Men det enda nya är skräck va? O nu kan man ha bass impact på fullt på Game mode:) Lr det kunde man kanske innan också???
Action, techno, hip hop och nån mer, byta röst och språk på vilken inställning man kör
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
3 relaterade trådar
Postad 10 February 2014 - 20:04
Action, techno, hip hop och nån mer, byta röst och språk på vilken inställning man kör Postad 10 February 2014 - 20:21
Japp ändra till svenska:) Tycker inte du ljudet blev lite bättre på game ang bass impact?
Postad 10 February 2014 - 22:38
En stor förbättring! Postad 11 February 2014 - 13:38
Fick min från Webhallen i dag
edit: testade hörlurarna lite snabbt med Outlast höll på att skita på mig haha edit2: kört lite musik på pcn...bra ljud och bass
Redigerat av WarpGuN, 11 February 2014 - 14:45. Postad 11 February 2014 - 14:38
Mina är skickade från webhallen Skickad/Hämtad 2014-02-10
Men har inte fått något tracking nummer.... Postad 11 February 2014 - 14:46
fick dem som vanligt brev och levererad av brevbäraren till dörren Redigerat av WarpGuN, 11 February 2014 - 17:04. Postad 11 February 2014 - 15:01
Mina är skickade från webhallen Skickad/Hämtad 2014-02-11
Men har inte fått något tracking nummer.... Postad 11 February 2014 - 18:36
Got it!
Redigerat av Unregistered6d4a218c, 11 February 2014 - 18:40. Postad 11 February 2014 - 18:44
Den verka inte 100% kompatibel med 2.0 :| står att headsetet ej är tillgänglig när man vill ladda upp en profil..hittade ej någon uppdatering till lurarna hellre. Redigerat av WarpGuN, 11 February 2014 - 18:49. Postad 11 February 2014 - 18:48
Ohlala en Subba! Ringde lokala Gamestop idag (uppsala) datumet dom har är den 23:de februari och för 999 spänn, åkte till mediamarkt och dom skulle fått in dom igår för försäljning men det hade inte dykt upp några HS. MM´s pris skulle matcha webhallens 799 kr Postad 11 February 2014 - 19:02
Kollat youtube och läst lite om att mikrofonen inte är något vidare och att det inte är någon direkt bas i lurarna.
Hade varit kul att höra vad ni som fått idag säger om det. Tack Postad 11 February 2014 - 19:53
Hmmm konstigt för dom recensioner jag sett har dom blivit lov ordade? O det där med bas måste defineras,pulse har bas men en väldigt diffus sådan,är mest muller men vill man höra trycket från ett gevär så låter det inte mkt,men typ allt annat.
Postad 11 February 2014 - 20:02
Det jag kollat och läst är från spelare som oss, inte företag och siter.
Men lite tryck vill man ju ha ifrån skjutandet. Jaja får väl se om det blir några gold eller ej. En annan fråga, kan man ha dongeln i hela tiden? Så mär headset är av så är ljudet i högtalare och när dom sätts på är det ifrån dom? Redigerat av Fiddey, 11 February 2014 - 20:04. Postad 11 February 2014 - 20:04
Jag behövde ha det anslutet med kabel för att lyckas ladda upp. Testa det. Hittade ingen funktion för fw-uppdatering dock.
Appen hittades genom att söka på H E. Anslutningen är den hopplöst påfrestande micro-USB men det lär inte vara något problem för vana Android-användare. Jag har inte testat miken men jag tyckte ljudet lät helt okej när jag testade. Har stereolurar för drygt tre tusen styck här hemma så jag kan också vara kinkig men det lät bra i dessa (för spel). Får se sen hur miken är och hur mycket den minns av vol, mute etc mellan användningarna. Dongeln är ganska liten och har bara en liten svag blå diod på sig så den är inte så skämmig som trodde. Av någon anledning går det inte att justera ljudnivå på PS4:an när dessa är anslutna, bara via hs. Redigerat av Micleg, 11 February 2014 - 20:09. Postad 11 February 2014 - 20:15
Jo det var lite kul faktiskt, var inne på båda spelbutikerna och den första trodde på nästa vecka och den andra tyckte att jag skulle förhandsboka (plus femtioelva spel månader i förväg...) för då skulle jag minsann få 100:- rabatt på detta headset... Det hans även med lite inbytespriser och jag skulle få 170:- för BF4 till PS3 och 180:- för XBOX 360 konsolen, inte för att jag använt den på många år men en lite lustig jämförelse är det nog ändå =) Jaja jag tjöper väl ett par väl ett på riktiga skräplurar för 99:- tänker jag, såg att Kjell&Co hade några så medan jag står där o tvekar om det ens kommer ljud ur dessa får jag lite oklart besked på telefonen:
I am Sony
Postad 12 February 2014 - 01:07
Det här med presets på Gold edition verkar ju vara det dummaste på länge, man måste uppdatera i appen med kabel för att byta läge, inte särskilt genomtänkt alls. Postad 12 February 2014 - 06:33
Vad du gör är att byta ljudprofil för läge två på switchen. Mer än så är det inte.
Postad 12 February 2014 - 06:59
Gäjjma lite Ghost igår och ljudkvalitén tyckte jag var helt ok, inget brus/knaster eller andra missljud. Det här med surround i ett par hörlurar blev jag mest desorienterad av, dock ingen van användare av hörlurar. Hurvida det handlar om hörlurarna eller spelet/konsolens inställningar som bestämmer trovärdigheten i surround har jag ingen aning om. Ska testa lite utförligare idag med musik och andra spel. I Ghost erbjöds ingen nämnvärd bas även fast jag maxa den inställningen, sen saknar jag även en indikation när man nått full volym. Postad 12 February 2014 - 08:39
basera du det på EN random tonårig på YT? Redigerat av WarpGuN, 12 February 2014 - 08:40. Postad 12 February 2014 - 08:50
Fick du yt ifrån? Jag frågade ju här ser du väl.
Sista raden var en skämt men jag glömde min smiley. Postad 12 February 2014 - 08:54
Postad 12 February 2014 - 08:54
Verkar som mikrofonen är ganska kass och tydligen kass på Pulse också, kolla 4min 17s in i klippet. Detta fick mig att avboka det och jaga vidare efter något trådat istället. http://www.youtube.c...h?v=-igkGV-WQbg
Postad 12 February 2014 - 08:54
Vadå? Lät det från vänster när fienden kom från höger eller?? Mmm det jag läste också att dom saknar tryck Får bli att skaffa andra. Postad 12 February 2014 - 08:56
o andra sidan... http://youtu.be/VB6bic61wGQ Redigerat av WarpGuN, 12 February 2014 - 08:57. Postad 12 February 2014 - 08:58
Warpgun, du ser ju att jag frågar här inne va?
Tänkte eftersom det varit en del "hype" över dessa så skulle dom som har det skriva lite mera om det. Sedan att jag kollat yt och andra siter hör ju inte hit. Postad 12 February 2014 - 09:01
Just det komfortabla är dom men har man liten skalle kan nog passformen bli ett problem. Kommer inte ihåg exakt mått men jag har L i mc/cykelhjälm, naturligtvis är de justerbara men tipset får ändå bli att provköra i butik.
Postad 12 February 2014 - 09:17
Japp. körde lite skype med en arbetskamrat i går och han klagade inte på micen -> rösten var klar och tydlig. (kan ifos skilja sig på ps4an) spelade lite musik också basen är väl inte supertung men välbalanserad. ska jämföra med ett par andra lurar senare i veckan dessa https://www.prisjakt...t.php?p=1531447 Redigerat av WarpGuN, 12 February 2014 - 15:56. Postad 12 February 2014 - 10:57
Man kan tydligen uppdatera Pulse hur många ggr som helst,inget som säger till att man redan har gjort det??
Postad 12 February 2014 - 11:06
Detta är ju absolut efterblivet av Sony..man måste alltså koppla in kabeln varje gång man vill använda en annan profil? Postad 12 February 2014 - 11:42
Uppfattar det som att man inte ska vilja byta profil titt som tätt utan du väljer eller har skapat en egen och har som alternativ.
Redigerat av Micleg, 12 February 2014 - 11:43. Postad 12 February 2014 - 11:42
Tror du har missuppfattat det där, du kan ju byta ljudprofilerna och sen uppdatera dom i lurarna. Det är ju inte en firmware uppdatering. Postad 12 February 2014 - 14:03
Men tyckte ljudet blivit bättre på game o den fanns ju innan? Sen behöver inte jag ha kabel för att ändra ljud apparna
Postad 12 February 2014 - 15:14
Är det någon som har testat ett par lurar (behöver inte vara headset) som är tungdrivna. Klarar kontrollern av att driva de eller?
Vore intressant då jag tittar på trådade lurar nu med 3.5mm eller 2x3.5mm och köra adapter. Köra på usb headset verkar inte vara någon höjdare. Postad 12 February 2014 - 18:36
Troligtvis inte tyvärr, jag har inga lurar värda att kalla tungdrivna men jag testade lite i.a.f. med detta sound:
http://www.youtube.c...h?v=DO_tEje0eMs PS4 lurarna med sladd i DS4 och klippet uppspelat med PS4´an ger minst bas, visst inte lika klent som i Ghost men inte nämnvärt i sammanhanget. Testade att lyssna på samma från MBP och nu finns det lite mer bas men vid ca 75% volym så skallrar det lätt om lurarna och däromkring börjar det låta illa. Något skaller eller missljud går dock inte att frambringa med trådlöst/PS4. Sony MDR-V150 ger vid samma förfarande mer bas med DS4/PS4 om ändå knappt men märkbar. Min tolkning är att skillnaden beror på att MDR-V150 sitter tightare runt öronen. Inkopplad i MBP pumpa dom på ganska bra men började låta illa ungefär samtidigt som föregående. a-JAYS One+ (in ear) gav lite mer bas med DS4/PS4 men återigen så tror jag skillnaden beror på att ljud ut nu sitter på trumhinnan, typ. Med MBP dunka det på ganska friskt men det gick även att få in-ear att låta illa med detta klipp så det finns nog en del bas att hämta här, så pass att de börja vibrera och kittla i öronen... Nu till det "fantastiska".. alla tre lät närapå identiska i Ghost när jag sprängde I.E.D. med Thermobaric vilket verkar vara ungefär det som ger mest pang i spelet. Alltså knapp märkbar bas även om det inte låter illa, lite falskt kanske eftersom man förväntar sig dunder o brak Summa summarum blir att med trådlöst via DS4 eller USB-sticka tror jag inte blir några fantastiska ljudupplevelser oavsett vilka fina lurar ni har. Om man skulle tjonga i en USB-3.5mm kommer PS4´an fatta att man vill ha ut ljudet där då? Redigerat av Unregistered6d4a218c, 12 February 2014 - 18:42. Postad 12 February 2014 - 20:03
Blir nog gold eller pulse imorgon ändå, frågan är bara vilken?
Finns ju inget ställa där man kan testa dom olika heller. Så ni som testat bägge vad säger ni? Bas skaket i pulse behöver jag inte ha, vill bara ha så bra ljud/chat för så lite cash som möjligt. Postad 12 February 2014 - 20:16
Jag hade köpt pulse, man kan byta ljud presets på en knapp, basen är bättre efter uppdateringen. Du kan använda dom trådlöst överallt med 3.5mm jacket i dongeln och dom är snyggare. Enligt recensionen som postades här så var micen bättre på pulse, inte testat micen på gold. Postad 12 February 2014 - 20:29
Personligen tycker jag gold är bra mycket snyggare enligt bilder/video man sett. Sedan gillar jag att dom är lättare och bättre batteri, så är ljudet likvärdigt så kör jag hellre gold.
Postad 12 February 2014 - 20:36
Ja du har ju uppenbarligen sett recensionen där han säger att det är dålig bas och sämre mic i Gold så där har du ju redan svaret på dina frågor Postad 12 February 2014 - 21:00
Har också sett där dom säger att det är bra och likvärdigt.
Fan att det ska vara så omständigt att välja jämt. Postad 12 February 2014 - 21:11
Haha ja det ska inte vara lätt inte! Postad 12 February 2014 - 21:15 Japp det är ett riktigt I-Lands problem Har lutat mot Astro A50 Wireless för mig ett bra tag.. men nu vet jag inte vilka jag skall köpa 2500 kr är ju mycket för ett headset o då skall dom vara riktigt bra, men jag tror inte att dom är dom extra 1000 kr som dom kostar vill ju inte lägga för mycket cash för det är dags att byta förstärkare & högtalare snart med. Postad 12 February 2014 - 21:18
Med sladden så fungerar gold med iphone också, då menar jag både ljud och mic. Det är kanon tycker jag.
Postad 12 February 2014 - 21:30
SteelSeries H Wireless Headset https://www.prisjakt...t.php?p=2346448 Oyeah... Postad 12 February 2014 - 21:41
Hur är ljudet/basen om du kör samma klipp på datorn med Gold? Redigerat av WarpGuN, 12 February 2014 - 21:41. Postad 12 February 2014 - 22:15 Jo dom såg Fet ut.. 2300 kr frågan om dom slår Astro A50 Postad 12 February 2014 - 22:16
Testade grannens gold lite nyss, och jag ör faktiskt väldigt nöjd med dom vad gäller ljud och bas. Så blir dom imorgon
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |