Postad 23 juni 2009 - 17:29
Vad menas med Sapphire series då?
hittade en delförklaring
http://www.homemedia...re-series-16141The “Sapphire Series” will consist of two-disc special editions capitalizing on the advanced, high-definition picture and sound quality of the Blu-ray Disc format.
http://www.thehdroom...rrest_Gump/5043Each film will be presented in Paramount's new Sapphire Series which can best be described as their version of the Criterion Collection.
Redigerat av Lord K, 23 juni 2009 - 17:36.
Postad 23 juni 2009 - 17:29
Postad 23 juni 2009 - 18:02
Ouch 100$ för bio-versionerna, det lät lite mycket får jag nog säga.
Den kostar 70 dollar att boka på amazon tex.
Postad 23 juni 2009 - 18:05
Ouch 100$ för bio-versionerna, det lät lite mycket får jag nog säga.
fast det är ju "rekommenderat cirkapris" som aldrig finns i verkligheten. redan nere på $70 och lär nog gå att få billigare framöver...
"The topic marker lets viewers tag moments of interest through either version of the film and create “shopping lists” of topics about which they want to learn more. These topics will then be automatically loaded when Disc 2 is inserted, giving viewers immediate access to featurettes and galleries of interest."hittade en delförklaring
lät ju onekligen rätt tufft.
Postad 23 juni 2009 - 22:37
"The topic marker lets viewers tag moments of interest through either version of the film and create "shopping lists" of topics about which they want to learn more. These topics will then be automatically loaded when Disc 2 is inserted, giving viewers immediate access to featurettes and galleries of interest."
lät ju onekligen rätt tufft.
låter faktiskt riktigt coolt, dock blir det väl så komplicerad javaprogrammering att disneyfilmerna kommer att kännas riktigt snabba

Postad 24 juni 2009 - 08:21
Tyvärr bara region AÄntligen har det kommit ett datum för en av mina absoluta favoritfilmer, Requiem for a Dream, 8:e September smäller det.
http://www.blu-ray.com/news/?id=2921
Postad 24 juni 2009 - 12:40
Ibland så får jag en rosa dagdröm om att man kan skicka ett mail till aktuellt bolag med sin åsikt/önskemål, och att de stundtals faktiskt läser och tar åt sig av konsumenternas åsikter...
I detta fall; Se till att få hit finutgåvorna på b.la. gladiator & braveheart utan att sabba utgåvorna...
Om riktigt många av oss slänger iväg ett litet mail så kanske man har tur?
(löjligt, jag vet, men ibland får man drömma

Postad 24 juni 2009 - 15:20
Är det någon som har mailadress till svenska Paramount?
Ibland så får jag en rosa dagdröm om att man kan skicka ett mail till aktuellt bolag med sin åsikt/önskemål, och att de stundtals faktiskt läser och tar åt sig av konsumenternas åsikter...
I detta fall; Se till att få hit finutgåvorna på b.la. gladiator & braveheart utan att sabba utgåvorna...
Om riktigt många av oss slänger iväg ett litet mail så kanske man har tur?
(löjligt, jag vet, men ibland får man drömma![]()
)
Ger nog lika lite effekt som om du skulle skicka ett mail till Reinfeldt och be honom plocka bort ipredlagen..
Postad 24 juni 2009 - 16:49
Ger nog lika lite effekt som om du skulle skicka ett mail till Reinfeldt och be honom plocka bort ipredlagen..
Jag vet, men ibland är det trevligt att ha sina rosa drömmar, och är man snabb nog så hinner jag ibland agera innan verkligheten kommer ikapp...
Men ingen som lyckats hitta någon kontakt mail till paramount? (jag har googlat som en tok, men jag hoppas någon sitter på bättre info)
Varför vill distibutörerna inte kunna bli kontaktade tro?
Postad 24 juni 2009 - 17:06
Redigerat av henke007, 24 juni 2009 - 17:14.
Postad 24 juni 2009 - 20:33
Postad 25 juni 2009 - 00:25
Postad 25 juni 2009 - 14:59

Postad 25 juni 2009 - 22:14

Michael Bay has already intimated some details about the Blu-ray edition of 'Transformers: Revenge of the Fallen'. It's going to have "lots of stuff" and is being produced by "Ridley Scott's DVD guy" – in other words, the extraordinary Charlie de Lauzirika. Bay also confirmed that the BD version will have variable aspect ratio for the scenes shot in IMAX, like 'The Dark Knight' did.
"We're going to do a special IMAX SKU," said Bay, "where it'll open up for those scenes. You can see top to bottom."
Postad 26 juni 2009 - 00:36
även om filmen inte var så mycket att hänga i granen låter det ju riktigt lovande. själv gillade jag verkligen IMAX-scenerna i TDK, och det här ska bli spännande att se.Härliga nyheter för kommande BD släpp på Transformers: Revenge of the Fallen.
Michael Bay has already intimated some details about the Blu-ray edition of 'Transformers: Revenge of the Fallen'. It's going to have "lots of stuff" and is being produced by "Ridley Scott's DVD guy" – in other words, the extraordinary Charlie de Lauzirika. Bay also confirmed that the BD version will have variable aspect ratio for the scenes shot in IMAX, like 'The Dark Knight' did.
"We're going to do a special IMAX SKU," said Bay, "where it'll open up for those scenes. You can see top to bottom."
EDIT:
glada nyheter för oss digibook-diggare. Optimum Entertainment verkar ha upp funnet ett liknande format för att släppa lite äldre titlar under moderbolaget Studio Canals flagga:

de jag hittade på amazon, bland andra
Deer Hunter, Ran, Elefantmannen.
me likes!
Redigerat av outdoor_miner, 28 juni 2009 - 02:52.
Postad 02 juli 2009 - 07:38
<warnerbros> WHERE EAGLES DARE coming to BD next year
I en chatt med Warner Bros nämner de att Örnnästen kommer släppas under 2010. Mumma! Detta är ju i sanning en andrahandsuppgift, men jag hoppas att det stämmer!
Postad 02 juli 2009 - 15:36

Har väntat länge på den filmen

2010 verkar bli ett höjdar år när det gäller klassikers

Postad 05 juli 2009 - 17:59
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregistered36883, 05 juli 2009 - 18:00.
Postad 05 juli 2009 - 19:14
http://www.blu-ray.com/news/?id=3004
enligt uppgift ska den vara semi-officiell, så det finns chans att Sony faktiskt kommer lyssna på resultatet.
den var rätt nice. inte så farligt pris heller.Amazon.de har en snygg utgåva av Änglar & Demoner på gång den 31:a december... Illuminati Extended Version 2-Disc Blu-ray Disc im Book-Packaging inkl. 2 x Buchstützen (exklusiv bei Amazon.de) till ett inte alltför avskräckande pris...!!
ill.jpg 23,36K 0 Antal nerladdningar
Postad 06 juli 2009 - 10:58
En poll på Blu-ray.com om hur Sony ska placera textningen på sina skivor. Ett utmärkt läge för er med CIH-setups att göra er röst hörd.
http://www.blu-ray.com/news/?id=3004
enligt uppgift ska den vara semi-officiell, så det finns chans att Sony faktiskt kommer lyssna på resultatet.
den var rätt nice. inte så farligt pris heller.
Den funktionen som fanns på de flesta Studio Canal (HD DVD) releaserna var hur bra som helst! Man kunde flytta texten upp och ner (bra ifall det är en 2.35:1-film och du har en 2.35:1-duk. Och man kunde göra texten mindre och större - grymt bra var det. Det borde ju Blu-ray skaffa på alla sina release.
Postad 06 juli 2009 - 17:29
En poll på Blu-ray.com om hur Sony ska placera textningen på sina skivor. Ett utmärkt läge för er med CIH-setups att göra er röst hörd.
Man får ju verkligen hoppas att Sony inte har något med den sajten att göra. Vare sig hel eller halvt officielt.
kolla vad blu-ray.com är för några
Postad 06 juli 2009 - 18:42
indirekt har de säkert det, då jag inte kan tänka mig att BDA inte pumpar in pengar där (SÅ positiva kan de inte vara på egen hand)..Man får ju verkligen hoppas att Sony inte har något med den sajten att göra. Vare sig hel eller halvt officielt.
kolla vad blu-ray.com är för några
pollen var dock instigerad av penton-man, som afaik inte har någon officiell ställning på forumet men bra kontakter hos b.l.a. SPHE och i branschen i allmänhet.
EDIT: och tack för länken, det var intressant läsning. hade jag faktiskt inte en aning om
Redigerat av outdoor_miner, 06 juli 2009 - 18:45.
Postad 06 juli 2009 - 18:55
Exempelvis Eden Lake. Är den 87 eller 91 minuter?
Redigerat av fitnessrx, 06 juli 2009 - 19:05.
Postad 06 juli 2009 - 19:17
nope, tyvärr kan de mycket väl gå i 25fps.Jag blir (än en gång) förvirad... Är inte blu-ray filmer i 24Hz vilket gör att de borde vara lika långa oavset region?
beror säkert på vilken utgåva du tittar på.Exempelvis Eden Lake. Är den 87 eller 91 minuter?
den svenska är 1:31:02
den brittiska är 1:30:58
vilket förmodligen bara beror på olika loggor, men skulle kunna vara att den brittiska går i exakt 24fps (vilket jag vet att den gör) istället för det normala 23.976
EDIT pga ändrat grundinlägg:
antar att du menar ettan, då den är 101 i theatrical och 108 min i unrated (dock heter den Alien vs Predator till skillnad från tvåan som heter Aliens)Exempelvis Aliens vs. Predator. Är Unrated versionen 101 eller 108 minuter?
tvåan är 94 minuter i thetrical och 101 min i unrated.
Redigerat av outdoor_miner, 06 juli 2009 - 19:25.
Postad 06 juli 2009 - 19:30
nope, tyvärr kan de mycket väl gå i 25fps.
beror säkert på vilken utgåva du tittar på.
den svenska är 1:31:02
den brittiska är 1:30:58
vilket förmodligen bara beror på olika loggor, men skulle kunna vara att den brittiska går i exakt 24fps (vilket jag vet att den gör) istället för det normala 23.976
EDIT pga ändrat grundinlägg:
antar att du menar ettan, då den är 101 i theatrical och 108 min i unrated (dock heter den Alien vs Predator till skillnad från tvåan som heter Aliens)
tvåan är 94 minuter i thetrical och 101 min i unrated.
Står att Eden Lake är 87 minuter på vissa sidor bla på prisjakt är det fel?
Finns Alien vs Predator - Unrated och Aliens vs Predator Requiem - Unrated som region B utgåva?
Redigerat av fitnessrx, 06 juli 2009 - 19:31.
Postad 06 juli 2009 - 19:41
förmodligen en felaktig uppgift med tidiga utgivaruppgifter kopierade från DVD. hade skivan i nyss, och längden jag angav är exakt tid när eftertexterna hoppar tillbaka till menyn.Står att Eden Lake är 87 minuter på vissa sidor bla på prisjakt är det fel?
omslaget anger dock 1h32min...
inte requiem, tyvärr. iaf är inte den engelska utgåvan unrated, och Fox titlar är nästan alltid samma i UK som i Sverige.Finns Alien vs Predator - Unrated och Aliens vs Predator Requiem - Unrated som region B utgåva?
Ettan däremot innehåller den brittiska/svenska (identiska utöver omslaget) båda versionerna av filmen.
resten av europa har jag tyvärr dålig koll på (så fort jag hörde att UK bara var den korta så högg jag reg A istället).
Postad 06 juli 2009 - 19:49
När jag ändå håller på att frågar..
Underwolrd- Evolution. Finns den i 2 versioner? En som är 102 och en som är 106 minuter?
Postad 06 juli 2009 - 20:11
Jag har sett att lost säsong 1 och 2 är släppta i europa nu.
Är det någon här som köpt dom och kan säga om dom har svensk text?
Har letat på nätet och hittat både folk som säger att det är svensk text och dom som säger att det inte är det.

Postad 06 juli 2009 - 20:26
det är mycket tänkbart, då de brittiska underworld ges ut av EiV, som är ett av bolagen som håller på och strular med filmer i 25fps.Tack för svaren!
När jag ändå håller på att frågar..
Underwolrd- Evolution. Finns den i 2 versioner? En som är 102 och en som är 106 minuter?
ser nu att den svenska utgåvan anges som 102 minuter på omslaget. har sjukt svårt att tro att Sony själva, som gett ut den, skulle hålla på och strula med fel hastighet (särskilt inte som den verkar vara identisk -tex exakt samma textningar- med den australiensiska, som är 106 min - hittade äntligen den och kollade själv nyss)
Postad 07 juli 2009 - 10:26
inte requiem, tyvärr. iaf är inte den engelska utgåvan unrated, och Fox titlar är nästan alltid samma i UK som i Sverige.
Ettan däremot innehåller den brittiska/svenska (identiska utöver omslaget) båda versionerna av filmen.
resten av europa har jag tyvärr dålig koll på (så fort jag hörde att UK bara var den korta så högg jag reg A istället).
Är Unrated och Extended Cut samma?
det är mycket tänkbart, då de brittiska underworld ges ut av EiV, som är ett av bolagen som håller på och strular med filmer i 25fps.
ser nu att den svenska utgåvan anges som 102 minuter på omslaget. har sjukt svårt att tro att Sony själva, som gett ut den, skulle hålla på och strula med fel hastighet (särskilt inte som den verkar vara identisk -tex exakt samma textningar- med den australiensiska, som är 106 min - hittade äntligen den och kollade själv nyss)
Men det beror enbart på att den längre versionen är i 25fps istället för 24, inte att själva filmen är längre?
Postad 07 juli 2009 - 13:11
Till att börja med
REC
Taken - Harder Cut
Night Watch - Unrated
Day Watch - Unrated
Inside (unrated)
Resident Evil - Apocalypse
Postad 07 juli 2009 - 14:34
Ett självklart köp.
Postad 07 juli 2009 - 20:14
(allihop verkar hamna på £9.69 nu när jag kollar.)
EDIT: kostar numera £17.99! jäkla as! =(
October 5: Gremlins
October 12: Contact; Dances with Wolves
October 19: Friday the 13th (1980); Ghost Ship
November 2: Willy Wonka & the Chocolate Factory; The Wizard of Oz
November 9: Heat; The Negotiator
November 16: Gone with the Wind; The Green Mile; North by Northwest; The Towering Inferno
har inte sett någon som heter extended så vet ej.Är Unrated och Extended Cut samma?
lite jämförelser finns iaf på
http://www.dvdcompar...m.php?fid=10374
http://www.dvdcompar...m.php?fid=12840
nej, den som (eventuellt, om det inte bara är en felskrivning) är kortare är ju den som går i 25fps.Men det beror enbart på att den längre versionen är i 25fps istället för 24, inte att själva filmen är längre?
men jo, det är den enda rimliga förklaringen till en så stor tidsskillnad. speltiden ska ju dessutom vara 106 min enl imdb.
har dem bara på BD så vet inte hur stora uppgraderingar de är. Rec är jag tveksam till om du redan har den. Inside vet jag inte, men den är inte fantastisk på BD.Har en del filmer på dvd och undrar om det är värt att byta upp till blu-ray. Är det stor skillnad på bild och ljud dvs?
Till att börja med
REC
Taken - Harder Cut
Night Watch - Unrated
Day Watch - Unrated
Inside (unrated)
Resident Evil - Apocalypse
Taken ser (och låter) rejält bra ut, Night/Day Watch är definitivt bra HD-klass och RE-A är också helt ok
Redigerat av outdoor_miner, 08 juli 2009 - 15:09.
Postad 07 juli 2009 - 22:04
har inte sett någon som heter extended så vet ej.
nej, den som (eventuellt, om det inte bara är en felskrivning) är kortare är ju den som går i 25fps.
men jo, det är den enda rimliga förklaringen till en så stor tidsskillnad. speltiden ska ju dessutom vara 106 min enl imdb.
har dem bara på BD så vet inte hur stora uppgraderingar de är. Rec är jag tveksam till om du redan har den. Inside vet jag inte, men den är inte fantastisk på BD.
Taken ser (och låter) rejält bra ut, Night/Day Watch är definitivt bra HD-klass och RE-A är också helt ok
Denna köpte jag. Står på baksidan att den är 104 minuter (?)
http://www.play.com/...on/Product.html
Jo menade att den kortare är i 25fps

Har läst/hört liknande så blir att man behåller REC och Inside samt byter ut Taken, Night Watch och Day Watch. (När kommer Dusk Watch?)
Redigerat av fitnessrx, 07 juli 2009 - 22:04.
Postad 08 juli 2009 - 14:04
Denna köpte jag. Står på baksidan att den är 104 minuter (?)
http://www.play.com/...on/Product.html
Jo menade att den kortare är i 25fps
Har läst/hört liknande så blir att man behåller REC och Inside samt byter ut Taken, Night Watch och Day Watch. (När kommer Dusk Watch?)
Var Dusk Watch ironiskt sagt ? Eller kommet den verkligen ?
Postad 08 juli 2009 - 15:10
Twilight Watch heter den väl numera, men jo.Var Dusk Watch ironiskt sagt ? Eller kommet den verkligen ?
har så vitt jag förstått varit menat som en trilogi om inte från första början så iaf ganska länge.
EDIT: pikiwedia visste förstås mer:
(och det är visst en kvadrilogi, my bad).Dusk Watch, known in the English-speaking world as 'Twilight Watch'
Redigerat av outdoor_miner, 08 juli 2009 - 15:13.
Postad 08 juli 2009 - 15:43
Någon som vet hur pass stor skillnad det är ljudmässigt? Kanske inte spelar så stor roll om det är ett riktigt bra dolby ljudspår.
Postad 08 juli 2009 - 15:53
Bilden däremot var jag inte jätteimponerad över. Detaljrikedomen var ok, men svärtan var ganska kass och lite grådaskig. Eftersom filmen till stor del utspelar sig i mörker så märks det ganska väl. Vet inte hur bilden står sig jämfört med andra utgåvor.
Postad 08 juli 2009 - 16:16
Den svenska utgåvan av Eden Lake har DTS HD-MA 5.1. Jag såg den igår. På fodralet står det bara dolby digital och när man startar filmen så går det spåret igång automatiskt, men det är bara att byta i menyn.
Bilden däremot var jag inte jätteimponerad över. Detaljrikedomen var ok, men svärtan var ganska kass och lite grådaskig. Eftersom filmen till stor del utspelar sig i mörker så märks det ganska väl. Vet inte hur bilden står sig jämfört med andra utgåvor.
Afan.. fan vad kasst de skriver fel. Tack för infon.
Postad 09 juli 2009 - 03:39
Postad 09 juli 2009 - 18:30
Postad 09 juli 2009 - 22:26
Watchmen skickades från axelmusic precis. Bara att beställa därifrån om ni vill ha den några veckor tidigare.
Expected release date / stock arrival: JULY 21, 2009
Du menar att de har på lager fastän ovan nämnda status? Så kanske man borde chansa att lägga en beställning.

Postad 09 juli 2009 - 23:55
Night Watch/Day Watch [Blu-ray] [2005]
http://www.amazon.co...;pf_rd_i=468294
billigare än varje film för sig? är det skillnad på kvalitet? mindre extramaterial?
nån som vet om de bara/åtminståne är eng text på den?
Känns ju som snuskigt bra pris om de är samma

mvh eric
Postad 10 juli 2009 - 00:46
det är en mycket bra fråga, som vi nog tyvärr aldrig kommer få svar på.varför är Night Watch/Day Watch [Blu-ray] [2005] billigare än varje film för sig?
nope, det är enligt alla uppgifter jag sett exakt samma skivor (med bl.a. svensk textning).är det skillnad på kvalitet? mindre extramaterial?
nån som vet om de bara/åtminståne är eng text på den?
Känns ju som snuskigt bra pris om de är samma
jupp, riktigt sjukt bra pris.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar