Inget nytt om telefoner hos andra leverantörer men Nokia store ska få in ett litet antal idag(?) och fler under nästa vecka, då kanske vi får se leveranser till andra också (förhoppningsvis)
Nokia N900 256MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(74)
|
Inga priser |
nokia n900 (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Program och spel till Nokia N900 (19 inlägg)
|
16 år sedan |
Samköp Mobilfickor Nokia N900 (30 inlägg)
|
16 år sedan |
vAR äR MiN nOkia N900? >: (173 inlägg)
|
16 år sedan |
N900, feedback från användarna (330 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 20 January 2010 - 14:30
Postad 20 January 2010 - 15:09
Satte på min full body för nån vecka sedan.En fråga!
Ni som har Invisble shield på era mobiler. Är det svårt att sätta dit?
Vad rekommenderar ni, screen eller full body protection?
Tack på förhand
Va lite kladdigt med svampen men på skärmen blev resultatet bra.
Lite otäckt dock med vätska vid högtalaren. Vill ju inte gärna att det skall komma in en massa vätska den vägen direkt. Tycker iofs att skärmen blir lite kaddigare nu. En massa små prickar som går fint att få bort med duken och det finns ingen risk för repor i alla fall. Har till och med släppt den till min dotter, 5 år, utan problem.
Vad gäller restan av full body bitana så är det mer tveksamt.
Lite lättare att få grepp på linsskyddet men annars skulle jag nog inte rekommendera det.
Postad 20 January 2010 - 15:32
Nåja, kommer fortfarande skaffa mig en. Sålde precis min Hero för att köpa denna.
Postad 20 January 2010 - 15:59
Något jag inte förstår är hur det inte kan finnas fler telefoner i butik. Utomlands ser jag 30+ i lagersaldot osv. Men här i sverige, finns det inte ett skit. Hur är produktionen egentligen? Varför har de sådana problem att få ut lurarna? Inte ens deras egna webshop i sverige har dem i lager. Pinsamt dåligt!
Nåja, kommer fortfarande skaffa mig en. Sålde precis min Hero för att köpa denna.
Dem har sagt att dem skulle vänta på pr1.1 och den blev klar för en vecka sen drygt. Det tar en vecka och tillverka dem sen ska dem skeppas till Europa från Asien vilket säkert tar en vecka till om det sker via båt. Sist så ska dem skeppas till Sverige och ut till affärerna vilket tar några dagar det med. Jag tror att vi kommer få se den i butik om två veckor drygt som många webbutiker satt som datum på sina sidor
Redigerat av Crockett, 20 January 2010 - 16:59.
Postad 20 January 2010 - 18:57
Satte på min full body för nån vecka sedan.
Va lite kladdigt med svampen men på skärmen blev resultatet bra.
Lite otäckt dock med vätska vid högtalaren. Vill ju inte gärna att det skall komma in en massa vätska den vägen direkt. Tycker iofs att skärmen blir lite kaddigare nu. En massa små prickar som går fint att få bort med duken och det finns ingen risk för repor i alla fall. Har till och med släppt den till min dotter, 5 år, utan problem.![]()
Vad gäller restan av full body bitana så är det mer tveksamt.
Lite lättare att få grepp på linsskyddet men annars skulle jag nog inte rekommendera det.
Fick du rynkor på ditt skärmskydd efter montering?
Redigerat av lostsoul, 20 January 2010 - 18:55.
Postad 20 January 2010 - 20:06
hur coolt vore inte det om de fick det att funka bra
Edit
Läser just att man kan ställa ett larm och slå av telefonen och ändå larmar den ...
Niice...Äntligen
Redigerat av moparman, 20 January 2010 - 21:17.
Postad 20 January 2010 - 22:03
Samtidigt som larmet går så får man en fråga om man vill starta telefonen. Så man slipper slita på HW-on/off knappen
Postad 20 January 2010 - 22:04
Edit
Läser just att man kan ställa ett larm och slå av telefonen och ändå larmar den ...![]()
Niice...Äntligen
Nu vet jag inte om du är ironisk men har inte mobiler funkat så i flera år?
Postad 20 January 2010 - 22:13
Postad 20 January 2010 - 22:43
Inget nytt om telefoner hos andra leverantörer men Nokia store ska få in ett litet antal idag(?) och fler under nästa vecka, då kanske vi får se leveranser till andra också (förhoppningsvis)
OnOff har 'Enstaka' i lager i Karlskrona och Varberg verkar det som? Fan tro't
Hursomhelst borde de börja dyka upp i butik i nästa vecka, om nu 1.1-leveranserna börjat komma till Sverige
Postad 20 January 2010 - 23:04
Edit
Finns en videoguide på hur man får ditt ett Full-body Invisible Shield från Zagg på www.maemosweden.com
Var inte rädd att regga er där också
Redigerat av moparman, 20 January 2010 - 23:16.
Postad 20 January 2010 - 23:17
Jobbas på en NDS emulator på www.maemo.org
hur coolt vore inte det om de fick det att funka bra
Edit
Läser just att man kan ställa ett larm och slå av telefonen och ändå larmar den ...![]()
Niice...Äntligen
Hmm, så är det ju alla Nokia, eller ja dom flesta andra också för den delen förutom Iphone, är det ngt nytt för N900:an?
Redigerat av SRICE, 20 January 2010 - 23:18.
Postad 20 January 2010 - 23:22
Tydligen har många Nokia haft det..
Inte min HTC å inte min SE P990 före det hade larm när mobilen var avslagen...
Tror inte nån HTC har det..Om de inte började nyss typ
Redigerat av moparman, 20 January 2010 - 23:22.
Postad 20 January 2010 - 23:27
26 Jan ska den komma i lager hos Tre enligt deras hemsida
26 jan? Det står ju 26 feb
Postad 20 January 2010 - 23:36
Tror tamefan jag hoppar utför ett stup
Edit
Happ...Vad ska man nu ta sig till ?
Vettetusan om jag orkar vänta så länge
Redigerat av moparman, 20 January 2010 - 23:39.
Postad 20 January 2010 - 23:53
Hmm, så är det ju alla Nokia, eller ja dom flesta andra också för den delen förutom Iphone, är det ngt nytt för N900:an?
Kom i PR1.1 afaik
Postad 21 January 2010 - 00:27
har väntat och väntat och väntat..........................................................................
.....
tråkiga är ju att man kunnat köpa en hd2:a länge eller en ful tina eller nått annat
men den som väntar på nått gott han kan vänta
tycker ju doc att upplevelsen av n900 börjar bli lite tröttsam
jag skulle vilja veta hur många som är betällda till sverige och när de beräknas komma av nokia
jag kommer ringa varje dag till nokia och kolla om ny status i detta
idag sa hon som jag pratade med att vänta 1-2väckor till
igår sa han som jag pratade med att de hadde fått mail om luren att den började skeppades till sverige
med pr1.1 den 14:e
vi får se vad de säger i morgon
Postad 21 January 2010 - 07:58
Värsta är ju att det inte riktigt finns nån som i mina ögon är bättre..
Postad 21 January 2010 - 09:26
Enormt imponerad av ditt "tålamod"!Jag brukar inte klaga i onödan men nu börjar mitt tålamod vara slut..
Tre borde sponsra dig med en för allt försvar du gett dem här!!
Hoppas du får din snart.
Postad 21 January 2010 - 09:32
Jag brukar inte klaga i onödan men nu börjar mitt tålamod vara slut..
Värsta är ju att det inte riktigt finns nån som i mina ögon är bättre..
Visst är det surt att vänta men du ska väl inte ge upp nu när det äntligen ser ut att fixa sig. Det är ju nu som allt är redo för leverans.
Själv har jag väntat sedan dag 1 känns det som... Min N95 blev stulen i aug bara dagar innan första meddelandet om N900 kom ut. Så jag lånade gamla Nokia telefoner som visserligen gick att ringa med och sms:a men sedan var det stopp. Men iofs var de telefonerna bättre telefoner än vad N95 var, mycket bättre ljud för samtalen.
Vet inte hur många gånger jag gått in på alla sidor som är kopplade till N900 (eller jag kopplar till telefonen åtm) ; minhembio, maemo.org, maemo.nokia.com, mobil.se, katshing.se, telia.se, mm
Nu känner jag att det äntligen är dags även för mig, så håll ut ett par dagar (veckor) till...
Postad 21 January 2010 - 09:52
man kommer att släppa lite ovi nyheter då
tex att röstnavigeringen släpps helt gratis till deras gps telefoner
http://thenokiablog....ation-ovi-maps/
nu får man bara joppas att ovi maps kommer i en ny version med support för detta till n900
Redigerat av MagnusBio, 21 January 2010 - 10:31.
Postad 21 January 2010 - 09:57
Postad 21 January 2010 - 10:05
Postad 21 January 2010 - 10:09
Enormt imponerad av ditt "tålamod"!
Tre borde sponsra dig med en för allt försvar du gett dem här!!
Hoppas du får din snart.
Försvar?
Hm...Hade jag haft möjlighet att ta Telia med Telia Mobil Storpratare Privat för 99 spänn i månaden utan uppläggningsavgift hade jag inte tvekat en sekund..
Nu skulle de kosta mig 4928 spänn med telia...2376 med Tre..
Så det är en ekonomisk fråga..inget annat...
Postad 21 January 2010 - 11:59
Testat flasha om den? fabriksåterställning?
Hittade detta
My N900 now connects to my Home Network
I just disabled the Auto-retrieve IP Address option and manually inputted the correct IP address etc. The only problem with this is that this has to be done for every WIFI network that I want to connect to. Which to say the least is annoying.
Läs mer här...Eller fråga om du inte får till det
http://talk.maemo.or...0...r1.1&page=2
Tack jag flasha min och nu är den helt ok igen. det va bus änkelt att flasha ju.
sen intalerade jag backuppen o n900 gjorde resten själv att instalera alla program o spel jag hade innan.
//A.
Postad 21 January 2010 - 12:57
26 jan? Det står ju 26 feb
Nu står det 24:e januari på hemsidan! Bild här om de skulle ändra sig.
Redigerat av pivic, 21 January 2010 - 13:00.
Postad 21 January 2010 - 14:14
skönt att det fixade sig :-)
--------------------------------------
då borde vi ju få telefonerna slutet av nästa vecka
Postad 21 January 2010 - 14:39
käns som att det borde vara i morgon eller på mondag
förvisso är 100124 sista dagen i v3 det var ju det dom sa innan.....
Postad 21 January 2010 - 15:11
Grattis frals! Verkligen roligt att de ser potentialen i ditt arbete (fMMS är verkligen toppen). Kom gärna tillbaka och rapportera hur det var på "Maemo headquarters"
Redigerat av Wile, 21 January 2010 - 15:12.
Postad 21 January 2010 - 15:23
Jepp, läste det, brukar kolla in den tråden lite då och då, kul.
Det var första gången som jag hörde från Nokia att de inte komemr att implementera MMS för N900 själv.
Det innebär att du nu har ett stort ansvar frals
Bara att bunkra upp med frågor och se till så att du får svar på dem.
Integration med "Konverstioner" borde de kunan fixa lite hjälp med.
Och få till så att det funkar utan att behövs koppla över till MMS APN.
Och precis de två sakerna du nämner i intervjun på maemo sverige
http://www.maemosweden.com/
Redigerat av MagnusBio, 21 January 2010 - 15:36.
Postad 21 January 2010 - 16:33
Ibland när jag använder den inbygga webbläsaren så blir det grafikfel i form a fryst bild, färglada mönster och prickar. Vid avstängning ser det också konstigt ut med kvardröjande svarta fält där ikonerna på skrivbordet brukar finnas. Är detta något känt fenomen efter senaste uppdateringen eller har jag en defekt gpu?
Ingen som har upplevt detta?
Postad 21 January 2010 - 17:51
Ingen som har upplevt detta?
Jag har exakt samma. För mig kom det efter uppdateringen.
Redigerat av Unregistered6144aa51, 21 January 2010 - 17:51.
Postad 21 January 2010 - 18:11
Postad 21 January 2010 - 19:21
Men jag tror vi får vänta och se
edit
Engadget spoke to Michael Halbherr, Vice President of Social Location at Nokia, to find out why Nokia’s highest end devices can’t run Ovi Maps and he said that putting the new version on the N97 was a “software logistics issue”, and that N900 users will not be receiving the update, instead they’ll have to purchase the next device in the Maemo lineup.
A Nokia employee who goes by the alias “cbidlake” confirmed in an official Nokia discussion board that Nokia N97 users will be getting the new Ovi Maps on January 28, via the built in software update client.
edit
Den här sidan säger att det ska komma till n900
http://www.itwire.co...iew/30646/1103/
Redigerat av moparman, 21 January 2010 - 19:34.
Postad 21 January 2010 - 20:16
coolaf
skönt att det fixade sig :-)
--------------------------------------
då borde vi ju få telefonerna slutet av nästa vecka
skönt som faaaaan !!!'
En sak till .... när jag instalerade backuppen från den gamla PR 1.1 som inte ville fungera 100% så sa den att "vill du beholla nya filer eller skriva över med dom gamla" och att det finns redan mapp med det namnet vill du ändra namn?
Jag behöll dom nya filerna från flashen och ändrade namn på likadana mappar. Det va liksom val "ja" o "nej".
Min N900 funkar klockrent NUuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!
//A.
Postad 21 January 2010 - 20:20
Jag har exakt samma. För mig kom det efter uppdateringen.
Samma sak vid avstängning men inte i web läsaren.
"Ny flashad N900"
//A.
Postad 21 January 2010 - 21:15
Nähe. kul nokia.
Redigerat av theclone, 21 January 2010 - 21:22.
Postad 21 January 2010 - 21:30
Lite trist om det inte kommer...Men om ja nu verkligen vill ha en bra gps lösningen så köper jag Sygic..
Kanske det dom tänkt
Postad 21 January 2010 - 21:39
Finns väl inget seriöst utlande som tyder på att det skulle komma till n900 snart, däremit mycket som tyder på motasatsen.
http://maps.nokia.co...rvices/ovi-maps
Postad 21 January 2010 - 22:16
Från http://www.engadget....rtphones-globa/
"N900 owners shouldn't hold their breath, though, as Nokia is focusing on bringing its free navigation service to the next generation of Maemo devices. That's not to say that the N900 won't get it eventually, only that it's not currently on the roadmap." säger Michael Halbherr, Nokia's VP of Social Location
Bekräftar väl rätt väl att Maemo5 och N900 inte har nån direkt fokus från Nokias sida, mer än kanske för bugfixar?
Det finns ju inga visioner från Nokia angående Maemo5 och hur det ska utvecklas, utan allt kommer i 6. 'Communityn' får driva Maemo5 framåt.
Postad 21 January 2010 - 22:23
Postad 21 January 2010 - 22:53
Program som jag är ute efter, eller om de inte finns, så "requestar" jag dem.
Fotoredigerare, ett program som är mer än konstrast och ljusjustering. I min N95a så kunde jag göra en ###### massa grejer, clipart och allt möjligt, sådant vill jag ha
hmm det var det enda jag kom på nu, lägger till sedan när jag kommer ihåg vad det nu var jaf funderade på
Postad 21 January 2010 - 23:13
Har länge planerat att köpa en n900 (sedan den 20/8 för att vara exakt
Postad 21 January 2010 - 23:28
Körde en kort rutt bara för att testa när jag ändå skulle ut och köra.
Sökte efter dit jag skulle, det hittade den snabbt och bra, körde från den punkten som GPS:en hittade att jag var på. Den verkar vara helt OK uppdaterad med adresser, men jag gjorde inga större tester.
Vad som är bra är att den med a-gps hjälp hittar var man är efter bara några sekunder, även om man är inomhus.
Fick upp vägen jag skulle köra som en lila linje. Det stod 10,3 km 15 minuter eller något liknande.
Man fick även upp väggbeskrivning i textform i en lista. Man kan välja vilket av dessa man vill se.
Tyvärr så slutar dynamiken nästan helt här.
Jag får en röd prick där jag är på kartan, men det står under hela rutten 10,3 km 15 minuter. Även när jag nästan är framme.
Vägbeskrivningen står typ 2,3 km sväng vänster, 4,7 km in i rondellen. Hade varit smart om den uppdaterat avstånden efter var man var och inte hela tiden visa efter ruttens start.
Kör man en annan väg en den GPS:en vill så beräknar den inte om rutten
Hade man bara fixat dessa brister så hade GPS:en varit fullt funktionell för bilkörning, vilket den inte är nu.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
nokia n900
4 bilder
105 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?