Officiell tråd - D-link Boxee
8094 svar till detta ämne
Postad 14 juli 2012 - 16:31
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Jag kör ARC med boxxe Box till LG tv sen till LG Ljudlimpa.
Ja då har väl du lyckats få en Boxee Box med hdmi 1.4  Edit: Undrar om inte du missförstår funktionen med ARC? ARC betyder att man kan skicka ljud tillbaka i samma hdmi som man använder för bilden från Boxee Box. Som du beskriver vidarebefodrar du ljudet till en annan ljudkälla och det är inte funktionen ARC http://www.hdmi.org/...mi_1_4/arc.aspx
Redigerat av lappen71, 14 juli 2012 - 16:35.
Postad 14 juli 2012 - 17:05
Taggis
-
Taggis
-
Forumräv
-
-
752 inlägg
Ja då har väl du lyckats få en Boxee Box med hdmi 1.4 
Edit: Undrar om inte du missförstår funktionen med ARC? ARC betyder att man kan skicka ljud tillbaka i samma hdmi som man använder för bilden från Boxee Box. Som du beskriver vidarebefodrar du ljudet till en annan ljudkälla och det är inte funktionen ARC
http://www.hdmi.org/...mi_1_4/arc.aspx
Är kopplat som i exempel nr 2, Och man behöver inte 1,4 för ARC All HDMI cables will support Audio Return Channel functionality when connected to Audio Return Channel-enabled devices. You can use your existing HDMI cables or choose a different cable type.
Postad 14 juli 2012 - 18:06
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Är kopplat som i exempel nr 2, Och man behöver inte 1,4 för ARC
All HDMI cables will support Audio Return Channel functionality when connected to Audio Return Channel-enabled devices. You can use your existing HDMI cables or choose a different cable type.
Enligt denna sida måste du ha 1.4 för att ARC ska fungera. http://en.wikipedia....DMI#ARC_and_HEC
Postad 14 juli 2012 - 18:16
Taggis
-
Taggis
-
Forumräv
-
-
752 inlägg
Enligt denna sida måste du ha 1.4 för att ARC ska fungera. http://en.wikipedia....DMI#ARC_and_HEC
Tyvärr så funkar det ändå. varför vet jag inte.
Postad 14 juli 2012 - 18:35
Unregisteredb30b4e19
-
Unregisteredb30b4e19
-
Användare
-
-
248 inlägg
På vilket sätt behöver du arc med boxee? Du skickar ju signalen från BB till reciever/tv eller något, aldrig åt andra hållet. Är hdmi out på BB om jag inte minns fel och då går ju ljudet "åt rätt håll"
Postad 14 juli 2012 - 19:05
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Tyvärr så funkar det ändå. varför vet jag inte.
Jag fattar fortfarande inte hur du kan få till att din setup utnyttjar ARC. Som jag fattar det har du Boxee Box -> LG Tv -> LG ljudlimpa. Då är det Tv´n och ljudlimpan som utnyttjar ARC eftersom dom två skickar ljudet fram och tillbaka och inte Boxee Box. Utan Boxee Boxen bara skickar ljudet och bilden till Tv´n åt ett håll och tar inte emot något ljud.
Postad 15 juli 2012 - 09:30
samski
-
samski
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Jag trodde att jag kunde byta ut en toslinkkabel och använda ARC istället dvs. Allt ljud från enheterna går till TVn via sina HDMI-kablar och därefter skickar ljudet vidare till receiver. Är detta fel? Får får ljud på alla enheterna, men kanske blir bättre om jag kopplar allt direkt till reciever då?
Postad 15 juli 2012 - 10:14
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Jag trodde att jag kunde byta ut en toslinkkabel och använda ARC istället dvs. Allt ljud från enheterna går till TVn via sina HDMI-kablar och därefter skickar ljudet vidare till receiver. Är detta fel? Får får ljud på alla enheterna, men kanske blir bättre om jag kopplar allt direkt till reciever då?
Det är INTE Boxee Box som ska stödja ARC utan Tv´n och förstärkaren för det är mellan dom som ljudet kommer gå fram och tillbaka. Vitsen med ARC är att du har 1 hdmi kabel kopplad från förstärkaren till Tv´n och den tar han om både bild och ljudet,och ljudet kan skickas i bägge riktningarna. Så när du tittar på filmmed Boxee Box har du ljudet i din ljudanläggning och när du tittar på enbart Tv kan du välja om ljudet ska vara i Tv´n eller i ljudanläggningen. Här har du en bra illustration på vad som är fördelen med ARC och det har INGENTING med Boxee Box att göra. Så det Taggis säger är felaktigt. Boxee Box stöder inte ARC men det kvittar för varför ska ljudet gå tillbaka till den för?
Postad 15 juli 2012 - 10:46
Mooshie
-
Mooshie
-
Forumräv
-
-
554 inlägg
+1 på Lappen, Boxeen stödjer inte ARC, och hade den gjort det så hade det ändå varit meningslöst såvida ingen gjort en app för att spela in ljud från till exempel tv-sändningar. Vilket inte är min favoritsyssla direkt...
Postad 15 juli 2012 - 12:31
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
Det har säkert redan påpekats, men man bör INTE köra ljudet VIA sin tv om det inte är absolut nödvändigt, t ex om stärkaren saknar hdmi.
De flesta tv har visserligen stöd för pcm och dolby digital IN, men ytterst sällan kommer det ut något annat än 2 kanaler från tv:n till stärkaren, vilket gör att man tappar poängen med mångkanalljudet...
Postad 15 juli 2012 - 12:44
samski
-
samski
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Tack alla før svar, har nu kopplat om allt direkt till receiver, upplever mycket bættre ljud också
Postad 15 juli 2012 - 13:01
Taggis
-
Taggis
-
Forumräv
-
-
752 inlägg
Jag fattar fortfarande inte hur du kan få till att din setup utnyttjar ARC. Som jag fattar det har du Boxee Box -> LG Tv -> LG ljudlimpa. Då är det Tv´n och ljudlimpan som utnyttjar ARC eftersom dom två skickar ljudet fram och tillbaka och inte Boxee Box. Utan Boxee Boxen bara skickar ljudet och bilden till Tv´n åt ett håll och tar inte emot något ljud.
Tog fram och kollade hur det var kopplat, boxee Box + HTPC + telia digital box kopplade till LG tv med HDMI, Från tv till ljudlimpa med hdmi. skall jag ha ljudet i ljudlimpan från någon av grejorna så trycker jag på ARC annars går det via tv
Postad 15 juli 2012 - 14:06
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Tog fram och kollade hur det var kopplat, boxee Box + HTPC + telia digital box kopplade till LG tv med HDMI, Från tv till ljudlimpa med hdmi. skall jag ha ljudet i ljudlimpan från någon av grejorna så trycker jag på ARC annars går det via tv
Ja och det bevisar alla fall inte att Boxee Box fungerar med ARC utan din Tv och förstärkare gör det. Boxee Box i detta sammanhang har ingenting med ARC att göra förstår du inte det? Taggis jag råder dig till att läsa mina inlägg igen och titta verkligen noga på den bild jag postat så ser du att funktionen ARC har INGENTING med Boxee Box att göra utan det är förstärkaren och Tv´n som måste stödja det.
Redigerat av lappen71, 15 juli 2012 - 14:14.
Postad 16 juli 2012 - 22:13
Taggis
-
Taggis
-
Forumräv
-
-
752 inlägg
Har aldrig påstått att det har med Boxee Box att göra, bara att det funkar om jag har BB/HTPC/Digitalbox kopplad till TV och väljer ARC så får jag ut ljudet i limpan och slipper koppla ljudkablar mellan tv och limpan.
Postad 16 juli 2012 - 23:23
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Har aldrig påstått att det har med Boxee Box att göra, bara att det funkar om jag har BB/HTPC/Digitalbox kopplad till TV och väljer ARC så får jag ut ljudet i limpan och slipper koppla ljudkablar mellan tv och limpan.
Inte? Du lurade då mig när du postade detta Jag kör ARC med boxxe Box till LG tv sen till LG Ljudlimpa.
Och dessutom när du svarade citerade du mitt inlägg där jag säger att Boxee Box inte stöder ARC
Postad 19 juli 2012 - 10:23
insideout
-
insideout
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Hej!
Bra tråd med mycket bra info - jag har haft boxen ett tag och tycker att det mesta fungerar bra. Två saker som jag inte riktigt är nöjd med och som jag tror att jag har förstått till viss del men det vore bra med verifiering från någon som vet:
1. När jag på startsidan väljer "Filmer" så står det typ att inga källor finns. Väljer jag skanna så kommer min NAS upp och där finns ju filmer samt 40 oidentifierade objekt. Är lösningen att döpa om alla dessa 40 filmer/serier för att jag sedan ska kunna få upp dem på "Filmer" istället för att behöva gå på "Filer" som fungerar i dagsläget?
2. När man går på "Serier" så blir kidsen galna för att de ser en massa saker som de vill se. Det mesta ligger på SVT och när man klickar sig vidare så är resultatet 8/10 detsamma. "Videon har tagits bort..." Frågan är om det finns något sätt man kan filtrerar bort allt som inte längre finns kvar så att det inte kommer upp på Boxeen så att det som syns liksom också finns?
Tack på förhand!
Postad 19 juli 2012 - 10:39
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1 403 inlägg
Har faktiskt samma fråga som dig. Fråga 1.
Jag har en hel del filmer 100st som inte syns i "Filmer"
Dom är inte skadade eller nåt och det går att titta på dom från den platsen men det är ganska surt att dom ej syns bland dom övriga, Vad kan det vara för fel?
Har även några serier men dom är inte i Serier. Ska min mappar eller filerna ha nåt speciellt namn eller?
Postad 19 juli 2012 - 13:09
fue
-
fue
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Har faktiskt samma fråga som dig. Fråga 1. Jag har en hel del filmer 100st som inte syns i "Filmer" Dom är inte skadade eller nåt och det går att titta på dom från den platsen men det är ganska surt att dom ej syns bland dom övriga, Vad kan det vara för fel? Har även några serier men dom är inte i Serier. Ska min mappar eller filerna ha nåt speciellt namn eller?
skapa .nfo-fil i filmmappen med samma namn typ film_namn.mkv så blir filmen film_namn.nfo I den, skriv in informationen du vill ha, som Jag har gjort till Studio Sex. <movie> <title>Annika Bengtzon 3 - Studio Sex</title> <rating>5.5</rating> <year>2012</year> <outline>Mitt på kyrkogården återfinns liket av en ung kvinna från strippklubben Studio Sex. Vid första anblicken liknar det hela en okomplicerad tragedi. Men det visar sig att en högt uppsatt politiker har besökt Studio Sex samma kväll och han är snart misstänkt för mordet.</outline> <runtime>90min</runtime> <thumb> http://img4.headweb....390.jpg</thumb> <genre>Crime, Thriller</genre> <director>Agneta Fagerström-Olsson</director> <actor> <name>Malin Crépin</name> <role>Annika Bengtzon</role> </actor> <actor> <name>Leif Andrée</name> <role>Spiken</role> </actor> </movie>
Postad 19 juli 2012 - 14:24
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
för att skaffa .nfo filer rekommenderar iaf jag ember media!
Postad 19 juli 2012 - 16:17
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Hej!
Bra tråd med mycket bra info - jag har haft boxen ett tag och tycker att det mesta fungerar bra. Två saker som jag inte riktigt är nöjd med och som jag tror att jag har förstått till viss del men det vore bra med verifiering från någon som vet:
1. När jag på startsidan väljer "Filmer" så står det typ att inga källor finns. Väljer jag skanna så kommer min NAS upp och där finns ju filmer samt 40 oidentifierade objekt. Är lösningen att döpa om alla dessa 40 filmer/serier för att jag sedan ska kunna få upp dem på "Filmer" istället för att behöva gå på "Filer" som fungerar i dagsläget?
2. När man går på "Serier" så blir kidsen galna för att de ser en massa saker som de vill se. Det mesta ligger på SVT och när man klickar sig vidare så är resultatet 8/10 detsamma. "Videon har tagits bort..." Frågan är om det finns något sätt man kan filtrerar bort allt som inte längre finns kvar så att det inte kommer upp på Boxeen så att det som syns liksom också finns?
Tack på förhand!
Har faktiskt samma fråga som dig. Fråga 1. Jag har en hel del filmer 100st som inte syns i "Filmer" Dom är inte skadade eller nåt och det går att titta på dom från den platsen men det är ganska surt att dom ej syns bland dom övriga, Vad kan det vara för fel? Har även några serier men dom är inte i Serier. Ska min mappar eller filerna ha nåt speciellt namn eller?
Lyckas inte BB att identifiera filmer /serier är det helt enkelt som så att dom är felaktig namngivna. Filerna MÅSTE ha rätt namn som tex Avatar.mkv och inte Avatar 2009 Collectors Ext Cut 1080p Bluray DTS dxva x264 D-ZON3.mkv
Postad 19 juli 2012 - 16:18
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Lyckas inte BB att identifiera filmer /serier är det helt enkelt som så att dom är felaktig namngivna. Filerna MÅSTE ha rätt namn som tex Avatar.mkv och inte Avatar 2009 Collectors Ext Cut 1080p Bluray DTS dxva x264 D-ZON3.mkv
Skulle varit bra om man kunde ändra så att den sökte på mapnamnen, såsom i XBMC.
Postad 19 juli 2012 - 16:26
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Skulle varit bra om man kunde ändra så att den sökte på mapnamnen, såsom i XBMC. 
Ja och jag upplever att XBMC är bättre på att identifierar filerna fast dom är konstigt namngivna.
Postad 19 juli 2012 - 16:28
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Ja och jag upplever att XBMC är bättre på att identifierar filerna fast dom är konstigt namngivna.
Håller helt klart med det... och snabb på scanningen med.
Postad 19 juli 2012 - 17:04
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Det där stämmer inte fullt ut, inte för mig iaf. Jag har filmer som är namngivna liknande ditt Avatar 2009 etc....exempel, som min BB hittar o identifierar utan problem.
Redigerat av Pinnen, 19 juli 2012 - 17:04.
Postad 19 juli 2012 - 17:23
insideout
-
insideout
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
okej och för att man ska få upp dem i "filmer" så måste alla vara korrekta? Ska man ändra det manuellt på varje eller finns det snabbare och smartare sätt att göra det på? - tack för bra svar!
Postad 19 juli 2012 - 17:43
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Det där stämmer inte fullt ut, inte för mig iaf. Jag har filmer som är namngivna liknande ditt Avatar 2009 etc....exempel, som min BB hittar o identifierar utan problem.
För att vara 100% säker att BB ska kunna identifierar MÅSTE filerna vara rena från crap i filnamnet. Sen kan du hävda motsatsen till du storknar men det jag säger är fakta  okej och för att man ska få upp dem i "filmer" så måste alla vara korrekta? Ska man ändra det manuellt på varje eller finns det snabbare och smartare sätt att göra det på?
- tack för bra svar!
Ja naturligtvis så måste alla vara rätt. Det räcker inte att du namnger en fil rätt så fattar BB resten
Postad 19 juli 2012 - 18:48
insideout
-
insideout
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
För att vara 100% säker att BB ska kunna identifierar MÅSTE filerna vara rena från crap i filnamnet. Sen kan du hävda motsatsen till du storknar men det jag säger är fakta 
Ja naturligtvis så måste alla vara rätt. Det räcker inte att du namnger en fil rätt så fattar BB resten 
tack för snabba svar - jag menade att borde jag inte kunna få upp alla som är rätt under "filmer" istället för att ingen kommer upp så att säga. nåja, bara att sätta sig och rename alla som är fel då så får vi se om det blir bättre!
Postad 19 juli 2012 - 21:16
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
tack för snabba svar - jag menade att borde jag inte kunna få upp alla som är rätt under "filmer" istället för att ingen kommer upp så att säga.
nåja, bara att sätta sig och rename alla som är fel då så får vi se om det blir bättre!
Ja, du ska få upp alla som är "rätt" under filmer så om inte BBn lyckas identifiera någon av dina filmer låter det nästan som du har nåt annat problem än bara filnamnen.
Postad 19 juli 2012 - 21:28
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
För att vara 100% säker att BB ska kunna identifierar MÅSTE filerna vara rena från crap i filnamnet. Sen kan du hävda motsatsen till du storknar men det jag säger är fakta 
Jag är nöjd med 99,9%  För den sista tiondelen använder jag identifierafunktionen i BBn.
Postad 19 juli 2012 - 21:49
Unregisteredb30b4e19
-
Unregisteredb30b4e19
-
Användare
-
-
248 inlägg
Jag är nöjd med 99,9% För den sista tiondelen använder jag identifierafunktionen i BBn.
Gör jag med, går ju snabbt att skriva in namnet på filmen och välja rätt
Postad 19 juli 2012 - 21:56
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1 225 inlägg
för att skaffa .nfo filer rekommenderar iaf jag ember media! 
+1 Ember Media Manager is tha shit, och skapar NFO automatiskt för varje film + möjlighet att manuellt styra vilken poster/bild som ska användas etc. Däremot så ser jag till att ha korrekta filnamn ändå på mina filmer  .
Postad 19 juli 2012 - 22:38
Shirtpantz
-
Shirtpantz
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Kom precis hem efter semestern och märker att min lille box strular..
Open subtitles stödet fungerar inte "skriptfel"
Det går inte längre höja och sänka från boxee fjärren..
Någon mer som har dessa problem eller vet hur man fixar detta?
Postad 19 juli 2012 - 22:56
insideout
-
insideout
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
yihaa - nu funkar "filmer" för min del och snacka om lyft för filmtittandet!
nu till nästa frågedel - länkar i "serier" som går till play-kanaler där det står att videon har upphört - går de att få bort så att exempelvis ett barn slipper bli besviket varje gång pappa klickar på länken och man landar på sidan där det står att det har upphört?
finns det några smarta inspelningsfunktioner för serier i boxee?
Postad 20 juli 2012 - 11:43
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1 403 inlägg
Tack för alla tips. Nu drar jag på utlandssemester och får prova tipsen sen. Blir kul att se om de funkar. Ha de gööt.
Postad 20 juli 2012 - 20:58
Unregistered39219
-
Unregistered39219
-
Användare
-
-
108 inlägg
Tjena! Två funderingar, som jag inte vet om de hör hemma här eller i Synology-tråden, men jag testar här får vi se. Har alltså en Boxee Box och en Synology 411j NAS. 1. SMB funkar, men det laggar lite... Jag har aktiverat NFS i NAS:en och när jag söker på NFS i Boxeen så hittar den Diskstation, men när jag klickar på den så får jag svaret att "inga filer hittades vid källan". Vad har jag missat?edit; Hade missat NFS privilegier i NASen. Tror det löste sig!2. Hur gör ni för att spela musik via Boxeen? Kan jag bara lira musik genom att bläddra i filer? Finns det nån bra app som gör att jag kan sortera på genrer osv? (Via DS audio i iPhonen är smidigt som fan, men ljudet hackar hela tiden då, vilket det inte gör om jag spelar direkt från Boxeen).
Redigerat av Unregistered39219, 20 juli 2012 - 21:02.
Postad 24 juli 2012 - 14:34
Elfen
-
Elfen
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Är väldigt oteknisk så vet tyvärr inte hur jag ska lösa mitt problem, hoppas att någon här kan hjälpa mig.
På min NAS har jag två olika mappar, en som heter Film och en som heter TV-serier. Nu har det dock blivit så att en av TV-serierna har lagt sig som Film i Boxeen. Hur ska jag göra för att flytta över den till rätt plats? Jag har döpt mappen som tv-serien ligger i helt korrekt, och filerna är också rätt döpta.
Sen undrar jag också hur man ska göra med filmer som Boxeen inte känner igen utan bara får ett namn som inte alls stämmer, typ Video? Detta gäller oftast svenska filmer som inte är så kända. Går det att ändra någon inställning så att namnet på filmen blir exakt det som filen är döpt till på hårddisken?
Postad 25 juli 2012 - 19:36
fue
-
fue
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Elfen, i din serie map, ex. 24.S01.720p! i rooten där ska du ha en tvshow.nfo med information ex.
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<tvshow xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema">
<title>Tintin's Äventyr</title>
<id>72668</id>
<boxeeTvDb />
<rating>8.6</rating>
<genre>Animated, Adenvture, Action, Crime</genre>
<premiered>1991-01-01</premiered>
<plot>Tintin är en animerad TV-serie baserad på Tintins äventyr, en serie album av tecknaren Hergé. Den debuterade 1991 och består av 39 halvtimmeslånga avsnitt producerad i tre säsonger. Den är den mest kända filmatiseringen om seriefiguren Tintin. I Sverige har serien visats bl.a. på SVT.</plot>
</tvshow> Sedan för varje avsnitt en episode nfo, rekomenderar att du drar em Ember media manager, och scrappar dina serier så fixar den nfo-filerna av sig själv, så boxee:n vet att det är en tv-serie, och inte en film!
Postad 26 juli 2012 - 13:06
Unregistered1a7bbf84
-
Unregistered1a7bbf84
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej.
Har ett par frågor då jag införskaffade min Boxee Box för 2 dagar sedan.
Första dagen drabbades jag utav att det buffrade hela tiden mitt i filmerna, så jag ändrade någonting i stil med "Fragment size" i routern till 512, dvs sänkte den från ~2300 som standard.
Då fungerade det klockrent att streama filmer rakt av.
Problemet uppstod idag när jag då skulle använda datorn och inser att hastigheten ligger på 0.9mb/s både upp och ner och märkte därav att routern nu är en enorm flaskhals för överföringen via kabel.
Så nu sitter jag med Datorn, med kabel ---> nätverksdosan på väggen, nätverksdosan. med kabel ---> trådlösa routern. Routern trådlöst till Boxee Boxen.
Och jag hittar inte varken datorns utdelade filer i Boxeen, eller Boxeen på datorn. Finns det något sätt att göra så att de får kontakt med varandra även fast Datorn är inkopplad i nätverksdosan och boxeen trådlöst till routern.
Det utgör att boxeen sitter med en lokal gateway just för routern medan datorn har en normal ip/gateway adress.
Spec:
Router: NETGEAR WGR612 (B/G)
Nätverksdosa: Multiservice Gateway - Allied Telesis (Telgebostäders)
ISP: Bahnhof 100/10
Tack på förhand.
Mvh
Christopher
Postad 26 juli 2012 - 13:39
linuseinar
-
linuseinar
-
Rookie
-
6 inlägg
Extremt less på min Boxee som jag haft i några veckor nu.
1. Den får spel ibland när jag går runt i menyerna och börjar fladdra helt vilt mellan menyerna utan att jag gör nånting. Detta händer även när jag spelar upp videos då den pausar och börjar spola fram och tillbaka.
2. När jag kollar på filmar börjar den ofta buffra och då går det inte många minuter mellan så det är totalt ohållbart att fortsätta titta.
3. Det mest jobbiga är nog ändå att den ibland inte ens hittar min dator utan det står bara "Ingen enhet funnen". Jag får då frenetiskt starta om både box och dator och har jag tur funkar det till slut. Jag hittar ingen koppling till vad som felet egentligen är utan ibland bara funkar det.
Vad tror ni, har jag bara haft otur eller och ska försöka få en ny eller är det jag som missat något helt?
Kan säga att jag testat fabriksåterställa och det hjälpte inte heller.
Postad 26 juli 2012 - 14:06
Unregisteredaeedf1bf
-
Unregisteredaeedf1bf
-
Användare
-
-
143 inlägg
Jag måste säga att jag är väldigt missnöjd med min Boxee Box också. Har haft den i ett par veckor, och inte upplevt mer än problem. - Den har hängt sig så många gånger att jag tappat räkningen.
- Fastnar i menyer, t.ex Serier, så man inte kan komma därifrån utan att starta om
- Man kan streama en film i en timma, för att sedan buffra var tionde sekund
- Väldiga problem med behörigheter och delning i Windows 7
Nästa gång blir det en egenbyggd HTPC.
Postad 26 juli 2012 - 14:10
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Och det är Boxee Box´s fel? Anledningen till att det buffrar ÄR till 100% relaterat till nätverket och Windows 7. När jag hade min BB var den kopplad mot min NAS och det var aldrig några problem att se film som låg på 10-15GB i storlek.
Postad 26 juli 2012 - 14:34
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Sen bör tilläggas att vissa exemplar har uppenbara problem.
Min första Boxee hade extremt mycket och liknande problem med buffring, hängningar osv.
Spelade ingen roll vad jag provade med som factory resets och gud vet allt.
Efter jag reklamerat den första så har min andra inte haft en tillstymmelse till liknande problem och allt annat i nätverk osv är orört där emellan.
Postad 26 juli 2012 - 14:44
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
Jag måste säga att jag är väldigt missnöjd med min Boxee Box också. Har haft den i ett par veckor, och inte upplevt mer än problem. - Den har hängt sig så många gånger att jag tappat räkningen.
- Fastnar i menyer, t.ex Serier, så man inte kan komma därifrån utan att starta om
- Man kan streama en film i en timma, för att sedan buffra var tionde sekund
Nästa gång blir det en egenbyggd HTPC.
Kan nog faktiskt vara så att alla dina problem är nätverksrelaterade. Testa med att koppla in en hårddisk direkt till boxen och se om du får samma problem!
Postad 27 juli 2012 - 07:04
MrStarhouse
-
MrStarhouse
-
Användare
-
-
128 inlägg
Ember?
Har efter att läst här testat att installera Ember Media Manager. Det gick ju bra, och det är ju ett kraftfullt program.
Jag hittade även en bra guide om hur man optimerar dess inställningar för Boxee.
Nu till frågan då.
På div. forum hittar jag nu en massa info om att de nfo filer som skapas av Ember inte fungerar i Boxee i och med att dom lägger in en tag för <ID> i nfo filen. Och att då Boxee ändå kommer gå ut på nätet och söka information.
Enda sättet att komma runt detta ska vara att manuellt ta bort denna ID tag i varje nfo fil.
Är det verkligen så? Eller funkar det som det ska?
Jag har så mycket filer så jag vill veta lite om dessa förutsättningar innan jag kör skarpt, och sen scannar om alla filer.
/MrStarhouse
Postad 27 juli 2012 - 10:47
Unregisteredaeedf1bf
-
Unregisteredaeedf1bf
-
Användare
-
-
143 inlägg
Och det är Boxee Box´s fel? Anledningen till att det buffrar ÄR till 100% relaterat till nätverket och Windows 7. När jag hade min BB var den kopplad mot min NAS och det var aldrig några problem att se film som låg på 10-15GB i storlek.
Jag har precis byggt ihop min NAS, men ena disken var trasig när jag fick den, så det tar väl ett par veckor innan jag får en ny. Återkommer senare när jag testat att streama från NASen.
Postad 27 juli 2012 - 13:35
puh031
-
puh031
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
köpte boxee igår och den vägrar acceptera mitt lösenord till mitt nätverk (wep - lösenord). då det kostar 40 spänn att ringa support testar jag här först. nån som vet va det kan vara för problem ??
Postad 27 juli 2012 - 13:43
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
köpte boxee igår och den vägrar acceptera mitt lösenord till mitt nätverk (wep - lösenord). då det kostar 40 spänn att ringa support testar jag här först. nån som vet va det kan vara för problem ??
Du bör ändra till WPA2, men varför vill du köra nåt så gammal och osäkert som WEP? http://forums.boxee....ead.php?t=23217Tydligen så verkar inte WEP funka så bra och rekommenderat är just WPA2-PSK + AES.
Postad 27 juli 2012 - 14:05
puh031
-
puh031
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
skulle gärna ändrat men då det e mina föräldrars router och de har tappat bort inloggnings uppgifterna till routern vet jag ej hur jag skall kunna ändra.
Postad 27 juli 2012 - 14:16
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Postad 27 juli 2012 - 19:34
Unregistered39219
-
Unregistered39219
-
Användare
-
-
108 inlägg
Tjena!
Jag har ett problem med min Boxee som jag f****n inte blir riktigt klok på.
Alla filmer har kopierats över från en gammal disk till en NAS. Boxeen hittar dem och spelar upp dem, inga problem (förutom att ett gäng är "oidentifierade").
Men, alla nya filmer jag lägger till i videomappen på NAS:en vägrar den spela upp. Den hittar filerna och identifierar rullen, men när jag trycker på play säger den "Uppspelningsfel mediakällan hittades inte" eller något liknande.
Nu testade jag att dela ut transmission-mappen från NASen och därifrån kan den spela filmen. Men, så fort jag kopierat/flyttat filen till videomappen så strular det. Filmen identifieras men den vägrar spela upp.
Någon som har en aning om vad det handlar om?
Jag har testat att radera hela mappen och lägga till den på nytt, men det gör ingen skillnad. Gamla filer funkar, nya filer jag lägger till (transmission på Synology NAS) vägrar den ta.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|