Ölsmakare?
7654 svar till detta ämne
Postad 10 January 2015 - 15:51
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Jag har en Brooklyn black chocolate stout som jag köpte vinter 11-12
Det står limited bottling winter 11-12 på flaskan.
Den har stått i kylskåpet sen dess.
Det står best before september 2014 på den. men en stout på 10% har jag hört man kan lagra väldigt väldigt länge. Över tio år typ.
Vad säger ni? ska jag lita på bäst före datumet på flaskan och hälla ut den eller kan jag lagra den längre?
Postad 10 January 2015 - 19:04
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Det är ju bara att öppna när du känner för det och titta/lukta/smaka. Är det skit är det ju bara att hälla ut
Postad 10 January 2015 - 19:24
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Jag vet, var mer en allmän fråga om hur länge en Stout håller sig.
Vet att Greg beer review på tuben brakar om det ofta att dom kan hålla i 10-15 år utan problem
Postad 10 January 2015 - 19:30
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Det är väldigt olika från öl till öl och stout till stout, finns ingen exakt regel för det. Den lär inte bli dålig men den kommer säkert toppa något år. Jag har själv ett antal flaskor av varje årgång från ca 2009-2010 och framåt.
Postad 10 January 2015 - 21:26
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Ok. Kanske öppnar den nästa jul eller nåt . Vill se om det är någon skillnad på smaken. Inte min favvostout men den går/gick ner
Postad 12 January 2015 - 09:08
Kung Nu
-
Kung Nu
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
Kanske skulle sitta fiiint med ett tv-program om Bärs! Mikrobernas värld Historien om ölMikroberna har varit ansvariga för några av våra mest förödande sjukdomar, men också hjälpt vår överlevnad på jorden. För nästan tio tusen år sedan tillverkades en av våra mest populära drycker med hjälp av mikrober: ölet.
Kan ses på UrPlay eller hämtas med t ex PiratePlayer: http://pirateplay.se...player/get.htmhttp://urplay.se/Pro...Historien-om-ol
Postad 12 January 2015 - 12:59
DevilGod
-
DevilGod
-
Veteran
-
-
1517 inlägg
Jag har testat ett gäng glas från sejdelshoppen. Kom fram till att effekten IPA-glaset ger är att man häller från högre höjd och vätskan får en lite omtumlande resa ned till botten. Den effekten går att återskapa genom att hälla från lite högre höjd. Men annars är det trevliga glas att dricka ur så inget fel i det. Men förvänta dig inget magiskt.
Jag kan ju säga att jag inte är besviken på glasen. De kanske inte gör ölen godare, men de gör den inte sämre och de är riktigt snygga  Helt klart värd uppdatering från gamla IKEA-glas. Invigde dem med BrewDog Abstrakt 13, 14, 15 & 17 - kanske inte helt rätt, men långt ifrån fel också
Postad 12 January 2015 - 13:15
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Jag kan ju säga att jag inte är besviken på glasen. De kanske inte gör ölen godare, men de gör den inte sämre och de är riktigt snygga Helt klart värd uppdatering från gamla IKEA-glas. Invigde dem med BrewDog Abstrakt 13, 14, 15 & 17 - kanske inte helt rätt, men långt ifrån fel också 
Gött att du gillar glasen  Jag tycker också de är trevliga att dricka ur, framförallt gillar jag tjockleken (eller "tunnheten") på glaset. Det enda jag kan störa mig på är sista slurken som har lång väg att vandra ned mot strupen. Är man lite för snabb att hälla så kommer ölen farandes snabbt. Samma problem som med pilsnerglas och veteölsglas. Inget stort problem dock. Vilka IKEA-glas var det? Jag kör mest på vanliga kupor, såna som är vanliga på ölfestivaler. Har bl.a. det som heter ölprovarglas på Sejdelshoppen.
Postad 12 January 2015 - 17:40
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
Postad 12 January 2015 - 18:12
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Postad 12 January 2015 - 18:38
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
Dom som är bäst, om man ser till ett generellt utbud och priser (och frakt)?
Postad 12 January 2015 - 18:43
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Näeh det tycker jag inte, har bara beställt där om dom haft något speciellt hemma som ingen annan har.
Firestone Walker tex brukar dom ha. Men det beror ju helt vad man ska ha för något
Postad 12 January 2015 - 18:50
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
http://www.saveur-biere.com/ råkade jag hitta med som spontant verkar trevlig, och låg frakt. (Dock klart högre pris om man kikar på tex Firestone Walker Pale 31)
Redigerat av dhanjel, 12 January 2015 - 18:51.
Postad 12 January 2015 - 18:52
Jonas_GBG2
-
Jonas_GBG2
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Jag har en Brooklyn black chocolate stout som jag köpte vinter 11-12 Det står limited bottling winter 11-12 på flaskan.
Den har stått i kylskåpet sen dess. Det står best before september 2014 på den. men en stout på 10% har jag hört man kan lagra väldigt väldigt länge. Över tio år typ.
Vad säger ni? ska jag lita på bäst före datumet på flaskan och hälla ut den eller kan jag lagra den längre? 
På en porterprovning jag var på sades att just porter (stout) är en av de få öl som kan lagras och bli bättre av det. Provningshållaren nämnde inget om någon bortre gräns.
Postad 12 January 2015 - 19:14
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
http://www.saveur-biere.com/ råkade jag hitta med som spontant verkar trevlig, och låg frakt. (Dock klart högre pris om man kikar på tex Firestone Walker Pale 31)
Ja det beror som sagt på vad man är ute efter, blir mest Mikkeller och Beergium för mig numera. Etre Gourmet ibland om dom får in några specialare.
Postad 13 January 2015 - 10:10
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
På en porterprovning jag var på sades att just porter (stout) är en av de få öl som kan lagras och bli bättre av det. Provningshållaren nämnde inget om någon bortre gräns.
Instämmer i det, dock varierar lagringstiden från öl till öl men kan också variera från batch till batch. Saker som kvalité på malten, små förändringar i receptet, utbyte, jäsning, mäsktemp o.s.v. kan alla påverka lagringen. När jag provade 10 årgångar av Slottskällans Imperial Stout så var det rätt stora skillnader mellan vissa årgångar. Har för mig att 2007 eller 2006 var bäst då. Det var en dipp nånstans runt 2010-2011 som jag tror beror på batchskillnad före lagringsbarhet. Vet att vissa stouts och porter når en topp efter ett antal år och sen dalar de ju äldre de blir. Rent generellt skulle jag säga, ju sötare och maltigare desto bättre kommer de klara lagring. Appropå lagring så provade jag en 30-årig guezue för ett par år sen. Det var en mycket speciell upplevelse. Den hade fått lite toner som drog åt salt skinka. Jäkligt gott, men frågan är vad jag hade tyckt om ett stort glas. Jag ska förresten hjälpa till att sortera upp en ölkällare ikväll inför en riktig nördprovning. Blir mycket öl som är 10-15 år gamla.
Postad 13 January 2015 - 14:01
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1560 inlägg
När det gäller lagring av stouts o dyl så är det precis som Stefan skriver, allt beror på vad det är för öl. Jag kan dock INTE rekommendera lagring av söta stouter med vanilj & dyl då detta tenderar att försvinna efter bara ett år. Oftast blir inte ölen dålig men har man cravings för sötma & vanilj så är den som bortblåst
Postad 13 January 2015 - 14:04
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Jag ska förresten hjälpa till att sortera upp en ölkällare ikväll inför en riktig nördprovning. Blir mycket öl som är 10-15 år gamla.
Du vet var min brevlåda bor
Postad 13 January 2015 - 15:43
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Postad 13 January 2015 - 23:22
DevilGod
-
DevilGod
-
Veteran
-
-
1517 inlägg
Gött att du gillar glasen Jag tycker också de är trevliga att dricka ur, framförallt gillar jag tjockleken (eller "tunnheten") på glaset. Det enda jag kan störa mig på är sista slurken som har lång väg att vandra ned mot strupen. Är man lite för snabb att hälla så kommer ölen farandes snabbt. Samma problem som med pilsnerglas och veteölsglas. Inget stort problem dock.
Vilka IKEA-glas var det? Jag kör mest på vanliga kupor, såna som är vanliga på ölfestivaler. Har bl.a. det som heter ölprovarglas på Sejdelshoppen.
Ja, de är väldigt lätta iom sitt tunna glas, och överraskande rymliga. Tänkte aldrig på att det stod "0,5 liter"  De IKEA jag hade var inte dåliga, men de var gamla och rejält slitna. Påminde rätt starkt om deras nuvarande ÅRÅVÄRD fast jag inbillar mig att de var lite smalare.
Postad 14 January 2015 - 07:45
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Drack en 15-årig Carnegie Porter igår. Den hade nästan ingen kolsyra kvar men hade istället en väldigt härlig chokladig arom. Mjuk och fin, jag gillade den som sjutton. Men då är ju jag inte så förtjust i kolsyra så att den saknades var snarare en bonus för mig. Den hade lite real ale känsla över sig utan att den kändes "levande" som bra skött real ale gör.
