Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PlayStation VR

862 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation VR (VR-glasögon) 9 7.719998 (24) Inga priser
Sony PlayStation VR - Worlds Bundle (inkl. Kamera) (VR-glasögon) 9 8.894736 (18) Inga priser
Sony PlayStation VR (inkl. Kamera & Move) (VR-glasögon) 9 (0) Inga priser

Postad 25 October 2016 - 20:56

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

En del av de där marknadsföringscitaten kommer få ätas upp men supersampling gör större skillnad än förväntat. Utfärdar inga mirakler naturligtvis. I slutändan har mm killen rätt upplösningen är vad den är ska du se saker långt bort så blir pixelbudgeten väldigt kännbar.

Dock så är det smått fantastiskt vad hjärnan kan vänja sig vid och hur den fyller i luckor. Var samma sak med Wii. Tog ett par dagar innan man fatta grafiken på resident evil 4 wii på 32" 720p monitor sen gick de betydligt bättre :)

Postad 25 October 2016 - 21:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
killen på MM där jag testade det sa han att de inte skulle bli någon förbättring på bilden med Pro över vanliga PS4

i slutändan har mm killen rätt

Nej, bilden förbättras med Pro.

Postad 26 October 2016 - 08:17

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

MM killen har fel på alla fronter, inkl upplösning. Pixelantalet är konstant ja, men det hindrar inte att upplösningen kan variera. Det gäller speciellt 3D-grafik.

Det här med att det finns en distinktion mellan pixelantal och upplösning har många (inkl MM-personal, uppenbarligen) svårt att ta till sig men det är helt enkelt så att pixelantal inte nödvändigtvis ensamt dikterar bildens faktiska upplösning.

Redigerat av pacman, 26 October 2016 - 08:17.

Postad 26 October 2016 - 09:09

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

ok, väntar på Pro modellen då oavsett, kommer ju snart, har ingen PS4 ändå så bättre köpa Pro direkt..

Postad 26 October 2016 - 10:23

Unregisteredc9faabc2
  • Unregisteredc9faabc2
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Hur rengör ni linserna på era PSVR?

Jag hade problem med att den medföljande putsduken inte lyckades göra helt rent utan mest smetade ut mina feta ögonbrynsavtryck.

Igår åkte jag förbi MM och köpte en rengöringspenna (Lenspen) efter att ha läst om den på Reddit.

Rekommenderas starkt! :)

Postad 26 October 2016 - 10:30

Unregisteredc9faabc2
  • Unregisteredc9faabc2
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Jag har förresten blivit mer och mer sugen på EVE: Valkyrie efter att ha spelat treminuters-demot 15+ gånger.

Har mer eller mindre vant mig vid den låga upplösningen men hoppas verkligen att de kan rendera spelet i högre upplösning och slänga på lite extra effekter med PS4 Pro. Är såklart beredd på att rymdskepp långt borta fortfarande kommer se ut som skrot.

Ska försöka hålla ut två veckor till!

Redigerat av Unregisteredc9faabc2, 26 October 2016 - 10:32.

Postad 26 October 2016 - 15:00

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

usch, var o provade nyss igen VR, näää, såååå dålig upplösning, även om ps4pro kommer förbättra det så är de långt ifrån att jag i alla fall kommer säga woow.... hoppar över de tåget, absolut inte värt 10K för min del.... skönt o reda ut det :)

Postad 26 October 2016 - 16:41

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Vilket spel provade du?

Postad 26 October 2016 - 20:06

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

bilspelet de kör som demo, vet ej va de hette, provade även buren man sänktes ner i vattnet, näää, absolut inget för mig, i alla fall inte för de pengarna.. men skönt o reda ut det, blir mer pengar till annat då..

Postad 29 October 2016 - 20:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Har har aldrig någonsin träffat på så okunniga människor som "vetat" så mycket som på media markt. Blir deras säljare inskolade i att låta som att dom vet saker utan att ha någon aning alls?

När jag var där och frågade om hdr på tv så fick jag motfrågan: "så du tror att högre kontrast ger bättre bild?". Eh, tja, jag vill ju köpa industrins standard för hdr premium om jag ändå ska köpa en tv, eller hur?

När jag var där sist så frågade jag om egenskaper hos en micro. Säljaren hade ingen koll, gick till deras dyraste och sa att den hade alla funktioner. Därefter gav han mig fel micro hem...

Postad 30 October 2016 - 02:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1

Den stora frågan är väl varför du frågar dem  :D

Postad 31 October 2016 - 11:11

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

för att jag VERKLIGEN tror att människor som jobbar med något vet vad dom jobbar med! :o vafan, om du har tandvärk så går du väl till en tandläkare och ANTAR att denne vet vad den talar om? jag har samma tanke kring idioterna som jobbar på ellador. jag menar, dom jobbar ju med skiten, dom är runt sakerna 40 timmar i veckan, hur fasen kan man inte känna till sina produkter då? DAFUQ *asg*

Postad 31 October 2016 - 11:27

Jejjee
  • Jejjee
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

någon som hittat det perfeka sättet att rengöra "linserna"?

rengöringsduken som följer med flyttar ju bara runt fett/smuts som bildas efter ett tag. någon som vågat använda lens-cleaner eller liknande?

eller lite "smudge" inte påverkat skärpa nämnvärt på denna typ av lins/avstånd till ögat?

Postad 31 October 2016 - 12:01

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0

Tror aldrig jag frågat nissarna på MM, EG mm om hjälp. Ska jag köpa nåt läser jag på om det och vet vad jag vill ha.

Postad 31 October 2016 - 12:28

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

någon som hittat det perfeka sättet att rengöra "linserna"?

rengöringsduken som följer med flyttar ju bara runt fett/smuts som bildas efter ett tag. någon som vågat använda lens-cleaner eller liknande?

eller lite "smudge" inte påverkat skärpa nämnvärt på denna typ av lins/avstånd till ögat?

Kolla inlägg #556 från Brunnlake

Postad 31 October 2016 - 12:47

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0
Mina putsdukar fungerar annars använder jag rengöringsmedel för behandlade glasögon.

Postad 31 October 2016 - 14:02

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Har har aldrig någonsin träffat på så okunniga människor som "vetat" så mycket som på media markt. Blir deras säljare inskolade i att låta som att dom vet saker utan att ha någon aning alls?

När jag var där och frågade om hdr på tv så fick jag motfrågan: "så du tror att högre kontrast ger bättre bild?". Eh, tja, jag vill ju köpa industrins standard för hdr premium om jag ändå ska köpa en tv, eller hur?

När jag var där sist så frågade jag om egenskaper hos en micro. Säljaren hade ingen koll, gick till deras dyraste och sa att den hade alla funktioner. Därefter gav han mig fel micro hem...

Du ger ju svaret till detta själv.

Du kan ju aldrig lita på kunskaperna gällande en tv hos en säljare som också säljer kylskåp.

Postad 31 October 2016 - 16:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

för att jag VERKLIGEN tror att människor som jobbar med något vet vad dom jobbar med! :o

Ahh... tänk att få vara så ung och naiv igen, hade inte varit fel! :P

Postad 31 October 2016 - 17:31

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

usch, var o provade nyss igen VR, näää, såååå dålig upplösning, även om ps4pro kommer förbättra det så är de långt ifrån att jag i alla fall kommer säga woow.... hoppar över de tåget, absolut inte värt 10K för min del.... skönt o reda ut det :)

10k?!

ehm.. jag gav typ 4200kr för min :)

Nej, bilden förbättras med Pro.

blir förbättringen anmärkningsvärd? 

10% bättre, 20? 30? 40?

Postad 31 October 2016 - 17:42

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

För hela upplevelsen så klart, har man ingen ps4 eller VR headset, så går de väl på ca 10K. 

Postad 31 October 2016 - 17:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

blir förbättringen anmärkningsvärd? 

10% bättre, 20? 30? 40?

Ingen aning. Märkbar helt klart.

Postad 31 October 2016 - 18:11

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Ingen aning. Märkbar helt klart.

visst hade väl gamestop en bundle med att man byter in sin nuvarande ps4 + ev spel + pengar = PS4 Pro?

försökte hitta den på deras hemsida.. men utan framgång

Postad 31 October 2016 - 19:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

De snackar ju om det i Pro-tråden om du kikar.

Postad 01 November 2016 - 04:29

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

för att jag VERKLIGEN tror att människor som jobbar med något vet vad dom jobbar med! :o vafan, om du har tandvärk så går du väl till en tandläkare och ANTAR att denne vet vad den talar om? jag har samma tanke kring idioterna som jobbar på ellador. jag menar, dom jobbar ju med skiten, dom är runt sakerna 40 timmar i veckan, hur fasen kan man inte känna till sina produkter då? DAFUQ *asg*

Offtopic: Fråga efter den person/personer som fått ISF utbildning, då är chansen större att du har att göra med nån som begriper nått.

Annars är det så att personalen bara är en reflektion av den typiske kunden så...ja, det blir som det blir. :D

Postad 01 November 2016 - 19:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
ISF, tack. Ska testa det om det blir att jag köper en ny tv när ps4.75 kommer ut :D

Över till psvr igen, säljer det "som det ska" eller går det att se en avmattning på marknaden som med dom två största inom pc (oculus och vive)?

Redigerat av Zartok, 01 November 2016 - 19:38.

Postad 01 November 2016 - 19:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Över till psvr igen, säljer det "som det ska" eller går det att se en avmattning på marknaden som med dom två största inom pc (oculus och vive)?

Den säljer som den ska (on track). Har för mig de fick stegra produktionen. Det går inte att jämföra med Oculus och Vive iaf, de är inte konkurrenter på det sättet.

Den hårdvara som sålt ut snabbast i Gamestops historia.

Postad 02 November 2016 - 02:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1

Jag har gjort en slags recension av PSVR (och spelet Battlezone) här.

Postad 02 November 2016 - 08:44

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

Jag har gjort en slags recension av PSVR (och spelet Battlezone) här.

Mycket av det negativa du tar upp, stämmer in väldigt bra på hur jag kände för HTC Vive.

Det krävs mycket högre upplösning på VR skärmarna, så man slipper den grötiga grafiken, om man ska kunna behålla inlevelsen. Det känns fortfarande för"primitivt", och halvfärdigt.

Om en generation eller två, så kanske det börjar bli ordning på det hela, och då kanske det även finns riktiga AAA titlar, som inte är slut efter bara nån timme. Om nu inte VR har försvunnit igen.

Postad 02 November 2016 - 09:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Låter ju bra. Jag är sugen men vill vänta lite till så att det kommer ett par bra spel. Man vill ju inte gå på en mega cd32, x32 eller något annat liknande igen :D

Postad 02 November 2016 - 10:18

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

Förvånad att de inte lyckats göra texten läsbar i Battlezone.  Battlezone ska väl ändå va ett VR optimerat lir? Kan läsa text för de mesta även helt utan vr optimering dock har jag kollegor som rapporterar att de inte går över huvud taget med bättre syn än en själv... Gick även med ett sketet 7970HD om än de blev lite borderline emellanåt då i DCS ex :)

Mediamarkt får inte tummen ur så jag kommer nog aldrig kunna dema PSVR.

Min Rift håller fint. Inlevelsen är betydligt bättre i lir som the Hunter, alien Isolation. Även om du kör sittande får du känslan av att du har en kropp. Fascinerande hur mycket man kan vänja sig vid. Vi har ju vant oss vid att inte ha någon kropp i fps och att perspektiven är knas. Likväl går de vänja sig vid att se pixlar också. Men överlag så skulle jag säga att VR har mer realistisk grafik när du kör med rätt perspektiv trots att du egentligen behöver 12K i upplösning för 200 graders fov :)

Postad 03 November 2016 - 09:23

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Förvånad att de inte lyckats göra texten läsbar i Battlezone.  Battlezone ska väl ändå va ett VR optimerat lir? Kan läsa text för de mesta även helt utan vr optimering dock har jag kollegor som rapporterar att de inte går över huvud taget med bättre syn än en själv... Gick även med ett sketet 7970HD om än de blev lite borderline emellanåt då i DCS ex :)

Texten är kanon för min del, helt crisp. Jag har ju iofs 20/20 syn.

För övrigt är Battlezone det enda spel som inte ger mig en massa screen drifting i PSVR.

Postad 03 November 2016 - 10:05

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

För övrigt är Battlezone det enda spel som inte ger mig en massa screen drifting i PSVR.

Hehe ja de verkar va samma visa med PSVR då. Jag är -0.9 som värst typ. Kör vr lenslab linser till rift hjälper helt klart även om de skapar distorsion :P

Postad 03 November 2016 - 15:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Men det är ju omöjligt, vid ett visst avstånd så visas ju knappt texten. Inte att den är suddig, utan den bryts ner pga upplösningen. Läste någon annan recension som klagade på oläsbar text också.

Postad 03 November 2016 - 16:16

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

Thumper släppt rekommenderas eller är de klart efter 15 minuter?

Postad 03 November 2016 - 17:06

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

Har bara sett gameplay på Thumper.

Men det tog en halvtimme för spelaren att nå slutet av Level 3.

Och det är 9 Levels, vad jag sett hittils, och dom verkar bli längre och längre.

Så lär ta några timmar att gå igenom :)

https://www.youtube.com/watch?v=jpmrMQ3Fzhw

Postad 04 November 2016 - 10:52

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Men det är ju omöjligt, vid ett visst avstånd så visas ju knappt texten. Inte att den är suddig, utan den bryts ner pga upplösningen. Läste någon annan recension som klagade på oläsbar text också.

Nu talar du om PSVR generellt, som jag tolkar dig, och det har du rätt i. Dock var mitt svar mer riktat till kommentaren om just Battlezone och jag anser inte att texten är mer oläslig där än i något annat VR-spel. Dessutom anser jag faktiskt att den är klart läsbar, ergo tydlig :)

Postad 04 November 2016 - 11:05

Unregisteredc9faabc2
  • Unregisteredc9faabc2
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Nu finns VR space shooter-delen från nya Call of Duty att ladda ner gratis för alla med PSVR.

Ser fram emot att testa efter jobbet.

Postad 04 November 2016 - 11:14

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Finns inte att köpa PSVR kit nånstans? Måste gått åt som smör vi release?!  :)

Postad 04 November 2016 - 12:56

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

Nu talar du om PSVR generellt, som jag tolkar dig, och det har du rätt i. Dock var mitt svar mer riktat till kommentaren om just Battlezone och jag anser inte att texten är mer oläslig där än i något annat VR-spel. Dessutom anser jag faktiskt att den är klart läsbar, ergo tydlig :)

Varierar väldigt mycket från headset till headset eller person till person gällande de dära med läsbar text eller se apex mm

Postad 04 November 2016 - 18:15

Unregisteredb7f6d076
  • Unregisteredb7f6d076
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0
Har ett psvr hemma för test och änsålänge känns det som att PS4 Pro är givet för att få någorlunda aktuell grafik.
Grym känsla och så men märks att man har dragit ner rejält på texturer och effekter tex för att få spelen att gå runt. Pratar inte om upplösning här.
Tex nysläppta COD rymd demot. Bra/ok cockpit men explosionerna och effekterna, blää;)

Vad tycker ni andra?

Redigerat av Unregisteredb7f6d076, 04 November 2016 - 18:16.

Postad 04 November 2016 - 18:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Nä jag menade i Battlezone. För att läsa viss text i Battlezone tydligt var jag tvungen att luta mig fram. Inte på de småskärmarna som kommer närmare fram, men huvudskärmen i mitten var inte helt lätt att tyda alla gånger.

While I think the game looks great, there are certain limitations to PSVR that hamper it. There is noticeable aliasing on edges, and distant enemies can look indistinct, while text can be difficult to make out without bringing the various screens closer to you, whether in game or actually leaning closer. Even so, the game’s art style does a great job of overcoming these.

http://www.thesixtha...tlezone-review/

Svårt att greppa att texten är helt crisp för dig och för mig knappt ens ihopsatt när man sitter normalt i cockpitten, men kanske skiljer sig så från person eller t o m VR-headset då.

Vad tycker ni andra?

Pro lär hjälpa med tydligheten, men jag tror inte grafiken kommer bli så jättebuffad. Det kommer ju aldrig motsvara eller komma nära vad som syns på en skärm i alla fall.

Redigerat av Zoiler, 04 November 2016 - 18:26.

Postad 07 November 2016 - 14:50

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Nä jag menade i Battlezone. För att läsa viss text i Battlezone tydligt var jag tvungen att luta mig fram. Inte på de småskärmarna som kommer närmare fram, men huvudskärmen i mitten var inte helt lätt att tyda alla gånger.

Då förstår jag mer vad du menar. Jag kan nog uppleva det också från men det är generellt med PSVR. Det är som att jämföra med skärpedjupet i en stillbild, det varierar beroende på var man titta och med vilken bländare som har använts av kameran. Är det inte så det ska vara i PSVR? Att man har ett skärpeplan i vilket skärpan varierar beroende på ditt avstånd till föremålet (till viss del) ?

Postad 07 November 2016 - 15:10

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

https://www.youtube.com/watch?v=4PUqqS0earc

Segt, åksjuke framkallande och endast 3-4 timmar långt.

Klättrandet påminner starkt om deras The Climb till Rift.

Redigerat av Svante Skoog, 07 November 2016 - 15:33.

Postad 07 November 2016 - 16:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Då förstår jag mer vad du menar. Jag kan nog uppleva det också från men det är generellt med PSVR. Det är som att jämföra med skärpedjupet i en stillbild, det varierar beroende på var man titta och med vilken bländare som har använts av kameran. Är det inte så det ska vara i PSVR? Att man har ett skärpeplan i vilket skärpan varierar beroende på ditt avstånd till föremålet (till viss del) ?

Ska och ska, det ska helst vara en klar och tydlig text som på en TV-skärm :D. Men vi är inte där ännu. Jag läste precis att texten blir mer lättläst i PSVR i just Battlezone om man har PS4 Pro, så det är ett problem de kommer lösa i framtiden.

Postad 07 November 2016 - 16:45

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Ska och ska, det ska helst vara en klar och tydlig text som på en TV-skärm :D. Men vi är inte där ännu. Jag läste precis att texten blir mer lättläst i PSVR i just Battlezone om man har PS4 Pro, så det är ett problem de kommer lösa i framtiden.

Jag tänkte mer att tekniken var sådan i dagsläget och inte en "flaw" :)

Hur som, vet du om det verkligen stämmer som står ovan gällande "The Journey"? Är det endast 3-4 timmar långt? Dessutom känns det märkligt att ett sådant "långsamt" spel skulle vara åksjukeframkallande...du råkar inte ha fått möjligheten att testa det? :)

Postad 07 November 2016 - 16:56

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 1

Ju fler spel som recenseras ju mindre sugen blir jag på VR. Alla spel är ju häftiga, men det är ju snarare tech demon som man köper och inte spel...

Postad 07 November 2016 - 16:58

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

Hur som, vet du om det verkligen stämmer som står ovan gällande "The Journey"? Är det endast 3-4 timmar långt? Dessutom känns det märkligt att ett sådant "långsamt" spel skulle vara åksjukeframkallande...du råkar inte ha fått möjligheten att testa det? :)

De flesta VR spel, med story, är tyvärr inte längre än så.

Ibland är dom inte längre än 1-2 timmar.

Ang åksjukan, så har det inte så mycket att göra med hastigheten, utan mer hur t.ex. kameran svajjar m.m, när man förflyttar sig. Plötsliga vändningar osv, blir redigt luriga för hjärnan, när inte kroppen rör på sig.

Men detta är olika från person till person. Men just detta verkar ha fått mer kritik på denna punkt.

Postad 07 November 2016 - 17:11

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

Ju fler spel som recenseras ju mindre sugen blir jag på VR. Alla spel är ju häftiga, men det är ju snarare tech demon som man köper och inte spel...

Tyvärr detta som är problemet just nu.

Första gångerna man spelar ett nytt spel, så slås man brutalt över hur häftigt det är.

Men när wow känslan gått över, så ser man snabbt bristerna i själva gameplayet.

Just cockpit spel, är nog det som gör sig bäst hittills.

Postad 07 November 2016 - 17:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Nej jag har lämnat tillbaka min PSVR nu så vi kommer inte att recensera något mer till VR och har inte testat Robinson innan. Jag läste dock samma sak igår från andra personer så det stämmer nog. Men det är som sagt individuellt.

De hajpade upp spelet med en CG-trailer och visade sedan snyggare grafik än vad som gavs i slutändan, men det är inte ens det största problemet med spelet tydligen.

Och att de inte har stöd för PS Move är helt sjukt med tanke på att han håller en PS Move i spelet! De ska patcha in stöd (om de inte redan gjort det). Mycket märkligt.

Första gångerna man spelar ett nytt spel, så slås man brutalt över hur häftigt det är.

Men när wow känslan gått över, så ser man snabbt bristerna i själva gameplayet.

Det finns dock bra spel också. Visserligen är ju i stort sett alla korta, men ett kort spel behöver inte vara dåligt. 3-4 timmar kan räcka om det är bra nog, alla spel behöver ju inte vara 10 timmar. Men ta ett spel som Thumper, det gör sig bättre i VR än på skärm om man har möjlighet.

Redigerat av Zoiler, 07 November 2016 - 17:24.

Postad 07 November 2016 - 22:39

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

Det finns dock bra spel också. Visserligen är ju i stort sett alla korta, men ett kort spel behöver inte vara dåligt. 3-4 timmar kan räcka om det är bra nog, alla spel behöver ju inte vara 10 timmar. Men ta ett spel som Thumper, det gör sig bättre i VR än på skärm om man har möjlighet.

Absolut finns det bra kortare spel.

Men när det gäller extremt linjära spel, som inte har nån speciell replay value, och dessutom kostar 549 spänn, så känns det lite tråkigt när det är över efter 3 timmar. Kostar dom typ 149:- så är det en helt annan sak :)

Tyvärr så var det ett par riktigt fina upplevelser på Vive, som precis när man kommit in i dom ordentligt, och man lärt sig hur spelmekaniken fungerar, så börjar sluttexterna rulla :D

Men även där var det spel, som man bara spelar en gång.

Skillnaden med spel som Thumper och andra arkadspel, är att man iaf kan spela om dom många ggr för att öka sin High Score m.m. :) Thumper skulle jag vilja testa i VR.

Om VR håller i sig nu, och fortsätter att sälja bra, så lär dom nog våga lägga pengar på mer påkostade och längre spelupplevelser frampå.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.