Eller hålla inne av/på knappen på fronten en längre tid?
Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
4 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 06 januari 2010 - 20:47
Eller hålla inne av/på knappen på fronten en längre tid?
Postad 06 januari 2010 - 21:58
Fick ett meddelande om ny mjukvara idag valde ok. Efter en kvart med meddelandet "Er00" i displayen drog jag ut kontakten och starta om den.
Kollade efter ny mjukvara i menyn (fanns ingen ny mjukvara) och hade då fortfarande version 2.3. Vad hände ?
Gjorde fabriksåterställning och nytt kanalsök och kollade igen - samma sak.
Liknande scenario hände mig ca 1 mån sedan med samma resultat.
Den ville nog bara busa lite.

I övrigt nöjd med boxen för tillfället.
Postad 06 januari 2010 - 23:24
Det finns en speciell tråd för din kabeltvbox HÄR
//Jörgen
Ok tack, kanske skulle finnas med i trådnamnet att det bara är för parabo boxen..l.
Postad 07 januari 2010 - 10:39
Postad 08 januari 2010 - 08:11
EDIT: Never mind, hittade svaret mha sökfunktionen (svaret är "Ja")...
Redigerat av MiWa, 08 januari 2010 - 09:21.
Postad 08 januari 2010 - 08:24
Fläkten låter (orsaken till bytet)
Ingen signal-meddelandet kommer då och då när jag har box nr 2 igång. Har ett Maximum Twin LNB just nu via en 3-vägs Disecq/Combiner, ska få det medföljande quad LNB installerat idag. Hoppas och tror att det är LNB'et som är knas.
Har ställt in en timer på inspelning av Dakar-Rallyt varje kväll kl. 23.00-23.40, boxen spelar inte in. Däremot när jag timade via EPG'n en så fungerade det!
Saker som jag stör mig på (och som kanske någon har en lösning på ?)
Ingen Text-TV när man kör Time-Shift
Ska man kolla signalkvaliteten så måste man veta kanalnummret, ingen lista att välja på alt. få upp signalkvalitet direkt på kanalen via färg-knappar eller liknande.
Samma sak med TImer inspelning, man måste veta kanalnummret.
Timer inspelning, hur fasen ska man se vilken typ av inspelning man ska välja i menyn? "Mån-...." är det enda man ser.
Inget ljud ut via Scart till TV'n när man ställt in på Hemmabio och det är D.D.
Inte möjligt att väla mellan D.D. och PCM ljudspåret. Hade löst problemet innan för min del.
Uppstart tar tid (Vad sysslar den med?)
I EPG'n kan man inte bläddra flera kanaler åt gången typ som i kanallistan när man trycker OK kanppen. Idiotiskt att behöva bläddra igenom alla kanaler.
Annars har i alla fall jag kanonbild på alla kanaler. t.o.m. Boxer. Danmarks marksända kanaler är ljusår bättre än de svenska, trodde jag satt och såg på DR HD när jag upptäckte att det var DR 1.
Relativt snabb att byta kanal och bra fjärr (Ja jag tycker faktiskt det.)
Postad 08 januari 2010 - 09:22
Nu har nyfikenheten straffat sig!
Jag skulle bara testa hur det skulle funka att köra SCART istället för HDMi till våran pioneer 7g. Gick in i inställningar och ställde om så att den inte skickade ut digital signal och tryck OK. Då blev bilden helst svart och jag får nu ingen bild från varken SCART eller HDMI. Testade med att stänga av, rycka ur sladden och så. Nu när jag startar boxen igen så får jag fortfarande ingen bild och det står INIT på displayen.
Nån som har någon aning om vad det kan vara för fel, kan jag reseta boxen på nåt vis genom att trycka in knappar eller nåt?
Jag tror boxen via scart default skickar RGB (kan vara composite...). Din scartingång på TVn måste således vara inställd på RGB. TVn måste ha samma inställning som boxen. Prova att ändra signaltypen för scarten på TVn så får du nog bild igen. Om man har fel signaltyp inställd brukar man få svart bild men ljudet funkar.
