Någon som fått access till Titanfall betan än?
Suttit å spela betan sen igår, men fick min nyckel genom amazon.de då jag förbokade min titanfall kopia där.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
6 relaterade trådar
Postad 14 February 2014 - 13:06
Suttit å spela betan sen igår, men fick min nyckel genom amazon.de då jag förbokade min titanfall kopia där. Postad 14 February 2014 - 13:20
Mycket bra än så länge, snabb action, lätt att komma in i. Älskar att hoppa mellan husen.
Det ända som jag jag reagerat på än så länge är väl AI'n som påpekats utav många är väldigt "off" samt att banorna kan tyckas vara lite små varav den ena extremt liten när du väl sitter i en titan. Postad 14 February 2014 - 13:55
Helt ärligt så lirade jag aldrig cod MP så vet ej hur det fungerade där, Men man låser upp vapen allt eftersom man levlar samt abilities. Antar att detta är så det var i COD ?
Postad 14 February 2014 - 16:32
Jag har registrerat mig med 5 olika mail för betan men fortfarande inte fått någon invite, riktigt frustrerande!
Edit: Fick det precis äntligen Redigerat av montish, 14 February 2014 - 17:14. Postad 14 February 2014 - 20:29
Lite kort om Titanfalls:
Robotar och pang pang och inget blod, Titanfall är gjort för en yngre publik, Auto lock med pistol man kan lätt få 3 headshots på 3 gubbar samtidigt. Totalt värdelöst spel man är mätt efter en timmes spelande. Snygg grafik och skön känsla men det är alldeles för lätt för att vara Fps spel man behöver inte ens vara duktig för att röja. Över hypat spel det blir absolut inget köp. Postad 14 February 2014 - 22:18
Det är en beta. Sen så ska ju MS släppa en uppdatering just för Titanfall, det är bara dumt att döma ut det redan nu. Finns en orsak till varför det ser ut som det gör.
Postad 14 February 2014 - 23:04
Tycker ändå att det verkar riktigt kul.. Som en gammal Unreal Tournament nörd så är jag extra hyped eftersom det vet ett tag sen det kom ut ett bra fast-paced FPS. Det är även en beta som du spelat.... Redigerat av Unregistered9be4fd25, 14 February 2014 - 23:10. Postad 15 February 2014 - 01:06
Självklart har dem saker att slipa till med spelet men det kommer fortfarande vara auto lock pistoler och man kommer kunna springa omkring med stealth som i Crysis, konceptet kommer ju fortfarande vara densamma efter betan. Det kommer inte vara ett helt nytt spel när det släpps, det är inte buggar jag har klagat på det är spelet i helhet jag har bedömt, alla tycker självklart olika. Titanfall ser mycket bättre ut än vad det är! totalt överhypat spel tyvärr. Redigerat av montish, 15 February 2014 - 01:38. Postad 15 February 2014 - 10:04 AIn är ju bara cannonfodder, inte meningen att dom ska vara smarta/aggressiva. Tycker Smart-pistolen är balanserad. Du måste komma ihåg att skilja på bottar och människor, bottar kan du snabbt få headshot på och på tre stycken samtidigt. För att döda en människa krävs 3st lock-on på samma person vilket tar en liten stund och du måste vara ganska nära. Samma som med shotguns, du kan få ett one-shot kill om du är tillräckligt nära och siktar, samma balanseringsfråga tycker jag. Postad 15 February 2014 - 11:00
Några frågor till er som har importerat en Xbox One (också till er som har köpt gråimport).
Postad 15 February 2014 - 11:23
Någon annan som inte har fått uppdateringen som släpptes igår? Min uppdaterar inte vid uppstart av konsolen (har inte instant on aktiverat)
Postad 15 February 2014 - 11:27
Enligt Major Nelson så rullar den ut nu: http://www.totalxbox...OXM-General-RSS
Postad 15 February 2014 - 18:25
1. Ja du kan ju nu spela spel från UK om du byter till USA, så det bör ju således fungera i Sverige också. Det som det kan bli liv om är väl att du utger dig för att bo i USA fast du eg bor i Sverige. Men det får vi väl märka då helt enkelt om det blir några problem. KÖR BARA! 2. Ja, (är inte 100 än hur det var med 3 månaders capen, men den ska vara borta) men om du vill undvika att väcka misstänksamhet så bör du ju inte köpta ett spel och sen byta tillbaka lika snabbt. Det svenska marketplace kommer erbjuda är att vissa spel är på svenska? och våra dyra priser. antagligen enklare med vår svenska dialekt att använda röstkommandon (eller om dom blir helt på svenska). men sparar man över 200kr per spel är det värt att "offra" det imo 3. Jag använder samma gamertag som alltid, dock är ju regionen ändrad på www.xbox.com till USA och Xboxen är satt på USA så dom matchar varandra. 4. Klart det är skillnad i latency ju längre bort servrarna är, men jag vet inte vad som händer när det väl lanseras i sverige heller, kommer dom köra bf4 servers här då t.ex? alla spel som fortfarande nyttnar användaren som host, kommer inte göra nån skillnad, (alla företag har väl möjlighet till att använda MS dedikerade servers, men inget måste, så det kan man inte utgå ifrån) 5. Det är exakt samma hårdvara, så ingen skillnad alls, det blir väl nån mjukvaru uppdatering när väl nya länder börjar sälja den, och det kvittar ju om du köpt den i Sverige eller Italien, samma skiten. Postad 15 February 2014 - 18:31 Kinect 2 sladden uppskatar jag till 2m, har min monterad så kan inte mäta exakt, men den är iaf inte 3m Jag köper mina online, har köpt ett på disk från USA men skulle nog rekomendera amazon pga leverans tiden. I konsolen behöver du ändra billing adress så det matchar regionen du väljer (om du ska shoppa med visa) annars behövs det inte. och även ändra på xbox.com på din gamertag till samma region är nog smidigt. det var riktigt dyrt för titanfall kontrollen, jag spanar på en scuf-kontroller i enkelt utförande med 4 medar och den går på 120£ då är den handgjord... Redigerat av SKIBBE, 15 February 2014 - 18:33. Postad 15 February 2014 - 20:11
Har ni problem med visning av dvd/bd efter senaste uppdateringen? Mina filmer startar ej. Mongoliska Ms!!!
Postad 15 February 2014 - 20:23
Provade lite blurays (terminator 2, aliens, die hard samt jurassic park och alla startade upp. Vilka filmer har du problem med ? Postad 15 February 2014 - 20:26 Testa m nya Flyplan på Bd o sen en Dvd. Tur man har lite hårdvara som står o skräpar så inte filmkvällen för familjen sprack. Ska testa lite mer sen. Fan om det har hänt ngt nu. Befarar att kanske att den inte läser spel heller :/ Postad 15 February 2014 - 20:41
Provat Jurassic Park utan problem. Dock så har man inte fixat problemet med att det hackar med 24Hz.
Redigerat av Bergan, 15 February 2014 - 20:42. Postad 15 February 2014 - 22:11
Mkt märkligt. Ngt med min hdmi anslutning från xboxen var det. Tog ur sladden o i igen. Då funkade det att spela bd igen. Testade med en spelskiva i oxå innan jag upptäckte felet och då funkade det att spela.
Aja, problem löst iaf. Snyggt m batteriindikator på hemskärmen Postad 16 February 2014 - 01:52
Hackar den i 24p?! Menar du 3-2 pulldown hack (60hz konvertering) eller något annat sorts hackande? Följdfrågan är ju självklart tyvärr: klarar din tv att visa 24p utan att själv konvertera? Har ju bara sett ett par bluray på den men har inte reagerat på något judder men har den inställd på 24p. Edit: svarar mig själv. Verkar som om xbox one alltid skickar ut 60hz, så att då välja 24p är ju bara onödigt egentligen om den ändå konverterar. Hmmm vad innebär ens en 24p inställning då? Hahaha! Ingenting helt enkelt.... Absolut ingenting. Måste faktiskt kolla upp det i morgon eller när jag får tid. Tråkigt nog så bryr sig ungefär 25 pers om detta, och resten av dom som hört talas om 24p o väljer det vet nog inte ens varför. Så man förstår ju om dom missat att fixa det. Lagt in valet är ju dock snyggt Redigerat av Beagle five, 16 February 2014 - 01:59. Postad 16 February 2014 - 12:19
I fredags bytte jag region på xbox.com, till US. Det såg ut att gå bra förutom att jag fick ett felmeddelande (website runtime error) i sista steget. Sedan dess får jag bara felmeddelanden på xbox.com och på min kontosida (oavsett browser). Jag blir även konstant utloggad i min Xbox One och Xbox 360. Hörde efteråt att en flytt kan ta 24-48 tim, och att det kan strula under tiden. Hur har det funkat för er som bytt region? Är rädd att mitt konto blivit skadat och att bara deras support kan fixa det (och då måste jag troligtvis förklara varför jag bytt region...)
Redigerat av Cthugha, 16 February 2014 - 12:20. Postad 16 February 2014 - 12:45
Nej, menar inte någon slags pulldown då Xboxen faktiskt skickar ut 24Hz om man väljer det i inställningarna. Jag har även en Pioneer PDP-5080XD som hanterar en sådan signal helt perfekt (ser även att det är 24Hz som TVn får när jag kollar detta på TVn, övrigt står det 60Hz). Problemet existerar även i alla videoappar på Xbox One. Det blir ungefär som ett "framdrop". Det hackar till och så fortsätter det smidigt, och sen hackar det till. Utan någon som helst intervall eller liknande, eller inte ens på samma ställe om man försöker hitta någon röd tråd. Detta gör att det blir helt otittbart att ha på 24Hz just nu. Postad 16 February 2014 - 12:51
1. Dessa kommer att fungera felfritt med. Spelen är inte regionsberoende. Jag har köpt spel från US marketplace och sedan raderat dem för att laddat ned dem igen på en annan region. Fungerar hur bra som helst. 2. Ja, så länge det är i Xbox Ones inställningar. Gör du det via Xbox.com kan du bara ändra till en ny region var tredje månad. Och det ändå du får extra genom att ändra där just nu är att du kan hyra film och köra Xbox Music via Xbox One (säkert någon tredjepartsapp som inte heller fungerar om du inte ändrar region). 3. Använder mitt svenska och det fungerar utan problem. 4. Nej, har inte märkt av det än. Däremot så har jag märkt att kopplingen mot EAs servrar i BF4 är lite så och så med. Men det har inget med mitt LIVE-konto att göra. 5. Nej, är väl andra saker som gör att man kanske skulle väntat, stöd för Dolby Digital via optisk utgång samt möjlighet att använda tidigare headset. Men tidigare headset kommer att lösa sig nu i början av mars när man lanserar den adaptern, fortfarande tyst om när Dolby kommer. Redigerat av Bergan, 16 February 2014 - 12:51. Postad 16 February 2014 - 16:55
Har tankat ner updaten nen ser ingen batteriprocent och var managerar jag hårddisken?
Har jag gjort något fel? Redigerat av Mickys, 16 February 2014 - 16:55. Postad 16 February 2014 - 17:03
Tryck på Xbox knappen när du är på huvudskärmen. Då kommer den upp bredvid klockan.
Postad 16 February 2014 - 17:17 Gå till "my apps/games". Postad 16 February 2014 - 17:36 Mätte på ett ungefär nyss. Sladden är strax under 3 meter, dvs mycket längre än till Kinect 1. Postad 17 February 2014 - 16:15
Ms ska tydligen sänka priset på digitala spel, eller iaf Ryse imorgon och några dagar fram, 40$ jag har inte köpt det än, så kanske skulle passa på bara för att?
http://www.totalxbox...xbox-one-games/ Postad 17 February 2014 - 17:49
Jo läst tidigare du pratat gott om det, om jag inte minns fel, problemet är att jag ofta köper spel och sparar på hög men aldrig spelar, får låta mina 50 spel på disk till 360 tala för sig... Postad 17 February 2014 - 21:40
Toksen med nyheten om priserna på ryse.....
Redigerat av Johan_i_burken, 17 February 2014 - 21:41. Postad 17 February 2014 - 22:22 Jag behöver dessvärre minst det dubbla, så nu står den placerad ovanpå ena fronthögtalaren (inte optimalt) :/
Har chattat med MS support ang detta och de säger att det beror på att Xbox 360 är regionsbunden medan Xbox One inte är det. Så mitt konto har hamnat i något konstigt tillstånd där inget funkar... De har eskalerat ärendet men jag ser inte fram emot att förklara varför jag bytt region :s Är det någon av er som bytt region men också har en 360? Några problem? Deras förklaring låter lite konstig. Redigerat av Cthugha, 17 February 2014 - 22:22. Postad 17 February 2014 - 22:57
Jag har en 360 som jag spelar Ghost på fortfarande, med samma gamertag. dock så har jag ej köpt något med 360in sen jag skaffa One, mer än laddat ner Games with gold som är gratis. och DLC jag redan betalat för i Ghost. (även laddat dom till One) Installerade min One med UK, bytte till USA efter en vecka, först i xboxen och sen på xbox.com. Har inte haft något problem än *peppar peppar* Har du prövat att radera/recovra gamertagen i 360 t.ex? kanske kan hjälpa. byta lösenord kanske nollar nåt och gör så att det funkar, då du måste logga in igen på boxarna. på 360in kan man ju radera cache-.filer (krävs att man uppdaterar allt igen, om jag inte minns fel) går googla på "den hemliga koden" gjorde det för några år sedan minns jag. Logga in på en polares xbox och se om det är samma fel där? Postad 18 February 2014 - 11:43
Kikade precis Ryse på market place, står "discounted now" men kostar fortfarande fullpris, samma för er?
Postad 18 February 2014 - 19:18 Tyckte deras "förklaring" lät konstig, borde sett en massa snack om det var så som de säger. Och funkar det för dig så ska det ju funka för mig. Sedan migreringen startar båda konsolerna utan mig inloggad, och jag blir hela tiden utloggad, både när jag startar spel och appar, och ibland medan jag spelar. Jag migrerade mitt Xbox-konto, från Sverige till US, på xbox.com samma dag som jag fick min Xbox One, innan jag loggat in på den. Valde US direkt i Xbox One sen. Min 360 har jag i efterhand ställt om till US men den var redan konstig då. Xbox support bad mig radera och återställa min profil/gamertag (på 360) och jag har även rensat system cache. Det hjälpte inte alls. Japp, verkar som jag får ladda hem alla digitala spel och DLC igen manuellt efteråt :/ Jag har problem med både xbox.com (inget funkar där om jag loggar in), min 360 och min One, så felet verkar vara universellt, tyvärr. Verkar som jag är helt i händerna på deras support nu, att de fixar problemet med mitt konto. Caset ska nu vara hos deras "highest and specialized team". Får klura ut något smart att säga (eller spela korkad) om de frågar varför jag migrerat den... Postad 19 February 2014 - 10:26
Såg att det går att köpa xbox one på citiboard.
Postad 19 February 2014 - 12:05
Elgiganten har med import nu, 100+ i webblagret samt på många butiker. 4 990kr. Postad 20 February 2014 - 11:43
Har du fått någon lösning på ditt problem än?
Jag migerade mitt konto till US idag via www.xbox.com men i sista steget kom ett felmedelande på skärmen och nu möts jag av denna text när jag vill kolla mitt konto på xbox.com Server Error in '/' Application. Runtime Error Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine. Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off". <!-- Web.Config Configuration File --> <configuration> <system.web> <customErrors mode="Off"/> </system.web> </configuration> Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL. <!-- Web.Config Configuration File --> <configuration> <system.web> <customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/> </system.web> </configuration> Postad 20 February 2014 - 15:38
Exakt samma problem som jag fick. Och det är fortfarande inte löst efter nästan en vecka och tre samtal med deras support
Blir du också hela tiden utloggad i XB1 och 360? Inte mycket man kan göra åt det själv eftersom xbox.com slutar fungera så fort man loggar in. Har fått mitt case eskalerat och väntar på svar, men det verkar ta tid... Postad 20 February 2014 - 16:01
Varför ändrar ni land på xbox.com?
Nu har jag i och för sig inte satt mig som amerikan, det jag har gjort är att sätta min kort-adress med svenska ambassaden i Londons postnummer. Verkligen det enda jag gjort. Fungerar utmärkt. Postad 20 February 2014 - 16:02
Varför ändrar ni på xbox.com måste jag fråga?
Den enda som jag gjort på webben är att jag lagt till en amerikansk betaladress till mitt kort. Och med det kortet har jag registrerat en amerikansk, en engelsk och en svensk adress. Sen ändrar jag region/location i One, till det marketplace jag vill handla ifrån. Svårare än så är det inte. Postad 20 February 2014 - 16:07
Gjort samma som Norton men la till olika kort för min engelska och amerikanska adress.
Inte gjort något på xbox.com. Funkar utmärkt här med. Postad 20 February 2014 - 17:46
För att jag på flera sajter och forum (inkl här) läst att man "måste byta region på sitt konto". Och det var det första som dök upp, samt verkade enkelt enligt beskrivningen. Exakt var har ni lagt till korten och adresserna? Kan inte minnas att man får ange adress när man lägger till nya kortuppgifter.
2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |