Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 February 2014 - 19:49

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Hehe - ingen One här men väl 37 år under bältet...

Postad 01 February 2014 - 20:49

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0
En fråga att flytta bf4 stas från 360 till one hur gör man fick en fråga när jag började tryckte bort det.

Postad 02 February 2014 - 09:40

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Har den vänstra analoga styrspaken också blivit lös för er? Den glappar en hel del i mitt fall i upp-ner led, typ deadzone aktigt. Funderar på att kontakta amazon och se vad de säger. Inte sugen på att skicka tillbaka hela konsollen bara för det dock.

Edit: Märkte nu att jag kan dra hela styrspaken i djupled. Alltså dra den upp och ner, så den verkar ju ha lossnat i sitt fäste på något sätt. Märkligt att den gick sönder så snabbt

Redigerat av Agathorn, 02 February 2014 - 10:04.

Postad 02 February 2014 - 11:42

montish
  • montish
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

En fråga att flytta bf4 stas från 360 till one hur gör man fick en fråga när jag började tryckte bort det.

Den borde synka av sig själv när du startar spelet.

Redigerat av montish, 02 February 2014 - 11:44.

Postad 02 February 2014 - 15:28

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Märkte nu också att CoD ghosts hackar kraftigt när jag använder trackersiktet. Det är väl pga dual rendering. Jag hade hoppats att next gen spelen skulle vara mjukare än en 8 år gammal konsoll.

Postad 02 February 2014 - 16:03

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0
Nej jag har nu två gubbar på battlelog

Postad 02 February 2014 - 16:34

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Har två med, en för 360 och en för One.
Jag valde att migrera över mitt konto.

Postad 02 February 2014 - 16:38

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Har den vänstra analoga styrspaken också blivit lös för er? Den glappar en hel del i mitt fall i upp-ner led, typ deadzone aktigt. Funderar på att kontakta amazon och se vad de säger. Inte sugen på att skicka tillbaka hela konsollen bara för det dock.

Edit: Märkte nu att jag kan dra hela styrspaken i djupled. Alltså dra den upp och ner, så den verkar ju ha lossnat i sitt fäste på något sätt. Märkligt att den gick sönder så snabbt

Märkte också detta precis när jag fick boxen,men hade glömt de tills du nu tog upp de, jagnämde det för Gensteuktur och de andra jag spelar med, men dom verkade ej ha samma. Men jag kan meddela att det inte har spelat nån som helst roll att du kan lyfta joysticken upp några mm. Man trycker ju alltid neråt liksom

Edit du kanske inte menade samma axel som mig :-P

Redigerat av SKIBBE, 02 February 2014 - 16:40.

Postad 02 February 2014 - 16:44

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0
Min skramlar som en gammal bil.

Hur gjorde du då.360 är jag level 71 å på one level 2.
Jag klickade ju bort det valet jag fick .

Redigerat av Hitman TheSwede, 02 February 2014 - 16:45.

Postad 03 February 2014 - 07:38

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Märkte också detta precis när jag fick boxen,men hade glömt de tills du nu tog upp de, jagnämde det för Gensteuktur och de andra jag spelar med, men dom verkade ej ha samma. Men jag kan meddela att det inte har spelat nån som helst roll att du kan lyfta joysticken upp några mm. Man trycker ju alltid neråt liksom

Edit du kanske inte menade samma axel som mig :-P

Själva grejjen att jag kan lyfta thumbsticken upp och ner gör inget i sig utan mer en indikator bara på att något är trasigt. Problemet är att jag nu kan rubba axeln upp och ner i en rätt stor "deadzone" utan något som helst motstånd. Den knakar också en del, speciellt när jag "sprintar" i spel som t.ex. CoD, dvs trycker ner axeln/spaken. Den högra är inte alls så.
Frågan är om det är någon mening att försöka lämna tillbaka den och få en ny, jag menar om nu de flesta är så.

Så alltså att man kan trycka upp och ner den struntar jag i, men den har blivit "slapp" på 2 dagar vilket inte känns ok.

Edit: Chattade med Amazon.co.uk precis. Först ville det att jag skulle skicka in hela konsollen. "Oacceptabelt" svarade jag bara. Då ska de istället skicka tillbaka kostnaden för en ny handkontroll till mig så att jag kan köpa en ny av dem. Riktigt bra service får man säga. Jag var rädd att de skulle hänvisa till MS support vilket av förklariga skäl hade blivit jobbigt :=)

Redigerat av Agathorn, 03 February 2014 - 07:57.

Postad 03 February 2014 - 08:19

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Min kontroll är inte alls som du beskriver den så jag tror inte det ska vara så.

Redigerat av Bergan, 03 February 2014 - 08:19.

Postad 03 February 2014 - 10:46

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Jag kan lyfta min högeranalog lite (men tänker undvika det, för att undvika glapp). Kan lyfta BÅDA mina analoga på 360-kontrollern (har testat på ett par olika sådana), utan att det påverkar användandet.

Postad 03 February 2014 - 11:07

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Jag kan lyfta min högeranalog lite (men tänker undvika det, för att undvika glapp). Kan lyfta BÅDA mina analoga på 360-kontrollern (har testat på ett par olika sådana), utan att det påverkar användandet.

Ja som jag skrev så bryr jag mig inte om att jag kan lyfta spaken, eller att den knarrar, jag såg det mer som en indikator på att den var trasig.
Att jag däremot har en större deadzone än en 3 år gammal xbox 360 kontroll, efter 2 dagar: DET är ett problem.

Postad 03 February 2014 - 11:33

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Ja, då är det ett problem. Känner nästan inte av någon deadzone alls på min One-kontroll.

Postad 03 February 2014 - 12:51

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Ja, då är det ett problem. Känner nästan inte av någon deadzone alls på min One-kontroll.

Nej min högra styrspak är perfekt. Som du skriver ingen deadzone alls. Hoppas min nya kommande handkontroll blir bättre! Om man googlar på problemet så verkar det ha drabbat i alla fall en hel del. Speciellt de med Day One edition.

Postad 03 February 2014 - 18:37

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Ryktas om en ny One med 1TB för 499 dollar och en utan bluray och 500GB för 399 dollar.
Hoppas den billiga varianten dyker upp här också. Lätt val.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   97.06K   1 Antal nerladdningar

Postad 03 February 2014 - 19:01

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
En utan bluray tror jag inte kommer.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 03 February 2014 - 19:02.

Postad 03 February 2014 - 21:35

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Ett rykte till om svensk rel i april.

http://xboxonedaily....chedule-leaked/

Postad 04 February 2014 - 04:53

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Ett rykte till om svensk rel i april.

http://xboxonedaily....chedule-leaked/

Är väl egentligen totalt onödigt att släppa den förrän det finns något att spela på den!?
Fm5 är inte mer än ett utökat demo och bf4 buggfest o dålig bf3 goes cod kopia.

Postad 04 February 2014 - 05:39

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Är väl egentligen totalt onödigt att släppa den förrän det finns något att spela på den!?
Fm5 är inte mer än ett utökat demo och bf4 buggfest o dålig bf3 goes cod kopia.

Kan tänka mig att MS gärna skulle velat ha ut den på övriga marknader lagom till Titanfall.

Postad 04 February 2014 - 06:02

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Xbox 360 ägare som får sin ps4 på fredag. (Har chansen å avboka)

Nån xbone ägare som tycker att RT och RB knapparna är för nära varandra? Gillar avståndet på dessa knappar på 360 och ps4 kontrollen

Redigerat av Didi1983, 04 February 2014 - 06:03.

Postad 04 February 2014 - 08:27

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Jag märkte en intressant sak igår. Jag hade ställt in xbox one på 720p eftersom jag "bara" har en Pioneer G8 42" TV med just 720p i upplösning.
Jag har ju haft stora problem med hack i CoD Ghosts och Battlefield 4. Bara för att testa så ställde jag in xb1 på 1080p istället, TV:n kan ju ta emot den signalen utan problem så alltid värt att testa.
Till min stora förvåning så känns det verkligen som att det hackar mindre i spelen nu. Fortfarande inte acceptabelt men det känns klart mindre under ett par timmars testning.
Kan hackandet jag upplever bero på externa faktorer som TV:n, recievern osv? Min reciever är en yamaha A820 vill jag minnas. Relativt nyinköpt.
Jag har kopplat HDMI ifrån xb1 till recievern (med HDMI kabeln som följde med xb1) och sedan ifrån recievern till pioneer plasman.