// R
Postad 08 januari 2010 - 10:39
Eftersom jag ska få ....
Signalproblem - Disecq/Combiner - ehh, vad? En sådan där dyr sak som muxar ihop signalerna till en kabel för att sedan separera dem igen innan boxen?
Box2? Två boxar på en twin LNB? Varje HDPVR behöver två egna LNB.
Text-TV Visst, det borde den kunna spela in men ytterst få boxar, till dess försvar, som gör det. Dock spelar den in en del iochmed att textningen på C+ är TextTV-text och den spelas in.
Timer-inspelningen är värdelös. Ja. Den struntar i favoritlistan.
EPG-inspelning fungerar klockrent. Antar att dina problem beror på din LNB. För få kablar in i boxen helt enkelt. Den har spelat in allt jag velat. (bortsett från när den inte vill pga av överlappande program pga de extra minuter jag satt den ska spela in)
Signalkvalité om du kollar den, har du då någon signal alls på LNB2?
Uppstart tar en liten stund men helt klart godkänt. Det är en liten dator som startar. Vad den gör? En sak den gör varje gång är kollar av satelliten om det finns nya kanaler eller nya mjukvara.
Bläddra i EPG mmh, det är inte så kul. Tycker att när man är i EPG, eller den lilla infon man kan ta upp, ska man kunna trycka in kanalnummer och den hoppar enbart i programinformationen till denna kanal! Vill jag se den kanalen trycker jag på Ok.
Övriga frågor/fundering lämnar jag till andra.
Och SCART+HDMI, ja, fast bara komposit/s-video, inte RGB

RGB/komposit/s-video - fel inställning ger oftast svartvit bild eftersom signaltyperna delar ganska många pinnar i SCART med varandra. Dock kan en del apparater givetvis se svart bild framförallt om s-video är inställt på TVn och RGB sänds.
Postad 08 januari 2010 - 13:22
Är inne på 4:e boxen p.g.a fel på boxarna, alla gånger utom en så är det att där står INIT och så blinkar den hela tiden, vill ej gå vidare och igång, kvittar hur man trycker och drar ut sladdar ingenting hjälper.
Har fått nya boxar, tar c:a 7-8 dagar då de först envisas med att skicka en ny adaptor fast jag varje gång säger skicka en ny box direkt då det aldrig hjälper med ny adaptor i mitt fall.
Varje gång blir man såklart av med allt på disken, de kompenserar med fri månad, tycker dock det
är för lite för detta att vara utan box 1 vecka + missa allt inspelat.
Ett nytt fenomen i går kväll, kollade på inspelat program då en ny inspelning startade, då bröt den inte bara det inspelade programmet som är så dj-a irriterande varje gång fast de har lovat i 2 år att det kommer vid nästa uppdatering, nej, denna gången släckte den ner bilden helt, stod bara REC och den gröna lampan lös, hände inget när man tryckte på knapparna och heller inget när jag drog ut och satte i sladden, tänkte nu är det kört igen, ingen fotboll eller filmer i helgen.
Men konstigt nog så när inspelningen var slut (då stod det INIT på displayen) så när jag stängde boxen med knappen och sedan satte på den igen så gick kanalen igång igen.
Ringde CD i f.m och som vanligt de som svarar är lika kloka och säger ett ögonblick, sen sätts man på vänt 5-7 min. och sedan, har du bytt adeptor, SVAR,nej, CD: Det ska fungera om du gör det???????
När jag då förklarade att jag haft samma fel på 3 boxar så hade de aldrig varit med om detta med 4
boxar till samma person, då hänvisade jag till denna sida men de verkar lite dumma, de som sitter där.
Sen frågar det alltid om man har något som kan störa boxen som står bredvid, har ju TV,Viasatbox och hembio i samma inglasade möbel, (tur den är inglasad så vi ej hör CD-boxen)
Har de en box som inte tåler att stå ihop med andra apparater så får de väl köpa in boxar av andra fabrikat, de säger ochså att detta med samma fel hela tiden som mitt har de aldrig varit med om.
Nu ska en tekniker ringa upp inom 48 timmar, ochså sjukt att inte få prata med någon direkt som begriper sig på boxen !!!
Först ska man vänta på att de ringer, sen vänta på att de skickar en adeptor, sen vänta på en ny box
och så vips så har det gått 8 dagar, så d###### dåligt, och de meddelar ej heller när boxen är skickad så bor man på landet så går en dag till i onödan.
ÄR DET INTE DAGS ATT KRÄVA EN HELT NY BOX NU ???
Postad 08 januari 2010 - 13:49
Får meddelandet att tidigare program inte kan spelas in och sen tas inspelningen bort.
Någon som lyckats programmera serieinspelning på tv4 (hd)?
Postad 08 januari 2010 - 14:22
Combiner/Disecq ser ut som 4-vägs Disecq switch varav ena LNB ingången är utbytt med Terrest ingång, sen splittar man siganel i ett 3-vägs uttag (RAD-TV-SAT). Jag har en som i länken fast 3/1+1. 4/1+1 Combiner Switch
Text-TV behöver väl inte spelas in, den behöver bara släppa igenom Text-TV signalen, så jag åtminstone kan använda TV'n egna Text-TV. Både min Force och min Digiality klarar detta. Det kommer fixas enligt C.D.
Timer inspelningen beror på att jag bara har en kabel in, då måste den stå på den kanalen som ska spelas in. Med två kablar ska allt funka som det är tänkt och med 7 dagars EPG. Ok......
Jag skrev fel på det där med ljudet, det ska vara inget ljud via HDMI till TV'n när det är inställt på Hemmabio och det är D.D.
Postad 08 januari 2010 - 16:10
Intressant att du har så mycket problem. Boxen är inte perfekt, det säger jag absolut inte, men frågan är om det inte är något hos dig som får den att visa sina sämsta sidor?Har inte varit på denna sidan på evigheter så har ej läst igenom allt, men måste försöka kolla upp lite fel med andra här.
Är inne på 4:e boxen p.g.a fel på boxarna, alla gånger utom en så är det att där står INIT och så blinkar den hela tiden,
..snip...
ÄR DET INTE DAGS ATT KRÄVA EN HELT NY BOX NU ???
Någon sida bakåt i tråden är det en som undrar, efter att fått problem med Viasat-box lösta genom ny koax-kabel, om inte koax-kabeln var orsaken till alla hans problem med CDs box. Okej, vet inte exakt vilka problem han hade, har inte läst in mig på det.
Utgår från att du kontrollerat ditt kablage och kontakter, dvs signalkvalité. I övrigt, ingen teori.
EPGn fungerar fullt ut bara med två kablar iochmed att den lediga LNBn då tar ned EPGn. Smart och enkelt.Får mitt quad LNB installerat idag och kör med en kabel till HD PVR'en (trodde att EPG o timer sjulle funka med en kabel? Vad e det för trams?) den andra till box 2
Text-TV behöver väl inte spelas in, den behöver bara släppa igenom Text-TV signalen, så jag åtminstone kan använda TV'n egna Text-TV. Både min Force och min Digiality klarar detta. Det kommer fixas enligt C.D.
Boxen är helt enkelt byggd kring att ha två mottagare redo att arbeta, om den inte har det fungerar den bara till 40% (min uppskattning).
Text-TV - släppa igenom? Menar du via HDMI till din TV så att din TVs eminenta visare kan fungera? Tyvärr. Den informationen finns det inte något utrymme för i HDMI. Ja, inget tilldelat utrymme i standarden alltså.
Klarar andra boxar det? Nej, tror inte det, inte via HDMI/DVI. Om du kopplar boxen via SCART då fungerar TextTV men vem vill det?
Postad 08 januari 2010 - 22:58
Ja det verkar ju fungera som det ska nu när allt är på plats. T.o.m. boxen i andra rummet.
Postad 09 januari 2010 - 01:10
Postad 09 januari 2010 - 10:01
Jag har inte lyckats programmera serieinspelningar på tv4 (eller tv4hd).
Får meddelandet att tidigare program inte kan spelas in och sen tas inspelningen bort.
Jag har serieinspelat på TV4HD. Jag har däremot inte lyckats få någon logik i när det går och när det inte går. 2½ men på tv3 har fungerat hela tiden. Där har jag dessutom fått förnya inspelningen vid ny säsong, så att jag haft två likadana entryn i inspelningslistan. Grace på femman gick bra medan SOS Gute(femman) inte gjorde det. Och så har det varit. Ibland går det. Ibland inte, och då med den intetsägande rutan om att tidigare program inte kan spelas in. Börjar undra om det inte är något i programinformationen om det aktuella programmet som spökar.
Postad 09 januari 2010 - 10:10
Fick samma meddelande som du, men "norsk-reseten" hjälpte inte utan fick hjälp av supporten med knappkombinationen röd+3+5+7+text-TV,vilket löste hängningen. Jag har därefter inte fått något nytt meddelande om ny programvara.
Fick också upp ett meddelande om ny programvara igår, vilket givetvis inte var sant. Boxen hängde sig, men din lösning fungerade prima. Tack.
Detta är för övrigt första gången som jag har haft problem med boxen sedan den införskaffades i juni.
Postad 09 januari 2010 - 11:22
TextTV via HDMI - nej no njet.Ha, vem e knassten, jo jag! Klart som fanken inte Tv'ns text-TV funkar precis som du säger genom HDMI. Får hoppas de löser det via nästa uppdatering då.
Finns inte ett ord om TextTV i HDMI-standarden. Även om CD implementerar det på något vis finns det ingen TV som kommer kunna dra nytta av det. Svårare är det inte.
Det vi kan hoppas på är att de implementerar en bättre TextTV i boxen. Torde inte vara något problem rent praktiskt att få boxen att spara några tusen sidor TextTV i sitt minne/på hårddisken samt skapa en snyggare TextTV rent grafiskt.
Postad 09 januari 2010 - 12:35
Postad 09 januari 2010 - 14:11
En bild av Text-TV (som boxen avkodat) kan förståss överföras via HDMI.Visst fungerar Text-TV via HDMI, det är bara att trycka på Teletext på CD-boxens fjärrkontroll. Den visar bara 3 sidor innan den söker vidare, lite primitiv men fungerar i alla fall.
OP ville använda TV:ns Text-TV funktion.
Postad 10 januari 2010 - 10:26
Igår spelade jag in Wallander från Canal plus. När vi skulle kolla på den låg ljudet 30sek före bilden, super skumt.
Efter ett par stop/start följt av omstart av boxen, så blev det ok igen.
Någon som har sett samma "fenomen" eller vet vad det kan bero på??
/S7
Postad 10 januari 2010 - 12:44
Postad 10 januari 2010 - 17:50
Jag behöver en kabel som är ungefär 5-6 meter lång, och jag kan slå vad om att den medföljande kabeln inte är längre än 2m, alltså kan jag inte köpa denna box för att jag inte kan använda den medföljande antennkabeln??
Sen angående S/PDIF för ljud.. det var ju minst en snubbe som hade fått sin förstärkare skadad när han använde S/PDIF.. tycker ni det är värt risken att få sin förstärkare förstörd för att få lite bättre ljud?

Redigerat av Unregisteredd31523b8, 10 januari 2010 - 18:14.
Postad 10 januari 2010 - 18:53
Postad 10 januari 2010 - 18:56
Det skall medfölja en 20m lång coaxialkabel med en F-kontakt fast i ena ändan so man kan dela på. Nu har jag en 15m lång coaxialkabel av den tunnare sorten till tuner 2 utan några problem. Någon kabel till marknätet fick jag inte med utan har en vanlig standardkabel av enklare sort.Canal Digital säger att man "måste" använda antennkabeln som medföljer, pga. signalkvalitén.
Jag behöver en kabel som är ungefär 5-6 meter lång, och jag kan slå vad om att den medföljande kabeln inte är längre än 2m, alltså kan jag inte köpa denna box för att jag inte kan använda den medföljande antennkabeln??
Sen angående S/PDIF för ljud.. det var ju minst en snubbe som hade fått sin förstärkare skadad när han använde S/PDIF.. tycker ni det är värt risken att få sin förstärkare förstörd för att få lite bättre ljud?Eller blir det ens bättre ljud om man kör digitalt?
Postad 10 januari 2010 - 18:57
Hm jag pratar om kabel-TV versionen av boxen..Vid min beställning så medföljde 2x25 m antennkabel av sk. no-name-kvalitet, dvs inget märkvärdigt.
2x25m låter väldigt, väldigt långt.. ^^
Canal Digital själva skriver ju på hemsidan att de rekommenderar att man inte använder längre än 5m kabel, så det vore ju konstigt om de skulle skicka med 25m då..
Redigerat av Unregisteredd31523b8, 10 januari 2010 - 18:57.
Postad 10 januari 2010 - 19:04
Postad 10 januari 2010 - 19:05
mm men den tråden är ju helt död, kommer aldrig få svar där...vimmel1, du kanske skall besöka denna forumdel som gäller Canal Digital inspelningsbar HD-box (kabel-TV) HD PVR 102-CT där du kan få bättre svar på dina frågor. Denna forumdel handlar till största delen om satellitboxen och dess förtjänster samt brister.
https://www.minhembi...howtopic=245030
Postad 10 januari 2010 - 19:23
mm men den tråden är ju helt död, kommer aldrig få svar där...
Inte här heller för VI HAR SAT-BOXEN!
Vad vet vi om kabelTV?
Men förfasiken - testa och se! Fungerar det så fungerar det!
Postad 10 januari 2010 - 19:55
Postad 10 januari 2010 - 22:19
Samma här men inte bara på 4 an. Jag tror att man nästa börja med avsnitt 1 av en serie och att det inte går sätta serieinspelning mitt i en säsong.Jag har inte lyckats programmera serieinspelningar på tv4 (eller tv4hd).
Min HD funkar fortfarande problem fritt fast jag har haft 4 serieinspelningar. De på 4: an tog jag dock bort då deras sluttider aldrig stämmer.
Postad 11 januari 2010 - 07:53
Jag har satt serieinspelning av flera serier mitt i en säsong så det fungerar.Samma här men inte bara på 4 an. Jag tror att man nästa börja med avsnitt 1 av en serie och att det inte går sätta serieinspelning mitt i en säsong.
Min HD funkar fortfarande problem fritt fast jag har haft 4 serieinspelningar. De på 4: an tog jag dock bort då deras sluttider aldrig stämmer.
Har fått detta meddelande för en serie på trean också och där har jag redan programmerat andra serier, så det stämmer att det inte är en specifik kanal/bolag.
Postad 11 januari 2010 - 08:56
Postad 11 januari 2010 - 14:45
samma sak med History HD - har mängder av exemplar av varje Lost Worlds (det enda jag bemödat mig att serieprogga under den vecka jag haft boxen). i övrigt är jag multum nöjd med boxen.Enda problemet jag har med serieinspelningarna är att SVT inte lyckats markera repriserna korrekt med dubbletter som följd.
Postad 12 januari 2010 - 09:17
När jag sen stängde av boxen stod displayen kvar på kanalen, började inte visa klockan.
Min EPG-serie inspelning av Dakar-Rallyt funkade och boxen stängde av sig som den skulle, men klocka o allt. Idag funkade det att spela in två SAT-kanaler samtifigt som jag kollade på SVT på marknätet utan några problem alls.
