Dustin AB/Dustin home AB, vad kan vi göra bättre?
1017 svar till detta ämne
Postad 08 October 2008 - 16:34
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Har mailat både order@ och kund...@ utan att få svar. Skickade in mitt csn nummer och fick svar på 5 minuter vilket var riktigt imponerande men vanliga frågor vill ni tydligen inte svara på...
Frågan: ----------------------- Så här skriver ni angående delbetalningsalternativ: "12 månader med 0 % ränta (uppläggningsavgift 395 kr)" "Aviavgift om 29 kr tillkommer." sen: "Effektivränta vid köp om 10 000 kr med 0 % ränta i 12 månader är 12,31 %."
Hur går det ihop? Uppläggningsavgift+(Aviavgift*12)=x 395+(29*12)=743
Det bli 7,43%, inte 12,31%. Vilken kostnad missar jag? ----------------
Det känns som det kanske är en generellfråga som jag pga min ringa ålder och erfarenhet inte vet svaret på. För ni är inte ensama om att inte få siffrorna att stämma vid delbetalning och/eller lån. Men skulle gärna vilja veta hur det ligger till en gång för alla =)
/ Isak
Sanningen är att det blir mera!!! Kostnaden är 29*12+395:- = 743:- Men i genomsnitt under året är ditt lån inte 10000:- utan snarare 5500:- beroende på betaldagar etc men viss förenkling kan man göra, den sista månaden har du ju tex bara 820:- kvar av skulden. 743:- på 5500:- ger 13,5% Nu kan det dock vara så att första amorteringen är senarelagd och att medelskulden därmed blir 6000:- då stämmer Dustins siffror utmärkt. Svagt att inte samtliga på en firma av dustinhomes kaliber kan svara på en sådan enkel och elementär fråga
Redigerat av junkan, 08 October 2008 - 16:38.
Postad 08 October 2008 - 20:54
Zunk
-
Zunk
-
Användare
-
-
175 inlägg
åhå. Man räknar så då. Dem måste ju räkna på det sättet för att man "måste" räkna så då eller? Alltså lag på det.. För "mitt" sätt känns ju mer fördelaktigt mot den som ger ut lånet. Eller tänker jag tokigt då...
Ska sätta mig ner och försöka få in ^^ i huvudet. tack så mycket! =)
Postad 08 October 2008 - 21:04
Unregistereda434feaf
-
Unregistereda434feaf
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Förbannat bra och snabb leverans av sakerna som finns i lager. Även samma sak gäller ju de saker som inte finns i lager.
En sak jag saknar är ngt slags bonussystem beroende på aktivitet och hur mkt man har handlat för. Liknande ngt som Webhallen har... Håller med många av de andra kommentarerna vad gäller förstärkare och utbudet av fler märken.
Annars mkt bra sida med mkt bra produktutbud.
Postad 08 October 2008 - 22:38
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
åhå. Man räknar så då. Dem måste ju räkna på det sättet för att man "måste" räkna så då eller? Alltså lag på det.. För "mitt" sätt känns ju mer fördelaktigt mot den som ger ut lånet. Eller tänker jag tokigt då...
Ska sätta mig ner och försöka få in ^^ i huvudet. tack så mycket! =)
Det ÄR så man räknar. Hade du haft dina 10000:- utan att betala ngt under året utan betalt HELA summan efter ett år så hade det blivit enligt dina siffror självklart.
Postad 08 October 2008 - 23:00
Zunk
-
Zunk
-
Användare
-
-
175 inlägg
Det ÄR så man räknar.
Hade du haft dina 10000:- utan att betala ngt under året utan betalt HELA summan efter ett år så hade det blivit enligt dina siffror självklart.
Jag tvivlar inte på att det sättet är det korrekta. Men försökte mer tänka mig in i varför dem är så "krångliga" (och då ser jag det ur en oinvigds perspektiv. Att det är självklart för dig och kanske för alla på hela forumet bortser jag ifrån). Erfarenheten säger ju att när siffror kan filas så filas dem, här kan ju procenten nästan halveras. Varför är det inte gjort? 743krs påslag på 10000kr är ju rätt upp och ner alltid 7.43%. Skulle kanske behållt mina tankar för mig själv. Huruvida det är goodwill eller enligt lag/defacto standarder är ju både självklart och ointressant enligt mig. Cheers  tack iaf
Postad 22 October 2008 - 16:32
Jucky
-
Jucky
-
Användare
-
-
182 inlägg
Nu vart jag lite kluven, köpte en tv från Dustin 4:e oktober, inte för att de var billigaste utan för att jag alltid har gjort det! Tv'n skulle levereras den 10:e oktober och jag tyckte det lät ok med 6 dagar! så närmade sig den 10:e och då dimper ännu ett mail ner där datumet är ändrat till 22:a! 18 dagar 2v och 4 dagar! nåväl nu har jag ju bitit ihop ett tag, sedan idag den 22;a så dimper nästa ner som säger den 31:a oktober,
Kan ni inte säga rätt ut att den kommer runt jul/midsommar eller ska ni fortsätta ljuga? finns det någon anledning för mig att inte avbeställa den och köpa från annat ställe???
börjar bli trött på att vara utan tv....
Postad 22 October 2008 - 16:51
Unregistered662e8354
-
Unregistered662e8354
-
Lärjunge
-
-
456 inlägg
Fick hem en beställning idag ifrån dustin home, låg en rosa packninslista med bara, ska man vänta på en faktura eller kan man använda sig av PG el. bankgironr samt ordernr som meddelande + summan som stod på orderbekräftelsen?
Postad 23 October 2008 - 08:07
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
Nu vart jag lite kluven, köpte en tv från Dustin 4:e oktober, inte för att de var billigaste utan för att jag alltid har gjort det! Tv'n skulle levereras den 10:e oktober och jag tyckte det lät ok med 6 dagar! så närmade sig den 10:e och då dimper ännu ett mail ner där datumet är ändrat till 22:a! 18 dagar 2v och 4 dagar! nåväl nu har jag ju bitit ihop ett tag, sedan idag den 22;a så dimper nästa ner som säger den 31:a oktober,
Kan ni inte säga rätt ut att den kommer runt jul/midsommar eller ska ni fortsätta ljuga? finns det någon anledning för mig att inte avbeställa den och köpa från annat ställe???
börjar bli trött på att vara utan tv....
Hej! ETA-datum kan påverkas av många faktorer. Oftast uppdateras dessa datum mer eller mindre automatiskt när distributörerna får in nya datum. Ibland vet ju inte ens tillverkarna när produkterna skeppas iväg, eller vilka datum som gäller exakt för respektive distributör / återförsäljare. Då står man mellan två alternativ, antigen så anger vi inga datum alls, eller så kör vi på de datum vi får. Väldigt ofta stämmer ETA-datum perfekt, ibland gör de inte det av olika skäl, vilket givetvis är till frustration till alla inblandade. Dock kan ETA-datum aldrig betraktas som definitiva Time of Arrival-datum. Det är uppskattade datum, som kan förändras till bättre eller sämre, beroende på olika förändringar i processer. Du får gärna återkomma till mig via [email protected] med ditt ordernummer så kan jag försöka få fram lite mer information om leveranstiden. Fick hem en beställning idag ifrån dustin home, låg en rosa packninslista med bara, ska man vänta på en faktura eller kan man använda sig av PG el. bankgironr samt ordernr som meddelande + summan som stod på orderbekräftelsen?
Hej! Om du beställde mot Kreditor-faktura så kommer det en faktura separat från Kreditor. Mvh Jüri Martoja Dustin AB
Postad 23 October 2008 - 14:26
Unregistered662e8354
-
Unregistered662e8354
-
Lärjunge
-
-
456 inlägg
Om du beställde mot Kreditor-faktura så kommer det en faktura separat från Kreditor.
Mvh Jüri Martoja Dustin AB Ok tack, då väntar jag på den. En annan fråga..på dustin homes sida när man klickar på sony BDP-S350 så är ju den blå/svart på bilden samt står även i specifikationen att den ska vara blå/svart, men min var helsvart?
Postad 23 October 2008 - 15:39
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
Om du beställde mot Kreditor-faktura så kommer det en faktura separat från Kreditor.
Mvh Jüri Martoja Dustin AB
Ok tack, då väntar jag på den.
En annan fråga..på dustin homes sida när man klickar på sony BDP-S350 så är ju den blå/svart på bilden samt står även i specifikationen att den ska vara blå/svart, men min var helsvart?
Hej! Konstigt, har du möjlighet att maila över ett ordernummer till mig? Så kan vi kolla upp lite mer. Jag finns på [email protected]
Postad 30 October 2008 - 09:35
Jucky
-
Jucky
-
Användare
-
-
182 inlägg
Knystad fråga: "Beräknad leverans 2008-10-31" innebär det att Dustin får in den den 31:a eller att det är beräknad leverans till kund den 31:a... låt oss alla hålla tummarna att det är kund som får den 31:a =) orkar inte vänta en helg till
Postad 30 October 2008 - 09:36
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
Knystad fråga: "Beräknad leverans 2008-10-31" innebär det att Dustin får in den den 31:a eller att det är beräknad leverans till kund den 31:a... låt oss alla hålla tummarna att det är kund som får den 31:a =) orkar inte vänta en helg till
Hej! I regel brukar det innebära att du bör få leveransen det datumet. Men det kan givetvis variera. Har du något artikelnummer på produkten i fråga så kan jag kanske få fram lite mer info  Mvh Jüri Martoja Dustin AB
Postad 30 October 2008 - 09:37
Jucky
-
Jucky
-
Användare
-
-
182 inlägg
imponerande med en svarstid på 1 minut!
art. nr är 5010148122
Postad 30 October 2008 - 09:41
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
imponerande med en svarstid på 1 minut! art. nr är 5010148122
=) Kollade på denna, vi väntar in ett gäng med dessa idag, så om allting går som det bör så ska din TV skickas idag. Hittills ser jag i alla fall ingenting som pekar på att det inte ska bli så. Men hur det blir vet vi när dagen är slut. Mvh Jüri Martoja Dustin AB
Postad 30 October 2008 - 14:24
Jucky
-
Jucky
-
Användare
-
-
182 inlägg
Jüri:
Leveransdatumet verkar vara ändrat till 7:e November, men min beställning är inte restnoterad, innebär det att ni har fått in och skickar ut, och nästa sändning kommer 7:e eller innebär det att ni inte fick någonting idag?
* edit. Glöm det, den är skickad, SÅ JÄKLA FINT!
Redigerat av Jucky, 30 October 2008 - 14:24.
Postad 30 October 2008 - 14:25
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
Jüri: Leveransdatumet verkar vara ändrat till 7:e November, men min beställning är inte restnoterad, innebär det att ni har fått in och skickar ut, och nästa sändning kommer 7:e eller innebär det att ni inte fick någonting idag?
* edit. Glöm det, den är skickad, SÅ JÄKLA FINT!
Good times.
Postad 09 November 2008 - 09:36
ReflEz
-
ReflEz
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Jag köpte en Sony tv 46" för ca 18000 kr. Hade lite små problem med den och fick skicka in den till sony service en månad efter inköp. Dem ringer mig 2 dagar senare och säger att den inte skall lagas och krediteras till Dustinhome... Okej tänker jag och kontaktar dustinhome dagen efter. Dem frågar mig om jag har något krediteringsnummer från sony och det har jag ej fått och enligt sony skall jag inte behöva det. Jag ringer dustinhome varjedag i en vecka och har fortfarande inte fått besked om vad som kommer hända eller hur det brukar hanteras. Det är helt värdelöst att hamna mellan två företag som säger att ärendena hanteras på två olika sätt och jag får ingen hjälp av eran kundtjänst. Pratade med en tjej som sa att ni skulle ringa upp sony och kolla vad som hänt och nu har det gått två dagar till utan något svar.Har köpt väldigt många ordrar hos er både till företag jag jobbat på och till mig själv men så här dålig hjälp är skrämmande
Postad 10 November 2008 - 08:39
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
Jag köpte en Sony tv 46" för ca 18000 kr. Hade lite små problem med den och fick skicka in den till sony service en månad efter inköp. Dem ringer mig 2 dagar senare och säger att den inte skall lagas och krediteras till Dustinhome... Okej tänker jag och kontaktar dustinhome dagen efter. Dem frågar mig om jag har något krediteringsnummer från sony och det har jag ej fått och enligt sony skall jag inte behöva det. Jag ringer dustinhome varjedag i en vecka och har fortfarande inte fått besked om vad som kommer hända eller hur det brukar hanteras. Det är helt värdelöst att hamna mellan två företag som säger att ärendena hanteras på två olika sätt och jag får ingen hjälp av eran kundtjänst. Pratade med en tjej som sa att ni skulle ringa upp sony och kolla vad som hänt och nu har det gått två dagar till utan något svar.Har köpt väldigt många ordrar hos er både till företag jag jobbat på och till mig själv men så här dålig hjälp är skrämmande
Hej! Du får gärna maila över ditt ärendenummer / ordernummer till mig, så kollar jag upp vad som hänt, du kan nå mig på [email protected]. Något renodlat kreditnummer behöver vi inte för att verifiera krediten, däremot måste vi ju bekräfta den krediten på något sätt, vilket är lite olika lätt eller svårt beroende på vilka uppgifter man har att gå på. Men som sagt, kontakta mig, så kollar jag upp allting. Mvh Jüri Martoja Dustin AB
Postad 10 November 2008 - 18:10
ReflEz
-
ReflEz
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Tack juri för snabba svar och hjälp. Hej!
Du får gärna maila över ditt ärendenummer / ordernummer till mig, så kollar jag upp vad som hänt, du kan nå mig på [email protected]. Något renodlat kreditnummer behöver vi inte för att verifiera krediten, däremot måste vi ju bekräfta den krediten på något sätt, vilket är lite olika lätt eller svårt beroende på vilka uppgifter man har att gå på.
Men som sagt, kontakta mig, så kollar jag upp allting.
Postad 11 December 2008 - 14:23
einfrcl
-
einfrcl
-
Rookie
-
5 inlägg
Hoppas du får bra lön Juri för den service du erbjuder genererar ordentligt med Goodwill till Dustin!
Själv tycker jag att Dustin är ett av de mest pålitliga företagen att handla av. Dock är det som bekant lite dyrare men i många lägen betalar man gärna den summan för tryggheten att det ordnar sig vid reklamation och dyligt.
Dock tycker jag att ni förlorade en hel del när ni tog bort den fria frakten när man handlade över en viss summa. Ni får gärna tänka över det beslutet ännu en gång, kanske höja summan man måste handla för eller något annat men bonusen med gratis frakt är ofta det som gör att jag beställer en vara.
Mvh,
/Fredrik
Postad 11 December 2008 - 15:28
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
Hoppas du får bra lön Juri för den service du erbjuder genererar ordentligt med Goodwill till Dustin!
Själv tycker jag att Dustin är ett av de mest pålitliga företagen att handla av. Dock är det som bekant lite dyrare men i många lägen betalar man gärna den summan för tryggheten att det ordnar sig vid reklamation och dyligt.
Dock tycker jag att ni förlorade en hel del när ni tog bort den fria frakten när man handlade över en viss summa. Ni får gärna tänka över det beslutet ännu en gång, kanske höja summan man måste handla för eller något annat men bonusen med gratis frakt är ofta det som gör att jag beställer en vara.
Mvh, /Fredrik
Hej! Tack för synpunkterna, ska skicka vidare dessa till respektive instanser  Mvh Jüri Martoja Dustin AB
Postad 12 December 2008 - 18:01
Perb
-
Perb
-
Användare
-
-
163 inlägg
En fråga till Dustin: Minns jag rätt om jag säger att Dustin för några veckor sedan hade ett erbjudande där man skulle få pengar tillbaka från tillverkaren om man köpte en produkt? S.k mail-in rabatt som är vanligt i USA. Säg att det var någon annanstans jag såg detta och att Dustin aldrig börjar med otyget. Det är bara till för att lura folk att göra ett köp och sedan aldrig komma sig för med att skicka in rabatten. Typ såhär: http://wondermark.com/471/
Postad 15 December 2008 - 08:47
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
En fråga till Dustin: Minns jag rätt om jag säger att Dustin för några veckor sedan hade ett erbjudande där man skulle få pengar tillbaka från tillverkaren om man köpte en produkt? S.k mail-in rabatt som är vanligt i USA.
Säg att det var någon annanstans jag såg detta och att Dustin aldrig börjar med otyget. Det är bara till för att lura folk att göra ett köp och sedan aldrig komma sig för med att skicka in rabatten.
Typ såhär: http://wondermark.com/471/
Hej! De kampanjer vi har idag där tillverkare betalar tillbaka pengar till kunderna har vi kört flera år i rad utan problem. Det står på gällande produkter hur man tar del av erbjudandet, och så länge man följer de stegen som finns så har det mig veterligen inte funnits några problem. Mvh, Jüri Martoja Dustin AB
Postad 15 December 2008 - 09:23
Unregistered319c9ecb
-
Unregistered319c9ecb
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Hej!
Ni har en kampanj nu; SAMSUNG LE-40A656 40# LCD-TV FULL-HD + VÄGGFÄSTE & HDMI-KABEL som jag är ytterst nära att slå till på. Tänkte beställa den nu i veckan här men undrar vad det är för väggföste och hdmi kabel som medföljer samt att tv:en finns inte i lager just nu. Hur långt tror Ni att det tar innan ni får in LE-40A656 igen? Kommer kampanjen att hålla i sig? Tänkte nämligen beställa på onsdagkväll:) Jag undrar även vad ni har för garanti och någon prisgaranti i 30 dagar på den?
Tacksam för svar
//Tobbe
Postad 15 December 2008 - 09:31
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
Hej! Ni har en kampanj nu; SAMSUNG LE-40A656 40# LCD-TV FULL-HD + VÄGGFÄSTE & HDMI-KABEL som jag är ytterst nära att slå till på. Tänkte beställa den nu i veckan här men undrar vad det är för väggföste och hdmi kabel som medföljer samt att tv:en finns inte i lager just nu. Hur långt tror Ni att det tar innan ni får in LE-40A656 igen? Kommer kampanjen att hålla i sig? Tänkte nämligen beställa på onsdagkväll:) Jag undrar även vad ni har för garanti och någon prisgaranti i 30 dagar på den? Tacksam för svar //Tobbe
Hej, Tobbe! Maila mig gärna på [email protected] så kan vi ta det via mail, måste undersöka leveranstiderna lite då TVn tog precis slut på hyllorna, och den nya leveransen är (såvitt som jag kan se just nu) inte bekräftad ännu. Ang. kabel och fäste så är det standard 2m-HDMI kabel och ett lika standard väggfäste. Något generellt prisgaranti har vi inte, men just det här är en julkampanj så jag har väldigt svårt för att se att någon prisändring blir aktuell under kampanjtiden. Själva TVn har 2 års garanti. Men som sagt, maila mig gärna så blir det lättare att återkomma ang. leveranstiden. Mvh Jüri Martoja Dustin AB
Postad 16 December 2008 - 19:06
LRI
-
LRI
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Tja!
Vet inte riktigt om det är rätt ställe att fråga på men jag beställde och fick precis hem ett nytt moderkort, nya minnen, nytt grafikkort och en ny CPU, allt från dustinhome.
Problemet som jag har är ett fläkten till CPUn, (E8500) låter som ett mindre sågvärk.
Är det ett känt problem med dessa intelfläktar? Frågan är väl mest om jag ska köpa till en ny bättre fläkt eller om det är något fel på just denna och kan bytas ut.
Mvh
Jakob
Postad 17 December 2008 - 11:14
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
Tja! Vet inte riktigt om det är rätt ställe att fråga på men jag beställde och fick precis hem ett nytt moderkort, nya minnen, nytt grafikkort och en ny CPU, allt från dustinhome.
Problemet som jag har är ett fläkten till CPUn, (E8500) låter som ett mindre sågvärk. Är det ett känt problem med dessa intelfläktar? Frågan är väl mest om jag ska köpa till en ny bättre fläkt eller om det är något fel på just denna och kan bytas ut.
Mvh Jakob
Tjena! Du kan maila ditt ordernummer till [email protected] (märk mailet med Minhembio @ CPU-fläkt) så hittar vi på en lösning. Jag har inte hört något om några standardfel, men givetvis finns det folk som fått konstiga fläktar genom åren  // Jüri Martoja Dustin AB
Postad 22 December 2008 - 19:28
LRI
-
LRI
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Vill bara tacka så mycket för hjälpen från Juri's sida, otroligt hjälpsam!
God jul allihop!
Postad 23 December 2008 - 08:02
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
Vill bara tacka så mycket för hjälpen från Juri's sida, otroligt hjälpsam!
God jul allihop!
Detsamma! På tal om jul; som vanligt i samband med jul och storhelger så kan det hända att våra servicetider blir tillfälligt lite mer utdragna. Vi jobbar som vanligt extra effektivt efter julhelgen, så förhoppningsvis hamnar vi i fas så fort som möjligt. Det går som vanligt bra att maila mig, men det kan hända att jag inte svarar inom den sedervanliga halvtimmen  God jul! Mvh Jüri Martoja Dustin AB
Postad 18 January 2009 - 10:26
VoodooExtreme
-
VoodooExtreme
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Hejsan, skickade nedanstående mail till er kundtjänst 3/1-09: Jag köpte en FSC MYRICA PLASMA-TV 42# PQ42-1 av er för ca 2½ år sedan. Den senaste tiden har det börjat dyka upp ”stjärnhimlar” med röda pixlar varje gång bilden går från ljus till helt svart.
Trodde att TV:’n började sjunga på sista versen och beställde mig en Samsung 46A558 som ni hade på kampanj för 9995:-. Då denna var restnoterad så surfade jag runder lite på minhembio.com’s forum och fann detta: https://www.minhembi...s...6294&st=150 (se även inlägg #163).
Detta verkar vara ett vanligt fel på många LG-skärmar och det kanske är vanligt på Fujitsu-siemens också, men skillnaden är väl bara att LG sålt ”några” fler skämar än Fujitsu-siemens .
I och med detta så skulle jag vilja ha min TV reparerad (hävdar reklamationsrätt). Jag har tagit bort min order på Samsung-TV:n eftersom jag inte längre ser någon anledning till att byta, då jag har rätt att få felet på min nuvarande tv åtgärdat enligt ovan.
Jag hoppas även att Fujitsu-siemens servicepartner kan åtgärda felet på plats då, det inte är lätt att skicka en 42” plasma-TV utan originalemballage och som enbart får fraktas stående (som ni säkert känner till).
I LG’s fall verkade det gå utmärkt att få ”på-platsen-garanti”. Fick sedan bekräftat via mail den 8/1-09 att ni ville ta in varan för funktionskontroll för att se om felet var av ursprunglig art. Detta svarade jag på direkt att det fick ni gärna göra, då jag hoppades att jag skulle kunna lösa emballagebiten. Igår 15/1-09 fick jag adresslapp och instruktioner för att skicka in plasman. Jag har även varit i kontakt med er och Infocare under veckan för att kontrollera om jag kunde lämna in den på Infocare i Helsingborg, då jag bor 1 km därifrån. Från Infocare meddelade de att servicen skulle ske i Växjö så det gick tyvärr inte. Men att de normalt sett skickade ut kartong och pall så att varan kunde transporteras dit utan risk för transportskador. Detta gick inte i mitt fall då det var ett reklamationsärende. Har man inte samma rättigheter när det är ett reklamationsärende? Till saken hör, jag har varken kvar pallen eller förpackningen som TV'n kom i. Jag har ringt runt till vänner och bekanta som köpt TV nyligen och hört om de kanske haft kvar deras förpackning men så var inte fallet. Jag har även ringt till Elgiganten, PC-city, OnOff i Helsingborg för att höra om de hade någon kartong man kunde få. Elgiganten meddelade att de hade och jag körde ut dit men kom hem igen tomhänt då det bara var själva locket de hade kvar. Är det rimligt att en person skall behålla en förpackning och pall i 2½ år för att eventuellt behöva skicka iväg en produkt på service? LG hade inga problem att fixa felet på plats, även efter att garantin gick ut. Jag kan även tänka mig betala eventuell felsökningsavgift om ni fixar en servicetekniker som kommer ut och tittar på TV'n och han inte skulle hitta något fel. Felet fanns där dessutom redan innan garantin gick ut, men i väldigt liten uppfattning. Nu kan man dock se de röda pixlarna dansande mer och mert, Tittade på Tropic Thunder igårkväll och där fanns dem hela tiden. Om man vill framkalla felet är det bara att köra dpt ( http://www.dataproductservices.com/dpt - Dead pixel tester) och växla mellan vit testbild och svart testbild, så fylls hela skärmen med röda pixlar (som visserligen försvinner igen inom 2 sek) eller visa valfri films eftertexter med svart bakgrund och vit text. Jag har verkligen försökt att få tag i förpackningsmateriel så att jag skulle kunna skicka iväg TV'n, men gått bet. Nu står jag här med en 2½ år gammal TV som jag betalat 12500kr med ett fel som gör att bilden blir sämre och sämre. Hoppas att ni kan hjälpa mig på något sätt att få iväg den till er alternativt att ni skickar ut en tekniker som kan bekräfta felet och beställa hem delar för utbyte på plats. Jag har alltid fått väldigt god hjälp av er vid själva köpen om jag haft några frågor, och hoppas att ni är lika serviceminded även när det uppstår problem. Mvh Stefan
Postad 19 January 2009 - 08:43
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
Hejsan, skickade nedanstående mail till er kundtjänst 3/1-09:
Jag köpte en FSC MYRICA PLASMA-TV 42# PQ42-1 av er för ca 2½ år sedan. Den senaste tiden har det börjat dyka upp ”stjärnhimlar” med röda pixlar varje gång bilden går från ljus till helt svart.
Trodde att TV:’n började sjunga på sista versen och beställde mig en Samsung 46A558 som ni hade på kampanj för 9995:-. Då denna var restnoterad så surfade jag runder lite på minhembio.com’s forum och fann detta: https://www.minhembi...s...6294&st=150 (se även inlägg #163).
Detta verkar vara ett vanligt fel på många LG-skärmar och det kanske är vanligt på Fujitsu-siemens också, men skillnaden är väl bara att LG sålt ”några” fler skämar än Fujitsu-siemens .
I och med detta så skulle jag vilja ha min TV reparerad (hävdar reklamationsrätt). Jag har tagit bort min order på Samsung-TV:n eftersom jag inte längre ser någon anledning till att byta, då jag har rätt att få felet på min nuvarande tv åtgärdat enligt ovan.
Jag hoppas även att Fujitsu-siemens servicepartner kan åtgärda felet på plats då, det inte är lätt att skicka en 42” plasma-TV utan originalemballage och som enbart får fraktas stående (som ni säkert känner till).
I LG’s fall verkade det gå utmärkt att få ”på-platsen-garanti”.
Fick sedan bekräftat via mail den 8/1-09 att ni ville ta in varan för funktionskontroll för att se om felet var av ursprunglig art. Detta svarade jag på direkt att det fick ni gärna göra, då jag hoppades att jag skulle kunna lösa emballagebiten. Igår 15/1-09 fick jag adresslapp och instruktioner för att skicka in plasman.
Jag har även varit i kontakt med er och Infocare under veckan för att kontrollera om jag kunde lämna in den på Infocare i Helsingborg, då jag bor 1 km därifrån. Från Infocare meddelade de att servicen skulle ske i Växjö så det gick tyvärr inte. Men att de normalt sett skickade ut kartong och pall så att varan kunde transporteras dit utan risk för transportskador. Detta gick inte i mitt fall då det var ett reklamationsärende. Har man inte samma rättigheter när det är ett reklamationsärende?
Till saken hör, jag har varken kvar pallen eller förpackningen som TV'n kom i. Jag har ringt runt till vänner och bekanta som köpt TV nyligen och hört om de kanske haft kvar deras förpackning men så var inte fallet. Jag har även ringt till Elgiganten, PC-city, OnOff i Helsingborg för att höra om de hade någon kartong man kunde få. Elgiganten meddelade att de hade och jag körde ut dit men kom hem igen tomhänt då det bara var själva locket de hade kvar.
Är det rimligt att en person skall behålla en förpackning och pall i 2½ år för att eventuellt behöva skicka iväg en produkt på service?
LG hade inga problem att fixa felet på plats, även efter att garantin gick ut. Jag kan även tänka mig betala eventuell felsökningsavgift om ni fixar en servicetekniker som kommer ut och tittar på TV'n och han inte skulle hitta något fel.
Felet fanns där dessutom redan innan garantin gick ut, men i väldigt liten uppfattning. Nu kan man dock se de röda pixlarna dansande mer och mert, Tittade på Tropic Thunder igårkväll och där fanns dem hela tiden. Om man vill framkalla felet är det bara att köra dpt (http://www.dataproductservices.com/dpt - Dead pixel tester) och växla mellan vit testbild och svart testbild, så fylls hela skärmen med röda pixlar (som visserligen försvinner igen inom 2 sek) eller visa valfri films eftertexter med svart bakgrund och vit text.
Jag har verkligen försökt att få tag i förpackningsmateriel så att jag skulle kunna skicka iväg TV'n, men gått bet. Nu står jag här med en 2½ år gammal TV som jag betalat 12500kr med ett fel som gör att bilden blir sämre och sämre. Hoppas att ni kan hjälpa mig på något sätt att få iväg den till er alternativt att ni skickar ut en tekniker som kan bekräfta felet och beställa hem delar för utbyte på plats.
Jag har alltid fått väldigt god hjälp av er vid själva köpen om jag haft några frågor, och hoppas att ni är lika serviceminded även när det uppstår problem.
Mvh Stefan
Hej! Har du någon möjlighet att vidarebefodra mailet du fick till mig på [email protected] så kan vi kolla upp hur det ligger till. Rent generellt när det gäller reklamationer via ÅF så brukar folk skicka in TV's till oss på pall. Det går alltid att lösas på något sätt (man kan alltid få tag på en pall). Emballage kan ju vara svårt att ordna om man har slängt bort det, men det finns sätt att emballera en TV på utan att behöva oroa sig för transportskador. Sen står vi alltid för frakten tillbaka till oss (inkl. upphämtning). Men som sagt, maila gärna mig på [email protected] så kollar vi upp det. Mvh Jüri Martoja Dustin AB
Postad 19 January 2009 - 11:34
VoodooExtreme
-
VoodooExtreme
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Hej!
Har du någon möjlighet att vidarebefodra mailet du fick till mig på [email protected] så kan vi kolla upp hur det ligger till.
Rent generellt när det gäller reklamationer via ