MatroxNågon som känner igen elementen ?
Om svaret är Millenium vad är då frågan ?
case
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 12 August 2004 - 10:31 Matrox case Postad 13 August 2004 - 17:02
Matrox?
Jag missar något nu det vet jag Nej diskanten heter MIllenium och då undrade jag vilken tillverkare Mvh Postad 13 August 2004 - 17:11
Matrox Millenium, ett klassiskt grafikkort.
Vilken är tillverkaren till diskanten då? Postad 13 August 2004 - 20:16 Ahh seas... Fin diskant... Min brors högtalare har lillebror till Milenniumdiskanten... Har funderat på den i en D'appolito koppling med två Exel 5" (kanske 6.5" eller vilka storlekar som finns ;-) )... Som nya toppar till mina subbar... Postad 14 August 2004 - 01:29
GrodanB: TACK äntligen någon som vet ,herregud vad är det för människor som hänger här egentligen
Postad 14 August 2004 - 13:37 Vilka Audeshögtalare kommer användas ? //Magnus Postad 16 August 2004 - 12:40
Hur mycket kostar dom fronterna och centern ?
www.audes.ee Har länge tänkt bygga lite billigare bokhyllehögtalare med bla deras 6,5:or som finns att köpa på HifiKit och dom verkar välbyggda och är billiga. //Magnus Postad 16 August 2004 - 13:23 Sådana som du och jag är jag rädd för Vad skall du ha diskanten till? Hittar faktiskt ingen referens tidigare... Min bror bygger med Seas T25CF-003 eller Seas T25CF-001 minns inte riktigt... tror det är 003... motsvarar 002 (millenium) sitt dubbla pris vill man nästa fråga om man får komma och lyssna en dag. Postad 16 August 2004 - 20:13
dorra16: Det blir Soul och grand sentral som de heter.
Kostnad, det märker jag när fakturan dimper ner Diskanten som jag visade används i deras Orpheus högtalare. GrodanB: Kommer inte bygga eget utan var mer en teaser för vilka element som används av detta företag. Mvh Postad 17 August 2004 - 15:34
Har precis kommit tillbaka efter ytterligare en semesterperiod och upptäcker till min glädje att ni har jobbat på riktigt ordentligt!
Roligt att se att ni är så flitiga! Bugar och tackar för en massa nya bilder och ett ton arbete utfört. Har jag aldrig varit sugen förut (och det har jag verkligen varit [INTE på det sättet Keep up the good work... Postad 17 August 2004 - 18:10
ycc140: Välkommen tillbaks och tackar återigen
Jensen: Erkänner, vi har varit lite lata pga att vi behöver mer matrial och inte fått tummen ur. Denna vekcan jobbar jag 6 dgr på klubben + att Söndag så är det hästtävling som gumman skall vara med i Så på sin höjd blir det att projjen åker upp, inte ens hunnit testa den på typ 2 veckor den ny inköpta busen. Ev att det blir lite flames som skall skäras ut ur serverskåpsdörren med belysning kanske blir gjort så här på kvällskvisten. Mvh Ps: Fortsätt med smickret så blir man spoorad hehe Postad 20 August 2004 - 15:33
Så ###### segt.
Kommer hem från jobbet och lubbar in i lioklen innan jag går upp. Vad ser jag, det har regnat inatt och det har tydligen varit stopp i avloppet utanför lokalen så vattnet har runnit in i lokalen och naturligtvis så är detta avloppet inbyggt i mellan våra väggar..... Ringer fastis som självklart inte svara.. Mummel... 5 nya bilder på skitgörat. ![]()
Redigerat av The Hulk, 20 August 2004 - 15:50. Postad 20 August 2004 - 19:48
Fy
Hoppas det inte har sugit i för mycket i golvet i salongen då. Se till att inte bygga igen detta problem ställe så att ni kan komma åt det om det händer igen. NFS... Postad 20 August 2004 - 21:03
Mummel.
Pratade med fastis idag och hon är cool. Lustigt nog så fick jag hennes privata nummer tillmobilen idag =)imorse=) HUr som helst så skulle hon på Måndag fixa en bil som suger ut allt stuff samt en fuktuppsugare. Mmm fick cd, förstärkare samt högtalare idag =)mmmmnice.. Tyvärr så har mitt XP gått ut idag så jag sitter på polarens dator. Simma lugnt. Mvh Postad 21 August 2004 - 11:10
mawww inga trevliga bilder direkt
Postad 22 August 2004 - 21:49
Aoooow ******** vad tungt det blev.
Inte för att vi inte klarar vikten utan för att man står mellan bänkraderna och skall hålla projjen sedan vända 92 kilo som en sköldpadda på rygg och måste då göra detta över stolarna utan att skada linser eller elektronik. Jag gör inte om detta. Men nu sitter den uppe iallfall. 10 nya bilder på plågan: ![]() NU skall den sitta fasen 8 feta bultar med expander pluggar. ![]() Ser lite scary ut med tanke på att det går typ 50cm "fritt" bakom fästet
Redigerat av The Hulk, 22 August 2004 - 21:52. Postad 25 August 2004 - 17:35
hehe, ser bra ut, bara jag slipper sitta under den
Jag undrar vilken sorts färg ni målade väggarna med, den där mörklila färgen. Funderar själv på den till mitt eget rum. Sedan så måste ju en HLD-X9 stå bland apparaterna ju Postad 25 August 2004 - 22:00
Nin: Du kan få färgkoden om du vill det ärnån sorts lila iallfall
Ja nu så skall det byggas hushbox också chassit skall av. FraGot: Hehe jo det blir det, det är första raden som är referens =) Man får ju ducka om man säger så på sista raden innan man sätter sig. Bas_Björn: Om du menar de två Marquee 8500 så är en såld och den andra är också tillsalu. Står i ett annat rum bara och väntar på ny stolt ägare Mvh Postad 26 August 2004 - 08:48
beroende på hur snabb du är =)
maila mig på: [email protected] men priset hamnar inte över 25k och inte under 22k Mvh Postad 26 August 2004 - 13:38
nej jag var bara nyfniken tanten hade klubbat mig till döds!
om jag hade kommigt hem med en prolle men visst det e frestande Postad 26 August 2004 - 23:59 hehe det vore ju dumt Idag blev det en Denon-3805 i silver som kommer stå för bioljudet. Mvh
Postad 02 September 2004 - 06:35
Lite tomt med bilder nu killar. Ligger ni på latsidan?
Läcker receiver ni valt! Postad 03 September 2004 - 00:39
Sorry boys/girls.
Varit mycket annat, nyheter kommer om det också snart Så håll ut så kommer det mer, blev lite av när vattenläckan gör det som en grotta typ =/ Redigerat av The Hulk, 21 September 2004 - 19:40. Postad 21 September 2004 - 19:38
Så nu är detpå G igen.
Lite fattigt med bilder idag men det kommer fler. * Duken är såld och det kommer förhoppningsvis en ny till helgen så denna gång så satte vi upp slitna akustikplattor bakom duken då jag märkte en markant skillnad i ljudet efter/före Fult som stryk på bild men syns som sagt inte när det är klart: Före: ![]() Efter:
Redigerat av The Hulk, 22 September 2004 - 14:24. Postad 22 September 2004 - 16:16
På vilken av alla sidorna finns dom omtalade bilderna?
Postad 23 September 2004 - 06:25
Puh!
Nu har vi (king&jag)kört ett 12,5 timmars pass i lokalen igår/idag Köpt matrial och byggt klart en "scen" i lobbyn som loungesoffan skall stå på samt bord. Svårt när man har begränsat med matrial, det blir en del pussel Orkar dock inte just nu slänga upp bilderna men under dagen så Senare idag blir det ett golv som skall läggas på scenen sedan skall soffan byggas. Mvh Postad 23 September 2004 - 14:31
Så nu har jag lagt upp 9 bilder dock inte på den klara produkten det kommer senare glömde fota det var så trött i morse.
Men klart är det iallfall och idag så är det nya tag.
Postad 23 September 2004 - 14:34
Så här kan det se ut när man inte har bestick.
Jag fick käka med tång och vi tackar Billy (The pizza) för att han finns MrKing på bilden har stabat Billy med det enda riktiga bestick som finns ![]() Även på bild, skifferplattor som vi leker med till antingen disken alt bordet på scenen. Mvh Redigerat av The Hulk, 23 September 2004 - 14:45. Postad 23 September 2004 - 14:47
Hagge laddar bilen med ny "ammo" till bion
![]() Vi förtjänar V:I:P kort hos Hornbach så mycket som vi handlat där kan någon tala vett med dem. Sponsring tack hehe.
Redigerat av The Hulk, 23 September 2004 - 14:56. Postad 23 September 2004 - 14:55
NU har vi ÄNTLIGEN fått dit fuktsugarn
När det läckte och såg ut så här i våra väggar mummel: ![]() Nu ser det ut så här och kommer göra det i 2 veckor vilket betyder att vi inte kan sätta gipset tills dess: ![]() Det störiga var att vi precis satt gips och skulle dra lager 2 när det hände NU har det stått still på den fronten i över en månad bara för det Redigerat av The Hulk, 23 September 2004 - 14:57. Postad 24 September 2004 - 07:01
Såja, nu så börjar det likna något.
11 timmar ytterligare så har vi: * Scenen klar * El dragen till strömbrytare i lobby samt nytt eluttag * Ventilations utblås färdigsågat från bion till lobbyn * Isolering ovanför dörr och i sidan in till bion * Ett lager med plastgolv på scenen klar * Stommen till loungesoffan klar * Dubbel gips i sidan av scenen (mot väggen vid serverskåpet) * Lysrör dragen i lobbyn Så nu börjar det bli något även därute. Förhoppningsvis blir det betongglas till disken med matchande belsyning. Kan även meddela att vi kommit på massor av helt ascoola ideer som sätts i verket snart. Så häng på och se allt eftersom Här har ni smakprov: mrKing testar "djupet" ![]() Nya utblåset, skall lackas svart: ![]() Cool blå belysning, syns inte bra på bild dock: ![]() Även dödliga gör fel, en gömd kabel som är dragen för alla lysrör låg bakom en limmad absorbent som "zickan" inte såg Ett sprak senare och en härlig blixt som blixtgordon skulle få mindervärdeskomplex för sedan infinner sig svärta i dess rätta bemä(ö)rkelse hahaha Nu har vi lärt oss att sticksåg och dragen ström inte gillar varandra: ![]() Så nu skall vi sova. Ha det gött. Mvh Redigerat av The Hulk, 24 September 2004 - 07:39. Postad 24 September 2004 - 07:03
Smygis till.
Valde att lägga själva utblåset läge i lobbyn då belysningen sitter i taket och sätter vi den lägre än den i bion så kommer det inte in lika mycket ljus i bion. Det skall byggas en ljuddämpad låda till dessa sinsemellan som målas mattsvart innuti.
Postad 24 September 2004 - 07:23
OM ni undrar vad det är på en av mellanbilderna senast så är det inte ett bord utan vi plattar till lite golvplattor som inte vill sammarbeta.
Tänkte lägga dem så länge tills den nya mattan kommer. Det kommer dock ett bord förhoppniggsvis göras på Lördag. Postad 25 September 2004 - 09:29
Jaa! Hulkis har vakna
"Så här kan det se ut när man inte har bestick. Jag fick käka med tång och vi tackar Billy (The pizza) för att han finns MrKing på bilden har stabat Billy med det enda riktiga bestick som finns :" alla sätt e bra förutom dom dåliga Postad 25 September 2004 - 15:41
FreddanB: Tack så J***A mycket
FarGot: Hehe vi var på cirkelsågen men det är lite overkill kanske... En annan leksak i familjen: CHORD
Redigerat av The Hulk, 25 September 2004 - 17:55. Postad 05 October 2004 - 22:38
Såja äntligen den nya duken på plats som vi byggde idag.
Samt att vi bollar med ideer ang absorbenter och har ideer för taket i salongen som dock inte har med absorbenter att göra utan något betydligt fräckare bilder kommer var så säker ![]() Den nya centerhögtalaren: Audes Grandcenter 16 kg och handbyggd. ![]() Imorgon skall en tillfällig HTPC bli klar samt ljudställas in. Mvh Redigerat av The Hulk, 06 October 2004 - 06:06. Postad 05 October 2004 - 22:53
Notera mitt asscrack
Här är det full färd med byggning av den nya duken med högre gain för den nya ljussvagare projektron Sony 1292 ![]() mrking poserar med ramen: ![]() mrking och jag skruvar duk:
Redigerat av The Hulk, 06 October 2004 - 05:56. Postad 06 October 2004 - 06:00
De blivande bakhögtalarna som det kommer finnas 4 av:
Audes Maestro 305 ![]() Audes center, lika bred som en 32 tums tv
Postad 06 October 2004 - 06:04
Vi planerar att bygga absorbenter längs väggarna som sedan skall de kläs med tyg samt en ram av reglar osv.
Dessa är en del av de som kommer användas, testar hur många vi har for now.
Postad 06 October 2004 - 15:18
Är det bara jag som har problem att få kontakt med servern för bilderna?
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |