Det är ju samma land så var för det skulle vara olika skivor vet jag inte.
Boxen är redan släppt, men den andra versionen up to 11 är inte släppt än. Därför blev jag lite tveksam, men vill gärna ha boxen.
Postad 06 september 2009 - 19:02
Boxen är redan släppt, men den andra versionen up to 11 är inte släppt än. Därför blev jag lite tveksam, men vill gärna ha boxen. Postad 06 september 2009 - 22:37
Ska nog vara samma. Min box skickades idag ![]() Postad 07 september 2009 - 11:17 dem efter gladiator fiaskot.. http://www.dvdbeaver...don_blu-ray.htm ![]() ![]() Redigerat av henke007, 07 september 2009 - 11:21. Postad 07 september 2009 - 13:09
Jag hoppas ingen går efter deras recensioner utan använder ögonen och bedömmer själva... Postad 07 september 2009 - 13:17 ![]() Just nu går det dock konspirations teorier för fullt på AVS om att grainet ska vara digitalt och på lagt efter åt ![]() Det Landis sa i video intervjun var att teknikerna hade ljusat upp bilden och tagit bort grainet för mycket så Landis sa åt dom att återställa mörkret och grainet. Det idiot amerikanerna inte får in i skallen är att dom inte lagt på grainet över DNR versionen utan att dom bara backat ett steg till original källan INNAN dom börjat manipulerat bilden ![]() Men trots att jag förklarar detta för dom och att filmgrain faktiskt SER UT så där beroende på olika filmstock dom använt, och är väldigt typiskt för tidigt 80-tals lågbudget film. Men NEJ då, det är tydligen fejkat grain ![]() Jag blir så trött på AVSforum ibland. JA jag håller med dom om DNR och EE ibland, men om nån tycker att VI här på forumet är extrema så är vi ljusår ifrån de där borta ![]() T.o.m. jag blir mörkrädd när det inte går att förklara saker för dom. Känns som att dom borde flytta ur mor och fars källare och skaffa sig ett ligg ![]() Postad 07 september 2009 - 19:51
vafan!! jag trodde alla på detta forumet var oskulder ![]() Postad 08 september 2009 - 10:51 http://www.dvdverdic...quickdeadbd.php Denna lär grain hatarna gråta blod över ![]() Bra att veta är att recensenten "Eric Profancik" ofta missar att nämna när en titel använt sig av rejält av DNR som t.ex. Last Starfighter recensionen. Så det skulle inte förvåna mig om detta är en av de få transfers han sett där grainet fått vara ifred, därav hans chock? ![]() Redigerat av Svante Skoog, 08 september 2009 - 10:57. Postad 08 september 2009 - 13:14 Tyvärr är det taskigt tryck på ettans omslag, fullt med små svarta färgkorn på vänstra halvan av framsidan. ![]() Kan tyvärr inte fota men för mig som är mån om skicket på mina filmer är det tillräckligt för retur. Ni andra kan väl berätta hur era såg ut när ni fått filmen? Kanske bara hänt på några enstaka exemplar eller så är det en hel batch som drabbats. Vill veta om jag ska köpa från annan affär eller avvakta. Hmm, såg att den kostar 149 på Webhallen, får väl åka till deras butik så jag kan inspektera fodralet innan jag betalar. ![]() Verkar vara en bra sida det där Svante, ska lägga till den i mina favoriter. Grain är ett otyg! Funderar för övrigt på om det är lite av en generationsfråga. Ni äldre är mer vana vid det och många i er åldersgrupp tycker att det "ska vara så". Redigerat av Unregistered951e827d, 08 september 2009 - 13:17. Postad 08 september 2009 - 13:49 Hade lite myspys med familjen igår och tittade på Monster Inc. Säger bara WOW! Bilden är nog det bästa jag sett hittills på animerade filmer. Perfekt att dema vad Blu-Ray formatet kan prestera! Gillar ni animerat så är denna ett måste i samlingen. Postad 08 september 2009 - 16:37
Ja du, detta var nog det tråkigaste omslag jag sett. Bilden är rikitigt lågupplöst och jag misstänker att de kopierat bilden i en kopiator och fått med damkorn. Återstår att se vad filmen har för bild och ljudkvalité. Postad 08 september 2009 - 17:02 Postad 08 september 2009 - 18:05 Jag hade beställt Kill Bill 1 OCH Kill Bill 2 plus Reservoir Dogs från CDON. Alla med releas 9/9 och kr 119,-/st. Idag kom bara Kill Bill 2 !? Märkligt. ![]() Hur som helst så är det omslaget snyggt o prydligt. Postad 08 september 2009 - 18:38 Redigerat av Spygg, 08 september 2009 - 18:39. Postad 09 september 2009 - 08:40
Har nog med åldern att göra som du säger. Har man sett andra filmer i sitt liv än typ Star Wars Episode 1-3 så har man sett film med naturligt grain så som det var när filmen framkallades och hur det såg ut när den visades på Bio. Redigerat av Tomanista, 10 september 2009 - 09:03. Postad 09 september 2009 - 09:05 ![]() För mig är film en konstart. Min inställning är därför helt enkelt att jag vill se en transfer som är så nära originalet som det någonsin är möjligt. D v s så som filmskaparna en gång presenterade filmen. Inte en variant där någon datatekniker ett antal år senare suttit och godtyckligt tvättat och retuscherat till höger och vänster. Tänk om någon intendent på Moderna Muséet gick runt och "fixade till" en massa klassiska tavlor för att han t ex tyckte att man såg penseldragen för tydligt. "För det är ju så folk vill ha det. Rent och prydligt". Sedan är det naturligtvis OK att man reparera skador, repor eller andra rena defekter. Men det är min åsikt. Redigerat av 50plus, 09 september 2009 - 09:07. Postad 09 september 2009 - 09:08 Sandrews skickar inte ut recensionsex på BD så det är få svenska sajter som recenserar deras BD-utgåvor. Postad 09 september 2009 - 09:21 Jag fick som sagt Kill Bill 2 igår och tittat lite på den. Bilden är enligt mig mycket fin även om den stundals verkar liiite tvättad. En del avsnitt har lite grain som jag absolut tror är avsiktligt. Som t ex det svartvita avsnittet i början. M a o mycket väl godkänt. Enligt menyvalet på skivan är ljudet det som står på omslaget, dvs DTS-HD Master Audio. Sedan om det verkligen är det kan jag inte avgöra. Inget extra material what so ever. http://cdon.se/film/...lu-ray)-7031647 Postad 09 september 2009 - 09:33 ![]() Bild kvallan är identisk med US utgåvan vad jag kan se, då dom troligtvis använt samma master, precis som övriga världen. Tummen upp Nordisk Film för att ni släpper toppkvalité till lågt pris!! Ska kolla igenom övriga filmer jag fick också som Crank, Aviator, Reservoir Dogs m.m. kommer med mer info om nån timme. ![]() Postad 09 september 2009 - 09:37 Gött då är det bara att beställa, blir nog Illusionisten med ![]() Postad 09 september 2009 - 09:53 ![]() Väntar ivrigt på fler filmer ur deras katalog ska komma på BD nu till lågpris, speciellt några skräckisar som t.ex. engelska "Creep" m.m. Postad 09 september 2009 - 09:57 Ett av de tillfällen där den längre är sämre, då de flesta extra scenerna utspelar sig när Li kommer till byn på landet, och redan i bioversionen var detta parti i filmen alldeles för långt. Längre är inte alltid bättre ![]() Visst hade det varit kul om BÄGGE versionerna varit med på skivan, men hellre denna än bara den långa som sagt ![]() Postad 09 september 2009 - 11:32 Kill-Bill 1 & 2, Fearless, The Aviator, Crank och Reservoir Dogs. Förutom Reservoir Dogs så är det banne mig TOPPKVALITÉ rakt igenom med sjukt bra skärpa och DTS-HD MA ljud ![]() Reservoir Dogs håller inte RIKTIGT samma klass då den har den där typiska lågbudget (vilket den även är) looken med lite dirt i bilden, den har även en gnutta DNR i bilden, men annars ser den bättre ut än vad den nånsin gjort hittills på både LD och DVD. Och eftersom US och UK utgåvan också har ovanstående brister så verkar det vara samma transfer som resten av världen även där. Helt klart köpvärd är den dock, förvänta er bara inte referens bild ![]() Enda tråkiga med utgåvorna är menyn och inget extramaterial, fast för mig är filmen och kvalitén på denna det viktigaste, så det är skitsamma ![]() Jag är MYCKET nöjd med allihop och än en gång TACK Nordisk Film för bra kvalité ihop med lågt pris! Mer sånt här tack! ![]() Redigerat av Svante Skoog, 09 september 2009 - 11:32. Postad 09 september 2009 - 11:51 ![]() När man kollar igenom vad NF Distribuerar i Norden så är det en hel del godbitar som skulle kunna komma i en våg som dessa 6-7 titlar http://www.imdb.com/company/co0137854/ Redigerat av henke007, 09 september 2009 - 11:51. Postad 09 september 2009 - 13:41
![]() Kan säga att jag faktiskt såg Star Wars 1 & 2 före de äldre. Tyckte det var riktigt bra filmer och JarJar Binks var en favorit. Är 20 och ett antal år för övrigt.
Och min åsikt är att det bör se ut så likt verkligheten som möjligt. Eventuellt kan man leka lite med färgerna i vissa filmer/serier för att det ska se häftigare ut. Med min syn finns det iaf inte massa korn på himmel och väggar m.m. Men det kanske bara är jag? ![]() Hade det funnits film som varit helt kornfri för 50 år sen är jag övertygad om att de allra flesta filmmakare valt den vägen. Sen kan man komma dragandes med "vaxansikten" och annat, visst, det är inte heller naturligt men hellre lite utsmetat än massa konstiga korn överallt. Postad 09 september 2009 - 16:57
oj ![]() Postad 09 september 2009 - 17:53 Ja, det blir ju lite svårt för filmindustrin. Hur dom än gör så blir det ju fel eftersom vi filmälskare tycker så olika! ![]() Postad 09 september 2009 - 18:01
Hoppsan det där låter ju som DVD ![]() Postad 09 september 2009 - 18:59
Apropå Jackie Brown som vi diskutera innan så har den dykt upp i Polen redan bl a och även i Holland. Så har även Seven och Blade i korrekt OAR och med DTS HD MA. Vet inget om bild o så!!
Postad 09 september 2009 - 21:09
Ja med, tror att det är smidigast att handla från Bol.com http://www.bol.com/n...ijs0/index.html Postad 09 september 2009 - 21:42
Forrest Gump Chocolate Box Giftset
![]() Finns som preorder på HDMS, release 3/11. Redigerat av -Palle-, 10 september 2009 - 07:49. Postad 10 september 2009 - 02:14
Var har du köpt den ? Postad 10 september 2009 - 06:38
3e november är de, inte oktober. Postad 10 september 2009 - 11:30
Men tänk om man väntar till priset har gått ner lite, har inte chokladen hunnit bli dålig då? ![]() Postad 10 september 2009 - 11:45 http://www.dvdbeaver...ery_blu-ray.htm Riktigt fin bild och tydligen regionsfri TROTS region a stämpeln på baksidan om omslaget, undrar om även Child´s Play är regionsfri som också är släppt av MGM? Redigerat av Svante Skoog, 10 september 2009 - 11:47. Postad 10 september 2009 - 11:47
Du menar att fotografiet på chokladen har bleknat? Postad 10 september 2009 - 11:51 Troligtvis åker denna stämpel med på omslaget i farten och dom helt enkelt glömt bort att radera den från deras mall. Bådar gott inför framtida släpp ![]() Postad 10 september 2009 - 14:20 http://www.blu-ray.c...amp;show=review Monster rena katastrofen. http://www.blu-ray.c...amp;show=review Redigerat av jonasprivate, 10 september 2009 - 14:21. Postad 10 september 2009 - 14:43 ![]() Postad 10 september 2009 - 15:00
![]() hasse, tack för att du gjorde min dag.... Postad 10 september 2009 - 17:43
Får hoppas den släpps av ett annat land med bättre utgåva. Postad 10 september 2009 - 18:45
I Sverige verkar kommande Star Trek Movie boxen innehålla film I-XI. Alltså komplett inklusive senaste rullen alltså, men i övriga världen innehåller boxen I-X.
Postad 10 september 2009 - 20:35
Denna verision som kostar 99:- bra eller dålig?
Vad jag har hört så finns olika bra verisioner av T2. Är
EDIT: Gah!! såg nu att dom höjt den på discshop till 229:- =/ Redigerat av Unregistered883bce2a, 10 september 2009 - 20:38. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |