Menar du glapp i handkontrollen eller fps freeksen? Om det är Fps freeksen är det väl bara att kontakta Fps freeks och få nya?One! Kan vara måndags ex, men fler som rapporterat detta.
Redigerat av montish, 11 February 2014 - 14:01.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
6 relaterade trådar
Postad 11 February 2014 - 13:59 Menar du glapp i handkontrollen eller fps freeksen? Om det är Fps freeksen är det väl bara att kontakta Fps freeks och få nya? Redigerat av montish, 11 February 2014 - 14:01. Postad 11 February 2014 - 15:27
Xbox One Stereo Headset Adapter due 'early March'
Postad 11 February 2014 - 15:28
Skickar en länk oxå.
http://majornelson.c...dapter-details/ Ingen update idag till X1 utan senare i veckan. Den var inte klar ännu. Redigerat av Unregistered9a1f280a, 11 February 2014 - 15:30. Postad 11 February 2014 - 15:55
Tror man tolkat texten från MS fel. Ska inte behöva kopplas en optisk kabel från Xboxen till adaptern. Ska räcka med att koppla headsetet direkt till kontrollen på samma sätt som till DS4:an. Bara att man får ljudkontroll till både chat och game nu.
Postad 11 February 2014 - 16:34
what? du kan ju omöjligen få surround i hörlurarna då. jag vill ju bara åt en separat mic-kontakt så jag kan använda mina riktiga lurar (som kräver optiskt till RF-sändaren) Edit: MS egna lurar kopplas säkert direkt till kontrollen ja, men alla andra 3:e parts tillverkade som Turtle Beach t.ex kopplas via RCA eller Optiskt och chatten via kontrollen/adaptern Tinboy's citat förklarar det bra
det glappar i tumspakarna på ONE kontrollen, men det blev mer tydligt med påbyggnaderna. så jag löste det genom att göra hålet mindre som på min bild. Redigerat av SKIBBE, 11 February 2014 - 16:39. Postad 11 February 2014 - 16:42
Turtle Beach nya för Xbox One ska räcka med att koppla in i kontrollen för att få surround. Iaf om man kollar på deras förklaring av de nya headseten från CES. Nu var det inte det jag menade angående texten. För läser man originaltexten på news.xbox.com så står det inte alls så. Dessutom verkar den texten vara fel med då det ser it som om man tagit en standardtext men missat att ändra om lite. Postad 11 February 2014 - 16:48
Okey, jag menade ju såklart deras äldre, som jag hoppas att dom inte bara pissar på oss kunder med, då det endast krävs en adapter för chatten att dom skall fungera. Annars får man väl vänta på nån 3:e part adapter om det nu inte stämmer. köpte ju mina för 2800kr när BLOP2 släpptes vill ju inte kassera dom redan.. Edit: spanade TB's hemsida nu, dom hade ju nåt One uppdate program tills den 14:e jan då man kunde köpa ett headset som funkar till 360 sen få adaptern gratis när den väl släpptes, och det betyder ju att det kommer en adapter för deras headset för 360 till One http://www.turtlebea...014/accessories längst ner på den sidan finns en bild på den iaf. Redigerat av SKIBBE, 11 February 2014 - 16:52. Postad 11 February 2014 - 18:45
Tror ni någonsin att X1an kan ha likadana spec som PS4 på tredjeparts spel i framtiden som det ser ut nu så är det ju antigen upplösningen som är lägre eller fps.Har ingen vidare koll men är verkligen X1 så mycket sämre än PS4 rent hårdvarumässigt ????
Postad 11 February 2014 - 19:11
Skibbe, det är samma adapter man lanserar nu. Man får med en 2,5mm till 3,5mm adapter som man använder sin chatcable för att koppla till handkontrollen.
Postad 11 February 2014 - 20:16
Nej, tror att Xbox One alltid kommer att vara lite "sämre" än PS4:an. Det som blir intressant att se är hur mycket bara. Antingen kommer det vara högre upplösning eller högre bilduppdatering eller en kombination av dessa. Själv tycker jag att det är lite tråkigt att det är så då jag hade hoppats på mer av Microsoft. Men så är det och det är bara att acceptera. Är annars nöjd med X1:an och hoppas på mycket uppdateringar framöver så att den blir ännu bättre. Postad 11 February 2014 - 20:24
http://www.ign.com/articles/2014/02/10/sniper-elite-dev-explains-xbox-one-1080p-difficulties X1 kommer fortfarande nog vara lite efter PS4an tyvärr, men låter som att dom kan ha en lösning på gång så det blir lite lättare att programmera till den så vi kan få 1080p åtminstone i framtiden. Postad 12 February 2014 - 07:30
Jag hoppas att spelen blir stabila 60 FPS snarare än 1080p. Jag tror dock tyvärr att folk i allmänhet mera går på upplösning och sedan inte bryr sig så mycket om det hackar och har sig i spelen. Jag verkade ju vara den enda här som såg att CoD Ghosts inte har stabila 60 fps längre på xbox one
Postad 12 February 2014 - 09:11
Jag har tyvärr spelat cod förlite på One för att kunna utala mig, men om nu noobsikten som tracker-sikte eller sniper drar ner fps så är ju ett tips från coachen att ej köra dem Postad 12 February 2014 - 09:54
Hehe, titta på videon jag länkade till. Det är inte bara då, det blir dock i mina ögon _extremt_ uppenbart om FPS problemen då. Men tja, trackersiktet är det jag alltid använt som defaultsikte så det är lite trist att behöva ändra hela sitt spelsätt. Man får väl hoppas att IW släpper en patch som fixar till problemet snart! Skrev iofs upp mig på Titanfall betan idag så med lite tur kommer man spela det framöver istället ändå Postad 12 February 2014 - 10:51
Nope. Stod väl senast 17/2 skulle man få svar....men en konfirmering är ju alltid bra så man vet att det funkat.
Postad 12 February 2014 - 11:16
Jo, bara ett kort mail där man tackar för anmälan räcker så man vet att allt gått igenom skulle inte skada.
Postad 12 February 2014 - 11:18
Nej jag har inte fått någonting. Det stod nog bara dock att man får meddelande den 17:e feb om jag minns rätt. Huruvida man är utvald eller ej. Postad 12 February 2014 - 13:09
Börjar ju gå framåt iaf, bara 5.1 via optisk som saknas då.... Postad 12 February 2014 - 13:11
5.1 finns redan i form av DTS men är väl inga headset där ute som stödjer något annat än Dolby Digital :-\ (inkl mitt) Postad 12 February 2014 - 13:51
Turtle Beach har några utav deras Apple-anpassade headset som jag tror stödjer DTS.
Tror serien heter någon med "i", i30 osv. Det ska ju som sagt komma en uppdatering senare för Dolby Digital, men när är det ingen som riktigt vågat svara på. Dock så lutar det åt att köpa XO Four när det kommer ut istället för att köra vidare på mina X11 med DSS-dekodern. Då slipper jag den långa sladden från Xboxen och har dessutom möjlighet att använda headset-adaptern fullt ut med både game- och chatljud. Postad 12 February 2014 - 14:38
Du kan ju använda DSS-dekodern på XO Four också? Redigerat av SKIBBE, 12 February 2014 - 14:39. Postad 12 February 2014 - 14:53
Nä inte mina iaf. Har ingen lust att byta då jag är sjukt nöjd med mina Tritton. Visst TB kommer väl ut med nya snart men jag är väl lite old fashioned och tar hellre trådade saker än trådlöst då jag inte pallar batteribyte och sånt Kör med trådat HS och trådad kontroll idag till 360 och är nöjd. Postad 12 February 2014 - 14:59
TBs nya headset har inte batteri utan de drivs av handkontrollen. Bara en sladd från headset till adaptern för att få surround, smidigt som bara den!
Med XO Four behöver jag inte längre DSS:en. Då får jag trådlöst (endast en sladd till kontrollen) samt surround. TB och MS har gjort någon speciallösning här för att få det att fungera på det sättet. Postad 12 February 2014 - 15:06
Okey, står ju ingenstans på TB's hemsida att XO Four skulle leverera nån form av surround upplevelse, var läser du detta? Den listas med surround-headseten, men står inget i infon om det, som 5.1/7.1 eller liknande. Redigerat av SKIBBE, 12 February 2014 - 15:13. Postad 12 February 2014 - 15:33
När man väljer XO Four och XO Seven så står det att det är surround-headset för Xbox One. Sen huruvida det är simulerat 5.1 eller 7.1 hittar jag inte heller. 7/3 lanseras dem enligt Amazon i England. Postad 12 February 2014 - 15:35
Du får helt enkelt lämna en rapport när du har dem i din ägo :-) Postad 12 February 2014 - 15:45
Lär säkert komma ut en recension eller liknande vid release som ger lite klarhet i det hela. Annars brukar man kunna kolla bruksen på deras hemsida, men då de inte är lanserade än så verkar det inte finnas.
Postad 12 February 2014 - 16:13
Låter ju förbannat bra. Postad 12 February 2014 - 20:21
Har idag fått fiber installerat i villan.
Gick in o kolla på detailed network i settings. Allt såg bra ut utom latency, låg på 185ms. Download och upload låg på stabila 95Mbps, 0 % packetloss upp o ner. MTU 1480 Vad har ni för siffror?? Blir lite orolig över pingen. kör trådat genom en Asus n66u, med senaste merlin-fw. Redigerat av Unregistered9a1f280a, 12 February 2014 - 20:23. Postad 12 February 2014 - 20:23
Ungefär samma fast med 3 procent fel på upload.
Har fiber med. Söker man runt en del så är det rätt många som har samma resultat. Förmodligen testservern som är lite knas på. Postad 12 February 2014 - 20:29
Testservrarna finns ju inte i sverige. Där av pingen. Postad 12 February 2014 - 20:33
nä, det e klart. Men var ute o skulle lira lite COD precis, och det gick ju inte. Värsta lagget ever. Har kört med 4g innan, och då har det inte strulat ngt. Kanske hade otur med lobbys bara. pingar 8ms till BBB server i sthlm genom bredbandskollen. Bor btw i Mora. Postad 12 February 2014 - 20:36
Cod kör väl fortfarande med användar host på One? Där beroe ju helt din ping på vem som är server, och med så få spelare så kan du nog ha otur, och spelar du hc så är det ännu färre att välja på Postad 12 February 2014 - 20:43
Det ska vara dedikerade har jag för mig nu. El om det var en blandning av host/dedikerade. Tycker det är jävla skumt iaf. Postad 13 February 2014 - 08:22
Jag brukar ha ung 185ms i latency också men brukar ligga på 10-12% packet loss på upload.
Har Telia fiber. Hur påverkar det spelandet? Postad 13 February 2014 - 08:27
Ingen aning. Men jag försökte engång till igår med COD, helt omöjligt var det o lira. O det fattar jag inte riktigt. Har samma trådade nät hemma som innan. Har bara bytt ut 4g modem mot mediaconverter. Därefter sitter asus:en o resten av nätet. Det är väl rätt kopplat? Postad 13 February 2014 - 08:39
Skulle inte tolka den nätverkskoll man kan göra som ett facit på ens anslutning. Du har säkert kopplat rätt. Se bara till att NAT är open, men det ska inte spela någon roll om man kör mot dedikerade server ändå.
Postad 13 February 2014 - 09:04
När man kör xboxens egna nätverkstest så pingar den mot en server i seattle/usa. Därför blir pingen så hög.
Redigerat av Chrester, 13 February 2014 - 09:04. Postad 13 February 2014 - 09:05
NAT är öppet. Tycker bara att det är skummt. På 4g låg jag på 40ms mot samma mätserver i sthlm på bredbandskollen o nu 9ms. Ska testa lite mer ikväll, testa lite på bf där man kan välja server location. Postad 13 February 2014 - 10:12
Testa att spela spelläget med flest antal spelare i och testa olika tidpunkter på dygnet. När jag först lirade battlefield 4 så laggade det otroligt mycket i två dagar oavsett server. Sedan blev det klart bättre. Jag vet inte varför heller tyvärr.
Postad 13 February 2014 - 13:14
Tydligen ska MS fixa både kontrollern och scalern i nästa update?
http://www.theverge....ess-twitchy-aim Postad 14 February 2014 - 10:26
Lovande! Men problemet sitter ju i hårdvaran... Postad 14 February 2014 - 12:11
Tjena!
Nu när förhandsversionen av Titanfall har börjat testas kunde jag inte hålla mig längre, så har en Xbox One på gång (kan förhoppningsvis hämta ut den idag) Ett par frågor... (har läst en del i tråden men långt ifrån alla 126 sidor - Funkar det att sätta Kinect v2 under TVn? Jag har nämligen en eldriven 104" projektorduk som kommer ner framför TVn. Vilket fäste är bäst? Vill minnas att jag läst om ett som även kunde dölja alla kameralinser vid behov. Edit: Här är det fästet (pris ca £20) http://www.pdp.com/K...e/dp/B00FYMTUQY - Hur lång kabel medföljer Kinect v2? (jag har alla mina prylar på höger sidovägg) - Var köper ni era spel? Amazon UK? - Vad behöver jag ändra på i mitt Microsoft-konto innan jag börjar använda konsolen? Region, land, adress, etc? - Är väldigt sugen på Titanfall-handkontrollen men priserna jag sett verkar rätt tokiga (typ £120). Någon som hittat den till vettigt pris? Ursäktar i förväg om något av detta redan diskuterats i tråden... Redigerat av Cthugha, 14 February 2014 - 12:27. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |