Eller så vänder man lite på det och frågar; Vad är det som gör att bättre konstruktioner ofta kostar mera pengar? Och resonemanget blir med ens lite mer logiskt.Och vad är det som gör att kostnaden medför bättre ljudkvalitet?
Postad 31 March 2015 - 06:09
Postad 31 March 2015 - 07:50
Postad 31 March 2015 - 08:10
Hur var det nu. Fanns det inte en jämförelse mellan High-end BD-spelare och typ United och det visade sig att det mesta inuti var detsamma?
Har tagits upp ett flertal såna exempel här under åren där det sitter elektronik från mainstream lågprismärken i lyxiga lådor med dyra Logos osv.
Minns inte alla exempel nu i huvet.
Hittade iaf tre av de mer kända:
Goldmund som är Pioneer:
https://www.minhembi...howtopic=245601
NAD som är LG:
https://www.minhembi...howtopic=277305
NAD som är Phillips:
https://www.minhembi...03#entry3371659
Redigerat av masse70, 31 March 2015 - 08:16.
Postad 31 March 2015 - 09:30
Det är vida känt att de är samma innehåll i olika produkter. Är särskilt vanligt på TV fronten och prisgarantin där man gör en drös av modeller så ingen prisjämförelse går att göra.
För en del i listan med samma kort har de dyrare bättre byggkvalité med bättre nätdel och virade kablar mellan korten.
Postad 31 March 2015 - 10:24
Eller så vänder man lite på det och frågar; Vad är det som gör att bättre konstruktioner ofta kostar mera pengar? Och resonemanget blir med ens lite mer logiskt.
Visst är det så att högre kvalitet oftast kostar mer, men det finns inget som säger att högre kostnad medför högre kvalitet (finns ju några klockrena exempel på det i den här tråden). Det är en felaktig, omvänd logisk slutledning (finns nåt bra namn på det som jag inte kommer på) som producenterna gärna vill få oss att tro på.
Redigerat av megagurka, 31 March 2015 - 10:26.
Postad 31 March 2015 - 12:38
Har tagits upp ett flertal såna exempel här under åren där det sitter elektronik från mainstream lågprismärken i lyxiga lådor med dyra Logos osv.
Goldmund som är Pioneer:
https://www.minhembi...howtopic=245601
NAD som är LG:
https://www.minhembi...howtopic=277305
NAD som är Phillips:
Det är ju så synd att de verkligen så hårt använder sig av OEM eller licenstilverkning. Varför då ofta diskussioner blir ruskigt skeva om man vill ta upp skillnader i bild och ljud. Men det finns samtidigt andra leverantörer high-end till no-nonsence som har delvis eller helt egenutvecklade produkter där skillnader finns och är detektbara.
Tänker då närmast på Meridian, Copland, Oppo, Linn m.fl.
Postad 31 March 2015 - 12:46
Det är ju så synd att de verkligen så hårt använder sig av OEM eller licenstilverkning. Varför då ofta diskussioner blir ruskigt skeva om man vill ta upp skillnader i bild och ljud. Men det finns samtidigt andra leverantörer high-end till no-nonsence som har delvis eller helt egenutvecklade produkter där skillnader finns och är detektbara.
Tänker då närmast på Meridian, Copland, Oppo, Linn m.fl.
Såklart finns det ju alltid undantag, det är det ju heller ingen som sagt, men dom är nog rätt få i sammanhanget.
Poängen är ju mer att man definitivt inte alltid får det man betalar för, och att pris och märke inte är en garanti för kvalitet och prestanda.
Samt att det är lätt som konsument att bli lurad att betala mer för något som verkar bättre men som inte nödvändigtvis alls är det.
Är väl bara att ta exemplen ovan, det är nog många som köpt liknande produkter i tron att dom just köpt nåt som är lite finare och bättre än vad det sen visade sig vara.
Lite som att köpa en högtalarkabel med en fastlimmad Tupperware-låda med snofsig logo på ![]()
Redigerat av masse70, 31 March 2015 - 12:47.
Postad 31 March 2015 - 14:40
Tror nog vi är rätt så överens. Vad jag menar är ju att det I vissa fall kan finnas en väl motiverad och försåelig förklaring till ett merpris. Det kan handla om komponentkvalitet som rent faktiskt är högre, tex kraftigt utsorterade komponenter, kraftiga transformatorer osv. Men också om rent mekaniskt stabilare konstruktioner som inte nödvändigtvis låter battre, men kanske tex, håller bättre.
Postad 31 March 2015 - 14:56
Postad 31 March 2015 - 15:07
Tror nog vi är rätt så överens. Vad jag menar är ju att det I vissa fall kan finnas en väl motiverad och försåelig förklaring till ett merpris. Det kan handla om komponentkvalitet som rent faktiskt är högre, tex kraftigt utsorterade komponenter, kraftiga transformatorer osv. Men också om rent mekaniskt stabilare konstruktioner som inte nödvändigtvis låter battre, men kanske tex, håller bättre.
Ja, exakt självklart så finns det ju ofta goda anledningar till att saker och ting kostar mer om komponenterna i sig kostar mer osv.
Men sen var det ju detta med om dessa val sen verkligen ger någon skillnad i slutresultatet eller inte.
Men värsta sorten är ju det jag tog upp, dvs företag som försöker leka High End och som på ytan har extremt tunga, påkostade chassin och exklusiva materialval på lådan osv men som egentligen bara innehåller medelmåttiga komponenter som kostar en bråkdel.
Men vi alla vet ju att yta, etikett och omslag säljer ![]()
Postad 31 March 2015 - 15:08
Är det ok att bygga en extremt vacker kaross, slänga I standardkomponenter från standardbilar och ta hutlöst betalt?
Postad 31 March 2015 - 15:09
Är det ok att bygga en extremt vacker kaross, slänga I standardkomponenter från standardbilar och ta hutlöst betalt?
Förstår inte riktigt frågan?
Men man får väl göra exakt vad man vill, men man ska ju som konsument inse att detta förekommer i större utsträckning än vad man gärna vill tro.
Postad 31 March 2015 - 15:14
Förstår inte riktigt frågan?
Men man får väl göra exakt vad man vill, men man ska ju som konsument inse att detta förekommer i större utsträckning än vad man gärna vill tro.
Jo jag menar att folk nog I stor utsträckning gärna betalar just för ytan. Men håller absolut med om att kunskapen om att det ofta är just bara det man köper inte nog kan poänteras. ![]()
Postad 31 March 2015 - 15:19
Jo jag menar att folk nog I stor utsträckning gärna betalar just för ytan. Men håller absolut med om att kunskapen om att det ofta är just bara det man köper inte nog kan poänteras.
Absolut är det ju så att yta säljer och det är ju ok om man vet att det är just det man är villig att betala för och inget jag fördömer.
Det jag fördömer är ju just det du skriver vad gäller när folk tror att dom köper något exklusivt som egentligen inte är det mer än just till ytan.
Så vi är helt överens där. ![]()
Postad 31 March 2015 - 15:20
Beror väl på hur bilen framställs enligt mig. Står det att det är den bästa kärra du kan få för pengarna och att den har väldigt mycket unikt, fastän den i själva verket inte har det, så är det lurendrejeri. Men så länge de är ärliga ser jag inget fel i det. Sedan kan man ju diskutera hur pass idiotförklarad kunden blir.
Postad 31 March 2015 - 15:20
Halvjobbigt att alltid vara smått osäker hela tiden :/ Kan ju vara omformuleringar och olika sätt att framföra mätningar också, så man kanske ser två olika beskrivningar och specar men i slutändan så är det samma samma.
Men de flesta är iallafall överens om att märken säljer...
Postad 31 March 2015 - 16:57
Och vad är det som gör att kostnaden medför bättre ljudkvalitet?
Ingenting är väl det enkla svaret .
Finns naturligtvis inga garantier mot inkompetens och dålig smak så man kan med största sannolikt hitta väldigt dyra enskilda delar som låter skit tillsammans.
Redigerat av Blåtand, 31 March 2015 - 16:58.
Postad 31 March 2015 - 17:51
Om man blir glad och upprymd, och upplevelsen höjs ett par snäpp av så att säga annat än den rent fysiska presentationen, kan det då egentligen inte vara att räkna som en rent faktisk skillnad? Hur mäter man en upplevelse?
En filosofisk fråga kanske, men jag lovar att jag är helt nykter.
Postad 31 March 2015 - 18:01
Halvjobbigt att alltid vara smått osäker hela tiden :/ Kan ju vara omformuleringar och olika sätt att framföra mätningar också, så man kanske ser två olika beskrivningar och specar men i slutändan så är det samma samma.
Men de flesta är iallafall överens om att märken säljer...
Ja märken säljer, men är man ärlig så. Jag valde i början av hifisträsket inte alls märket. Köpte på mig något jag aldrig hört förr. Enkom på grund av ljudet. Och jag försökte t o m få intrycket om att Arcam Alpha 10int skulle vara bättre i mina öron, men det blev 9int istället enkom på ljudet. Och då fanns ändå en massa andra klassiska märken till buds i butiken. T o m CD-spelaren var riktigt ful jämförelse med andra märkens fina borstade aluminiumfronter mm. Men fasen vad bättre den lät...
Så jag tror nog att psykologin spelar en enorm roll för de flesta som inte äger en frihet utan prestige och hur ärliga är vi mot oss själva när det kommer till ljudet eller kritan? Kanske något för alla att ta till sig lite mer av i vardagsbesluten för att nå högre nöjdhet i slutändan. ![]()
Postad 31 March 2015 - 18:11
Fast den inre skönheten gör ju ofta att även den yttre ses med andra ögon. Tycker av just det skälet min Sugden är ohyggligt vacker, och om det är jag förmodligen ensam.....Ja märken säljer, men är man ärlig så. Jag valde i början av hifisträsket inte alls märket. Köpte på mig något jag aldrig hört förr. Enkom på grund av ljudet. Och jag försökte t o m få intrycket om att Arcam Alpha 10int skulle vara bättre i mina öron, men det blev 9int istället enkom på ljudet. Och då fanns ändå en massa andra klassiska märken till buds i butiken. T o m CD-spelaren var riktigt ful jämförelse med andra märkens fina borstade aluminiumfronter mm. Men fasen vad bättre den lät...
![]()
![]()
Så jag tror nog att psykologin spelar en enorm roll för de flesta som inte äger en frihet utan prestige och hur ärliga är vi mot oss själva när det kommer till ljudet eller kritan? Kanske något för alla att ta till sig lite mer av i vardagsbesluten för att nå högre nöjdhet i slutändan.
Postad 31 March 2015 - 18:14
Hur vart det för Goldmund, fick de krypa till korset på något vis eller dog historien ut?
De erkände att de använde Pioneer-delar, eftersom det var det "absolut bästa de kunde hitta".
Den enda förklaringen de hade till det höga priset, var att man skulle lyssna och inse hur stor skillnad det är. Samtidigt skrev de på en annan del av hemsidan att de aldrig någonsin lyssnar på sina produkter före lansering, eftersom det bara är mätvärden som är intressant.
Här en en bild där de firar framgången ![]()
post-27321-1256036409.jpg 74.69K
11 Antal nerladdningar
Glöm inte Lexi-con (haha...):
http://www.audioholi...xicon-outside-1
Det är Audioholics när de är som bäst.
Deras kommentar till marknadsföringen av spelaren: "What a load of hogwash" ![]()
Redigerat av Ageve, 31 March 2015 - 18:30.
Postad 31 March 2015 - 18:23
Fan vad de ser stela ut, som om de hade dålig samvete.De erkände att de använde Pioneer-delar, eftersom det var det "absolut bästa de kunde hitta".
Den enda förklaringen de hade till det höga priset, var att man skulle lyssna och inse hur stor skillnad det är. Samtidigt skrev de på en annan del av hemsidan att de aldrig någonsin lyssnar på sina produkter före lansering, eftersom det bara är mätvärden som är intressant.
Här en en bild där de firar framgången
post-27321-1256036409.jpg
Postad 31 March 2015 - 19:22
Men alltså, detta med Feelgood;
Om man blir glad och upprymd, och upplevelsen höjs ett par snäpp av så att säga annat än den rent fysiska presentationen, kan det då egentligen inte vara att räkna som en rent faktisk skillnad? Hur mäter man en upplevelse?
En filosofisk fråga kanske, men jag lovar att jag är helt nykter.
Tror mycket på feelgood och det gäller inte bara för HiFi, man njuter med alla sina sinnen. Tycker du har en poäng här....
SEdan är det väl så att om man skall sitta med huvudet vänt mot stereon en helkväll så är det trevligare om stereon är snygg än om den är ful.
Å visst ger det dessutom en liten tillfredställelse att det inte står made in China på allt man äger.
För mig är resan själva målet när det kommer till HiFi och saker man får helt utan kamp gläds i alla fall inte jag åt i samma utsträckning som det jag fått anstränga mig för. Man skall offra lite för att det skall kännas riktigt tillfredställande.
Har man tålamod och är beredd att handla begagnat så behöver inte alltid uppoffringen vara synonymt med mycket pengar.
Tämlige säker på att mitt intresset skulle avta drastiskt om det fanns möjligheten att köpa precis de man helst vill ha.
En del av det roliga och utmaningen är att lyckas få till ett bra ljud till ett "rimligt" pris. Är man dessutom teknikintresserad så finns det ju precis hur mycket rolig som helst att gräva ner sig i. Nu är det ju också roligare än någonsin då det hela tiden händer något nytt.
Postad 01 April 2015 - 08:06
Tråden tenderar att hamna om placeabo/faktiska skillnader gällande mer än kablar varför jag vågar drista mig till en fråga om rör.
Mest av nyfikenhet har jag skaffat mig en rörhybrid-hörlursförstärkare, en variant i det lägsta prissegmentet, Little Dot I+. Ljudet är sisådär, lite bas och övermarkerad diskant. På nätet har jag hittat beskrivningar av olika rörs ljudkaraktär. Just de som följer med Little Dot får dåliga omdömen.
Nu har jag förstås blivit sugen på att testa ett annat par rör, vars ljudkaraktär beskrivs exakt såsom jag önskar ljudet.
Hur är det med rör? Ni tvivlare i denna tråd, skulle ni säga att det finns hörbara skillnader mellan olika rör eller är det lika mycket humbug och placebo som så mycket annat i ljudentusiasternas värld? Eller annorlunda formulerat, ska jag testa ett annat rörpar eller spara pengarna till andra prylar?
Nya lurar gör antagligen större skillnad. Så långt är jag med.
Postad 01 April 2015 - 10:40
Rör kan ge en hel del distorsion som många subjektivt gillar/föredrar. Personligen har jag aldrig hört någon skillnad bortsett defekta eller undermåliga konstruktioner eller AM-sändare. AM kräver enorm förstärkning och transistorerna för dessa effekter är svinigt dyra, där kommer rör väl till pass.Tråden tenderar att hamna om placeabo/faktiska skillnader gällande mer än kablar varför jag vågar drista mig till en fråga om rör.
Mest av nyfikenhet har jag skaffat mig en rörhybrid-hörlursförstärkare, en variant i det lägsta prissegmentet, Little Dot I+. Ljudet är sisådär, lite bas och övermarkerad diskant. På nätet har jag hittat beskrivningar av olika rörs ljudkaraktär. Just de som följer med Little Dot får dåliga omdömen.
Nu har jag förstås blivit sugen på att testa ett annat par rör, vars ljudkaraktär beskrivs exakt såsom jag önskar ljudet.
Hur är det med rör? Ni tvivlare i denna tråd, skulle ni säga att det finns hörbara skillnader mellan olika rör eller är det lika mycket humbug och placebo som så mycket annat i ljudentusiasternas värld? Eller annorlunda formulerat, ska jag testa ett annat rörpar eller spara pengarna till andra prylar?
Nya lurar gör antagligen större skillnad. Så långt är jag med.
Postad 01 April 2015 - 10:48
Rör kan ge en hel del distorsion som många subjektivt gillar/föredrar. Personligen har jag aldrig hört någon skillnad bortsett defekta eller undermåliga konstruktioner eller AM-sändare. AM kräver enorm förstärkning och transistorerna för dessa effekter är svinigt dyra, där kommer rör väl till pass.
Tack! Med andra ord är det klokare att lägga pengarna i spargrisen för framtida inköp av bättre hörlurar.
Lite konstigt dock. En poäng med Little Dot verkar vara pysslandet med att byta och lyssna på olika rörvarianter. Jag är dock nybörjare på rör. ![]()
Postad 01 April 2015 - 16:22
Tack! Med andra ord är det klokare att lägga pengarna i spargrisen för framtida inköp av bättre hörlurar.
Lite konstigt dock. En poäng med Little Dot verkar vara pysslandet med att byta och lyssna på olika rörvarianter. Jag är dock nybörjare på rör.
Samma rör kan ha lite olika karaktäristik. Om man behöver två bör de alltså vara matchade. De är inte alltid lika fastän det är samma modell. Jag har gjort byten på mina mikrofonförstärkare. Vissa rör har högre gain än andra men är istället "klarare" i ljudet medan andra får mer glitter i toppen. Jag har även använt en grym maskin som heter Avalon 747 och jag svär på att folk som tror sig kunna höra rörljud går bet direkt, den använder samma typ jag nu har i mickförstärkarna. Marginellt lägre gain men glasklart ljud. Är inte expert, men byt upp till större väggbula till din lilla rörbit och testa olika rör. Kanske inte alltid det "klaraste" passar dina öron eller hörlur. ![]()
Jag har testat 12AU7, 12AX7 och 12AT7 mot varandra från flera leverentörer.
Sedan så har ju
Postad 01 April 2015 - 17:04
Samma rör kan låta olika beroende på ex bias ström
Postad 01 April 2015 - 19:50
Samma rör kan ha lite olika karaktäristik. Om man behöver två bör de alltså vara matchade. De är inte alltid lika fastän det är samma modell. Jag har gjort byten på mina mikrofonförstärkare. Vissa rör har högre gain än andra men är istället "klarare" i ljudet medan andra får mer glitter i toppen. Jag har även använt en grym maskin som heter Avalon 747 och jag svär på att folk som tror sig kunna höra rörljud går bet direkt, den använder samma typ jag nu har i mickförstärkarna. Marginellt lägre gain men glasklart ljud. Är inte expert, men byt upp till större väggbula till din lilla rörbit och testa olika rör. Kanske inte alltid det "klaraste" passar dina öron eller hörlur.
Jag har testat 12AU7, 12AX7 och 12AT7 mot varandra från flera leverentörer.
Sedan så har ju
Visst låter lika rör olika, och som sagts även likadana rör kan avika.
Samma rör kan låta olika beroende på ex bias ström
Tack för uppmuntran och goda råd. Verkar vara lite olika ståndpunkter angående hörbara skillnader på rör. Jag får väl kanske testa själv, om jag nu kan "konstanthålla" för placeboeffekten.
Hörlursförstärkaren Little Dot I+ har två rör, som då ska vara matchade. Den har ingen väggbula, fast rören kan man ju byta. Jag har läst mig till att rören Voshkod 6ZH1P-EV är en rekommendation för rörnybörjare. Matchade par finns att köpa på E-bay med ganska hög fraktkostnad eftersom de skickas från USA.
Jag vill inte kapa denna tråd med ett annat ämne, så en sista fråga bara: Vet ni om man kan köpa rör från någon sajt i Sverige eller någonstans i övriga Europa? Säljare från Storbrittanien finns på E-bay.
Postad 01 April 2015 - 20:17
Tack för uppmuntran och goda råd. Verkar vara lite olika ståndpunkter angående hörbara skillnader på rör. Jag får väl kanske testa själv, om jag nu kan "konstanthålla" för placeboeffekten.
Hörlursförstärkaren Little Dot I+ har två rör, som då ska vara matchade. Den har ingen väggbula, fast rören kan man ju byta. Jag har läst mig till att rören Voshkod 6ZH1P-EV är en rekommendation för rörnybörjare. Matchade par finns att köpa på E-bay med ganska hög fraktkostnad eftersom de skickas från USA.
Jag vill inte kapa denna tråd med ett annat ämne, så en sista fråga bara: Vet ni om man kan köpa rör från någon sajt i Sverige eller någonstans i övriga Europa? Säljare från Storbrittanien finns på E-bay.
En som jag vänt mig till med stort förtroende kring rör de senaste 20-30 åren.
http://www.erikasson.se/rorlara.php
Redigerat av OMD28, 01 April 2015 - 20:18.
Postad 02 April 2015 - 05:25
Saxat från nätet. Från de som hör skillnad.
Intressant liten maskin det där. Jag köpte en Yaqin MS-23 från Kina utan frakt eller importskatt.
Helnöjd utan att byta rör ens.
Vad jag förstår så använder din Little Dot rör i EF-95familjen. Dessa kan du finna lite överallt ex. Hifiaffärer eller instrumentaffärer(som tenderar att hålla lägre priser).
EF 95
Type
Voskhod 6zh1p-EV - Very detailed, fine voices, bone dry bass
Voskhod 6sch1p-EV (gold) - nearly the same as above, but more bass. The best EF95 tube?
Lorenz 5654 - relaxed overall sound, little lack of detail compared to the class leader
RCA 5654 black plates - pretty thin, but detailed. Little bit lack of "soul". Pretty nice with classic music
Mullard M8100 - sounds warmer than the other tubes, absolutely toe tapping, best tube for singer songwriter
Raytheon 6ak5w - nice voices and "flow", wide treble extension with a harshness at very high volume, wide soundstage for a EF95 tube
GE JAN 6ak5w - very nice vocals, pretty airie sound overall. Bass is quality is bigger than quantity but for sure enough
Tung Sol 6ak5w - good allrounder, but nothing specifically extraordinary. If look like it would be "colder" than Mullard sound e.g.
Redigerat av PML73, 02 April 2015 - 05:36.
Postad 02 April 2015 - 07:51
Apropå mycket snack men ingen verkstad...Supra hamnade på återbruket var skit i alla fall
Postad 02 April 2015 - 14:09
Apropå mycket snack men ingen verkstad...
Det vi har lärt oss i tråden är att ren koppar är skräp. Om det däremot sitter en konding i en dyr plastlåda, som fungerar som ett svagt filter, då är det kanon.
Angående var kopparn kommer ifrån så måste det vara ett kabelbrott, om kvaliteten ska vara hög.
Postad 02 April 2015 - 14:22
Ja kabelbrott har ju den fördelen att det blir absolut tyst.Det vi har lärt oss i tråden är att ren koppar är skräp. Om det däremot sitter en konding i en dyr plastlåda, som fungerar som ett svagt filter, då är det kanon.
Angående var kopparn kommer ifrån så måste det vara ett kabelbrott, om kvaliteten ska vara hög.
Postad 02 April 2015 - 14:51
Saxat från nätet. Från de som hör skillnad.
![]()
Intressant liten maskin det där. Jag köpte en Yaqin MS-23 från Kina utan frakt eller importskatt.
Helnöjd utan att byta rör ens.
Vad jag förstår så använder din Little Dot rör i EF-95familjen. Dessa kan du finna lite överallt ex. Hifiaffärer eller instrumentaffärer(som tenderar att hålla lägre priser).
EF 95
Type
Voskhod 6zh1p-EV - Very detailed, fine voices, bone dry bass
Voskhod 6sch1p-EV (gold) - nearly the same as above, but more bass. The best EF95 tube?
Lorenz 5654 - relaxed overall sound, little lack of detail compared to the class leader
RCA 5654 black plates - pretty thin, but detailed. Little bit lack of "soul". Pretty nice with classic music
Mullard M8100 - sounds warmer than the other tubes, absolutely toe tapping, best tube for singer songwriter
Raytheon 6ak5w - nice voices and "flow", wide treble extension with a harshness at very high volume, wide soundstage for a EF95 tube
GE JAN 6ak5w - very nice vocals, pretty airie sound overall. Bass is quality is bigger than quantity but for sure enough
Tung Sol 6ak5w - good allrounder, but nothing specifically extraordinary. If look like it would be "colder" than Mullard sound e.g.
Tack igen! Tyvärr verkar EF95-familjen inte finnas på musik-/instrumentaffärer, i alla fall inte de som finns online. Har också googlat runt på elektronikbutiker som t.ex. Elfa, och kikat på Svalanders hemsida. EF95-varianterna lyser med sin frånvaro. Jag får väl ta och beställa ett par från Yenaudio i USA. ![]()
Uppskattar era inlägg, men vår konversation ligger ju utanför trådens syfte. ![]()
Redigerat av Mange36, 02 April 2015 - 14:52.
Postad 02 April 2015 - 15:04
Tack igen! Tyvärr verkar EF95-familjen inte finnas på musik-/instrumentaffärer, i alla fall inte de som finns online. Har också googlat runt på elektronikbutiker som t.ex. Elfa, och kikat på Svalanders hemsida. EF95-varianterna lyser med sin frånvaro. Jag får väl ta och beställa ett par från Yenaudio i USA.
Uppskattar era inlägg, men vår konversation ligger ju utanför trådens syfte.
Tråden syfte är väl egentligen att hålla andra trådar " rena "
Postad 02 April 2015 - 16:51
Fattade inte heller. Å andra sidan fattade jag ju heller inte varför Suprakablarna hamnade på bingen. Bara att sälja eller skänka till någon som inte vill ha en equalizerkabel, utan just bara en kabel.?
Postad 02 April 2015 - 17:06
Fattade inte heller. Å andra sidan fattade jag ju heller inte varför Suprakablarna hamnade på bingen. Bara att sälja eller skänka till någon som inte vill ha en equalizerkabel, utan just bara en kabel.
Ja jag kunde ha gett bort dom. men dom kastades bort.
Postad 02 April 2015 - 17:28
Lite så ja. Tror bestämt vi har att göra med en "HifiBrat".Lite som att slask en flaska champagne, måste ha känts mäktigt.
Postad 02 April 2015 - 17:31
Lite så ja. Tror bestämt vi har att göra med en "HifiBrat".
Du menar en sån som åker till kabelveckan i Båstad och kastar Suprakablar på pöbeln ute på gatan från balkongen på nattklubben? ![]()
Postad 02 April 2015 - 17:34
Exakt.Du menar en sån som åker till kabelveckan i Båstad och kastar Suprakablar på pöbeln ute på gatan från balkongen på nattklubben?
Postad 02 April 2015 - 19:58
Snokar kanske också har känslor. Tänk på det nästa gång du äter lite lakrits.Ska jag ligga sömnlös för ett par kablar för ca 300-400 kr.
Redigerat av Unregistereda299ec85, 02 April 2015 - 19:58.
Postad 02 April 2015 - 20:03
Postad 02 April 2015 - 20:05
har någon sagt att det är samma skit i alla tv-apparater? ![]()
så din dåvarande fru är den enda människan i världen som inte är mottaglig för placebo? fräckt =)
Även taggad med Skillnad, placebo
|
Bild →
TV-apparater →
Köptips och råd →
Philips The One(75PUS8949/12), The Xtra (75PML9009/12), LG B3(OLED65B3)Startad av Trazan , 20 Jul 2024 |
|
|
|
|
Media & Mediauppspelning →
Spelkonsoler & PC-spel →
PC →
F-secure Safe VS. AttachStartad av gramo , 04 Apr 2015 |
|
|
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar