Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nad T7x3 recivers *

654 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
NAD T743 (Surroundförstärkare) 1 7,95 (18) Inga priser
NAD T753 (Surroundförstärkare) 4 9,2 (9) Inga priser
NAD T973 (Slutsteg) 1 8,75 (11) Inga priser
NAD T760 (Surroundförstärkare) 1 7,77 (12) Inga priser
NAD T163v2 (Surroundförsteg) 1 8,4 (9) Inga priser
NAD T773v2 (Surroundförstärkare) 1 8,92 (11) Inga priser
NAD T763v2 (Surroundförstärkare) 1 8,67 (23) Inga priser
NAD T743v2 (Surroundförstärkare) 1 8,38 (25) Inga priser
NAD T753v2 (Surroundförstärkare) 1 8,44 (26) Inga priser
18 relaterade trådar
NAD-klubben för oss som gillar kraft (165 inlägg) 4 år sedan
NAD T973 + T163V2 (129 inlägg) 17 år sedan
nad t763 v2 VS cambridge azur 640r (3 inlägg) 18 år sedan
HJÄLP (6 inlägg) 18 år sedan
* Officiell tråd - NAD T163 * (193 inlägg) 18 år sedan
NAD T763v2 vs NAD c372 (11 inlägg) 18 år sedan
NAD T743 (v2) kartong (0 inlägg) 18 år sedan
NAD T743v2 vs Marantz sr4600 (15 inlägg) 18 år sedan
AVR-2106 vs T753v2 (13 inlägg) 18 år sedan
PHILIPS PLASMA BRILLIANCE 42# BDH4222V (7 inlägg) 19 år sedan
Paket: Vad tycks om detta? (7 inlägg) 19 år sedan
Nad T763v2 med B&W 604 S3! (108 inlägg) 19 år sedan
Surround reciever till Cerwin Vega V10F? (13 inlägg) 19 år sedan
Denon AVR-2106+DVD1920 eller NAD753v2+T524 (3 inlägg) 19 år sedan
Förförstärkare/processor (65 inlägg) 20 år sedan
H/K 230 vs NAD 743 (6 inlägg) 20 år sedan
Tar Marantz 5400 eller HK 230 spadkontakter? (4 inlägg) 20 år sedan
Denon 3805 vs. NAD 763 v.2? (24 inlägg) 20 år sedan

Postad 25 november 2006 - 08:23

Wiggaz
  • Wiggaz
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej! kommer troligtsvis att hämta en NAD T745 idag. Ska byta min Denon 2106 på hifiklubben om dom går med på det. Ca 25 dagar sedan jag köpte Denonen. Jag ska byta för att jag är missnöjd med Denonen.

Postad 25 november 2006 - 08:51

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5 433 inlägg
  • 0

Hej! kommer troligtsvis att hämta en NAD T745 idag. Ska byta min Denon 2106 på hifiklubben om dom går med på det. Ca 25 dagar sedan jag köpte Denonen. Jag ska byta för att jag är missnöjd med Denonen.

<{POST_SNAPBACK}>

det kommer inte att bli bättre med naden om du skall driva ett par canton rc-l

Postad 25 november 2006 - 11:05

Ramius
  • Ramius
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Ohh!

Då hoppas jag/vi att vi får en resension snart då, på NAD T745 ???

x-12, varför var du missnöjd med Denon:en?

Postad 25 november 2006 - 11:13

YOU
  • YOU
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Instämmer med Ramius, en utvärdering är väl att vänta i tråden Wiggaz?

Postad 25 november 2006 - 11:49

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5 433 inlägg
  • 0

Ohh!

Då hoppas jag/vi att vi får en resension snart då, på NAD T745 ???

x-12, varför var du missnöjd med Denon:en?

<{POST_SNAPBACK}>

vad då missnöjd nu får du alt förklara dig vad du menar

Postad 25 november 2006 - 16:27

YOU
  • YOU
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
x-12 jag tror Ramius menade varför Wiggaz inte var nöjd med Dennonen eftersom han ville lämna tillbaka den !? Jag undrar samma sak och väntar på recention på NADen !!

Postad 26 november 2006 - 01:34

Unregistered1b51c861
  • Unregistered1b51c861
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Jag vet egentligen inte riktigt vad syftet med det här inlägget är, mer än få lite reflektioner...

Jag köpte igår en NAD T763v2 på Hifiklubben. Den hade tidigare stått som demo/skyltex någonstans, men den verkar helt oanvänd då den dels är helt utan skavanker och dels sitter plastskyddet på displayen kvar. Jag fick den för 6000kr med garanti och bytesrätt tills på måndag (efter lite övertalning...).

Den låter jättebra, särskilt i stereo. Den klarar utan problem av att driva mina fjuttiga KEF K120 (i dagsläget är kanske T763 något överdimensionerad, men jag ville ha något att växa i) och även om resten av 5.0-systemet inte är klangmatchat så låter det förvånansvärt bra, och framförallt så går det att få det att låta rejält mycket.

Nu till problemet... Fläktljudet hörs från lyssningspositionen (~2 meter) under tysta perioder i musik och filmer och det finns en brusmatta som också hörs under tysta perioder i musik och film (ca 3 meter från högtalarna). Jag frågar mig själv nu - kommer jag att vänja mig eller ska jag lämna tillbaks den på måndag och titta på någon annan? I filmer tycker jag inte att bruset eller fläktsurren stör alls egentligen, det är ju sällan det är knäpptyst i filmer och det låter inte särskilt mycket alls som sagt. Men klart hörtbart om jag pausar DVD/CD....

Finns det några hemmaknep för att få bukt med bruset? Det är det som stör mest. Fläktljudet kommer höras mindre ändå, när jag modifierat bänken för att få plats med T763. Ni får ursäkta om jag upprepar andra, men jag har ingen större lust att läsa igenom 19 sidor för att eventuellt hitta något som minskar bruset.

/A

Redigerat av Unregistered1b51c861, 26 november 2006 - 02:16.

Postad 26 november 2006 - 02:43

YOU
  • YOU
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Hahaha men vadå då... näää jag förstår dig jag hade heller inte velat läsa hela tråden även om den är extremt lärorik!! och svaret på din fråga skulle du nog hitta ganska snabbt!! Men jag ska försöka göra det lätt för dig!.... Om du tycker om ljudet förstärkaren ger inkl den brusmatta du garanterat kommer störa dig på otroligt framöver så ska du självklart behålla naden! Om du vill ha en brusfri förstärkare som du vill njuta av varje gång du slår på den ska du gå tillbaka med den till hifiklubben och satsa på en annan AV receiver!! och om du som jag verkligen verkligen vill ha en NAD så köp en av deras stereo aplifiers istället!! Där är dom näst intill oslagbara!! Ha den i sovrummet tex ! Jag tycker att NAD betett sig oförlåtligt när det gäller T7x3 serien och det kommer dröja länge länge innan jag ens tittar åt nads AV stärkare!!

Postad 26 november 2006 - 06:50

Gäst_Limpans_*
  • Gäst_Limpans_*
  • 0

Jag vet egentligen inte riktigt vad syftet med det här inlägget är, mer än få lite reflektioner...

Jag köpte igår en NAD T763v2 på Hifiklubben. Den hade tidigare stått som demo/skyltex någonstans, men den verkar helt oanvänd då den dels är helt utan skavanker och dels sitter plastskyddet på displayen kvar. Jag fick den för 6000kr med garanti och bytesrätt tills på måndag (efter lite övertalning...).

Den låter jättebra, särskilt i stereo. Den klarar utan problem av att driva mina fjuttiga KEF K120 (i dagsläget är kanske T763 något överdimensionerad, men jag ville ha något att växa i) och även om resten av 5.0-systemet inte är klangmatchat så låter det förvånansvärt bra, och framförallt så går det att få det att låta rejält mycket.

Nu till problemet... Fläktljudet hörs från lyssningspositionen (~2 meter) under tysta perioder i musik och filmer och det finns en brusmatta som också hörs under tysta perioder i musik och film (ca 3 meter från högtalarna). Jag frågar mig själv nu - kommer jag att vänja mig eller ska jag lämna tillbaks den på måndag och titta på någon annan? I filmer tycker jag inte att bruset eller fläktsurren stör alls egentligen, det är ju sällan det är knäpptyst i filmer och det låter inte särskilt mycket alls som sagt. Men klart hörtbart om jag pausar DVD/CD....

Finns det några hemmaknep för att få bukt med bruset? Det är det som stör mest. Fläktljudet kommer höras mindre ändå, när jag modifierat bänken för att få plats med T763. Ni får ursäkta om jag upprepar andra, men jag har ingen större lust att läsa igenom 19 sidor för att eventuellt hitta något som minskar bruset.

/A

<{POST_SNAPBACK}>

Totalt sett verkar du ju rätt nöjd med receivern och fläktljudet kommer att dämpas när du ställer in NADen i bänken. Jag har en 753:a hemma och har petat in den i ett separat skåp, vidare tog jag bort bakstycket på skåpet för att få bra ventilation.

Ang. bruset så lidet inte min receiver av detta men en Vincent 388( surrreceiver) som jag har, har ett slags "brumbrus" i tysta passager vid filmtittande. Dock så tog upplevelsen av filmen överhand så att jag stördes inte så mycket av detta brus.

Vill ändå inte bagatellisera problemet, brus kan vara och är störande. Det är bara att ta sig en riktig funderare om du verkligen vill behålla receivern, men kom ihåg att du för pengen har fått väldigt mycket receiver.

Postad 26 november 2006 - 11:03

Unregistered1b51c861
  • Unregistered1b51c861
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

/A

<{POST_SNAPBACK}>

Totalt sett verkar du ju rätt nöjd med receivern och fläktljudet kommer att dämpas när du ställer in NADen i bänken. Jag har en 753:a hemma och har petat in den i ett separat skåp, vidare tog jag bort bakstycket på skåpet för att få bra ventilation.

Ang. bruset så lidet inte min receiver av detta men en Vincent 388( surrreceiver) som jag har, har ett slags "brumbrus" i tysta passager vid filmtittande. Dock så tog upplevelsen av filmen överhand så att jag stördes inte så mycket av detta brus.

Vill ändå inte bagatellisera problemet, brus kan vara och är störande. Det är bara att ta sig en riktig funderare om du verkligen vill behålla receivern, men kom ihåg att du för pengen har fått väldigt mycket receiver.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, jag är ju väldigt nöjd med själva ljudet och när jag kör musik på normal lyssningsvolym så hör jag inte bruset det minsta. Alltså stör det inte alls under 98% av all musiklyssning och likaså under film, det är bara under perioder när det är som närmast knäpptyst som bruset kommer fram. Och då stör jag mig på det...

Hade jag köpt den för fullpris hade jag definitivt gått tillbaks med den, men nu fick jag den ju 2500kr billigare och om jag vill ha en likvärdig känns det som att jag får punga ut cirka 2500kr till (eller har jag fel?), vilket jag helst slipper.

Nåväl, tack för ditt svar!
/A

Postad 26 november 2006 - 16:15

Wiggaz
  • Wiggaz
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Hej! sry att jag inte har hört av mig. 754:an har jag beställt jag får den om ca 2 veckor.
Är den också för klen för mina canton ergo rc-l? Har tänkt att köra med ett nad c272 slutsteg till rc-l:en senare. Jag bytade in denonen fär att den var på tok för klen även för center högtalaren och så var den plastig, massa onödiga funktioner.

Redigerat av Wiggaz, 26 november 2006 - 16:20.

Postad 26 november 2006 - 16:22

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5 433 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Hej! sry att jag inte har hört av mig. 754:an har jag beställt jag får den om ca 2 veckor.
Är den också för klen för mina canton ergo rc-l?

<{POST_SNAPBACK}>

du måste fortfarande ha ett preout och prein annars så kan du inte andvända rc-l boxen fullt ut och då spelar det ingen roll om du köper en nadreciver

Postad 26 november 2006 - 16:23

Wiggaz
  • Wiggaz
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

x-12 jag tror Ramius menade varför Wiggaz inte var nöjd med Dennonen eftersom han ville lämna tillbaka den !?  Jag undrar samma sak och väntar på recention på NADen !!

<{POST_SNAPBACK}>

Hej! Jag har beställt NAD:en och får den om 2 veckor. Hoppas att den inte lider av brus problemet då det är en nyare modell.

Postad 26 november 2006 - 16:24

Wiggaz
  • Wiggaz
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Instämmer med Ramius, en utvärdering är väl att vänta i tråden Wiggaz?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag återkommer med information när jag fått den om ca 2 veckor.

Postad 26 november 2006 - 16:25

Wiggaz
  • Wiggaz
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Är den också för klen för mina canton ergo rc-l?

<{POST_SNAPBACK}>

du måste fortfarande ha ett preout och prein annars så kan du inte andvända rc-l boxen fullt ut och då spelar det ingen roll om du köper en nadreciver

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns pre out pre in på nad 754 på alla kanaler.

Postad 26 november 2006 - 16:27

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5 433 inlägg
  • 0
men inte mellan försteg och slutsteg och det brukar sitta en byglig där som kopplar i hope försteg och slutsteg.
för att göra det lite enklare så du förstår vad jag menar
försteg rc-l box slutsteg.
så du måste ha utgångar från försteget för att koppla till boxen sen från boxen till slutsteg och då kan du andvända alla källor såsom dvd cd xbox och finns inte dom in och ut gångar mellan försteg och slutsteg så är det kört då måste du köpa till ett extra slutsteg

Redigerat av Unregistered1022, 26 november 2006 - 16:34.

Postad 26 november 2006 - 16:31

Wiggaz
  • Wiggaz
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

men inte mellan försteg och slutsteg och det brukar sitta en byglig där som kopplar i hope försteg och slutsteg

<{POST_SNAPBACK}>

Om jag inte har helt fel så kopplar man bara boxen mellan slutsteget.
Gjorde så på min förra 2 kanalare och det funkade perfekt.

Postad 26 november 2006 - 16:35

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5 433 inlägg
  • 0

men inte mellan försteg och slutsteg och det brukar sitta en byglig där som kopplar i hope försteg och slutsteg

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

finns inte på en denon

Postad 26 november 2006 - 16:37

Wiggaz
  • Wiggaz
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

finns inte på en denon

<{POST_SNAPBACK}>

Det är väl NAD:en vi pratar om? Denon 2106 som jag bytade in hade inte denna funktion.
Men NAD 754 som jag beställt har denna funktion. Det är bara att koppla rc-l boxen i signal vägen till slutsteget.

Postad 26 november 2006 - 16:46

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5 433 inlägg
  • 0
dom har lärt sig

Postad 10 december 2006 - 17:13

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
sitter med en marantz 7500, och är nu sugen på att testa en nad, vilket jag alltid velat göra är det nån som kantala om för mej om hur stor skillnad det kan vara mellan 7500 och 763v2 som jag har sneglat lite på eller 773v2. har en bit o köra till närmaste hk .

Postad 10 december 2006 - 23:07

YOU
  • YOU
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

sitter med en marantz 7500, och är nu sugen på att testa en nad, vilket jag alltid velat göra är det nån som kantala om för mej om hur stor skillnad det kan vara mellan 7500 och 763v2 som jag har sneglat lite på eller 773v2. har en bit o köra till närmaste hk .

<{POST_SNAPBACK}>

Jag rekomenderar dig STARK att lyssna på den först!!
Inga planer på stereo!?
NAD AV Receivers har fått RIKTIGT dåliga användar omdömmen världen över!!!
Men NAD stereo receivers håller såvitt jag vet fortfarande världklass!!!

mvh!

Postad 11 december 2006 - 01:12

Gäst_Lillafågel_*
  • Gäst_Lillafågel_*
  • 0
Återigen har jag pratat med en säljare på Hifi-klubben vid Hötorget i Stockholm.

Min frågeställning var enkel: Vilken är skillnaden mellan NADs nya receivers och den gamla V2 serien?

Försäljaren förklarade hur NAD hade ansträngt sig för att göra en ny kabeldragning i maskinerna (Denna gång löpte inte kablarna över kretskorten, vilket lät bra).

Vidare har iallafall NAD T754 helt nya slutsteg, kretskort och en mer avancerad surroundprocessor.

Alltså, klangkaraktären är densamma, men många av de sedvanliga barnsjukdomarna skall vara eliminerade denna gång, men det återstå att se.

Även jag blev tvungen att återlämna mina NAD T753v2 på grund av en störning.
Störningen handlade inte om brus, utan om en dov ton i samtliga surroundlägen.

Mitt nya exemplar fungerar numera problemfritt och jag är mycket nöjd.

Jag anser att NAD gör fina surrondreceivrers, när de fungerar problemfritt.
Det enda jag kan opponera mig emot är bristen på finess i ljudbilden.

Ljudet är dynamiskt och kraftfullt, men kanske lite rått och brutalt ibland. Om firman lade lite mer energi på att separera känsliga komponenter kanske det skulle återspeglas på ljudkvalitén.

Tack

Mvh Lillafågel :)

Redigerat av Lillafågel, 11 december 2006 - 15:03.

Postad 11 december 2006 - 13:36

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
jag kollade me en butik idag o de hade en 773:a kvar som jag kunde få ett bra pris på, den har även vatt inne på service, och de garanterar 100% felfri, tror att jag ska köpa denna "lilla" pjäs till helgen om den finns kvar.

Postad 11 december 2006 - 13:58

Ramius
  • Ramius
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Återigen har jag pratat med en säljare på Hifi-klubben vid Hötorget i Stockholm.

Min frågeställning var enkel: Vilken är skillnaden mellan NADs nya receivers och den gamla V2 serien?

Försäljaren förklarade hur NAD hade ansträngt sig för att göra en ny kabeldragning i maskinerna (Denna gång löpte inte kablarna över kretskorten, vilket lät bra).

Vidare har iallafall NAD T754 helt nya slutsteg, ny kabeldragning samt en mer avancerad surroundprocessor.

Alltså, klangkaraktären är densamma, men många av de sedvanliga barnsjukdomarna skall vara eliminerade denna gång, men det återstå att se.

Även jag blev tvungen att återlämna mina NAD T753v2 på grund av en störning.
Störningen handlade inte om brus, utan om en dov ton i samtliga surroundlägen.

Mitt nya exemplar fungerar numera problemfritt och jag är mycket nöjd.

Jag anser att NAD gör fina surrondreceivrers, när de fungerar problemfritt.
Det enda jag kan opponera mig emot är bristen på finess i ljudbilden.

Ljudet är dynamiskt och kraftfullt, men kanske lite rått och brutalt ibland. Om firman lade lite mer energi på att separera känsliga komponenter kanske det skulle återspeglas på ljudkvalitén.

Tack

Mvh Lillafågel          :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Inte kul när exemplar skiftar i kvalitet!

Men jag har märkt att 753:an är väldigt brutal när det gäller inspelningskvalliteten (och det kanske har att göra med min högtalare också B&W DM309 vet jag ej).
För har man en dålig inspelning så straffar det sig med det samma och det gäller både film o musik / stereo och surround. Det låter skit rent ut sakt, men är det bra så låter det som en fröjd!
Det kanske andra recivers är snällare med ljudet och kan runda av lite...

Men jag som med flera, är också väldigt nöjd med NAD, brutal kraft!
Men visst men får kanske välja om man vill ha lullul (andra recivers) som kanske "bara" väger 12-15kg eller NAD med ren skär kraft, på 21kg.

Smaken är som baken.

Som jag har sakt innan så blir det riktigt intressant att höra vad man tycker om 754:an.
Skulle också vilja ha lite bilder på innandömmet, lite "porr"!!! :o
Så man kan jämföra lite med 753:an, kanske man kan dra om en kabel eller något och få ut lite till kanske.

Postad 11 december 2006 - 16:37

Gäst_Lillafågel_*
  • Gäst_Lillafågel_*
  • 0
Visst är min receiver potent i förhållande till vad jag betalade!

Visst blir det drag med NAD, men är det tillräckligt med bara kraft?

Mina lyssningsintryck är bara subjektiva och jag har inte monopol på sanningen, mycket beror också på kringutrustning samt rumsliga förutsättningar.

Jag har tidigare varit en renodlad NAD-förespråkrare, men jag tycker att utvecklingen i samband men v2 serien varit en besvikelse. Det har varit på tok för mycket strul med deras receivers under de senaste åren.

När jag införskaffade min NAD T753v2 var det mycket pga. min tidigare erfarenhet av deras fina stereoförstäkare. Vad som sedan fick mig slå till på receivern var den markanta prissänkningen.

Jag var på jakt efter en hembioreceiver som var mer lik en konventionell stereoförstärkare, så därför blev det NAD. Vad som appellerade till mig var designen, eller rättare sagt avsaknaden av design. Bara tanken på att firman gått till historien med sina omtalade stereoförstärkare övertygade mig om att köpa ännu en NAD-produkt. Jag ville ha en så enkel och sparsmakad receiver som möjligt utan alla extra funktioner, vilket annars bara skulle ställa till det.
Vi första anblicken får en surroundreceiver från NAD mig att associera till kompetent tvåkanalsstereo, vilket vid tillfället kändes betryggande.

Hela NAD’s koncept är genialt: -”Låt oss skippa alla onödiga extrafunktioner och koncentrera oss på en kvalitativ musikåtergivning”.

Visst är min receiver potent i förhållande till vad jag betalade! Men jag anser inte att 700-serien levererar en prestanda som svarar mot deras "Music first filosofi".

Rent klangmässigt blir receivern alltför dov och aningen uddlös, vilket mest märks under musiklyssning, Och bristerna kvarstår; Med tanke på vad firman marknadsför sig så förväntar jag mig mer.

När jag tittar på film har jag sällan blivit besviken. Vad som är synonymt med receiverns prestanda är dom brutala krafturladdningarna; Det känns nästan som stå i ett regn av neddimpande stenblock. Ljudet är väldigt fysiskt, och receivern är allt utom barmhärtig.

När en bil voltar under en intensiv actionfilm så känns det i hela kroppen, även om man inte har en subwoofer inkopplad. Vidare tycker jag att ljudet är kompakt snarare är öppet och luftigt. Jag vill inte använda mig av en stämpel som ”varmt” resp. ”Kallt”, vilket jag tycker är vansinnigt. Skulle hellre säga ”mjukt” resp. ”hårt”. Tyvärr kan den låta lite bumlig och matt i under musiklyssning.

Jag anser fortfarande NADs classic-serie är ett tacksamt budgetalternativ när man rör sig under
10 000 kronor. Men om jag översteg dessa pengar sedan skulle jag hellre vända blickarna mot någon av konkurrenterna, alternativt Denon för att få en receiver med en mer luftig ljudbild.

Om man letar efter en rolig, lite billligare "Allround-receiver" är NAD fortfarande ett bra alternativ, mycket på grund av kraften. Men som en permanent musikförmedlare skulle jag överväga en vanlig stereoförstärkare. Numera anser jag att firman har en del att ta igen då kvalitén på deras receivers haltat den senaste tiden.

Det är ganska lätt att åka dit på NADs marknadsföring, deras "Less is more" och "Music first-filosofi". Det låter intressant, Och alla vill ha en receiver i budgetklassen som gör ens skivsamling rättvisa. Men sanningen är dessvärre inte så enkel!

Den solklara fördelen är att den levererar massor explosiva filmeffekter, men ändå anser jag det vara mer av en ren underhållningsmaskin.

Tack Lillafågel

Redigerat av Lillafågel, 12 december 2006 - 09:41.

Postad 12 december 2006 - 17:53

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
blir nog att jag slår till på en 773v2. är ute efter kraften och pondusen som mina högtalare kräver.

Postad 12 december 2006 - 18:47

Gäst_Lillafågel_*
  • Gäst_Lillafågel_*
  • 0
Svar till Aengus!

Jag råder dig till att avvakta tills dom släppt den nya varianten på NAD T773, för att jag förmodar att en ny är på väg.

Tänk på att de nya NAD Tx4 receivers har:

Nya kretskort

Nya slutsteg

Ny kabeldragning

Jag har inte lyssnat på någon av de senaste varianterna, men jag har hade lite problem med min första NAD T753v2-version.

Men givetvis gör du som du vill.

Lillafågel ;)

Redigerat av Lillafågel, 12 december 2006 - 18:49.

Postad 12 december 2006 - 19:13

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
snackade med en butik och ersättaren till 773v2 kommer att ha ett pris på 22 000:- ganska så kraftig höjning tycker jag. och som vanligt så styr ju plånboken.

Postad 13 december 2006 - 10:13

YOU
  • YOU
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

snackade med en butik och ersättaren till 773v2 kommer att ha ett pris på 22 000:- ganska så kraftig höjning tycker jag. och som vanligt så styr ju plånboken.

<{POST_SNAPBACK}>

Hahahaha JA! NAD asså, vad har hänt?? 22000!?!
Tycker det är dax att byta slogan frn, LESS IS MORE till MORE IS LESS...

Men även denna serie MÅSTE ju brusa osv, enl NAD supporten gör alla kraftigare receivers det :)

Som jag utryckt tidigare var det detta uttalandet som för mig lixom slog sista spiken i NAD AV Receiver kistan..

Och sen har dom ju hela tiden sagt att man kan köpa den uppdaterade modellen om man är missnöjd,
less is more har då blivit ca 3 x 15000 = 45'000 för deras skräp!

45'000 kan man köpa en riktig AV Receiver som 'bara' är MORE!!

Jan Olofsson
10-14-2006
19:50  t763
Hi, I'm really urging to buy a t763v2, but in forums owners are complaining about a humm or hissing sound do to the cirrus decoder chip, is a upgrade/forceware going to be available to correct this problem? I really want the 763 but I'm really scered of the bug everyone seems to be talking about..
Karen Pritchard
10-18-2006
13:57  re: t763
Thank you for your recent request via the NAD Electronics web-site.

We believe that you would be very pleased with a purchase of a home theatre system manufactured by NAD electronics. Some owner's of our early T7X3 series AV receivers experienced noise issues. These were reported and rectified. We are not experiencing these issues with our current AV receivers.
All electronics have some level of noise, which is specified for every product as "signal-to-noise ratio" and hiss is always audible close to the speakers from the tweeter usually in a surround mode and especially if the analog input is open. This can also occur if the speaker levels are turned up above 0dB.
We want you to feel comfortable purchasing an NAD product. I have posted below reviews on both the units that you are interested in. NAD always looks after its customers and our specs reflect the most honest view of power of any manufacturer in the industry. Our warranty in North America is 2 years parts and service. However, please note, that warranty is not transferable, is valid only in the country of purchase, and is ONLY applicable on units purchase at AUTHORIZED NAD dealers. Please ensure that your dealer is authorized.
To find a list of local, authorized dealers, please check the NAD web-site under the "dealers" section and contact the NAD distributor in your area, or in North America please call 1-800-263-4641 ext. 4487 (United States) or ext. 4428 Canada.

Thank you for your interest in NAD electronics.

Best regards,

Karen Pritchard

Redigerat av YOU, 13 december 2006 - 10:15.

Postad 13 december 2006 - 10:49

Gäst_Lillafågel_*
  • Gäst_Lillafågel_*
  • 0
Ringde Hifi-klubben i Stockholm.

Beträffande NAD's problem med missljud i deras receivers så hävdade en säljare bestämt att det handlade om tidigare problem med processorerna, som numera är uppgraderade tillsammans med nytt: kretskort, slutsteg, nätdel samt en ny plattform för kabledragningen. Enligt honom så är bruset kraftigt reducerat samtidigt som ljudbilden har öppnat upp sig i deras nya serie.

Jag påpekade att jag fortfarande hade ett litet missljud i bakhögtalarna med "Enhanced Stereo 1".
Han frågade då om jag körde musiken via en optisk kabel, vilket jag gjorde.

Vidare menade han att man inte skall köra musik via optiskt eller digitalkabel!

Så jag kopplade om bak på min NAD T753v2 och bytte till en analog kabel istället, och störningen försvann.

Den gamla DSP: n (Dolby surround processor) i v2 serien var inte kompatibel för ren musiklyssning, därför blev jag uppmanad att koppla med bättre analoga signalkablar istället.

Men vid filmtittande gick det bra med optisk eller digitalkabel.

Jag bifogade recensioner kring min receiver, som jag anser gjort bra ifrån sig i dessa tester. Speciellt i testen skriven av Alan Sircom.

Här följer recensioner kring på NAD T753v2:

http://www.homecinem...p?reviewid=5073

http://www.homecinem...p?reviewid=4566

http://www.hifiklubb...ater01-2005.pdf

Tack

Mv. Lillafågel

Redigerat av Lillafågel, 13 december 2006 - 11:21.

Postad 13 december 2006 - 11:39

YOU
  • YOU
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Ganska hemsk att man inte ska kunna använda samma kablar man använder till alla andra förstärkare utan problem!

Enl. Karen Pritchard var det ju om man använde analoga ingången problem uppstog.. HiFI-klubben litar jag inte ett dyft på!!

Läser man igenom denna tråd bl.a ser man hur lite hjälp dem erbjudit sina kunder,, Men det är klart HiFi-klubben ÄR ju NAD i scandinavien.. Hade det varit ett annat varumärke hade dom slutat sälja det för länge sen, se Marantz, Apple mfl mfl .. Men då har dem ju inte monopol på dessa märken :)

Postad 13 december 2006 - 22:58

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Hade det varit ett annat varumärke hade dom slutat sälja det för länge sen, se Marantz, Apple mfl mfl .. Men då har dem ju inte monopol på dessa märken :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm. I fallet Marantz så var det holdingbolaget som krävde att Marantz och Denon hade olika återförsäljare. Vi hade ett val att göra. Behåll Marantz eller behåll Denon. Vi valde Denon.

Apple slutade vi med bara för att de har noll och ingen kundservice och nada garantier.

Mvh Mathias

Postad 14 december 2006 - 12:36

Unregistered2cb9fb07
  • Unregistered2cb9fb07
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
>>Mathias B

Kommer det att komma en ersättare i vår till 763:an? Finns det någon spec på den i så fall?

Postad 14 december 2006 - 13:08

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

>>Mathias B

Kommer det att komma en ersättare i vår till 763:an? Finns det någon spec på den i så fall?

<{POST_SNAPBACK}>

De nya modeller jag känner till är:

T744
T754
T775
T785

Jag vet faktiskt inte om det kommer en T765 också, men jag ska undersöka det!

Postad 14 december 2006 - 13:21

YOU
  • YOU
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Hade det varit ett annat varumärke hade dom slutat sälja det för länge sen, se Marantz, Apple mfl mfl .. Men då har dem ju inte monopol på dessa märken :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm. I fallet Marantz så var det holdingbolaget som krävde att Marantz och Denon hade olika återförsäljare. Vi hade ett val att göra. Behåll Marantz eller behåll Denon. Vi valde Denon.

Apple slutade vi med bara för att de har noll och ingen kundservice och nada garantier.

Mvh Mathias

<{POST_SNAPBACK}>

"nada garantier" var det skånska för nad garantier?! :)

Mathias du måste ju hålla med om att NAD AV Receivers skött det här väldigt dåligt!? I forum världen över klagar användare! Varför återkallade nad inte bara serien och gjorde om den ordentligt? Menar att släppa en V2 som inte har annat till syfte än att rätta till problem i den tidigare!? Sen förvänta sig att kunderna ska vara så lojala att de köper den ..

Nu är det nästa serie,, t7x4 om den är brusfri och fungerar som den ska (behåller ljudet i alla kanaler och klarar av vilken ingånskälla som helst och inte har hög db 'vääsande' fläktar) tycker iaf jag att det enda rätta och shysta hade varit att erbjuda sina kunder denna i utbyte mot det tidigare värdelösa fuskbygget!

Eller åtminstone erbjuda en rejäl rabatt i utbyte mot den gamla typ 80-90% !!

Som jag sagt tidigare blev det en H/K tillsvidare för min del, och den är lika kraftig och 'välbyggd' som nad t7x3 serien. Bara det att det inte förekommer något brus, brumm, väsande och jag kan använda alla kanaler och med vilken ingång jag vill!!
Och sen känner jag mig trygg för jag VET att Harman Kardon tar ansvar något som NAD inte över huvudtaget verkar veta vad det är!!

Bl.a vet jag att folk fått den spökande volymen på H/K lagad helt gratis och även om garantin gått ut! En kille här på forumet fick till och med sin avr7500 utbytt mot en splirrans ny avr7300!! DET är service och ett gott kundbemötande, NAD och hifi-klubben kunde lära mkt av!!!

Köper man en produkt för ca 10-20'000kr ska/får det inte förekomma sånna här problem!
Och det är företaget och försäjarens ansvar att rätta till det!!

Jag hyser absolut inget agg mot någon specifik säljare, utan tycker det är svagt av HiFi-klubben som koncern att inte kräva mer av NAD..

Redigerat av YOU, 14 december 2006 - 13:31.

Postad 14 december 2006 - 13:55

Unregistered2cb9fb07
  • Unregistered2cb9fb07
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

>>Mathias B

<{POST_SNAPBACK}>

De nya modeller jag känner till är:

T744
T754
T775
T785

Jag vet faktiskt inte om det kommer en T765 också, men jag ska undersöka det!

<{POST_SNAPBACK}>

Det hade varit kanon om du hade velat kolla upp det.

Postad 14 december 2006 - 15:51

Gäst_Lillafågel_*
  • Gäst_Lillafågel_*
  • 0
Känner igen symptomen på v2-serien.

Att NAD marknadsför en så pass basic-produkt, torde innebära att den också levererar det mest primära; En bra musikåtergivning i två kanaler.

Firman är konsekvent när de tar avstånd ifrån alla överflödiga inställningar, autokalibrering osv. Allt detta skulle rimligtvis lämnat mer utrymme för en större byggkvalitet, men inte då!

Med tanken på firmans filosofi, och maskinernas enkla konstruktion förundras jag fortfarande över varför de klantar till det?

Visst spelar min receiver musik med fördel (i förhållande till priset), men det är också förutsatt att jag använder den analoga ingången. När jag kör musik via DSP:n riskerar jag att få en liten störande ton i bakhögtalarna när jag ”Enhanced Stereo”.

Som jag nämnt tidigare appellerar NAD’s receivers till kunder med önskemål på bra tvåkanalig musikåtergivning. Deras hemmabioreceivers påminner fortfarande mer om (vanliga stereoförstärkare), snarare än blinkande och överspecificerade maskiner enbast gjorda för enbart hembio.

Varför kan inte NAD leverera en enklare konstruktion med fokus på en bra ljudkvalité denna gång?

Postad 14 december 2006 - 22:54

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Det hade varit kanon om du hade velat kolla upp det.

<{POST_SNAPBACK}>

Det kommer en T765, men den dröjer till sommaren/hösten 2007. Har inte något pris eller spec ännu, men det kommer säkerligen när vi närmar oss releasen!

Postad 25 december 2006 - 10:57

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

• 1 202 inlägg
  • 0
Är det någon som brukar använda hörlurar tillsammans med sin förstärkare? Jag fick ett par Sennheiser i julklapp och tänkte inviga dem idag, enbart för att märka att hörlursutgången inte verkar fungera på min T753v2. Testade att plugga in hörlurarna i min L53 och där funkar det fint. Därför undrar jag om det är fler som upplevt samma problem.

EDIT: ni som har samma förstärkare och INTE har problem med hörlursutgången får gärna tala om det, samt om man kanske måste göra något speciellt för att få det att funka? Enligt manualen verkar det bara vara att stoppa i kontakten men det funkar inte för mig...

Redigerat av MartinP666, 25 december 2006 - 11:38.

Postad 25 december 2006 - 14:29

YOU
  • YOU
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Är det någon som brukar använda hörlurar tillsammans med sin förstärkare? Jag fick ett par Sennheiser i julklapp och tänkte inviga dem idag, enbart för att märka att hörlursutgången inte verkar fungera på min T753v2. Testade att plugga in hörlurarna i min L53 och där funkar det fint. Därför undrar jag om det är fler som upplevt samma problem.

EDIT: ni som har samma förstärkare och INTE har problem med hörlursutgången får gärna tala om det, samt om man kanske måste göra något speciellt för att få det att funka? Enligt manualen verkar det bara vara att stoppa i kontakten men det funkar inte för mig...

<{POST_SNAPBACK}>

Haha, det är verkligen inget som funkar som det ska på dessa underbara receivers!!.. :)

Postad 28 december 2006 - 04:55

TijY
  • TijY
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0
Såå då har jag läst HELA tråden tog inte mindre en 4timmar. :)

Har precis inskaffat mig en NAD T743v2.
Det svåraste på med hela installationen var att ta bort plaspluggarna som satt framför banankontakterna :), vet inte hur många gånger jag stack mig själv med nålen :)

Kan bara säga att jag är väldigt nöjd med den förutom att vänster front (A) inte fungerar inte heller vänster i hörlurs utgången! (någon som vet om det kan vara terminalen som gör att vänster inte funkar i hörlurs uttaget ?)((har lämnat in den))

Men men, jag fick den för blyga 2490kr :rolleyes: va det någon som sa lagerrensning?
Väldigt trevlig personal måste jag säga också.

Jag är förutom det väldigt nöjd, inget hiss/brum/jord ur någon av kanalerna. Fläkt ljud har jag inte heller hört och den står ungefär 50cm framför mig på datorbordet. Har kört både optisk, koaxial och analog från datorn (som har Creative's nya X-fi music kort) och kan säga att jag inte har haft problem eller störningar med någon av dem.
Sista timmarna innan jag lämnade in den så körde jag doc. via den optiska utgången eftesom den kabeln kostade 400kr för 1m :( (vilket sved lite i kassan, är student) min koaxial och analog(a) kostade 50kr/st

Sitter just nu med ett low-line 4.0(1 passiv bas med delningsfilter) system, så jag undrar vad är den ungefära maxgränsen för vad 743:an klarar att driva.
Funderar på ett Cerwin Vega VE(8) 5.0 system, eller ett beg, system för runt 4-5tkr.

Läste någonstans i början av tråden att någon kopplat in sina högtalare utan banankontakter??
Har jag köpt 12bananer för 360kr i onödan?

Innan jag slänger mig i sängen, finns det något billigare alternativ en att köpa Tara Missing Linc kablar, då dem kostar nästan 500kr st :) ??

YOU, har du humörsvängningar? väldigt mycket fram och tillbaks på ena stunden är NAD bäst och andra sämst och sen bäst igen :blink:

Återkommer nästa vecka när förstärkaren förhoppningsvis är tillbacka och jag hemma igen.

// Ursäkta stavfel osv. väldigt trött.

Postad 28 december 2006 - 12:24

YOU
  • YOU
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Såå då har jag läst HELA tråden tog inte mindre en 4timmar.  :)

Har precis inskaffat mig en NAD T743v2.
Det svåraste på med hela installationen var att ta bort plaspluggarna som satt framför banankontakterna  :), vet inte hur många gånger jag stack mig själv med nålen  :)

Kan bara säga att jag är väldigt nöjd med den förutom att vänster front (A) inte fungerar inte heller vänster i hörlurs utgången! (någon som vet om det kan vara terminalen som gör att vänster inte funkar i hörlurs uttaget ?)((har lämnat in den))

Men men, jag fick den för blyga 2490kr :P va det någon som sa lagerrensning?
Väldigt trevlig personal måste jag säga också.

Jag är förutom det väldigt nöjd, inget hiss/brum/jord ur någon av kanalerna. Fläkt ljud har jag inte heller hört och den står ungefär 50cm framför mig på datorbordet. Har kört både optisk, koaxial och analog från datorn (som har Creative's nya X-fi music kort) och kan säga att jag inte har haft problem eller störningar med någon av dem.
Sista timmarna innan jag lämnade in den så körde jag doc. via den optiska utgången eftesom den kabeln kostade 400kr för 1m  :rolleyes: (vilket sved lite i kassan, är student) min koaxial och analog(a) kostade 50kr/st 

Sitter just nu med ett low-line 4.0(1 passiv bas med delningsfilter) system, så jag undrar vad är den ungefära maxgränsen för vad 743:an klarar att driva.
Funderar på ett Cerwin Vega VE(8) 5.0 system, eller ett beg, system för runt 4-5tkr.

Läste någonstans i början av tråden att någon kopplat in sina högtalare utan banankontakter??
Har jag köpt 12bananer för 360kr i onödan?

Innan jag slänger mig i sängen, finns det något billigare alternativ en att köpa Tara Missing Linc kablar, då dem kostar nästan 500kr st  :) ??

YOU, har du humörsvängningar? väldigt mycket fram och tillbaks på ena stunden är NAD bäst och andra sämst och sen bäst igen ;)

Återkommer nästa vecka när förstärkaren förhoppningsvis är tillbacka och jag hemma igen.

// Ursäkta stavfel osv. väldigt trött.

<{POST_SNAPBACK}>

Yes madam, NAD är 'bäst' på billigare STEREO receivers! Och totalt värdelösa på AV receivers! ..

Hehe, du borde ju veta, :(

Fast jag förstår inte att du säger att du "är väldigt nöjd med den" när vänster front inte funkar, syftar du till utseendet då?? :blink:

NAD kunde annars sälja massa tomma lådor så kunde man köpa den och titta på, skulle föresten ge lika 'bra' ljud! :lol:

Nä jag lider faktiskt med dig TijY, och alla andra, som lurats på en nad A/V av hifiklubben!! Men jag är glad att jag "kollade upp i förväg" !!
Hoppas Du får din receiver lagad TijY!

Mvh. YOU

Postad 28 december 2006 - 13:17

Crille99
  • Crille99
  • Forumräv

• 801 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har samma problem med min T763 , fast bara när jag använder Tuner delen, mycket konstigt...
Trodde det var en inställnings sak så har inte brytt mig om det så mycket , (lyssnar aldrig på radio ändån).

Är det någon här som har lyssnat på NAD T163/T973 tillsammans? är det samma sak där när det kommer till NAD´s prylar , svagt brum , brus?
Eller är det förbättrat på deras lite dyrare grejer?

Postad 28 december 2006 - 17:38

TommyHugo
  • TommyHugo
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Jag har en NAD 7600 Stereo Receiver i "barnkammaren" med ett par Sonab 2212 och Thorens 150 med SME-arm och en special MC pickup. Alla är imponerade och allt från slutet på 80-talet.
26 dbW 8ohm, 28dbW 4ohm, 29dbW 2ohm.

Stereo är ensak "flerkanal" nägot annat och andra specialister.

Postad 28 december 2006 - 17:48

Gäst_Lillafågel_*
  • Gäst_Lillafågel_*
  • 0
Tanken med forumet är att samtliga skall få komma till tals!

Men det är enligt min mening tråkigt att läsa samma negativa kommentarer från en och samma användare kring NADs receivers.

Visst har NAD haft problem under sin V2 serie, och vi får hoppas att de kommer till rätta med barnsjukdomarna i deras nya serie. Tror inte heller att t.ex. Harman Kardon heller alltid gjort fläckfria receivers under alla år.

Jag är inte ledsen över att jag införskaffat en NAD receiver, den levererar verkligen massor av välljud för pengarna och den fungerar förträffligt.

Det är förhastat att påstå att NAD inte ger massor av stora upplevelser redan vid deras 700-serie. Jag äger en receiver i samma serie och torde veta ”vad” och ”hur” mycket den sparkar ur sig.

Men som sagt NAD är inte för alla personer. Klangkaraktären i deras receivers kanske kan upplevas som aningen dov och tillbakahållen. Men jag kan ändå skriva under på att min receiver ger en trygg och stabil ljudbild, Detta framför en del andra hembioreceivers som är för ljust pitchade för att ge en mer ”fartfylld upplevelse” vid film och musik.

Jag kan respektera och förstå de kunder som har haft problem med sina receivers, och att de sedan kanske väljer ett annat märke.

Men att återigen återvända till samma forum för att svartmåla ett visst märke förstår jag inte!

Jag skulle fortfarande rekommendera NADs receiver i budgetklassen, detta utifrån erfarenheten jag har av min NAD T753v2.

Tack

Lillafågel

Postad 28 december 2006 - 23:14

YOU
  • YOU
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Tanken med forumet är att samtliga skall få komma till tals!

Men det är enligt min mening tråkigt att läsa samma negativa kommentarer från en och samma användare kring NADs receivers.

Visst har NAD haft problem under sin V2 serie, och vi får hoppas att de kommer till rätta med barnsjukdomarna i deras nya serie. Tror inte heller att t.ex. Harman Kardon heller alltid gjort fläckfria receivers under alla år.

Jag är inte ledsen över att jag införskaffat en NAD receiver, den levererar verkligen massor av välljud för pengarna och den fungerar förträffligt.

Det är förhastat att påstå att NAD inte ger massor av stora upplevelser redan vid deras 700-serie. Jag äger en receiver i samma serie och torde veta ”vad” och ”hur” mycket den sparkar ur sig.

Men som sagt NAD är inte för alla personer. Klangkaraktären i deras receivers kanske kan upplevas som aningen dov och tillbakahållen. Men jag kan ändå skriva under på att min receiver ger en trygg och stabil ljudbild, Detta framför en del andra hembioreceivers som är för ljust pitchade för att ge en mer ”fartfylld upplevelse” vid film och musik.

Jag kan respektera och förstå de kunder som har haft problem med sina receivers, och att de sedan kanske väljer ett annat märke. 

Men att återigen återvända till samma forum för att svartmåla ett visst märke förstår jag inte!

Jag skulle fortfarande rekommendera NADs receiver i budgetklassen, detta utifrån erfarenheten jag har av min NAD T753v2.

Tack

Lillafågel

<{POST_SNAPBACK}>

Läs hela tråden! Sedan kan du söka upp lite fler forum, några internationella oxå!!

Sen kan du summera upp hur många som tycker vad ang t7x3 serien! ..

Tack själv!

Hade det inte varit för jag fortfarande är/var, chockad, besvärad, lessen, besviken över hur NAD och Hifiklubben betett sig OCH detta till trotts fortfarande är intresserad av en NAD A/V,, men då ska den naturligtvis fungera oxå! (på riktigt!) hade jag sagt upp pren på denna tråden för länge sen!..

Lillafågel, H/K har inte enbart fläckfria produkter, bl.a höjer sig volymen, på några modeller, av sig själv. Men skillnaden är att H/K tar ansvar för det!!

En användare här på forumet fick sin reparerad utan kostnad trotts att garantin hade gått ut för lääänge sen!!

En annan användare har fått en helt ny ur nya serien! (7300)

Har NAD A/V Receivers åtgärdat felen på de gamla burkarna??
Har NAD A/V Receivers erbjudit sina kunder någon kompensation??
Har NAD A/V Receivers tagit något som helst ansvar gentemot de konsumenter som köpt skräpet?

- Svaret är NEJ på samtliga punkter!

Istället ger man dem rent skitsnack!! Te.x "Alla A/V Reveivers brummar och väser och tjuter lite" .. lol

jaja, F IT !

Jag anser att jag pg.a mina djupa efterforskningar i forum världen över och direktkontakt med NAD A/V Receivers har något att tillföra alla användare och blivande! Tyvärr är det i fallet av blivande en stor varningsflagga tyvärr!!
Har dock vissa lösningar på vissa surrande ljud och lite annat, men jag tror jag inväntar nästa serie och dennes officiella tråd istället!

Tack för mig!

Mvh. YOU

Redigerat av YOU, 28 december 2006 - 23:32.

Postad 29 december 2006 - 17:19

Gäst_Lillafågel_*
  • Gäst_Lillafågel_*
  • 0
Jag tillhör en i skaran som drogs med ett mindre fabrikationsfel på min gamla receiver, men jag fick ett helt splittter-nytt exemplar på en gång. Vidare behövde jag inte ens lämna min gamla receiver på service utan fick ett nytt ex utan att bli ifrågasatt, vilket jag anser var skäligt.

Men jag anser precis som du "YOU" att det blir tradigt att kommentera en utgående serie.
Jag är mer nyfiken på vad nästa serie skall föra med sig.

Även jag har haft kontakt med NAD electronics via mail, men inte blivit mycket klokare.

Kanske är det som du säger; Att flertalet härute väntar på en serie som skall leverera både prestanda och kvalite från NAD.

Jag har vid flera tillfällen läst både rescentioner samt varit ute i diverse forum kring NAD's receivers.
Men jag vill mena att jag sett flera positiva kommentarer kring deras receivers, förmodligen mer än de negativa. NADs minsta receiver NAD T743 har däremot inte fått vidare strålande betyg i de tester som jag läst.

Men jag efterlyser kommentarer på NADs nya serie, och vi får se vad som sker framöver.

Lillafågel

Postad 05 januari 2007 - 14:25

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
undrar när de nya maskinerna ska komma ut? de två minsta har ju kommit men de lite större maskinerna, vill man ju veta.

Postad 08 januari 2007 - 12:43

PatrikLarsson
  • PatrikLarsson
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hej,

Köpte T763v2 för ett par månader sedan.

Valet stod mellan Denon AVR-2807 och NAD T763v2.
Denon hade för mina öron en vass ljudbild med diskantrika högtalare (som jag också har hemma)..
Visst diskanten är nog lite mer detaljerad på Denon men och andra sidan lät det väldigt vasst jämfört med NAD.

I vilket fall som helst har NADen fungerat bra. Lite reflektioner:
- Inget hörbart brus i högtalarna
- Fläkten i förstärkaren hörs från lyssnarposition om man lyssnar på mycket låg volym. Störde mig på detta ett par dagar innan jag vande mig.
- Musik i stereoläget upplever jag som suveränt, inte alls så vasst som min tidigare Pioneer förstärkare, och med mer kraft.
- Filmläget fungerar mycket bra, dock är diskanten inte lika framträdande som på Pioneeren.

Hälsningar,
Patrik

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.