Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 January 2010 - 23:35

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

Precis. Funkar bra om hela ljudboken är i en fil... Men så är ju inte det så ofta.
Fler tips önskas.

Jag använder ett program för att skapa en stor mp3 fil till ljudböckerna.. lyssnar iofs i min ipod. mycket smidigare än ett par hundra små filer..

Merge MP3 gratis program

Har de bytt adresser till - devel, extras och maemo.org katalogerna?
Prövar uppdater apps men då får jag en röd text som säger något om fel adress och timed out server hej och hå.

De har funkat tom några dagar sedan, maemo.org fick jag det medelandet med för en vecka sedan.

Tacksam för hjälp.

Maemo servrarna ligger nere sedan igår, det var något som skulle fixas och det har dragit ut på tiden.

Postad 17 January 2010 - 00:23

Icee
  • Icee
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

Har någon testat den här laddaren?

Airnergy

Verkar ju vara rätt bra laddningskapacitet på den också? Hoppas man kan ladda mobilen direkt via wlan!

EDIT: Såg att den skulle komma till sommaren!

EDIT2: Kan ju knappast inte fungera särskilt bra då signalen max får vara på 0,1W och vårat kära BL5J har typ 5 Wh vilket skulle innebära att det tog 50h att ladda telen enbart via wifisignalen... Och det är ju knappast inte troligt att verkningsgraden är 100%.... Men den skulle kanske kunna fungera som ett "ständigt" uppladdad nödladdare...

Nokia skall jobba på något liknande tillsammans med tror det vara Panasonic. Skall vara klart till sommaren och börja byggas in i telefoner. Så yes det är på gång. Iden är ju att den laddar så fort den har en signal vilket skulle göra att man slipper bry sig om att lada telefonen mera :D

Postad 17 January 2010 - 01:10

Billy Broms
  • Billy Broms
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

någon här som vet varför det inte går att kolla på serier på sofavision. tv längre som nån länka till för ett tag sedan. funkade utmärkt innan uppdateringen, men nu bara ljud? va fan

Du kan inte strömma någon video längre, inte ens i ditt interna nätverk, än mindre från någon extern källa. Vet inte om någon lösning på detta men något befintligt decoderpack löser inte problemet i alla fall. Det är dock rapporterat som en bugg så förhoppningsvis jobbas det på det.

Postad 17 January 2010 - 09:33

t_jungbark
  • t_jungbark
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jag kan streama från svtplay utan problem, så det fungerar iaf.

Postad 17 January 2010 - 11:51

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

Du kan inte strömma någon video längre, inte ens i ditt interna nätverk, än mindre från någon extern källa. Vet inte om någon lösning på detta men något befintligt decoderpack löser inte problemet i alla fall. Det är dock rapporterat som en bugg så förhoppningsvis jobbas det på det.

Det stämmer! Det är ju helt sjukt. Det går inte att spela från Tversity heller!!!
Hur kan dom missa detta när dom gör uppdateringen. Det är ju inget litet fel, det är ju gigantiskt!

En kort fråga till bara:
När jag satt på mitt invisible shield igår så fick jag som ett kluster av små bubblor. Kommer dessa gå bort?

Redigerat av Unregistered6144aa51, 17 January 2010 - 11:51.

Postad 17 January 2010 - 17:54

Unregistereddacb5a1e
  • Unregistereddacb5a1e
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Jag har fått problem med microb den funkar på 3g nätet med telia utan problem öppnar sidor fort och bra.
MEN via mitt wlan hemma har den slutat att fungera. Har testat flera wlan med min n900 och den säger "microb kan inte hitta severn". Skrivit url manuellt också samma sak.
Kopplar jag över till mobilsurf så funkar allt klockrent.
Vad är problemet ????? Någon !!!

//A.

Postad 17 January 2010 - 18:38

adamfoppa
  • adamfoppa
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

okej, hoppas de löser detta fort. otroligt att de kan göra en sån miss. tack för ditt svar!

Postad 17 January 2010 - 21:29

vaniljplasma
  • vaniljplasma
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Ser på prisjakt att vissa affärer anger 10:e februari som lev. datum! Va fan..

Postad 17 January 2010 - 23:00

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
Hej jag undrar om någon har testat speed test på sin N900 på speedtest.net
Jag gjorde det och använde det trådlösa nätet hemma och på mobilen min dator visar fem gånger snabbare internet trots att det är samma internet.
Vet ni varför det är så? Alltså varför internet på min N900 är så mycket långsammare än på min dator. Testa gräna själva och se hur era resultat ser ut.
//Mobilproffs

Postad 17 January 2010 - 23:21

Icee
  • Icee
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

Jag gjorde det och använde det trådlösa nätet hemma och på mobilen min dator visar fem gånger snabbare internet trots att det är samma internet.
Vet ni varför det är så? Alltså varför internet på min N900 är så mycket långsammare än på min dator. Testa gräna själva och se hur era resultat ser ut.
//Mobilproffs

Jag maxar på både 3g och med Wlan. Men jag har så slö anslutningar på båda då man bor ute på lande.
3g 512
Wlan 2mbit

De är inte så att du har ställt in boxen så den inte skall ge ut full hastighet till vissa apparater?

Redigerat av Icee, 17 January 2010 - 23:25.

Postad 18 January 2010 - 02:14

thompalainen
  • thompalainen
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

En kort fråga till bara:
När jag satt på mitt invisible shield igår så fick jag som ett kluster av små bubblor. Kommer dessa gå bort?

De ska gå bort efter något dygn.

Själv fick jag däremot en massa klet och skräp från plastens klister, då klistret geggade ihop sig, så det ser förjävligt ut.
Dessutom känns hela apparaten som om man svept in den i 2 lager med vulkaniseringstejp.
Tar hellre en bunt repor på skärmen än det här skiten.

Postad 18 January 2010 - 10:24

Unregistereddacb5a1e
  • Unregistereddacb5a1e
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Var köpa penna till N900??? Tapat min !!!
//A.

Redigerat av Unregistereddacb5a1e, 18 January 2010 - 10:24.

Postad 18 January 2010 - 10:37

Unregistered86d0fe55
  • Unregistered86d0fe55
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

//Mobilproffs

har precis samma som dig fem gånger mer på datorn så max 10 mbit ner och 2,5 upp på mobilen...
fel av mig mobil skicka 6.29 ta emot 9.11 dator skicka 8.30 ta emot 83.01 mbit/sek...

Redigerat av Unregistered86d0fe55, 18 January 2010 - 17:14.

Postad 18 January 2010 - 15:24

t_jungbark
  • t_jungbark
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jag testade med bredbandskollen och fick nedladdningshastighet på typ 8mbit/s från telen. På datorn får jag cirka 9,5. Laddar ner med hastigheter runt 0,8mb/s vilket jag inte klagar på, från telen alltså.

Redigerat av t_jungbark, 18 January 2010 - 16:22.

Postad 18 January 2010 - 16:12

pivic
  • pivic
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Tre har just uppdaterat N900-sidan och skriver nu att leverens är vecka 4.

Postad 18 January 2010 - 16:22

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

//Mobilproffs

Man kan inte jämföra en surfplatta med en riktig dator, den har ju bara 54mibit wlan
Står på produktsidan att den klarar Max 10/1 Mbit, dock får jag konstigt nog ut ca 11/14 Mbit när jag testar över mitt wlan
Kör med en Netgear WNDR3700 och telia fiber 100/10 lina

Postad 18 January 2010 - 16:56

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Man kan inte jämföra en surfplatta med en riktig dator, den har ju bara 54mibit wlan
Står på produktsidan att den klarar Max 10/1 Mbit, dock får jag konstigt nog ut ca 11/14 Mbit när jag testar över mitt wlan
Kör med en Netgear WNDR3700 och telia fiber 100/10 lina

Jag jämför inte på det viset, men jag tycker att det är ändå en intressant koll.
Jag har telia fiberlan 100/100
Och på min telefon får jag ca 2mbps medan på min dator får jag ca 11mbps
//Mobilproffs

Postad 18 January 2010 - 17:20

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Jag jämför inte på det viset, men jag tycker att det är ändå en intressant koll.
Jag har telia fiberlan 100/100
Och på min telefon får jag ca 2mbps medan på min dator får jag ca 11mbps
//Mobilproffs

du borde ju kunna få ut 10 iafl, men det påverkar en hel del vad man har för router

synd att 3g hastigheten är så usel, får bara ut runt 0,5
har 3s 5Mbit mobilsurf, ngn som får bättre resultat?

Redigerat av SRICE, 18 January 2010 - 17:22.

Postad 18 January 2010 - 17:21

Unregistered86d0fe55
  • Unregistered86d0fe55
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
förresten någon som har hört något om nokia pc suite om det ska uppdateras snart eller om man ska ta en äldre version som funkar bättre ahr ju vissa sagt!?!? för nu funkar ju knappt ingen synk...
Tele2 down 1.53mb/s up 0.45mb/s speedtest
brebandstest up 1.92mb/s down 1.01mb/s

Här skriver dom lite om spelet doom http://nomadsnirvana.com/ :)

Redigerat av Unregistered86d0fe55, 18 January 2010 - 18:14.

Postad 18 January 2010 - 17:23

buxxer
  • buxxer
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Pixmania påstår sig ha den i lager nu. Priset var dock inte det mest attraktiva.

http://www.pixmania....p;CodePromo=oui

Postad 18 January 2010 - 18:02

daviden
  • daviden
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Fick UIQ-vibbar av N900 Maemo-UI de få dagar jag orkade med telefonen.
Tangentbordet känns ihopKLÄMT, bra respons i knapparna men dålig placering.
Vem vill, år 2010, använda en penna till sin mobil? Symbian S60v5 går iaf. att använda utan penna pga relativt fingervänliga pet-områden, på N900 blir det plockepinn om man går djupare in på telefonen.

Enda som imponerade på mig var faktiskt webbläsaren, dock räcker det inte ända fram + att både Android och iPhone slår den på fingrarna där.

Programutbudet ska vi ju inte ens prata om. Utvecklare världen över får nog se till att börja koda program, annars är N900 är en död telefon.

Hoppas ni som köpt känner er nöjda iaf. :)

Postad 18 January 2010 - 19:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Vem vill inte använda penna 2010? :)

Tycker att alla normala inställningar ska funka med fingrarna men penna är ju guld i vissa situationer

Kalas när man kör monkey island eller liknande ;)

Hmm...Vars menar du att man behöver penna?

Tror inte jag sett nått i de videos jag sett

Så du menar att iphones webbläsare är bättre ?
på vilket sätt ?
att den inte klarar flash eller att man måste scrolla åt alla håll när man surfar?

undrar även hur androids webbläsare är bättre?

Detta är ett extremt viktigt område för mig så förklara gärna

edit
däremot håller jag med till viss del angående program...
dock så ser jag hellre få men bra appz än 90k Ifart å babyshake å dyligt

Redigerat av moparman, 18 January 2010 - 19:37.

Postad 18 January 2010 - 19:47

daviden
  • daviden
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Vem vill inte använda penna 2010? :)

Tycker att alla normala inställningar ska funka med fingrarna men penna är ju guld i vissa situationer

Kalas när man kör monkey island eller liknande ;)

Hmm...Vars menar du att man behöver penna?

Tror inte jag sett nått i de videos jag sett

Så du menar att iphones webbläsare är bättre ?
på vilket sätt ?
att den inte klarar flash eller att man måste scrolla åt alla håll när man surfar?

undrar även hur androids webbläsare är bättre?

Detta är ett extremt viktigt område för mig så förklara gärna

Safari för iPhone och Androids browser är väldigt lika - så dem kan vi behandla som en i denna jämförelse.
Först och främst klarar N900's läsare av flash, och det var väl lite det som imponerade på mig. Sen är det väl inte så mycket mer.
Jag tycker att den renderar sidorna för sakta, skärmen känns på tok för liten också. Sen att portrait mode inte är default, utan en "hidden feature" är bara skrattretande. Du måste alltså tryck in en tangentkombination för att få den i portrait mode.
Sedan kan jag ha fel på min N900, men när jag scrollade så såg jag grafikfel som ter sig precis som en film som körs på en display där bilden inte hinner uppdatera sig snabbt nog - "avhuggen" bild så att säga. Tycker även att den visar lite för mycket rutnät (d.v.s. yta som inte fyllts upp med webbsidan än) för lång tid vid scrollning. Får hoppas att det är något Nokia löser i firmware-update.

Postad 18 January 2010 - 19:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Nu är ju en jämförelse med iphone en extremt dålig sådan...

iphone har ju typ halva upplösningen att visa+att den inte visar flash

Postad 18 January 2010 - 19:56

daviden
  • daviden
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Nu är ju en jämförelse med iphone en extremt dålig sådan...

iphone har ju typ halva upplösningen att visa+att den inte visar flash

...och ändå känns iPhone-skärmen rejält mycket större i praktiken.
Dock har du en poäng, så vi kan köra på random Android-mobil med liknande upplösning. :)

Postad 18 January 2010 - 19:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Säger inte emot dig då..
ingen aning om skillnaden där :)

Postad 18 January 2010 - 21:38

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Min 3g hastighet enligt bredbandskollen är (Telia)
skicka 1,18
ta emot 8,69

Redigerat av MagnusBio, 18 January 2010 - 21:40.

