Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 mars 2010 - 21:08

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Ingen TV ikväll

Hade satt italiensvenskar på inspelning men skulle titta på en annan inspelning. Ingen signal med blå bakgrund var visst kvällens höjdpunkt. Gick inte se inspelat material, Live eller programmet som spelades in. Rycka ut kontakten/i igen fick inte bort "kvällens höjdpunkt". Det var bara att vänta tills Italiensvenskar var fårdiginspelad och då göra den omtalade Norska reserten som jag döper om till CD HDPVR resert eftersom jag har ett stort hjärta till vårat enormt vackra grannland.

Denna box slutar aldrig att förvåna och märkligt att företaget Canal Digital får sälja denna box år efter år. Har ju varit med om lördagskvällar när man spelat in en lång långfilm och fått hämta Boxerboxen i källaren. Konstigt att min box fungerade felfritt i några månader men för ett tag sedan började eländet igen. Och strular en liten sak följer snart fler, även om man resertar till originalinställningar och så plötsligt fungerar den igen i några månader.

Redigerat av ruva, 03 mars 2010 - 21:13.

Postad 03 mars 2010 - 22:29

Unregistereda7aa74d3
  • Unregistereda7aa74d3
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Försökte hitta denna kanal och jag lyckades, dock inte på kanalplats 394 utan kanalplats 162...

Den finns också på kanalplats 65

Postad 05 mars 2010 - 17:30

nilsa
  • nilsa
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Senaste ryktet...

Pratade med Canal Digital service. Snubben sa att ny uppdatering av programvara kommer innan april. Innehåller bland annat möjlighet att få rätt på filmer som tar upp plats på disken men inte syns i myTV. Så skulle ni drabbas av den buggen så kan ni ju möjligen vänta med att formatera disken och hoppas på den versionen.

Den helt nya programvaran med USB-stöd och on-demand-tjänster väntas komma i sommar.

Vet såklart inte hur sant detta är men det är vad som sas

Postad 05 mars 2010 - 17:31

pulsen12
  • pulsen12
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
tänkte bara höra är ny kund hos CD, ska man ha 5.1 ljud på History hd, eurosport hd, nat-geo HD, ESPN hD?
jag har inte det,är det hd boxen eller nå annat? luras dem?

Redigerat av pulsen12, 05 mars 2010 - 17:33.

Postad 06 mars 2010 - 10:25

janb
  • janb
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

tänkte bara höra är ny kund hos CD, ska man ha 5.1 ljud på History hd, eurosport hd, nat-geo HD, ESPN hD?
jag har inte det,är det hd boxen eller nå annat? luras dem?

Nej. Jag vet inte om de sänder vissa program med 5.1 men det är ofta 2-kanaligt ljud på dessa kanaler som kommer ute som PCM (och inte DolbyDigital).

Även på SVT-HD så varierar det med materialet om det är DD 2.0 eller DD 5.1.

Postad 06 mars 2010 - 12:17

pulsen12
  • pulsen12
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Nej. Jag vet inte om de sänder vissa program med 5.1 men det är ofta 2-kanaligt ljud på dessa kanaler som kommer ute som PCM (och inte DolbyDigital).

Även på SVT-HD så varierar det med materialet om det är DD 2.0 eller DD 5.1.

tackar för svaret ,, helt fel marknadsföring här står det klart och tydligt http://www.canaldigi...a-HDTV-kanaler/ enda problemet är att 95% är 2-kanaligt ljud.. det står inget om det

har tråd om det här https://www.minhembi...howtopic=257854 ska ej skriva här om detta mer..

Redigerat av pulsen12, 06 mars 2010 - 12:19.

Postad 06 mars 2010 - 12:21

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Finns ju ingen poäng med att sända 5.1 ljud om produktionen inte i sig är 5.1.

Så - kanalerna kan i sig sända 5.1 men sänder det inte alltid.

Postad 09 mars 2010 - 18:54

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
Är det bara jag som har problem med ljudet på TV4 HD? Jag måste ha min tv:s volym på 35-40 för att höra program men alla reklam har ganska bra ljud.
Jag tycker att vanliga TV4 har bättre ljud än deras HD kanal.

Postad 09 mars 2010 - 20:25

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Har samma problem med TV4 HD, har haft det en längre tid. Volymen är mycket lägre än TV4 och även gentemot övriga kanaler.

Postad 10 mars 2010 - 10:59

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
Jag skrev ett mail till Janne Andersson (TV ombudmannen på TV4), ska se om det hjälper! :)

Postad 11 mars 2010 - 19:03

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Canal+ startar ny tv kanal, c+ series. Börjar sända den 1april.

Postad 11 mars 2010 - 19:54

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0

Canal+ startar ny tv kanal, c+ series. Börjar sända den 1april.

Finns en tråd här som handlar om den nya kanalen. Denna tråd är avsedd för Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk).
;)

Postad 12 mars 2010 - 16:33

Hog30
  • Hog30
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Någon som vet vart man kan rapportera in alla buggar som finns i denna buggiga box?

Postad 12 mars 2010 - 16:51

Hog30
  • Hog30
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Boxen är på och detta händer även ibland när jag tittar på en kanal och en annan startat på inspelning eller bara boxen startat och ska spela in vilket gör att den inte spelar in. Jag har god signal på bägge huvudena och har även provat med att återställa boxen från scratch.

Denna Sagembox slutar aldrig att förvåna en. Man tror att äntligen är den felfri och så dyker plötsligt gamla buggar upp.

Jag har samma problem med min box. Är boxen avstängd och en inspelning ska börja så får man upp rutan om att en annan installation pågår och att den schemalgda installationen kommer tas bort om man inte trycker på TV-knappen.
Om man nu inte trycker på TV-knappen spelas programmet in då eller struntar den i att spela in? Jag har inte testat det utan har tryckt på TV eftersom jag inte vill chansa.

Postad 13 mars 2010 - 07:34

chpal56
  • chpal56
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Jag får många gånger samma meddelande som Hog30. Jag har inte svarat men inspelningen har alltid fungerat ändå.

Postad 14 mars 2010 - 11:23

Unregistered1582
  • Unregistered1582
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
ska beställa HDTV-boxen tillsammans med Familjepaketet från CD och undrar några saker...
vad behöver man för antennkablar till boxen? kommer man att använda den vanliga vita antennsladden man har in i väggen? eller ska man skaffa antennsladd med F-kontakter? :D första gången jag skaffar digital-tv därför nybörjarfrågor :P

Postad 14 mars 2010 - 11:29

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

ska beställa HDTV-boxen tillsammans med Familjepaketet från CD och undrar några saker...
vad behöver man för antennkablar till boxen? kommer man att använda den vanliga vita antennsladden man har in i väggen? eller ska man skaffa antennsladd med F-kontakter? :D första gången jag skaffar digital-tv därför nybörjarfrågor :P

Är det parabol isåfall ingår 2x25m vit koaxialkabel (antennkabel) i paketet.

Postad 14 mars 2010 - 11:44

Unregistered1582
  • Unregistered1582
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Är det parabol isåfall ingår 2x25m vit koaxialkabel (antennkabel) i paketet.

japp det är parabol! okej, och min vanliga vita antennsladd jag har pluggat in i väggen kommer inte till användning då? jag såg att där fanns ett vanligt antennuttag på boxen också nämligen... :D

Postad 14 mars 2010 - 12:33

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

japp det är parabol! okej, och min vanliga vita antennsladd jag har pluggat in i väggen kommer inte till användning då? jag såg att där fanns ett vanligt antennuttag på boxen också nämligen... :P

det antennuttaget är för DVB-T, dvs marksända digital TV. Trevligt att ha om man spelar in mycket då det går att titta på en marksänd kanal om man spelar in från två sat-kanaler eller, för den delen, spela in från en mark och en sat och titta på en annan sat-kanal.

Lite extra val :D

Postad 14 mars 2010 - 16:55

Djabag
  • Djabag
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
När jag sätter på boxen är alla inspelningar borta. Visar 100% ledigt utrymme och det står Inte tillgängligt. Har inte varit och pillat och tagit bort inspeladeprogram och typ. Ta bort alla.

Har också sökt på forumet om detta, men inte funnit något.

Vad kan man göra ??

/per

Nu har jag talat med CD support och det verkar finnas ett fel där inspelat i % finns kvar, men du kommer inte åt dina inspelningar i listan under. Ska tydligen fixas av uppdaterad programvara under Q2.
Sen finns det felet som enl. dom på supporten bara har hänt en gång tidigare, felet att allt inspelat raderas eller i alla fall inte syns.

Kul !

Känns lite som omvänd Lotto.

På det hade dom i alla fall ingen lösning.
Jag sade att man kan ju inte spara materialet någonstans utanför boxen, men då sa supporttjejen att du kan spela in med en DVD inspelare det som visas på TV´n. År det så enkelt ??

Postad 14 mars 2010 - 18:01

janb
  • janb
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Satellit-signaler (2 kablar) ansluts med F-kontakter.
Digital-mark-TV ansluter du med "den vanliga vita antennsladden". Det finns en utgång så du kan koppla till TV:n också om du skaffar en förlängning (men Hona/Hane).

Postad 14 mars 2010 - 21:42

Unregistered1582
  • Unregistered1582
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Satellit-signaler (2 kablar) ansluts med F-kontakter.
Digital-mark-TV ansluter du med "den vanliga vita antennsladden". Det finns en utgång så du kan koppla till TV:n också om du skaffar en förlängning (men Hona/Hane).

det räcker väl att jag kopplar HDMI-kabeln från boxen in till tv'n? :)

Postad 15 mars 2010 - 06:36

janb
  • janb
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

det räcker väl att jag kopplar HDMI-kabeln från boxen in till tv'n? :)

Min kommentar om "den vanliga vita antennsladden" är ifall du har DVB-T signaler i antensladden samt har en TV med DVB-T tuner så kan du koppla antennen in i boxen och sedan vidare till TV:n.
Då kan du använda DVB-T tunern både i boxen och i TV:n. (Det är stor chans att t.ex. Text-TV fungerar bättre i TV:ns tuner.)

Postad 15 mars 2010 - 12:49

Sniper993
  • Sniper993
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

När jag sätter på boxen är alla inspelningar borta. Visar 100% ledigt utrymme och det står Inte tillgängligt. Har inte varit och pillat och tagit bort inspeladeprogram och typ. Ta bort alla.

Har också sökt på forumet om detta, men inte funnit något.

Vad kan man göra ??

/per

Nu har jag talat med CD support och det verkar finnas ett fel där inspelat i % finns kvar, men du kommer inte åt dina inspelningar i listan under. Ska tydligen fixas av uppdaterad programvara under Q2.
Sen finns det felet som enl. dom på supporten bara har hänt en gång tidigare, felet att allt inspelat raderas eller i alla fall inte syns.

Kul !

Känns lite som omvänd Lotto.

På det hade dom i alla fall ingen lösning.
Jag sade att man kan ju inte spara materialet någonstans utanför boxen, men då sa supporttjejen att du kan spela in med en DVD inspelare det som visas på TV´n. År det så enkelt ??

Hej

detta inträffade oss igår också!!!!!!!! Jag blir helt vansinnig. Har hundratals barnprogram inspelade för att de små ska kunna se det de vill när de vill. Ska jag nu ut och köpa alla Byggare Bob, Chuggington osv. på skiva? Får man fakturera CD för det?

Istället får jag ju börja spela in på andra dekodern och spara på datorn för att vara säker. Tacka vetja Linux-baserade boxar utan begränsningar!

/Mycket irriterad

Postad 15 mars 2010 - 16:52

Unregistered3ad86eea
  • Unregistered3ad86eea
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Jag har en till salu om någon är intresserad :-)

Postad 15 mars 2010 - 16:57

Saxpy_New
  • Saxpy_New
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Nån som har mer detaljer ang. release datum på nästa FW? Det har ju varit snack om mars tidigare men nu har jag hört andra kvartalet...

Postad 15 mars 2010 - 19:31

Sniper993
  • Sniper993
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Dennis - tack för erbjudandet :-D

Men...problemet är ju allt jag har liggandes på den hårddisken som jag vill ha kvar. Hundratals timmar med barnprogram!!

Tacka vet jag AzBox...

Postad 16 mars 2010 - 19:28

ormetkruper
  • ormetkruper
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hör detta fenomen till kända buggar?

När jag stänger av boxen så kan den stå i ca 5 minuter och surra på hårddisken och en röd lampa blinkar snabbt samtidigt. Löste detta innan med att återställa till fabriksinställningar men det hjälper inte längre.

Dessutom kan boxen liksom starta om när den står i standby, står init och så surrar den på disk en stund innan den går tillbaka till standby.

Sedan tappar den signalen ofta, står kontrollera antennen. Brukar hjälpa med att starta om boxen så blir det bra igen. Har ca 170 i signal så det borde ju vara bra, kan inte få högre än så. Detta sista vet jag ju inte om det bara är boxen eller nåt med parabolen.

Postad 16 mars 2010 - 19:52

Unregisteredd3eb7b8e
  • Unregisteredd3eb7b8e
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Hör detta fenomen till kända buggar?

När jag stänger av boxen så kan den stå i ca 5 minuter och surra på hårddisken och en röd lampa blinkar snabbt samtidigt. Löste detta innan med att återställa till fabriksinställningar men det hjälper inte längre.

Tryck ytterligare en gång på stäng av knappen, så ger den upp sitt tuggande och gör som man vill. Antagligen står den och försöker spara ner epg datan till disk i något horribelt format, bör ju inte ta så lång tid att spara lite text för 200 kanaler och 7 dagar kan man tycka. Är säkert < 1mb text, så något skumt e det med just detta.

Anledningen till att jag tror att det har med epgn att göra är att den började när CD började lägga in epg data för ytterligare någon dag.

Postad 16 mars 2010 - 23:08

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Har skaffat en till digitalbox. En DVB-C. Gammal Comhem box som fungerar i lokala nätet. Denna ansluten till TVn via SCART, RGB. Tar upp TV6 på denna och på Canal Digitals box som är ansluten via HDMI. Fotboll, Champions Leauge.

Jämför bilden de båda ger.
Nämen se, är inte bilden lite bättre via den gamla Comhem boxen! Lite skarpare?

Jo, så är det. Orsaken är väl iofs enkel
För Comhemboxen häller att den sänder gammal hederlig PAL-signal till TVn som den skalar upp till (hela) 1024x768 (Pv60)
För CDs box är det den som skalar upp, för tillfället, till 720p och sänder det till TVn som skalar om till egna upplösningen. Denna dubbla skalning ger givetvis effekt på bilden.

Lösning? Skaffa TV med "rätt" upplösning som inte ytterliga behöver skala bilden...Kanske kan fixas lite bättre med annan inställning i boxen, får ta och jämföra det någon annan gång.

Nog har jag tyckt att bilden på C+Sport1 har varit sämre nu än med gamla ComboBoxen och jag har nog haft rätt.

Överlag ska sägas dock att denna box ger bättre bild än ComboBoxen.

Redigerat av Monshi, 16 mars 2010 - 23:09.

Postad 17 mars 2010 - 07:00

janb
  • janb
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Har skaffat en till digitalbox. En DVB-C. Gammal Comhem box som fungerar i lokala nätet.

Jämför bilden de båda ger....

Att först skala till 720p är ingen fördel, utom i de fall där boxen gör de-interlace bättre än TV:n.
(Det kan skilja beroende på om det är film-material eller broadcast-material men jag vet inte hur bra dessa boxar är på de-interlace.)

Men om jag förstår dig rätt så jämför du TV-6 via DVB-C och DVB-T så det är troligt att det också blir skillnad beroende på olika MPEG-kodning (kodare, inställningar och vilken bit-takt som allokerats till kanalen.)
TV:n behandlar kanske också signalen olika via SCART och HDMI (men överdriven kant-skärpning brukar se sämre ut i längden även om det omedelbara intrycket är "mera skarpt").

Du skulle kunna prova (av nyfikenhet) hur HD-PVR boxen ser ut i detta fallet om du stänger av HD-utgången och aktiverar RGB via SCART.

Postad 17 mars 2010 - 09:03

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Att först skala till 720p är ingen fördel, utom i de fall där boxen gör de-interlace bättre än TV:n.
(Det kan skilja beroende på om det är film-material eller broadcast-material men jag vet inte hur bra dessa boxar är på de-interlace.)

Men om jag förstår dig rätt så jämför du TV-6 via DVB-C och DVB-T så det är troligt att det också blir skillnad beroende på olika MPEG-kodning (kodare, inställningar och vilken bit-takt som allokerats till kanalen.)
TV:n behandlar kanske också signalen olika via SCART och HDMI (men överdriven kant-skärpning brukar se sämre ut i längden även om det omedelbara intrycket är "mera skarpt").

Du skulle kunna prova (av nyfikenhet) hur HD-PVR boxen ser ut i detta fallet om du stänger av HD-utgången och aktiverar RGB via SCART.

ja, jo, om jag orkar. Har 720p kvar som standard efter OS...
Enligt vad jag vet ska nog DVB-C här vara tagen ur DVB-T fast säker kan jag inte vara.
Skillnaden i bild är inte så stor, jag tittat på kanalens logga för att ha något statiskt att jämföra med. Jag skulle inte klara att skilja dem i ett blindtest utan statisk grafik skulle jag tro.
Inget stort problem, bara en notering. Alltid intressant att jämföra tekniker, nya bra HDMI mot gamla SCART.

Ja, ett önskemål vad gäller denna box är att kunna ställa in hur den ska hantera olika signaler, att SD TV ska den låta TVn skala upp, 720p sänd som 720p, 1080i som - ja jag vet inte vilket som blir bäst för mig men troligen att låta TVn skala in signalen då den ändå måste skala allt som kommer till den.

kan återkomma, om så önskas, med om det är samma signal. Kan kolla datatakten och se om den är lika.

Postad 18 mars 2010 - 13:12

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Fick fakturan i dag från CD och bilagan Gott om tv, och i den står det att i juni startar on demand tjänst där man ska kunna hyra fimer. så någe e det på gång.

Postad 19 mars 2010 - 10:05

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
Jag bor i ett comhemhus och har antennutagg den med 3 hål, Jag kopplade boxen till antennen men TV6 hittades inte med flera kanalsökningar.
Finns det ett smidigare sätt att fixa TV6 med denna box?

Postad 19 mars 2010 - 10:27

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Jag bor i ett comhemhus och har antennutagg den med 3 hål, Jag kopplade boxen till antennen men TV6 hittades inte med flera kanalsökningar.
Finns det ett smidigare sätt att fixa TV6 med denna box?

Den tar emot DVB-T. I Comhems nät finns det bara DVB-C signaler. Ja, några analoga kanaler med.
Det krävs en egen antenn för att ta emot DVB-T, en bordsantenn duger för många men om du bor lite eländigt till kan det krävas en utomhusantenn.

Postad 19 mars 2010 - 11:10

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Den tar emot DVB-T. I Comhems nät finns det bara DVB-C signaler. Ja, några analoga kanaler med.
Det krävs en egen antenn för att ta emot DVB-T, en bordsantenn duger för många men om du bor lite eländigt till kan det krävas en utomhusantenn.

Jag ska testa med en bordsantenn, det går väl att köpa från Kjell & Co alt Classe för några hundralappar. Går det inte att få TV6 med det då blir det jobbigt att dra en massa kablar för att få en kanal!

Edit: en fråga till, kan man sortera favoritkanalerna i denna box? T ex SVT1 ligger sist!

Redigerat av Lias08, 19 mars 2010 - 11:12.

Postad 19 mars 2010 - 12:19

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Jag ska testa med en bordsantenn, det går väl att köpa från Kjell & Co alt Classe för några hundralappar. Går det inte att få TV6 med det då blir det jobbigt att dra en massa kablar för att få en kanal!

Edit: en fråga till, kan man sortera favoritkanalerna i denna box? T ex SVT1 ligger sist!

Se till att få på öppet köp. Notera även att det finns både mindre bra och mycket bra bordsantenner.

Ja, man kan sortera favoritkanaler. RTFM :)
Och boxen kommer ihåg den! Bortsett från att DVB-T kanalerna kan hoppa runt :lol:

Postad 19 mars 2010 - 12:44

Raymond Luxury Yacht
  • Raymond Luxury Yacht
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Funderar på att byta från Boxer men är lite fundersam över CDs HD-boxar, vad jag förstår skalar boxarna upp standardupplöst material; jag vill naturligtvis att min TV (Pioneer 5090) skall göra det.

Är det någon som vet om CD kommer med någon ny och bättre HD-box snart? Deras kundtjänst kunde inte ge något riktigt vettigt svar. Eller finns det bra alternativ från andra tillverkare dvs inte Sagem?

Postad 19 mars 2010 - 13:17

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
De ska vara på väg med en ny box utan hårddisk, en box i samma serie som den med hårddisk som diskuteras i denna tråd.

Detta enligt norskt kundblad som det länkats till några sidor bakåt i tråden. Denna box som tråden handlar om lär vara den hårddiskbox som gäller en tid framöver.

Postad 19 mars 2010 - 15:10

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Funkar smartwi kortdelning på denna burk ?

Funderar på att nappa på http://www.canaldigi...-till-kanonpris Är den värd 2 695 kr ?

Postad 19 mars 2010 - 15:17

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Ja det gör det, Kör med HD-PVR och HD-boxen, funkar kanon!

Men man måste uppgradera FW i SmartWi. (Version 2.52 Conax)

Redigerat av Melmac, 19 mars 2010 - 15:20.

Postad 19 mars 2010 - 15:42

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Se till att få på öppet köp. Notera även att det finns både mindre bra och mycket bra bordsantenner.

Ja, man kan sortera favoritkanaler. RTFM :)
Och boxen kommer ihåg den! Bortsett från att DVB-T kanalerna kan hoppa runt :lol:

Jag har tänkt lägga ut 500-600kr för en bra bordsantenn som är båda snygg och kraftfull.

Vad är RTFM? :lol:
Jag misstänker att det är nån förtkortning.

Postad 19 mars 2010 - 20:06

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Undrar bara om det är fler som råkar ut för samma sak ikväll. När jag startade boxen tog det 10 minuter innan den startade och vanliga TV4 går inte få in. Däremot TV1 och TV4 HD (frugan tittar på TV 1 samtidigt som hon spelar in TV 4 HD). Verkar som något strul med att hämta kanallistan.

Postad 19 mars 2010 - 20:14

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
nicht ich

Redigerat av Monshi, 19 mars 2010 - 20:15.

Postad 19 mars 2010 - 20:35

Raymond Luxury Yacht
  • Raymond Luxury Yacht
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Tack för det. Rekommenderar ni att köra 720p eller 1080i ut?

RTFM = Read The Fucking Manual - antar jag

Redigerat av Raymond Luxury Yacht, 19 mars 2010 - 20:40.

Postad 20 mars 2010 - 12:25

Rodoga
  • Rodoga
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Har funderar länge om jag skulle skaffa Canal digital med hd boxen. Man får tacka för mycket informativ läsning men dagens nyhet får mig att hoppa över till viasat hd Box tråden. Ingen premier league ingen Canal digital. Tack o hej!

Postad 20 mars 2010 - 12:51

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
Vi kanske skall hålla denna forumtråd ren från Canal+ förlust av PL och enbart prata teknik. Annars kan jag tänka mig ett antal onödiga inlägg då var PL kommer att visas kommer att vara ett hett ämne en tid framåt.

Redigerat av Huddingebo, 20 mars 2010 - 12:52.

Postad 20 mars 2010 - 16:13

sandby7
  • sandby7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Vi kanske skall hålla denna forumtråd ren från Canal+ förlust av PL och enbart prata teknik. Annars kan jag tänka mig ett antal onödiga inlägg då var PL kommer att visas kommer att vara ett hett ämne en tid framåt.

Förstår inte vad ni menar med "Canal+ förlust av PL"?!?!?? har jag missat något?

//S7

Postad 20 mars 2010 - 16:20

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Förstår inte vad ni menar med "Canal+ förlust av PL"?!?!?? har jag missat något?

//S7

Viasat tar över Premier Leauge och det kommer nog bli en het potatis som många har synpunkter på, vilket även jag har.

Postad 20 mars 2010 - 23:32

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Viasat tar över Premier Leauge och det kommer nog bli en het potatis som många har synpunkter på, vilket även jag har.

Canal Digital chockhöjer priserna för sportens skull

Kunde varit en smaskig kvälllstidningsrubrik :angry:

Min kanallista uppdateras nu som den ska. Tillfälligt fel på min box kanske. Jag trodde den hade dött när den stod och blinkade i några minuter, startade om, blinkade igen och sedan dog. Men det var falskt alarm för nästa gång jag startade boxen blinkade den i 10 minuter och startade med några kanaler. Nästa gång var den okej.

Ville bara klargöra mitt tidigare inlägg.

Redigerat av ruva, 20 mars 2010 - 23:33.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.