Kan det vara vädret som spökat?
Postad 12 januari 2010 - 13:17
Text-TV i en HD-mottagare anser jag vara irrelevant! Text-TV är en del av PAL-standarden och finns ej med i HD-sändningar. För att få Text-TV måste man alltså först och främst titta på en SD-kanal.TextTV via HDMI - nej no njet.
Finns inte ett ord om TextTV i HDMI-standarden. Även om CD implementerar det på något vis finns det ingen TV som kommer kunna dra nytta av det. Svårare är det inte.
Det vi kan hoppas på är att de implementerar en bättre TextTV i boxen. Torde inte vara något problem rent praktiskt att få boxen att spara några tusen sidor TextTV i sitt minne/på hårddisken samt skapa en snyggare TextTV rent grafiskt.
Det enklaste är därför att bara dra en markkabel vidare till TVn och sen använda TVns inbyggda markmottagare för Text-TV.
Postad 12 januari 2010 - 14:22
Nån som har fått nåt bra svar från CD på varför vissa burkar får "ingen signal" på alla kanalerna och måste startas om??
Postad 13 januari 2010 - 12:05
Ingen som har kontakt in i Canal Digital som har mer info om det nya gränssnittet som utlovats? Screen shots eller liknande? Ska man nu gå och vänta så skulle det vara kul med lite info, mitt kontrakt går ut i maj och med tre månaders uppsägning så börjar det snart bli dags att bestämma sig. Hade ju dessutom varit kul att få reda på hur Premier League ska distribueras nästa år...
Nån som har fått nåt bra svar från CD på varför vissa burkar får "ingen signal" på alla kanalerna och måste startas om??
Jag är i samma situation, mitt abonnemang på CD står och faller med Premier League och jag kommer att säga upp abonnemanget, åtminstone banta kraftigt, inom kort om det inte löser sig med rättigheterna. Som det ser ut nu så är det en riktig rufflar-firma som kapat rättigheterna för att sälja dem vidare, men det är högst osäkert om någon kanal kan skaffa ensamrätt på PL. Det kan bli så att rättigheterna styckas upp och matcherna kommer sändas i den kanal som bjuder mest, match för match. Förra gången kostade PL-rättigheterna 70m euro, denna gång kommer de att kosta 200m euro, eller närmare 4m kr per match...vilket alla bedömare säger är på tok för dyrt och att det kommer att drabba kunderna.
Tappar CD/Canal Plus PL så kan det vara slutet på PL i HD-format och då kanske jag bantar ned mittabonnemang till ett "grundutbud". Eller säger upp helt efter närmare 10 år som kund. Tråkigt då jag är rätt nöjd med HDTV-boxen, jag ser i princip nästan aldrig på TV "live", utan allt är inspelat på hårddisken. det blir lätt så när man har småbarn.
Jag har även ett Viasatabonnemang för att kunna se Champions League, men det är kanske lika bra att säga upp allt och köpa en Dreambox?

Redigerat av Tomas L, 13 januari 2010 - 13:43.
Postad 13 januari 2010 - 14:24
Förstår inte hur du tänker, visst är det tråkigt att rufflarfirmor försöker sno åt sig för mycket pengar, men om du inte har några abonnemang så kommer Dreamboxen bara att visa de fria kanalerna ialla fall....
Jag har även ett Viasatabonnemang för att kunna se Champions League, men det är kanske lika bra att säga upp allt och köpa en Dreambox?

Postad 13 januari 2010 - 18:49
Discovery T&L, VH1 Classic, Nickelodeon är några av dem som bara försvinner.
Sidt i listan har jag lagt upp marknätets kanaler: SVT1, SVT2, TV4, TV6 etc. Helt plötsligt försvann SVT2 och TV¤ och ersattes av TV3 och Kanal5.
Postad 13 januari 2010 - 20:36
Postad 13 januari 2010 - 21:16
Postad 13 januari 2010 - 22:01
Ska "LNB'er strömsatta" stå på JA ?
Redigerat av Melmac, 13 januari 2010 - 22:27.
Postad 13 januari 2010 - 22:12
Det var nog någon uppdatering i kanallistan igår, för min favoritlista förändrades. Ni kanske behöver se över era satta programmeringar, jag vet inte hur de berörs vid förändringen, men jag gjorde det säkra och satta om samtliga
Mange av kanalene byttet fra Thor3 og Thor5 til Thor6 den 12 Januar ( Thor3 går mot slutten av levetiden). Når SD kanaler flytter til en ny frekvens så er det umulig å beholde kanalen i favorittlisten(pga. at TS_id endres). Det er ikke noen mottagere som støtter dette. Derfor må man legge de manglende kanalene på nytt i kanallisten.
Her er en oversikt over de kanaler som ble flyttet til Thor6 den 12 Januar
http://www.telenorsb...age.aspx?id=783
Redigerat av Bobben_no, 13 januari 2010 - 22:16.
Postad 14 januari 2010 - 07:32
Att marknätskanaler hoppar runt i favoritlistor är en känd bugg. Tror det sker när nya kanaler kommer till/försvinner på satelliten.
Mitt problem är att Discovery HD försvinner från min favoritlista. Jag har den på kanalplats 6, och ibland försvinner den så att det efter kanalplats 5 blir kanalplats 7. Går jag sedan in och lägger tillbaka den så fungerar det (allt ifrån en dag till en månad). Är det en känd bugg också eller är jag ensam om det?
Postad 14 januari 2010 - 08:15
Förstår inte hur du tänker, visst är det tråkigt att rufflarfirmor försöker sno åt sig för mycket pengar, men om du inte har några abonnemang så kommer Dreamboxen bara att visa de fria kanalerna ialla fall.
Nja, du bör nog Googla lite...det är absolut ingen lösning som jag VILL använda, men jag betalar idag ca: 700 kr/mån för att kunna se vad jag vill, men någonstans går gränsen. Mycket tyder på at det kommer att bli MYCKET dyrare att följa PL i framtiden.
Postad 14 januari 2010 - 09:48
Fick info av supporten att snart kommer ny uppdatering till boxen som man kan b.l.a hyra filmer, det är kanon ju!

Jag får min box idag eller imorn och sen ska parabolen sättas upp av installatören. Fan va skönt att bli av med Comhem.
Postad 14 januari 2010 - 13:19
Är det vanligt att favoriter försvinner?
har hänt mig tre till fyra gånger de sex månader, snart, jag haft boxen.
Dvs en gång varje till varannan månad

Postad 14 januari 2010 - 13:59
har hänt mig tre till fyra gånger de sex månader, snart, jag haft boxen.
Dvs en gång varje till varannan månad
Det är acceptabelt, jag hade avbrott på mina kanaler 2-3 ggr i veckan med Comhem.
Postad 14 januari 2010 - 14:23
Jag har haft min box i en dryg månad. På den tiden har jag haft problem med signalen, flera kanaler som inte funkade alls under två veckor, häromdagen försvann alla inspelningar jag gjort och igår försvann tv6 från favoriter och ersattes med kanal5 (från marknätet antar jag för jag kunde inte se något på den). Möjligt att även andra kanaler försvunnit men inga jag tittar ofta på, men jag märkte att det var flera kanaler i paketet som inte låg i favoritlistan och jag trodde att jag hade lagt till alla.Är det vanligt att favoriter försvinner?
...
Fan va skönt att bli av med Comhem.
Måste säga att Comhems HD PVR var en dröm jämfört med denna. I alla fall om man jämför mina ex, sen har vissa tur med CD-boxen och andra otur med CH-boxen.
Postad 14 januari 2010 - 14:57
Måste säga att största problemet har varit att canal digital har ringt ett stort antal gånger och erbjudet sina tjänster långt efter jag tecknat abonnemang.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar