Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 september 2012 - 20:26

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Ska vara en lapp till det förslaget ;)

Dömer du hunden efter håren? :)
jag är inte lapp utan dalmas

Postad 29 september 2012 - 20:31

brickan1963
  • brickan1963
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Jag har nu lagt in alla filmer med fina omslag och ser dem nu i Boxee. :-) Nu nästa sak. Många av mina musikalbum kommer också med cover och fin omslagsbild. Men inte alla. Någon ide hur man gör för att fixa det?

Tack för all hjälp föresten :-)

Postad 01 oktober 2012 - 17:35

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
undrar om det går att köra viaplay via denna apparaten? Eller ja funkar silverlight helt enkelt (eurosport player är med silverlight).

Redigerat av borjeboy, 01 oktober 2012 - 17:37.

Postad 01 oktober 2012 - 18:32

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

undrar om det går att köra viaplay via denna apparaten? Eller ja funkar silverlight helt enkelt (eurosport player är med silverlight).

Nej och det har avhandlats fler gånger redan.
Hur svår kan det vara att söka?

https://www.minhembi...h&fromMainBar=1

Postad 01 oktober 2012 - 18:59

HC77
  • HC77
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

För att BB ska kunna identifiera filer måste den ha tillgång till internet eller hur tänkte du nu?

Ja men om du har iOS5.1.1 så fungerar Airplay med bild och ljud till BB.
Gör det inte det har du gömt att aktivera det i BB´s inställningar.

Fungerar övriga appar bortsett från officiella youtube gällande streaming av bild och ljud ex svtplay på IOS 6?

Postad 01 oktober 2012 - 19:27

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Fungerar övriga appar bortsett från officiella youtube gällande streaming av bild och ljud ex svtplay på IOS 6?

Vilka övriga appar menar du?

Postad 01 oktober 2012 - 20:14

HC77
  • HC77
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Vilka övriga appar menar du?

Till att börja med svtplay.

Postad 03 oktober 2012 - 07:20

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Polarn har köpt en Boxee som jag provade lite igår.
Måste säga att den verkar fungera bra, även om den ibland blir lite slö i hoppen mellan menyer osv, men inget jättestörande.

Däremot märkte jag att den inte är speciellt bra på bildvisning? Eller har vi missat någon inställning?
Går ordentligt slött att visa bilder (förvisso stora från DigitalSystemkamera men ändå) och ibland ville den inte visa vissa bilder alls?

/Jocce

Postad 03 oktober 2012 - 12:00

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0
Trött jag blir, har en Boxee som inte är mer än ca två veckor gammal. WiFi-buggen är riktigt irriterande, har ingen möjlighet att dra ner nätverk till sovrummet utan är låst till WiFi.

Och sedan igår har den börjat låsa sig vid uppstarten, fastnar på loading. Får tvinga av den, ibland startar den på andra försöket men ibland måste man göra det fler gånger.

Jävligt trist att ATV3´an inte stöder video-streaming, vill ju komma ifrån att ha en dator igång (har ej ipad). Men nu har jag iaf ledsnat på min BB :angry:

Postad 03 oktober 2012 - 12:12

bero74
  • bero74
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Sedan jag ställde in scanningen av mediakällorna till "en gång" har min box slutat att hänga. Kör också över wifi.

Redigerat av bero74, 03 oktober 2012 - 12:13.

Postad 03 oktober 2012 - 12:55

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0
Kör ingen scanning av några källor, gör det manuellt om jag lagt upp nytt material på NAS´en.

Postad 03 oktober 2012 - 13:21

Unregistered1263781b
  • Unregistered1263781b
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Har funderat på en Boxee men har lite frågor vad som är möjligt med den. Kan någon bara klargöra om detta är eller inte är möjligt med Boxee?

Den är väl rätt gammal? Fortfarande värt att köpa med tanke på hårdvara eller finns det planer på en ny modell kommer snart?

Om jag sparar en film på min stationära dator kan jag då öppna den i Boxee? Har snabbt nätverk och fått tips om att man kopplar en hårddisk till routern som båda får tillgång till.

Kan man koppla Boxee till förstärkare och lyssna på Spotify?

Kan man filmtrailers på Boxee?

Är det möjligt att spela upp filmer från rar?

Är det möjligt att spela upp DVD-filmer i formatet .iso eller .img?

Redigerat av Unregistered1263781b, 03 oktober 2012 - 13:22.

Postad 03 oktober 2012 - 14:08

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Har funderat på en Boxee men har lite frågor vad som är möjligt med den. Kan någon bara klargöra om detta är eller inte är möjligt med Boxee?

Den är väl rätt gammal? Fortfarande värt att köpa med tanke på hårdvara eller finns det planer på en ny modell kommer snart?

Om jag sparar en film på min stationära dator kan jag då öppna den i Boxee? Har snabbt nätverk och fått tips om att man kopplar en hårddisk till routern som båda får tillgång till.

Inte för att vara dryg...men har du ens försökt läsa på något om Boxee Boxen innan du ställer ovanstående frågor?

Postad 03 oktober 2012 - 14:42

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0
När jag nu kom hem från jobbet och startade Boxee Box för att lyssna på Spotify så behövde jag för första gången inte fylla i användarnamn och lösen, utan loggades automatiskt in på Spotify, bara hux flux. Välkommet!

Gammal eller inte, den klarar allt du undrar över.

edit: Blir lite osäker på hur det ligger till med .rar, men har bestämt för mig att jag läst att den ska klara det.

Redigerat av VincentVegaSWE, 03 oktober 2012 - 14:56.

Postad 03 oktober 2012 - 17:59

Unregistered2c7ac7de
  • Unregistered2c7ac7de
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Du kan koppla den till en förstärkare med optisk kabel t.ex, Spotifyappen upplever jag ha dålig respons, men jag har en lång låtlista och när den väl är igång snurrar den på slumpvis utvalda låtar vilket räcker för mig. Om man mixtrar runt och försöker söka/ändra blir man galen.

Postad 03 oktober 2012 - 18:35

HC77
  • HC77
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Du kan koppla den till en förstärkare med optisk kabel t.ex, Spotifyappen upplever jag ha dålig respons, men jag har en lång låtlista och när den väl är igång snurrar den på slumpvis utvalda låtar vilket räcker för mig. Om man mixtrar runt och försöker söka/ändra blir

Problemet i mitt fall är att när man enbart vill använda Boxee Box till att spela musik via förstärkare och streaming via Iphone är att den inte startar upp fullständigt om inte bildkällan också startas. I mitt fall får jag starta projektorn for att sedan direkt stänga av den.

Någon som vet om detta är en känd bugg? Finns detnågon bättre lösning på det?

Redigerat av HC77, 03 oktober 2012 - 18:40.

Postad 06 oktober 2012 - 10:16

Unregistered0ac4c2bf
  • Unregistered0ac4c2bf
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Apropå HC77s inlägg här ovan. Jag har precis skaffat en Boxee, och har också tänkt använda den till Spotify, vid sidan av filmvisning. Då uppkommer också det tidigare omtalade problemet att den inte går att stänga av från fjärren (utan att menyn visas genom projektorn då alltså). Har letat efter en lösning bland remote-appar till iphone/android. Någon som hittat en sådan, som ger möjlighet till avstängning direkt från fjärren? Eller är det en begränsning i själva Boxee som inte möjliggör detta?

Postad 06 oktober 2012 - 14:08

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

Någon som vet om detta är en känd bugg? Finns detnågon bättre lösning på det?

Det är en jättekänd bugg som heter HDMI-protokollet.

Postad 08 oktober 2012 - 16:37

CyrusGNetWork
  • CyrusGNetWork
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Den köptes förra veckan och är i stort sett nöjd med den. Men jag har problem med att klockan på kontrollpanelen går fel. Om man ställer in klockan och stänger av boxen sedan så går klockan fel igen.

Har ni något tips om detta?

Postad 08 oktober 2012 - 16:56

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0

Den köptes förra veckan och är i stort sett nöjd med den. Men jag har problem med att klockan på kontrollpanelen går fel. Om man ställer in klockan och stänger av boxen sedan så går klockan fel igen.

Har ni något tips om detta?

Kolla tidszonen...

Postad 08 oktober 2012 - 17:14

pjay1
  • pjay1
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Hej!

Hoppas någån kan hjälpa mig har köpt en ny router asus rt-n66u. Innan körde jag trådat till boxee boxen var inga problem men nu så buffrar den i vanliga 1080p som funkat innan. Men kör jag trådlöst så funkar det hur bra som helst är inte det konstigt. kan ju jöra trådlöst visst men vill försöka få igång dom full bluray jag har laggt in på min nas istället för skivorna som jag har

Postad 08 oktober 2012 - 17:46

CyrusGNetWork
  • CyrusGNetWork
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Kolla tidszonen...

Tro mig, jag har gjort detta dussintals gånger. Men lik förbaskat så står klockan på AM och ej som PM.

Postad 09 oktober 2012 - 14:18

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Jaha ja! http://m3.idg.se/2.1...ka-med-boxee-tv

Postad 09 oktober 2012 - 15:28

Unregistered1d33b6c9
  • Unregistered1d33b6c9
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Har börjat få problem med att bilden bara fryser på min boxee när jag kör MKV filer. Kör trådat och uppspelning har funkat klockrent fram tills för ett par dagar sedan. Spelaren hänger sig inte utan bilden bara fryser som om man tryckt på paus. Låter man den bara stå en stund så kommer den igång fast då som om man hade spolat fram bilden. Precis som spelaren försöker hinna ikapp den tiden den förlorat genom att stå still. Har kört debug läge och när detta händer så ser alla värden normala ut. Spelaren svarar också på kommando under tiden bilden är fryst, bortsett från att det inte händer ett jota om man försöker spola fram eller tillbaka. Det är inget problem med MKV ripparna. Testat dessa på andra spelare utan problem.

Skumt som fasen. Någon som har samma problem och lyckats lösa det?

Edit: glömde skriva att det troligtvis inte är nätverkshastigheten som är problemet då jag haft en Tvix på samma uttag tidigare utan att ha detta problemet.

Redigerat av Unregistered1d33b6c9, 09 oktober 2012 - 15:38.

Postad 09 oktober 2012 - 16:58

CyrusGNetWork
  • CyrusGNetWork
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
En annan fråga som jag skulle vilja fråga om är detta. Jag köpte ett trådlöst tangentbord som skulle användas till boxen. Installationen var inget märkvärdigt, men jag får icke språket på svenska trots att menyn under boxen är vald som svenska.

Vilket teckenuppsättning bör man ha? Anledningen till tangentbordet är en annan diskussion.

Finns det fler som använder ett trådlöst tangentbord så lämnar gärna ditt tips.

Postad 09 oktober 2012 - 19:03

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Hej!

Hoppas någån kan hjälpa mig har köpt en ny router asus rt-n66u. Innan körde jag trådat till boxee boxen var inga problem men nu så buffrar den i vanliga 1080p som funkat innan. Men kör jag trådlöst så funkar det hur bra som helst är inte det konstigt. kan ju jöra trådlöst visst men vill försöka få igång dom full bluray jag har laggt in på min nas istället för skivorna som jag har

Jag har en Asus RT-N56U och lyckades inte ens få routern att dela ut en IP-adress till Boxee Boxen (trådat)...men trådlöst så fungerade allt.
Lösningen för mig var att byta firmware till "det ryska hacket" och därefter har allt fungerat perfekt. Jag hade testat 4 versioner av Asus eget firmware innan jag bytte. Mer information kan du hitta i tråden om Asus RT-N56U om intresse finns.

Postad 09 oktober 2012 - 23:14

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Jaha ja! http://m3.idg.se/2.1...ka-med-boxee-tv

Precis. Ny hårdvara på gång alltså (med TV-tuner som troligen inte fungerar i Sverige). Då är det väl mer eller mindre officiellt att boxee box är övergiven.

Det här känns ju också lovande:

And on that note, it's clear there's plenty of work to be done before Boxee TV is ready for consumers; our source says the software routinely crashes several times a day and that Boxee plans numerous updates down the line to refine the user experience before any public unveiling.

Fixa kvaliten först
Här är en bättre länk (så slipper man IDGieringen)
http://www.theverge....ntenna-dvr-apps

Redigerat av e3henri, 09 oktober 2012 - 23:15.

Postad 10 oktober 2012 - 09:18

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0

En annan fråga som jag skulle vilja fråga om är detta. Jag köpte ett trådlöst tangentbord som skulle användas till boxen. Installationen var inget märkvärdigt, men jag får icke språket på svenska trots att menyn under boxen är vald som svenska.

Vilket teckenuppsättning bör man ha? Anledningen till tangentbordet är en annan diskussion.

Finns det fler som använder ett trådlöst tangentbord så lämnar gärna ditt tips.

Hej!

Har också provat med externt tangentbord och fick aldrig till det med svenska tecken.
Tror helt enkelt inte att något annat än US stöds, förutom i det interna såklart.

Postad 10 oktober 2012 - 09:52

CyrusGNetWork
  • CyrusGNetWork
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hej!

Har också provat med externt tangentbord och fick aldrig till det med svenska tecken.
Tror helt enkelt inte att något annat än US stöds, förutom i det interna såklart.

Tack för svaret. Jag satt nog säkert i en timme med detta igår och det vill sig inte. Man kan skriva bokstäverna, men inte några specialtecken.
Caps Lock fungerar, men inte Num Lock. Man får leta vidare efter någon lösning eller om någon har ett bra tips så skriv gärna ner detta.

Postad 10 oktober 2012 - 09:56

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0
Om jag nu inte minns helt fel så funkar mitt Logitech diNovo Mini med svenska tecken.

Dock så använder ju detta blåtand och behöver sålunda ingen installation alls, bara plug&play.

Kan dubbelkolla när jag kommer hem.

Postad 10 oktober 2012 - 09:57

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0

Tack för svaret. Jag satt nog säkert i en timme med detta igår och det vill sig inte. Man kan skriva bokstäverna, men inte några specialtecken.
Caps Lock fungerar, men inte Num Lock. Man får leta vidare efter någon lösning eller om någon har ett bra tips så skriv gärna ner detta.

Finns en del remote-appar till android och ios. Vill minnas att någon av dem har tangentbord, men minns inte vilken eller om det funkade...

Postad 10 oktober 2012 - 21:14

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

Det här känns ju också lovande:

Gå under jorden i 8 månader... fungerar bra för ett gäng hobbysystemutvecklare. Hm det var visst något om en global marknad.

Postad 10 oktober 2012 - 21:30

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0

Trött jag blir, har en Boxee som inte är mer än ca två veckor gammal. WiFi-buggen är riktigt irriterande, har ingen möjlighet att dra ner nätverk till sovrummet utan är låst till WiFi.

Och sedan igår har den börjat låsa sig vid uppstarten, fastnar på loading. Får tvinga av den, ibland startar den på andra försöket men ibland måste man göra det fler gånger.

Jävligt trist att ATV3´an inte stöder video-streaming, vill ju komma ifrån att ha en dator igång (har ej ipad). Men nu har jag iaf ledsnat på min BB :angry:

Nä, imorgon åker den BB´n tillbaka till inköpsstället. Hittade idag en http://www.netonnet....p30/168111.3141 i fyndhörnan och köpte för att testa och den fungerar över förväntan.

Postad 11 oktober 2012 - 21:07

mikko
  • mikko
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
Finns det nåt enkelt sätt att radera en film som man precis har sett? utan att bläddra i alltför många menyer?

Postad 12 oktober 2012 - 08:20

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Finns det nåt enkelt sätt att radera en film som man precis har sett? utan att bläddra i alltför många menyer?

Inte vad jag vet,det måste nog ske via datorn

Postad 12 oktober 2012 - 09:37

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0

Använd boxen för att surfa in på nasens webinterface. :)

Postad 12 oktober 2012 - 09:37

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Nä, imorgon åker den BB´n tillbaka till inköpsstället. Hittade idag en http://www.netonnet....p30/168111.3141 i fyndhörnan och köpte för att testa och den fungerar över förväntan.

Hur fungerar den? kan man installera xbmc på android delen? klarar den av 1080p? (hittar bara 720p i manualen).
blev också intresserad av denna, men risken finns att den inte uppdateras. fungerar andoid info från google market (så man kan se vilken processor och annan hårdvara den använder)

Postad 12 oktober 2012 - 14:12

Unregistered32857
  • Unregistered32857
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0

Köpte min boxee häromdagen och första gången jag skulle starta upp den låste den sig vid loadingskärmen. (Tänkte..detta bådar inte gott)
Sedan har den startat i pricip varje gång. Var nån gång emellan när den behövde startas om 2-3ggr för att komma igång.

Nu har den totalhängt sig vid loadingskärmen. Startat om den 7-8ggr.. händer ingenting den bara fastnar.
Icke acceptabelt. Nu åker denna tillbaka och jag sparar ihop till en Xtreamer Ultra 2:a eller bygger något själv. Orkar inte med alla jäkla buggiga mediaspelare.

Postad 12 oktober 2012 - 18:09

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Köpte min boxee häromdagen och första gången jag skulle starta upp den låste den sig vid loadingskärmen. (Tänkte..detta bådar inte gott)
Sedan har den startat i pricip varje gång. Var nån gång emellan när den behövde startas om 2-3ggr för att komma igång.

Nu har den totalhängt sig vid loadingskärmen. Startat om den 7-8ggr.. händer ingenting den bara fastnar.
Icke acceptabelt. Nu åker denna tillbaka och jag sparar ihop till en Xtreamer Ultra 2:a eller bygger något själv. Orkar inte med alla jäkla buggiga mediaspelare.

Du förstår nog själv att det inte är normalt att den hänger sig...

Postad 12 oktober 2012 - 20:09

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0

Hur fungerar den? kan man installera xbmc på android delen? klarar den av 1080p? (hittar bara 720p i manualen).
blev också intresserad av denna, men risken finns att den inte uppdateras. fungerar andoid info från google market (så man kan se vilken processor och annan hårdvara den använder)

Den står i sovrummet och där har jag bara en 50" HD-ready plasma, så 1080p är ointressant i det här fallet för mig. Framför allt är tanken att frugan ska kunna kika på lite serier via NAS' en.

Men hittills har den fungerat över förväntan med wifi samt att jag slipper höra fläkten från BB'n.

Har ingen Android-lur så det kan jag inte svara på.

Postad 12 oktober 2012 - 20:36

brickan1963
  • brickan1963
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Hej

Min boxee bara buffrar hela tiden när jag kollar på film. Nu en DVD . Ska det vara så? och gör eran boxee det?

Med ungefär 5-10 minuters intervaller. :-(

När jag stremar från datorn alltså.

Postad 13 oktober 2012 - 08:26

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Hej

Min boxee bara buffrar hela tiden när jag kollar på film. Nu en DVD . Ska det vara så? och gör eran boxee det?

Jaha och hur ska vi kunna "felsöka" med den information du gav nu?
Vi är inga tankeläsare utan vad kör du med för nätverk? Vilket OS på på datorn mm mm

Postad 13 oktober 2012 - 12:13

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Hej

Med all säkerhet; Nej.
Sedan kan det bero på andra saker än boxen. (nätverk, fregmenterad hårddisk, dålig dator)

men generellt, att spela mediefiler är dess huvuduppgift och den skall de klara utan problem (förutass att det finns nätverkshastighet för det)

Den står i sovrummet och där har jag bara en 50" HD-ready plasma, så 1080p är ointressant i det här fallet för mig. Framför allt är tanken att frugan ska kunna kika på lite serier via NAS' en.

Men hittills har den fungerat över förväntan med wifi samt att jag slipper höra fläkten från BB'n.

Har ingen Android-lur så det kan jag inte svara på.

jag tolkar det som ingen fullhd (vilket är lite synd men det finns andra att välja på)

Postad 14 oktober 2012 - 10:48

Unregisteredc07acdbf
  • Unregisteredc07acdbf
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Nu börjar jag bli väldigt trött på min boxee. I princip varenda gång jag startar den så ser jag loadingscreen sen blir bilden svart. Jag får ljud och jag kan höra att jag flyttar mig mellan menyerna, men jag får ingen bild. För att lösa detta måste jag dra ur HDMI kabeln för att sedan sätta i den ingen. Det är ingenting man vill göra varje gång direkt.
¨
Någon som har något tips på hur man löser detta?
(När den väl sänder ut bild så funkar den som den ska)

Postad 14 oktober 2012 - 12:48

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0

jag tolkar det som ingen fullhd (vilket är lite synd men det finns andra att välja på)

På kartongen står det iaf "Full HD (1080p) 3D support" samt även "Max video output: 1080p" men jag har inte testat.

Postad 15 oktober 2012 - 08:11

Unregistered3dae1135
  • Unregistered3dae1135
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej,

Köpte en Boxee Box förra veckan. Översteg mina förväntningar!. Har dock inte fått svar på en fråga trots idogt googlande;

Går det att, via iPad ellen Android, bläddra och spela upp musik från boxen. Alltså fjärrstyra den helt enkelt. Inte streama från den.
Känns lite B att behöva slå på projektorn för att välja låtar.

De appar jag hittils prövat fungerar bara som fjärrkontroller.

Hoppas ni förstår min fråga...

Tacksam för svar.
//joglee

Postad 15 oktober 2012 - 08:21

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Hej,

Köpte en Boxee Box förra veckan. Översteg mina förväntningar!. Har dock inte fått svar på en fråga trots idogt googlande;

Går det att, via iPad ellen Android, bläddra och spela upp musik från boxen. Alltså fjärrstyra den helt enkelt. Inte streama från den.
Känns lite B att behöva slå på projektorn för att välja låtar.

De appar jag hittils prövat fungerar bara som fjärrkontroller.

Hoppas ni förstår min fråga...

Tacksam för svar.
//joglee

Har faktiskt aldrig prövat,men jag skulle tro att du får gå in boxee's eller nasets webgränssnitt via telefon och göra det därifrån men det är nog inte enklare. Gå in på boxee.tv och kolla i forumet. :)

Postad 15 oktober 2012 - 08:32

martini_tr
  • martini_tr
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Nu när Netflix har släppts i Sverige så undrar man ju om deras officiella app för Boxee kommer att fungera här. Någon som vet?

Postad 15 oktober 2012 - 08:34

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0
och HBO Nordic?

Postad 15 oktober 2012 - 09:14

brickan1963
  • brickan1963
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Jaha och hur ska vi kunna "felsöka" med den information du gav nu?
Vi är inga tankeläsare utan vad kör du med för nätverk? Vilket OS på på datorn mm mm

Jag kör med trådlöst nätverk. Vanlig router från comhem. Funkar för det mesta, men vissa filmer och i bland så står den bara och buffrar. Windows 7 home premium. Just nu funkar den bra igen, hm. Men ofta så börjar den buffra

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.