Jag spelade in ett klipp igår ifrån CoD ghosts där jag på stonehaven panorerar lite samtidigt som jag kollar ut över hela kartan. Allt annat än smidigt tyvärr. Jag ska se om jag lyckas ladda upp det på något sätt. Jag kunde inte klura ut hur jag gör den publik igår.

Postad 04 February 2014 - 08:59

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Svarar lite olika poster då jag ej varit här på ett tag. :-)
Är också gubbe, dvs 37 år.

Min kontroll är lite ranglig. Knakar o lever lite i den och triggerknapparna låter skumt när man trycker in dem. Som att fjädern gnäller lite. Ingen av min andra kontroller låter så.

Postad 04 February 2014 - 09:27

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Jag märkte en intressant sak igår. Jag hade ställt in xbox one på 720p eftersom jag "bara" har en Pioneer G8 42" TV med just 720p i upplösning.
Jag har ju haft stora problem med hack i CoD Ghosts och Battlefield 4. Bara för att testa så ställde jag in xb1 på 1080p istället, TV:n kan ju ta emot den signalen utan problem så alltid värt att testa.
Till min stora förvåning så känns det verkligen som att det hackar mindre i spelen nu. Fortfarande inte acceptabelt men det känns klart mindre under ett par timmars testning.
Kan hackandet jag upplever bero på externa faktorer som TV:n, recievern osv? Min reciever är en yamaha A820 vill jag minnas. Relativt nyinköpt.
Jag har kopplat HDMI ifrån xb1 till recievern (med HDMI kabeln som följde med xb1) och sedan ifrån recievern till pioneer plasman.

Jag spelade in ett klipp igår ifrån CoD ghosts där jag på stonehaven panorerar lite samtidigt som jag kollar ut över hela kartan. Allt annat än smidigt tyvärr. Jag ska se om jag lyckas ladda upp det på något sätt. Jag kunde inte klura ut hur jag gör den publik igår.

Har likadan TV som du fast 50" istället. Visst finns det en hel del som kan påverka flytet, ställ in TVn på Spel-läget och sedan ser du till att i inställningarna att tv-spel inställningen eller vad man kallar den är på.
Då är TVn optimerad för att spela.

Postad 04 February 2014 - 10:57

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Har likadan TV som du fast 50" istället. Visst finns det en hel del som kan påverka flytet, ställ in TVn på Spel-läget och sedan ser du till att i inställningarna att tv-spel inställningen eller vad man kallar den är på. Då är TVn optimerad för att spela.

De enda "tv-spel inställningar" jag känner till är den där jag kan justera kontrast, färger osv. Men det är ju något jag själv ställer in och det påverkar väl just bara färger osv? (om man nu t.ex. vill ha ett snabbt sätt att ändra till t.ex. ljusare bild när man spelar). Om det finns något annat ställe där man kan ändra själva processeringen på något sätt så kolla gärna upp hur jag kommer dit i menyn. Det är inget som jag hittar tyvärr :(
Det vore guld värt om jag får ordning på det för som det är nu så spelar jag hellre på 360:n :/

Postad 04 February 2014 - 11:31

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

De enda "tv-spel inställningar" jag känner till är den där jag kan justera kontrast, färger osv. Men det är ju något jag själv ställer in och det påverkar väl just bara färger osv? (om man nu t.ex. vill ha ett snabbt sätt att ändra till t.ex. ljusare bild när man spelar). Om det finns något annat ställe där man kan ändra själva processeringen på något sätt så kolla gärna upp hur jag kommer dit i menyn. Det är inget som jag hittar tyvärr :(
Det vore guld värt om jag får ordning på det för som det är nu så spelar jag hellre på 360:n :/

När det kommer till inställningar på tv:n så ska man ju undvika all efterbehandling, där av har många tillverkare ett "spel-läge" som stänger av dessa enkelt, annars får man använda sig av expert-läget och veta vad man gör. råkar du ha på nån form av bildbehandling i tv:n så kan det bli en mycket dålig upplevelse, den kanske pallar med i 30fps men drar du in ett spel som kör 60fps så kan det nog bli en trist upplevelse. (men funkar cod på 360, så borde det fungera på One också dock)

Edit, tv:en kör 60hz, så den inte fastnat i 50hz eller nåt konstigt, det lär påverka hackaden

Jag startade nämnligen upp Ghost nu på One (spelar det bara på 360 annars då mina polare ej har one) och det var hur mjukt som helst på Stonehaven, ställde mig i mitten på en pick-up och snurra i alla möjliga hastigheter för att leta hack, men märkte inget direkt.

