanfattning: det du vill göra borde gå på en mobilen med Android 5.0, men jag är inte säker på hur bra det blir.
Postad 25 november 2014 - 14:53
Jag ska kolla. Min nexus 10 har fått Lollipop. testar direkt och återkommer!I Android 5.0 (Lollipop) ska du kunna casta allt som visas på skärmen på mobilen till chromecasten. Jag är osäker på om det är chromecasten själv som hämtar innehållet då eller om det är streaming från mobilen till cc:n. Jag har inte Lollipop själv så jag kan inte prova.
Än så länge är det bara Chrome på datorn som har inbyggt stöd för chromecast. Jag har för mig att det fanns i Chrome (beta) för mobilen förut, men det verkar ha försvunnit.
Sammanfattning: det du vill göra borde gå på en mobilen med Android 5.0, men jag är inte säker på hur bra det blir.
Postad 25 november 2014 - 15:09
funkade finfint att casta swefilmer med lollipop!Jag ska kolla. Min nexus 10 har fått Lollipop. testar direkt och återkommer!
Men swefilmer har ju en castknapp?? Hmm finns det nån annan sida med film man kan testa?
Vet inte om det är se´wefilmer eller om det bara dyker upp med spelaren?
Redigerat av Gundeho, 25 november 2014 - 15:13.
Postad 25 november 2014 - 15:19
Även från Gp´s sida webb tv.
Fler grejer som ska testas?
Postad 25 november 2014 - 15:33
Postad 25 november 2014 - 16:07
Spelaren där har en chromecastikon, dock får jag stopp en gång i halvminutenJag testade att Casta med min Note3, med android 4.4.2, och det funka ju kanon från Swefilmer.
Postad 25 november 2014 - 16:24
Ahh, nu såg jag problemet. Chrome hade lite problem att streama från Swefilmer. Jag kör Chrome Beta, å med den funkar det klockrent. ladda hem den från playstore å testa :-)Spelaren där har en chromecastikon, dock får jag stopp en gång i halvminuten
Postad 26 november 2014 - 20:24

Postad 29 november 2014 - 12:09
ok, äntligen kanske man kan casta spotify snart... får hoppas man snart få LollypopAndroid-appen SVT Play Beta funkar nu med ChromeCast. Jädrar vilken tid det tagit, men SVT fick tummarna loss till sist...
Lollipop castar förresten vad som helst nu, t o m Spotify. Tappar dock kontakten ibland. Är det Spotify som medvetet jävlas???
Postad 29 november 2014 - 15:49
Inte under options, inte under "använd som fjärrkontroll" och ingen chromecast ikon när jag startar videoströmmen.
Har försökt hitta hur jag kan köra chromecast med svtplay beta, har version 0.9.3 men kan inte hitta något sätt att få igång det.. är jag blind?
Inte under options, inte under "använd som fjärrkontroll" och ingen chromecast ikon när jag startar videoströmmen.
bara för det fanns ikonen där nu när jag startade appen..
Postad 02 december 2014 - 01:00
Postad 02 december 2014 - 10:00
Ja har man allt rätt inställt så funkar den braNu har jag skaffat mig en chromecast och skulle då installera den. Stötte på problem ganska tidigt då den inte hittade mitt wifi. Jag försökte och testade allt i router inställningar men lyckades inte lösa det så jag gav upp och var på väg att gå tillbaka med den. Men efter ytterligare lite googlande så hittade jag en som sa att han hade nätverket låst på kanal 6 och satte det på auto. Så jag gick in och kollade på mitt igen, och det satt ju redan på auto (f*ck) tänkte jag. Men jag tryckte ur auto och valde istället kanal 6. Vips så fanns mitt nätverk i chromecast appen, och detts då efter ca en timmas strul. Så installationen slutfördes och jag testade casta från youtube och det funkade ju fint. Så jag testade även från swefilmer i den vanliga chrome appen. Trycker på casta och klippet börjar laddas på tv:n men sen stängde det bara ner sig flera gånger. Spegla skärmen funkade utmärkt, så jag testade att casta igen efter att ha speglat och vips så funkade det med. Så det finns ju lite buggar men det går ju få det att fungera iallafall. Hämtade chrome beta appen och får se om den fungerar bättre.

Postad 02 december 2014 - 16:45
Hmm, jag använder kanal 4 och det fungerar (för det mesta). Kanske borde byta då?Kanal 1, 6 eller 11 på 2.4 Ghz ska användas:
https://productforum...zU/i5Km4oP5EZMJ
Postad 03 december 2014 - 16:54
Jag bytte till kanal 6 men har fortfarande problem med frysningar och att Chromecast kraschar. Ska prova en hård factory reset ikväll och se om det hjälper. Det här är skumt för fram tills för en månad sedan har den fungerat väldigt bra.Hmm, jag använder kanal 4 och det fungerar (för det mesta). Kanske borde byta då?
Postad 04 december 2014 - 08:54
Rådet i forumlänken jag gav var iofs inte officiellt utan verkar vara någon som har testat fram att det funkar bäst så.Jag bytte till kanal 6 men har fortfarande problem med frysningar och att Chromecast kraschar. Ska prova en hård factory reset ikväll och se om det hjälper. Det här är skumt för fram tills för en månad sedan har den fungerat väldigt bra.
Postad 04 december 2014 - 18:53
Vet någon om det går att gå runt detta? Ändra till vanlig DD eller annat trix?
Postad 05 december 2014 - 00:43
Tror att jag hittade problemet ikväll. Frysningarna och krascherna verkar vara borta nu.Rådet i forumlänken jag gav var iofs inte officiellt utan verkar vara någon som har testat fram att det funkar bäst så.
Problemet var att cc:n låg på mitt 2.4 GHz wifi och mobilen på 5 GHz wifi:t. Starta castning var inget problem ändå, men tydligen sker det mer kommunikation mellan enheterna även efter casten börjat.
När jag upptäckte detta och bytte på mobilen till samma wifi så försvann krascherna.
Vill helst använda mitt 5 GHz-wifi, men eftersom cc:n inte klarar det får jag väl skita i det. Det finns över 20 wifin i mitt hus på 2.4 GHz-bandet men på 5 GHz bandet är jag ensam i huset. Plus att det medger högre hastigheter.
Postad 05 december 2014 - 06:10
Tror att jag hittade problemet ikväll. Frysningarna och krascherna verkar vara borta nu.
Problemet var att cc:n låg på mitt 2.4 GHz wifi och mobilen på 5 GHz wifi:t. Starta castning var inget problem ändå, men tydligen sker det mer kommunikation mellan enheterna även efter casten börjat.
När jag upptäckte detta och bytte på mobilen till samma wifi så försvann krascherna.
Vill helst använda mitt 5 GHz-wifi, men eftersom cc:n inte klarar det får jag väl skita i det. Det finns över 20 wifin i mitt hus på 2.4 GHz-bandet men på 5 GHz bandet är jag ensam i huset. Plus att det medger högre hastigheter.
Det va konstigt. Jag har en Asus router och jag har plattan/mobilen på 5 ghz och det funkar utmärkt.
Postad 05 december 2014 - 08:32
Postad 05 december 2014 - 10:50
Samma nät har inget att göra med om det är 2.4 el 5 Ghz. Det växlas automatiskt om man har en ac-router. Det är ip-adressen som måste vara på samma nät.Det va konstigt. Jag har en Asus router och jag har plattan/mobilen på 5 ghz och det funkar utmärkt.
Postad 05 december 2014 - 14:05
Ja, det är ju så jag har det uppsatt. Tyckte inte heller att de borde behöva vara på samma frekvens, men eftersom problemen verkade försvinna när jag bytte så tänkte jag att det ändå berodde på det.Samma nät har inget att göra med om det är 2.4 el 5 Ghz. Det växlas automatiskt om man har en ac-router. Det är ip-adressen som måste vara på samma nät.
Jag har iof inte en ac-router, bara 11n men det borde inte spela roll.
Postad 12 december 2014 - 07:46
Postad 12 december 2014 - 08:21
Har du 5.0.5 som kom 10 dec? Enligt info på Google Play så uppdaterades det då med förbättringat och ska funka.Har SVT Play tagit bort Chromecast funktionen? Fick det varken att funka på min Andriod eller frugans iPhone igår. Ikonen för Chromecast var borta.
Postad 12 december 2014 - 09:08
Har du 5.0.5 som kom 10 dec? Enligt info på Google Play så uppdaterades det då med förbättringat och ska funka.
Ja jag avinstallerade och installerade den igen, men det löste inte problemet. Det funkade tidigare och jag har inte gjort några förändringar på nätverket. Funkar det för dig?
Postad 12 december 2014 - 17:04
Någon som vet hur man löser surround via chromecasten? Google berättar att det tydligen är DD+ som gäller. Verkar då inte som att min stärkare klarar det eftersom den bara levererar stereo.
Vet någon om det går att gå runt detta? Ändra till vanlig DD eller annat trix?
Ingen annan med detta problem?
Postad 12 december 2014 - 17:18
Ingen annan med detta problem?
Sitter chromecasten i recivern? Många tv skickar bara tillbaka stereo, men klarar skicka surround från den interna digitalboxen t.ex
Postad 12 december 2014 - 17:44
Sitter chromecasten i recivern? Många tv skickar bara tillbaka stereo, men klarar skicka surround från den interna digitalboxen t.ex
Den sitter i recievern, en Marantz sr6003
Postad 12 december 2014 - 18:01
Vad är det du bara får stereo från då?Den sitter i recievern, en Marantz sr6003
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar