Funktionen finns kvar, men med ett par knapptryck mer än på PS3. Kolla under "Stäng av enhet" eller något sådant, när du tryckt på PS-knappen.
Stämmer, hittade det nu, tack.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
15 relaterade trådar
Postad 05 December 2013 - 21:01
Stämmer, hittade det nu, tack. Postad 05 December 2013 - 21:05
Hur kan man testa så att touchpadden på handkontrollen funkar? Har hört att vissa har fått kontroller där det inte funkat. Det enda spelet jag har är bf4. Vet inte om den används där? Kan man använda den när man surfar på nätet. Jag har provat och det funkade inte så man blir lite orolig att den är sönder.
Postad 05 December 2013 - 21:15
Nu är jag riktigt förbannad.... Häromdagen så spelade jag battlefield offline kampanjen spelade cirka 5 timmar och nästa dag när jag ska spela så är spaningen borta googlade lite och såg att det var ett vanligt problem så det inte bara var mitt spel det var fel på....
Nu i kväll sitter jag och spelar ac:bf i stormen som råder och helt plötsligt går strömmen en halvtimme senare kommer den tillbaka och jag startar upp ps4an och då så är mitt save i ac "damage var vänlig börja på en ny karriär" så jag är lagom glad nu Finns det någon sätt att göra backup på saves? har ps+ och det ska ju tydligen spara saves i molnet hur återställer jag från ps plus? Postad 05 December 2013 - 21:21 Här bojkottas det inte!!.i alla fall inte tills jag har fått min maskin laggad/utbytt. Fast det lär dröja.har inte fått hem returpapperna än ens. Sen ska det bojkottas utav bara h-vete Postad 05 December 2013 - 21:28
Hmm.. någon som haft problem med ps4:an på lite äldre lcd-tv(6år gammal)? Har spelat utan problem på min vardagsrum-tv, men flyttade nu in den till min andra tv (för lite mer ostört spelande
Postad 05 December 2013 - 21:38
Jag har en 6 år gammal TV som förvisso inte klarar 1080p utan bara 720p och 1080i, men den har inga problem. Jag antar att du har provat med den medföljande HDMI-kabeln som man fick med PS4:an? Postad 05 December 2013 - 21:56 PS+ backup hanteringen ligger under inställningar-datahantering eller nåt liknande, därifrån kan du förhoppningsvis ladda ner en äldre save. Postad 05 December 2013 - 22:01 Mmm.. den medföljande var den första jag testade med. Postad 06 December 2013 - 01:30 The Playroom använder plattan. Tror Playroom kommer förinstallerat på PS4an. Postad 06 December 2013 - 07:56
Kolla HDMI-kontakten i PS4an så att alla kontakter ligger släta mot botten. Vissa har haft problem med att vissa kontaktytor lyfts upp oavsiktligt av HDMI-kontakten när man pluggar in den, men det ska funka prima igen när man trycker tillbaka den. Postad 06 December 2013 - 09:22
Funkar bara om man har kameran Postad 06 December 2013 - 12:07
det är dåligt när spel bara har autosave och ingen manuell save. Har också reagerat på att jag inte kan spara spelet i AC4 (som förövrigt är det bästa spelet till PS4, köp det om ni inte har det än). med tanke på hur buggiga spel kan vara och andra risker så känns det dumt att bara ha en saveslot som uppdateras lite när som helst. Postad 06 December 2013 - 12:49
verkar som att SVT Play kommer till PS4. iaf enligt playstation sveriges facebook sida.
Postad 06 December 2013 - 13:39
Nån mer än jag som får handsvett av DS4?
Jag vet att det låter skumt men jag fick även det av 360 kontrollen men inte av DS3. Postad 06 December 2013 - 13:42
nej mitt problem med DS4 är att de analoga spakarna är är för "glatta", är för låga eller har för låg kant. Mina tummar glider av om jag trycker de framåt en viss tid och jag måste lyfta och positionera om tummarna vilket påverkar resultatet rejält. Har inte haft det problemet med 360-kontrollen på PC. Postad 06 December 2013 - 13:51
Word up. Angående spakarna så tycker jag nästan att de är för greppiga. Nästan så man får gummibränna av en lång session Postad 06 December 2013 - 19:16
Dax att vakna till liv igen efter en lång frånvaro ifrån spelandet
En PS4 verkar lockande för att få tillbaka spelsuget. Står säkerligen i tråden redan men krävs det PS+ för Online spelande på PS4:an? Edit: Sorry för lathet...tog ju 2s att ta reda på detta själv http://se.playstatio...-psplusfeatures Redigerat av Unregistered2dabe7b8, 06 December 2013 - 19:17. Postad 06 December 2013 - 19:26 Danke Nu ska bara en PS4an skakas fram, verkar ju lättare sagt än gjort. Har vart borta från spelandet en stund och har ingen koll på status för PS4 men börjar nu bli varse om bristen på maskiner. Döden; lirade inte vi några Zombie rundor på CoD förut? Postad 06 December 2013 - 21:51
Så, hundra inlägg om TV-avgiften och svenska kyrkan borttagna. Åter till PS4.
Postad 07 December 2013 - 14:57
Någon som fått felkod ce-34878-0? Satte i killzone för första gången idag, men när jag startar spelet så stängs det ner direkt och får denna kod. Läst flera som fått detta, men verkar vara framförallt för bf4.
Postad 07 December 2013 - 14:59 Har hänt mig med Need for Speed, jag fick radera sparfilen för att kunna starta spelet igen. Postad 07 December 2013 - 17:38 Kan tyvärr inte testa detta då jag aldrig har fått igång spelet änns. Hittar massa som har dett problem, men ingen lösning. Kan man kontakta sony?, på deras hemsida hittar jag endast forum & FAQ Postad 07 December 2013 - 17:46
http://se.playstation.com/contact-us/
Om du vill ha hjälp med PlayStation®-produkter finns det mängder av information i avdelningen Hjälp & support. Här finns allt från avancerade guider och vanliga frågor till användarhandböcker och lösningar till alla funderingar du kan tänkas ha. Om du har en fråga som inte finns besvarad i avdelningen Hjälp och support är det bästa att kontakta oss via mail. I mailet uppger du vilket problem du har och dina uppgifter så att vi kan kontakta dig. Mail: [email protected] Telefon Ring PlayStation supporten på 0900-2033075. Postad 07 December 2013 - 17:50 Har fått det ett par gånger i Battlefield 4, men i det spelet verkar "lost connection"-meddelanden vara ett större problem just nu. Postad 07 December 2013 - 17:59
Alla gånger BF4 kraschat så får jag upp den! Så här står det i Playstation Knowledge Center! CE-34878-0 - Application has crashed. - Restart the application in the content area. Här finns mer felkoder! https://support.us.p...etail/a_id/5111 Redigerat av Zerokelvin, 07 December 2013 - 18:03. Postad 07 December 2013 - 19:40
Upplever en del lagg i spelen , hade inget sånt på ps3. .. Är det tvn som inte orkar med nya grymma konsolen? Tips tack
Postad 07 December 2013 - 20:09
http://www.sweclocke...laystation-4-a/
Här är en som har fått 2 st Japan konsoler som har pajat. Så det spelar ingen roll var den är tillverkad....Murphys lag helt enkelt. Postad 07 December 2013 - 20:30
Jag tyckte att jag testade men att det inte gick eftersom den krävde Flash. Hur får man det att fungera? Postad 08 December 2013 - 00:01 Jag har då inte gjort något speciellt, gick bara in på www.svtplay.se och letade upp lämpligt klipp och tryckte på play Kollar just nu på dagens avsnitt av julkalendern. Postad 08 December 2013 - 00:40
Där ser man! Får försöka igen... Postad 08 December 2013 - 07:26 Ta bort installeringsfilerna och installera om? Postad 08 December 2013 - 09:59
Jag måste säga att jag är kluven till fjärrkontrollen. Den är i sig en klar förbättring med ds3:an men detaljkvaliteten är usel. Jag fick problem med R1 som fastnar redan efter 10 timmars spel. Sen är jag mindre nöjd med att man har lagt aim och fire på R2/L2 i flera spel utan möjlighet att ändra. Jag får riktigt ont i händerna efter några timmars spel, något som aldrig hände med Ds3:an.
Postad 08 December 2013 - 10:12
Samma problem som för mig då. Jag fick skruva upp båda kontrollerna och smörja upp stiften på R1-knappen (orkade inte med böket att gå på garanti och skicka tillbaka). Det roliga är att kontrollen ligger perfekt i mitt gamla hangrepp men inte det nya då dom nu ändrat om R1/R2. Det börja lossna lite nu i alla fall så man vet vad man trycker på - men en hel del bortkasttade granater
Postad 08 December 2013 - 10:15
Som xboxare är jag nöjd med detta men undrar varför de bytte? Har det något med att det blir bättre på vitan att göra eller vad är orsaken? Annars så är det väl en vanesak, är nog lika bra att vänja sig så blir ni inte irriterade på spelen det inte går att byta i. Postad 08 December 2013 - 10:42
Ja, det kan man undra - för att underlätta för xboxare, för att dom tycker det är en riktig häftig avtryckare (jag ser det mer som en "throttle") eller helt enkelt för att R1 inte kommer att hålla i längden som avtryckare?
Intressant att du tog upp PS Vita, där blir avtryckaren för mig då återigen pekfingret och långfingret bak på fingerpanelen? Jag har den inte men det skulle vara roligt att prova "Remote Play" och BF4 på den, vad snurrigt jag skulle få det. Det blir svårare ju äldre man blir men man har ju inget annat val än att lära om som det ser ut nu i en del spel. Postad 08 December 2013 - 10:49 Ja? Konstigt vore det om den var tyst. Postad 08 December 2013 - 10:59
Läsvärda ord från SVT:s website om varför det funkar att glo på Play hos SVT: HTTP Live Streaming (HLS) HLS används främst i IOS-produkter från Apple men det börjar dyka upp stöd i exempelvis tv-apparater och operativsystemet Android. Videon levereras till webbsidans videotagg och spelas upp direkt i webbläsaren. För HLS i webbläsaren finns inget kopieringsskydd så vissa program saknas i det formatet. Svensktextning finns inte idag men vi tittar på hur vi kan lösa det i framtiden. Även HLS bygger på korta videosegment och bildkvaliteten anpassas hela tiden efter hur mycket bandbredd du har tillgängligt och vad datorn eller telefonen klarar att spela. Videoformat Det är samma källfiler som ligger till grund för både HDS och HLS. Programmen kodas i fem olika nivåer med olika kvalitet.Ljud-codec: he-aac stereo, 48 kHz, 96 kbps Video-codec: h.264 i mp4-container Nivå 1: 512 x 288 px, 250 kbps baseline profile Nivå 2: 512 x 288 px, 460 kbps baseline profile Nivå 3: 768 x 432 px, 890 kbps main profile Nivå 4: 1024 x 576 px, 1580 kbps main profile Nivå 5: 1280 x 720 px, 2700 kbps main profile Btw, varför får jag bold som val när jag copy+paste? Postad 08 December 2013 - 11:29
Menar den fläktar på rätt bra ibland så kolla film kan nog inte rekommenderas:)
Postad 08 December 2013 - 12:53 Tror ingen som köpt Ps4 tror den är ljudlös eller är det bästa valet som Blurayspelare. Men ändå nice att den har en bra blurayspelare då inte alla är så kräsna. Det tråkiga är att det inte finns nån fjärrkontroll än att köpa. Den till Ps3 är riktigt bra och det är snålt att dom inte fixat så den funkar till Ps4 med. Postad 08 December 2013 - 13:07 Brukar köra med TVns för istället. HDMI-CEC ftw. Postad 08 December 2013 - 13:16
Som vanligt låter olika explar olika mycket. Som vanligt varierar även ljudnivån beroende på värmen i rummet och hur lämpligt konsolen placerats. Den upplevda ljudnivån varierar dessutom med avståndet till konsolen, mängden bakgrundsljud och varje persons ljudkänslighet.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |