Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple TV 4K

3372 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 October 2017 - 10:04

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Trodde inte det var så lite skillnad. Lär märkas annu mindre vid rörelse än stillbild inbillar jag mig.

Små bildvisare små skillander :rolleyes:

Postad 21 October 2017 - 10:05

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Små bildvisare små skillander :rolleyes:

Var tv´n som han testade med små?

Postad 21 October 2017 - 10:08

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Var tv´n som han testade med små?

Ja det tycker jag, var väl inte större än 65"!

Postad 21 October 2017 - 10:09

MarcoPontiac
  • MarcoPontiac
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Samma här fast jag hade knappt några filmer då. Nummera ett 10-tal ist.

Jag hade nog en 15st max.
Däremot har jag hittat en del gamla filmer på ITunes fast i HD som jag bara var tvungen att ha.

När man swipar ner under filmens gång så får man upp info-menyn men i där står bara HD medans det står DOLBY Vision eller HDR i menyn innan man spelar filmen. Ska det vara så?

Postad 21 October 2017 - 10:09

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Ja det tycker jag, var väl inte större än 65"!

Och det tycker du är små?

För vilken konsumentgrupp tror du ATV 4K är riktad till?

Dom som har upp till 65" eller dom som har större än 65"?

Postad 21 October 2017 - 10:14

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Och det tycker du är små?

För vilken konsumentgrupp tror du ATV 4K är riktad till?

Dom som har upp till 65" eller dom som har större än 65"?

Jag har apple tv 4k och kan jämföra på större bildvisare och struntar personligen i vilken målgrupp den riktar sig till. Skillanden blir större och ja det hänger många med projektorer här som tycker det är ok upplysning! 

Postad 21 October 2017 - 10:19

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Jäkla bra kvalle apple sänder, kan det inte komma sån bra kvalite 4k, och bra 1080ptill sånt pris på google play med?! :P

Testat nån film från google play, skulle va HD... men såg inte alls lika bra ut som filmer från Itunes...

Jag har apple tv 4k och kan jämföra på större bildvisare och struntar personligen i vilken målgrupp den riktar sig till. Skillanden blir större och ja det hänger många med projektorer här som tycker det är ok upplysning! 

Tycker det är bra med alla jämförelser det går! Är ju mycket därför jag hänger här iaf, är kritisk till allt jag vill köpa och har köpt, vill alltid ha det lite bättre! :P

Och bra och höra från tex som dig som har stor bildvisare, då man märker man sånt mer, om kvalite på bild, bitrate etc! :)

Redigerat av Garrett, 21 October 2017 - 10:23.

Postad 21 October 2017 - 10:20

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Naturligtvis så spelar det roll vilken målgrupp som ATV 4K är riktad till och hur bra den presterar för den målgruppen.

Som jag ser det så är ATV 4K riktade till dom som vill ha en 4K upplevelse på tv.

Om man vill blåsa upp bilden på en projektor så får man titta efter annan hårdvara.

Visst är det bra att du jämför och berättar 

Redigerat av lappen71, 21 October 2017 - 10:21.

Postad 21 October 2017 - 10:21

MarcoPontiac
  • MarcoPontiac
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Jäkla bra kvalle apple sänder, kan det inte komma sån bra kavlite till sånt pris på google play med?! :P

Själv tröttnade jag på att vänta på Google Play (Nvidia Shield TV).
Köpte Äpplet, ångrar mig inte ett dugg.
Vissa saker stör mig fortfarande men inte lika mycket som att hålla på med diskar, importera,hitta rätt spelare osv...

Postad 21 October 2017 - 10:31

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Visst är det bra att du jämför och berättar 

Hur upplever du själv iTunes UHD och på vilken skärm storlek?

Tycker det är bra med alla jämförelser det går! Är ju mycket därför jag hänger här iaf, är kritisk till allt jag vill köpa och har köpt, 

Håller med dig helt :)

Postad 21 October 2017 - 10:32

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Hur upplever du själv iTunes UHD och på vilken skärm storlek?

Bra,65"

Det är först nu när ATV är i 4K som jag gått över till det så jag kan personligen inte jämföra mot fysisk media.

Postad 21 October 2017 - 10:32

Unregisteredb7f6d076
  • Unregisteredb7f6d076
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0

Jag hade nog en 15st max.
Däremot har jag hittat en del gamla filmer på ITunes fast i HD som jag bara var tvungen att ha.

När man swipar ner under filmens gång så får man upp info-menyn men i där står bara HD medans det står DOLBY Vision eller HDR i menyn innan man spelar filmen. Ska det vara så?

Det som visas när du swipar ner under uppspelning är aktuell upplösning tydligen. Kan det vara din uppkoppling ?
Är filmerna köpta direkt genom iTunes?

Postad 21 October 2017 - 10:44

MarcoPontiac
  • MarcoPontiac
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Det som visas när du swipar ner under uppspelning är aktuell upplösning tydligen. Kan det vara din uppkoppling ?
Är filmerna köpta direkt genom iTunes?

Ja, alla mina filmer är köpta via ITunes. De flesta via PCn men även dem köpte direkt i Apple TVn står som HDR/Dolby Vision I huvudmenyn men enbart HD när.man swipar ner till info-menyn.
Kan tilläggas att filmerna faktiskt är i 4K och HDR men just in-movie menyn står alltid på HD.

Står era på HDR eller DOLBY Vision?

Postad 21 October 2017 - 11:02

Unregisteredb7f6d076
  • Unregisteredb7f6d076
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0

Ja, alla mina filmer är köpta via ITunes. De flesta via PCn men även dem köpte direkt i Apple TVn står som HDR/Dolby Vision I huvudmenyn men enbart HD när.man swipar ner till info-menyn.
Kan tilläggas att filmerna faktiskt är i 4K och HDR men just in-movie menyn står alltid på HD.

Står era på HDR eller DOLBY Vision?

Enda sättet att se(påstår många) är att swipa ner och se om det svårt HD eller 4k. På mina står det 4k(US versioner)
Eller att aktivera developer Console och visa lite stats
Notera att många (typ hälften) filmer i Sverige fortfarande inte är i 4k jämfört med USA tex.

Postad 21 October 2017 - 11:19

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Om man vill blåsa upp bilden på en projektor så får man titta efter annan hårdvara.

Bra,65"

Det är först nu när ATV är i 4K som jag gått över till det så jag kan personligen inte jämföra mot fysisk media.

Jasså vad baserar du det utlåtandet på?

Postad 21 October 2017 - 11:29

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Jasså vad baserar du det utlåtandet på?

Du gjorde det själv eftersom du säger att kvaliten blir sämre desto större bildvisare 😂😂😂

Postad 21 October 2017 - 11:33

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Du gjorde det själv eftersom du säger att kvaliten blir sämre desto större bildvisare

. Skillanden blir större 

Detta ja! Har aldrig skrivigt i tråden att bilden är "dålig", tvärtom!  Så frågan kvarstår? :blink:

Postad 21 October 2017 - 11:37

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 1

Detta ja! Har aldrig skrivigt i tråden att bilden är "dålig", tvärtom! Så frågan kvarstår? :blink:

Det är upp till betraktaren att avgöra om skillnaden innebär en försämring.
Personligen tycker jag inte att 65” är litet som du påstår 😊

Postad 21 October 2017 - 11:58

MarcoPontiac
  • MarcoPontiac
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Enda sättet att se(påstår många) är att swipa ner och se om det svårt HD eller 4k. På mina står det 4k(US versioner)
Eller att aktivera developer Console och visa lite stats
Notera att många (typ hälften) filmer i Sverige fortfarande inte är i 4k jämfört med USA tex.

Ja, men står det i ATVn att filmen är i 4K HDR eller Dolby Vision, som det gör på t.ex Wonder Woman, Revenant (uppgraderades idag), X-men Apocalypse, Deadpool, Logan, Lego Batman, Dawn Of The Planet Of the Apes, The Martian, Angry Birds bl.a är alla 4K enligt min ATV. Men inte enligt infon under filmens gång (swipa nedåt).

Så alla dessa filmer är i 4k och står som 4k men min ATV visar dem som HD, precis som det står i ITunes Store på PCn.
Där står oxå dessa filmer under 4k-sectionen men klickar man för info så står dem som HD.

Konstigt att dina står som 4k under uppspelning...Eller rättare sagt. Att mina 4k står som HD under uppspelning...

Postad 21 October 2017 - 18:39

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 1

Hoppas att Viaplay släpper en app snart, som möjliggör sport i UHD! Apple tv 4k klarar fortfarande inte av det, utan då gäller fortfarande endast CC Ultran :)

Postad 21 October 2017 - 20:31

axion84
  • axion84
  • Forumräv

• 748 inlägg
  • 0
Hur tycker ni bildkvaliten är på netflix 1080p sdr och uppskalning till en 4k tv? Färger,skärpa och detaljer på ATV4k. Använder netflix mycket.

Och hur sköter den sämre källor som hbo nordic,viaplay och svt play?

Redigerat av axion84, 21 October 2017 - 20:35.

Postad 22 October 2017 - 09:32

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Hoppas att Viaplay släpper en app snart, som möjliggör sport i UHD! Apple tv 4k klarar fortfarande inte av det, utan då gäller fortfarande endast CC Ultran :)

Ja, undrar hur länge till vi behöver vänta? MTG är väl inte direkt kända för att vara snabba med sånt här.

Med tanke på hur hårt komprimerade deras sportsändningar är så hoppas jag att 4K åtminstone ser ut som 1080P eller lite bättre  ;)

Postad 22 October 2017 - 09:59

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Och hur sköter den sämre källor som hbo nordic,viaplay och svt play?

Om du har en atv sedan tidigare så varken bättre el sämre med 1080P material :)

Ja, undrar hur länge till vi behöver vänta? MTG är väl inte direkt kända för att vara snabba med sånt här.

Förhoppningsvis inom snart framtid, google i framkant här :rolleyes:

Med tanke på hur hårt komprimerade deras sportsändningar är så hoppas jag att 4K åtminstone ser ut som 1080P eller lite bättre  ;)

Du skulle nog bli överraskad vilken bra kvalitet det är ;) Övertygad om att det ev kommer bli lika bra med atv:n också!

Redigerat av mcmike, 22 October 2017 - 10:02.

Postad 22 October 2017 - 20:14

MarcoPontiac
  • MarcoPontiac
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Nepp, börjar bli jäkligt trött på detta.

ATVn verkar vilja inte pumpa ut alla mina 4K filmer i rätt upplösning. Endast i HD.
Swipar jag ner så står samtliga 4K-rullar som HD och alla dessa är köpta via ITUNES på datorn eller direkt via ATVn.
Enligt vissa användare så är det info som visas under playback som är den korrekta upplösningen som skickas ut. Ska fråga Apple om detta imorgon.
Konstigt nog ser vissa filmer helt fantastiska ut och garanterat i 4k-upplösning även om Info säger annat för att dagen efter återigen se ut som vilken annan HD-version som helst.

Står era filmer som 4k i info-menyn under playback?

Dessa filmer står som HD på min ATV:

Mad Max FUry Road
Deadpool
X-men Apocalypse
Lego Batman
The Martian
Wonder Woman

Logan

The Revenant
Focus
Batman V Superman
Dawn Of The Planet Of The Apes

All min utrustning och kablar klarar 4k/HDR/DOlby Vision, samt att jag kopplat ATVn direkt till tvn med en 18 Gbps Supra-HDMI. Så det kan kannapast vara det.

Postad 22 October 2017 - 21:49

Unregisteredb7f6d076
  • Unregisteredb7f6d076
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0

Nepp, börjar bli jäkligt trött på detta.

ATVn verkar vilja inte pumpa ut alla mina 4K filmer i rätt upplösning. Endast i HD.
Swipar jag ner så står samtliga 4K-rullar som HD och alla dessa är köpta via ITUNES på datorn eller direkt via ATVn.
Enligt vissa användare så är det info som visas under playback som är den korrekta upplösningen som skickas ut. Ska fråga Apple om detta imorgon.
Konstigt nog ser vissa filmer helt fantastiska ut och garanterat i 4k-upplösning även om Info säger annat för att dagen efter återigen se ut som vilken annan HD-version som helst.

Står era filmer som 4k i info-menyn under playback?

Dessa filmer står som HD på min ATV:

Mad Max FUry Road
Deadpool
X-men Apocalypse
Lego Batman
The Martian
Wonder Woman
Logan
The Revenant
Focus
Batman V Superman
Dawn Of The Planet Of The Apes

All min utrustning och kablar klarar 4k/HDR/DOlby Vision, samt att jag kopplat ATVn direkt till tvn med en 18 Gbps Supra-HDMI. Så det kan kannapast vara det.

Låter skumt
Har bara Wonder Woman från din lista och den visar 4k under uppspelning
Andra 4k likaså.
Har någon enstaka film köpt i HD på amerikanska VUDU som, efter läkning via Movies Anywhere, också är HD på iTunes. Dvs endast filmer köpta på iTunes blir HD till UHD. Eller om man köpt UHD version/kod via annan tjänst.

Iaf. Det ”kan” vara något med din kabel, tv inställning, HDMI port som strular? Det är kommunikation mellan tv-ATV via HDMI och det är kanske något som som begränsar 4k upppelningen?

Vad har du för tv?

Ska koll lite mer på forum och ropar om jag hittar något.
Har läst att flera UHD titlar växlar mellan UHD en dag och HD nästa, ngn bugg hos Apple?

Redigerat av Unregisteredb7f6d076, 22 October 2017 - 21:58.

Postad 22 October 2017 - 21:57

Unregisteredb7f6d076
  • Unregisteredb7f6d076
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0
Här har du några andra med samma fel och det finns ett par lösningar. Det verkar vara ngn bugg iaf. Hoppas det hjälper

https://forums.macru...nabled.2071396/

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregisteredb7f6d076, 22 October 2017 - 21:59.

Postad 22 October 2017 - 22:08

MarcoPontiac
  • MarcoPontiac
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 1

Här har du några andra med samma fel och det finns ett par lösningar. Det verkar vara ngn bugg iaf. Hoppas det hjälper

https://forums.macru...nabled.2071396/

Innan jag läste ditt inlägg om autostart så provade jag detta av en ren slump och nu har alla filmerna rätt upplösning och hdr-mode.

Postad 23 October 2017 - 01:52

axion84
  • axion84
  • Forumräv

• 748 inlägg
  • 0

Om du har en atv sedan tidigare så varken bättre el sämre med 1080P material :)

Okej jag har aldrig haft en atv det enda apple jag har haft är en ipod för många år sen :)

Så du tycker atv4k presterar samma bildkvalitet som CCU på 1080p material på dom apparna jag nämde? Vet ju att den presterar mycket bra på itunes redan.

Jämförelse mellan Fysisk och iTunes UHD :rolleyes:

https://www.youtube....c&feature=share

Jag ser endå att disc varianten ser bättre ut. Lite skarpare, mer detaljer och nyanser i färgerna. Så allt är i sin ordning. Men itunes behöver inte skämmas och är mycket bra för att vara streaming. Verkar som dom använder en egen codec och inte hevc.

Redigerat av axion84, 23 October 2017 - 06:36.

Postad 23 October 2017 - 08:05

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Jag ser endå att disc varianten ser bättre ut. Lite skarpare, mer detaljer och nyanser i färgerna. Så allt är i sin ordning. Men itunes behöver inte skämmas och är mycket bra för att vara streaming. Verkar som dom använder en egen codec och inte hevc.

Så är det också och som jag nämnde tidigare blir skillnaden påtagligare med större bildvisare om man nu har det :rolleyes:  Jag tycker ändock att de håller riktigt hög kvalitét och kommer inköpa fler Itunes filmer :) Bra tryck i iTunes streamen mot Netflix..

Så du tycker atv4k presterar samma bildkvalitet som CCU på 1080p material på dom apparna jag nämde? Vet ju att den presterar mycket bra på itunes redan.

Har inte gjort någon direkt jämförelse side b side, men jag har inte reagerat på att någondera ska var sämre :) DD ljud har du genom atv:n, Viaplay UHD film/sport genom CC Ultran men inge DD ljud..

Redigerat av mcmike, 23 October 2017 - 08:06.

Postad 23 October 2017 - 08:12

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0
Så om jag summerar detta och rätta mig till vad ni/du anser rätt!!
4 st produkter ”behövs”

1) BluRay spelare för UHD 4K
2) ATV enl ovan
3) CC enl ovan
3) Nvidia shield( eller Samsung 8500) för Netflix 4K/24 Hz

Postad 23 October 2017 - 08:49

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Klart de blir sämre, projektor suger ju i kvalité så de är väl inte konstigt :D Bättre med en STOR TV, men klart de blir dyrare dock har jag aldrig sett en projektorbild som jag blivit impad på. Stor bild visst men inte till följd av kompromissad kvalité.

Är sjukt nöjd med min Samsung 4K QE88" lagom stor för biokänsla och sjukt grym bild   :P

Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 23 October 2017 - 08:55.

Postad 23 October 2017 - 14:57

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

• 2190 inlägg
  • 0

Klart de blir sämre, projektor suger ju i kvalité så de är väl inte konstigt :D Bättre med en STOR TV, men klart de blir dyrare dock har jag aldrig sett en projektorbild som jag blivit impad på. Stor bild visst men inte till följd av kompromissad kvalité.

Är sjukt nöjd med min Samsung 4K QE88" lagom stor för biokänsla och sjukt grym bild   :P

Projektor kräver mer av rummet (och en bra duk) och kanske även kalibrering. Vet att du säger det med glimten i ögat men om du inte sett en bra projektorbild så tror jag inte det har varit under rätt förutsättningar. En tv är såklart mer flexibelt för de flesta men för vissa andra ställer det till det med ljudet t.ex(högtalare bakom duken). Kollar jag inte fel så kan man t.ex. få en JVC DLA-X9900 samt en Stewart Studiotek 100 eller DNP-duk för dom pengarna. Den bilden kommer inte suga :)

Postad 23 October 2017 - 17:34

Unregistered79193128
  • Unregistered79193128
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

De erbjuder även UHD via datorn nu. De uppdaterade nyligen sin sida för 4K-info:

”Ambitionen är att i framtiden kunna erbjuda Ultra HD 4K på så många enheter som möjligt. Vid förändringar eller nytillskott kommer vi uppdatera denna sida.”

http://kundservice.viaplay.se/ultra-hd

Postad 23 October 2017 - 17:47

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

1) BluRay spelare för UHD 4K

Vill man komma åt fysisk UHD så gäller en sån ja :) Dvs inte nödvändigtvis...

2) ATV enl ovan

Finns en del godis redan nu genom atv och det lär ju inte bli sämre framöver med "förväntade" uppdateringar :)

3) CC enl ovan

Ultran är så när klockren, dock ej UHD material och 24 hz uppspelning då :)  

3) Nvidia shield( eller Samsung 8500) för Netflix 4K/24 Hz

Shielden har ju även den CC Ultra inbyggd ocj lite annat godis som live kanaler genom Viaplay :)

Jag har alla enheter och alla fyller en funktion idag. Jag hoppas och tror att apple tv 4k kommer att sortera bort någon här hemma :)

projektor suger ju i kvalité så de är väl inte konstigt :D

Personligen ser jag två fel här, men glad över att du funnit din "dröm" bildvisare genom Samsung :)

Redigerat av mcmike, 23 October 2017 - 17:50.

Postad 23 October 2017 - 17:58

MarcoPontiac
  • MarcoPontiac
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Shielden har ju även den CC Ultra inbyggd

CC ULTRAn klarar Youtube i HDR.
Det gör inte min SHIELD TV iaf...

Postad 23 October 2017 - 20:09

axion84
  • axion84
  • Forumräv

• 748 inlägg
  • 0

De erbjuder även UHD via datorn nu. De uppdaterade nyligen sin sida för 4K-info:

”Ambitionen är att i framtiden kunna erbjuda Ultra HD 4K på så många enheter som möjligt. Vid förändringar eller nytillskott kommer vi uppdatera denna sida.”

http://kundservice.viaplay.se/ultra-hd

Nice att dom börjar med filmer i uhd :). Då blir det intresant att prenumerera för mig, förut så förstörde man filmerna igenom att kolla på viaplay.

Redigerat av axion84, 23 October 2017 - 20:09.

Postad 23 October 2017 - 20:50

axion84
  • axion84
  • Forumräv

• 748 inlägg
  • 0

Ultran är så när klockren, dock ej UHD material och 24 hz uppspelning då :)

Finns ju en del youtube hdr material(https://www.youtube....HFNipzeAGBI5t9g)och det är bara en tidsfråga till google film börjar med uhd och snart då viaplay :)
Jag kanske inte behöver en atv4k trots allt, men doms itunes bildkvalitet blir nog svårslaget atr matcha endå för det där lilla extra i bildkvalitet.

Postad 23 October 2017 - 21:20

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0
Stöds 4k upplösning i Viaplay appen i atv4k? Inte väl?
Blev intresserad av 4k sändningarna dom ska köra...

Redigerat av mikkiz, 23 October 2017 - 21:21.

Postad 24 October 2017 - 15:14

Unregistered79193128
  • Unregistered79193128
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Stöds 4k upplösning i Viaplay appen i atv4k? Inte väl?
Blev intresserad av 4k sändningarna dom ska köra...

Nej, tyvärr inte än. Just nu bara Chromecast Ultra och via dator i Edge-webbläsare. Men det går framåt och de skriver att de vill erbjuda 4K till så många enheter som möjligt, så jag både tror och hoppas att Apple TV är en av dom.

Postad 25 October 2017 - 08:27

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Nice att dom börjar med filmer i uhd :). Då blir det intresant att prenumerera för mig, förut så förstörde man filmerna igenom att kolla på viaplay.

Viplay har redan tidigare höjt sin bildkvalitet till 1080P, personligen ser jag gärna på en film där numera genom apple tv 4k bl,a :)

Redigerat av mcmike, 25 October 2017 - 08:27.

Postad 25 October 2017 - 09:29

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0
Men hur är det med ljudet? Det e ju minst lika viktigt vid film....

Postad 25 October 2017 - 09:35

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Tycker jag inte personligen, men genom apple tv får man idag bara ut DD ljud :) Ingen annan enhet fixar det ännu!

Redigerat av mcmike, 25 October 2017 - 09:36.

Postad 25 October 2017 - 14:13

MarcoPontiac
  • MarcoPontiac
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Kan man inte köpa tv-serier på ITunes här i Sverige, eller?
Hittar inga serier någonstans på ITunes.

Postad 25 October 2017 - 14:48

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Ljudet är riktigt bra, spelar DD+ samt med Infuse även DTS-HD MA och True-HD.

Postad 25 October 2017 - 19:33

axion84
  • axion84
  • Forumräv

• 748 inlägg
  • 0

Viplay har redan tidigare höjt sin bildkvalitet till 1080P, personligen ser jag gärna på en film där numera genom apple tv 4k bl,a :)

Sen när då? Jag kollade på viaplay för senast för kanske 6 månader sedan, var 1080p då men betyder ju inte att bilden blir bra endå. Såg lite sämre ut en hbo nordic eller lika dåligt tyckte jag, mycket pixlar och marcoblocking/posterisering nära svart. Höjt bitraten på 1080p då med? Använde inbyggda tv appen och CC1 då.

Redigerat av axion84, 25 October 2017 - 19:39.

Postad 25 October 2017 - 19:59

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Sen när då? Jag kollade på viaplay för senast för kanske 6 månader sedan, var 1080p då men betyder ju inte att bilden blir bra endå. Såg lite sämre ut en hbo nordic eller lika dåligt tyckte jag, mycket pixlar och marcoblocking/posterisering nära svart. Höjt bitraten på 1080p då med? Använde inbyggda tv appen och CC1 då.

Kommer inte ihåg exakt, du får läsa i befintlig tråd :)

https://www.minhembi...howtopic=279982

Postad 26 October 2017 - 12:56

ttxx
  • ttxx
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Finns det något sätt att i ATVn få upp info om videon man tittar på, typ debug info så man ser upplösning, bitrate för video och audio osv?

Postad 28 October 2017 - 19:40

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
Någon mer som också tappar text efter en stund genom Netflix? Får ställa om igen,vilket går snabbt men ändå😊

Redigerat av mcmike, 28 October 2017 - 19:40.

Postad 28 October 2017 - 20:35

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Någon mer som också tappar text efter en stund genom Netflix? Får ställa om igen,vilket går snabbt men ändå

Japp, jag har också haft problem med det idag (ej tidigare)

Postad 28 October 2017 - 22:18

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Någon mer som också tappar text efter en stund genom Netflix? Får ställa om igen,vilket går snabbt men ändå

Yepp, hade precis själv tänkt lägga in en blänkare om det. Jag har inte hunnit ringa in symptomet 100%-igt ännu, men texten verkar ofta försvinna efter ca 10 minuter. Efter återaktivering så stannar det sedan kvar resten av programmet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.