Postad 19 augusti 2009 - 16:06
Har inget förtroende för Nordisk film tyvärr.
Hur så? Och vilken utgåva har varit kass?
Deras BD utgåvor, förutom de allra första som hade lossy 5.1 ljud så har dom alla varit av toppskick.
Eller blandar du ihop dom med Noble kanske?

Postad 19 augusti 2009 - 16:14
Postad 19 augusti 2009 - 16:43
(source:blu-ray.com)
Quote:
We don't usually do news posts to report exclusively about the region encoding of a BD, but this case the exceptional situation warrants it. The retailer Movietyme has confirmed in its blog that the first two Blu-ray titles in Paramount's Sapphire Series, 'Braveheart' and 'Gladiator', will be locked to region A.
Hence, owners of region-B players shouldn't buy those movies from America, and will have to buy it from local retailers instead. There are some North American etailers that ship titles well ahead of release date, so it was important to inform you as soon as possible in case you need to cancel your orders.
This is highly unusual for Paramount, which never region-locks its new releases, let alone its catalog titles. It might be related to the fact that other studios than Paramount hold the rights to the movies in Europe, where 'Braveheart' is managed by Fox and 'Gladiator' by Universal.
Så det är UK som gäller om man vill importera någon av dessa.
Redigerat av indiehjaerta, 19 augusti 2009 - 16:44.
Postad 19 augusti 2009 - 17:25
Har inte provat någon av deras BD men efter att deras DVD utgåvor blev allt sunkigare slutade jag helt att köpa deras utgåvor. Så jag utgår ifrån att de är skräp tills motsatsen bevisats.
Deras BD utgåvor håller lika hög klass som de amerikanska versionerna då de kör med samma masters och DTS-HD MA ljud i toppklass. Testa "30 days of Night" och "Red Cliff" t.ex. som har betydligt bättre bild än vad t.ex. Warner och FOX har på många av deras titlar.
Kolla upp recensioner på deras BD utgåvor om du inte tror mig

Postad 19 augusti 2009 - 17:52
Blir så förbannad, speciellt när det är filmer/serier som inte släppts eller inte kommer att släppas på bluray i Sverige. Ska vi då nöja oss med DVD? Neh då skiter jag hellre i det, har inte köpt en DVD sen jag skaffade Bluray, finns det inte på Bluray, neh då får dom fan vara utan mina pengar istället. Det är ju inte direkt brist på andra filmer och serier att köpa istället.
Nice med filmerna för 119kr från Nordisk Film, det ger lite hopp om att priserna är påväg neråt för lite äldre filmer iaf. Men är lite surt att nya filmer kostar 249kr, hade nog sålt betydligt bättre om dom satte nya filmer till 199kr. Skulle gärna se en lösning där man kunde välja, bara filmen 149-199kr eller filmen plus allt krimskrams som extramaterial för 199-249kr. Har på sin höjd kikat på extramaterial på 10% av mina filmer. Brukar ni andra kika på allt extramaterial?
Postad 19 augusti 2009 - 17:57
För mycket "klappa varann på axlarna" och PR skit på de flesta utgåvorna tyvärr.
Jepp äldre titlar borde ligga på runt 149: spänn.
Men en ny kan jag faktiskt lätt lägga 249 spänn på.
Iallafall med tanke på att detär en engång summa och man kan glädja sig åt filmen i MÅNGA år framöver, jämfört med om jag lägger pengarna på öl och pizza som man efter ett toa besök ändå inte får nån behållning av

Postad 19 augusti 2009 - 18:23
Deras BD utgåvor håller lika hög klass som de amerikanska versionerna då de kör med samma masters och DTS-HD MA ljud i toppklass. Testa "30 days of Night" och "Red Cliff" t.ex. som har betydligt bättre bild än vad t.ex. Warner och FOX har på många av deras titlar.
Kolla upp recensioner på deras BD utgåvor om du inte tror mighehe
Tyvärr tycker jag det är svårt att hitta recensioner av svenska utgåvor som tar upp ljud och bild på ett bra sätt. Och jämförelser med andra utgåvor förekommer knappast alls.
Red Cliff har jag i en fin Hong Kong utgåva, tror knappast Nordisk film slår den på fingrarna.
Postad 19 augusti 2009 - 18:35
Har inte provat någon av deras BD men efter att deras DVD utgåvor blev allt sunkigare slutade jag helt att köpa deras utgåvor. Så jag utgår ifrån att de är skräp tills motsatsen bevisats.
Med den inställningen så...

Postad 19 augusti 2009 - 18:40

Även Scanbox håller topp kvalité på BD, iallafall efter den första releasen, då även dom kör med samma masters som i USA, och bl.a. "Taken" och "Forbidden Kingdom" är så skarpa att man nästan gråter av lycka.
Helt utan pixel och komprimerings fel

Så döm inte ut bolagen pga deras usla DVD mastringar, den tiden är förbi nu i HD eran

Postad 19 augusti 2009 - 19:02

hoppas man hittar den för 99 inom en snar framtid.
Postad 19 augusti 2009 - 19:40
Med den inställningen så...
. Hur skall du bli bevisad om du inte provar.
Nej tack, jag har köpt film på DVD i snart tio år så jag är rätt trött på att nosa på skräp. Någon annan kan få prova om de tycker det är kul att chansa.
Så döm inte ut bolagen pga deras usla DVD mastringar, den tiden är förbi nu i HD eran
Om det vore så väl, hur var Outlander nu igen, fin utgåva?
Taken är för övrigt en Paramount utgåva och bara distribuerad av Scanbox.
Postad 19 augusti 2009 - 22:34
Nej tack, jag har köpt film på DVD i snart tio år så jag är rätt trött på att nosa på skräp. Någon annan kan få prova om de tycker det är kul att chansa.
Du borde byta avatar

Fantastiska nyheter med 119 kr-utgåvorna. De är redan bokade på Discshop. Äntligen tar det betalt som de borde på gammal, men bra, skåpmat som de flesta har på DVD redan. Mina byten från DVD till BD har kostat mig en förmögenhet hittills.
Postad 20 augusti 2009 - 01:31
dock inte den Bigelowfilm jag helst vill se på BD, strange days skulle jag ge väldigt mycket för en bra utgåva av...
Postad 20 augusti 2009 - 06:23
Eller är den svenska utgåvan rätt ok?
Desamma med Inside och Frontiers om man skulle hitta dom av några andra än nobel?
Redigerat av Binks, 20 augusti 2009 - 06:25.
Postad 20 augusti 2009 - 12:19
Desamma med Inside och Frontiers om man skulle hitta dom av några andra än nobel?
Har inte stött på några andra BD utgåvor av "Inside" och "Frontier", men förutom att det är 1080i/25p så är dom klart värda att köpa

Fransmännen vet hur man gör brutala skräckfilmer, jämfört med Hollywoods teen trams

Postad 20 augusti 2009 - 12:52
Har inte stött på några andra BD utgåvor av "Inside" och "Frontier", men förutom att det är 1080i/25p så är dom klart värda att köpa
Fransmännen vet hur man gör brutala skräckfilmer, jämfört med Hollywoods teen trams
Footsoldier då? Den är ju av Nobel med sina 1080p25, men finns även i uk fast för 20-30kr mer.
Om de är värt att importera eller om de går lika bra med svenska Nobel släppet.
Postad 20 augusti 2009 - 15:31
det största problemet med den engelska är att den så vitt jag vet inte ens har engelsk text, och det sluddras och snackas en hel del slang i den. tycker man inte det gör något är nog den brittiska bättre på alla plan.Footsoldier då? Den är ju av Nobel med sina 1080p25, men finns även i uk fast för 20-30kr mer.
Om de är värt att importera eller om de går lika bra med svenska Nobel släppet.
Postad 20 augusti 2009 - 17:41
strange days skulle jag ge väldigt mycket för en bra utgåva av...
Bra vet jag inte om den är men det finns en tysk utgåva...

Redigerat av HD-Ready, 20 augusti 2009 - 17:47.
Postad 20 augusti 2009 - 19:41
det tipset tackar vi för! hade helt missat att den skulle släppas.Bra vet jag inte om den är men det finns en tysk utgåva...
EDIT:

hittade just en trevlig spoiler på amazon. från listan på extramaterial på kommande (November) Fight Club-utgåvan:
Features: • New HD Master Supervised step-by-step by director David Fincher
Exclusive to Blu-ray:
• A Hit in the Ear: Ren Klyce and the Sound Design of Fight Club--an interactive experience introduced by the sound designer Ren Klyce, in which the user can mix the sounds of selected scenes of the movie.
• Insomnia Mode: I am Jack’s search Index--a new navigation mode, that allows the user to tag any topics during the movie and access to all content available in the disc that refers to the tagged topic.
• Flogging Fight Club--backstage at the Spike TV Awards: Hangout with Brad Pitt & Edward Norton in the Green Room shortly after being inducted into the Spike TV “Guy Movie Hall of Fame”.
En ny master tackar vi för. trodde faktiskt inte det skulle hända.
Redigerat av outdoor_miner, 21 augusti 2009 - 00:19.
Postad 22 augusti 2009 - 11:23
Postad 22 augusti 2009 - 13:38
Det är vad som syns på baksidan av 'Män som hatar kvinnor' på olika Internetbutiker.
Har dom inte någon som korrekturläser längre?
Postad 22 augusti 2009 - 15:34
Har dom inte någon som korrekturläser längre?
Längre? Har dom väl aldrig haft?
Postad 22 augusti 2009 - 16:28
Nov 20 th
Undvik Near Dark!
Den är DNR:ad utav ****, Anchorbay´s THX utgåva på DVD är MYCKET bättre då den har DETALJER

Postad 22 augusti 2009 - 19:59
Ska koncentrera mig på nya filmer, Criterion och liknande istället tills bolagen lär sig. Det tog många år på DVD så det lär väl bli likadant nu...
Postad 22 augusti 2009 - 23:17

Postad 22 augusti 2009 - 23:30

Den som inte frågar får inget veta!

Postad 22 augusti 2009 - 23:33
Jag vet inte heller, jag tolkar det som skitfilmer...Vad menas med katalogtitlar? Är införstådd i vad både en katalog och titel är men tillsammans vette tusen vad det blir
Den som inte frågar får inget veta!
Är det bra gamla filmer kallar jag dom iaf för klassiker

Postad 22 augusti 2009 - 23:40
Postad 22 augusti 2009 - 23:44

Postad 23 augusti 2009 - 14:46
Forrest Gump släpps ju ganska snart också i en "Sapphire Series". Hoppas inte dom pajjar den
Ja det skulle nog svida ännu mer än att Gladiator blir skit.
Postad 23 augusti 2009 - 22:22
Postad 24 augusti 2009 - 16:46
Postad 24 augusti 2009 - 16:53
Jag tycker vi ska berömma Disney som faktiskt tar formatet på allvar och sällan släpper en dålig utgåva (enstaka har väl hänt). Jag kan inte tänka mig att barnfamiljer springer benen av sig för att köpa blu-ray till ungarna så det är nog mest vi entusiaster och samlare som har glädje av det.
Postad 25 augusti 2009 - 12:12
PQ 5/5
AQ 5/5
http://www.highdefdi...ws.com/?p=24351

Postad 25 augusti 2009 - 18:48
Sara K. skivan distar till och med sången på,jag trodde det hade blivit fel på min anläggning men icke.
/Mats
Postad 25 augusti 2009 - 20:37
Postad 25 augusti 2009 - 20:43
Jag beställde denna tillsammans med ett par andra BD titlar tidigare idag och efter att ha kollat både Highdefs & Blu-ray.com:s recension av detta släppet blev jag smått förvirrad, Highdef ger ju knappt 2 av 5 medans Blu-ray.com gett nästan 5 av 5 för bildkvaliten?
Vad säger ni som äger denna, bättre än tidigare DVD släpp?
Postad 25 augusti 2009 - 21:24

Anledningen till att vissa ger bilden kasst betyg har att göra med att det är den nyremastrade versionen som ligger på skivan som har annorlunda färgfilter i nattscenerna än i de äldre versionerna, och enligt många en sämre version pga detta. Förutom denna ändring, som man knappt kommer att lägga märke till om man inte sett den äldre mastern 1000gr så är det helt klart det bästa den nånsin sett ut tidigare med bra skärpa

Postad 25 augusti 2009 - 21:33

Postad 27 augusti 2009 - 16:16
samt snorbilligt.
http://www.discshop....t.php...y&&ref=
Redigerat av henke007, 27 augusti 2009 - 16:16.
Postad 27 augusti 2009 - 16:20
Hurra för svenska släppet av Rocky boxen med ett coverart att stå ut med
samt snorbilligt.
http://www.discshop....t.php...y&&ref=
100 spänn styck är billigt

Postad 27 augusti 2009 - 16:22
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar