Så om man inte vill ha den bärbara maskinen, vart stoppar man cartridgen?
Ser ut som att hemma enheten, blir tillbehöret.
Redigerat av Svante Skoog, 20 oktober 2016 - 15:45.
3 relaterade trådar
Postad 20 oktober 2016 - 15:44 Så om man inte vill ha den bärbara maskinen, vart stoppar man cartridgen?
Ser ut som att hemma enheten, blir tillbehöret. Redigerat av Svante Skoog, 20 oktober 2016 - 15:45. Postad 20 oktober 2016 - 15:54
Ja samma här, gjorde strax efter trailern. 6 000 är en del att betala direkt 5 månader i förskott men vad ska man göra när faktura inte funkar.
Nvidia pratar lite om tekniken (inget av intresse). Kul samarbete, Nintendo + Nvidia. Postad 20 oktober 2016 - 15:57 Spel och sånt har lagt upp den för 4999:- Cdon och Mediamarkt för 9999:-
Inget pris är ju satt ännu, men ska bli jäkligt intressant att se vad den landar på...
Jag tog betala i butik, bor i norrtälje så har tur att jag bara kan promenera in på spel och sånts nattöppet och betala för den då Postad 20 oktober 2016 - 15:57 Jag vet att det är lättare sagt än gjort och bara ett önsketänkande. Men jag skulle tex aldrig köpa en Xbox på grund av att jag inte är så förtjust i handkontrollen det lilla jag har känt på den. Visst det handlar om vanesaker, men ändå. Postad 20 oktober 2016 - 15:58
Tycker precis tvärtom, jag älskar xbox dosorna men tål knappt Playstation dosorna... Postad 20 oktober 2016 - 15:59
Inet som jag köpte hos hade för 4999 först, sedan hann jag inte riktigt och då hade de höjt till 5999 haha.
Edit: Jag klarar alla handkontroller, fast Wii U:s gamepad är att tänja på gränserna. Redigerat av Zoiler, 20 oktober 2016 - 15:59. Postad 20 oktober 2016 - 16:00 Postad 20 oktober 2016 - 16:01 Får bli att köpa till den där Pro kontrollen, som visades i videon, så man får ett riktigt styrkors, samt att den såg skönare ut
Postad 20 oktober 2016 - 16:05
Tänk så det kan va. En annan parameter beror ju säkert på vilka spel man spelar också. Postad 20 oktober 2016 - 16:07
Absolut, priserna som ligger ute nu är ju bara ett pris satt så man kan förboka den, det som var surt i Zoilers fall är ju att han behöver ligga ute med en extra tusen lapp i ett halvår.
Precis, själv köper jag gärna alla konsoler så jag kan spela alla exklusiva spelena, skulle inte kunnat vara utan Last of Us tex Postad 20 oktober 2016 - 16:07
Den såg skyst ut. Dock skulle jag nog vilja byta plats på styrkorset och spaken. Postad 20 oktober 2016 - 16:19
Nah, de får sänka sen när priset utannonseras så får jag tillbaka kosingen tidigare än så Redigerat av Zoiler, 20 oktober 2016 - 16:19. Postad 20 oktober 2016 - 16:45 ![]() Jag vet inte hur jag ska ställa mig till konceptet faktiskt. Jag hade gärna sett hur bra skärmen är och hur det skulle fungera. Dock så ställer jag mig inte främmande till ett portabelt skyrim, om vi säger så ![]() Postad 20 oktober 2016 - 17:13 Jag är superglad då det såg ut som ett nytt Mario Kart, Super Mario och .. var det Skyrim eller nytt ES? Vad jag nu är orolig över, är om konsolen är separerad i två delar, dvs bärbar och stationär. Isåfall tänker jag som någon annan nämnde i tråden, om ryktena stämmer att hemmakonsolen är svagare än bärbar, blir det nog ganska onödigt att köpa den stationära. Sedan hoppas jag inte Nintendo säljer allting i olika delar där man måste köpa till massa tillbehör för att nå sin fullaste potential, så som de gjorde med Wii U när man var tvungen köpa Wii motes, Wii U Pro, förlängd batteri, LAN adapter, och Nunchuks etc som gick på en röding per kontroll/tillbehör samtidigt som Wii U konsolen själv redan gick på minst 4 lax vid lanseringen och fortfarande inte hamnat under 2500 än trots efter fyra år snart. Men som sagt är det inget mer vi kan göra än att vänta, men kul att äntligen få se konsolen, det blir ett garanterat köp! Jag är dock fortfarande nyfiken på skillnaderna i prestanda och innehåll gällande Breath of the Wild på NX och Wii U
EDIT: Är det någon annan här som undrar om amiibo kommer funka på NX? För Breath of the Wild vi såg demostreras var enbart exemplaret till Wii U:n och då funkar minsann amiibo med vargen osv. Redigerat av AbductedTurtle, 20 oktober 2016 - 17:13. Postad 20 oktober 2016 - 17:21 Var det ett nytt Mario Kart? Måste väl bara ha varit en port av åttan som med Splatoon? Det var inget nytt Skyrim.
Undrar om de inte hade någon pekstyrning på skärmen, i så fall kanske inte Mario Maker kommer?
Amiibo kommer garanterat funka. Det är ju ett relativt nytt koncept som de tjänar bra med pengar på.
om ryktena stämmer att hemmakonsolen är svagare än bärbar, blir det nog ganska onödigt att köpa den stationära Vad menar du? Om något så blir den starkare av att man sätter i den i dockan om det skulle finnas kylning eller annan hårdvara. Svagare blir den inte iaf. Sedan bör de ju sälja allting i samma paket eftersom de nu har visat upp den som en konsol man kan ta med sig ut. De brandar den som en hemmakonsol så att dockan inte skulle ingå är inte rimligt. Postad 20 oktober 2016 - 17:27 Splatoon var antingen en upphottad port eller en uppföljare. Postad 20 oktober 2016 - 17:31 Splatoon också en port, knappast en uppföljare.
Poängen med portarna är ju att de kan återanvända spel som de redan gjort och få folk att spela dem som inte köpte Wii U, vilket är ganska många. Postad 20 oktober 2016 - 18:13 Hem-handkontrollen ser verkligen inte bra ut.
Den påminner om billiga kinesiska kopior på XB1-kontrollen, ungefär som denna fast billigare https://www.aliexpre...9d-b532bb877b5e
Så här ser man tydligen ut när man spelar med denna iaf
Redigerat av Ageve, 20 oktober 2016 - 18:18. Postad 20 oktober 2016 - 18:17 Allting såg riktigt bra ut, var en liten hjärtklapp där man inte visste om han viftade eller inte men *puh* han gjorde inte det hehe, enda riktigt negativa var att kontrollerna blev små när man spelar flera på farten, men det är ju en "nödlösning" så ganska ok ändå och som familj kan man säkert ha 2 riktiga kontrollers med sig på resan.
Jag känner att jag måste veta vad prestandan är i den stationära (om det ens är skillnad) innan jag tycker att detta är riktigt bra eller bara ok.....köp blir det oavsett.
Så måste jag nog se skärmen för att säga om den är bra eller inte, men känner spomtant att det inte spelar någon roll, har bara lite dålig erfarenhet med alla gameboys/3ds och hur Nintendo tänker att den alltid ska vara gjord av delar som vilken fabric som helst kan skaka fram och då blir "prestandan" som i skärpa/gråskala osv lidande. Postad 20 oktober 2016 - 18:21 Ja,varför ska dom alltid krångla till det och göra en massa överflödiga saker istället för att koncentrera sig på en kompetent konsoll och en vettig handkontroll? Redigerat av masse70, 20 oktober 2016 - 18:22. Postad 20 oktober 2016 - 18:24 Postad 20 oktober 2016 - 19:03
För att de inte kan konkurrera med de andra i prestanda eller onlinepopularitet så de måste hitta på något annat. Vet inte vad ni menar med kontrollen, den är väl som en classic controller.
Känns ju bara lite uppfuckat och betala 8 kSek för samma dj spel som man redan betalt för och spelat ut till Wiiu bara för att man ändrat format på konsollen. Känns lite som om man får hoppa denna även om själva idén inte är helt fel.
Åttatusen, vad menar du? Samma spel som Wii U? Det är bara portningarna i början, det kommer komma nya spel såklart. De har inte pratat om det än, detta var bara en förhandstitt. Postad 20 oktober 2016 - 19:09 Postad 20 oktober 2016 - 19:11 Redigerat av New Player, 20 oktober 2016 - 19:11. Postad 20 oktober 2016 - 19:14
Jo men varför skapar de då inte en konsoll som faktiskt konkurerar med de andra övergår mitt förstånd? Det finns ju varken tekniska eller andra skäl till varför dom inte skulle kunna åstadkomma det. Spontant känns det som om dom vill vara annorlunda med flit och göra saker som ingen annan gör bara för att. Detta oavsett om det är gångbart eller inte typ. Postad 20 oktober 2016 - 19:15 Hmm, good point. Postad 20 oktober 2016 - 19:41
De kan som sagt inte, de är inte lika stora som MS och Sony och har inte råd att falla tillbaka på andra divisioner. De är bara ett spelföretag. När de väl försökte med Gamecube/N64 så fick de storstryk.
De försöker hitta något som de andra inte har tänkt på, som med Wii som de tjänade multum på. Vet inte om du såg grafen tidigare i tråden men de pengarna hade de aldrig tjänat på konventionellt sätt. De måste satsa på saker som innebär lägre risk och hoppas att de kan få utdelning på det.
Det är klart de vill göra något som är gångbart, det är ett företag som vill tjäna pengar. Men det är svårt att veta hur idéer funkar innan allmänheten har sagt sitt.
Med det sagt så vet vi ju inte om prestandan än, uppenbarligen klarar den att spela PS4-spel dock. Postad 20 oktober 2016 - 19:45 om hårdvara är grejen, köp pc. förstår inte varför det ska vara så svårt att förstå? Postad 20 oktober 2016 - 19:49 Och om hårdvara och mjukvara är grejen? Postad 20 oktober 2016 - 19:51 Hade varit trevligt att se mer spel som ska släppas till releasen eller kort därpå. Att den är bärbar/stationär är ju bara ett plus enligt mig. Framförallt om man har barn. Såg lite knepigt ut att spela en mot en med dom yttepyttesmå kontrollerna. Priset känns styvt, men det kanske korrigeras. Om med tanke på hur många timmars underhållning detta (förhoppningsvis) kommer ge så är det säkert värt det! 👍 Postad 20 oktober 2016 - 19:54
Vilket pris? De har inte utannonserat nåt? Postad 20 oktober 2016 - 19:55
då BÖR hårdvaran hamna i bakgrunden. eftersom det är mjukvaran som säljer skiten, inte hårdvaran. förutom för vissa då såklart. även om dom aldrig kommer erkänna det. Postad 20 oktober 2016 - 19:58 RE: dock, what I've heard is additional processing (lacking specifics atm) for when docked. However, would expect a few secs to switch.
https://twitter.com/...131903622406144
Och Nintendo:
While the Nintendo Switch is designed for play both in the home and on the go, Nintendo wants to be clear that it’s a home system first. Postad 20 oktober 2016 - 20:11
Syftade givetvis priserna det skrevs om tidigare i tråden, mellan 6-10000 Postad 20 oktober 2016 - 20:54
![]() Postad 20 oktober 2016 - 21:01 ? Är långt ifrån bara mjukvara som ger köp-argument. Personligen ser jag inte varför man nödvändigtvis måste bryta ut den ena eller den andra från den helhet de båda bildar tillsammans. Postad 20 oktober 2016 - 21:54
Aha, ja de kanske kan komma att korrigeras med någon procent.
Nintendo informerade oss nu om att dockan inte har någon extra kraft, tyvärr =/. Dock blir det ändå lite bättre iom att man går från batteri till vägguttag. Men jaja... då blir det väl ett Pascalbaserat X2 Tegra... kanske får bättre CPU än PS4 åtminstone =/? Får duga hur som helst. Positiva är att priset borde bli lågt, kanske runt 7 500 istället för de 8k och 10 000 som florerat.
Och förresten, även om Skyrim visades i trailern så är det inte bekräftat att det kommer
While Bethesda's much beloved Skyrim was clearly shown during Nintendo's Switch reveal video, the publisher told us today that it's not officially confirming the game just yet. "We're happy to have had the opportunity to collaborate with Nintendo on the video. While we are not confirming any specific titles at this time, we are pleased to announce our partnership with Nintendo and support of the Switch. We look forward to revealing specific games and details in the future," a spokesperson said. Postad 20 oktober 2016 - 22:23
Glöm inte att lägga till 2000kr för den fina handkontrollen. Postad 20 oktober 2016 - 23:34 Såatteh... när tror ni att de presenterar den på riktigt? När får vi mer info? Dags att släppa mer info nu tycker jag =/ Postad 20 oktober 2016 - 23:53
Det trillar nog in några avslöjanden på Twitter närmaste dagarna. Konsollen måste väll i det närmaste vara klar med upphandlingar av kontrakt och beställda komponenter osv. Men visst kan jag ha fel. Personligen är jag mest intresserad av hur kraftfull grafiken blir, samt om det kommer få att spela upp Dvd/BR/Uhd filmer. Ja jag tänkte faktiskt slå två flugor i en smäll och köpa en konsol inom en framtid att ha som 4K spelare men även till spelande. Postad 21 oktober 2016 - 00:04 Den har ingen läsare för skivor. Inte ens LP. Redigerat av wictor, 21 oktober 2016 - 00:05. Postad 21 oktober 2016 - 00:59 Jag är intresserad av grafikskillnaden i Zelda t.ex. och vilka spel de har utöver de portar samt Mario som visades.
Vill också veta om deras planer för 3DS. De sa att den har många spel kvar i sig idag, men jag trodde hela poängen var att ge oss mer spel genom att utveckla både bärbart och stationärt till samma enhet. Annars blir det ju bara brist på spel igen. De kanske inte vill sabba Pokemonlanseringen genom att utannonsera att en "remaster" kommer till Switch sen...
3 minuter är roligt och så, men jag trodde åtminstone att de skulle utannonsera när det riktiga eventet är, för det är ju det som är intressant. Detta är nästan bara mer irriterande, som att de köper sig tid så att de kan vänta ännu längre. Men å andra sidan är ju det där investerarmötet snart... Postad 21 oktober 2016 - 06:59
Fast de sa inget om hurvida det fanns en PCI Express kort-plats eller inte... In med en Titan X bara och Zelda:BOTW i 8K blir en realitet. Redigerat av pacman, 21 oktober 2016 - 07:05. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |