Dom har slarvat lite och döpt filmen (om du sätter den i datorn) till Reservoir Dogs ^^
Slutsats: Köööööööp!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 10 September 2009 - 21:36
Såg precis klart Kill Bill vol. 1 på Blu-ray (den svenska utgåvan). Grym bild och grymt ljud. Dock så händer det ca 6 gånger att ljudet försvinner i ca 1,5s och kommer tillbaka. Dock inte särskilt störande.
Dom har slarvat lite och döpt filmen (om du sätter den i datorn) till Reservoir Dogs ^^ Slutsats: Köööööööp! Postad 11 September 2009 - 09:41
Vilket ljudformat var det på Kill Bill? Verkar ju positivt att de använt samma master som UK utgåvan. Dock slarvigt och dåligt med ljudethacken. Att döpa filmen fel får ju en att undra va de jobbar med
Vill dock helst ha den japanska utgåvan (jag gillar allt i färg och utökade animerade sekvenser) men den verkar ju inte släppas inom överskådlig framtid Postad 11 September 2009 - 10:48
Postad 11 September 2009 - 13:49
Såg Kill-BIll 1 och 2 igår och det var inget hack i ljudet utan flöt på rakt igenom
Postad 11 September 2009 - 13:54
Fel på Kulans spelare eller Ex mao Anyway http://www.amazon.de...ASIN=B002NTFIW6 Redigerat av henke007, 11 September 2009 - 13:55. Postad 11 September 2009 - 14:23
Hehe, okej Postad 11 September 2009 - 14:23 Postad 11 September 2009 - 14:27
Det är inte första gången det skiljt mkt i pris mellan dem, skumt!! T4 Leksak http://www.amazon.fr...1795472-7207131 Postad 11 September 2009 - 14:36
Nu är det tydligen bekräftat att Director´s Cut versionen av T4 är ca 20 minuter längre
Äntligen får man kanske se de klippen som var med i allra första teaser trailern som sen var borta i PG-13 versionen på bio och vi får nog lite bättre flöde i storyn då man märkte att dom klippt bort en hel del. Hoppas att del 5 blir R-rated direkt på bio och att dom inte klipper bort en massa story bara för att dagens amerikanska 13 åringar har för mycket ADD/damp för att sitta still längre än 90 minuter utan att det smäller HELA tiden Edit: Enligt rykten bl.a. på AVS så verkar Extended versionen vara exklusiv för BD versionen och på DVD släpps bara bioversionen. Nog ett smart sätt att ge BD formatet ännu en liten push lagom mot julhandeln Redigerat av Svante Skoog, 11 September 2009 - 14:41. Postad 11 September 2009 - 15:22
Ser ju lovande ut men varför måste svenska Paramount köra med sina VHS-fodral, kan vi inte få tunna fodral som resten av världen! Postad 11 September 2009 - 15:30
Next Generation filmerna verkar ha klarat sig lite lindrigare ur Paramounts DNR misshandel denna gång iallafall.
Lite typiskt då jag föredrar filmerna med original besättningen "First Contact" ser jag iallafall fram emot som är den bästa med Next Generation och helt i klass med de bästa av Kirk filmerna. Postad 11 September 2009 - 15:34
Är det Warner som släpper T4 i Europa också? Eller kan det bli samma kalldusch som med Watchmen som bara släpptes i bioversionen i Europa pga av att Paramount släppte den här? Postad 11 September 2009 - 15:48
Det är Sony som släpper filmen i europa, men dom borde även släppa Extended även här, annars lär dom få fan för det från fansen
OM dom bara har en version på Sony discen så hoppas jag det är PG-13 versionen som slopas. Ska forska lite på hur det blir med Europa släppet. Redigerat av Svante Skoog, 11 September 2009 - 16:00. Postad 11 September 2009 - 18:39
Är de nå bra utgåvor på denna X-Men Quadrilogy tro? Det är ju 4-disc så det är 1disc utgåvor men hur är det med ljuden? Samma som i de utgåvor som finns löst tro?
http://www.webhallen...16&ref=Prisjakt Redigerat av tonpaa, 11 September 2009 - 18:41. Postad 11 September 2009 - 20:04
X-men borde betyda 4 blu-rays av extramaterial saknas i jämförelse med singelsläppen men vet ej vad de kokat ihop.