Postad 18 January 2010 - 21:50

Icee
  • Icee
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

Fick UIQ-vibbar av N900 Maemo-UI de få dagar jag orkade med telefonen.
Tangentbordet känns ihopKLÄMT, bra respons i knapparna men dålig placering.
Vem vill, år 2010, använda en penna till sin mobil? Symbian S60v5 går iaf. att använda utan penna pga relativt fingervänliga pet-områden, på N900 blir det plockepinn om man går djupare in på telefonen.

Enda som imponerade på mig var faktiskt webbläsaren, dock räcker det inte ända fram + att både Android och iPhone slår den på fingrarna där.

Programutbudet ska vi ju inte ens prata om. Utvecklare världen över får nog se till att börja koda program, annars är N900 är en död telefon.

Hoppas ni som köpt känner er nöjda iaf. :)

Berätta för mig var du ansåg använda pennan. Vet ingen stans i hela telefon man behöver pennan.
Om man läser forum och inte årkar Zooma då man skall byta sida kan de vara trevligt, men jag träffar rätt utan penna ändå, den behövs inte.

Berätta också vad du saknar för program, inte för något annat men jag är nyfiken ;)

Angånde webläsaren så jämför jag med farsans Ipod och den hackar mera då jag är inne på t.ex
Expressen.se och är blir välidigt tungladdad. Men de är trevligt med olika åsikter.

Redigerat av Icee, 18 January 2010 - 21:51.

Postad 18 January 2010 - 22:39

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Det är rätt uppenbart att Iphone och N900 riktar sig till lite olika typer av användare. Jag för min del som har haft min N900 i över en månad nu skulle aldrig byta min telefon mot en iphone för allt smör i småland. Jag är van användare av iphone och har testat den grundligt och kan säga att N900 fullständigt spöar skiten ur dess webläsare, håller inte alls med daviden.

Och angående pennan, gränssnittet är fingeranvändarvänligt och pennan behövs verkligen inte i menyer eller så, men är väldigt bekväm att ha i vissa situationer. Exempelvis på webben där man på iphonen är tvungen att skrolla in hela tiden för att trycka på en knapp eller läsa något - något som inte behövs på N900 tack vare dess penna och bättre upplösning.

Angående applikationer kan jag bara säga: Chilla... De kodar sig inte själva på en vecka ^^

Men som sagt, vad man tycker om bäst varierar nog mycket från person till person.

Postad 18 January 2010 - 23:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Frals_

Hur känns det att nästan vara en rockstar :)

Läste just att du är nämnd i Ari Jaaksi's Blog...
med under nyheter på förstasidan..maemo.org

Keep up the good work

Postad 18 January 2010 - 23:54

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Frals_

Hur känns det att nästan vara en rockstar :)

Läste just att du är nämnd i Ari Jaaksi's Blog...
med under nyheter på förstasidan..maemo.org

Keep up the good work

Yes, indeed. start jobbat frals, Hexagon och alla andra som gör den här apparaten mer trivsam!

Postad 19 January 2010 - 00:04

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Helt klart...

Fasen att man ska vara oduglig till att programmera ;)

Skulle finnas en guide for dummies ...

Typ den här boken och den här ska du ha..
Detta häfte med uppgifter..
Sen steg för steg :)

Postad 19 January 2010 - 02:15

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
Jag tycker att man borde ha ett litet forum eller en liten sidan för alla nybörjare som ville göra lite mer med sin N900. Jag gillar min N900 men skulle gärna vilja utforska den mer. Men man blir ju lite skeptisk när man får läsa om alla problem som dyker upp så fort man gör något lite snett. Finns det ingen form av guide för verkliga nybörjare där man får information om hur allt fungerar hur man installerar deb program, hur man formatera telefonen så att den blir som ny och lite annat sånt roligt.
Sen undrar jag över en annan sak, finns det inget kartprogram till N900. det som följer med har ju ingen röstnavigering, hade tänkt att använda den som navigator, vet någon vad man kan installera?
//Mobilproffs

Postad 19 January 2010 - 07:18

Unregistereddacb5a1e
  • Unregistereddacb5a1e
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Ingen som har strul med webläsaren microb i wlan??
min lägger av på wlan och fungerar 100% felfritt på 3g nät.
Någon ???

//A.

Postad 19 January 2010 - 08:49

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Angående inlägget om navigeringsprogam som någon tog bort(?) håller Sygic på att utveckla ett röstnavigeringsprogram som kommer att släppas när som helst, kanske idag tom. Mer finns att läsa här: http://talk.maemo.or...ead.php?t=34409

Postad 19 January 2010 - 09:46

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Sen undrar jag över en annan sak, finns det inget kartprogram till N900. det som följer med har ju ingen röstnavigering, hade tänkt att använda den som navigator, vet någon vad man kan installera?
//Mobilproffs

Som ovan sa
http://www.sygic.com/
finns en video att titta på så länge

Redigerat av MagnusBio, 19 January 2010 - 09:47.

Postad 19 January 2010 - 09:55

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0

Ingen som har strul med webläsaren microb i wlan??
min lägger av på wlan och fungerar 100% felfritt på 3g nät.
Någon ???

//A.

Testat flasha om den? fabriksåterställning?

Hittade detta

My N900 now connects to my Home Network
I just disabled the Auto-retrieve IP Address option and manually inputted the correct IP address etc. The only problem with this is that this has to be done for every WIFI network that I want to connect to. Which to say the least is annoying.

Läs mer här...Eller fråga om du inte får till det

http://talk.maemo.or...0...r1.1&page=2

Postad 19 January 2010 - 13:23

Ganmar
  • Ganmar
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Min skärm har nyligen börjat bete sig konstigt.

Det är ambient light sensor som i praktiken ska ställa om sig men för mig är det konstigt att den blir mörk när det är mörkt utanför och ljusare när det är ljust ute (kan tyckas att det borde vara tvärtom). Men det verkligt jobbiga är att det tar någon sekund för den att ställa om + att den ställer om sig när man har fingret över vid normal användning.
Är det någon annan här på tråden som upplevt detta och vet ni hur man disablar den här funktionen?
Enda lösningen jag hittat är att ha ljusstyrkan på det högsta men det slukar alldeles för mkt batteri så det är inte ultimalt.

Postad 19 January 2010 - 13:40

Unregistered86d0fe55
  • Unregistered86d0fe55
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
du har ju maemosweden.com som har film hur man flashar om mobilen! den ligger oxå på youtube.com
skärmen ska bli ljusare när det är ljust ute samt mörk när det är mörkt ute man se annars skärmen sämre när det är ljust ute samt ser man skärmen bättre när det är mörkt!

Postad 19 January 2010 - 15:16

tonyjohansson
  • tonyjohansson
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Kalender!

Har lite problem med kalendern....

Gäller födelsedagar.
Har ställt in födelsedagar som synliga i inställningar
Men när jag ska lägga in en nu händelase och vill ha födelsedagar (rosa)
så går det bara att välja n900 och privat, men inga födelsedagar..

Någon som vet??

Postad 19 January 2010 - 16:04

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Det är ambient light sensor som i praktiken ska ställa om sig men för mig är det konstigt att den blir mörk när det är mörkt utanför och ljusare när det är ljust ute (kan tyckas att det borde vara tvärtom). Men det verkligt jobbiga är att det tar någon sekund för den att ställa om + att den ställer om sig när man har fingret över vid normal användning.
Är det någon annan här på tråden som upplevt detta och vet ni hur man disablar den här funktionen?
Enda lösningen jag hittat är att ha ljusstyrkan på det högsta men det slukar alldeles för mkt batteri så det är inte ultimalt.

Jag tycker också att skärmens ljusstyrka ändrar sig efter något konstigt mönster.
Verkar som den har en sensor som skall reglera ljusstyrkan efter omgivande ljus samt och man använt den på några sekunder. Det märks mest om man tex ligger i sängen i ett mörkt rum med en lampa riktad mot telefonen. Då ändrar telefonen ljusstyrka bara man rör den ytterst lite.
Det är dock inte helt optimalt.

Kalender!

Har lite problem med kalendern....

Gäller födelsedagar.
Har ställt in födelsedagar som synliga i inställningar
Men när jag ska lägga in en nu händelase och vill ha födelsedagar (rosa)
så går det bara att välja n900 och privat, men inga födelsedagar..

Någon som vet??

Du får ploppa in datumen i dina kontakter inte i kalendern. Så alla födelsedagar du vill ha med måste finns som en kontakt.
Kalendern fungerar OK, men man kan önska sig mycket mer.
Bara en kalendertyp synkas med outlook.
Jag vill inte ha alarm default inställt och som 15 minuter för varje sak jag lägger in.

Redigerat av MagnusBio, 19 January 2010 - 16:08.

Postad 19 January 2010 - 16:15

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Min 3g hastighet enligt bredbandskollen är (Telia)
skicka 1,18
ta emot 8,69

hmm, känns som det är dags att byta operatör då, piss tre är riktigt less på dom nu, sen är ju deras tjänster på hemsidan nere stup i kvarten.

Postad 19 January 2010 - 16:21

tonyjohansson
  • tonyjohansson
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Du får ploppa in datumen i dina kontakter inte i kalendern. Så alla födelsedagar du vill ha med måste finns som en kontakt.
Kalendern fungerar OK, men man kan önska sig mycket mer.
Bara en kalendertyp synkas med outlook.
Jag vill inte ha alarm default inställt och som 15 minuter för varje sak jag lägger in.

aha... tack så mycket.. liiite synd att man inte kan göra det direkt i kalendern.. men men

Postad 19 January 2010 - 16:22

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Det är iofs ganska logiskt, i dagsljus behövs det mer ljus för att man ska se bra och när det är mörkt så behövs inte så mycke ljusstyrka (personligen blir jag bara bländad då).

Ta en Projector som exempel, har den en låg ljusstyrka så MÅSTE man ha mörkt i rummet för att se nåt, men har den mycket hög ljusstyrka så kan man se bra även i dagsljus.

Så det låter inte som det är ngt fel på din, det är menat att vara så :huh:

Redigerat av SRICE, 19 January 2010 - 19:39.

Postad 19 January 2010 - 20:03

t_jungbark
  • t_jungbark
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Min batteritid är lite konstig...
Innan jag kom ned till Göteborg räckte batteriet ganska precis ett dygn. Men här dör telefonen efter halva dan i skolan och då använder jag den mindre än vad jag gör hemma! Har dock 3G-uppkoppling på hela tiden (tankar ca 5mb/dag), vilket jag inte hade hemma men då hade jag för visso wlan alltid på (och tankade mer). Tar 3G-uppkoppling mer från batteriet än Wlan?
Sen använder jag mig också av programmet SES, System Event Schedular vilket jag inte gjorde hemma. Kan det inverka, ligger ju i devel?

Postad 19 January 2010 - 22:24

Strutten
  • Strutten
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Min batteritid är lite konstig...
Innan jag kom ned till Göteborg räckte batteriet ganska precis ett dygn. Men här dör telefonen efter halva dan i skolan och då använder jag den mindre än vad jag gör hemma! Har dock 3G-uppkoppling på hela tiden (tankar ca 5mb/dag), vilket jag inte hade hemma men då hade jag för visso wlan alltid på (och tankade mer). Tar 3G-uppkoppling mer från batteriet än Wlan?
Sen använder jag mig också av programmet SES, System Event Schedular vilket jag inte gjorde hemma. Kan det inverka, ligger ju i devel?

Du kan installera många konstiga program från Devel, men 3g kommer alltid dra mer batteri än dem...

Postad 19 January 2010 - 23:01

t_jungbark
  • t_jungbark
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Okej, tack för klargörandet. Men frågan kvarstår, drar 3G mer än WLAN?

Postad 20 January 2010 - 10:47

stan1891
  • stan1891
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Inget nytt om telefoner hos andra leverantörer men Nokia store ska få in ett litet antal idag(?) och fler under nästa vecka, då kanske vi får se leveranser till andra också (förhoppningsvis)

Tillfälligt slutsåld. Begränsad volym kommer in 20 samt ytterligare volym 29 januari.

Postad 20 January 2010 - 10:52

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

hmm, känns som det är dags att byta operatör då, piss tre är riktigt less på dom nu, sen är ju deras tjänster på hemsidan nere stup i kvarten.

Fast nu skall ju Tre öka hastigheten till 84 Mbit/s i 3g nätet (från 21 Mbit/s)
undrar var de kommer upp i 84 resp. 21 i hastighet :)

http://www.idg.se/2....bits-i-3g-natet

Postad 20 January 2010 - 12:32

otto zx-7r
  • otto zx-7r
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
ingen vet nått....

VARGEN KOMMER!!!!!
VARGEN KOMMER!!!!!

sten tyst hoss alla

nokia hadde doc fått in n900 med pr1.1 som standard idag

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.