Fick även ett par gamla flaskor Carnegie Porter, tror det var 1987, 1989 och 1999. Vette sjutton om jag kommer öppna de någon gång, de får husera i källaren tills vidare.
Postad 18 January 2015 - 18:08
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Bästa folkölen?
Man skulle ju kunna tro att jag är fuller.....
Postad 19 January 2015 - 08:04
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Den är god men inte bäst.... men viktigast av allt, vad har hänt 17? folle? du som alltid hånar mig när jag dricker denna underskattade dryck
Postad 19 January 2015 - 08:57
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Den är god men inte bäst.... men viktigast av allt, vad har hänt 17? folle? du som alltid hånar mig när jag dricker denna underskattade dryck 
Slut på pengar..... Det var det som hände. Men du förtjänar hån oavsett vad du dricker , så det hänger inte på drycken
Postad 23 January 2015 - 10:16
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4139 inlägg
Ha, ha...dom 20 mest sålda ölen under 2014. Jag köper aldrig nån av dom sorterna. Sofiero på första plats...ha, ha, ha. Bilden visar hyllor med Oppigårds och andra höjdare men 20-listan har inte en ale med.  Jag hittar 3 st på 100-listan jag skulle tänka mig att köpa. http://mittkok.expre...om-saljer-mest/
Redigerat av Buddypresley, 23 January 2015 - 10:29.
Postad 23 January 2015 - 12:28
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Jag brukar faktiskt köpa öl från Abbaye de Sofierou. Använder den ibland i avslutningen av mina ölprovningar. Brukar vara en stor ögonöppnare för många. "Men det här smakar ju inte öl!". "Luktar skinkspad!" o.s.v. Morsan skällde ut mig för hon trodde det var en misslyckad hembryggd.
Postad 23 January 2015 - 15:21
DevilGod
-
DevilGod
-
Veteran
-
-
1517 inlägg
Ha, ha...dom 20 mest sålda ölen under 2014. Jag köper aldrig nån av dom sorterna. Sofiero på första plats...ha, ha, ha. Bilden visar hyllor med Oppigårds och andra höjdare men 20-listan har inte en ale med. Jag hittar 3 st på 100-listan jag skulle tänka mig att köpa. http://mittkok.expre...om-saljer-mest/
Den enda ölen man köpt på listan över det 100 bäst 2014 säljande var nr 75 Brewdog Punk IPA. Trodde fler drack öl som smakar öl nuförtiden.
Postad 23 January 2015 - 17:06
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4139 inlägg
Den enda ölen man köpt på listan över det 100 bäst 2014 säljande var nr 75 Brewdog Punk IPA. Trodde fler drack öl som smakar öl nuförtiden.
Hittade en Jever i kylen som jag avnjuter just nu. Jag såg inte den heller på 100-listan.
Postad 23 January 2015 - 17:57
DevilGod
-
DevilGod
-
Veteran
-
-
1517 inlägg
Var det förresten någon här inne som sökte bryggar-tjänsten som Kulturbryggeriet annonserade om? Det verkar vara rätt skickliga hemmabryggare här i tråden som huserar i Örebro-området.
Postad 23 January 2015 - 18:04
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Sitter på flygplatsen i Umeå och dricker en Staropramen i brist på annat i det klena utbudet. Ingen höjdare men inte heller usel.
Postad 23 January 2015 - 23:03
Unregisteredca15b0a9
-
Unregisteredca15b0a9
-
Forumräv
-
-
703 inlägg
Amager brygghus har varit upp till oppigårds i Hedemora och de ryktas om en välhumlad ipa i det samarbetet.. Den ser ja mkt fram emot...
Postad 24 January 2015 - 08:16
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Var det förresten någon här inne som sökte bryggar-tjänsten som Kulturbryggeriet annonserade om? Det verkar vara rätt skickliga hemmabryggare här i tråden som huserar i Örebro-området.
Jag var aldrig intresserad av att söka men en hembryggare hade nog inte fått jobbet ändå. De var främst ute efter en utbildad bryggare med tekniska kvalifikationer. Jag anmälde dock intresse för ölprovningar och bryggerivisningar och kommer hoppa in och hålla ölprovningar lite då och då. Jag kommer även hålla ölprovningar på Örebro Ölcafé två torsdagar i månaden med start i februari. De har förresten haft en kille på plats och provbryggt. Tror han är där denna vecka faktiskt.
Postad 25 January 2015 - 19:27
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Dricker en Hilliards amber ale nu. köper den lite då och då och har blivit lite av en favorit för tillfället. Tycker den är riktigt god. Lite maltigare än vad jag ofta dricker men ändå en härlig beska i bakgrunden.
Har inte druckit så många amber ale men kan man säga att denna är ganska typisk för stilen?
Kanske skulle brygga mig en sådan. Är igång att brygga en stout om inte allt för länge. kanske blir ett par olika satser
Postad 25 January 2015 - 20:43
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Amber ale är en ganska bred stil som varierar en hel del. Viktigast är att du gillar den och det borde gå att hitta klonrecept på Hilliards Amber Ale om du söker lite. Eller åtminstone hitta vilka ingredienser som gäller så blir det något i samma riktning iallafall.
Postad 25 January 2015 - 20:45
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
ok, ska absolut testa fler i alla fall. har du någon att rekommendera som gärna finns i ordinarie sortimentet.
ska se om jag hittar recept
Postad 26 January 2015 - 07:55
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Jag kommer inte på någon just nu. Amber ale är inte någon favoritstil och de jag provat som ligger topp i världen är inte så lätta att få tag på eller särskilt lika Hilliards variant. Hmm Brewdog 5 AM Saint räknas nog dit när jag tänker efter. Om jag minns rätt är den dock betydligt humligare och maltigare än Hilliards variant och finns i vissa butiker (går att beställa också).
Postad 26 January 2015 - 11:51
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
5 AM saint har jag druckit och den gillar jag
En fråga om hembryggning. Hur länge håller sig star-san? hittar inget bäst före datum på flaskan.
Min har stått i garderoben i alla fall i 2 år. är den fortfarande ok?
Postad 28 January 2015 - 10:29
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Jag har tyvärr inte koll på Star Sans livslängd då vi främst använder klorin. Kanske finns något svar på nätet?
Belgoträffen i Uppsala på lördag. Någon mer än jag som ska dit?
Postad 28 January 2015 - 10:48
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Jag hoppas innerligt kunna ta mig dit. Frugan och svärföräldrarna tycker dock annat. Det är fan att min inte får bestämma över sin egen födelsedag... Två år kvar till gubbe.
Postad 02 February 2015 - 11:20
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4139 inlägg
Grannen ville bjuda på en öl under helgen. Visst sa jag och han slängde fram en burk Åbro 5,2. Men va f*n...den smakade i stort sätt ingenting. Tunnt blask med antydan till majs. Ungefär som att ta vattnet som blir över efter majskolvskoket, bubbla det i Sodastreamern och kasta i en skvätt brännvin. En storsäljare är det också...ofattbart.
Postad 02 February 2015 - 13:05
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Drack en Schneider Weisse Mein Grünes Tap 4 i helgen. Tyskt veteöl. Väldigt god.
Känner att jag vill köra lite mer veteöl, några tips?
Postad 02 February 2015 - 13:31
Unregisteredd6957fbe
-
Unregisteredd6957fbe
-
Veteran
-
-
1625 inlägg
Weihenstephaner är ju mumma. Och Schneiders Tap 6 är riktigt fin, dock lite starkare eftersom det är en bock.
Postad 02 February 2015 - 13:32
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Drack en Schneider Weisse Mein Grünes Tap 4 i helgen. Tyskt veteöl. Väldigt god.
Känner att jag vill köra lite mer veteöl, några tips?
I samma stil som Schneider finns även Weihenstephaner och Franzizkaner. De tre tycker jag håller ungefär samma klass. Weihenstephaner är världens äldsta bryggeri förresten. Sen finns ju Aventinus som är en vetebock. Funderar på om det finns någon dunkel men kommer inte på något namn. Kristall-ölen har jag inte förstått poängen med, filtreringen gör att de tappar allt som jag älskar med hefe-weizen.
Postad 02 February 2015 - 15:47
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Tackar för tipsen! Skriver upp dem till nästa gång jag ramlar in på systemet.
Postad 03 February 2015 - 09:13
DevilGod
-
DevilGod
-
Veteran
-
-
1517 inlägg
Grannen ville bjuda på en öl under helgen. Visst sa jag och han slängde fram en burk Åbro 5,2. Men va f*n...den smakade i stort sätt ingenting. Tunnt blask med antydan till majs. Ungefär som att ta vattnet som blir över efter majskolvskoket, bubbla det i Sodastreamern och kasta i en skvätt brännvin. En storsäljare är det också...ofattbart.
Du bjuder väl igen med en DIPA?
Postad 05 February 2015 - 23:05
Danke
-
Danke
-
Forumräv
-
-
734 inlägg
Jag tycker folkölen från butik, med namnet Best Bitter från Gotlands bryggeri er god för priset...
Visst föredrar jag sjelv en god IPA, vårat norska öl grusar ert svenska på alt unntagen priserna...
Men Åbro 5,2 er da en helt ok pilsner, lagat för at styrtas ner, jag ser ingen som helst förskjell på giganter som teks Heineken, Carlsberg og Åbro eller etc.. Faktsisk tycker jag Åbro og Småland er bettre enn Heineken som er utrolig tunn på smak..
En god lager med stil er til eksempel Mikeller the American way, eller norska Schous pilsner från Oslo, men den är svår att få tag på.
Redigerat av Danke, 06 February 2015 - 17:07.
Postad 06 February 2015 - 14:16
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Grusar vette fan men Norge har nog lite högre medelbetyg i min bok också. Men Sverige har en större bredd och framförallt fler bryggare. Tyvärr innebär det också en massa undermåliga bryggerier vilket drar ned betyget.
Angående lågalko-öl så sitter jag med en Celt Experience La Téne just nu. Faktiskt inte alls tokig, något för kraftig beska mot den lätta kroppen men jag gillar den humliga touchen ölen har.
Postad 06 February 2015 - 17:13
Danke
-
Danke
-
Forumräv
-
-
734 inlägg
Jag gillar Slottskällans och Mohawk och Electric Nurse, det e ölbryggerier från Sverige som jag respekterar, men det fattas endå lite från norska som Kinn och Nögne Ö, Ägir.... Men jag har vel nemd det förut.
Jag gillar absolut inte Oppigård eller St.Eriks, jag har smakat några ok från Sigtuna.....
Jag tror det jag inte gillar med svenska öl är at dom er överfiltrerade, sjelv inte i dom jag gillar hittar jag nåt jestrester i båtten. En Kinn eller Nögne är absolut inte filtrerade, och många gillar inte grums i ölet. Sjelv tycker jag det ger mera smak, enn om man inte får sista supen..
Redigerat av Danke, 06 February 2015 - 17:29.
Postad 06 February 2015 - 17:20
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Det finns gott om ofiltrerad svensk öl. Tror de flesta bara kallkraschar, är nog bara de största som filtrerar. Har faktiskt inte helt koll på det. Men det är oftast flaskjäsning som ger bottensediment. Jag hembrygger och de öl som tappas från fat får ingen bottensats.
Men har du provat något från t.ex. Malmö Brygghus, Brekeriet, Omnipollo, Brewski, Höganäs, Närke Kulturbryggeri, Monks Café, Beerbliotek, Dugges och All In Brewing? Det var de första jag kom på. Kanske något från den här sidan: http://www.ratebeer....try/sweden/190/
Postad 06 February 2015 - 17:23
Danke
-
Danke
-
Forumräv
-
-
734 inlägg
Det finns gott om ofiltrerad svensk öl. Tror de flesta bara kallkraschar, är nog bara de största som filtrerar. Har faktiskt inte helt koll på det. Men det är oftast flaskjäsning som ger bottensediment. Jag hembrygger och de öl som tappas från fat får ingen bottensats.
Men har du provat något från t.ex. Malmö Brygghus, Brekeriet, Omnipollo, Brewski, Höganäs, Närke Kulturbryggeri, Monks Café, Beerbliotek, Dugges och All In Brewing? Det var de första jag kom på. Kanske något från den här sidan: http://www.ratebeer....try/sweden/190/
Nej, jag har inte provat dom. Det är sällan att jag bestellar öl, plukkar bara från hyllorna på Systemet. Men jag får vel forsöka bestella... Omnipollo Nebuchadnessar har dom jo på systemet i Strömstad der jag bor, men aldri fattat hva det var for nogåt. Er det en IPA? Brekeriet är utsoljd, har bestellt en Brewski, en Höganäs, Jag ser at mitt system har Dugges och Omnipollo, men dom skulle ha behövd min syrras ekspertis som grafisk designer, helt urussel informasjon på flaskorna.... Men takk, nu får jag venta å se om jag får skickat öl hit på bolaget, Omnipollo och Dugges er noterad...
Redigerat av Danke, 12 February 2015 - 21:36.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|