Postad 11 September 2009 - 20:11
Intressant om det precis blivit bekräftat att T4 är 20 min längre (vart kommer denna info ifrån?) då denna info ges ut av dvdtown.com som verkar veta va de snackar om:
Blu-ray Specifications: Disc 1: PG-13 Theatrical version (115 min.) Disc 2: R-Rated Director's Cut version (118 min.) Disc 3: Digital Copy (Theatrical version) 118 minutes - Director's Cut: Rated R for some violence and brief nudity 115 minutes - Theatrical Version: Rated PG-13 for intense sequences of sci-fi violence and action, and language Terminator RE-BOOTED... on December 1st "The End begins" for John Connor and the human resistance in TERMINATOR SALVATION - coming to Blu-ray and DVD in a newly edited R-Rated Director's Cut, containing three additional minutes beyond the PG-13 Theatrical version. Läs mer här: http://www.dvdtown.c...-dvd-dec-1/7008 Verkar ju bara vara lite mer naket och lite mer våld men jag hoppas innerligt 20min är det rätta för 3 min räddar inte eller förändrar den filmen alls tyvärr eller gör den köpvärd. Håller kvar det lilla lilla hoppet om 20min mer action... Redigerat av wesslan, 11 September 2009 - 20:13. Postad 11 September 2009 - 20:58
Här är infon om den 20 minuter längre versionen:
http://www.thehdroom...ut_Details/5697 Regissören har längre sagt att han kommer att släppa en markant längre version på BD, så troligtvis, och förhoppningvis, har de andra sidorna fått fel info än så länge. "The Blu-ray edition will span three discs with disc one including the theatrical cut and disc two housing the new director's cut that will run 135 minutes (versus 115 minutes for the theatrical cut). Both versions will be offered in 1080p video and 5.1 Dolby TrueHD audio. " Redigerat av Svante Skoog, 11 September 2009 - 20:59. Postad 11 September 2009 - 22:22
roliga nyheter för såväl spielberg-diggare som kommande BD-släpp öht:
http://www.broadcast...e.jsp?id=840458
borde innebära att fler filmer får möjlighet till en schysst genomgång innan de trycks ut på skiva =) Postad 11 September 2009 - 22:24
Jepp, förhoppningsvis får vi inga halv mediokra DNR och EE transfers av Speilberg filmerna
Postad 12 September 2009 - 14:46
Såg Crank för 3:e gången igår, första gången på BD. Ruskigt bra transfer. Och filmen är så sjuk att den tål verkligen att tittas på ofta.
Postad 12 September 2009 - 15:54
Man kan ju hoppas de gör om filmer som är behv av det som typ gladiator Postad 13 September 2009 - 07:01
Jag såg Kill Bill 1 igår och bilden var väldigt bra men framförallt ljudet var kalas tyckte jag. Klockrent surroundljud.
Postad 14 September 2009 - 17:02
Blev rätt sugen på denna box men mindre sugen när ja såg att Hannibal är en MPEG2 encode i 18-19 mbps precis som Lammen tystnar. Manhunter verkar dock ha fått en ny AVC encode i 38 mbps.
Vet nån eller har nån Lammen tystnar i svensk utgåva och kan kolla Codec och bitrate för skojs skull!!? Anyway
1471906bh.jpg 139.98K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av henke007, 14 September 2009 - 19:16. Postad 14 September 2009 - 20:18
Crank 2, var det inte uppspelningsproblem med den ?
Ni som köpt från England, har den svenska subs ? Postad 15 September 2009 - 00:07
Köpte min Crank 2 från UK,inga problem med filmen alls toppen bild + ljud. DTS-HD MA 7.1.
Nope ingen svensk text men engelsk. Postad 16 September 2009 - 15:39
Good news, everyone!!
Enligt The Digital Bits, så har Sony gått ut med att deras utgåva av "Leon: The Professional" som släpps den 17:e november faktiskt även HAR den långa versionen och inte bara den kortare US bioversionen Med tanke på Sony´s suveräna DNR och EE fria katalogtitlar så lär den spöa skiten ur de europeiska BD utgåvorna som delar på samma usla EE överdrivna master. Thank you SONY!! Postad 16 September 2009 - 18:03
Den släpptes ju tidigare i Tyskland av Kinowelt (låst för reg B ) o det finns vad jag vet en fransk utgåva också (Paramount). Vet inte hur bilden var på dessa men Sonys release låter lovande. Redigerat av Unregistered4e1812ee, 16 September 2009 - 18:03. Postad 16 September 2009 - 18:17 alla tre europeiska kommer från samma hopplösa master med sjukt uppskruvad kontrast som gör att massa saker bara försvinner. är tyvärr väldigt skeptisk till om Sony verkligen har tillgång till element (eller ekonomiska incitament) för att göra en helt ny transfer - misstänker att de får nöja sig med den de får tillsänt sig, och då finns det ju tyvärr inte så mkt att göra. men håller givetvis också tummarna för en riktigt bra utgåva så man får skäl att kvadrupeldippa =) Postad 16 September 2009 - 18:19
Vad vet ni om den brittiska utgåvan av Hero? Har den också vanlig Dolby Digital på mandarin och DTS HD-MA på den dubbade? Svensk text?
Postad 19 September 2009 - 01:32 Postad 19 September 2009 - 12:57 Jo, tyvärr lär du nog ha rätt... men uppskruvad kontrast eller ej, så blir det nog ett köp för min del ändå. Orkar inte vänta på en nyutgåva som i fallet med The Fifth Element - Remasterd där de kanske får till bilden till slut Postad 19 September 2009 - 14:23
För er Harry Potter fans.
Ultimate Editions Announced for First Two Harry Potter Movies. http://www.blu-ray.com/news/?id=3447 Postad 19 September 2009 - 21:35
Måste rekommendera Slumdog Millionaire. Grym film, mkt bra transfer och ljud i toppklass. Svenska utgåvan har förövrigt 7.1 DTS-HD Master Audio medans tex USA och UK har 5.1 !
Postad 20 September 2009 - 18:29
Jag håller med dig ! såg den tidigare idag Postad 21 September 2009 - 17:28 ![]() Hittade den här för ett tag sen på zavvi, och funderar på ett köp. Men vart osäker på om de är svenskt tal på den eller ej? Eftersom man har barn hemma så vill man gärna ha svenskt tal på barnfilmerna så dom kan den med. Även om Madagascar 1 har svenskt tal eller ej om nån vet? Postad 21 September 2009 - 17:58
Verkar som båda filmerna har svenskt tal. Står en bit ned på respektive sida ifrån play.com. http://www.play.com/...ar/Product.html http://www.play.com/...ca/Product.html Postad 21 September 2009 - 20:16
Jag har den köpt från Zavvi och ja den har svenskt tal. Postad 23 September 2009 - 11:07
Hitta denna bild på AVS, så kan alla som är intresserade få se hur Seven och Blade ser ut in real!!
Har förbokat dessa på Discshop och rapporterna om bild ska vara mkt positiva och bägge är i OAR. Bägge dessa slår mao de kanadensiska skitsläppen med Open Matte och 1080i osv... Det finns ingen textning på dessa nedan förutom Holländska ... Screenshots på Seven http://www.landofwhi...-science-se7en/
blade_se7en_blurays.jpg 79.06K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av henke007, 23 September 2009 - 11:31. Postad 23 September 2009 - 14:26
Watchmen Ultimate Cut kommer 3 November.
will contain the animated comic 'Tales of the Black Freighter' woven into the director's cut of the film. The total running length will be 215 minutes. 'Watchmen: The Complete Motion Comics' and the fake documentary 'Under the Hood' are also included on a separate disc. Bifogad fil(er)Postad 23 September 2009 - 22:07
Jepp "Alliance" i kanada är typ som vårat Noble. Ibland använder dom sunkiga HDTV 1080i mastrar. Bägge är förbokade! Postad 24 September 2009 - 09:07
Jag köpte Deer Hunter från Discshop för 99kr.
Ett bra pris för en väldigt bra film! Bilden var väl inte vad man kan förvänta sig av en Blu-ray, mera lik dvd faktiskt. Jag blev ganska besviken på bilden då jag hade högre förväntningar. Alla som älskar grain lär dessutom få sitt lystmäte mättat. Har grainet med kvalitén på filmrullen som den är inspelad med att göra eller varför är det så olika från film till film? Men allt som allt så är det förstås en milstolpe i filmhistorien, med lysande skådespelare mitt i karriären och tål att ses både en och två gånger. Jag som inte ägde filmen sen tidigare ser det som ett bra köp för 99kr, nu har dock priset gått upp till över 200kr och det tycker jag är för dyrt. EDIT: Jaha, nu ser jag att det släpps en UK-utgåva 28/9 som jag gissar lever upp till Blu-ray standard. Smart att köpa en kass utgåva en vecka före.... Redigerat av JockeJ, 24 September 2009 - 10:14. Postad 24 September 2009 - 09:41
Jepp, du får köpa den UK utgåvan
Nee skämt åsido, detkommer vara 0 skillnad i bildkvalle då det är samma master till alla släpp!! Deer Hunter kommer aldrig se bättre ut än vad den gör just nu, och vi som uppskattar en grain dränkt bild med allt regissören ville förmedla kan skatta oss lyckliga att nån nyutexaminerad softmore tekniker inte förstört allt och lite till.. Redigerat av henke007, 24 September 2009 - 09:58. Postad 24 September 2009 - 10:13
Ok tack!
Konstigt att ingen har skrivit något här om den filmen, jag tänkte att det kanske var dålig Svensk utgåva då det tydligen kan vara skillnad beroende på vem som levererar. Scanbox mm. Men alltså det här med att vilja förmedla grain osv. kan det inte vara något med snikfilmrulle vid inspelningen att göra? En filmregissör vill nog ha så bra bild det går tror jag. Varför restaurerar annars Coppola sina Godfather och tar bort sånt? Många många som gjort lågbudgetfilmer önskade sig nog mer pengar och bättre utrustning. Film görs för att tjäna pengar, man ska inte glömma bort det när man talar om "konstnärliga" uttryck. Självklart gör bra bild en trevligare filmupplevelse, oavsett vad filmskaparen tänkt sig. Redigerat av JockeJ, 25 September 2009 - 08:42. Postad 24 September 2009 - 11:16
Det behöver inte alls ha med budget att göra. En del regissörer använder medvetet film med mycket korn helt enkelt för att de gillar det och de anser att det förmedlar en speciell känsla eller atmosfär. Det är för övrigt skillnader som jag som tittare uppskattar. Varje film har sin unika karaktär beroende på när, hur och av vem den gjordes. Så nej, det är inte alls självklart att en "bättre" bild ger en trevligare filmupplevelse. Jag vill se filmen som den såg ut när den gjordes, inte som någon random knapptryckare tycker att den borde se ut 30 år senare. Det är tyvärr det senare som skapar alla skitutgåvor med söndertvättadde och manipulerade bilder som ingen med minsta respekt för film kan njuta av. Film kan restaureras varsamt, det är en annan sak. Hurvida Gudfadern är ett bra exempel kan förvisso diskuteras, ibland tycker jag att man även där gått för långt med kontrastförstärkning t.ex.
Postad 24 September 2009 - 11:28
Grain hit och grain dit, det är inte det viktigaste, men bilden kan väl vara skarp/detaljrik ändå.
Vilket inte är fallet i Deer Hunter tyvärr. Förtydligande: Med bättre bild så menar jag inte nödvändigtvis grain-fri. Redigerat av JockeJ, 24 September 2009 - 14:12. Postad 24 September 2009 - 13:09
De flesta äldre bilder har lite sämre bild med färre detaljer och en del scener suddiga som om de filmades med fel fokus. Möjligen för att den tekniska utrustningen var lite mer primitiv på den tiden, eller för att man inte tyckte det var lika viktigt att fokus var perfekt. Kanse man brydde sig mer om att skådespelarna presterade max i just den tagningen? Sen tror jag att många lite äldre filmer har förvarats på ett bristfälligt sätt så att orginalfilmen farit illa. Jag har sett Deer Hunter på HD DVD och det är en riktigt fin utgåva utan en massa artefakter, DNR eller EE (vad jag minns). Filmen ser dock ganska åldrad ut får man väl säga, men det kan man ju inte fixa. Postad 24 September 2009 - 14:19
Det är nog som du säger, och i detta fallet så väger filmen upp bilden
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |