Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tv-avgiften/tv-licensen & den nya medieavgiften

616 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 26 september 2018 - 20:46

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 476 inlägg
  • 0

Har inte sett nåt om PS popularitet i Europa. Kan tänka mig att dom är rätt nöjda i Storbritannien. Deras TV-tablåer ser mer lockande ut än SVT:s.
Hur ser förresten ditt perspektiv ut då, om det som jag, boombaaz och dovienya redan förtäljt?

Förtroendet för BBC skadades rejält för några år sedan i och med avslöjandet om hur långvarige BBC-profilen Jimmy Savile utnyttjat barn, och att de jornalister som jobbade med programmet Newsnight som vågade göra reportage om det efter hans död stötte på patrull. Att BBC i ett halvsekel hållit en pedofil om ryggen och sedan försökt mörka det var inte något som folk förstås inte gillade. Sedan dess borde förtroendet ha återhämtat sig, men de har nog också stött på samma tapp i förtroende som i andra länder i och med samhällsläget.

BBC har en helt annan budget för programproduktion eftersom de dels har en större publik, dels kan sälja många av sina produktioner till andra länder. Det är svårt att jämföra PS-aktörer i andra länder med BBC. Sedan finns det ju länder i Europa där PS inte är lika oberoende från staten som i Sverige och Storbritannien och förtroendesiffror inte är jämförbara.

Postad 27 september 2018 - 06:00

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Om du har sett programmet så vet du att de skämtar om mer än Kina...

Nu är det inte frågan om vad jag förstår eller inte angående satiren. Jag gillar satir.

Nu har SVT bett om ursäkt för detta, så vad tycker dom egentligen nu då? Står dom för satiren som dom först sa eller inser dom att dom gjort ett misstag?

Ni som stått upp för SVT, vad tycker ni? Jag själv tycker dom gjort fel från början. Hur påverkar detta förtroendet, att först stå för nåt och sen pudla?

Postad 27 september 2018 - 09:51

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 0

Jag hade inga etiska problem med satiren, men tyckte att den delvis var rätt menlös. "Kritiken" från kinesiska ambassaden och UD ger jag inte mycket för, däremot har vissa krönikörer haft bra poänger om varför den skulle kunna uppfattas som nedsättande till viss del åtminstone. Det bör man som ansvarig utgivare absolut ta på allvar.

Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 27 september 2018 - 09:51.

Postad 27 september 2018 - 10:30

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 2
Jag gillar Satir, och älskar att vi i Sverige har så fri statlig sändningskultur att de vågar och kan visa politisk satir. Utan den humorn stannar också kulturen, och stannar kulturen sitter vi kvar i DDR. Somliga tycker det är ok, andra inte alls.

Postad 27 september 2018 - 10:37

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Jag gillar Satir, och älskar att vi i Sverige har så fri statlig sändningskultur att de vågar och kan visa politisk satir. Utan den humorn stannar också kulturen, och stannar kulturen sitter vi kvar i DDR. Somliga tycker det är ok, andra inte alls.

Nu har SVT bett om ursäkt. Tycker dom verkligen att dom gjort fel då eller är det en falsk ursäkt?

Postad 27 september 2018 - 11:19

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0

Nu har SVT bett om ursäkt. Tycker dom verkligen att dom gjort fel då eller är det en falsk ursäkt?

Varför lägger du in en värderingar som ex "falsk" ursäkt. I sammanhanget anser jag att all maktstruktur ska kunna tåla satir och svart humor. De som inte tål att skratta åt sig själva är lättkränkta och tråkiga att vara med.

Postad 27 september 2018 - 11:32

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Varför lägger du in en värderingar som ex "falsk" ursäkt. I sammanhanget anser jag att all maktstruktur ska kunna tåla satir och svart humor. De som inte tål att skratta åt sig själva är lättkränkta och tråkiga att vara med.

Jag undrar om ursäkten är äkta. Sen är nog uppfattning om skämt och satir väldigt annorlunda i Kina mot Sverige. Det uppfattas nog som en förolämpning när statsägd television säger att "här bajsar vi inte vid matbordet". Detta kan få oanade konsekvenser. IKEA och andra svenska företag befarar försämrade handelsrelationer med Kina efter detta.

Postad 27 september 2018 - 11:45

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0

Jag undrar om ursäkten är äkta. Sen är nog uppfattning om skämt och satir väldigt annorlunda i Kina mot Sverige. Det uppfattas nog som en förolämpning när statsägd television säger att "här bajsar vi inte vid matbordet". Detta kan få oanade konsekvenser. IKEA och andra svenska företag befarar försämrade handelsrelationer med Kina efter detta.

Nu skämtar du igen. Varför ska PS som ska underhålla med nyheter och aktuella ämnen och program behöva beakta handelsrelationer? Du låter skrämmande likt en ekonomiskt och politiskt styrd makt med tentakler in i PS med sådana frågeställningar. Finns ett par sådana länder. Tror inte du skulle uppskatta en endaste statlig eller kommersiell kanal i dessa länder.

Redigerat av PML73, 27 september 2018 - 11:47.

Postad 27 september 2018 - 11:58

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Nu skämtar du igen. Varför ska PS som ska underhålla med nyheter och aktuella ämnen och program behöva beakta handelsrelationer? Du låter skrämmande likt en ekonomiskt och politiskt styrd makt med tentakler in i PS med sådana frågeställningar. Finns ett par sådana länder. Tror inte du skulle uppskatta en endaste statlig eller kommersiell kanal i dessa länder.

Nu är det inte jag som hittat på att företag är oroliga, jag förmedlar bara vad t.ex. IKEA säger. Förhoppningsvis så löser sig detta men skulle svenska företag drabbas för att statliga televisionen saknar fingertoppkänsla så är det väldigt illa.

https://www.expresse...-kina-och-svt-/

Redigerat av Buddypresley, 27 september 2018 - 12:20.

Postad 27 september 2018 - 12:05

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 1

Att man ursäktar något är inte samma sak som att erkänna att man har fel.

Jag kan tex säga till någon att denne är en skitstövel för att sedan be om ursäkt för att jag sa det, inte för att jag inte menade det.

Postad 27 september 2018 - 12:58

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0

Nu är det inte jag som hittat på att företag är oroliga, jag förmedlar bara vad t.ex. IKEA säger. Förhoppningsvis så löser sig detta men skulle svenska företag drabbas för att statliga televisionen saknar fingertoppkänsla så är det väldigt illa.
https://www.expresse...-kina-och-svt-/

Tolkar jag ditt senaste inlägg så läser jag att du visar en känsla för att PS ska passa sig för vad privata bolag har för ekonomiska intressen. Då är du ute på hal is.

Postad 27 september 2018 - 13:02

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Tolkar jag ditt senaste inlägg så läser jag att du visar en känsla för att PS ska passa sig för vad privata bolag har för ekonomiska intressen. Då är du ute på hal is.

Om PS klantar sig i ett satirprogram så att t.ex. arbetstillfällen försvinner så är det illa. Kan även drabba statliga företag.

Postad 27 september 2018 - 13:12

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 1

Om PS klantar sig i ett satirprogram så att t.ex. arbetstillfällen försvinner så är det illa. Kan även drabba statliga företag.

Men PS har inte klantat sig. Du har däremot klantat dig när du uppvisar mer tilltro till vad en främmande makt tycker och har för dagordning än det fria ordet vi har i Sverige.

Postad 27 september 2018 - 13:13

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Men PS har inte klantat sig. Du har däremot klantat dig när du uppvisar mer tilltro till vad en främmande makt tycker och har för dagordning än det fria ordet vi har i Sverige.

Så SVT har inte gjort något fel då?

Postad 27 september 2018 - 13:54

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 569 inlägg
  • 0

SVT kan inte göra något fel om man är troende i den rödgröna kyrkan.

Postad 27 september 2018 - 14:41

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

SVT kan inte göra något fel om man är troende i den rödgröna kyrkan.

Hittade du på en ny religion nu? :blink:

Postad 27 september 2018 - 15:37

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 307 inlägg
  • 0

Det finns ju en hel del att läsa om det, så jag förstår inte vad du menar med "falsk ursäkt". De har bett om ursäkt till de enskilda individer som kan ha tagit illa vid sig, dvs inte till Kina...

Alltihop har medvetet feltolkats och överdrivits, men SVT bidrog till det när de bara laddade upp en del av inslaget på "kinesiska youtube".

Att Kina reagerar som de gör beror på att det är en kommunistisk diktatur. Kritik och satir är inte välkommet eftersom det kan minska "respekten" för regeringen. En förebild för en viss Jonas kanske, men tack och lov får vi än så länge skämta om det mesta i Sverige.

Redigerat av Ageve, 27 september 2018 - 15:42.

Postad 27 september 2018 - 15:44

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Det finns ju en hel del att läsa om det, så jag förstår inte vad du menar med "falsk ursäkt".

Alltihop har medvetet feltolkats och överdrivits, men SVT bidrog till det när de bara laddade upp en del av inslaget på "kinesiska youtube".

Att Kina reagerar som de gör beror på att det är en kommunistisk diktatur. Kritik och satir är inte välkommet eftersom det kan minska "respekten" för regeringen. En förebild för en viss Jonas kanske, men tack och lov får vi än så länge skämta om det mesta i Sverige.

Ber man om ursäkt så inser man att man gjort fel eller så säger man ursäkta fast man inte menar det (falsk ursäkt)

Redigerat av Buddypresley, 27 september 2018 - 15:44.

Postad 27 september 2018 - 15:52

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 307 inlägg
  • 0

Ber man om ursäkt så inser man att man gjort fel eller så säger man ursäkta fast man inte menar det (falsk ursäkt)

Ville du komma fram till något, eller är du bara allmänt intresserad av att SVT inte är populärt i Kina just nu?

Postad 27 september 2018 - 16:00

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Ville du komma fram till något, eller är du bara allmänt intresserad av att SVT inte är populärt i Kina just nu?

Jag tror inte detta ger ökat förtroende för SVT i Sverige.. Först står dom för sin satir när dom får kritik sen så pudlar dom när pressen ökar. Ger det förtroendepoäng?

Redigerat av Buddypresley, 27 september 2018 - 16:10.

Postad 27 september 2018 - 16:28

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0

Försöker verkligen förstå dina kast höger och vänster i det fria ordet och det underkastande symptom du värnar om helt plötsligt när Ikea eller annan stat känner sig lite stött av humor i PS. Har nog landat i att du är lite rädd. Rädsla är ingen god jord att lägga framtidens frö i.

Postad 27 september 2018 - 17:55

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Försöker verkligen förstå dina kast höger och vänster i det fria ordet och det underkastande symptom du värnar om helt plötsligt när Ikea eller annan stat känner sig lite stött av humor i PS. Har nog landat i att du är lite rädd. Rädsla är ingen god jord att lägga framtidens frö i.

Hmm...du fick en enkel fråga. Har SVT gjort fel?

Postad 27 september 2018 - 18:13

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Har inte sett nåt om PS popularitet i Europa. Kan tänka mig att dom är rätt nöjda i Storbritannien. Deras TV-tablåer ser mer lockande ut än SVT:s.
Hur ser förresten ditt perspektiv ut då, om det som jag, boombaaz och dovienya redan förtäljt?

Jag skulle hunna svara enkelt och hänvisa till tidigare svar som du då bemött med "tråden handlar om SVT". Frågan är väl mera om du är intresserad av diskussionen. Jag gör ett litet försök i alla fall :) .

Till att börja så håller jag till stor del med boombaaz och dovienya. Kanske inte i alla detaljer men i det stora hela.

Sedan hävdar du envist att SVT tappat förtroende.

Det stämmer men om du lyfter blicken lite t ex till Förtroendebarometern (som du själv länkade till). Bland de tre stora tv-bolagen (SVT, TV3 och TV4) så ligger SVT högst och har tappat minst på 10 år. Ser man till förtroendet för medier i stort så ligger SR/SVT högst. När det gäller hur dom tappat så är svaret inte lika självklart eftersom alla inte varit med i 10 år. Men SR/SVT ligger bra till även där.

I det lite större perspektivet kanske det "stora" förtroendetappet inte är lika dramatiskt. Är det inte rimligt att SVT påverkas av sin omvärld?

Gällande satiren om Kina har jag ingen åsikt. Jag har inte sett programmet. Men det vore väl inte första gången som en diktatur blir irriterad om någon kritiserar dom.

Redigerat av Mr_Tom, 27 september 2018 - 18:14.

Postad 27 september 2018 - 18:32

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Sedan hävdar du envist att SVT tappat förtroende.

Det stämmer men om du lyfter blicken lite t ex till Förtroendebarometern (som du själv länkade till). Bland de tre stora tv-bolagen (SVT, TV3 och TV4) så ligger SVT högst och har tappat minst på 10 år. Ser man till förtroendet för medier i stort så ligger SR/SVT högst. När det gäller hur dom tappat så är svaret inte lika självklart eftersom alla inte varit med i 10 år. Men SR/SVT ligger bra till även där.

I det lite större perspektivet kanske det "stora" förtroendetappet inte är lika dramatiskt. Är det inte rimligt att SVT påverkas av sin omvärld?
 .

Men vad beror tappet på tror du?

Postad 27 september 2018 - 18:36

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Men vad beror tappet på tror du?

Vilket tapp?

Postad 27 september 2018 - 18:38

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Vilket tapp?

SVT:s tapp i förtroendebarometern

Postad 27 september 2018 - 19:14

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

SVT:s tapp i förtroendebarometern

Och så var vi tillbaka igen.

Du är alltså inte intresserad av ett perspektiv där slutsatsen kanske inte blir det du bestämt.

Jag försöker se mera av min omgivning så vi har nog inget mera att diskutera :) .

Postad 27 september 2018 - 19:24

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 0

Det är rätt krångligt att diskutera något på macronivå när den man pratar med vill fokusera på micronivå.

Postad 27 september 2018 - 19:26

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0
Game set match.

Postad 27 september 2018 - 19:39

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Det är rätt krångligt att diskutera något på macronivå när den man pratar med vill fokusera på micronivå.

Instämmer helt.

Med "rätt" perspektiv så är ju jorden platt.

Redigerat av Mr_Tom, 27 september 2018 - 19:39.

Postad 27 september 2018 - 19:50

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Och så var vi tillbaka igen.
Du är alltså inte intresserad av ett perspektiv där slutsatsen kanske inte blir det du bestämt.

Jag försöker se mera av min omgivning så vi har nog inget mera att diskutera :) .

Men berätta om ditt perspektiv då. Vad har du för förklaring till SVT:s tapp i förtroendebarometern? Jag har en förklaring, SVT har en förklaring, institutet som gjort undersökningen har en förklaring, andra i tråden har gett sin förklaring, så vad har du för förklaring? Du har bara sagt att SVT påverkats av omvärlden. Vad innebär det?

Redigerat av Buddypresley, 27 september 2018 - 19:51.

Postad 27 september 2018 - 20:02

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Buddy,

Vi har nog inget mera att diskutera. Du har redan fått svar.

Redigerat av Mr_Tom, 27 september 2018 - 20:53.

Postad 27 september 2018 - 20:03

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 3

En annan infallsvinkel vore också att folk har blivit mindre och mindre intresserade av traditionell media för att istället följa journalister och opinionsbildare på sociala medier. I samband med att media får mindre uppmärksamhet så går också förtroendet ner, och deras försök att återfå det genom att rikta strålkastarna åt samma håll - dvs. Facebook, Insta, Twitter - är förmodligen en bidragande faktor.

Här fuskar jag lite och citerar vad en bekant till mig skrev på ett annat forum. Väldigt kloka ord faktiskt.

Ovanligt att folk har åsikter på facebook och twitter. Talk is cheap. Pray for [insert city of the day]. Så en flagga på det. Lite ledsna smileys och några rosor kanske. Sen har man gjort sitt. Dvs alla viktiga grejer. Sen tar man och turistar i någon halvdiktatorstat...typ Turkiet. Eller varför inte Thailand där folket får säga precis vad de vill. Man tycker bara så länge det är bekvämt och det är jävligt bekvämt att söka ryggdunkar på facebook och twitter.

Men viktigast av allt: vad säger Malena Ernman? Hon ogillade Nordea-flytten...det var viktigt att lyfta fram. Vad har hon för sjukt djuplodade insikter i vapenlagarna och amerikanska samhällets dynamik? Vi lär inte behöva vänta länge för att få reda på det.

Jag säger bara: tur att tracers är olagliga annars hade det nog varit 4-5 gånger fler.

Edit: Rörande social media...det verkar ha en allergi mot kompetens. Kompetens är inte kul och får inte likes så det verkar nästintill fasas ut sakteligen av någon like-optimerande algo. Underhållning, antalet följare och likes är viktigare...rentav det viktigaste. Varför göra en djuplodad analys som expert på området när man kan vara obildad kändis och bara ösa ur sig åsikter som man baserat på 2.5 minuter wikipediasurfande. Media i sin tur suger upp varenda droppe och rapar upp det 24/7 för att det låter bra och fått många likes, då lär det få många klick...katschin! Detta gäller hur j*vla ogrundat och motbevisat det än blir av mer sakliga krafter. Dessa sakliga krafter är oftast lite tråkigare och får färre likes för det krävs ju faktiskt EN JÄVLA INSATS och att en eller tre neuroner samarbetar för att man ska kunna bedöma rimligheten i det någon säger. Lättare att bara kolla vad Malena skrivit...konstatera att man gillar henne och trycka på like för att...ja hon brukar ju säga rimliga saker typ. Vem hatar inte Nordea liksom...ska jag hämta högaffeln nu? Nä...Malena verkar lugn. Jag äter lite chips istället och inväntar nästa åsikt hon har.

Eller varför inte rapportera om DEN STORA TWITTERSTORMEN som ständigt pågår. Hela 32 JÄVLA PERSONER har uttala sig lite halvt negativt om något som någon sagt. Vederbörande måste såklart gå ut på twitter och i media och göra total avbön och lämna alla uppdrag, hus, hem, landet. Fattar de inte att det bara krävs att 32 personer vaknar på fel sida för att en sådan 'storm' ska uppstå spontant? Eller varför inte det STORA BRÅKET mellan typ...ja vilka var det senast? Camilla Läckberg och Little Jidder? HERREGUD. Sen kan SIFO fråga 10k personer om något och 75% är negativa. Det får typ en notis...vem bryr sig om sakligt genomförda studier? Orka. Jag vill bara läsa 140 tecken max och trycka på like. Sen är jag klar med mitt för dagen. Kommer någon ORKA utbilda sig i framtiden eller kommer vi bli Wall-E:fierade så snabbt att man knappt hinner blinka?

Social media har gett idioter och idioters beteendemönster alldeles för stort inflytande.

Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 27 september 2018 - 22:03.

Postad 28 september 2018 - 04:21

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0
Filmsamlaren,

Det där var en alldeles utmärkt icke missvisande analys. Inte helt olik min egen syn på både kompetens och tomma burkar.

Postad 28 september 2018 - 06:10

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Så, efter mycket tjöt så verkar alla överrens om det uppenbara att SVT fortsätter att tappa förtroende. Så nästa fråga är vad SVT skall göra åt det.

Risken kanske ökar nu att dom struntar i det om det nya skattesystemet går igenom. Pengarna kommer in ändå.

Postad 28 september 2018 - 09:05

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 0

Om du hade läst vad jag citerade hade du också förstått att problemet är mycket större än SVTs vara eller icke-vara då mycket hänger på den påverkan som "fristående journalister" och "opinionsbildare" i sociala medier har haft under de senaste åren i media i allmänhet samt hur det formar läsarna/tittarna syn på samhället i synnerhet.

Malena Ernmann går f.ö. alldeles utmärkt att byta ut mot Joakim Lamotte. Resten är inte så svårt att lista ut...

Postad 28 september 2018 - 09:26

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 1

Så, efter mycket tjöt så verkar alla överrens om det uppenbara att SVT fortsätter att tappa förtroende. Så nästa fråga är vad SVT skall göra åt det.

Risken kanske ökar nu att dom struntar i det om det nya skattesystemet går igenom. Pengarna kommer in ändå.

De kan ju börja tok-twittra och jaga likes med oseriöst trams. Det brukar ju öka "förtroendet" för de flesta puckon med en mobil, så varför inte även SVT?

Näh, problemet ligger inte hos SVT, utan hos den av-intelligentifierade allmänheten. Det är kanske det vi behöver inse?

Postad 28 september 2018 - 09:35

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

De kan ju börja tok-twittra och jaga likes med oseriöst trams. Det brukar ju öka "förtroendet" för de flesta puckon med en mobil, så varför inte även SVT?

Näh, problemet ligger inte hos SVT, utan hos den av-intelligentifierade allmänheten. Det är kanske det vi behöver inse?

Ok, allmänheten förstår inte vad som är bra TV.

Postad 28 september 2018 - 09:40

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 2

Håller fullt med dig. Sociala mediers inverkan på samhället idag är ett enormt problem. I samma undersökning som gett SVT minskat förtroende ligger för **** Jocke och Jonna i topp vad det gäller inflytande på sociala medier  :blink: Jockiboi från kungarna på tylösand är alltså en maktfaktor!!?!

Med tanke på detta är det snarare imponerande att SVT fortsatt har ett så pass högt förtroende som de har. Jag väljer m.a.o. att som andra i denna tråden ta hänsyn till och jämföra med hur andra TV-kanalers förtroende utvecklats. Hur man inte kan göra det är talande för agendan man driver.

Redigerat av Loco.spk, 28 september 2018 - 09:49.

Postad 28 september 2018 - 09:55

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 307 inlägg
  • 0
Vi kanske kan skippa SVT och läsa nyheterna på MSN istället ;)
https://www.msn.com/sv-se/

Några av dagens viktiga rubriker:

Trots miljarderna - Så snål är Madonna

Så lyckas du somna på två minuter - hemliga militärtekniken

Melania Trump har inte alltid sett ut så här

Benjamin Ingrosso talar ut om kroppskomplexen

Storvinst för Inga-Lill: "YES!"

Så får du enkelt bort fettfläckar från mobilen

Postad 28 september 2018 - 10:18

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

:D

Postad 28 september 2018 - 10:24

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0
Ageve,

Ja det där är verkligen toppnyheter värda varenda lästa rad i bloggen. Mycket träffande vad bloggoister önskar och värdesätter som främsta kompetens och omvärldsbild. Ja det är nog nyckeln för PS att ta rygg på och visa att Idolfinalisterna 1996 visst har bytt frisyr och med vem de valt att sitta bredvid på bussen. Jag tror du är på något fint där. Kanske dags att skicka ett mail till PS och tipsa.

Postad 28 september 2018 - 11:08

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Eftersom ingen media kan förmedla allt så brukar jag läsa olika media, allt från vänster till höger, utländsk media, alternativmedia, oberoende journalistik etc.

Skulle man bara nyttja PS så missar man en del. De som bara nyttjar SVT vet inte vem kulturprofilen är :o

Redigerat av Buddypresley, 28 september 2018 - 11:26.

Postad 28 september 2018 - 11:27

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Ok, allmänheten förstår inte vad som är bra TV.

Precis

Postad 28 september 2018 - 12:45

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 0

Skulle man bara nyttja PS så missar man en del. De som bara nyttjar SVT vet inte vem kulturprofilen är :o

Hans fullständiga namn nämndes igår på Opinion Live åtminstone.

Postad 28 september 2018 - 13:10

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Hans fullständiga namn nämndes igår på Opinion Live åtminstone.

Ok, men när jag såg på Rapport för nån dag sen så var hans ansikte pixlat. Växlar man sen över till TV4 så är namn och bild exponerat :P

Postad 28 september 2018 - 13:13

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 2

Må så vara men han är inte heller dömd än vad jag har hört. Att SVT valt att hålla lite låg profil med namn och bild är inte så konstigt iom hur många som har klagat på andra män som blivit uthängda i media det senaste året. Blir ju moment 22 om båda är fel.

Postad 28 september 2018 - 13:32

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0

Eftersom ingen media kan förmedla allt så brukar jag läsa olika media, allt från vänster till höger, utländsk media, alternativmedia, oberoende journalistik etc.

Här får du ge dig Buddy, i Sverige räknar vi in domstolar till att döma i rätt eller fel. Inte PS, bloggare eller pöblar med egna agendan. Detta kan givetvis inte du känna till då du hävdar att din rätt till att veta väger mer än annans integritetsskydd. Det här är andra gången på kort tid du faller inom ramen för Bolsjivismens agiterande. När du anser att folket ska ha rätt att veta och döma rätt eller fel i oberoende av juridiska instutioner. Det luktar ruskigt likt postrevolutionella angivarkulturer långa vägar.

Postad 28 september 2018 - 13:38

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Här får du ge dig Buddy, i Sverige räknar vi in domstolar till att döma i rätt eller fel. Inte PS, bloggare eller pöblar med egna agendan. Detta kan givetvis inte du känna till då du hävdar att din rätt till att veta väger mer än annans integritetsskydd. Det här är andra gången på kort tid du faller inom ramen för Bolsjivismens agiterande. När du anser att folket ska ha rätt att veta och döma rätt eller fel i oberoende av juridiska instutioner. Det luktar ruskigt likt postrevolutionella angivarkulturer långa vägar.

Men nu visade det sig att namnet har avslöjats i SVT. Sen blir det lite löjligt också när namn och bild är på löpsedlarna för t.ex Expressen och Aftonbladet. Varenda jäkel vet vem det är.

Postad 28 september 2018 - 13:42

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 0

Avslöjat och avslöjat... Någon i debatten nämnde hans fullständiga namn helt enkelt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.