Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 4

9134 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 December 2013 - 19:01

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0
Okej, är det någon mer som fått en helvit kartong utan print? Fick även strömkabeln utanför lådan! Uppvirad! Från Spelbutiken.

Postad 04 December 2013 - 19:16

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Okej, är det någon mer som fått en helvit kartong utan print? Fick även strömkabeln utanför lådan! Uppvirad! Från Spelbutiken.

Min gissning är att det står något på kartongen som säljaren inte vill visa, typ att allt står på tyska, arabiska, franska eller liknande. Om det hade varit engelska hade det antagligen gått ann, men nu var det något annat språk och de tyckte väl butiken inte att det var riktigt rätt.

Postad 04 December 2013 - 19:23

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Känns mer och mer som att man ska undvika Spelbutiken. Inte seriöst alls.

Postad 04 December 2013 - 19:24

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0

Min gissning är att det står något på kartongen som säljaren inte vill visa, typ att allt står på tyska, arabiska, franska eller liknande. Om det hade varit engelska hade det antagligen gått ann, men nu var det något annat språk och de tyckte väl butiken inte att det var riktigt rätt.

Du har nog rätt, eftersom dom antagligen slängt dit en svensk strömkabel efteråt. Nu till den stora frågan. Är det någon skillad? Den är en liten kines jag har hämtat hem.

Postad 04 December 2013 - 19:28

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0

Dom vill väl inte visa från vilket land dom har gråimporterat den!
Den kommer för övrigt i två kartonger, en vit som ligger i ett "fodral" med print på!

Postad 04 December 2013 - 19:51

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Vem mailar och frågar så får dom svara?

Postad 04 December 2013 - 20:49

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Var det med någon Quick start guide eller liknande? Var den på svenska för er som köpte på t ex elgiganten?

Postad 04 December 2013 - 20:53

Unregisteredee9bef6e
  • Unregisteredee9bef6e
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Var det med någon Quick start guide eller liknande? Var den på svenska för er som köpte på t ex elgiganten?

Min från Webhallen hade svensk Quick start guide.

Postad 04 December 2013 - 20:57

Mr Fabio
  • Mr Fabio
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 1

Dom vill väl inte visa från vilket land dom har gråimporterat den!
Den kommer för övrigt i två kartonger, en vit som ligger i ett "fodral" med print på!

Testa att spela en region 2 film. Spottas den ut skulle jag bli sur. Efter att sett allt om Spelbutiken kommer jag helt ärligt att bojkotta dem i all framtid! Många tusen per år som jag gladligen ger någon annan.

Postad 04 December 2013 - 20:58

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 1

Min från Webhallen hade svensk Quick start guide.

Ja men då så, om din inte är på svenska så ring och spela korkad att du inte fattar hur du får igång den. Kräv någon form av kompensation för du har ju köpt vad du trodde var en svensk ps4a. Testa vad som händer, man har ju inget att förlora. Det var ju dem som dummade sig först

Postad 04 December 2013 - 21:06

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0
Jag har en english quickstart guide.. Vadå region 2 film, bör jag ha en sån liggandes? :-) Den håller på att uppdatera firmware nu iallafall hoppas den inte dör.

Redigerat av reksallad, 04 December 2013 - 21:06.

Postad 04 December 2013 - 21:14

Addiz
  • Addiz
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Vet nån om spel som Gran Turismo 6 och GTA 5 kommer att släppas till PS4?

Postad 04 December 2013 - 21:36

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Vad använder ni för headset? Jag har ett lite äldre från creative till datorn som funkar med ljudet men inte microfon , har provat med 3.5mm adapter mic och ljud men funkar inte ändå, detta funkar för en kompis.

Tycker också att de finns väldigt med inställningar med just headset på ps4,

Hur har ni gjort, vad använder ni?

Postad 04 December 2013 - 22:06

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0

Samma här, den fungerar åtminstone så jag klagar inte. Har testat en reg2 film och de fungerar, de ska komma från UK (även av kontakten att döma)

Postad 04 December 2013 - 22:16

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0

Webläsaren ska tydligen fungera med SVT-play, någon som testat hur det ser ut?

http://www.sweclocke...ar-med-svt-play

Postad 04 December 2013 - 22:34

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Stänger ni av eran enhet helt eller sätter ni den i standby? Och har det nån betydelse vilket?

Postad 04 December 2013 - 22:48

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
min PS4 är tystare än min Boxee och Samsung Digitalbox (ComHem)

Webläsaren ska tydligen fungera med SVT-play, någon som testat hur det ser ut?

justja, måste ta och lägga till och testa alla streamingsiter nu också. Borde ju få alla engelska tillgängliga om jag byter min unblock-usDNS till Netflix UK
Har mest spelat AC4 och inte gjort så mycket annat sen jag började med det spelet. Har inte ens testat min Vita mot PS4an än.

