Eftersom den bara har analoga ljudingångar så har den knappast en DTS-decoder.Korsun D9 har inte DTS-decoder, visst?
* Officiell tråd - Cattylink mfl *
Postad 07 maj 2004 - 23:48
Postad 08 maj 2004 - 08:54

Och du för sjutton, ta bilder på grejerna. Det är alldeles för få som har fotat. Jag har inte heller någon digitalkamera men grannen har så jag har terrat han direkt när jag fått mina paket

Det var en Esound CD5 du hade köpt va?
Redigerat av Unregisteredc786ddee, 08 maj 2004 - 08:57.
Postad 08 maj 2004 - 10:10
Tjena, i natt passerades Liege. Tyvärr upptäckte jag vid spårningen att postnummer som börjar med en 9:a har 1-2 dagars extra leveranstid, vilket jag har. Så om de inte fastnar så är de här tidigast tisdag annars kanske Torsdag vilket jag räknar med.Mangew, troligen kommer grejerna till Sverige idag. Fast du får dom nog hemkörda på måndag i allra bästa fall om inte någon bestämmer sig för att den behöver stanna några dagar till medans du betalar en liten avgift om du förtår vad jag menar
Och du för sjutton, ta bilder på grejerna. Det är alldeles för få som har fotat. Jag har inte heller någon digitalkamera men grannen har så jag har terrat han direkt när jag fått mina paket![]()
Det var en Esound CD5 du hade köpt va?
Yepp, en CD5:a + ett gäng kabel och lite annat småtjafs ska vara i paketet, hoppas bara snowy inte glömt nåt.
Redigerat av Unregistered1c5b3749, 08 maj 2004 - 10:18.
Postad 08 maj 2004 - 11:53

Har du balanserade ingångar på försteget? Det blir en grym skillnad på balanserat och obalanserat faktiskt.
Postad 08 maj 2004 - 13:40
Yepp, försteget är ett äkta balanserat försteg likaså ska slutsteget vara det inga semibalanseringar som en del billigare konstruktioner vekar vara, jag vet egentligen inte hur det fungerar detta men de är vad jag läst på. Tyvärr ska ju Esound CD spelarna inte vara äkta balanseringar enligt Snowy, de arbetar på ett speciellt sätt med den balanserade signalen men äkta balansering är de inte enligt honom.WOW vilken anläggning du kommer att njuta till om knappt en vecka
![]()
Har du balanserade ingångar på försteget? Det blir en grym skillnad på balanserat och obalanserat faktiskt.
Men både du och StefanB är ju överrens om att balanserat trots allt låter mycket bättre genom dessa. Och det var för de "balanserade" utgångarna jag köpte Esound för att kunna köra XLR rakt igenom. Valet var mellan denna och Xindak SCD2 som också kan ta SACD och XLR ut, SCD2 har till och med volymkontroll så man kan köra signal till slusteget direkt, men efter råd från Snowy trodde han Esound skule passa bättre varför det blev denna. Från början var jag mest sugen på Original Da Vinci, men den har ej XLR ut så det föll på detta.
Jag är mycket nyfiken på nya paketet och allt gott det förhoppningsvis innehåller.

Hinner jag ej få en bättre kamera til paketet anländer så lånar jag den halvsunkiga och förevigar uppacknings processen

Det enda jag kanske satt mig själv i knipa är om jag ska byta förstärkeri, vilket jag smått funderat på. Har en Korsun V8i eller möjligen rörförstärkare på önskelistan. Korsun V8i är ej balanserad, är Esound bästa CD´n till denna då...? Förhoppningsvis finns det något intresse för denna Esound CD-5 om så blir fallet och någon som ej vil importera själv tar över den och det kanske blir en Da Vinci...men det ligger en bit fram i tiden och nu ska vi njuta av de som komma skall.
Redigerat av Unregistered1c5b3749, 08 maj 2004 - 13:48.
Postad 08 maj 2004 - 17:44
lite info om den: www.korsun.com.cn/index_products_k7.htm
Postad 09 maj 2004 - 16:30

Fast kopior är inte så dåliga heller har snart haft min fake ck klocka för 25:- i ett år nu

Postad 09 maj 2004 - 17:40
Kopior??...du vet väl att det mesta är OEM tillbverkade produkter.Är cattylink sakerna riktiga eller är det bara grymt snygga kopior?
![]()
Fast kopior är inte så dåliga heller har snart haft min fake ck klocka för 25:- i ett år nu
Postad 09 maj 2004 - 18:28

Sedan har jag bara att säga jippi att det inte är fake saker..man blir lite fundersam
när shanling cd a24 kostar 5000:- när den kostar 15-20000 eller vad det var här

Postad 09 maj 2004 - 18:38
Detta företag märker sedan proukten med sitt eget namn och säljer den vidare till generalagenten som i sin tur säljer den till butiken och sedan till kunden.
Detta är extremt vanligt i alla brancher, en stod del av vad som säljs i butikerna är OEM-grejer, dvs om du köper en produkt som är märkt med företagsnamn X så betyder inte det att X tillverkat produkten utan bara att de köpt in och marknadsfört den. Många hifi-produkter är OEM-tillverkade.
Postad 09 maj 2004 - 18:39
Alltså Orginalprodukter tillverkade i "orginal" fabriker som sedan säljs under olika namn företrädesvis är det olika importörer i ex. europa eller andra delar av världen som köper dem med sin logga på. Man kan ta ex. Shengya som de heter i Kina och den inhemska marknaden och i Europa sälja samma maskiner under namnet Vincent men de är samma produkt tillverkade i samma fabrik.
Denna princip tillämpas i flera branscher, jag känner till en mycket väl och har själv haft lite att göra med denna process. Man köper helt enkelt ett färdigt koncept med sin logga på, samt ofta smärre kosmetiska ändringar.
edit: Oops, TobiasL var lite före mig...

Redigerat av Unregistered1c5b3749, 09 maj 2004 - 18:42.
Postad 09 maj 2004 - 19:08
När jag öppnade paketet från Coem var jag mest förvånad över att rören satt redan på steget. Jag trodde att dem skulle packas separat.
Postad 09 maj 2004 - 19:38

Postad 09 maj 2004 - 19:46

Postad 09 maj 2004 - 20:38
Du tror inte att du kan fixa en bild på phonosteget?? Jag är ute efter ett phonosteg själv och kollar gärna in lite olika.

Redigerat av Unregisteredc786ddee, 09 maj 2004 - 20:40.
Postad 09 maj 2004 - 20:53
Inte vad jag hade väntat mig, men praktiskt var min andra tanke.
Postad 09 maj 2004 - 21:44

Jag tog några bilder men hann inte överföra till Pc: n. Men i länken nedan (långt ner i sidan) kan du åskade skönheten.
http://www.responsea...com/Ming_Da.htm
Postad 09 maj 2004 - 21:53
Ähh..Jag fick aldrig nöjet att leka med en lp när jag var liten.Jag fick bara leka med dagens cd...sorligt

Postad 10 maj 2004 - 08:27

Postad 10 maj 2004 - 08:49
De här kanske kan hjälpa dig..... Jag måste lämna in för undersökning ser det ut som. Kan någon tipsa om en rör kunnig reparatör i Stockholm eller i Uppsala?
http://www.triod-ljud.nu/
Postad 10 maj 2004 - 10:01
10 maj 2004 06:02 Orebro Import Received
08 maj 2004 00:15 Liege Euro Hub Consignment Passed Through Transit Point
07 maj 2004 16:33 Frankfurt Airport Import Received
07 maj 2004 15:57 Frankfurt Airport Import Received
07 maj 2004 01:15 Hong Kong Shipped From Originating Depot
06 maj 2004 23:50 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
Fasen, första gången jag importerar nåt som det fastnar i tullen...får väl vänta i bästa fall 2 dar extra nu.

Postad 10 maj 2004 - 10:18

Postad 10 maj 2004 - 11:29
"hi Proceed,
thanks for the kind information.
The fact is that:
double packing means 3 kg more of shipping weight and this money goes to the customer. BOX and extra packing are free of charge . You can order with ten box of packing and there is no problem.
Mingda is not a stable product. It happens that there is not fono LP devices in our shop and we cannot check it. Even we have check it Mingda items are always unstable.
up to now you are the only one who have bough this fono amp from us.
our experience: most probably the problem goes with the resistors suffered from the shaking when handling by the conveyor belts of the air shippers:
there is never problem in china to HK because manpower is cheap and they always handle with great care with their hands on transporting.
e.g.We have test run few of the 3008AB with long period but it turns out to be humming problem in france,So we have stopped selling any MC3008AB. This is the best way of solution.
this does not related to the qualtiy of the shop..it is the qualtiy of the manufacturer. If you ask some advice about this 3008AB on the internet , you will know this is not an isolated case for Coem.
This is also common case for famous brandname such as Consonance. The Cyber 20 has been
queue up in our shop after few months service from our customers in China. It seems that the only reliable QC tube items are from Cayin and Classic. Up till now the failure rate is zero percent.
We decided to use DHL for shipping all tube amps too to avoid courier problems: of course this 15% will be going to the customers expenses.
So the picture is not so simple.and we do not want to goes with these problem too.
For your problem if you cannot get it fixed please go for the technician and send us the bill. Although this is not on our part of the warranty but I think our company can provide an allowance to manage the expenses.
Hope this can help with this solid offer and this is why our company become the number one shop in HK within one year. Sorry for the inconvenience and you kind patience .
Your valuable advice help us improve and give us a new direction of operation."
Borde han inte varna mig innan

Postad 10 maj 2004 - 11:37
Det är iaf ett förtroende ingivande svar och verkar seriöst.
Postad 10 maj 2004 - 12:26
Man kan ju tycka att han borde varnat - men å andra sidan verkar de ju betala för sina synder....For your problem if you cannot get it fixed please go for the technician and send us the bill. Although this is not on our part of the warranty but I think our company can provide an allowance to manage the expenses.
Borde han inte varna mig innan?
Postad 10 maj 2004 - 12:30
Postad 10 maj 2004 - 14:55
Postad 10 maj 2004 - 15:27
Det jag vill ha är en integrerad förstärkare att använda i kombination med hembion. Jag skulle vilja ha en förstärkare som funkar ungefär som en SAT amplifix - koppla förbi volymkontrollen med en knapp på fjärren så blir det ett slutsteg för frontarna. Sen ska man kunna koppla in cd:n till en vanlig analog ingång och köra direkt utan inblandning av recievern.
Är det någon som vet om Coem eller Catty säljer en sådan förstärkare?
Den jag har kollat på själv är Classic 6.6 ( Classic ) som jag tror har en liknande funktion.
Korsun V8i verkar ju tuff också men brister lite i hembiointegrationen, vill ju helst slippa två volymkontroller

/Robban
Postad 10 maj 2004 - 17:49
V8i samt V6i har väl den funktionen också ?Nu har jag följt de här trådarna ett par månader och börjar bli svårt sugen på en förstärkare faktiskt.
Det jag vill ha är en integrerad förstärkare att använda i kombination med hembion. Jag skulle vilja ha en förstärkare som funkar ungefär som en SAT amplifix - koppla förbi volymkontrollen med en knapp på fjärren så blir det ett slutsteg för frontarna. Sen ska man kunna koppla in cd:n till en vanlig analog ingång och köra direkt utan inblandning av recievern.
Är det någon som vet om Coem eller Catty säljer en sådan förstärkare?
Den jag har kollat på själv är Classic 6.6 ( Classic ) som jag tror har en liknande funktion.
Korsun V8i verkar ju tuff också men brister lite i hembiointegrationen, vill ju helst slippa två volymkontroller![]()
/Robban
Mvh
Henrik
Postad 10 maj 2004 - 18:12
Frågan är om man kan koppla bort volymkontrollen via fjärren eller inte. Annars måste man ju sätta på/av bygelstiften med hand bakom apparaten.v6i och v8i kan köras som rena slutsteg.
Postad 10 maj 2004 - 19:05

molsson: Jo att de kan köras som rena slutsteg vet jag men då måste jag ju använda min reciever som försteg och det vill jag ju inte.
Ingen som vet mer om Classic? Hittar inget om jag googlar.
Man kanske ska maila Norman och fråga...
Redigerat av DukeII, 10 maj 2004 - 19:09.
Postad 10 maj 2004 - 19:23
Kolla här:Ingen som vet mer om Classic? Hittar inget om jag googlar.
http://www.hifi4all....id=503&zoneid=3
och här:
http://www.ardency.adr.dk/
Redigerat av Unregistered3ecb30f4, 10 maj 2004 - 19:24.
Postad 10 maj 2004 - 19:38
Classic rekommenderar framför allt Norman åt mig före Korsun, även Snowy verkade gilla Classic.
Redigerat av Unregistered1c5b3749, 10 maj 2004 - 19:39.
Postad 10 maj 2004 - 19:45

Frågan VAD som är bättre än v8an?
Postad 10 maj 2004 - 20:17
v8i har massor kraft och är väldigt neutral, men saknar lite liv.
classic 6.6 är väldigt musikalisk och har ett bra ljud överhuvudtaget, men saknar kraft på höga volymer. Till klassisk musik ska den visst vara underbar. (det inbyggda försteget är en begränsning)
Redigerat av Soundtrack, 10 maj 2004 - 20:18.
Postad 11 maj 2004 - 04:38
Postad 11 maj 2004 - 11:19
Hur mycket mer?Tullen
De har tagit för betydligt mer värde än paketet är deklarerat för
Postad 11 maj 2004 - 12:23
Mailade Norman på CattyLink men han är också lite svår att snacka med. Han vill heldre sälja Jungson-prylar än ShengYa så han drar iväg mot Jungson och de frågor jag ställer förblir obesvarade

Postad 11 maj 2004 - 12:40
WE REGRET TO INFORM THAT THE SUPPLY OF SP991 HAD BEEN SUSPENDED FOR 4 MONTHS OWING TO
THE INTERNATIONAL DISTRIBUTION REARRANGEMENT OF SHENGYA AND VINCENT. FOR ALTERNATIVE
CHOICE, YOU ARE ADVISED TO PAY ATTENTION TO THE LATEST SAT3/SPT300 COMBINATION. FROM
NOW ON, SHENGYA (VINCENT) PRODUCTS AVAILABLE ARE AS BELOW:
A10 $358.00
A10CS $598.00
CD-S10 (CD-731) $358.00
CD-S10CS $598.00 ***CD-S6 UPGRADED VERSION WITH XLR OUTPUT
SA-T3 + SP-T300 $948.00 ***SA-T1/SP-T100 UPGRADED VERSION
SDV-1 DVD PLAYER $218.00
SDV-2 DVD PLAYER $233.00
LS-310 SPEAKER $1198.00 PER PAIR
SINCERELY,
SNOWY LAW
CATTYLINK ANALOG RESEARCH
[email protected]
[email protected]
Postad 11 maj 2004 - 14:42
eller är det bara så att de döpt om den för att kunna sälja den på fler marknader...

Postad 11 maj 2004 - 15:01
Tjena Brickman,Classic 6.6 testades visst i High fidelity (tidningen). Har någon läst den testen??
jag har läst testet...jag kom ihåg att de tyckte att försteget var bättre en slutsteget
samt att förstärkaren var värd "sina" 20 Tsek. Dock var de mycket mer positiva till Cayin 265, dvs de var inte "lyriska" till denna förstärkare, betyg typ 3,5/5 skulle jag gissa

Men å andra sidan handlar det som vanligt om "one opinion" och med vissa speciella prylar.
Om du vill ha hela "review" kan du PM:a mig ett fax nr så kan jag faxa den till dig.
//Andrea
Postad 11 maj 2004 - 17:33
Så här har det nu stått hela dagen, ändå har jag betalat in pengar samt faxat in kvittot. Nog för att jag hade svårt att förstå killen i telefon luren men nog tyckte jag mig förstå att de skulle fortsätta leveransen direkt. bara det inte är nåt fel så de inväntar postbekräftelsen att de är betalt innan paketet levereras, det tar ju 2 extra dagar...

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar