Jo det förstår jag ju, men de kunde ha hittat på andra orsaker än det där om de ändå ska ha det som avgörande plotpoint? Ett stenras i en grotta som inte gick att komma igenom? Vad som helst hade varit bättre. Fanns många såna grejer genom hela spelet där det gick att lösa på ett visst sätt en gång och sedan inte. Varför är det en massa lådor med hjul överallt i djungeln?
Sådana logiska luckor finns ju i alla spel, även i TLOU.
Spoiler
Just scenen med vagnen som går sönder liknar ju en scen i TLOU, där Henry lämnar Joel pga en container som inte är högre än väggen i UC4.
I TLOU är det skurkar som är hack i häl. I UC4 är det Nathans bror som har sprungit iväg mot sin död... Logisk lucka visst, men det är ju som sagt typisk film-logik.
I TLOU finns där en port precis intill, som de kunde ha använt från början, så egentligen är den scenen helt meningslös, men den finns där för att göra det mer spännande. i UC4 letar Elena och Sully inte upp en annan väg, men de har å andra sidan inte galningar med vapen hack i häl...
Mitt tips är att du spelar igenom de gamla spelen igen, i The Nathan Drake Collection. De är fortfarande bra, men har inte åldrats klockrent på en del punkter...
edit: För att undvika missförstånd så är TLOU ett av de bästa spelen jag har spelat, kanske det bästa. UC4 når inte riktigt upp dit, kanske 9/10 istället för 10/10.
Sådana logiska luckor finns ju i alla spel, även i TLOU.
Ja, fast det hjälper ju inte direkt? Jag klagar på alla såna situationer. Svårt att hitta något så här dumt dock.
Spoiler
TLoU-scenen är ju dock inte i närheten lika korkad. Jag hade också föredragit att hålla mig utomhus framför att gå in i ett mörkt hus om jag fick valet där. Huset är andravalet. Stegen går sönder (som vanligt) och Henry har inget rep, samtidigt som de kan bli skjutna när som helst. Hur ska han komma upp? Det tar tid att tänka ut, tid de inte har.
UC4 däremot kan inte förklaras på något sätt, de vet inte om Sam är död eller inte så det är inte samma stress. Det är inte som att någon skjuter mot dem så att han inte kan slänga ner ett rep och dra upp dem. Det tar 10 SEKUNDER. Påstår du att det är samma situation som TLoU?
Btw, varför tömde inte Elena och Sully vagnen och hängde efter Nate? Skulle tagit fem minuter. Men de hade inte klarat bergsklättringen som kom efteråt ändå.
Mitt tips är att du spelar igenom de gamla spelen igen, i The Nathan Drake Collection. De är fortfarande bra, men har inte åldrats klockrent på en del punkter...
UC2 var mitt första Unchartedspel och på den tiden var det dessutom ingen som gjorde något liknande. Så det var såklart en häftig upplevelse. Det har kanske inte åldrats lika bra men jag kan ju inte göra annat än att jämföra spel när de släpps/när jag spelar dem. Jag spelade igenom Super Mario Bros igen för något halvår sedan och tyckte det var värdelöst jämfört med när det kom eftersom utvecklingen har gått framåt.
Spoiler
Samma sak som Crash för övrigt, hur kul var det att spela den sekvensen? Men säkert jättekul och spännande när det kom med tanke på hur många som vill ha en reboot.
UC3 hade jag mycket att klaga på spelmässigt, de hade ju inte ens fått till siktet rätt från början.
TLoU däremot är ett annat spel, det har så mycket rent spelmekaniskt som UC-spelen inte hade.
UC2 var mitt första Unchartedspel och på den tiden var det dessutom ingen som gjorde något liknande. Så det var såklart en häftig upplevelse. Det har kanske inte åldrats lika bra men jag kan ju inte göra annat än att jämföra spel när de släpps/när jag spelar dem.
Nja, jo UC2 är ju det bästa av de äldre spelen. Ettan har stora brister dock. Inget dåligt spel men mer enformigt än jag mindes före genomspelningen i Nathan Drake Collection. Man skjuter ett gäng fiender, går vidare till nästa område där man skjuter ett gäng fiender, och så fortsätter det.
Tvåan har bäst story och bra grafik i remastern, men det finns en hel del att klaga på med, t ex stealth som är ett skämt, en hel del plattformande där han hoppar rakt ut och dör även om man "siktar" åt rätt håll, korkade checkpoints och såklart den billiga 90-tals slutbossen.
Som helhet är fyran bäst, men det är såklart inte felfritt.
Spoiler
edit: Crash Bandicoot har jag aldrig spelat, förutom i UC4 då. Hade ingen TV game thing
UC4 är jäkligt snyggt men hittills tycker jag nog att Rise of the Tomb Raider är roligare, mer pussel och sidouppdrag som jag gillar. Är dock inte helt färdig med UC4 ännu så vi får se.
äntligen klar med detta fantastiska spel. Detta är nog den bästa kampanjen jag spelat någonsin. har nästan ingenting att klaga på. underbart slut dessutom. var rädd för ett annat slut men ND valde det absolut bäst tänkbara
Även jag är klar, väldigt, väldigt bra spel Det jag spontant kan känna att jag gärna haft lite mer av är pussel-delen kanske. Kul att fyran var ett ordentligt kliv i rätt riktning, trean tappade en del mot tvåan. Tycker man rättade till mycket nu i fyran, inte alls lika mycket 'run and gun'. Men just pussel-delen hade jag kunnat ta lite mer av. Fast kan väl inte få allting.
Någon information om vad ND jobbar på just nu? Vad blir nästa stor-spel?
Även jag är klar, väldigt, väldigt bra spel Det jag spontant kan känna att jag gärna haft lite mer av är pussel-delen kanske. Kul att fyran var ett ordentligt kliv i rätt riktning, trean tappade en del mot tvåan. Tycker man rättade till mycket nu i fyran, inte alls lika mycket 'run and gun'. Men just pussel-delen hade jag kunnat ta lite mer av. Fast kan väl inte få allting.
Någon information om vad ND jobbar på just nu? Vad blir nästa stor-spel?
Håller med. Dessutom var dem lite för enkla. Förra spelen hade iaf en eller två som var lite kluriga.
Andra små saker man fortfarande stör sig på är plattformandet som ibland inte fungerar 100%, man ramlar fortfarande ner åt sidan fast man siktat för att hoppa framåt. Dessutom så blir det lite knas när man i stridens hetta bara vill hoppa undan men då sugs åt mot en kant å blir hängandes där så man dör då det tar lite mer tid att klättra när man blir skjuten etc... Men det är så små saker och det mesta är så mycket bättre än föregångarna. Tempot är tillbaka till ungefär som i ettan vilket jag gillar.
Jag och lillgrabben spelade färdigt detta spel i veckan och vi tyckte det var kul (han tittade på, och blundade ibland). Snyggt och lagom på alla sätt men kanske lite för mycket klättre ibland.
Skönt att det ser ut att bli det sista, jag är mätt i alla fall. UC3 orkade jag inte spela klart. Men vad vet man, dom kanske klämmer in ett spel i historien. Dags för Sony med något nytt och fräscht nu.
Håller helt med dig i din recension. Jag tycker striderna är tråkiga då man har fiender överallt sommar flankerar en och skjuter som tokar och träffar. Blir för hetsigt och taktik blir svårt annat att rusa från skydd till skydd hela tiden och knappt ha koll på var man är.
UC 4 är bra storymässigt men striderna är ingen höjdare. Last of us var mycket bättre där. Blir nog bra med att de gör något nytt nu .
Jag blandade för att försöka variera det... när det gick.
Men smygandet är inte sådär jättebra.. finns inga vapen med ljuddämpare och inget sätt att distrahera fienderna och om man blir sedd av en person så vet alla genast vart man är plus att de straffar en om man blir sedd genom att skicka en massa fler fiender.
Ser fram emot vad de hittar på med TLoU2. Något nytt IP är också välkommet. Men sen är jag rätt säker på att det inte blir sista Uncharted heller, men frågan är:
Spoiler
Vem man ska spela som. Vill gärna fortsätta spela med Nate eftersom vi redan har en kvinnlig Indiana i Tomb Raider.
Jag blandade för att försöka variera det... när det gick.
Men smygandet är inte sådär jättebra.. finns inga vapen med ljuddämpare och inget sätt att distrahera fienderna och om man blir sedd av en person så vet alla genast vart man är plus att de straffar en om man blir sedd genom att skicka en massa fler fiender.
Ser fram emot vad de hittar på med TLoU2. Något nytt IP är också välkommet. Men sen är jag rätt säker på att det inte blir sista Uncharted heller, men frågan är:
Spoiler
Vem man ska spela som. Vill gärna fortsätta spela med Nate eftersom vi redan har en kvinnlig Indiana i Tomb Raider.
Nyfiken på vilket du tyckte var bäst spelmässigt mellan UC4 och Rise of the Tomb Raider ?
Jag tycker Tomb Raider är bättre på det. Uncharted har inte pusslen från gravarna som finns i TR, pusslen i UC4 kan väl inte många tycka var bra iaf. Och TR är mer av ett Metroidspel där du får nya saker som kan användas till att öppna upp vägar som tidigare var låsta. Smygmekaniken är också bättre imo, eftersom man tyst kan döda fienden med pilbåge t.ex.
Sen är UC4 bättre på annat, sidokaraktärerna i TR är ju inte i närheten t.ex. Tycker UC4 hade bra skurkar.
Men det är två av mina favoritserier som jag vill se samexistera även framöver.
Jag tycker Tomb Raider är bättre på det. Uncharted har inte pusslen från gravarna som finns i TR, pusslen i UC4 kan väl inte många tycka var bra iaf. Och TR är mer av ett Metroidspel där du får nya saker som kan användas till att öppna upp vägar som tidigare var låsta. Smygmekaniken är också bättre imo, eftersom man tyst kan döda fienden med pilbåge t.ex.
Sen är UC4 bättre på annat, sidokaraktärerna i TR är ju inte i närheten t.ex. Tycker UC4 hade bra skurkar.
Men det är två av mina favoritserier som jag vill se samexistera även framöver.
Håller med dig fullständigt om denna jämförelse.
Redigerat av Unregistered4bb67943, 22 June 2016 - 22:38.
Då kanske man skulle ta tag i att starta ps4'an då. Jag köpte Uncharted 4 när det kom. Spelade 4-5h den dagen sen har jag inte startat mitt playstation
Vet inte om det tagits upp tidigare, men jag kände att pusslen i spelet hade kunnat varit i en lego Uncharted verision istället. De hade kanske kunnat haft olika svåra pussel beroende på svårighetsgrad?
Jag körde på svårt,
Tyckte striderna var svårare i uncharted 4 mot i de andra spelen.
Att veta vart man skulle var lättare (vilken väg man skulle klättra osv för att ta sig vidare)
Historian var bra (Undrar dock var Sam var när Nate följer efter Sully för att få tag i hans nyckel i ett av de tidigare spelen)
Gillade starkt att de hade
Spoiler
tagit bort övernaturliga fiender typ mutanter osv
Spelet var snyggt, det fanns dock en hel del buggar märkte jag. Men svårt att komma undan.
Ett av de bättre spelen jag spelat. Men jag vet inte om jag kan säga att detta var bättre eller sämre än de tidigare spelen. Jag gillar hela serien.
Om jag gillar detta spel vad kan ni rekommendera mig att pröva?
The last of us och Tomb raider är de spel jag kommer på att jag har kört som är i samma stil.
Om jag gillar detta spel vad kan ni rekommendera mig att pröva?
The last of us och Tomb raider är de spel jag kommer på att jag har kört som är i samma stil.
Inte så många som är som de spelen. Det jag kom på direkt är Enslaved. Till förra generationen dock.
Var helt övertygad om att jag inte skulle köpa spelet då jag inte var särskilt förtjust i ettan eller det jag spelade ur tvåan, men förra veckan dök CE upp på Tradera för 300 kr. Då var det svårt att hålla sig...
Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 13 October 2016 - 00:02.
Om det kommer ett 60 fps-läge till Pro så skall jag överväga att spela klart det. Annars ser jag bara alla cut scenes på youtube. Gameplay var för trist för att jag skulle fortsätta mer än 25% in i spelet.
Om det kommer ett 60 fps-läge till Pro så skall jag överväga att spela klart det. Annars ser jag bara alla cut scenes på youtube. Gameplay var för trist för att jag skulle fortsätta mer än 25% in i spelet.
Det är efter exakt 25% spelet kommer igång. Men såklart, detta är ju inget pastellfärgat Michael Bay damp-spel så kanske lite för mjäkigt för dig ändå Hasse 😉
Uncharted 4 börjar rätt så långsamt, men efter de första timmarna, så börjar det braka loss rejält med maffig action, otroligt snygga miljöer och kul plattforming.
Den otroligt spektakulära biljakten i mitten av spelet, var vansinnigt häftig och kul att spela.
Med tanke på hårdvaran, så är jag grymt imponerad av allt mäktigt grafisk spektakel, och att maskinen inte stöp i frameraten, under dessa partier. Speciellt som alla cutscenes rullar på i realtid också, istället för videoklipp, som i de tre första.
Naughty Dog vet hur man optimerar spel, eller så använder dom sig av svartmagi
Ska bli intressant att se vad patchen till Pro levererar, förutom just HDR.
- takes place after UC4
-Game is set in India (different locations)
-no supernatural elements, story is grounded like UC4
-they are calling it a story expansion not DLC, it's longer than left behind but shorter than UC4
-expanding the concept of wide linear, game will have parts that are more open than UC4
- says Chloe is the best driver in the business (hint: game will have driving mechanics)
- says her fighting style and move set will be different from drakes
- story will explore who Chloe is and focus on the unlikely pairing of Nadine and Chloe
240 kr på psnstore idag och imorgon. Klippte det, om inte annat för att få se fet grafik
Snyggast är det helt klart men i övrigt lämnar det i min mening en del att önska. Grafiken gör det värt att införskaffa (troligtvis även till fullpris) men glöm inte att checka in hjärnan i dörren...
Snyggast är det helt klart men i övrigt lämnar det i min mening en del att önska. Grafiken gör det värt att införskaffa (troligtvis även till fullpris) men glöm inte att checka in hjärnan i dörren...
240kr är ett rån! Finns inget mer att önska. Perfekt singleplayer spel i min bok (förutsatt att man spelat dem 3 tidigare spelen)
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".