Men jag undrar hur man skall ta reda på vilket filter som passar till mig och till mitt rum?
Tack
Nico
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Panasonic PT AE300-tråd *
Startad av
Unregistered9225c452
, Jan 20 2003 23:04
1014 svar till detta ämne
2 relaterade trådar
Postad 13 May 2003 - 23:36
Tack för svaren!
Men jag undrar hur man skall ta reda på vilket filter som passar till mig och till mitt rum? Tack Nico Postad 14 May 2003 - 00:06
quote:Originally posted by NikkiSixx
LURAD??!???! Fick idag min "AE-300" från Komplett.se! MEN... det var bara en bunt med PAPPER i paketet när jag öppnade det! INGEN projje alltså! Jag är just nu i upplösningstillstånd! Någon mer som blivit lurad på detta sätt.... Antingen är det nån som sprättat paketet o snott projjen på vägen, men det syns inget på paketet... eller så är Komplett riktiga lurendrejare! SNABBT SVAR ÖNSKAS! Men då har du ju inte fått din AE-300 som du skriver. Skämt o sido.... det blir intressant och se hur det hela löser sig, och jag som köpt en från tyskland, den kan ju hamna vart som helst (en slug tullman kanske)... Postad 14 May 2003 - 03:05
Jag mailade komplett igår om hur dom tar ställning till döda pixlar osv....
"Mer än en död pixel så får du en ny" Så blev svaret! Postad 14 May 2003 - 09:53
quote:Originally posted by MaxMartin
Jag mailade komplett igår om hur dom tar ställning till döda pixlar osv.... "Mer än en död pixel så får du en ny" Så blev svaret! MaxMartin: Jag mailade komplett för några dagar sedan, men har inte fått svar. Förrutom om döda pixlar frågade jag dem dessutom om de gröna fält som förekommer på vissa projektorer. Undrade dessutom om man får service i sin hemstad eller måste skicka dit osv... Har du dina frågor och svar kvar. Vore intressant att se hela mailet. Lägg gärna upp här på forumet. Postad 14 May 2003 - 12:00
quote:Originally posted by thewall
Werner... Tänkte testa dina inställningar. Vad har du för duk? Jag har en Euroscreen Greyline 77" (170 cm bred bild). Sitter på 1,8 gångers avstånd. Fungerar bra. Postad 14 May 2003 - 12:01
Angående det här med döda pixlar, är det något man får räkna med att det döe en lite då och då så att det efter något år kommer att vara en hel del döda pixlar eller ??
Postad 14 May 2003 - 12:25
Jaha då börjas det, hade väl inte räknat med något annat heller i och för sig, har alltid samma otur, har väntat ett tag nu på min leverans från Hembiobutiken, när jag mejlade senast och frågade om ordern väntatde man på Cantonhögtalarna, när jag mejlade nu idag, väntar man istället på AE-300:an, har tydligen blivt lev. tid på dessa nu igen, blir med all sannolikhet ingen lev. till helgen alltså som jag hade hoppats !!
Puuuuuuuuh, suck........... Postad 14 May 2003 - 12:25
Är grymt sugen på att skaffa AE300 så jag tog mig ned till den lokala butiken för att få den demad.
Och visst det var en bra bild med grymt klara och fina färger och helt ok svärta. Men jag blev avrådd från att köpa den eftersom butikspersonalen hävdade att majoriteten av alla AE300 som sålts har haft problem med döda pixlar och "gröna fläckar". Det var deras tredje maskin som de använde inom loppet av några veckor. [ Tillägg: Jag gjorde misstaget att även kolla på en mer högupplöst projektor och plötsligt kändes AE300an väldigt pixlig, är det något man kan avhjälpa genom att justera bilden så att den blir aningen ur fokus och på så sätt mer filmlik? I övrigt så spöade AE300an den dyrare projektorn med hästlängder vad gäller färger kontrast etc[ Postad 14 May 2003 - 12:57
AquaStealth
Sluta nu, som man inte är orolig nog. Väntar på att få min projektor från Komplett, rädd för att det ska vara papper istället för en projektor. Nu ska man dessutom gå och oroa sig för döda pixlar, med min vanliga otur så kommer den troligen brinna upp. Postad 14 May 2003 - 13:46
Var oxå och fick AE300:an demad i går (hade egentligen redan bestämt mig för att köpa den osedd) men nu är jag mer tveksam.
Försäljaren berättade att alla deras exemplar haft pixelproblem och att Panasonics garanti inte gäller om man har mindre än 6 döda pixlar...Han hoppades att Panasonic skulle kunna reda ut sina problem tills efter sommaren, men nu rekommenderade han inte mig att köpa projektorn...så efter drygt ett års velande i projektorköpstankar är man tillbaka på ruta ett. Postad 14 May 2003 - 14:05
Skulle vara intressant o veta om bananen, och AquaStealth varit i samma butik och tittat?
Låter inget vidare i alla fall, verkar dock som folk här på forumet klarat sig bra, eller? Postad 14 May 2003 - 14:46
quote:Originally posted by bananen
Var oxå och fick AE300:an demad i går (hade egentligen redan bestämt mig för att köpa den osedd) men nu är jag mer tveksam. Försäljaren berättade att alla deras exemplar haft pixelproblem och att Panasonics garanti inte gäller om man har mindre än 6 döda pixlar...Han hoppades att Panasonic skulle kunna reda ut sina problem tills efter sommaren, men nu rekommenderade han inte mig att köpa projektorn...så efter drygt ett års velande i projektorköpstankar är man tillbaka på ruta ett. Jag kollade med IT-Workshop som har hand om garantirep åt Panasonic . De sa att är det mer än en grön pixel, så blir det garanti reparation. Postad 14 May 2003 - 15:08
Stegelmo: Jag har inte kvar mailet men det jag skrev var exakt så som dom sa till mig.
Dom yhar oftast väldigt korta svar enligt mig. Postad 14 May 2003 - 15:09
Stegelmo: Jag har inte kvar mailet men det jag skrev var exakt så som dom sa till mig.
Dom yhar oftast väldigt korta svar enligt mig. Postad 14 May 2003 - 15:55
Jag tycker det verkar som om vissa butiker inte vill sälja Pansonics projjar, varför vet jag inte, men det kan säkert finnas någon anledning !!
Postad 14 May 2003 - 16:03
Ledsen zippiz det var inte meningen och skrämmas.[
Men jag tyckte det var viktigt att berätta detta så att alla som eventuellt går i köpetankar ser till att de får en fungerande produkt redan från början. Jag är säker på att du kommer att bli nöjd med den när du väl får den för bilden vara sanslöst fin. Vad gäller komplett.se så har jag bara goda erfarenheter från dem skulle bli mycket förvånad om det är dem som snott NikkiSixx's projje antagligen är det nån fuling i posthanteringen som gjort det. Postad 14 May 2003 - 17:30
Aqua...
Det är lugnt, mina nerver är lite på spänn bara, har precis varit o hämtat ut min AE300. Kollade så klart i lådan hos "posten" (egentligen Hemköp), och den låg/ligger där. Vågar knappt koppla in skiten, brukar ha extrem otur med allt jag köper :-( Postad 14 May 2003 - 18:13
quote:Originally posted by suckadajmern
Jag kollade med IT-Workshop som har hand om garantirep åt Panasonic . De sa att är det mer än en grön pixel, så blir det garanti reparation. Ok, vi gick inte in i detalj i vilken typ av felaktiga pixlar, vet någon vilken garanti som gäller för antalet röda, blå och döda pixlar? Jag antar att gröna pixlar är mest synbara, men om man vet om de andra så är väl de också irriterande? - har dock ingen erfarenhet själv... Man blir aningen tveksam till projektorn när försäljaren (de flesta brukar ju vilja sälja till varje pris) inte tycker att man ska köpa nu och istället avvakta. Jag fick projjen demad och tycker att bilden var väldigt bra med bra svärta, så har man tur med köpet och får en felfri projje så ska man ju vara väldigt nöjd. Postad 14 May 2003 - 19:27
Kul att du fick hem projektorn utan problem zippiz [
Jag brukar oxå ha en närmast 100procentig oturskvot vid elektronikköp så jag vet hur det känns, håller därför tummarnma och hoppas att den funkar fint. Vore trevligt med en liten recension av den senare. (och kanske några screenshots) Postad 15 May 2003 - 01:33
Av erfarenhet anser jag att Panasonic inte är så lätta att ha att göra med, varför vissa kanske inte vill sälja deras produkter.
De är väldigt trevliga, men ringer man från mindre butiker och det gäller mindre kvantiteter så har ens meddelanden och ärenden en förmåga att försvinna i mängden om man inte hänger kvar i telefon. (Och det kan dröja) Postad 15 May 2003 - 09:57
Hepp!
Efter någon timmas funderande fram o tbx, beslutade jag mig tillslut för att testa projektorn igår. Jag har tidigare haft en X1:a, men varken jag eller tjejen tyckte om regnbågarna (dock var bilden helt fantastisk). Hur som helst, efter att ha kopplat upp maskinen var det dags att testa lite. Körde först med en 10m SVHS-kabel (utan vidare kvalitet), från min Xbox. Testade både spel och film, såg bra ut. Min tjej blev helt lyrisk, och tyckte det var "helt otrolig bild". Testade sen med VGA från datorn, vilket inte blev något vidare. Antar att man måste komma närmare AE-300:ans upplösning för att få riktigt bra bild. Körde sen in min gamecube i SCART-kontakten, och fick helt ok bild där också. Tycker det är riktigt bra tryck i färgerna, och ok svärta. Testade även att koppla in komposit-signal till projektorn från TVns scart. Även detta blev helt ok. Nu till ett litet problem, jag har inte kollat så noga ännu, har hittat en död blå pixel, som iofs ligger långt ner i vänsta hörnet (inte så farligt) Men vad som är värre är att det finns en massa gröna "prickar", eller om det är pixlar. Jag vet inte riktigt hur en död grön pixel ska se ut, men om detta är det så finns det MÅNGA. De är olika starka och finns lite överallt. Man ser inte dem när man sitter i soffan, men när man går fram o kollar så syns de tydligt. Är detta döda pixlar, damm eller är det så här på alla projektorer? Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig... //Fredrik Postad 15 May 2003 - 11:25
Hej gott folk!
Jag vill egentligen inte blanda mig in i denna tråden i egenskap av representant från InFocus, men eftersom många tycks ha problem med både damm och döda pixlar på sina LCD:er, så vill jag tipsa om en annan tråd här: https://www.minhembi...?TOPIC_ID=36182 Se även mitt sista inlägg i denna, 6/5.. Lycka till i projektordjungeln Fredrik InFocus [ Postad 15 May 2003 - 13:43
tomasol: DivX og Xvid fungerer bra med AE300'en. Beste resultat har jeg foreløpig fått hvis jeg kjører 960x540 i 50Hz (slik at projektoren bruker HDTV50 AA modus) over VGA. Men siden jeg må fikle med Powerstrip har jeg ikke klart å få bildet helt 100% stabilt ennå. Det blir imidlertid bedre enn å kjøre en oppløsning der projektoren må skalere ned bildet (A modus). Jeg skulle ønske det var en enkel måte å kjøre 1:1 oppløsning fra PC til AE300 på, f.eks. via en monitor driver fra Panasonic, men så vidt jeg vet er det ingen som har funnet en perfekt løsning ennå.
Vær også klar over at komprimert video blir rimelig stygt når det blåses opp så stort som 70"-100". Postad 15 May 2003 - 21:30
Nu har jag smält allt lite, o just nu känner jag mig förbannat nöjd. Helt fantastik bild på denna lilla maskin.
Har tidigare haft en X1:a, men jag o min tjej klarade inte riktigt av det där med regnbågar. http://www2.blocket....1153320.htm?l=0 Just nu är jag glad, lite orolig ännu över pixlarna som inte känns så bra, men jag ser dem knappt. Får ta tag i det där snart, nu vill jag bara njuta av en bild i toppklass. Postad 16 May 2003 - 11:19
Väntar på min AE300, och kommer att köra den med Philips 963 - nån som har samma dvd-spelare, och som jämfört mellan komponent och RGB-scart? Eller är det som med AE100 (som jag haft tidigare) att VGA är allra bäst - är det i så fall nån som kör med nån linjedubblare/converter emellan? Med AE100 har jag kört allt från ProV till Brite-View, den senare gav optimal bildkvalitet på den projen (bättre än rak komponent). Är en Brite-View lite bortkastat på en AE300? (Kostar ju ändå 6000 spänn.)
Postad 16 May 2003 - 14:08
För övrigt kan jag tillägga att jag beställde projen trots att killen i butiken hävdade att 90 procent av alla AE300 har returnerats till Japan pga att fabriken där av misstag sprayat panelerna med gröna fläckar, samt att han sett 24 demo-ex passera revy under 3 veckor varav hälften hade minst hundra döda pixlar och den andra hälften hade bytts ut mot skrivarpapper i kartongen! Det demo-ex han hade inne visade halvrisig bild men då körde han också med lakritssnöre o hade fipplat med fläktläget.
Postad 16 May 2003 - 16:39
Är det där verkligen sant, låter som påhittat skitsnack eller ?
Ändå köpte du en efter att ha hört detta??? quote:Originally posted by Larry David För övrigt kan jag tillägga att jag beställde projen trots att killen i butiken hävdade att 90 procent av alla AE300 har returnerats till Japan pga att fabriken där av misstag sprayat panelerna med gröna fläckar, samt att han sett 24 demo-ex passera revy under 3 veckor varav hälften hade minst hundra döda pixlar och den andra hälften hade bytts ut mot skrivarpapper i kartongen! Det demo-ex han hade inne visade halvrisig bild men då körde han också med lakritssnöre o hade fipplat med fläktläget. Postad 16 May 2003 - 17:20
tomasol: herregud, jag bara tokironiserade över en massa tidigare inlägg i denna tråd!
Måste säga att jag blir riktigt skrämd av ditt inlägg - inte för att du inte förstod ironin, utan för att så många skrivit den där typen av "handlarn-varnade-mig-för-att-köpa"-inlägg att man skulle kunna tro att mina överdrifter var sanna! Förlåt, jag får skylla på min frustration över att inga ännu svarat på mitt betydligt seriösare inlägg ovanför... (wake up, AE300-och-Philips963-owners!) Postad 16 May 2003 - 17:21
Låter tokigt [
https://www.minhembi...?TOPIC_ID=36961 Postad 16 May 2003 - 18:36
Med tänke på EA100:ns alla fel skulle det där kunna vara sant (förutom det där med skrivarpapper).Men du har tydligen haft tur med din eftersom du köpte en till panasonic.
Postad 16 May 2003 - 19:10
Äntligen kostar 300:an under 20 papp. 19 995:- på apparat.se
Nu är det riktigt nära ett köp.. Postad 16 May 2003 - 21:24
tomasol:
Ja, min första AE100 var mkt bra - tills jag upptäckte "den rödgröna röran" i hörnen. Då bytte jag den mot ett ännu bättre ex, från den sista serien som tillverkades, dvs med samma nyare nätagg m.m. som det som sitter i AE200. Ihop med en Brite-View linjedubblare har jag sen haft en lysande bild. Men så hade jag en AE300 till låns i jobbet i en vecka, och fortsatte snegla på demo-exen på stan, och till sist höll det inte längre - frånvaron av screendoor, den bättre kontrasten, den tystare fläkten och de bättre inställningsmöjligheterna (som framför allt gör det enklare att hitta godtagbar svärta) tvingade mig till slut att sälja AE100:an och köpa en 300. Fick den för ett bra pris också, 20 000 (butiken hade en lägsta-pris-garanti och jag hotade med att gå till komplett.se). Postad 16 May 2003 - 22:37
Panasonic kanske håller på att rätta till problemen nu, för återförsäljarna som inta har dem i lager så är det typ 4 veckors leveranstid....
Så mitt råd är att vänta med att köpa eller att köpa hos nån som inte har dem i lager. Postad 16 May 2003 - 23:13
Har idag kollat med komplett.se angående köp av 300:an, beställer jag imorgon får jag projjen på måndag eller senast tisdag, frågade även hur man sköter reklamationsbiten !!
Ett bolag som heter Info care sköter tydligen all Panasonics service i sverige vad jag förstod, ringde dit och frågade lite, och är det något galet med projjen får man skickade den dit, ligger i stockholm, bromma närmare bestämt. Ska jag våga beställa en därifrån, eller vad säger ni ?? Alternativ 2 skulle vara köp från Loudness Hembio i staden där jag bor, men 1500 kr. dyrare, de påstod att de kunde få hem den till typ torsdag, det var ju lite konstigt, undrar var dom tar hem den ifrån !! Postad 17 May 2003 - 00:07
Bistec:
Nästa stora inleverans för Panasonic Sverige sker sista veckan i maj, det är den jag själv väntar på... projarna anländer till centrallager i Märsta. Tror att det är samma sändning som din lokala handlare syftar på, fast han kanske skarvar lite. (Braskens i Linköping, som har AE300 för 20 380 kr, påstår att de har den i lager för omgående leverans, sen när man bestället därifrån så kryper det fram att även de väntar på nya skeppningen till Märsta...) Precis som Elgiganten vräkte ut en massa problemprojar av mod. AE100 verkar komplett.se kommit över problemlagret denna gång... hoppas på att den nya sändningen är lika problemfri som den första "importupplagan". Postad 17 May 2003 - 03:42
Som jag skrivit om innan har jag faktiskt ganska många gröna "prickar" på min projektor. Känns inte som det är döda pixlar, men jag vet inte riktigt.
Finns det någon som upplever samma sak som jag, att när man kör svart bild och går fram och granskar bilden så finns det en massa gröna prickar som lyser mer eller mindre starkt (ser inte dem när man normalt kollar på bilden) Är nog uppe i en 10-15h på min projektor nu, och är j-kligt nöjd. Lirat en del Xbox, och även lite Gamecube på den nu. Längtar bara efter att montera upp den också. Kan inte heller riktigt bestämma mig om jag ska köra bara projektor, eller projektor/TV. Natti Postad 17 May 2003 - 08:59
Så länge man är nöjd med något så bör man sluta leta efter fel, annars kan jag nästan lova att man hittar det för eller senare oavsett vilken produkt det än rör sig om (även om man köpt en projje för 100tusen så går det alltid att hitta något som man är missnöjd med)
Passa på och njut av bilden från din nya projje nu[ Postad 17 May 2003 - 14:12
quote:Originally posted by Larry David
Bistec: Nästa stora inleverans för Panasonic Sverige sker sista veckan i maj, det är den jag själv väntar på... projarna anländer till centrallager i Märsta. Tror att det är samma sändning som din lokala handlare syftar på, fast han kanske skarvar lite. (Braskens i Linköping, som har AE300 för 20 380 kr, påstår att de har den i lager för omgående leverans, sen när man bestället därifrån så kryper det fram att även de väntar på nya skeppningen till Märsta...) Precis som Elgiganten vräkte ut en massa problemprojar av mod. AE100 verkar komplett.se kommit över problemlagret denna gång... hoppas på att den nya sändningen är lika problemfri som den första "importupplagan". Postad 18 May 2003 - 14:03
Menar ni att man ska undvika att beställa från komplett.se därför att dom har projar som tidigare varit reklamerade? Kan det verkligen stämma? Låter tveksamt.
Postad 18 May 2003 - 14:57
Kanske att dom har ett par i lager typ 50 står det på deras web. Dessa kanske e de första med barnsjukdomar....
Postad 18 May 2003 - 21:23
Tjenare!
Ni pratar mycket om döda pixlar och på min ae300e har jag kollat VÄLDIGT noga och har hittat 1 grön pixel å 2 st gröna men mycket mycket mycket svagt lysande! Jag stör mig faktiskt inte på detta för 5 öre. Jag tror att om jag lämnar in den så får jag nog tillbaka en med mer gröna pixlar brukar faktiskt ha otur Postad 18 May 2003 - 21:57
Kan nägon berätta vilka stift i scarten på ae 300 som är rgb resp komposit .Ska göra en egen scartkabel.
Postad 18 May 2003 - 23:50
En fråga till er glada PT-AE300-fans:
Jag är sedan i fredags ägare till en PT-AE200, som jag har suttit och "lekt" med nu på kvällen. Min fråga är: Vilka fördelar har jag av att använda Scarten och köra RGB, gentemot att använda S-Video? Jag hade båda kopplade parallellt och switchade mellan dem, dels i DVD-spelarens menyer och vid "FBI Warning"-rutan (mycket rött) och kunde efter att ha kalibrerat färgtoner osv med s-video inte se någon markant skillnad. Vanlig kompositvideo är ju inget snack, där blöder färgerna så man blir alldeles deppig, men S-Video kontra RGB ser jag som sagt ingen större skillnad. Så, om jag väljer att köpa en S-Video kabel istället för en Scart, vad går jag miste om? Scarten skulle nämligen bli rätt dyr iom att den bör vara runt 15 meter [:I]. DVD-spelaren är förresten en Samsung M-205. Tack för hjälpen mvh Postad 19 May 2003 - 01:00
En fråga till er som har en AE300:
Var börjar överdelen av bilden i förhållande till linsens centrum när man har projektorn takmonterad? Postad 19 May 2003 - 01:27
Jag ringde Panasonic och frågade det och fick ett papper i retur. Det anger (om jag förstått det rätt) att du ska mäta den projicerade bildens bredd och dela resultatet med 32 för att få fram hur mycket bilden stiger från linsens mitt.
Ska se om jag kan få upp en kopia på papret här... //Johan Postad 19 May 2003 - 01:49
The following methods will allow you to calculate dimensions such as screen diagonal length and projection distances. Units in all calculations are metre.
![]() ![]() Screen Width: SW = SD X 0.872 Screen Height: SH = SD X 0.490 Minimum Projection Distance: LW = 1.229 X SD - 0.0381 Maximum Projection Distance: LT = 1.481 X SD - 0.0381 Image Lower Edge from Lens Centr: H1 = SW / 32 Units = mm (") ![]() ![]() ![]() Lycka till och hoppas det hjälper![ //Johan 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |