Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TViX M-6500A *

7525 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TViX HD M-6500A (Mediaspelare) 4 9.071004 (168) Inga priser
TViX HD M-7000 (Mediaspelare) 5 8.970588 (33) Inga priser
54 relaterade trådar
TViX N1 (1086 inlägg) 10 år sedan
* Officiell tråd - TViX HD M-7000 * (454 inlägg) 11 år sedan
TViX UI Filmomslag för TVIX 6500 och 7000 (86 inlägg) 12 år sedan
Vilka spelare klarar av att spela upp .rar format ? (6 inlägg) 14 år sedan
Problem med stora MKV-filer i 1080 (5 inlägg) 14 år sedan
OpenTvix (0 inlägg) 15 år sedan
Nybörjare som behöver hjälp med val av mediaspelare. (17 inlägg) 15 år sedan
Vilken media extender för att spela upp DVD iso-filer? (15 inlägg) 16 år sedan
Media Extender, vilken är frågan? (34 inlägg) 16 år sedan
Nas server till mediaextenders! (35 inlägg) 16 år sedan
Tvix eller någogn annan M-E? (3 inlägg) 16 år sedan
DVD menyer och bläddra media med omslagsbild. (4 inlägg) 16 år sedan
Hjälp mig välja en media spelare (11 inlägg) 16 år sedan
Xtreamer eller Tvix HD6500A? (6 inlägg) 16 år sedan
Bästa media extender för film? (7 inlägg) 16 år sedan
Vilken mediaextender klarar allt (iaf film och bild smidigt)? (1 inlägg) 16 år sedan
Tvix 6500 DTS HD och Dolby HD (6 inlägg) 16 år sedan
Installera tvix hd6500a till nätverk (1 inlägg) 16 år sedan
Tvix HD M-6500 eller Popcorn Hour A-110 (74 inlägg) 16 år sedan
Tvix M-6500a som tv-inspelning? (8 inlägg) 16 år sedan
Hjälp med val av HTPC eller mediabox (16 inlägg) 17 år sedan
Vilket IPnr ska jag skriva in när jag ska ansluta tvixen till nätverket? (5 inlägg) 17 år sedan
Mediacenter, vill spela musik, film och ha backup... (9 inlägg) 17 år sedan
Media Extender Noll-Koll (13 inlägg) 17 år sedan
Lite frågor om TViX HD M-7000A (8 inlägg) 17 år sedan
Popcorn hour eller tvix (1 inlägg) 17 år sedan
Vilken är den BÄSTA Media Extendern? (22 inlägg) 17 år sedan
tvix 6500 problem (7 inlägg) 17 år sedan
TViX M-6500A (9 inlägg) 17 år sedan
Freecom Network Mediaplayer-450WLAN 1TB (7 inlägg) 17 år sedan
Behöver hjälp att välja?!?! (5 inlägg) 17 år sedan
Behöver hjälp att hita lösning/produkt (6 inlägg) 17 år sedan
Funkar inte att LAN-ansluta Twiwen (14 inlägg) 17 år sedan
Tvix 6500 med scart (5 inlägg) 17 år sedan
Val för nybörjare (8 inlägg) 17 år sedan
Spela MKV-filer (10 inlägg) 17 år sedan
TViX HD M-6500 vs, HTPC (10 inlägg) 17 år sedan
TViX Dvico M-6500 (7 inlägg) 17 år sedan
Dvico Tvix M6500-A (19 inlägg) 17 år sedan
TViX HD M-6500 GUI video (3 inlägg) 17 år sedan
Tvix, PCH , MB-801S (24 inlägg) 17 år sedan
mediaspelare för 4000 med minst buggar (7 inlägg) 17 år sedan
Tvix 6500a, får det inte att funka (2 inlägg) 17 år sedan
HTPC ersätta Tvix (18 inlägg) 17 år sedan
Samsung SE-S224Q (External DVD Writer) (5 inlägg) 17 år sedan
Popcorn Hour A-100 24hz (76 inlägg) 17 år sedan
Tvix M-6500A - Hårddiskar - Kablar - Tillbehör (21 inlägg) 17 år sedan
Tvix M-6500A med analogstöd (9 inlägg) 17 år sedan
Tvix 6500 nätverks-problem. (13 inlägg) 17 år sedan
Popcorn Hour & Squeezebox eller TViX 6500A (1 inlägg) 18 år sedan
Popcorn Hour eller TViX? (2 inlägg) 18 år sedan
TVIX M-5100SH vs. M-6500A (3 inlägg) 18 år sedan
MP3 eller annan audio på denna box (10 inlägg) 18 år sedan
Tvix 6500 tappar bilden (9 inlägg) 18 år sedan

Postad 02 May 2009 - 21:12

Michell
  • Michell
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Jag har beställt en TViX m-6500A, och jag tänkte bara fråga så jag vet när jag får den. Svaret kanske redan finns men då har jag nog missat det. Men min fråga är om det bara är att köra in hårddisken i TViXen och formatera om den direkt på tv-skärmen eller ska jag stoppa in den i datorn först, formatera om till NTFS och sen in med hårddisken i TViXen. eller hur ska jag göra?

MvH Emil

Det är bara att köra in den.

Postad 02 May 2009 - 21:34

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

*fniss*

Postad 03 May 2009 - 16:58

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0

Jag ska precis göra det nu och jag hoppas Tvix gör en snabbformatering, 1 TB tar ju sjukt länge annars.....

Postad 03 May 2009 - 19:16

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0
Snabbformattering räcker bra.

Postad 03 May 2009 - 19:44

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Vad ska jag använda Tvixen till nu när alla trackrar lagt ner sin verksamhet? Några förslag? ;)

Vad då "alla trackrar lagt ner sin verksamhet"?

Postad 04 May 2009 - 01:15

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0

Snabbformattering räcker bra.

Jag fick inte välja alternativ men Tvix tyckte en snabbformatering räckte ;)

Postad 04 May 2009 - 08:41

pwillow
  • pwillow
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Vad då "alla trackrar lagt ner sin verksamhet"?

Efter domen mot ägarna till Pirate Bay så är det många svenska trackrar (torrent siter) som lagt ner pga rädsla för åtal.

Postad 04 May 2009 - 09:28

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0
Fan inget från Webhallen om min tvix ;)

skojar du jag saknar den ;)

vad ligger dessa RMA ärenden på? (tid)

har ju redan skrivit ner allt så dom inser att jag ska ha en ny.

//VH Cel

Postad 04 May 2009 - 09:57

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Fan inget från Webhallen om min tvix ;)

skojar du jag saknar den ;)

Ring och fråga?

Redigerat av distortion2, 04 May 2009 - 09:57.

Postad 04 May 2009 - 10:44

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Ring och fråga?

Nä men mailat ;)

Postad 04 May 2009 - 12:39

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Efter domen mot ägarna till Pirate Bay så är det många svenska trackrar (torrent siter) som lagt ner pga rädsla för åtal.

Prexis... jo det blir nog hyra + rippa som gäller från och med nu. Tack för tipset!! Hade helt glömt bort att man kan göra så... det är lite omständigt men det ska nog gå tillslut. Någon kanske kan skriva ihop en lathund åt mig. :)

Postad 04 May 2009 - 13:28

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Så vitt jag vet finns det väl flera slutna kvar, men det är för OT.

Postad 04 May 2009 - 14:05

sunscreen
  • sunscreen
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Så vitt jag vet finns det väl flera slutna kvar, men det är för OT.

Plus en ganska känd "öppen" sådan, som fick domslutet på sig. :)

Postad 05 May 2009 - 11:31

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0
Fick pratat med XXX på webhallens support. Jag skickade in den 28/4. Den kom in den 30/4 till WH. Idag skulle den tydligen bli påbörjad för att skickas vidare till ett annat företag (som hanterar WHs support på iaf elektroniks hårdvara) som jag förstod det som. Och efter att dom har fått Tvixen kan det ta ytterliggare 1 till 2 veckor. Fan sjukt. Att den ligger där i 5 dagar och inte direkt förflyttas till ansvarig hantering ut av defekta eller trasiga elektronikprodukter är fan inte godkänt. Sannolikheten att den blev påbörjad just idag kan man ju undra om det var pga ut av att jag ringde och frågade om det...

What a joy this is..

//Cel

Postad 05 May 2009 - 15:13

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Fick pratat med XXX på webhallens support. Jag skickade in den 28/4. Den kom in den 30/4 till WH. Idag skulle den tydligen bli påbörjad för att skickas vidare till ett annat företag (som hanterar WHs support på iaf elektroniks hårdvara) som jag förstod det som. Och efter att dom har fått Tvixen kan det ta ytterliggare 1 till 2 veckor. Fan sjukt. Att den ligger där i 5 dagar och inte direkt förflyttas till ansvarig hantering ut av defekta eller trasiga elektronikprodukter är fan inte godkänt. Sannolikheten att den blev påbörjad just idag kan man ju undra om det var pga ut av att jag ringde och frågade om det...

What a joy this is..

//Cel

Tyvärr har jag inte mycket tröst att ge.
Webhallen tog en månad på sig med min 4100 - och då var felet kvar när jag fick tillbaka den.

/Göran

Redigerat av Goeran, 05 May 2009 - 15:15.

Postad 05 May 2009 - 15:56

sunscreen
  • sunscreen
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Fan sjukt. Att den ligger där i 5 dagar och inte direkt förflyttas till ansvarig hantering ut av defekta eller trasiga elektronikprodukter är fan inte godkänt. Sannolikheten att den blev påbörjad just idag kan man ju undra om det var pga ut av att jag ringde och frågade om det...

Det är ju tyvärr standard på stora som små butiker idag, bra som dåliga sådana. Centralisering av reperationer är väl i grunden väldigt bra idé, för alla parter.
Känns dock inte som någon riktigt lyckats få till de ännu. (inte någon)

Bästa möjliga policy för kunden är helt klart, utbytes direkt i näven så snart man konstaterat att de är fel på produkten. Brukar inte vara vanligt och också innebära betydligt dyrare produkter. (Tvixen är snudd på så dyr att man kunde förväntat sig det) Titta bara på WD-TV exempelvis, kostar mindre än 30% av en Tvix, inte lika bra iofs. Men 30% är bra mycket mindre.

Postad 05 May 2009 - 17:17

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Det är ju tyvärr standard på stora som små butiker idag, bra som dåliga sådana. Centralisering av reperationer är väl i grunden väldigt bra idé, för alla parter.
Känns dock inte som någon riktigt lyckats få till de ännu. (inte någon)

Bästa möjliga policy för kunden är helt klart, utbytes direkt i näven så snart man konstaterat att de är fel på produkten. Brukar inte vara vanligt och också innebära betydligt dyrare produkter. (Tvixen är snudd på så dyr att man kunde förväntat sig det) Titta bara på WD-TV exempelvis, kostar mindre än 30% av en Tvix, inte lika bra iofs. Men 30% är bra mycket mindre.

Ja, de centraliserade servicelösningarna med ett serviceföretag som tar hand om "allt" för en ÅF, är en jättebra idé i teorin, men praktiskt fungerar det sällan, då dessa jättar aldrig är eller blir experter på de som ska granskas/lagas/repareras. Dessutom är det svindyrt, oftast, för leverantörer att skicka in saker via dem då serviceföretagen oftast tar ett pris, oavsett vad det är för fel, hur stort eller litet felet är osv.

Sen kan jag ge min bild eftersom jag har jobbat både i butik och mest som leverantör, när jag sålde TViX. För er som läser, så behöver ni inte ta åt er, som känner att ni blir upprörda, men om ni bara anade, hur mycket SBS-fel vi fick in (skit bakom spakarna), så skulle ni häpna. Den absoluta majoriteten som skickades in, både med och utan vår inrådan/RMA-ansökningar, var just "oj, jaså, hade jag inte tryckt på on-knappen?" eller "oj, jaså, var batteriet bara slut?" eller "oj, jaså, det var bara en inställning som kunde gjorts med två knapptryckningar - och - oj - det var tydligen ett val man kunde göra i HUVUDMENYN?" osv. Men oj, vad det ska skällas i telefon och i mail, innan SBS-felet väl upptäcks. Det ska minsann tas upp i Plus och med Konsumentombudsmannen osv. Observera nu igen, att jag bara pratar generellt nu och inte något om detta eller tidigare fall i tråden. Vad jag menar är bara att det alltid är "en j-kla sk-t-produkt, innan det visar sig att det bara/oftast tyvärr handlar om användarfel eller brist på intresse av att ta reda på hur produkten fungerar.

Sammanfattat kan jag väl säga att det är väldigt bra att det finns en kontrollfunktion någonstans i fysiska butiker där någon som har sålt varan kanske TITTAR på den, visuellt, testar prylen och ser om det bara är en inställning eller något som behöver uppdateras eller uppgraderas. Det här gäller inte bara media extenders utan även andra produkter som mobiltelefoner, MP3-spelare, TV-apparater osv. Problemet är just alla de som skickar in produkter som det sedan visar sig inte är något fel på. Det tar tid, kostar pengar och förlänger kön för alla andra i ledet också. Återigen, majoriteten (!) av den service vi gjorde på irivernordic när företaget hette det och fokuserade på att sälja MP3-spelare från iriver till butiker i Skandinavien, var just knasfel. Knasfel som tog tid i kön från precis alla andra, eftersom vi självfallet var tvungna att göra en test av produkten också, likväl som konsumenten oftast själv skulle kunna ha gjort den. Problemet är också att om alla skulle skicka in saker och man skulle få den utbytt, trots att det inte är något fel på den, så trissar det upp priserna generellt eftersom leverantören då står med prylar som egentligen fungerar, men som är "begagnade" i kombination med den tid och energi och de pengar (i arbetskostnad, frakter etc.) som läggs ner på felsökningen och letandet efter ett fel, som inte är ett fel.

Nu är media extenders en bit mer komplicerat och det kan bli betydligt svårare med det här att testa saker själv, eftersom det så många gånger kan brista i form av en codec eller dåligt material man försöker visa, eller för all del - en firmware som det hela tiden jobbas på att förbättra. Det finns tusen anledningar till, varför det kan brista ibland, men jag vill ge en STOR eloge, till alla som ägnar tid åt att alltid försöka felsöka, på alla sätt som går, innan ni tar sista utvägen och skickar in produkten igen till den butik där ni har köpt den.

Se det alltså inte som någon kritik i detta ämne. Jag ville bara generellt hylla de som hänger i tråden och som hjälper till, hylla de som själva felsöker och inte slött bara skickar tillbaka saker och vill ha något nytt bara för att de inte har läst manualen eller brytt sig om att ens testa saker samt hylla de som när de ändå skickar in något, skriver en UTFÖRLIG och TYDLIG felbeskrivning även om det kanske inte alltid behövs. Det sparar enormt med tid, för alla. Slutligen så vill jag hylla de servicetekniker och den supportpersonal som dagligen får höra människor skälla och ändå tar det med ro eller gör sitt bästa - och nu menar jag i alla del fall där det faktiskt inte är något fel på produkten eller tjänsten...

Jag önskar er alla en fantastisk fortsatt kväll! :)

EDIT: YAY! Första inlägget på sida 200 i denna tråd. Det tål att firas med en extra stor kopp te och en rostad smörgås.

Redigerat av sean.wiklund, 05 May 2009 - 17:22.

Postad 05 May 2009 - 21:32

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Tyvärr har jag inte mycket tröst att ge.
Webhallen tog en månad på sig med min 4100 - och då var felet kvar när jag fick tillbaka den.

/Göran

Sjukt! detta gör mig ännu mera upprörd och orolig att dom ska knulla en :)

Postad 06 May 2009 - 00:06

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Sjukt! detta gör mig ännu mera upprörd och orolig att dom ska knulla en :)

Görans fel var av en art som de flesta inte ens märker.
Tror att han syftar på de problem som var med hans TV-mottagare och sen visade sig vara omöjligt att fixa p.g.a. av för klen CPU i de äldre Tvixarna.

Jag hade varit mer bekymrad över att Webhallen har gift sig med Pixmania som är det mest ruttna företag som har sålt prylar i vårt avlånga land. Dryga människor som har dresserats av fisförnäma fransmän som äger Pixmania.
Saker skickas för lagning och annat kommer tillbaks än det man skickat, grejor försvinner m.m.
Nu har väl Webhallen en fungerande verksamhet sedan innan och kanske gör saker lite bättre, men...
Har handlat en film av dem och det har alltid gått snabbt och korrekt till väga.
;)

Som sunscreen sa, så är det en vanlig företeelse på många ställen.
Ha lite is i magen.

Postad 06 May 2009 - 09:58

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0
Gabbe

Det är riktigt att det var felet med TV-mottagaren men jag hade beskrivit exakt vad felet berodde på när jag lämnade in den (störningar på inspelningar från SVT HD när disken var fragmenterad) så lite märkligt var det att de inte lyckades göra en riktig diagnos. Jag hade skickat med en fragmenterad disk som innehöll exempel på inspelning med störningar. Nå - det är history nu.

Jag handlar mycket saker på Webhallen och har inget speciellt emot dem men när det gäller Tvix blir jag inte riktigt klok på dem. När jag köpte min 4100 av Webhallen var de listade hos irivernordic (numera Canman) som återförsäljare men vänsterprasslade tydligen samtidigt med någon annan disributör. Jag kommer inte iihåg namnet men min Tvix kom tydligen därifrån. Är det inte så att Canman står för garantiärenden om den kommer därifrån - och jag har fått intrycket från andra att de brukar vara rätt snabba.

Hälsningar Göran

Postad 06 May 2009 - 11:03

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Gabbe

Det är riktigt att det var felet med TV-mottagaren men jag hade beskrivit exakt vad felet berodde på när jag lämnade in den (störningar på inspelningar från SVT HD när disken var fragmenterad) så lite märkligt var det att de inte lyckades göra en riktig diagnos. Jag hade skickat med en fragmenterad disk som innehöll exempel på inspelning med störningar. Nå - det är history nu.

Jag handlar mycket saker på Webhallen och har inget speciellt emot dem men när det gäller Tvix blir jag inte riktigt klok på dem. När jag köpte min 4100 av Webhallen var de listade hos irivernordic (numera Canman) som återförsäljare men vänsterprasslade tydligen samtidigt med någon annan disributör. Jag kommer inte iihåg namnet men min Tvix kom tydligen därifrån. Är det inte så att Canman står för garantiärenden om den kommer därifrån - och jag har fått intrycket från andra att de brukar vara rätt snabba.

Hälsningar Göran

Det verkar som att du hamnade i facket "alla kunder är okunniga" och de valde att felsöka som vanligt trots dina ansträngningar. Skulle tro att det beror på det som Sean förklarade (att det finns så många förvirrade kunder).

Vad det gäller deras service m.m. så har jag också fått känslan av att de funkar snabbt och bra, men den biten som oroar mig är det som står i detta nyhetsbrev (3,5 år gammalt):
https://www.minhembi...howtopic=108427
De har aldrig lyckats komma ner på Pixmania's nivå, utan lyckats hålla sin gamla standard.
Jag hade dock aldrig vågat handla elektronik p.g.a. risken att fastna i Pixmania's franska köttkvarn. Det finns spaltmeter tråkigheter att läsa om Pix och de har väl rekord i programmet Plus om jag inte minns fel...

Jag råkade ut för en liknande sak hos Datorbutiken.com som skickade en Tvix som hade fel språk som standard. Visade sig att de hade svårt att få tag i spelare och smygimporterade vid sidan av trots att de var vitlistade hos Canman.

Postad 06 May 2009 - 12:45

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Gabbe

Hälsningar Göran

Jag skrev ner precis allt som hände med spelaren och vad jag hade provat och fått för resultat med vilka FW and so on. Dom har all info dom behöver. Det jobbiga är att sist tog det över 1 vecka nästan innan den började flippade igen så dom lär nog inte felsöka så länge och konstatera -meh!? denna fungerar ju utmärkt efter 15min.....

Jag kommer iaf lägga lite minus betyg på Webhallen för hanteringen ut av detta ärende. Sen hur mkt mer minus det blir beror på när jag får den och om den fungerar/fått ny.

//Cel

Postad 07 May 2009 - 19:44

mass
  • mass
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Vilken är den senaste bd firmwaren?
Mvh

Postad 10 May 2009 - 10:21

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
BDLite version 99.3.111 (supports BD ISO)

Postad 10 May 2009 - 22:18

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Någon som vet om det kommer en uppföljare till 6500 inom en snar framtid!?
Min 4100 har lagt av och det börjar bli daxs för ett nytt tvix köp :)

Postad 10 May 2009 - 23:43

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Min 4100 har lagt av och det börjar bli daxs för ett nytt tvix köp :)

Någonstans har jag läst ett rykte om nästa version. Den skulle inte bygga på chip från Sigma Design längre. Har inte hittat tillbaka till källan tyvärr.
Och den lär inte släppas inom en snar framtid. Räkna med 4-6 månader efter att den blivit "announcad" av DViCO

Postad 11 May 2009 - 18:09

comp1337
  • comp1337
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0
Någon som hört något om att spela upp filmer direkt från rar-arkiv? Hade varit trevligt om man kunde dela ut hela sitt rar-arkiv, för dem som nu har sådant. Det hade varit überlicious.

Postad 11 May 2009 - 19:36

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0
http://www.lundman.n...index.php/Llink

Någon som hört något om att spela upp filmer direkt från rar-arkiv? Hade varit trevligt om man kunde dela ut hela sitt rar-arkiv, för dem som nu har sådant. Det hade varit überlicious.

Det ska finnas tilläggs prog som kan fixa det, men jag vet inte om nån har fått det att funka.
http://www.lundman.n...index.php/Llink

Postad 12 May 2009 - 19:13

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Min 4100 har lagt av och det börjar bli daxs för ett nytt tvix köp :D

Och vad ska man med en uppföljare till när 6500 spelar all film galant :)

Postad 13 May 2009 - 11:43

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Och vad ska man med en uppföljare till när 6500 spelar all film galant :unsure:

I BEG TO DIFFER! :P

still no word from "slow"hallen om min tvix.......

Postad 13 May 2009 - 12:05

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0
Ringde Webhallen nyss och fick svar att Tidigast på onsdag nästa vecka skulle dom få service/reperations produkter där min tvix skulle (förhoppningsvis och inte en garanti på det) komma med. Så vi passerar en minimum tid på 3 veckor minst innan jag får svar eller mer info om vad som kommer hända.

ngn som vill slå vad med mig att det kommer att vara samma spelare som kommer hem med precis samma fel igen?...

just nu 5-1 i odds :unsure:

//Vh Cel

Postad 13 May 2009 - 13:16

Canman Distribution AB
  • Canman Distribution AB
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Hej alla. Ser att det är lite prat om en eventuell uppföljare på dagens TViX HD M-6500/7000. Jag kan snabbt flika in att detta stämmer alldeles utmärkt! Mer än så kan jag inte ge er för tillfället, men jag gissar att vi snart kan skylta lite mer om den här kommande monstermaskinen :unsure:

EDIT: Kommande modellen ligger en bra bit in i framtiden. Efter sommaren. Vi återkommer med mer definitiva besked när info väl dyker upp från DViCO.

Redigerat av Canman Distribution AB, 13 May 2009 - 15:46.

Postad 13 May 2009 - 14:35

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Hej alla. Ser att det är lite prat om en eventuell uppföljare på dagens TViX HD M-6500/7000. Jag kan snabbt flika in att detta stämmer alldeles utmärkt! Mer än så kan jag inte ge er för tillfället, men jag gissar att vi snart kan skylta lite mer om den här kommande monstermaskinen :unsure:

NICE då ska jag försöka kräva pengarna tillbaka på min defekta tvix och invänta 8k eller 9k modellen istället:)

Postad 13 May 2009 - 15:47

JvD
  • JvD
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Coolt med en ny Tvix men ännu coolare om snubbarna i "Långbortistan" lade pulver på att utveckla mjukvaran i befintliga modeller ;-)

Redigerat av JvD, 13 May 2009 - 15:50.

Postad 13 May 2009 - 15:50

Canman Distribution AB
  • Canman Distribution AB
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Coolt med en ny Tvix men ännu coolare om man lade pulver på att utveckla mjukvaran i befintliga modeller ;-)

Det är också på gång! Finns en del betaversioner ute redan nu. Ni kan spana in dom här - http://forum.canman....read.php?t=6156 Notera att detta som sagt är beta versioner.

Postad 13 May 2009 - 20:26

JvD
  • JvD
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Spännande, håller tummarna för att väntan inte blir för lång.

Redigerat av JvD, 13 May 2009 - 20:31.

Postad 14 May 2009 - 06:51

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

Det är också på gång! Finns en del betaversioner ute redan nu. Ni kan spana in dom här - http://forum.canman....read.php?t=6156 Notera att detta som sagt är beta versioner.

DviCo med alls sina många betaversioner i all ära, där kan man förstå att allt inte fungerar som det ska - deras officiella lämnar ju mer att önska. När de konstant sabbar något som fungerar när de försöker åtgärda ett annan problem. Jösses vilka tomtar de verkar ha jobbandes där...

Postad 14 May 2009 - 14:29

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Jag upplever att det tar väldigt lång tid att logga in på min Tvix M-6500 över nätverket. Detta gåller på 2 olika datorer där den ena är kabel ansluten och den andra är trådlös.
Min tredje dator når inte alls in i Tvix:en!!

Varför denna tröghet att nå tvix över nätverket?

Varför når inte min tredje dator tvix alls?? Får meddelande "... is not accessible. You might not have permission to use this network resource."

Postad 14 May 2009 - 15:13

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Jag upplever att det tar väldigt lång tid att logga in på min Tvix M-6500 över nätverket. Detta gåller på 2 olika datorer där den ena är kabel ansluten och den andra är trådlös.
Min tredje dator når inte alls in i Tvix:en!!

Varför denna tröghet att nå tvix över nätverket?

Varför når inte min tredje dator tvix alls?? Får meddelande "... is not accessible. You might not have permission to use this network resource."

För mig tar det max 5 sekunder innan mapparna visas.
För det mesta (19 av 20 gånger) går det på 2 sekunder.
Gäller både samba och NFS.

Vad kör du för OS?

//BC

Postad 14 May 2009 - 15:45

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0
BoneCutter och andekar.

Jag får känslan av att ni jämför äpplen och päron.
andekar talar om att accessa TVIX från datorn och BoneCutter accessar datorn från TVIX eftersom du nämner NFS.
Jag tycker också att det tar en stund att accessa TVIX från datorn.
Jag har råkat ut för att det varit svårt att nå TVIX från datorn någon gång medan att det fungerat efter omboot av datorn. Dessutom måste man ju göra någon ändring i datorn om det är Vista. Jag har inte det problemet själv eftersom jag inte har Vista i någon dator men lösningen finns nog på www.canman.se

Postad 14 May 2009 - 15:47

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

BoneCutter och andekar.

Jag får känslan av att ni jämför äpplen och päron.
andekar talar om att accessa TVIX från datorn och BoneCutter accessar datorn från TVIX eftersom du nämner NFS.
Jag tycker också att det tar en stund att accessa TVIX från datorn.
Jag har råkat ut för att det varit svårt att nå TVIX från datorn någon gång medan att det fungerat efter omboot av datorn. Dessutom måste man ju göra någon ändring i datorn om det är Vista. Jag har inte det problemet själv eftersom jag inte har Vista i någon dator men lösningen finns nog på www.canman.se

Ah, my misstake!

Sorry,
Faktum är dock att det går lika bra att ansluta från datorn till min TViX.
Ingen fördröjning alls. Däremot är ju filöverföringen inte någon raket direkt.

//BC

Postad 14 May 2009 - 15:54

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

DviCo med alls sina många betaversioner i all ära, där kan man förstå att allt inte fungerar som det ska - deras officiella lämnar ju mer att önska. När de konstant sabbar något som fungerar när de försöker åtgärda ett annan problem. Jösses vilka tomtar de verkar ha jobbandes där...

Det där har irriterat mig ända sedan jag köpte min första TVIX. I mitt fall kan jag inte använda 1.3.74 för då fungerar inte tunern som den ska. I 1.3.65 (beta) och 1.2.52 fungerar den bättre. Tunern fungerar inte heller i 1.3.95 eller 1.3.110.

Under de nästan två år jag haft TVIX har det hänt flera gånger att saker inte fungerat i en version, fungerat i nästa för att återigen inte fungera i en tredje. Och nu talar jag bara om officiella FW-versioner.

De verkar ha oerhört dålig generationshantering - och misserabel test av FW.

Postad 14 May 2009 - 15:58

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Det där har irriterat mig ända sedan jag köpte min första TVIX. I mitt fall kan jag inte använda 1.3.74 för då fungerar inte tunern som den ska. I 1.3.65 (beta) och 1.2.52 fungerar den bättre. Tunern fungerar inte heller i 1.3.95 eller 1.3.110.

Under de nästan två år jag haft TVIX har det hänt flera gånger att saker inte fungerat i en version, fungerat i nästa för att återigen inte fungera i en tredje. Och nu talar jag bara om officiella FW-versioner.

De verkar ha oerhört dålig generationshantering - och misserabel test av FW.

Amen!

//BC

Postad 14 May 2009 - 18:03

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Ah, my misstake!

Sorry,
Faktum är dock att det går lika bra att ansluta från datorn till min TViX.
Ingen fördröjning alls. Däremot är ju filöverföringen inte någon raket direkt.

//BC

Men vad har ni för tips på hur man kan snabba på min access från datorn till Tvix??

Kör med senaste FW 111...

För visst är det bara att skriva \\TIVX:ens IP\tvixhd1 i "kör" rutan under START knappen??
Vad har ni för inställningar på nätverkskortet på XP?

Jag har följande som är instellerat på nätverkskortet:
1) Client for Microsoft Networks
2) Symantec Network Security Intermediate Filter Driver (vet inte var och när denna installerades... Kan den vara problemet?
3) SAP (Service Advertising Protocol)
4) File and Printer Sharing for Microsoft Networks
5) QoS Packet Scheduler
6) Microsoft TCP/IP version 6
7) Network Monitor Driver
8) NWLink NetBios
9) NWLink IPX/SPX/NetBios Compatible Transport Protocol
10) Internet Protocol TCP/IP

Är det något med dessa komponenter som gör att min access från Win XP till Tvix tar lång tid??

Tacksam för all hjälp!

Redigerat av andekar, 14 May 2009 - 18:56.

Postad 14 May 2009 - 20:35

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Men vad har ni för tips på hur man kan snabba på min access från datorn till Tvix??

Kör med senaste FW 111...

För visst är det bara att skriva \\TIVX:ens IP\tvixhd1 i "kör" rutan under START knappen??
Vad har ni för inställningar på nätverkskortet på XP?

Jag har följande som är instellerat på nätverkskortet:
1) Client for Microsoft Networks
2) Symantec Network Security Intermediate Filter Driver (vet inte var och när denna installerades... Kan den vara problemet?
3) SAP (Service Advertising Protocol)
4) File and Printer Sharing for Microsoft Networks
5) QoS Packet Scheduler
6) Microsoft TCP/IP version 6
7) Network Monitor Driver
8) NWLink NetBios
9) NWLink IPX/SPX/NetBios Compatible Transport Protocol
10) Internet Protocol TCP/IP

Är det något med dessa komponenter som gör att min access från Win XP till Tvix tar lång tid??

Tacksam för all hjälp!

Vill bara meddela att allt löste sig när jag nedgraderade till FW 1.2.52 !!!
Frågan är varför de nyare FW uppenbarligen slöade ner nätverket!

Postad 15 May 2009 - 18:27

comp1337
  • comp1337
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0

Det är också på gång! Finns en del betaversioner ute redan nu.

Något med rar-stöd? Förstå hur gött det hade varit. En riktig firmware, med rar-stöd.
För just nu är det som någon sa, en ny firmware löser det ena problemet, men skapar ett nytt.

Postad 15 May 2009 - 22:23

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Lägsta priset sänktes just med 500:-

Man blir ju alltid suspekt när det är en ny affär utan några omdömen... någon som vet vad http://www.24hem.se är för något?

http://www.allabolag.se/5567778567

Han har även ett antal andra bolag..

Redigerat av Martin, 15 May 2009 - 22:24.

Postad 16 May 2009 - 18:14

Gargantua
  • Gargantua
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Jag förstår inte vilken som är den kommande versionen: 99.3.111 eller 1.3.110? Båda är väl betaversioner och avsedda för Tvix 6500/7000? Vad skiljer dem åt?

Tack för hjälpen

/Gargantua

Postad 17 May 2009 - 08:15

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0

Jag förstår inte vilken som är den kommande versionen: 99.3.111 eller 1.3.110? Båda är väl betaversioner och avsedda för Tvix 6500/7000? Vad skiljer dem åt?

Tack för hjälpen

/Gargantua

99.3.111 är en sluten beta i vilken du får med alla menyer och dylikt på en Blu-ray rip. 1.3.110 är den officiella öppna betan där detta med BR-menyer etc ej är implementerat.

Postad 17 May 2009 - 21:15

Unregistered023cb8f5
  • Unregistered023cb8f5
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Köpte idag en Canon Ixus 100IS som kan spela in video i 720p. Filerna sparas som .mov och de stödjs i Tvix:en. Men jag får inget ljud. Spelar jag upp filen på datorn så blir det ljud men inte på Tvix:en. Någon som vet varför och om de går att ställa in på nått sätt?

Redigerat av Unregistered023cb8f5, 17 May 2009 - 21:15.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.