Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(303)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation TV 2013 1GB
(Spelkonsoler)
|
8
|
(10)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Killzone Shadow Fall) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(5)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Pro 1TB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(101)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Slim 500GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(48)
|
3 490:- |
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
3 år sedan |
Playstation Pro (2679 inlägg)
|
5 år sedan |
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg)
|
5 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Playstation 4 kameran (119 inlägg)
|
9 år sedan |
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4] (696 inlägg)
|
9 år sedan |
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation 4, Problem och lösningar (490 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm (4173 inlägg)
|
10 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation Vita TV (72 inlägg)
|
10 år sedan |
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg)
|
10 år sedan |
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 30 November 2013 - 12:15
Postad 30 November 2013 - 13:09
Postad 30 November 2013 - 13:16
Ps4 är mycket snabb och smidig. Lite ovant efter några år med Xbox.
Tycker COD , fifa och AC4 alla ser riktigt bra ut.
Två minus - Tycker man lätt glider med vänster tumme när man måste trycka fram spaken under längre perioder. Tex när man springer i olika spel.
- Viaplay funkar uruselt. Bilden hackar hela tiden. Men det kan ju ha flera orsaker. Nån som testat Viaplay?
Viaplay har aldrig fungerat bra, oavsett plattform. Problemet ligger hos dem.
Postad 30 November 2013 - 13:29
Postad 30 November 2013 - 13:35
Viaplay har aldrig fungerat bra, oavsett plattform. Problemet ligger hos dem.
Ja det är konstigt att Netflix funkar så bra på alla plattformar men andra har så svårt att få till det.
Jaja det viktiga är att spelen funkar som dom ska.
Postad 30 November 2013 - 13:37
Verkar vara problem med att lägga till vänner just nu, felkoder då man provar.
Postad 30 November 2013 - 13:38
Postad 30 November 2013 - 13:41
En annan sak som jag stör mig playstation store..även om man redan är medlem och "subscriba" på tjänsten så få man erbjudanden att gå med...vilket fick mig att jag betalde dubbelt igår..(trodde ej första gången hade gått igenom 100%,) vansinnigt när man är lite salsongberusad.
lirade Assassin's creed 4 lite i går kväll och det se fantastiskt ut.
Nu är det Pizza som gäller.
Redigerat av WarpGuN, 30 November 2013 - 13:43.
Postad 30 November 2013 - 13:43
Postad 30 November 2013 - 13:47
Den funktionen har avaktivrats för tillfället i PSN för att minska trycket tills dess att Sony löst problemet med PSN ;')Nån annan som har problem med att "Add'a funds" med sånt per-paid kort?
Källa: http://www.gamereact...gskoder på PSN/
Redigerat av MartinAberg, 30 November 2013 - 13:48.
Postad 30 November 2013 - 14:00
Herregud linjär PCM är inte bäst. Bitstream så skickad ljudet orört till receiver som avkodar antingen till Dolby eller DTS beroende på vad spelet är inspelat med för standard.
Känns ju nästan genant att ställa följdfrågan då, men: då är det 'bäst' att ställa in på DTS i PS4an och sen köra det 'Straight' till Receivern via HDMI - och så länge alla mina "högtalar-symboler" lyser på förstärkaren, så fungerar allt som är tänkt?
(Jag behöver alltså ingen optisk ljudkabel etc. utan "fungerar det så fungerar det"? Jag får ljud nu nämligen om jag väljer DTS...
Redigerat av Alezman, 30 November 2013 - 14:00.
Postad 30 November 2013 - 14:28
Den funktionen har avaktivrats för tillfället i PSN för att minska trycket tills dess att Sony löst problemet med PSN ;')
Källa: http://www.gamereact...er+p%C3%A5+PSN/
Jo det har jag läst, frågan är om det är samma sak att fylla på sin wallet?
För övrigt gick det bra att redeema coden (via psn på nätet) för ps3 ghost -> ps4 ghost, jag kan bara inte fylla på pengar att betala skiten med....
*EDIT*
Jag får detta meddelande när jag försöker:
"The Prepaid Card code you entered is incorrect or is no longer valid"
*EDIT2*
Fyllde 100 spänn från kontokort, nu är spelet på väg ner.
Fylla på från kontokort går bra, pre-paid kort överbelastar servrarna för mycket så de stänger dom av?
Sony, you have major issues!!
Redigerat av Unregistered2f447144, 30 November 2013 - 14:41.
Postad 30 November 2013 - 14:44
Det där tror jag inte ett ord på. Sony har inga pengar längre. Skulle inte förvåna mig om de börjar sälja av sin speldivision snart. Rätt säker på att PS3 blir det sista de gör.
Nu då?
Postad 30 November 2013 - 15:06
Känns ju nästan genant att ställa följdfrågan då, men: då är det 'bäst' att ställa in på DTS i PS4an och sen köra det 'Straight' till Receivern via HDMI - och så länge alla mina "högtalar-symboler" lyser på förstärkaren, så fungerar allt som är tänkt?
(Jag behöver alltså ingen optisk ljudkabel etc. utan "fungerar det så fungerar det"? Jag får ljud nu nämligen om jag väljer DTS...
Japp du har tänkt helt rätt. Så länge du har ljud och DTS ikonen lyser så är allt som det ska. Ljudkabel behövs ej då HDMI skickar både ljud och bild.
Postad 30 November 2013 - 15:10
Tja, jag utgår ju från att PCM är lagrat på skivan, som i fallet med Unchartedspelen.Bistreamat är väl bättre ändå? Då skickas ju ljudet orört för avkodning i receivern.
Tja, jag utgår ju från att PCM är lagrat på skivan, som i fallet med Unchartedspelen.Herregud linjär PCM är inte bäst. Bitstream så skickad ljudet orört till receiver som avkodar antingen till Dolby eller DTS beroende på vad spelet är inspelat med för standard.
Postad 30 November 2013 - 15:14
*EDIT2*
Fyllde 100 spänn från kontokort, nu är spelet på väg ner.
Jag löste in min kod via nätet och den dök upp i PS Store men gick inte ladda ner, gick nu in och förde över 100 kr från Paypal till mitt konto, men det går ändå inte ladda ner spelet i digitalt format
We´re sorry, this product cannot be purchased at this time. (E-82000113)
Helt jävla idiotiskt
Edit: nu gick det, var fan på tiden
Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 30 November 2013 - 15:16.
Postad 30 November 2013 - 15:30
Det medföljande headsetet har en del kvar att önska. Jag har stora problem med allt för låg volym på chatten,trots att jag ställt reglagen på högsta värdet i både BF4 och på konsollen. Dessutom hör jag mig själv i form av ett eko som är rätt jobbigt. Har fler dettta problem och kan man åtgärda det i någon inställning. Annars en trevlig pjäs denna PS4.
Hade samma eko jag med! Fast med eget headset. Har du köpt PS4 kameran?
Börjar fundera på om det är den som ställer till det och skapar eko.
Ska testa ikväll att koppla ur den!
Postad 30 November 2013 - 15:48
Tja, jag utgår ju från att PCM är lagrat på skivan, som i fallet med Unchartedspelen.
Vid PCM sköter PS4an avkodningen innan det skickas till receivern. Den kanske är helt ok men har man en bra receiver vill man nog hellre använda DACen som finns i den.
Redigerat av llrobanll, 30 November 2013 - 15:55.
Postad 30 November 2013 - 15:53
Postad 30 November 2013 - 16:10
Lite giffar från PS4-launchen....
http://www.neogaf.co...ad.php?t=725290
första som slår en är vad fan håller dom på med. Men sen, fan, tänk stackarn som vart med i allt det där, och inte fått en konsol, kan inte ha en bra dag den personen.
Postad 30 November 2013 - 16:16
Den första = flawless execution, den andra får sig en liten knuff men kommer undan, den tredje oh shiiii....första som slår en är vad fan håller dom på med. Men sen, fan, tänk stackarn som vart med i allt det där, och inte fått en konsol, kan inte ha en bra dag den personen.
Postad 30 November 2013 - 16:21
Den första = flawless execution, den andra får sig en liten knuff men kommer undan, den tredje oh shiiii....
Hmm. Tycker synd om den tredje, han låter snällt kille nr 2 gå förbi, böjer sig ner för att plocka upp en och blir tacklad
Postad 30 November 2013 - 16:22
Även om du skickar via pcm så är det förstärkaren som sköter omvandlingen från digital till analogt pcm är nämligen fortfarande digitalt...Vid PCM sköter PS4an avkodningen innan det skickas till receivern. Den kanske är helt ok men har man en bra receiver vill man nog hellre använda DACen som finns i den.
Postad 30 November 2013 - 16:56
Postad 30 November 2013 - 17:00
Mitt största problem är batteritiden på kontrollen, den är alldeles för dålig.
Verkar vara lite blandade åsikter om det, min har inte dött än. Spelat 6 timmar redan idag och igår blev det väl lite mer än det, dock hade jag den inkopplad och laddade i nån timme eller två.
Btw, hur gör man för att se batteritiden på den? Funkar inte som det gjorde på ps3.
Postad 30 November 2013 - 17:02
Mitt största problem är batteritiden på kontrollen, den är alldeles för dålig.
Laddade ~20 min outofthebox igår (hade en plupp ur ask) och spelade ca fyra timmar i sträck igår, inga problem. Hur många timmar får du ur din, från full till noll?
Sen är det ju micro-usb, bara att köra via laptop/mobilladdare när den börjar sina?
Postad 30 November 2013 - 17:02
Min har hållt sig ganska bra. laddat den två gånger sen igår!Verkar vara lite blandade åsikter om det, min har inte dött än. Spelat 6 timmar redan idag och igår blev det väl lite mer än det, dock hade jag den inkopplad och laddade i nån timme eller två.
Btw, hur gör man för att se batteritiden på den? Funkar inte som det gjorde på ps3.
Tryck och håll in PS knappen så kommer det upp någon skärm där man ser bla den lilla batteri indikatorn!
Postad 30 November 2013 - 17:03
Verkar vara lite blandade åsikter om det, min har inte dött än. Spelat 6 timmar redan idag och igår blev det väl lite mer än det, dock hade jag den inkopplad och laddade i nån timme eller två.
Långtryck PS-button
Edit: 2L8
Redigerat av dekbom, 30 November 2013 - 17:04.
Postad 30 November 2013 - 17:04
Jag laddade fullt idag och spelade drygt 4 timmar tror jag och då va jag nere på sista pinnen i batteriet. Men den kanske håller många timmar trots att det är sista pinnen på batteriet.
Postad 30 November 2013 - 17:07
Haha, f-n så sjukt!Lite giffar från PS4-launchen....
Postad 30 November 2013 - 17:10
Haha, f-n så sjukt!
Hahaha minst sagt. Har folk aldrig hört talas om förbokning?
Postad 30 November 2013 - 17:15
Hahaha minst sagt. Har folk aldrig hört talas om förbokning?
Fast iof det där är ett mycket roligare sätt köpa på. Jag vore rätt chanslös dock aldrig vart någon sprinter.
Postad 30 November 2013 - 17:20
Räcker ju inte till alla.Hahaha minst sagt. Har folk aldrig hört talas om förbokning?
Edit: Fast av någon anledning så känns det som att många av de som är där vill vara där. Ungefär som huliganer på en fotbollsmatch, man får slåss och knuffas lite.
Redigerat av Zoiler, 30 November 2013 - 17:25.
Postad 30 November 2013 - 17:23
Även om du skickar via pcm så är det förstärkaren som sköter omvandlingen från digital till analogt pcm är nämligen fortfarande digitalt...
Jodå jag skrev inte att den skickades analogt. Skulle inte blandat in DACen. Omformulerar mig och skriver att det är bättre att låta PS4an skicka bitstreamat = okomprimerat än som PCM som är avkodat och komprimerat.
Postad 30 November 2013 - 17:29
Lite giffar från PS4-launchen....
"De kallar oss fläktpojkar"
iycw7J02m48Ae.gif 12.12MB
11 Antal nerladdningarSamtidigt sitter vi PC-spelare i lugn och ro, och spelar med bättre grafik.
Mvh PC Master Race, aka Museliten.
Skämt och sido. Jag kanske köper en PS4, när det kommer bra exklusiva spel. De på gifarna - mycket förnedring för Knack
Redigerat av Ageve, 30 November 2013 - 17:37.
Postad 30 November 2013 - 17:38
"De kallar oss fläktpojkar"
iycw7J02m48Ae.gif 12.12MB 11 Antal nerladdningar
Samtidigt sitter vi PC-spelare i lugn och ro, och spelar med bättre grafik.
Mvh PC Master Race, aka Museliten.
Skämt och sido. Jag kanske köper en PS4, när det kommer bra exklusiva spel. De på gifarna - mycket förnedring för Knack
nm såg fel. Fick för mig att en av killarna som tappade sin PS4 blev robbad lol
Redigerat av oqvist, 30 November 2013 - 17:39.
Postad 30 November 2013 - 17:38
Det får du fan fotografera som bevis i så fallSkämt och sido. Jag kanske köper en PS4, när det kommer bra exklusiva spel
Postad 30 November 2013 - 17:49
pcm är också okomprimerat ..Jodå jag skrev inte att den skickades analogt. Skulle inte blandat in DACen. Omformulerar mig och skriver att det är bättre att låta PS4an skicka bitstreamat = okomprimerat än som PCM som är avkodat och komprimerat.
Postad 30 November 2013 - 17:50
Var är alla giffar på Xbone relaesen?
Här:
CS52274503A-woman-walks-pas-2863602.jpg 49.28K
7 Antal nerladdningar
xbox-one-video-game-consoles-at-a-toys-r-us-store.jpg 111.39K
3 Antal nerladdningarDet får du fan fotografera som bevis i så fall
Redigerat av Ageve, 30 November 2013 - 18:57.
Postad 30 November 2013 - 18:00
Jag testade Viaplay, kollade Wreck-it Ralph i 20-30 min. Fungerade fint. Nu har jag inte följt utvecklingen men när Viaplay appen kom till PS3 så krävde den dessutom PS+. Så var inte fallet när jag testade den på PS4. Som sagt, kan vara något som ändrades för ett tag sedan.- Viaplay funkar uruselt. Bilden hackar hela tiden. Men det kan ju ha flera orsaker. Nån som testat Viaplay?
Postad 30 November 2013 - 18:47
och madden håller måttet på vad ett madden ska ge riktigt trevligt,
Håller på att lära mig om sporten nu och kör även madden, Känner mig brutalt okunnig. xD
Postad 30 November 2013 - 18:51
Jepp det krävs några bra exklusiva titlar för att man ska öppna plånboken och skaffa en PS4.
Postad 30 November 2013 - 18:53
Idioter som har PS4:orna framme i butiken.Lite giffar från PS4-launchen....
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
15 filmer
9 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?