Otroligt märkligt, tycker jag.
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17)
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 26 January 2014 - 16:32
Postad 26 January 2014 - 18:42
Hur fungerar det med att spela i ett annat rum än det rummet som kinecten sitter?
brukar koppla om hdmi n på 360n så jag spelar på datorskärmen i sovrummet intill.
Postad 27 January 2014 - 01:22
En fråga, jag har valt Washington DC och i bekräftelsemailet från Microsoft när jag köpte ett spel så är det pålagt moms, borde jag inte slippa det när jag har valt Washington DC?
Delsumma: $59.99 Moms: $3.45 Totalt: $63.44
Washington har sales taxes.
Postad 27 January 2014 - 02:49
Postad 27 January 2014 - 05:41
Så att inloggningen tog tid EN gång (vilket antingen hade att göra med att Live var tillfälligt nere eller handhavandefel) får dig att helt dissa en produkt du köpt?
Ja, kanske inte helt, även om tålamodet kan vara kort. Men jag var osäker från början om det var nåt vi kommer att använda och blev under tiden säker på att den blir oanvänd. den kan säkert vara bra för dom som har tillräkeligt intresse.
Postad 27 January 2014 - 06:56
Postad 27 January 2014 - 15:14
Nopp är import, sett dom jag med.. 6500:- spänn ska dom ha :-P
http://www.teknikpro...=getanewsletter
5699 med Fifa14, 5499 utan...
Redigerat av Svenna72, 27 January 2014 - 15:15.
Postad 27 January 2014 - 19:14
Postad 27 January 2014 - 20:28
Stor nyhet!!!
http://news.xbox.com...os-gears-of-war
Bästa nyheten hittills! Nu blir det ju en X1 iaf till 100%
Postad 27 January 2014 - 21:23
Postad 27 January 2014 - 21:30
Postad 28 January 2014 - 10:18
Postad 28 January 2014 - 10:53
Redigerat av Bergan, 28 January 2014 - 10:53.
Postad 28 January 2014 - 13:09
Postad 28 January 2014 - 13:20
Postad 28 January 2014 - 16:55
Fungerar t.ex dreamfilm på Xbox Ones webbläsare ? Är ni i övrigt nöjda med era konsoller ?
Velar mellan en Xbox eller Ps4:a just nu..
Prövade precis dreamfilm.se åt dig, jag får inte fullskärm på de filmerna jag prövade då den knappen ej finns.
Edit: såg nu att dom hade flera olika typer av spelare på sidan? har bara testat en av dem, orkar inte kika igen.
Vad det gäller ps4 webläsare vet jag inget om, fråga i ps4 tråden om nån kan surfa in på dreamfilm sidan och pröva.
Försökte byta region till USA, men får till svar att det inte fungerar. Är det tre månader som gäller? Jag trodde man hade tagit bort det.
Var nånstans byter du, jag bytte från UK som jag valde vid install till USA. först i xboxen, sen ändrade jag även på xbox.com var inga problem då (några veckor sedan)
Redigerat av SKIBBE, 28 January 2014 - 21:44.
Postad 28 January 2014 - 22:03
Postad 28 January 2014 - 22:46
Prövade precis dreamfilm.se åt dig, jag får inte fullskärm på de filmerna jag prövade då den knappen ej finns.
Edit: såg nu att dom hade flera olika typer av spelare på sidan? har bara testat en av dem, orkar inte kika igen.
Vad det gäller ps4 webläsare vet jag inget om, fråga i ps4 tråden om nån kan surfa in på dreamfilm sidan och pröva.
Var nånstans byter du, jag bytte från UK som jag valde vid install till USA. först i xboxen, sen ändrade jag även på xbox.com var inga problem då (några veckor sedan)
Jag försökte byta via xbox.com
Postad 29 January 2014 - 08:02
Men är det någon mer här som handlat på Amazon.Com?
Gjorde det i höstas, och vet inte om jag råkade trycka på Amazon Prime.
Kollade mitt banksalo här om dagen och såg att det dragits ca 520kr. Och hör och häpna, det var för ett Medlemskap i Amazon Prime. Något som jag vet att jag inte har godkänt. Har ett svagt minne att man kunde testa det gratis under period.
Hmm, logga in på Amazon.com och kollade, och mycket riktigt hade jag ett medlemskap i Prime. Men som tur är kunde man avsluta kontot och få en refund. Och man kunde bara få en refund om man inte hade nyttjat någon av tjänsterna som Prime innefatta.
Så ett tips är att kolla över det om ni har ett konto på Amazon.com
I mitt fall så var det väl så att jag inte lusläste vad jag godkände med testperioden. Det kan ju vara någon mer som drabbats.
Postad 29 January 2014 - 10:44
Det funkade för mig när jag bytte region på boxen först, tack!
Postad 29 January 2014 - 14:05
Man måste godkänna att man skall testa en gratis månad för att råka ut för det..Detta är OFFTOPIC.
Men är det någon mer här som handlat på Amazon.Com?
Gjorde det i höstas, och vet inte om jag råkade trycka på Amazon Prime.
Kollade mitt banksalo här om dagen och såg att det dragits ca 520kr. Och hör och häpna, det var för ett Medlemskap i Amazon Prime. Något som jag vet att jag inte har godkänt. Har ett svagt minne att man kunde testa det gratis under period.
Hmm, logga in på Amazon.com och kollade, och mycket riktigt hade jag ett medlemskap i Prime. Men som tur är kunde man avsluta kontot och få en refund. Och man kunde bara få en refund om man inte hade nyttjat någon av tjänsterna som Prime innefatta.
Så ett tips är att kolla över det om ni har ett konto på Amazon.com
I mitt fall så var det väl så att jag inte lusläste vad jag godkände med testperioden. Det kan ju vara någon mer som drabbats.
Postad 29 January 2014 - 14:10
Jag måste ha gjort det i stridens hettaMan måste godkänna att man skall testa en gratis månad för att råka ut för det..
Postad 29 January 2014 - 15:34
http://sdrv.ms/1aHxw71
Redigerat av Unregistered9a1f280a, 29 January 2014 - 15:36.
Postad 29 January 2014 - 19:48
1. Hur ser möjligheterna ut för stunden att nyttja sin Xbox som mediaspelare? Tänkte om det funkar att streama från min nas?
2. Att en viaplay-app inte finns har jag förstått, men har någon testat att logga in på nätet och streama?
3. Har läst att en del upplevt att bilden från digitalboxen har hackat lite (60 hz på 50 hz) när man spelat upp, gäller det för de flesta kanaler eller enbart typ sportkanaler?
Tack på förhand
Postad 30 January 2014 - 07:05
http://www.microsoft...R2.56nJhYdKRkag
39.99$ ca 270 svenska kr.
Har nu köpt inom 1 månad köpt 25 månaders live för under 600 kr. Ganska okey
BTW Man måste ha en amerikansk adress kopplat till sitt konto.
Redigerat av Unregistered9a1f280a, 30 January 2014 - 07:06.
Postad 30 January 2014 - 07:52
Fick ett sug på att importera en Xbox one så tänkte kika med er X1-ägare om ni kunde besvara några frågor
1. Hur ser möjligheterna ut för stunden att nyttja sin Xbox som mediaspelare? Tänkte om det funkar att streama från min nas?
Svar: det finns ingen DLNA funktion (har ingen koll på om det skall komma, dock så stödjer den "Play" som finns i Win8, har dock aldrig prövat den streamfunktionen.
2. Att en viaplay-app inte finns har jag förstått, men har någon testat att logga in på nätet och streama?
Svar: Nope, har inte hört att nån prövat det, eller att det fungerat. webläsaren är ju begränsad i konsolen. Men nån kan säkert pröva det åt dig.
3. Har läst att en del upplevt att bilden från digitalboxen har hackat lite (60 hz på 50 hz) när man spelat upp, gäller det för de flesta kanaler eller enbart typ sportkanaler?
Svar: detta gäller tydligen BD-filmer också, den verkar inte klara att ändra hz än. (är väl något som skall lösas i senare updates)
dvs alla bilder som spelas visas i fel hz kommer ha nån form av fel, vissa är mer känsliga mot detta än andra.
Tack på förhand
Postad 30 January 2014 - 09:24
Postad 30 January 2014 - 09:48
Sedan gör Xboxen om signalen till 60Hz. Det ska komma en uppdatering senare som gör helskärmsläget på TV till 50Hz. Kör man TV i snap så kommer det fortfarande vara 60Hz.
Jag kör TVn på detta sätt nu men har en underlig bugg som jag inte hittar någon lösning på.
Det är att kör jag instant-on så fungerar bara SVT1HD och SVT2HD. Alla andra SD-kanaler är det bara svart bild på. En "grov" omstart hjälper detta, eller att alltid låta
starta Xboxen i det "långsamma" läget.
Annars tycker jag det är smidigt att ha TV på detta sätt. Jag är ingen storförbrukare av TV utan spelar hellre, men det är skönt att snabbt kunna byta, samt att Xboxen startar ju allt och stänger av allt åt en men antingen knapptryckning eller rösten.
Visst är det lite ryckig bild iom detta, men så farligt är det faktiskt inte (iaf inte om det gäller vanlig TV, sport är lite mer knepigt).
Dock så håller jag inte med om att det skulle vara på BD-spelaren att den inte skickar ut rätt signal. Den skickar ut 24Hz vilket gör att det blir rätt flyt i filmen, däremot så verkar Xbox One ha problem med videouppspelningen rent generellt där det ser ut som "framdrops" lite här och var. Finns i BD-spelaren, Netflix osv. Hoppas på en uppdatering här.
Postad 30 January 2014 - 09:51
Skickar tillbaka till Amazon Tyskland idag och de skickar en ny.
Postad 30 January 2014 - 09:52
Postad 30 January 2014 - 09:56
föredrar det första....
Konstigt att svenska butiker tar ca 400-450 kr för det spelet medan US marketplace tar 60USD som vanligt. Då blir det nästan samma pris.
Postad 30 January 2014 - 10:12
https://www.prisjakt..._xbox_i_sverige
Kommer andra varianten med bytt bluray-spelare kanske jag tom orkar vænta med bestællningen..
Postad 30 January 2014 - 10:33
Postad 30 January 2014 - 10:43
Dock så håller jag inte med om att det skulle vara på BD-spelaren att den inte skickar ut rätt signal. Den skickar ut 24Hz vilket gör att det blir rätt flyt i filmen, däremot så verkar Xbox One ha problem med videouppspelningen rent generellt där det ser ut som "framdrops" lite här och var. Finns i BD-spelaren, Netflix osv. Hoppas på en uppdatering här.
Stoppar du i en dvd som som är 50hz så körs den i 60hz senast jag prövade. Jag äger dock ingen dvdfilm eller bdfilm då jag ser allt via min htpc/mkv så spelaren är oviktig, men najs när saker funkar ändå :-P den ska ju byta hz beroende på fps hur som, 23.xx(24)25/30 till 24/50/60hz
Postad 30 January 2014 - 10:52
Stoppar du i en dvd som som är 50hz så körs den i 60hz senast jag prövade. Jag äger dock ingen dvdfilm eller bdfilm då jag ser allt via min htpc/mkv så spelaren är oviktig, men najs när saker funkar ändå :-P den ska ju byta hz beroende på fps hur som, 23.xx(24)25/30 till 24/50/60hz
Just det, DVD finns fortfarande så där finns självklart problemet med.
Postad 30 January 2014 - 11:11
Precis fått min XB1 - vilka är måste-ha titlarna?
Av de som finns ute nu skulle jag säga Ryse och BF4.
Även Tomb Raider ska vara en höjdare.
Titanfall ligger runt hörnet med.
Postad 30 January 2014 - 12:17
Det skumma i det ryktet var att exempelvis Holland och Schweiz inte fanns med i listan alls och dessa skulle ju varit med vid lanseringen från början precis som Sverige.
Postad 30 January 2014 - 12:28
Postad 30 January 2014 - 13:50
Postad 30 January 2014 - 13:55
Postad 30 January 2014 - 14:12
BF4 fungerar bra...och dåligt. Men det patchas stup i kvarten för att bli bättre. Mesta problemen jag har stött på är 64 player conquest. Laggar, rubber-band effekt osv.
Postad 30 January 2014 - 14:29
DR3 har jag köpt,dock spelat lite,men de är av andra orsaker. Hört mycket gott om det och jag gillar de lilla jag spelat.Precis fått min XB1 - vilka är måste-ha titlarna?
Kinect-träningsspelet ska vara awesome om man gilar sånt,dock kostar de olika programen en slant,men spelet är gratis.
Powerstar golf är även skoj om man gillar arcad golf :-)
Postad 30 January 2014 - 15:19
Är detta "svensk" version? eller är det import via MM? Står inget på hemsidan....5700 för xbox one på MM med fifa 14. Ni som äger xo är ni nöjda med dom å hur funkar BF4
Såg att den fanns utan bundle för 5000 och med BF4 blir det 5600.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
235 filmer
19 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?