![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 05 juli 2012 - 15:26
Ja.Föresten så försvann min SvtPlay app i veckan. Har samma sak hänt för någon mer?
Postad 05 juli 2012 - 15:34
Ännu enklare är väl att spara torrentfilen direkt på nasen. Jag använder download station på min Qnap och sedan en app (QGetMobile HD tror jag den heter) på iPad. På så vis kan jag starta nedladdningar utan att använda datorn alls. Jag behöver i själva verket inte ens vara hemma, nasen är tillgänglig från utsidan.I såfall för du skaffa ett nas med torrentklient och spara hem själva torrenten på datorn och flytta den till naset och låta naset tanka ner, då kan du stänga av datorn sen och låta naset jobba.
Postad 05 juli 2012 - 16:43
Dock stödjer inte tvn Sub's via DLNA samt DTS-ljud.
Nu till min fråga, (har inte testat det än med min boxee då jag kör genom reciver.
Fungerar det att koppla..
Boxee -> HDMI -> TV, får man igång DTS ljudet då? Kan man ställa in via boxeen att om det är DTS så väljer den 2.0 ljud ist?
Eller hur ska jag göra då?
i värsta fall så måste jag lägga till AC3 på mkv-filmerna.
Postad 05 juli 2012 - 16:47
Nu har päronen köpt en ny TV, försökte få deras tv att kolla på filmer via DNLA genom NAS:en, det fungerade.
Dock stödjer inte tvn Sub's via DLNA samt DTS-ljud.
Nu till min fråga, (har inte testat det än med min boxee då jag kör genom reciver.
Fungerar det att koppla..
Boxee -> HDMI -> TV, får man igång DTS ljudet då? Kan man ställa in via boxeen att om det är DTS så väljer den 2.0 ljud ist?
Eller hur ska jag göra då?
i värsta fall så måste jag lägga till AC3 på mkv-filmerna.
Finns väl ingen tv som stöder DTS ljud?
Ja du kan ställa in så att det blir stereo istället.
Postad 05 juli 2012 - 16:54
Isåfall är det ju ett givet köp till dem

Synd att netonnet inte har 1390 delaen längre :<
Postad 05 juli 2012 - 17:32
Oavsett om en 1080p film har DTS-ljud?
Isåfall är det ju ett givet köp till dem
Synd att netonnet inte har 1390 delaen längre :<
Tror nog du ska läsa på vad DTS och DD är för sorts ljud
http://sv.wikipedia....Theater_Systems
Om du skickar DTS till en ljudkälla som i detta fall är en tv som inte kan spelar upp blir det tyst.
Utan du måste tala om för Boxee Boxen att skicka ut ljudet i ett format som heter PCM.
Nu vet jag inte vad dina föräldrar har för sorts tv utan den kanske kan spelar upp digitalt ljud men det kvittar egentligen för det kommer bara bli i form av stereo.
Men du kan lugnt köpa en Boxee Box och spela upp filmer än vilket ljudformat dom har och få ljud i tv´n.
Postad 05 juli 2012 - 19:10
Jag hittade en förklaring här: http://kontakt.svtpl...inte-via-boxee/
Hoppas att det kommer tillbaka...
Postad 05 juli 2012 - 19:35
Postad 05 juli 2012 - 23:29
Redigerat av Alban, 05 juli 2012 - 23:34.
Postad 06 juli 2012 - 09:02
Tror nog du ska läsa på vad DTS och DD är för sorts ljud
http://sv.wikipedia....Theater_Systems
Om du skickar DTS till en ljudkälla som i detta fall är en tv som inte kan spelar upp blir det tyst.
Utan du måste tala om för Boxee Boxen att skicka ut ljudet i ett format som heter PCM.
Nu vet jag inte vad dina föräldrar har för sorts tv utan den kanske kan spelar upp digitalt ljud men det kvittar egentligen för det kommer bara bli i form av stereo.
Men du kan lugnt köpa en Boxee Box och spela upp filmer än vilket ljudformat dom har och få ljud i tv´n.
Det är en Philips 47" smarttv.
Okej, tack för förklaringen.
Får köpa en till dem då

Vilka inställningar i Ljud på boxeen ska jag ha? Ska jag bocka i allt? Eller känner boxeen av att den ska ströma ut
Stereo ljud?
Postad 06 juli 2012 - 09:46
Välj hdmi i ljudutgången och bocka i alla alternativ. (förutsatt att de har kopplat via hdmi.) Det funkar för mig i alla fall.Det är en Philips 47" smarttv.
Okej, tack för förklaringen.
Får köpa en till dem då
Vilka inställningar i Ljud på boxeen ska jag ha? Ska jag bocka i allt? Eller känner boxeen av att den ska ströma ut
Stereo ljud?

Postad 06 juli 2012 - 10:31
Kommer ihåg att min gamla tvix inte fick ut ljudet på tvn på dts, hd ljud. Men Boxee klarar det, då är det bra.
Postad 06 juli 2012 - 11:42
Sorry,kom med fel info. Jag har mitt kopplat via en Onkyo och inte direkt till tv:n, kopplar jag boxee direkt så är det inget dts-ljud.Ja, isåfall kommer det köra med hdmi. Och du får ljud från dina mkv filmer (med dts?)
Kommer ihåg att min gamla tvix inte fick ut ljudet på tvn på dts, hd ljud. Men Boxee klarar det, då är det bra.
Postad 06 juli 2012 - 11:46
Sorry,kom med fel info. Jag har mitt kopplat via en Onkyo och inte direkt till tv:n, kopplar jag boxee direkt så är det inget dts-ljud.
Tänkte kommentera det men misstänkte att du skulle upptäcka det och korrigera

Ja, isåfall kommer det köra med hdmi. Och du får ljud från dina mkv filmer (med dts?)
Ja du kan spelar ALLA filer med ALLA ljudformat men MÅSTE ställa in i Boxee Box att den ska skicka ut stereoljud om du tänker ha ljudet till tv´n.
Nej jag tänker inte tala om för dig hur man ställer in för något måste du lära dig själv

Redigerat av lappen71, 06 juli 2012 - 11:44.
Postad 06 juli 2012 - 13:26
Ja du kan spelar ALLA filer med ALLA ljudformat men MÅSTE ställa in i Boxee Box att den ska skicka ut stereoljud om du tänker ha ljudet till tv´n.
Nej jag tänker inte tala om för dig hur man ställer in för något måste du lära dig själv
Men det går att formaten går parallellt, så man inte behöver gå in i ljudinställningarna beroende på om man vill ha ljudet via tv'n eller recivern?
Postad 06 juli 2012 - 13:59
Ska köpa dem en Boxee.
Tack för hjälpen!

Postad 06 juli 2012 - 14:42
Har precis skaffat en Boxee box. Jag har tre usb diskar med film på. Två har jag kopplat direkt till boxen utan problem. Den tredje tänkte jag köra via nätverket(från en stationär data). Hittar disken utan problem och även mappen där filerna ligger. Problemet är att inga undermappar med filerna visas. Jag har sparat filerna enligt följande:
Film/A/ filmer på A ,B/filmer på B osv ..... Vad kan vara problemet ?
Postad 06 juli 2012 - 15:23
Hej !
Har precis skaffat en Boxee box. Jag har tre usb diskar med film på. Två har jag kopplat direkt till boxen utan problem. Den tredje tänkte jag köra via nätverket(från en stationär data). Hittar disken utan problem och även mappen där filerna ligger. Problemet är att inga undermappar med filerna visas. Jag har sparat filerna enligt följande:
Film/A/ filmer på A ,B/filmer på B osv ..... Vad kan vara problemet ?
Problemet är att Boxee Box inte har behörighet enligt ditt operativsystem att se filerna.
Postad 06 juli 2012 - 16:13
Postad 06 juli 2012 - 20:29
Hur löser man det?Problemet är att Boxee Box inte har behörighet enligt ditt operativsystem att se filerna.
Postad 06 juli 2012 - 21:37
Nån mer som har samma problem ellervet nån lösning?
Provat att starta den gamla appen men den får jag knappt igång.
Verkar som att den ligger nere.
http://forums.boxee....6629#post276629
Redigerat av Cappachino, 06 juli 2012 - 21:45.
Postad 07 juli 2012 - 12:29
Hur löser man det?
Ja du jag vet inte ens vilket OS du har.
Du får helt enkelt Googla dig fram hur man ställer för att dela filer med ditt OS
Postad 07 juli 2012 - 12:30
Redigerat av fue, 07 juli 2012 - 16:34.
Postad 07 juli 2012 - 17:25
Löst !!! Fick helt enkelt dela ut alla undermappar i mappen film så kunde Boxee Box hitta alla filerna. Skulle givetvis skrivit vilket os jag använder(win 7).Ja du jag vet inte ens vilket OS du har.
Du får helt enkelt Googla dig fram hur man ställer för att dela filer med ditt OS
Postad 07 juli 2012 - 21:43
http://forums.boxee....4&highlight=nfs
Gör bara NFS-delen. Det andra kan ni strunta i om ni absolut inte måste göra det av nån anledning. Jag lovar er att ni kommer uppleva mycket mindre problem.
Postad 08 juli 2012 - 19:02
Jag hade nämligen tänkt använda den till att spela upp musikvideor och då är det ju extremt jobbigt att behöva trucka igång video för video.
Finns det nån lösning så man kan köra "queue" på en låt som man vill höra precis som i spotify?
Tacksam för svar då det är en avgörande fråga för om jag ska köpa boxxe boxen eller inte.
Postad 08 juli 2012 - 19:36
Går det på nåt sätt göra spellistor via boxen?
Jag hade nämligen tänkt använda den till att spela upp musikvideor och då är det ju extremt jobbigt att behöva trucka igång video för video.
Finns det nån lösning så man kan köra "queue" på en låt som man vill höra precis som i spotify?
Tacksam för svar då det är en avgörande fråga för om jag ska köpa boxxe boxen eller inte.
Ja men bara för mp3
Postad 08 juli 2012 - 19:47
Går det inte fixa nån app eller liknande som det funkar på?
Postad 08 juli 2012 - 20:38
Okej! Det är ju just för videos jag har tänkt mej. Tycker det är lite roligare att köra musikvideos än att bara köra spotify.
Går det inte fixa nån app eller liknande som det funkar på?
annars göra en film av musikvideos, välja ut ett antal och slå ihop till en film, lite bökigt men det går om man vill.
Postad 08 juli 2012 - 21:16
Går det inte köra trådlöst direkt från macbooken till boxee så man använder ett program i datorn för att visa videon på tvn?
Postad 09 juli 2012 - 14:25
Dock nu när jag ska göra samma sak idag så funkar det inte alls. Han hittar inte min dator alls när jag söker. Jag har testat att tagit bort delningen på mappen och gjort om men funkar fortfarande inte. Boxen är uppkopplad på nätverket (webben funkar) men han hittar inte datorn och mina filer bara.
Sjukt störande, någon som vet vad jag ska göra? Testat starta om box och dator flera gånger också.
Postad 09 juli 2012 - 15:54
http://forums.boxee....4&highlight=nfs
Eller detta
http://forums.boxee....ead.php?t=22107
Eller det här
http://forums.boxee....ead.php?t=41948
Redigerat av lappen71, 09 juli 2012 - 15:57.
Postad 11 juli 2012 - 19:35
Kidsen har hällt läsk i min, och jag slipper gärna köpa en ny.
Har hittat nån enstaka skum instruktion, men vill gärna ha hands-on tips...
Postad 11 juli 2012 - 19:48
Nån som har plockat isär och rengjort sin fjärr?
Kidsen har hällt läsk i min, och jag slipper gärna köpa en ny.
Har hittat nån enstaka skum instruktion, men vill gärna ha hands-on tips...
Ett välriktat slag med denna öppnar den sig säkert

