Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17)
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 20 February 2014 - 17:57
Postad 20 February 2014 - 19:05
Postad 20 February 2014 - 19:58
Jo, du måste ange adress då.För att jag på flera sajter och forum (inkl här) läst att man "måste byta region på sitt konto". Och det var det första som dök upp, samt verkade enkelt enligt beskrivningen. Exakt var har ni lagt till korten och adresserna? Kan inte minnas att man får ange adress när man lägger till nya kortuppgifter.
Postad 20 February 2014 - 20:00
En plasma har ju en "levande" bild läs brus...
tog en snabb jämförelse med mobilen, vet inte om den gör sig rättvis men man ser skillnaden iaf.
Jag tror jag inte ens behöver skriva vem som är vad
Det var mitt tips idag om det är nån annan där ute som kör plasma och kanske kan få samma resultat som jag
Postad 20 February 2014 - 20:02
Postad 20 February 2014 - 20:12
Nu vet jag inte hur många det är här som har en plasma tv, men tänkte dela med mig av en sak jag märkte här om dagen.
En plasma har ju en "levande" bild läs brus...och jag tyckte att det svarta på dashborden var så jäkla illa, (det synns ju inte från soffan och det är så jag har fattat plasmorna fungerar) Men jag mindes att det fanns en inställning för fullRGB(pc) i settings, och slog på den, och det var skillnad vill jag lova. som natt och dag på det svarta.
tog en snabb jämförelse med mobilen, vet inte om den gör sig rättvis men man ser skillnaden iaf.
Det var mitt tips idag om det är nån annan där ute som kör plasma och kanske kan få samma resultat som jag
Ska kollas upp! Tack
Sitter på en Samsung plasma, ska se vad jag hittar
Postad 20 February 2014 - 20:18
Ska kollas upp! Tack
Sitter på en Samsung plasma, ska se vad jag hittar
Du får rapportera om det blev någon skillnad!
Postad 20 February 2014 - 20:20
Postad 20 February 2014 - 21:01
Gjorde också det där för ett tag sedan, SKIBBE. Blev en dj-a skillnad.
Och så sitter du bara där hemma och njuter själv :-P
Postad 20 February 2014 - 21:06
Nu har ju jag en Led-tv så för mig blir det förmycket svart med det påslaget. Testa och kör den där calibreringen som finns i samma meny. Gör en del skillnad faktisktNu vet jag inte hur många det är här som har en plasma tv, men tänkte dela med mig av en sak jag märkte här om dagen.
En plasma har ju en "levande" bild läs brus...och jag tyckte att det svarta på dashborden var så jäkla illa, (det synns ju inte från soffan och det är så jag har fattat plasmorna fungerar) Men jag mindes att det fanns en inställning för fullRGB(pc) i settings, och slog på den, och det var skillnad vill jag lova. som natt och dag på det svarta.
Den fick mig att komma fram till rgb-läget.
Redigerat av Chrester, 20 February 2014 - 21:06.
Postad 20 February 2014 - 21:10
Nu har ju jag en Led-tv så för mig blir det förmycket svart med det påslaget. Testa och kör den där calibreringen som finns i samma meny. Gör en del skillnad faktiskt
Den fick mig att komma fram till rgb-läget.
Min tv är redan kalibrerad bra, öngna igenom xboxens vid första starten och det matchade det jag redan gjort via Digital Essentials BD skriva. Kan väl aldrig bli för svart?? ;-)
Postad 20 February 2014 - 21:12
Så limited är bäst och "rätt" för denna TV tydligen.
Postad 20 February 2014 - 21:14
Äh kör bare
Postad 20 February 2014 - 21:29
Postad 20 February 2014 - 21:32
Slog mig inte att folk INTE testar inställningarna. :-)Och så sitter du bara där hemma och njuter själv :-P
Har faktiskt slagit av det, fick inte heller fram ögat med det ---> tappar info i de mörka partierna.
Slog på det nu igen för att testa lite.
Postad 20 February 2014 - 21:32
Slog mig inte att folk INTE testar inställningarna. :-)
Har faktiskt slagit av det, fick inte heller fram ögat med det ---> tappar info i de mörka partierna.
Kom precis fram till det nu också, tappade i vitt och svart, synd då det var riktigt najs att ha en "enfärgad" svart ist för en brusfärgad... :-)
Postad 20 February 2014 - 21:35
har köpt en one men när jag ska installera skivan(call of duty ghost) vill den ha internet uppkoppling. Ska den ladda hem spelet fast jag har den på skivan??!!!!
Är det ett måste? Kan förstå om den gärna vill hämta hem möjliga updates. Har inte testat den utan internet, känns som att mer än halva upplevelsen är med internet :-)
Postad 20 February 2014 - 21:39
Är det ett måste? Kan förstå om den gärna vill hämta hem möjliga updates. Har inte testat den utan internet, känns som att mer än halva upplevelsen är med internet :-)
ju men den ska då ladda 49 gb? har internet via mobilen och den är begränsad till 10 gb i månaden....
måste väl gå att installeta ofline?
Postad 20 February 2014 - 21:40
får du en install fråga när du stoppar i skivan, och sen vill den ut på nätet?ju men den ska då ladda 49 gb? har internet via mobilen och den är begränsad till 10 gb i månaden....
måste väl gå att installeta ofline?
Postad 20 February 2014 - 21:45
japp dock läste jag detta...får du en install fråga när du stoppar i skivan, och sen vill den ut på nätet?
http://forums.xbox.c.../t/1683979.aspx
Postad 20 February 2014 - 21:46
Postad 20 February 2014 - 21:49
den ska tydligen ladda hem en patch på 13 gb...därför går det seg....
japp dock läste jag detta...
http://forums.xbox.c.../t/1683979.aspx
Men den patchar ju bara om du har den online? Annars vet den ju inte om att de finns en patch? :-)
Postad 20 February 2014 - 22:04
Kanske avbryta installationen, ta bort spelet, koppla bort One från nätet och sedan installera igen? Men du går ju även miste om uppdateringen av systemet om du gör så, samt en dj-a massa funktionalitet.
10 GB per månad ÄR lite i det här sammanhanget.
Postad 20 February 2014 - 22:14
Med andra ord borde inte Ale7 ha kopplat upp boxen mot internet om han bara har 10 fria GB per månad (vilket ju är fantastiskt lite år 2014, för att ha som hemmanät).
Kanske avbryta installationen, ta bort spelet, koppla bort One från nätet och sedan installera igen? Men du går ju även miste om uppdateringen av systemet om du gör så, samt en dj-a massa funktionalitet.
10 GB per månad ÄR lite i det här sammanhanget.
lätt att vara klok i efterhand!
Postad 20 February 2014 - 23:51
Önskar jag vetat det innan jag gjorde regionändringen. Nu kan jag inte göra ett dugg på xbox.comUnder payments och sekretess. När du är inloggad med din gamertag på xbox.com
Det går inte att göra motsvarande på Xboxen?
La nog till det via Xboxen senast, och då frågade de inte efter någon adress...Jo, du måste ange adress då.
Deras support har lovat mig en lösning imorgon, får se hur det går. Borde inte vara så svårt att fixa tycker jag.Enligt en trevlig tjej på Microsoft så kan det ta upp till 30dagar innan kontot har migrerats helt till en ny region så det är väl bara att vänta och se :-)
En månad är ju helt oacceptabelt, ska inte du använda din XB1?
Redigerat av Cthugha, 20 February 2014 - 23:54.
Postad 21 February 2014 - 00:35
Märkligt i så fall.La nog till det via Xboxen senast, och då frågade de inte efter någon adress...
Nåja, nu måste man göra det.
Postad 21 February 2014 - 07:37
Fick min igår natt och laddade ned registreringsappen och får mars uppdateringen redan nästa vecka :-)
Mer info:
http://xboxonedaily....-updates-early/
Redigerat av maccswe, 21 February 2014 - 07:38.
Postad 21 February 2014 - 08:16
Någon annan som också har fått meddelande på xboxen från MS med en inbjudan att bli betatestare och få alla kommande uppdateringar tidigare?
Fick min igår natt och laddade ned registreringsappen och får mars uppdateringen redan nästa vecka :-)
Mer info:
Häftigt. Hoppas beta versionerna är relativt stabila så du inte får massa problem bara..
Har ej fått någon invite men ej startat boxen på morgonen heller.
Laddade ner Rayman legends igår för 40 USD. I det spelet finns det MKT saker att göra. Kul plattformsspel för er som ej testat.
Ser fram emot plants vs zombies som jag tror kan blir riktigt kul
Postad 21 February 2014 - 08:22
Nu kan man ju ej ha Sverige som land än så än så länge spelar det ej roll. Annars kan man sen välja USA när man köper spel o välja Sverige när man spelar när det kommer. Fast då tror jag MS inför 3 månaders regeln igen.
Postad 21 February 2014 - 08:28
Postad 21 February 2014 - 08:36
Tror inte de kommer att införa 3-månaders regeln då det fungerar på ett helt annat sätt på Xbox One. Däremot så tror jag att de kommer att låsa inköp så det bara går att göra med ett amerikanskt visa eller mastercard som det var sagt från början att det skulle vara.
Någon "försämring" kommer det nog bli för oss... å andra sidan så tjänar de ju bra när de slipper mellanhänder som Game osv....och då xboxen ej säljer så bra kanske det är dumt att försämra saker.
Postad 21 February 2014 - 08:39
Faaaaast nu behöver det ju inte alls vara så denna gång.....
Postad 21 February 2014 - 09:15
Jag hade inte uppdaterat, kommer ni inte ihåg hur det var på 360n när man betatestade där? Maskinen blev segare, hängde sig och om det kom en update så avbröts allt och man fick snällt starta om boxen. Roligt när man har en drömrunda i mp eller spelat ett tag i sp.
Faaaaast nu behöver det ju inte alls vara så denna gång.....
Nae det får vi hoppas, men man har möjlighet att hoppa av betatestandet om man vill. Det gick till så att man fick ett privat meddelande från MS till sin Xbox med en kod som man löser in. Man får då ladda ned en app där man godkänner avtalet osv och signar upp sig. Sen stod det att det skulle ta 48 timmar innan allt är klart.
Postad 21 February 2014 - 09:38
Postad 21 February 2014 - 09:57
Nu när man kan rensa sin hårddisk mm så har jag en fråga. Har runt 160Gb över så ingen panik än men snart kommer man vilja radera spel. Hur gör man med själva savet? Behöver man bry sig? Sparas det i molnet? Det kan ju vara så att man vill spela spelet igen i framtiden. Är det bara to delete game och save finns kvar ändå?
Så som jag har förstått det hela så lagras alltid savefile i molnet och tas inte bort när du avinstallerar ett spel. Så var det iaf på xbox 360.
Postad 21 February 2014 - 16:36
http://support.xbox....age-cloud-savesHow do I sync my saved games to the cloud?
Your saved games are automatically stored in the cloud while you’re connected to Xbox Live. You don’t have to select cloud storage. If you sign in to a different Xbox One console, your saves will be recovered and accessible from that console as soon as you sign in with your Xbox Live-enabled profile.
Med 360 fick man välja var sparade spel skulle lagras - hard drive, memory card eller cloud.
Redigerat av Cthugha, 21 February 2014 - 16:39.
Postad 21 February 2014 - 17:07
Postad 21 February 2014 - 17:57
Spelar alltså ingen roll vilken region Xboxen är satt på.
Postad 21 February 2014 - 18:13
Postad 21 February 2014 - 18:57
Kanske i samband med Titanfall då den 11 mars?
Redigerat av Cthugha, 21 February 2014 - 18:59.
Postad 21 February 2014 - 20:01
Postad 21 February 2014 - 21:13
Om det stämmer borde vi ha hört något. MS borde ha dragit igång stora PR-trumman vid det här laget. Jag tror, men hoppas inte, att releasen är längre bort.Dagens chat med Xbox support gav ingen lösning på problemen med min profil/gamertag, men de var rätt säkra på att Xbox One ska lanseras i Sverige under mars, troligtvis i mitten av månaden
Kanske i samband med Titanfall då den 11 mars?
Tror inte dom på supporten vet något mer än oss.
Postad 21 February 2014 - 22:28
norton 20 februari 2014 - 17:57 skrev:Under payments och sekretess. När du är inloggad med din gamertag på xbox.com
Önskar jag vetat det innan jag gjorde regionändringen. Nu kan jag inte göra ett dugg på xbox.com
Det går inte att göra motsvarande på Xboxen?
SC-Zap 20 februari 2014 - 19:58 skrev:Jo, du måste ange adress då.
La nog till det via Xboxen senast, och då frågade de inte efter någon adress...
Charl3s 20 februari 2014 - 20:02 skrev:Enligt en trevlig tjej på Microsoft så kan det ta upp till 30dagar innan kontot har migrerats helt till en ny region så det är väl bara att vänta och se :-)
Deras support har lovat mig en lösning imorgon, får se hur det går. Borde inte vara så svårt att fixa tycker jag.
En månad är ju helt oacceptabelt, ska inte du använda din XB1?
Det här inlägget har ändrats av Cthugha Igår, 23:54
Jag kan ju fortfarande använda xboxen, men jag blir utloggad sporadiskt, dock inte när jag spelar än så länge. Det sega nu är ju att inte komma in på Xbox.com men vi får se vad som händer. Skriv gärna när du fått din lösning från Supporten.
Redigerat av Charl3s, 21 February 2014 - 22:30.
Postad 22 February 2014 - 08:18
Någon annan som också har fått meddelande på xboxen från MS med en inbjudan att bli betatestare och få alla kommande uppdateringar tidigare?
Mer info:
Jag fick en invite igår kväll jag med
Postad 23 February 2014 - 13:04
Postad 23 February 2014 - 13:54
Kolla hemsidan för svenska ambassaden i London, välj den postadress de har. Fungerar för mig och flera andra.
Postad 23 February 2014 - 15:00
Förstår inte exakt vad du skriver där. Är det så att du vill regga ett kreditkort och inte har någon engelsk adress?
Kolla hemsidan för svenska ambassaden i London, välj den postadress de har. Fungerar för mig och flera andra.
Du fattade tack så jätte mycket .
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
13 bilder
235 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?