Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 augusti 2012 - 19:02

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Är det någon speciell funktion i en gammal firmware du är ute efter?
Själv är jag lite irriterad på att DVD-iso resume inte fungerar på senaste FW, men jag skulle inte få för mig att backa.

Möjligheten att bläddra och välja undertexter utan att behöva döpa om dom.

Postad 26 augusti 2012 - 19:05

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Möjligheten att bläddra och välja undertexter utan att behöva döpa om dom.

Bläddra var? Lokalt på datorn eller internet?
För det fungerar alla fall på min med senaste.

Postad 26 augusti 2012 - 22:17

Elfen
  • Elfen
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Har problem med Ember Media Manager. Tidigare funkade programmet perfekt, men nu händer absolut ingenting när jag öppnar programmet. Det ser ut precis som det ska, men längst upp står det Scrape Media och Update Library, men båda dessa är gråmarkerade och går inte att trycka på. Alltså går det inte att scanna de mappar som jag vill få scannade. Är det någon annan som haft problemet och vet hur jag ska lösa det? Jag har tagit bort programmet och laddat ner det på nytt, men det funkade ändå inte.

Postad 27 augusti 2012 - 19:02

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Har problem med Ember Media Manager. Tidigare funkade programmet perfekt, men nu händer absolut ingenting när jag öppnar programmet. Det ser ut precis som det ska, men längst upp står det Scrape Media och Update Library, men båda dessa är gråmarkerade och går inte att trycka på. Alltså går det inte att scanna de mappar som jag vill få scannade. Är det någon annan som haft problemet och vet hur jag ska lösa det? Jag har tagit bort programmet och laddat ner det på nytt, men det funkade ändå inte.

Det enda jag kan tänka mig är att du inte når de ytor som du har filmerna liggande på!!?
Mina knappar är också utgråade tills servern har vaknat till liv...och dess diskar...sen är knapparna klickbara igen.

Postad 28 augusti 2012 - 17:30

duckhead
  • duckhead
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Måste uppgradera min gamla htpc och har stundtals varit helt in ställd på att köpa en Boxee box. Har ett par frågor som jag bara måste få svar på innan jag slår till.

1. Är Boxee Box utdöende med avseende på Adobe Flash uppdateringsproblemet? Några tjänster som redan slutat fungera?
2. Vilka Playkanaler finns och fungerar?
3. I min musiksamling har jag alla album i separat mapp, alla filer har korrekt id3 taggar, SAMT i varje mapp ligger en folder.jpg fil. Tror ni att det kommer att presenteras rätt?
4. Testade för kanske något år sedan att köra Boxee på PC mot min NAS och till min förtvivlan så ersatte Boxee många av mina folder.jpg med egna filer. Hade ägnat lång tid att hitta omslag till alla album. Någon som vet om detta kommer hända även med Boxee Box (D-Link)?
5. Ska jag satsa på en Boxee Box? Ja, frågan är i princip samma som hur långt är ett snöre, men jag känner mig osäker och behöver knuffas åt ena eller andra hållet.

Tacksam för svar!

Postad 28 augusti 2012 - 18:24

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0
Adobe har börjat överge flash på i princip alla mobila plattformer, så det spelar inte så stor roll vad du väljer. Siteägarna måste börja göra sitt material tillgängligt för html5 om de vill hänga med.
Om du redan har en htpc så kan du lika gärna vänta tills efter halvåret och se vad som släpps för de har i princip lagt ner utveckligen på den här modellen.

Postad 28 augusti 2012 - 20:10

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Måste uppgradera min gamla htpc och har stundtals varit helt in ställd på att köpa en Boxee box. Har ett par frågor som jag bara måste få svar på innan jag slår till.

1. Är Boxee Box utdöende med avseende på Adobe Flash uppdateringsproblemet? Några tjänster som redan slutat fungera?
2. Vilka Playkanaler finns och fungerar?
3. I min musiksamling har jag alla album i separat mapp, alla filer har korrekt id3 taggar, SAMT i varje mapp ligger en folder.jpg fil. Tror ni att det kommer att presenteras rätt?
4. Testade för kanske något år sedan att köra Boxee på PC mot min NAS och till min förtvivlan så ersatte Boxee många av mina folder.jpg med egna filer. Hade ägnat lång tid att hitta omslag till alla album. Någon som vet om detta kommer hända även med Boxee Box (D-Link)?
5. Ska jag satsa på en Boxee Box? Ja, frågan är i princip samma som hur långt är ett snöre, men jag känner mig osäker och behöver knuffas åt ena eller andra hållet.

Tacksam för svar!

Helt ärligt...en Boxee Box kostar väl runt 1500:-?
Det är väl bara att köpa en och testa. Trivs du inte med den så är det väl bara att sälja den eller låta den samla damm...det är ju inte direkt en större kapitalinvestering direkt ;).

Personligen så tycker jag att den gör sitt jobb förträffligt...men att ersätta en HTPC gör den väl inte, men det beror iofs på vad man vill ha den till.

Den uppdaterar inga filer på din NAS i varje fall.

Postad 28 augusti 2012 - 21:19

duckhead
  • duckhead
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Märkligt svar Manor. Nä, en större kapitalinvestering har jag väl aldrig påstått att det är. Men jag kan nog komma på rätt många andra saker att lägga 1500:- på, än en svart låda som står hemma och samlar damm.
Hur som, jag skippar Boxee och letar vidare.

Postad 29 augusti 2012 - 07:17

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Märkligt svar Manor. Nä, en större kapitalinvestering har jag väl aldrig påstått att det är. Men jag kan nog komma på rätt många andra saker att lägga 1500:- på, än en svart låda som står hemma och samlar damm.
Hur som, jag skippar Boxee och letar vidare.

Jag försökte bara vara ärlig. Boxee Boxen gör sitt jobb, men klarar inte allt en HTPC kan göra. När man diskuterar "hembioprylar" på ett forum där personer kan lägga drösvis med pengar på exempelvis kablar så tycker jag 1500:- är peanuts...och iom att du verkade vara intresserad av Boxeen så är det väl bara att köpa sig en och testa...det var mer så jag menade.

Postad 29 augusti 2012 - 11:03

Unregistered2bd75afc
  • Unregistered2bd75afc
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Kanske är den mest idiotiska frågan i hela tråden.

Men om jag laddar ner en film på datorn kommer den finnas i boxee sen när den e färdig laddad eller måste man scanna om hela mappen med filmer?

Postad 29 augusti 2012 - 12:06

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0
Pratar du om Boxee på datorn eller Boxee Box?

Än vilket som måste du tala om för Boxee var dina filmer finns och sen låta den scanna och identifiera filmerna

Postad 29 augusti 2012 - 12:13

Unregistered2bd75afc
  • Unregistered2bd75afc
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
jag vill ladda ner filmer på datorn.

sätta mig vid tvn och köra filmerna från datorn via tex boxee box, men e det lika enkelt som tex Ps3an? välja vart filmerna ligger och om jag laddar ner nån film startar boxee box så finns den där? eller måste man "scanna om hela mappen varje gång man laddar ner en film"

Postad 29 augusti 2012 - 12:16

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0
Du måste inte scanna men då läggs inte filmen i ett snyggt bibliotek heller.
Det är det som är vitsen med BB att den scannar,identifierar och skapar ett bibliotek med omslag och beskrivningar av filmarna och serierna.

Postad 29 augusti 2012 - 12:20

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

jag vill ladda ner filmer på datorn.

sätta mig vid tvn och köra filmerna från datorn via tex boxee box, men e det lika enkelt som tex Ps3an? välja vart filmerna ligger och om jag laddar ner nån film startar boxee box så finns den där? eller måste man "scanna om hela mappen varje gång man laddar ner en film"

Varför ha två enheter igång för att se en film,verkar onödigt. Även om de inte drar särskilt mycket ström så är den inte gratis, dessutom ju mer en enhet är igång destonärmare graven kommer den. Och nä, du behöver inte scanna för varenda film du lägger till. Jag kör med usb-hdd som jag placerar filmerna i ,helsmidigt och ingen lagg.

Redigerat av Askungen, 29 augusti 2012 - 12:22.

Postad 30 augusti 2012 - 10:58

Leveller
  • Leveller
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Ingen videosignal på min boxee när den skulle starta upp
kommer inte längre än dlink loggan och ibland till boxee grodan
sedan fail...
Vad är det här försökt att byta hdmi kabel osv men no

Postad 30 augusti 2012 - 12:51

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 1

Ingen videosignal på min boxee när den skulle starta upp
kommer inte längre än dlink loggan och ibland till boxee grodan
sedan fail...
Vad är det här försökt att byta hdmi kabel osv men no

Så muppade min med häromdan,gjorde factory reset 2 ggr och fick ställa in nätverket med ett par ggr men nu går den igen,men den har segat ihop på sistone och en del appar har sluta funka. Troligen Boxee´s nätverk eller nåt.

Postad 31 augusti 2012 - 13:56

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0
Nån som vet nåt om navi-x remix?

Har försökt hitta en repository som funkar, men gått bet...

Postad 31 augusti 2012 - 13:58

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Ingen videosignal på min boxee när den skulle starta upp kommer inte längre än dlink loggan och ibland till boxee grodan sedan fail... Vad är det här försökt att byta hdmi kabel osv men no

Precis detta hände med min första Boxee, först höll den på att sega sig, hänga sig och jag fick resetta den flera ggr osv.

Till slut gav den helt enkelt ingen videosignal ut alls.

Jag felanmälde den och fick den utbytt, den nya har funkat helt felfritt so far...

Postad 01 september 2012 - 06:25

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Vad tror ni om möjligheterna att vi får se appar för HBO Nordic och Netflix Nordic till Boxee när tjänsterna kommer till Sverige nu i höst?

Redigerat av Benedict, 01 september 2012 - 06:26.

Postad 01 september 2012 - 08:52

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0
Inte stora

Postad 01 september 2012 - 12:16

Unregistered2c7ac7de
  • Unregistered2c7ac7de
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Jag är en klantskalle som postar samma fråga som tidigare, ber om ursäkt.
Moderator får gärna ta bort.

Redigerat av Unregistered2c7ac7de, 01 september 2012 - 12:37.

Postad 01 september 2012 - 12:37

Unregistered2c7ac7de
  • Unregistered2c7ac7de
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Inte stora

Varför, det finns väl en HBO GO-app för USA?

Postad 01 september 2012 - 14:18

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Varför, det finns väl en HBO GO-app för USA?

Du frågade vad jag tror och du fick mitt svar :)

Postad 01 september 2012 - 17:31

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
OK, jag köpte en, nästan enbart för att spela SVT play.
Efter ett par försök lyckades jag installera appen.
Men, bara att ladda favoritappar ta ju 15-30 sekunder.
Att starta svt appen tar lika lång tid.
Jag tycker den känns väldigt seg.. ska det vara så?

jag överväger att byta mot ett eeebox istället - nån som jämfört (den kostar de dubbla, men det är ju windowslicens som kostar också)?

Postad 01 september 2012 - 17:35

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0
Att du köpte den enbart för att titta på Svt Play ser jag som dålig research ;)
Det är en mediaspelare för att spela upp lokal media och det gäller speciellt för oss i Sverige.
Att den har lite extra finesser som Play kanaler får man räkna med att det fungerar lite si och så för det är inga officiella appar om man säger så.

Så ja det är normalt att play kanalerna fungera skit :)

Postad 01 september 2012 - 17:57

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
OK, tack för svar, fler som håller med? Vad ska jag köpa då - eeebox elle rär den slö med?

Redigerat av dgordon, 01 september 2012 - 17:57.

Postad 01 september 2012 - 18:22

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0
Den kommer säkert göra ett bättre jobb men om du ska använda XBMC tycker jag SvtPlay fungera dåligt då med.

För att vara säker på att du köper en hårdvara som räcker till och för att få lite idéer kolla in här.

http://forum.xbmc.or...lay.php?fid=112

Postad 01 september 2012 - 19:07

TheBadlands
  • TheBadlands
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Har haft en Boxee någon vecka och den verkar både ha svårt att hitta mitt trådlösa nätverk under "boot up" dvs. stannar vid den grå loading-skärmen (händer ofta). Dessutom tappar den nätverket från och till när den väl är igång.

Har experimenterat lite och upplever att problemen är borta när jag kör trådat. Har läst lite på andra sajter/forum och vad jag förstått är det fler som har problem med dessa saker.

Framför allt är det otroligt irriterande att maskinen inte kommer förbi loading-skärmen var och varannan gång. Misstänker att det har att göra med just en avsökning av mitt trådlösa närverk?!

Erfarenheter, Tips?

Postad 01 september 2012 - 20:01

Putte74
  • Putte74
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej

Ny ägare som håller på att bli vansinnig. Inne på min andra box nu men problem kvarstår.

Frysning vid start, vägrar ansluta trådlöst till nätverket men bu det mest irriterande. Lagt in 6 filmer och de hittas i fil menyn men den säger att ena mappen är tom fast den innehåller en avi film. Vad gör jag för fel?

Provade att lägga in 50 filmer tidigare men då fanns det bara 25 st på disken när den var skannad.

Hur ska jag göra för att se filmerna?

All hjälp mottages tacksamt innan jag kastar ut den genom fönstret

Postad 01 september 2012 - 21:24

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0
Till er båda två skippa det trådlösa och kör med kabel punkt slut.
Det är problem för många att köra trådlöst och vad det beror på går inte att konstatera...kan bero på vilken router man använder.

Putte74...ser du filer i listan för "Oidentifierade objekt" gör du det så har du inte namngivet dom rätt.
Ser du inga filer där så är det relaterat till wifi eller att BB inte har rättighet att komma åt dina filer.

Postad 01 september 2012 - 23:09

Larry2k
  • Larry2k
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Så där då har man testat boxee i snart en månad, var riktigt nöjd med den i början med schysst interface och identifiering som fungerade bra (när man inte orkade köra EMB på filmerna).
Men sen kom felen. Eller rättare sagt ett fel, boxeen beter sig som om den lever ett eget liv. Hoppar runt i menyerna, spolar fram och tillbaka i filmerna, pausar och försöker gå ur filmen, minst sagt mycket irriterande! Provat att frabriksåterställa den utan någon framgång, och filmerna felet uppstår i spelas felfritt i andra enheter.
Det blir till att lämna tillbaka och fortsätta harva vidare med gamla acryan...

Postad 01 september 2012 - 23:17

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Så där då har man testat boxee i snart en månad, var riktigt nöjd med den i början med schysst interface och identifiering som fungerade bra (när man inte orkade köra EMB på filmerna).
Men sen kom felen. Eller rättare sagt ett fel, boxeen beter sig som om den lever ett eget liv. Hoppar runt i menyerna, spolar fram och tillbaka i filmerna, pausar och försöker gå ur filmen, minst sagt mycket irriterande! Provat att frabriksåterställa den utan någon framgång, och filmerna felet uppstår i spelas felfritt i andra enheter.

Prova med nytt batteri i fjärren, är det slut så får boxee´n spelet av nån anledning

Postad 01 september 2012 - 23:19

Unregistered2c7ac7de
  • Unregistered2c7ac7de
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Fick nyss ett nyhetsbrev från boxee som påstår att denna skulle fungera som DVR, jag ser att den kan streama innehåll från tv-nätverk (förhoppningsvis COMHEM...) men hur menar de att Boxeen ska fixa inspelningen? Hittar ingen manual och otroligt sparsamt med info, men skulle ju vara trevligt om det fungerade och man kunde använda den hårddisk man har kopplad via USB till Boxeen för inspelnng och Boxeen för uppspelning, det senare är knappast ett problem när man väl lagrat det hela.

Want to see something new on Boxee before the Fall kicks into full gear? Here are a few things we think you might like...
N7 Netstream SeriesWant a DVR that works with Boxee? A company called Njoy Digital has just announced the N7 Netstream Series, a stand-alone TV tuner that can stream live TV directly to your Boxee Box via their app. When paired with a computer running MPlayer, VLC, NjoyTV player, or Windows Media Center, you’ll be able to DVR TV and then watch those recorded programs on your Boxee Box. Right now there are versions for DVB-T&C (over the air & cable) and another for DVB-S2 (satellite). Even better, Boxee users get a €50 discount using the promo code “Boxee.” Check out the TV2LAN portion of Njoy's website for more information.
http://shop.njoydigital.eu/

Network Tuners Postad bild

The new tuner lineup of Njoy Digital with network tuners. With this kind of tuners its possible to stream digital pay tv channels directly into your network and to pick them up on your computer or mediaplayer connected to your home LAN network. The N7 network series are equipped with a embedded smartcard reader that supports several encryption systems. If your encryption system isn't supported you can use a CI module in the CI slot. N7 is compatible with Windows , Mac and Linux versions of VLC Mediaplayer , Mplayer, XBMC and Boxee. N7 comes with our Njoy TV player software that enables live tv on your PC, Mac or Linux computer. For users who prefer to use Windows Media Center, we include a full licence of DVBLink for N7 for free.

Postad 01 september 2012 - 23:22

Larry2k
  • Larry2k
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Prova med nytt batteri i fjärren, är det slut så får boxee´n spelet av nån anledning

Kan det vara så? Jag tänkte att det kunde vara fjärrkontrollen som härjade, provade nämnligen att ta ur batteriet men boxeen fortsatte att leva busliv. Måste den ha kontakt med fjärrkontrollen för att fungera?

Postad 01 september 2012 - 23:35

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Kan det vara så? Jag tänkte att det kunde vara fjärrkontrollen som härjade, provade nämnligen att ta ur batteriet men boxeen fortsatte att leva busliv. Måste den ha kontakt med fjärrkontrollen för att fungera?

Ingen aning faktiskt om den måste ha kontakt, men dålig kontakt gillar den inte. Det kanske funkar bättre om du tar bort batteriet så fjärren blir strömlös men hur i hela friden ska man styra den då? Du får offra 25 spänn på nytt batteri ,annars byta box.

Redigerat av Askungen, 01 september 2012 - 23:36.

Postad 02 september 2012 - 00:44

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

Fick nyss ett nyhetsbrev från boxee som påstår att denna skulle fungera som DVR,

Säkert något spammail. Boxee kan inte spela in något och kan inte fungera som DVR.

Postad 02 september 2012 - 00:52

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0

Fick nyss ett nyhetsbrev från boxee som påstår att denna skulle fungera som DVR, jag ser att den kan streama innehåll från tv-nätverk (förhoppningsvis COMHEM...) men hur menar de att Boxeen ska fixa inspelningen?

"Want a DVR that works with Boxee? A company called Njoy Digital has just announced the N7 Netstream Series, a stand-alone TV tuner that can stream live TV directly to your Boxee Box via their app. When paired with a computer running MPlayer, VLC, NjoyTV player, or Windows Media Center, you’ll be able to DVR TV and then watch those recorded programs on your Boxee Box."

Om du bemödat dig om att läsa det du själv citerat så står svaret tydligt där.

Man behöver en speciell tv-tuner som kan streama direkt till boxee och en dator som kör något av de listade programmen för att kunna spela in.

DVR-inspelning som det snackas om har alltså inte ett smack med boxee att göra, utan kräver extern hård- och mjukvara.

Postad 02 september 2012 - 11:08

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Bläddra var? Lokalt på datorn eller internet?
För det fungerar alla fall på min med senaste.

Lokalt fungerar inte för mig längre.

Postad 02 september 2012 - 11:28

Unregistered2c7ac7de
  • Unregistered2c7ac7de
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Om du bemödat dig om att läsa det du själv citerat så står svaret tydligt där.

Man behöver en speciell tv-tuner som kan streama direkt till boxee och en dator som kör något av de listade programmen för att kunna spela in.

DVR-inspelning som det snackas om har alltså inte ett smack med boxee att göra, utan kräver extern hård- och mjukvara.

Tack, jag läste nog detta, men eftersom Boxee-teamet slog på stort trodde jag i min dumhet att det faktiskt hade nåt med boxen att göra och att de kanske hade nån app i görning som funkade , dumma mig.

Trist att inte boxee'n kan sköta inspelningen, men det lär väl bara vara att låta datorn göra inspelningen till USB-disken som sitter i boxeen och sen låta boxeen sköta uppspelningen.

Postad 02 september 2012 - 13:17

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0

...Trist att inte boxee'n kan sköta inspelningen, men det lär väl bara vara att låta datorn göra inspelningen till USB-disken som sitter i boxeen och sen låta boxeen sköta uppspelningen.

Är det Boxee-teamet som skickat informationen så känns det lite tramsigt.

Vilken dator som helst kan ju göra det där sedan ganska länge, så varför göra reklam för en "ny produkt" som egentligen inte tillför något nytt? De har kanske fått en peng för besväret... :)

Undrar om det kommer någon app som funkar med HBO Nordic?

Postad 02 september 2012 - 18:24

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Det enda jag kan säga är att det du upplever inte är normalt.
Min Boxee är faktiskt riktigt stabil och är betydligt roligare och smidigare att använda än min gamla ACRyan (som jag såg att även du hade).
Jag kör merparten i iso-format, men en hel del andra format också...och jag har ännu inte hittat någon fil som inte fungerar (allt har fungerat i ACRyan också).

Postad 03 september 2012 - 09:50

Unregistered32725
  • Unregistered32725
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Hej, min boxee visar inte filmerna med svensk text, dom är lagrade på en NAS, tittar jag på filerna via boxee'n så syns en fil, men tittar jag via en dator så syns en .srt fil under, det är väl den som är textfilen?
Står ju i manualen att boxee ska klara srt filer, har valt att den ska visa text under "subtitles" i menyn, men måste ju ha missat nått.
Tack på förhand.

Postad 03 september 2012 - 10:03

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0

Hej, min boxee visar inte filmerna med svensk text, dom är lagrade på en NAS, tittar jag på filerna via boxee'n så syns en fil, men tittar jag via en dator så syns en .srt fil under, det är väl den som är textfilen?
Står ju i manualen att boxee ska klara srt filer, har valt att den ska visa text under "subtitles" i menyn, men måste ju ha missat nått.
Tack på förhand.

Skall srt-filen visas per automatik måste den ha exakt samma namn som filmen förutom ändelsen.

Väljer du text-fil manuellt efter att ha startat filmen minns boxen detta till nästa gång.

Postad 03 september 2012 - 10:13

Andreas.E
  • Andreas.E
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Är ruggigt nöjd min boxeebox förutom att den har börjat skaffa sig ett eget liv. Har några fel som dykt upp allt eftersom som kanske någon känner igen sig i?
- 9/10 gånger går den inte att stänga av med fjärrkontrollen. Den hamnar i något mellanläge så att den fortfarande är igång men man kan inte göra något.
- Ljudet släpar.
- Den startar om sig ibland.
- Den har slutat läsa undertexter helt! Något nytt sätt man ska lägga in dem på? Har fungerat förut med srt filer i samma mapp med samma namn som filmen

Drar mig för att lämna in den så jag vill gärna kolla här innan vad man kanske kan göra om det går att lösa på egen hand :)

Postad 03 september 2012 - 10:18

Unregistered32725
  • Unregistered32725
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
"Skall srt-filen visas per automatik måste den ha exakt samma namn som filmen förutom ändelsen"
det har den

"Väljer du text-fil manuellt efter att ha startat filmen minns boxen detta till nästa gång."

boxeen hittar ej srt filerna, så jag kan inte välja den, sen har jag inte hittat nått sätt att leta filer utan att stoppa filmen o gå tillbaks under"filer"

Postad 03 september 2012 - 10:38

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0

"Skall srt-filen visas per automatik måste den ha exakt samma namn som filmen förutom ändelsen"
det har den

"Väljer du text-fil manuellt efter att ha startat filmen minns boxen detta till nästa gång."

boxeen hittar ej srt filerna, så jag kan inte välja den, sen har jag inte hittat nått sätt att leta filer utan att stoppa filmen o gå tillbaks under"filer"

Låter i så fall som att något är fel inställt. Kanske under textning i menyn, eller är texten flyttad ur bild i skärminställningen???

Starta filmen, tryck mittknapp sen vänstra symbolen, bläddra lokalt.

Postad 03 september 2012 - 10:48

Unregistered32725
  • Unregistered32725
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
åhå, nu hitta jag, vart där men inte fattat, men nu funkar det, tusen tack..

har haft boxeetv repositories, men nu finns det inget i den, nån som vet nån där svt play å tv4 finns, eller nått annat bra?
Tack på förhand

Postad 03 september 2012 - 10:54

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0

åhå, nu hitta jag, vart där men inte fattat, men nu funkar det, tusen tack..

har haft boxeetv repositories, men nu finns det inget i den, nån som vet nån där svt play å tv4 finns, eller nått annat bra?
Tack på förhand

Kan dem inte i huvudet, men använd sökfunktionen här ovan så hittar du flera intressanta.

Sök på "repository"

Postad 03 september 2012 - 12:17

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Låter i så fall som att något är fel inställt. Kanske under textning i menyn, eller är texten flyttad ur bild i skärminställningen???

Starta filmen, tryck mittknapp sen vänstra symbolen, bläddra lokalt.

ställ in svenska som förvalt undertextspråk så startar det automatiskt,förutsatt att du döpt filen till samma som filmen (utom ändelsen). Då spelar det ingen roll om du har fler textfiler till samma film,den svenska startar först.

Postad 03 september 2012 - 12:50

Unregistered32725
  • Unregistered32725
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
har förinställt på svenska o filerna heter lika förutom ändelsen, men nu kommer det kanske att funka direkt i framtiden också.

men repository(ies) verkar det inte finnas nå nytt om........oroväckande, vill slippa htpc

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.