Postad 04 December 2013 - 22:53

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0

Stänger ni av eran enhet helt eller sätter ni den i standby? Och har det nån betydelse vilket?

Kan den inte installera uppdateringar i standby, har för mig att jag läst det ??
Eller gäller det bara Xbox One, kanske har blandat ihop, iaf kan man bara ladda handkontrollen i standby, inte i off mode.
Btw så har jag ikväll upptäckt att min R1 knapp verkar trög redan, har knappt använt den ens :-(

Redigerat av BioBerra, 04 December 2013 - 22:53.

Postad 04 December 2013 - 22:55

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

http://www.sweclocke...ar-med-svt-play

allt blir fan licens pliktigt .. snart kan jag inte ens gå på toa to take a dump för jag behöver tv licens på toastolen (ja va då jag kan se svt play i toavattnet)

Postad 05 December 2013 - 00:07

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0

Klickade du på HD på Facebook? Annars går det att ändra kvalitet från "bra" till "bästa" i PS4an också.

Klippen är otroligt komprimerade. Det ser du ju även när du tittar i PS4an. Oavsett HD eller inte. Blir så klart bättre när man klickar i HD men långt ifrån bra.
Xbox Ones klipp är också komprimerade men inte så hårt som Ps4ans. Min One ger bättre kvalité men som sagt långt ifrån godkänt.

Jag tror kvalitetsinställningen bara gäller när du streamar (Twitch & Ustream). Läst det men hittar inte länken nu...

Postad 05 December 2013 - 08:24

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Kan den inte installera uppdateringar i standby, har för mig att jag läst det ??
Eller gäller det bara Xbox One, kanske har blandat ihop, iaf kan man bara ladda handkontrollen i standby, inte i off mode.
Btw så har jag ikväll upptäckt att min R1 knapp verkar trög redan, har knappt använt den ens :-(

Polaren har haft liknande problem på båda sina kontroller. En redan efter en kväll och den andra efter 6 dagar. Fick byta ut båda två utan problem. Tydligen är det många som har haft liknande problem med sina kontroller.

Postad 05 December 2013 - 09:08

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Klickade du på HD på Facebook? Annars går det att ändra kvalitet från "bra" till "bästa" i PS4an också.

Finns inga kvalitetsinställningar vad jag har sett. Varken i PS4 eller på Facebook, och jag har letat...

Postad 05 December 2013 - 09:15

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
När du tittar på klippet i Facebook kan du klicka i Facebook.

Du kan ändra kvalitén i PS4an på det du streamar i inställningar i huvudmenyn för delning.
Tryck på Share och när du har dom tre valen för videoklipp, ström & skärmklipp så trycker du på Optionknappen. Under något val där kan du ställa in kvalité på det du streamar.

Postad 05 December 2013 - 09:20

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Fast jag streamade inte utan laddade ett klipp till Facebook och där såg jag inga inställningar. Får testa options senare tillfälle.

Postad 05 December 2013 - 09:23

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Precis, och som jag svarade tidigare kan man tyvärr inte ställa in kvalitén för uppladdade klipp.
Vi får hoppas Sony skärper sig och inte komprimerat klippen så stenhårt.

Postad 05 December 2013 - 09:44

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0

Polaren har haft liknande problem på båda sina kontroller. En redan efter en kväll och den andra efter 6 dagar. Fick byta ut båda två utan problem. Tydligen är det många som har haft liknande problem med sina kontroller.

Drygt om det ska vara så.
Är det bara kontakta Webhallen så får man en ny ??

Postad 05 December 2013 - 09:58

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
Sammanfattning av PS4 mot PS3 så här långt: + ViaPlay + ?? - Tja Resten! Otroligt besviken att den inte ens stöder uppspelning av mp3 filer (Jag är inte 13 år gammal och har en stor cd samling som jag rippat till 320kbits mp3:or). Jag brukar också titta på privata foton och filmer från digitalkameran på projektorn via PS3:an (normalt via USB hårddisk eller ibland streaming från laptop). Jag har en 3D projektor.......och PS4 verkar ha tappat stödet för 3D Blu-rays (iof tillsvidare). Spelat lite COD och säger väl tja.....lite skillnad kanske men ingen revolutionerande direkt. Rätt stort antiklimax så här långt. Övrig musik kör vi via Spotify på ett stort Sonos system i huset så någon extra musiktjänst är jag inte intresserad att betala för.

Redigerat av Unregistered4b026b86, 05 December 2013 - 09:59.

Postad 05 December 2013 - 10:01

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Det jag är mest imponerad över just nu är väntetiderna, eller snarare bristen på dem. Sjukt vad snabbt det går att komma igång med ett spel. (spelar KZSF).

Postad 05 December 2013 - 10:10

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 2

Jag har en english quickstart guide.. Vadå region 2 film, bör jag ha en sån liggandes? :-) Den håller på att uppdatera firmware nu iallafall hoppas den inte dör.

haha Tja på ett forum som heter minhembio så bör du väl iaf ha någon Region 2 dvd liggandes :P ;)

Postad 05 December 2013 - 11:55

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1193 inlägg
  • 0
Riktigt imponerad av PS4an än så länge. Snabb, Stabil och Grym handkontroll!
Inte haft ett enda problem med den än.

Sen har iaf jag kollat på ett par trailers innan och visste hur mycket (lite) det skiljer i grafik mellan Ps3-Ps4 spelen just nu. Förstår inte hur folk kan gnälla på grafiken.
Köper ni en Ps4 på release utan att ha sett en enda skärmdump eller trailer på nått spel?

Grafiken är inte så värst mycket bättre just nu, men vänta ett år så ska vi nog få se på snygga spel som inte portats från Ps3 i all hast till release. Dessutom är allt så mycket bättre runt om grafiken. Handkontrollen, flytet i spelet, snabba laddtider och mjukvaran runt om Ps4ans spel och appar.
Sen hoppas vi ju på Mp3 stöd, DNLA och allmänt fler funktioner och finesser såklart!

Men för att vara så pass kompetent till release tycker jag är riktigt bra och jag är imponerad det potential som Ps4 har!

Postad 05 December 2013 - 12:04

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0

haha Tja på ett forum som heter minhembio så bör du väl iaf ha någon Region 2 dvd liggandes :P ;)

Hehe de där med regioner.... Har förstått att region 2 är europa och det har ja ju gott om filmer som är. Ska testa när jag kommer hem. :D

Om man läser kommentarer från spelbutiken.se så har fler fått kinesiska maskiner i helvita boxar med brittisk strömkabel och en ditstoppad svensk. Paketet kom från Entertainment Trading. Antar dom har importerat maskiner från England. Bara den fungerar så skiter ja i vilket men det verkar vara många som haft problem med kinesiska. <_<

Postad 05 December 2013 - 12:19

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
Tror inte det är nån större skillnad i "feltalet" på kinesiska och japanska. Folk har fått fel på båda, dock så tror jag det finns fler kinesiska totalt så det lär ju bli fler fall av fel på dom, men procentuellt lika mycket.

Postad 05 December 2013 - 12:40

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Drygt om det ska vara så.
Är det bara kontakta Webhallen så får man en ny ??

Vet inte hur det fungerar på Webbhallen då han köpte från MediaMarkt. Men där var det bara att knalla in, säga sitt problem och få en ny iaf.
Kontrollen ska ju inte behöva gå sönder under första veckan, så borde vara ett enkelt garantiärende.

Postad 05 December 2013 - 13:00

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Fick nyss min från Amazon UK. Kina-bygge, men har inte märkt problem än. Tycker den är tyst också men har inte spelat ännu iofs.

Postad 05 December 2013 - 17:42

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
la en beställning på en extra handkontroll och PS4 DualShock 4 Dual Charger på webhallen i dag...känns som det kommer behövas i framtiden :)

Postad 05 December 2013 - 17:50

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 1

la en beställning på en extra handkontroll och PS4 DualShock 4 Dual Charger på webhallen i dag...känns som det kommer behövas i framtiden :)

Jo, jag plockade ut 2 extra handkontrollerrs direkt vid launchen (för 2st konsoller). och en laddare... Sambon kör med laddaren och jag kör bara med USB-kabeln som laddare. Den hinner laddas upp innan den andra laddas ur iallafall, så det är inga probs.. =)

Jag menar, jag har 14 handkontrollers till PS3:an, varav 9 har gått sönder... en del har bara batteriet lagt av i och en del har gått sönder på ett brutalt sätt rent fysiskt när man har blivit förbannad.... det går ju åt en del liksom :P

Postad 05 December 2013 - 17:59

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Jo, jag plockade ut 2 extra handkontrollerrs direkt vid launchen (för 2st konsoller). och en laddare... Sambon kör med laddaren och jag kör bara med USB-kabeln som laddare. Den hinner laddas upp innan den andra laddas ur iallafall, så det är inga probs.. =)

Jag menar, jag har 14 handkontrollers till PS3:an, varav 9 har gått sönder... en del har bara batteriet lagt av i och en del har gått sönder på ett brutalt sätt rent fysiskt när man har blivit förbannad.... det går ju åt en del liksom :P

hehe :D

Postad 05 December 2013 - 18:02

Franky
  • Franky
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Upptäckte just en underlig bugg med ljudet på min PS4a.

Jag har PS4an kopplad med optisk ljudkabel till en 5.1-förstärkare. Jag har i dagarna haft lite glapp i sladdarna, så jag startade en testskiva för att felsöka och fixa glappet, och gjorde också det. Så långt allt väl.

Dock upptäckte jag, när jag startade ett test som ska skicka ut ljud till alla högtalare enskilt, att PS4an skickar det ljud som ska till centerhögtalaren både till centern och till den högra satelliten. Testade med två olika skivor och fick samma resultat, så det är definitivt inte skivan som är felmastrad.

Någon annan som kan testa och se ifall de har samma problem, eller om det bara är min maskin som är konstig?

Postad 05 December 2013 - 18:36

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Känns mer och mer som att man ska undvika Spelbutiken. Inte seriöst alls.

Detta har väl varit allmänt känt sedan länge!

Postad 05 December 2013 - 18:53

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0

Detta har väl varit allmänt känt sedan länge!

Det var samma visa när PS3 släpptes, men folk glömmer tydligen lätt. Förvisso var det ju några år sedan dess. :)

Postad 05 December 2013 - 19:16

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Tycker att UI:et är bra uttänkt och smidigt att använda. T.o.m PS Store är väldigt snabbt :)

Saknar dock en funktion som finns på PS3. Att man kan stänga av kontrollen. Hittar åtminstone inte det.

Postad 05 December 2013 - 19:27

Alex81
  • Alex81
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Nu kostar Killzone kod från amerikanska Amazon endast 320:-

http://www.amazon.co...86267554&sr=1-9

Redigerat av Alex81, 05 December 2013 - 19:47.

Postad 05 December 2013 - 19:30

Unregisteredb3e2b940
  • Unregisteredb3e2b940
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Jag är en av dem som beställde från spelbutiken. Inga problem etc mer än att ingen info om att detta ej var en "uk import".
Dock var min i originalkartong, inte som jag har nu idag sett mig läsa att vissa hade fått sina i vita kartonger, dock var den ej plomberad dvs öppnad men ingen av delarna såg ut att vara rörda. Elsladden för sverige låg lös i paketet som ps4 killzone kartongen kom i. Det är en Made in China. Spelar det så stor roll att det är en uk import?

Det går väl att använda samma spel, eller är det något som helst skillnad mellan en sk svensk såld och en uk import mer än "strömkabel"??? Vet ej om jag ska utnyttja ångerrätten som man har rätt till. (Jag har ej spelat eller så, bara kollat i kartongen iom den var ej plomberad) En som blev väldigt osäker nu.. Har en "svensksåld" på väg in om jag vill dock är den ingen bundle version utan "vanliga" för 4499kr.

Postad 05 December 2013 - 19:44

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Nu kostar Killzone kod från Amazon endast 320:-

http://www.amazon.co...7554&#38;sr=1-9

Hade gärna testat detta men har bara tid för battlefield 4 då jag har begränsad speltid :(

Postad 05 December 2013 - 19:45

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Det är samma maskin, garantin går väl åt hte nu då alla bojkottar spelbutiken och den konkar

Postad 05 December 2013 - 19:56

Unregisteredb3e2b940
  • Unregisteredb3e2b940
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Det är samma maskin, garantin går väl åt hte nu då alla bojkottar spelbutiken och den konkar

Jag hörde något om att Playstation inte har någon europagaranti och det är också en sån sak som tänker på?
Iom att spelbutiken inte sa till mig att detta vara en importmaskin.... Vad gäller?

Postad 05 December 2013 - 20:02

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 1

Jag hörde något om att Playstation inte har någon europagaranti och det är också en sån sak som tänker på?
Iom att spelbutiken inte sa till mig att detta vara en importmaskin.... Vad gäller?

Behöver inte skriva samma i 2 trådar

Postad 05 December 2013 - 20:54

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Tycker att UI:et är bra uttänkt och smidigt att använda. T.o.m PS Store är väldigt snabbt :)

Saknar dock en funktion som finns på PS3. Att man kan stänga av kontrollen. Hittar åtminstone inte det.

Närmaste jag har hittat är genom att logga ut. Även fast du loggar ut så sker ju all download och likande i bakgrunden.. Känns som att spelarna är mera hårt knutna till handkontrollerna nu.

Om t.ex. en kontroller börjar få slut på batteri och man vill byta kontroller så brukar man ju på PS3:an stänga av den först så att inte den nya får id 2. Men nu räcker det med att starta den nya kontrollern och välja vem som ska använda den (du själv), då stängs den andra av efter som du inte är "inloggad" på den handkontrollern.

Postad 05 December 2013 - 20:57

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Funktionen finns kvar, men med ett par knapptryck mer än på PS3. Kolla under "Stäng av enhet" eller något sådant, när du tryckt på PS-knappen.

Postad 05 December 2013 - 20:58

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Ok det funkar på det viset. Plus att man ställer in automatisk avstängning efter 10 minuter så behöver man inte bry sig då man pausar spel.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.