Redigerat av SKIBBE, 04 February 2014 - 11:50.

Postad 04 February 2014 - 11:45

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Jag kan fixa en guide lite senare ikväll hur du gör för att ta bort alla "bildförbättringar" och välja Spel-läget.

Postad 04 February 2014 - 11:52

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Jag hade ställt in xbox one på 720p eftersom jag "bara" har en Pioneer G8 42" TV med just 720p i upplösning.

Din tv har inte 720p upplösning och trivs betydligt mkt bättre med 1080p-signaler än 720p-signaler så det var av godo att du ändrade till 1080p output.

Vet i tusan vad som går fel i din setup, Pion ska inte hacka sådär (och nån ändring till Spel-läget ska inte vara nödvändigt - i avseende på "hack") så testa först att koppla One direkt till din tv. Försvinner hacken så är det nått kajko med din stärkare.

Redigerat av pacman, 04 February 2014 - 11:54.

Postad 04 February 2014 - 12:13

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Din tv har inte 720p upplösning och trivs betydligt mkt bättre med 1080p-signaler än 720p-signaler så det var av godo att du ändrade till 1080p output. Vet i tusan vad som går fel i din setup, Pion ska inte hacka sådär (och nån ändring till Spel-läget ska inte vara nödvändigt - i avseende på "hack") så testa först att koppla One direkt till din tv. Försvinner hacken så är det nått kajko med din stärkare.

Jepp jag ska testa ikväll att koppla in TV:n direkt utan förstärkaren. Jag ska se om jag hittar en annan HDMI-kabel också när jag ändå är i farten.
Jag har dock 720p som upplösning i TV:n, det är 50" som har 1080p. Det är därför jag blev lite överraskad när det verkar gå mer "hackfritt" i 1080p.
Det ska väl inte spela någon roll att xboxen är köpt ifrån amazon-england? Jag har den nu inställd i USA som land, men det är väl inget som ska påverka Hz output osv?

Jag kan fixa en guide lite senare ikväll hur du gör för att ta bort alla "bildförbättringar" och välja Spel-läget.

Tackar det vore super!

När det kommer till inställningar på tv:n så ska man ju undvika all efterbehandling, där av har många tillverkare ett "spel-läge" som stänger av dessa enkelt, annars får man använda sig av expert-läget och veta vad man gör. råkar du ha på nån form av bildbehandling i tv:n så kan det bli en mycket dålig upplevelse, den kanske pallar med i 30fps men drar du in ett spel som kör 60fps så kan det nog bli en trist upplevelse. (men funkar cod på 360, så borde det fungera på One också dock) Edit, tv:en kör 60hz, så den inte fastnat i 50hz eller nåt konstigt, det lär påverka hackaden Jag startade nämnligen upp Ghost nu på One (spelar det bara på 360 annars då mina polare ej har one) och det var hur mjukt som helst på Stonehaven, ställde mig i mitten på en pick-up och snurra i alla möjliga hastigheter för att leta hack, men märkte inget direkt.

Ja jag känner till att t.ex. Samsung har tv-spelsläge som förbättar input lagget. Jag köpte dock pioneer för att jag läst om så gott som obefintlig input lag och minimalt med "bildförbättringar" och den har inget annat än levererat ännu så länge, inkl då Xbox 360. Men jag ska se om Bergan fixar guide hur jag ställer av vissa inställningar som kanske sabbar för en ändå! *håller tummarna*

Postad 04 February 2014 - 12:16

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Kan vara att den fastnat i 50Hz läget, Xboxen alltså? Men då märker man snabbt att det inte flyter på i de vanliga menyerna när man går från hemsidan till pins osv.

Ändra tillbaka till 720p och svara ja på att det syns korrekt, sätt Connection (eller vad det står) till HDMI, ej auto eller DVI, ändra sedan tillbaka till 1080p och svara ja på att det syns korrekt.

Redigerat av Bergan, 04 February 2014 - 12:16.

Postad 04 February 2014 - 12:52

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Jepp jag ska testa ikväll att koppla in TV:n direkt utan förstärkaren. Jag ska se om jag hittar en annan HDMI-kabel också när jag ändå är i farten.

Det var väl hackiga rörelser som var problemet? Givetvis påverkar inte kabeln en sån grej.

Jag har dock 720p som upplösning i TV:n, det är 50" som har 1080p.

:) Nej din tv har inte "720p som upplösning". Däremot 1024*768.

Det är därför jag blev lite överraskad när det verkar gå mer "hackfritt" i 1080p.

Inget överraskande egentligen, hur väl signaler "funkar" har i huvudtaget inget med displayens upplösning att göra.

Det ska väl inte spela någon roll att xboxen är köpt ifrån amazon-england? Jag har den nu inställd i USA som land, men det är väl inget som ska påverka Hz output osv?

Bara att du kollar vad Pion tar emot för signal. För att se frekvensen på insignalen behöver du (tillfälligt) växla över till pc-läge [Option->HDMI Input->Signal Type] på den aktuella hdmi-ingången. Sen är det bara att trycka på Info knappen (märkt "i") på fjärren.

Redigerat av pacman, 04 February 2014 - 12:59.

Postad 04 February 2014 - 13:32

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Det var väl hackiga rörelser som var problemet? Givetvis påverkar inte kabeln en sån grej.

Nej jag vet, men det känns ändå skönt att testa annan kabel. Märkligare fenomen har inträffat.

:) Nej din tv har inte "720p som upplösning". Däremot 1024*768.

Ah ja jo det är ju sant.

Inget överraskande egentligen, hur väl signaler "funkar" har i huvudtaget inget med displayens upplösning att göra.

Här förstår jag tyvärr inte vad du menar, men du har säkert rätt :)

Bara att du kollar vad Pion tar emot för signal. För att se frekvensen på insignalen behöver du (tillfälligt) växla över till pc-läge [Option->HDMI Input->Signal Type] på den aktuella hdmi-ingången. Sen är det bara att trycka på Info knappen (märkt "i") på fjärren.

Tackar för tipset, jag ska testa detta ikväll!

Edit: Citeringen blev lite märklig eftersom det blir citat på citat. Mina svar är således i "citatet" :)

Kan vara att den fastnat i 50Hz läget, Xboxen alltså? Men då märker man snabbt att det inte flyter på i de vanliga menyerna när man går från hemsidan till pins osv.

Ändra tillbaka till 720p och svara ja på att det syns korrekt, sätt Connection (eller vad det står) till HDMI, ej auto eller DVI, ändra sedan tillbaka till 1080p och svara ja på att det syns korrekt.

Jepp jag ska testa detta!

Redigerat av Agathorn, 04 February 2014 - 13:31.

Postad 04 February 2014 - 17:22

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Det var i 60 hz läge så inga problem där. Provade att koppla direkt med HDMI till tvn också. Ingen skillnad

Postad 04 February 2014 - 20:05

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Får bli en miniguide om spel-läget.

Gå in i menyn på TVn.
Tryck på bild.
Under av-alternativ väljer du läge spel. Det är endast under detta läge man kan ha spelläget aktiverat.
Sedan är jag osäker på om du behöver göra steget nedan, men gör det för säkerhetsskull.
Tryck på pro-justering, gå in på varje del och stäng av alla bildförbättrare.

Nu behöver vi bara kolla så att spelläget är aktiverat.
I huvudmenyn väljer du alternativ. Bläddra ned till sidan 2.
Där finns det nu ett alternativ som heter något med spelkontroll. Se till att denna är på. Alternativet är inte valbart om du inte har valt spel som bildalternativ.

Lycka till!

Postad 05 February 2014 - 07:33

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Får bli en miniguide om spel-läget.

Gå in i menyn på TVn.
Tryck på bild.
Under av-alternativ väljer du läge spel. Det är endast under detta läge man kan ha spelläget aktiverat.
Sedan är jag osäker på om du behöver göra steget nedan, men gör det för säkerhetsskull.
Tryck på pro-justering, gå in på varje del och stäng av alla bildförbättrare.

Nu behöver vi bara kolla så att spelläget är aktiverat.
I huvudmenyn väljer du alternativ. Bläddra ned till sidan 2.
Där finns det nu ett alternativ som heter något med spelkontroll. Se till att denna är på. Alternativet är inte valbart om du inte har valt spel som bildalternativ.

Lycka till!

Tackar, jag ska testa det ikväll. Jag var i alla fall inne och dubbelkollade så att "game" var valt under "picture" i menyn. Sedan ställde jag av alla bildförbättrare jag kunde hitta. Hittade ingenting specifikt om "spelkontroll" utöver "game" under picture dock. Ska kika ikväll.
Jag lyckades dock igår lira en 64 spelar match i BF4 och de hackade inte alls så mycket då, klart spelbart! Så jag undrar lite om jag tidigare bara hamnat på väldigt laggiga servrar. Jag brukar lätt kunna skilja på lagg och grafikhack men kanske inte denna gången?
I CoD ghosts hackar det dock fortfarande en del t.ex. på stonehaven när jag panorerar sidleds med sniper eller trackersiktet. Men visst, jag är också väldigt känslig emot hack i spel och speciellt i CoD då såklart som varit så befriat ifrån det.

Hoppas på att din lösning fungerar Bergan!

Postad 05 February 2014 - 08:08

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Spelkontroll hittar du inte under bild utan under alternativ i huvudmenyn. Dvs när du trycker på menyn så går du till alternativ istället för bild.

Postad 05 February 2014 - 08:12

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Spelkontroll hittar du inte under bild utan under alternativ i huvudmenyn. Dvs när du trycker på menyn så går du till alternativ istället för bild.

Ja jag tror mig minnas gå igenom allting, inte bara under bild alltså. Men jag kika på det ikväll så hittar jag det nog med hjälp av din guide!

Postad 05 February 2014 - 08:55

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Jag ser ju inte vad Spel-läget ska göra för skillnad i avseendet hack. En rätt inställd G8 hackar inte i de andra, bildmässigt bättre, bildlägena heller.

Postad 05 February 2014 - 09:05

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Tror inte de hjälper vid hackandes heller, men förmodligen hjälper det en del vid eventuellt input lag.

Postad 05 February 2014 - 09:29

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Mmm, i den mån känner att man behöver det.

I vilket fall som helst så tycker jag det verkar som om de hack Agathon upplever vare sig beror på tv eller One i sig...

Postad 05 February 2014 - 09:37

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Agathorn >
Vilken region har du boxen inställd på? Jag testade att lira BF4 med US region, då laggade det mkt för mig med. Ändrade då till Uk, o då blev det bättre.

Vet att SKIBBE har sin region på US o det verkar fungera bra.

Men det är värt ett försök, kan ju bero på det och vilken uppkoppling du har hemma.

Postad 05 February 2014 - 12:30

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Tror inte de hjälper vid hackandes heller, men förmodligen hjälper det en del vid eventuellt input lag.

Input lag har jag aldrig haft med Pion. Därför jag köpte just den (bland annat).

Agathorn >
Vilken region har du boxen inställd på? Jag testade att lira BF4 med US region, då laggade det mkt för mig med. Ändrade då till Uk, o då blev det bättre.

Vet att SKIBBE har sin region på US o det verkar fungera bra.

Men det är värt ett försök, kan ju bero på det och vilken uppkoppling du har hemma.

Jag hade lite samma tanke. Provat med USA och England och det blev ingen skillnad. Jag har den nu ställd på USA.
Men just hacket i CoD kan inte ha med det att göra. För det är lika illa om jag går in i en private match utan andra spelare och bara tittar ut över stonehaven samtidigt som jag panorerar i sidled. Jag kan även märka av det på stonehaven när jag är på överdelen av kartan och panorerar lite längs med muren som är där.

Postad 05 February 2014 - 12:47

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Input lag har jag aldrig haft med Pion. Därför jag köpte just den (bland annat).

Jag hade lite samma tanke. Provat med USA och England och det blev ingen skillnad. Jag har den nu ställd på USA.
Men just hacket i CoD kan inte ha med det att göra. För det är lika illa om jag går in i en private match utan andra spelare och bara tittar ut över stonehaven samtidigt som jag panorerar i sidled. Jag kan även märka av det på stonehaven när jag är på överdelen av kartan och panorerar lite längs med muren som är där.

Enda lagget jag har på Stonehaven är nere vid flygplanet som störtat. När man springer över vrakdelarna.

Dock så hade jag konstant lagg på nya kartan Contamination eller vad den heter. Alla andra banor klarar sig.

Har du testat att lira en privatmatch utan xboxen är kopplad mot internet?
Tänkte om det är något med någon uppkoppling mot "cloud"

Postad 05 February 2014 - 13:36

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Enda lagget jag har på Stonehaven är nere vid flygplanet som störtat. När man springer över vrakdelarna.

Dock så hade jag konstant lagg på nya kartan Contamination eller vad den heter. Alla andra banor klarar sig.

Har du testat att lira en privatmatch utan xboxen är kopplad mot internet?
Tänkte om det är något med någon uppkoppling mot "cloud"

Nej jag har alltid haft nätkoppling, men jag kan testa det. Men för din del så flyter det alltså på exakt lika bra i CoD Ghosts hela tiden (runt 60 fps) utom just på Contamination? Testa gärna trackersiktet och titta omkring på långa avstånd, minns inte om skrivit att du gjort det redan eller ej.

Postad 05 February 2014 - 14:22

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Xbox 360 ägare som får sin ps4 på fredag. (Har chansen å avboka)

Nån xbone ägare som tycker att RT och RB knapparna är för nära varandra? Gillar avståndet på dessa knappar på 360 och ps4 kontrollen

.

Det är inget problem överhuvudtaget. Men det är ju inte som på 360 inte.

Postad 05 February 2014 - 14:33

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Nej jag har alltid haft nätkoppling, men jag kan testa det. Men för din del så flyter det alltså på exakt lika bra i CoD Ghosts hela tiden (runt 60 fps) utom just på Contamination? Testa gärna trackersiktet och titta omkring på långa avstånd, minns inte om skrivit att du gjort det redan eller ej.

Det är inte så att du har konsollen inställd på det där "inte riktigt avstängd så jag kan starta snabbt"-läget?
Jag har själv upptäckt att konsollen efter att ha gjort massa olika saker såsom kolla bd et etc sedan inte lirar riktigt bra då ramminnen o grejs har knasat upp sig. Då måste den startas om för att bli sig själv igen o då räcker nog inte snålläget utan en riktig omstart måste nog till.
Jag har också pio 42 och 50 8g men inte upplevt något konstigt jag skulle relatera till själva tvn. Inte kört xbonen på 42:an än dock.

Postad 05 February 2014 - 14:39

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Det är inte så att du har konsollen inställd på det där "inte riktigt avstängd så jag kan starta snabbt"-läget?
Jag har själv upptäckt att konsollen efter att ha gjort massa olika saker såsom kolla bd et etc sedan inte lirar riktigt bra då ramminnen o grejs har knasat upp sig. Då måste den startas om för att bli sig själv igen o då räcker nog inte snålläget utan en riktig omstart måste nog till.
Jag har också pio 42 och 50 8g men inte upplevt något konstigt jag skulle relatera till själva tvn. Inte kört xbonen på 42:an än dock.

Nej jag har den inställd på "energisparläge". Dvs att den verkligen stängs av helt när jag stänger av den. (energisparläge kan ju tolkas lite annorlunda, hehe) Jag har också oftast spelat spelet direkt ifrån uppstart, alltså inte haft den igång och gjort saker med den innan.

Redigerat av Agathorn, 05 February 2014 - 14:40.

Postad 05 February 2014 - 16:10

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Nästa tisdag uppdateras xbox one.

Äntligen ska vi kunna hantera hårddiskutrymmet och få batteriindikator på handkontrollerna mm....

Postad 05 February 2014 - 16:39

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0

Nästa tisdag uppdateras xbox one.

Äntligen ska vi kunna hantera hårddiskutrymmet och få batteriindikator på handkontrollerna mm....

Tror du att man kan stänga av vibrationerna ??????

Postad 05 February 2014 - 18:06

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
http://www.theverge....uch-more-coming

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.