Allvarligt om den nu ändå är kladdig så spelar det mindre roll ifall den går sönder vid öppnandet.
För misslyckas du med rengörningen så måste du troligtvis alla fall köpa en ny.
Postad 11 juli 2012 - 20:40
Nej det där har nog inget med saken att göra. Killarna bakom appen fixade till den efter att SVT bytt platform så det är något annat som spökar.Skumt att appen är borta.
Jag hittade en förklaring här: http://kontakt.svtpl...inte-via-boxee/
Hoppas att det kommer tillbaka...
Förklaringen hittar ni däremot här: http://www.facebook.com/BoxeePlay
God afton!
Vi beklagar stort att sidan varit otillgänglig de senaste dagarna. Det hela berodde på ett problem hos vårt webbhotell, men det är nu löst och vi hoppas och tror att det slipper upprepning.
Förhoppningsvis har det såhär i semestertider inte orsakat mer vånda än att några av er hittat ut i solen (regnet?) istället för att sitta inne och trycka med Boxee
Postad 12 juli 2012 - 11:32
min bild har börjat hacka i typ 80% av mina filmer, har massa olika format på filmer men är ingen speciell som det drabbar utan generellt alla.
hackandet försvinner om jag stänger av filmen å sen startar den igen på samma plats, resumar då alltså.
några andra med samma symtom?
vill tillägga att jag kör ej via nätverk utan bara via hdd med usb
Redigerat av Unregistered46f62999, 12 juli 2012 - 11:32.
Postad 12 juli 2012 - 13:50
Annars kan du pröva med en factory reset på boxen och se om det hjälper.
Postad 12 juli 2012 - 16:58
Mitt problem jag hade här ovan verkar ha löst sig nu. Vet inte riktigt vad det var som gjorde det, testade allt möjligt och ibland funkade det och ibland inte så jag hittade inget klockrent förrän jag kom på att jag ska slå av brandväggen på mitt Eset Smart Security. Efter det verkar det funka, återstår att se om det återkommer.Har nyss köpt en Boxee och det har funkat okej hittills, kollade på några filmer igår som jag har på min dator och det gick bra via SMB.
Dock nu när jag ska göra samma sak idag så funkar det inte alls. Han hittar inte min dator alls när jag söker. Jag har testat att tagit bort delningen på mappen och gjort om men funkar fortfarande inte. Boxen är uppkopplad på nätverket (webben funkar) men han hittar inte datorn och mina filer bara.
Sjukt störande, någon som vet vad jag ska göra? Testat starta om box och dator flera gånger också.
Hur som helst har jag ett annat problem nu. Direkt då jag köpte boxen häromveckan hade jag problem att den levde sig eget lilla liv ibland och började hoppa mellan menyerna osv. Detta hände även när jag såg film, helt plötsligt kunde den pausa, spola fram t.ex. Ganska störande förstår ni. Jag trodde att det var fjärrkontrollen så jag bytte ut batteriet och det funkade bättre så trodde jag löst mitt problem. Nu kommer problemet tillbaka ändå ibland och jag har märkt att det inte är kontrollen eftersom samma sak händer när jag kopplar bort den.
Något som varit med om en box som lever ett eget liv och man gör åt det?
Postad 12 juli 2012 - 17:40
Mysko. byt den.Mitt problem jag hade här ovan verkar ha löst sig nu. Vet inte riktigt vad det var som gjorde det, testade allt möjligt och ibland funkade det och ibland inte så jag hittade inget klockrent förrän jag kom på att jag ska slå av brandväggen på mitt Eset Smart Security. Efter det verkar det funka, återstår att se om det återkommer.
Hur som helst har jag ett annat problem nu. Direkt då jag köpte boxen häromveckan hade jag problem att den levde sig eget lilla liv ibland och började hoppa mellan menyerna osv. Detta hände även när jag såg film, helt plötsligt kunde den pausa, spola fram t.ex. Ganska störande förstår ni. Jag trodde att det var fjärrkontrollen så jag bytte ut batteriet och det funkade bättre så trodde jag löst mitt problem. Nu kommer problemet tillbaka ändå ibland och jag har märkt att det inte är kontrollen eftersom samma sak händer när jag kopplar bort den.
Något som varit med om en box som lever ett eget liv och man gör åt det?
Postad 12 juli 2012 - 23:28
Troligtvis hårddisken. Flytta den till datorn och utför en felkontroll.
Annars kan du pröva med en factory reset på boxen och se om det hjälper.
har 3 hdd å dom är ok.
får väl göra en factory reset men det är inte kul att göra om allt igen....
Postad 13 juli 2012 - 15:00
Rensade mitt bibliotek ( trots att boxeen var ny) och sen funkade det.
Det jag upplever nu är osäkerhet när det gäller det trådlösa. Har kollat signalen där boxeen står och den är stark nog. Telefon o ipad funkar utan problem. Däremot så går boxeen otroligt segt vissa dagar, speciellt fredagar.....
Idag hittar den inte ens mitt nätverk...mer än på 4:e försöket o då kan jag inte logga in pga fel lösenord!!
Airplay går extremt segt om jag försöker strömma från ipaden (som funkar smärtfritt).
Sen vissa dagar flyter det på extremt bra. Kan strömma bluray och hd utan problem. Andra dagar kan jag knappt se en lågupplöst tv serie.
An väl inte enbart bero på nätverket om resten av mina apparater funkar?
Redigerat av phaworit, 13 juli 2012 - 15:09.
Postad 13 juli 2012 - 15:55
Den hittar inte mina filmer. Eller rättare sagt det står bara väntar på att bli skannad men inget mer händer. Har för tillfället inställt på att den ska skanna en gång i timmen.
Jag hittar alla filmerna via källor och kan utan problem se dom men dom skannas aldrig så dom kommer med på filmlistan..
Någon som har nån idé på vad som kan vara fel?
Kan tillägga att jag har NASEN inkopplad till routern om de kanske har nån betydelse.
Redigerat av Jimmieboy, 13 juli 2012 - 15:57.
Postad 13 juli 2012 - 16:10
Scanna sen om. Funkade för mig.
I övrigt håller jag med..instabil till tusen. Jag är glad bara den startar upp och hittar mina filer.
Lämnade in min första och fått en ny nu. Samma procedur, funkar varannan dag.
Postad 14 juli 2012 - 12:03
- Dobly Digital capable receiver
- DTS capable receiver
- Dolby Digital Plus capable receiver
- Dolby TrueHD capable receiver
- DTS-HD capable receiver
- CPCM 7.1 capable receiver

Edit. Kopplade Boxee direkt till receiver med hdmi, kryssade i alla alternativen och har ljud

Redigerat av samski, 14 juli 2012 - 12:22.
Postad 14 juli 2012 - 15:20
Jag kör ARC med boxxe Box till LG tv sen till LG Ljudlimpa.Boxee Box har bara hdmi 1.3 så ARC kan du glömma
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar