Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 January 2010 - 23:11

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Är inte så insatt i skärmteknik, men måste inte en skärm med glasyta vara kapacitiv vilket ju betyder att varken penna el nagel funkar som ju är ett måste för att använda den till 100.

Jo, stämmer. Svårt att fixa en resistiv skärm med glasyta. Och det är en klar fördel att både kunna använda finger och penna. Jag använder nästan alltid bara fingret, men med en penna kan man vara mycket mer exakt. Nu har ju dessutom N900 högre upplösning än iPhone, så behovet av penna är ju lite större för N900.
Jag tycker som många andra att skärmen har extremt bra på N900. Det är inget fel på iPhone skären heller.

Annars är det bara att konstatera att det finns inte mycket likheter mellan iPhone och N900 mer än en en del saker i hårdvaran.
iPhone är mer låst till det Apple tycker passar, man skall helst använda deras program för att föra över filer i olika format till telefonen. Då kan de konverteras så de passar bra. Allt för att telefonen skall fungera utan problem.

Med N900 kan man göra vad man vill utan ett Nokia program som kallar så att det är bra för telefonen. Det har både fördelar och nackdelar, man måste veta vad man gör, annars kan det gå illa. Men vet man vad man gör har man oändliga valmöjligeheter.

Så för de flesta är en iPhone bättre, man behöver inte tänka så mycket, du behöver inte veta ett dugg om hur en dator fungerar.
Med N900 måste man tänka lite mer. Förstå lite mer hur en dator fungerar.

Redigerat av MagnusBio, 23 January 2010 - 23:13.

Postad 23 January 2010 - 23:21

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

iphone <3333333333333333333

allt går som det ska

Nej men...för ett par månader sen så lät det ju så om N900 när du pratade om den?

Vill minnas att du i något inlägg, när n900 var på gång att släppas vi Nokia shop skrev typ att "Nu ska jag hem och spela bounce på min N900" Uppenbarligen var det ännu ett "skitsnackinlägg"...

Att man har synpunkter, åsikter och att man tror saker(felaktiga eller inte) det kan jag köpa, men rena mytomaner...det gillar iaf inte jag och säkert inte de flesta här.

Jag har ingen N900 utan har för tillfället en sunkig SE W850, eftersom jag sålt mobilen jag hade och tänkte köpa en N900...nu har jag ändrat mig och det blir nog en HTC Bravo när den släpps eller en X10. Mest för att jag vill ha en mindre mobil, även om jag får offra fördelen av qwerty...

Postad 23 January 2010 - 23:25

Unregistered1814
  • Unregistered1814
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Nej men...för ett par månader sen så lät det ju så om N900 när du pratade om den?

Vill minnas att du i något inlägg, när n900 var på gång att släppas vi Nokia shop skrev typ att "Nu ska jag hem och spela bounce på min N900" Uppenbarligen var det ännu ett "skitsnackinlägg"...

Att man har synpunkter, åsikter och att man tror saker(felaktiga eller inte) det kan jag köpa, men rena mytomaner...det gillar iaf inte jag och säkert inte de flesta här.

Jag har ingen N900 utan har för tillfället en sunkig SE W850, eftersom jag sålt mobilen jag hade och tänkte köpa en N900...nu har jag ändrat mig och det blir nog en HTC Bravo när den släpps eller en X10. Mest för att jag vill ha en mindre mobil, även om jag får offra fördelen av qwerty...

wow, du har inte en n900 :/

Postad 23 January 2010 - 23:31

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

wow, du har inte en n900 :/

Nej och jag har aldrig påstått att jag har det heller, till skillnad från vissa andra...

Törs nästan sätta min högra hand i pant på att du inte har någon du heller..:) Fast snacka går ju alltid och det har du ju gjort sen i november. Mycket snack men bara skitsnack. Hade jag varit moderator hade jag spärrat dig för länge sen. Avskyr mytomaner...

Postad 24 January 2010 - 00:04

Homer1
  • Homer1
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
taget från Katshing.se:

Efterfrågan på N900 är verkligen enorm! Vi har nu - äntligen - fått första leveransbeskeden vilka dock kommer att medföra en stor brist den första tiden. Med start v4 kommer vi att börja leverera till de första i kön på denna underbara produkt! Det är därför extremt viktigt att du som ännu inte bokat ett exemplar snarast gör så, om du vill ha tidigast möjliga leverans. Men, den som väntar på ngt gott...... :)

GOTT!! då kanske man har tur och får sin efterlängtade mobil i veckan! för visst blir det vecka 4 som kommer...eller tänker jag feel?

Redigerat av Homer1, 24 January 2010 - 00:05.

Postad 24 January 2010 - 00:07

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

taget från Katshing.se:

Efterfrågan på N900 är verkligen enorm! Vi har nu - äntligen - fått första leveransbeskeden vilka dock kommer att medföra en stor brist den första tiden. Med start v4 kommer vi att börja leverera till de första i kön på denna underbara produkt! Det är därför extremt viktigt att du som ännu inte bokat ett exemplar snarast gör så, om du vill ha tidigast möjliga leverans. Men, den som väntar på ngt gott...... :)

GOTT!! då kanske man har tur och får sin efterlängtade mobil i veckan! för visst blir det vecka 4 som kommer...eller tänker jag feel?

Mobil? Din internet tablet med telefonfunktion menar du..;)

Postad 24 January 2010 - 00:15

Homer1
  • Homer1
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Mobil? Din internet tablet med telefonfunktion menar du..:)

Visstja! tack för din tillrättavisning:) Någon som vet om det går att ändra i en beställning hos katshing, vill välja ett annat abonnemang utan att hamna sist i kön. Nokiashopen hade tydligen så dålig service att de inte erbjöd den möjligheten? Jag får kontakta Katshing och höra med dem.

Postad 24 January 2010 - 00:22

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Visstja! tack för din tillrättavisning:) Någon som vet om det går att ändra i en beställning hos katshing, vill välja ett annat abonnemang utan att hamna sist i kön. Nokiashopen hade tydligen så dålig service att de inte erbjöd den möjligheten? Jag får kontakta Katshing och höra med dem.

Fråga Zaffe93, hans farbror kanske kan ordna något annars..:)

Vet att jag är helt off topic, men kan inte låta bli...

Postad 24 January 2010 - 00:29

Unregistered5eda91ac
  • Unregistered5eda91ac
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hur fungerar det med betalning hos katshing. Man betalar väll inte före man får leveransbekräftelsen eller? Visst finns faktura betalning som alternativ för företag hos katshing?

Redigerat av Unregistered5eda91ac, 24 January 2010 - 00:34.

Postad 24 January 2010 - 03:36

Unregistered1814
  • Unregistered1814
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Fråga Zaffe93, hans farbror kanske kan ordna något annars..:)

Vet att jag är helt off topic, men kan inte låta bli...

för att du är avundsjuk och "obvious troll is obvious"

Postad 24 January 2010 - 03:53

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

för att du är avundsjuk och "obvious troll is obvious"

Men... det räcker nu, vad gör du kvar i tråden när du inte längre har något intresse kvar av N900? :/

Det absolut enklaste och bästa vore väl ändå om du numera höll dig i iPhone-tråden istället? Tack för alla dina "varningar" men som sagt: det räcker nu.

Ska inte behöva vara på det här viset på forum.

Postad 24 January 2010 - 10:11

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

live sändningarna och allt annats som måste köras med flash spelare. dvs inte .asx.

Jag kan hålla med om detta. Flash är ett otyg men det måste ju fixas. TV4-play kommer nog aldrig att fungera, den laggar på min netbook om man inte ställer in allt rätt. Jag tror dock dom kommer kunna fixa tex. livesändningarna från svt och även TV6 play etc.

Postad 24 January 2010 - 10:41

Unregistered86d0fe55
  • Unregistered86d0fe55
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
alltså jag tycker det är den bästa skärm jag haft använder aldrig pennan zomar aldrig och trycker nästan aldrig fel!!
Men satte på zagg skärm skydd nu fan va klabbig skärmen tjäns nu.. :/ Men man kanske vänjer sig, ångrar iof att jag inte köpte full body... edit har haft win mobiltelefoner innan samt kännt ifån så jag vet hur dom beter sig!

Postad 24 January 2010 - 10:53

thompalainen
  • thompalainen
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Vad duktiga ni är som ger trollet uppmärksamhet. Ignorera dem så försvinner de.

Postad 24 January 2010 - 10:57

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

alltså jag tycker det är den bästa skärm jag haft använder aldrig pennan zomar aldrig och trycker nästan aldrig fel!!
Men satte på zagg skärm skydd nu fan va klabbig skärmen tjäns nu.. :/ Men man kanske vänjer sig, ångrar iof att jag inte köpte full body... edit har haft win mobiltelefoner innan samt kännt ifån så jag vet hur dom beter sig!

jag köpte först zaggs skydd men tyckte det va ett skit! köpte ett billigt skärskydd på ebay typ 35kr med frakt det är lite styvare och mycket enklare att sätta på och det funkar perfa! rekommenderas. märker knapp att det sitter på.

Postad 24 January 2010 - 11:57

thompalainen
  • thompalainen
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Och du kan inte bidra med en länk till den eBay-produkten, eller ett namn på den?

Postad 24 January 2010 - 12:02

devileye86
  • devileye86
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
vad hittar man teman till telefonen?

Postad 24 January 2010 - 12:37

Unregistered86d0fe55
  • Unregistered86d0fe55
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
det finns ett i programhanteraren "reflect theme" heter det!

Postad 24 January 2010 - 12:41

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Och du kan inte bidra med en länk till den eBay-produkten, eller ett namn på den?

ixar d till dig lite senare men sök på n900 på ebay.uk sen vilken av dom billiga du tar spelar inte så stor roll tror jag. som sagt kostar runt 40kr med frakt. tod en av dom som har gratis frakt från hongkong. men om du tar en sån så va den lite styvare men d märks inte när den sitter på tycker jag iallafall. för 40kr kan man ju testa.

Postad 24 January 2010 - 12:54

Unregistered1814
  • Unregistered1814
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Men... det räcker nu, vad gör du kvar i tråden när du inte längre har något intresse kvar av N900? :/

Det absolut enklaste och bästa vore väl ändå om du numera höll dig i iPhone-tråden istället? Tack för alla dina "varningar" men som sagt: det räcker nu.

Ska inte behöva vara på det här viset på forum.

tycker att det är bra att varna folk att vänta tills nästa maemo 6 device kommer ut

Postad 24 January 2010 - 13:17

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
zaffe93

Du är nog det största troll jag träffat på i hela mitt liv..

Inser du inte ens att du gör bort dig?..
Ingen kommer någonsin att ta dig på allvar.
Hoppas du stöter på ett problem med din nästa mobil så får vi se vilken hjälp du får från detta forum :unsure:
----------------------------------------------------------------------------------

Ringde Tre för att kolla min order och den var ju såklart borta...
Tjejen på tre sa att det var väldigt stort sug efter N900..
Min skulle skickas imorrn med lite tur...

Så ring å dubbelkolla

Postad 24 January 2010 - 13:30

Unregistered0bc070f3
  • Unregistered0bc070f3
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

zaffe93

Han är bara besviken för att hans n900 inte hade Fart-app.

Postad 24 January 2010 - 13:33

Unregisteredf5f0e70b
  • Unregisteredf5f0e70b
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Sorry att jag stör men nu kommer snart android till n900 mobilen för dom som vill... hehe
http://www.youtube.c...h?v=yri4qOfP8T0

Coolt!

Är det nån som vet hur man får bootningen synlig som på gamla PC-datorer, dvs. som på filmen när listningen av de programstegen syns. jag skulle nog tycka det vore coolare än att byta boot video på min lur...

Postad 24 January 2010 - 13:40

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Han har fått toutchen att fungera korrekt nu..

Letat sig fram till engadget
http://www.engadget....-of-two-trades/

Postad 24 January 2010 - 14:30

Unregistered0bc070f3
  • Unregistered0bc070f3
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Hur är tele2:s täckning i Uppsala / Stockholm när det gäller telefoni och 3g?

Postad 24 January 2010 - 14:38

JPersson
  • JPersson
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Har ringt ett par tre butiker, ingen har fått in dom.

Någon som varit i någon butik i helgen och hittat en?

Postad 24 January 2010 - 15:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
köra iphone os på en n900 vore ju brutalt hehe...

Postad 24 January 2010 - 15:26

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

tycker att det är bra att varna folk att vänta tills nästa maemo 6 device kommer ut

varna för vad? bättre mobil har jag inte haft! visst kan man hitta fel men hoho den är hur ny som helst och den kommer komma massa uppdateringar! har ju inte kommit ut från butik än! och nämn en mobil som inte har haft något som kunde förbättras! jag är inte en så avancerad användare men jag har inte haft några problem med denna.

Postad 24 January 2010 - 15:41

PixelPatrik
  • PixelPatrik
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hejhej!
Ny med N900 sen i förrgår, och helt nykär :unsure:
Har läst igenom typ 40 sidor i denna tråden o lekte bort hela gårdagen i jakten på att anpassa min leksak till perfektion^^

Har kommit väldigt långt nu, men jag har några småsaker kvar.. Har letat ihjäl mig här, men har väldigt svårt att hitta svaren.

1. Hur skriver man fler tecken? % & är exempel på tecken som jag haft problem att finna.
2. Hur gör telefonen när jag går hemifrån? Går den direkt ut på Tre's 3G-nät och kopplar upp sig mot nätet? Jag vill inte det då det kommer kosta röv, hur disablar jag det isf?
3. Alla tips på hur man spar batteri, och en snabb walkthrough på det vore sjukt tacksamt. Fattar inte alls hur jag stänger ner uppkopplingen tillfälligt.
4. Wiicontrol? Får det inte alls att funka. Har typ inte ens klarat av första steget - hitta appen. Akuthjälp tack?
5. Mms? Byter snart till telenor, antar att jag likaväl bör vänta tills dess för att slippa göra om inställningarna hos operatören? Walkthrough please?
6. Jag installerade flashlight, men fattar noll, hur gör man?

Edit: 7. Jag har massa sparade sms på simkortet, kan man inte komma åt dem i denna telefonen? Blir ju helt galet ledsen annars :'(

Tackar på förhand för hjälpsamma svar.
MVH Patrik

Redigerat av PixelPatrik, 24 January 2010 - 16:30.

Postad 24 January 2010 - 16:01

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Hejhej!
Ny med N900 sen i förrgår, och helt nykär :)
Har läst igenom typ 40 sidor i denna tråden o lekte bort hela gårdagen i jakten på att anpassa min leksak till perfektion^^

Har kommit väldigt långt nu, men jag har några småsaker kvar.. Har letat ihjäl mig här, men har väldigt svårt att hitta svaren.

1. Hur skriver man fler tecken? % & är exempel på tecken som jag haft problem att finna.
2. Hur gör telefonen när jag går hemifrån? Går den direkt ut på Tre's 3G-nät och kopplar upp sig mot nätet? Jag vill inte det då det kommer kosta röv, hur disablar jag det isf?
3. Alla tips på hur man spar batteri, och en snabb walkthrough på det vore sjukt tacksamt. Fattar inte alls hur jag stänger ner uppkopplingen tillfälligt.
4. Wiicontrol? Får det inte alls att funka. Har typ inte ens klarat av första steget - hitta appen. Akuthjälp tack?
5. Mms? Byter snart till telenor, antar att jag likaväl bör vänta tills dess för att slippa göra om inställningarna hos operatören? Walkthrough please?
6. Jag installerade flashlight, men fattar noll, hur gör man?

Tackar på förhand för hjälpsamma svar.
MVH Patrik

1. Tryck på den blåa pilen under ctrl sedan trycker du på ctrl/Sym så får du upp fler alternativ.
2. Ja den ansluter sig automatiskt, men sålänge du inte gör något så kostar det ju inget, det finns dock ett program som heter 3g/2g mode selection applet som gör att du kan välja att bara vara uppkopplad mot gsm-nätet om du föredrar det.
3.Stäng av alla widgets, använd 2g istället för 3g, avaktivera bluetooth, ställ ner ljusheten på skärmen, synka inte mailen så ofta etc. Finns en tråd om detta på talk.maemo.org, kan nog leta upp den senare.
4. Jag har tyvärr inget svar på det, har inte testat det själv.
5. Antar att du pratar om frals fMMS nu? :unsure:
6. Det ska komma upp en liten applet om du trycker på statusfälet där klockan och batteriet visas, den visas dock bara när linsskyddet är öppet.

Postad 24 January 2010 - 16:37

PixelPatrik
  • PixelPatrik
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Grymt! Nu blev telefonen ännu bättre! :) Tack^^

Lite förvirring kvarstår dock (=

2. Vad är de praktiska skillnaderna mellan 2g o 3g? Vill veta när det är lämpligt att använda de båda (=
3. Jag har ju lite widgets som drar nättrafik, facebook och väder exempelvis, går de stänga av tillfälligt utan att ta bort helt o hållet? Hur?
5. Yes, det stämmer fint det, och nu när jag läst på lite till - måste man koppla bort sig från sitt hemma-wlan för att det ska funka? ._.
7. Tar upp den igen, bara för att påkalla uppmärksamhet då den säkert lätt missas i min edit däruppe (=
Edit: 7. Jag har massa sparade sms på simkortet, kan man inte komma åt dem i denna telefonen? Blir ju helt galet ledsen annars :'(

Edit 2: Oops! En till!
8. Skype! jag fattar inte, jag hittade så jag skapade mig ett konto, men hur jag öppnar skype för att ringa fattar jag inte? Jag hittar hur jag ringet TILL skype, men inte FRÅN :unsure: Help pls ;D

Edit 3: Heh, så mkt som man pillar med den så är det omöjligt att inte hitta ännu fler grejer man undrar över ;D
Jag försöker få in Rockklassiker på webbradion, men det går inget bra, hjälp?

Tack igen!

Redigerat av PixelPatrik, 24 January 2010 - 17:37.

Postad 24 January 2010 - 17:29

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

zaffe93

Inser du inte ens att du gör bort dig?..
Ingen kommer någonsin att ta dig på allvar.
Hoppas du stöter på ett problem med din nästa mobil så får vi se vilken hjälp du får från detta forum :)
----------------------------------------------------------------------------------

Ringde Tre för att kolla min order och den var ju såklart borta...
Tjejen på tre sa att det var väldigt stort sug efter N900..
Min skulle skickas imorrn med lite tur...

Så ring å dubbelkolla

Må turen stå dig bi, 3 får tydligen inte in särskilt många N900.
Hoppas verkligen att tillhör dem som får en. Det är du värd som väntat så länge..:unsure:

Postad 24 January 2010 - 17:46

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
kan lugnt sagt säga att jag hoppas.. :-)

lät inte alls omöjligt..men å andra sidan så vet jag ju hur insatt supporten brukar vara heh...

du ska inte köpa en ojva?

Postad 24 January 2010 - 17:47

PixelPatrik
  • PixelPatrik
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Må turen stå dig bi, 3 får tydligen inte in särskilt många N900.
Hoppas verkligen att tillhör dem som får en. Det är du värd som väntat så länge..:unsure:

Jag beställde min telefon från 3 på juldagen, den 12 eller vad det var, så hade min order också tagits bort, så det är tydligen många som blivit facefucked... Vad jag även fick veta då, var att 3 inte får in förrän vecka 6.. Enligt han jag pratade med iaf.. Det blev liksom droppen som fick bägaren att rinna över..
Jag sket i dem o beställde från Nokia istället och blev lovad att den skulle skickas 19 jan, fick min lur skickad den 20, hade den hemma 22a med vanlig fri frakt (3-5 dagar, ups)

Postad 24 January 2010 - 18:19

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

lät inte alls omöjligt..men å andra sidan så vet jag ju hur insatt supporten brukar vara heh...

Inte nu iaf...ska dra till Thailand 3v så får vi se hur det ser ut när jag kommer hem. Behöver ingen sån lur där då kostar ******** att koppla upp sig iaf. Visst det finns trådlöst och så men kan lika gärna pynta lilla slanten och köra it-café typ.
N900 var given för mig fram tills efter jul ungefär. Nu blir det nog en HTC Bravo eller möjligen X10, tror att dem passar mig bättre...men som sagt. Får se när jag kommer hem. Ingen av dem lär ha släppts då iaf, men kanske har 3 fått in tillräckligt med N900 då. Frågan är hur stort ha begäret är då också...:unsure:

Postad 24 January 2010 - 18:32

Unregistered0bc070f3
  • Unregistered0bc070f3
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Inte nu iaf...ska dra till Thailand 3v så får vi se hur det ser ut när jag kommer hem. Behöver ingen sån lur där då kostar ******** att koppla upp sig iaf. Visst det finns trådlöst och så men kan lika gärna pynta lilla slanten och köra it-café typ.
N900 var given för mig fram tills efter jul ungefär. Nu blir det nog en HTC Bravo eller möjligen X10, tror att dem passar mig bättre...men som sagt. Får se när jag kommer hem. Ingen av dem lär ha släppts då iaf, men kanske har 3 fått in tillräckligt med N900 då. Frågan är hur stort ha begäret är då också...:unsure:

Det är billigt med kontantkort i thailand och mycket billigt att surfa med dessa.

Postad 24 January 2010 - 18:48

Unregistered5eda91ac
  • Unregistered5eda91ac
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Nu när det kom snack om att stänga av program tillfälligt så kom jag på en idé för utvecklare.

Skulle inte det kunna gå att skapa ett app som stänger av alla ej nödvändiga applikationer? Skulle isåfall kunna vara så att man endast klickar på ikonen så stängs alla onödiga program av men programmet kommer ihåg vilka program som stängdes. Klickar du på ikonen igen så startas alla program som tidigare stängdes. Hade det gått att skapa något liknande så skulle man helt klart kunna spara batteritid då ej lika många program är öppet samtidigt. Man skulle också slippa slå av alla program manuellt för att spara batteri.

Som det är nu så kanske man tänker: "äh, jag kan säkert ha nytta av de här programmen/funktionerna senare så inte ids jag stänga av dem nu."

Hoppas ni förstår hur jag menar. Det borde ju gå att göra på liknande sätt av vad som redan används av tex firefox då man kan spara alla flikar/fönster när man stänger programmet för att de senare igen kan öppnas vid start av programmet. Jag är ingen programmerare så jag har ingen aning om detta fungerar i praktiken men kom gärna med tankar över detta :unsure:.

Redigerat av Unregistered5eda91ac, 24 January 2010 - 18:52.

Postad 24 January 2010 - 19:08

PixelPatrik
  • PixelPatrik
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Nu när det kom snack om att stänga av program tillfälligt så kom jag på en idé för utvecklare.

Skulle inte det kunna gå att skapa ett app som stänger av alla ej nödvändiga applikationer? Skulle isåfall kunna vara så att man endast klickar på ikonen så stängs alla onödiga program av men programmet kommer ihåg vilka program som stängdes. Klickar du på ikonen igen så startas alla program som tidigare stängdes. Hade det gått att skapa något liknande så skulle man helt klart kunna spara batteritid då ej lika många program är öppet samtidigt. Man skulle också slippa slå av alla program manuellt för att spara batteri.

Som det är nu så kanske man tänker: "äh, jag kan säkert ha nytta av de här programmen/funktionerna senare så inte ids jag stänga av dem nu."

Hoppas ni förstår hur jag menar. Det borde ju gå att göra på liknande sätt av vad som redan används av tex firefox då man kan spara alla flikar/fönster när man stänger programmet för att de senare igen kan öppnas vid start av programmet. Jag är ingen programmerare så jag har ingen aning om detta fungerar i praktiken men kom gärna med tankar över detta :unsure:.

Jag är typ lika vilsen som du i programkod, men visst låter det intressant! :)

Edit: Jag kom förresten på en app som jag skulle vilja ha, som borde vara intressant för flera därute.. En widget så man kan se friendlist på xbox live direkt på skrivbordet, mmmhmmm!

Redigerat av PixelPatrik, 24 January 2010 - 19:20.

Postad 24 January 2010 - 19:11

Unregistered1814
  • Unregistered1814
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

du köper ingen n900.
du lånar från 3.

Postad 24 January 2010 - 19:15

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

du köper ingen n900.
du lånar från 3.

Fast han får ju en då iaf, till skillnad från dig. Varför är du kvar i det här forumet när du tycker N900 är så dålig? Häng i Ajfån forumet och sprid ditt briljanta kunnande och lysande åsikter där...

Postad 24 January 2010 - 19:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
jag skulle kunna upplysa dig zaffe om skillnaden i pris mellan telia storpratare och tres variant av det abb och säga hur många 1000 man sparar men tvivlar att du förstår.....

snälla sprid din stora visdom i ifån tråden....

Postad 24 January 2010 - 19:24

PixelPatrik
  • PixelPatrik
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
men allvarligt, jämför folk fortfarande iphone med N900?
Det är ju som att jämföra PS3 med Wii..

Två samtida produkter som riktas mot helt olika publiker.. Meningslöst att jämföra..
Har man lite större krav på grafik, så väljer man PS3, och har man lite större krav på multitasking, så väljer man N900..
Hoppas nu att alla kan förstå det o sluta jämföra.. Det är ju bara pinsamt o se hur folk gör sig dumma...

Postad 24 January 2010 - 19:25

Unregistered0bc070f3
  • Unregistered0bc070f3
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

jag skulle kunna upplysa dig zaffe om skillnaden i pris mellan telia storpratare och tres variant av det abb och säga hur många 1000 man sparar men tvivlar att du förstår.....

snälla sprid din stora visdom i ifån tråden....

Tres variant är bra om man har jämna månadskostnader kring det belopp som man skriver kontrakt om. Har man som jag ibland extremt låga månadskostnader och ibland skyhöga så är tres ett dåligt alternativ. Jag beställde med tele2 snackis 24 månader :unsure:

Jag resonerar såhär:

HOS TRE:

499:- + 49:- per månad x24 månader = 13152:-

nypris mobil hos tele2 med abb.5200:- (dvs 24 månader * 200:- plus 400 spänn)

13152-5200:-=7952:-

7952:- / 24 månader = 331 :- / månad att ringa /smsa /surfa för innan man är uppe i tres pris.

331 :- med 19 öre per minut / sms är en ###### massa minuter och sms. Och så slipper man oroa sig för tres pris på 69 öre per minut om man är i månad med mycket samtal.

Mina räkningar med tre som jag har haft nu i 2 år har pendlat mellan 399:- och 1600:- per månad. Det funkar helt enkelt inte för mig. Dom månaderna som jag ringt för ca 1500:- har jag räknat ut att jag aldrig skulle betala mer än 500 spänn för hos tele2. Därför blir det tele2 (eller telia som har en liknande prisplan) för mig. Tre är helt enkelt för dyrt för mig eftersom jag har ett oregebundet ringande; vilket jag tror är fallet för de flesta människor.

Redigerat av Unregistered0bc070f3, 24 January 2010 - 19:50.

Postad 24 January 2010 - 19:35

Unregistered5eda91ac
  • Unregistered5eda91ac
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Jag är typ lika vilsen som du i programkod, men visst låter det intressant! :)

Det skulle kunna ge en rejäl ökning av batteritiden i varje fall :unsure:.

Postad 24 January 2010 - 19:43

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
yepp...tres abb är bra om man klarar sig inom det abb man valt...vissa grejor är sniket men att säga att de alltid är dåligt för alla är fel...skiljer drygt två tusen mellan telias å tre storpratare och de ingår precis samma i båda...bara ett exempel

Postad 24 January 2010 - 19:49

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Grymt! Nu blev telefonen ännu bättre! :) Tack^^

Lite förvirring kvarstår dock (=

2. Vad är de praktiska skillnaderna mellan 2g o 3g? Vill veta när det är lämpligt att använda de båda (=
3. Jag har ju lite widgets som drar nättrafik, facebook och väder exempelvis, går de stänga av tillfälligt utan att ta bort helt o hållet? Hur?
5. Yes, det stämmer fint det, och nu när jag läst på lite till - måste man koppla bort sig från sitt hemma-wlan för att det ska funka? ._.
7. Tar upp den igen, bara för att påkalla uppmärksamhet då den säkert lätt missas i min edit däruppe (=

Edit 2: Oops! En till!
8. Skype! jag fattar inte, jag hittade så jag skapade mig ett konto, men hur jag öppnar skype för att ringa fattar jag inte? Jag hittar hur jag ringet TILL skype, men inte FRÅN :lol: Help pls ;D

Edit 3: Heh, så mkt som man pillar med den så är det omöjligt att inte hitta ännu fler grejer man undrar över ;D
Jag försöker få in Rockklassiker på webbradion, men det går inget bra, hjälp?

Tack igen!

2. Den egentliga enda skillnaden mellan 3g och 2g är överföringshastigheten så det kanske var dumt att mig att föreslå att stänga av 3g i ditt fall, förutom att det drar mycket mindre batteri. Vad du istället bör tanka är programmet Personal Data Monitor som är en widget och visar exakt hur mycket data som skickas och tas emot av telefonen.
3. Vädret kan du ställa in så att den endast uppdateras när du själv vill att den ska uppdateras, dvs. manuell uppdatering. Facebook har jag ingen koll på, men jag antar att det finns en liknande inställning där.
5. Har tyvärr ingen koll på det, skicka ett pm till frals, eller ännu bättre, kolla upp denna tråd http://talk.maemo.or...ead.php?t=39737
7. Jag vågar inte svara på om det går om de är sparade på sim-kortet, men denna tråd kanske kan hjälpa dig? http://talk.maemo.or...ead.php?t=37354
8. Det beror på om du vill ringa till ett "skypenummer" eller till ett vanligt telefonnummer. Om du vill ringa till ens kypeanvändare måste du skapa en ny kontakt, välja skapa nytt fält och väljer "Skype" så får du skriva in personens användarnamn. Om du vill ringa ett vanligt nummer kan du gå in i telefonapplikationen, välja knappsats och trycka på samtalstyp högst upp, där kan du markera din skypeanvändare. Du kan också välja att "Ringa via skype" direkt i din kontaktlista. :unsure: Tänk på att skype kan dra mycket datatrafik.

EDIT: Jag måste dock rekommendera dig att verkligen skaffa ett ordentligt abonnemang för datatrafik, det förhöjer upplevelsen att slippa oroa sig för att man ska överskrida datagränsen :)

EDIT2: Vad är det som inte fungerar med rockklassiker, vad händer?

Redigerat av razumichin, 24 January 2010 - 19:51.

Postad 24 January 2010 - 20:34

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
japp jag kör med telenors turbo internet ellervad det nu heter kostar 119kr i månadech allt är obegränsat mycket skönt. finns en vaian somkostar 59kr men som inte är lika snabbt men obegränsat det med...

Postad 24 January 2010 - 20:41

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

japp jag kör med telenors turbo internet ellervad det nu heter kostar 119kr i månadech allt är obegränsat mycket skönt. finns en vaian somkostar 59kr men som inte är lika snabbt men obegränsat det med...

vad får du för resultat på speedtest.net?

om du orkar testa. funderar på att skaffa det.

EDIT: Samtidigt måste jag fråga en sak. satt och lekte med n900 och skrivborden när jag plötsligt började fundera på om man kan få skrivborden i det läget att den ligger mittimellan två skrivbord. drar man den för långt åker den åt höger, drar för lite åker det tillbaka. Frågan är om det finns en punkt då det inte vet om det ska åka till höger eller vänster och ligger helt stilla. Efter att ha försökt i 15 minuter så har jag ännu inte lyckats. Någon mer som har funderar på det? :)

Redigerat av theclone, 24 January 2010 - 20:56.

Postad 24 January 2010 - 20:55

PixelPatrik
  • PixelPatrik
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

2. Den egentliga enda skillnaden mellan 3g och 2g är överföringshastigheten så det kanske var dumt att mig att föreslå att stänga av 3g i ditt fall, förutom att det drar mycket mindre batteri. Vad du istället bör tanka är programmet Personal Data Monitor som är en widget och visar exakt hur mycket data som skickas och tas emot av telefonen.
3. Vädret kan du ställa in så att den endast uppdateras när du själv vill att den ska uppdateras, dvs. manuell uppdatering. Facebook har jag ingen koll på, men jag antar att det finns en liknande inställning där.
5. Har tyvärr ingen koll på det, skicka ett pm till frals, eller ännu bättre, kolla upp denna tråd http://talk.maemo.or...ead.php?t=39737
7. Jag vågar inte svara på om det går om de är sparade på sim-kortet, men denna tråd kanske kan hjälpa dig? http://talk.maemo.or...ead.php?t=37354
8. Det beror på om du vill ringa till ett "skypenummer" eller till ett vanligt telefonnummer. Om du vill ringa till ens kypeanvändare måste du skapa en ny kontakt, välja skapa nytt fält och väljer "Skype" så får du skriva in personens användarnamn. Om du vill ringa ett vanligt nummer kan du gå in i telefonapplikationen, välja knappsats och trycka på samtalstyp högst upp, där kan du markera din skypeanvändare. Du kan också välja att "Ringa via skype" direkt i din kontaktlista. :) Tänk på att skype kan dra mycket datatrafik.

EDIT: Jag måste dock rekommendera dig att verkligen skaffa ett ordentligt abonnemang för datatrafik, det förhöjer upplevelsen att slippa oroa sig för att man ska överskrida datagränsen :)

EDIT2: Vad är det som inte fungerar med rockklassiker, vad händer?

Jag skrev in adressen som jag tror är rätt, men då säger mediaspelaren sen att ljud-codecen inte stöds..
Kanske inte ens skriver in rätt adress?

Hur ligger det till med skype? Vad är gratis? Skype till skype vet jag.. Skype till hemnummer? Har för mig att det car så i början iaf? Har aldrig använt det sen jag läste om det första gången för typ 3 år sen..

Postad 24 January 2010 - 21:35

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Jag skrev in adressen som jag tror är rätt, men då säger mediaspelaren sen att ljud-codecen inte stöds..
Kanske inte ens skriver in rätt adress?

Hur ligger det till med skype? Vad är gratis? Skype till skype vet jag.. Skype till hemnummer? Har för mig att det car så i början iaf? Har aldrig använt det sen jag läste om det första gången för typ 3 år sen..

http://www.skype.com...es/#allRatesTab

Konstigt det där med rockklassiker, det borde fungera...

Redigerat av razumichin, 24 January 2010 - 21:36.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.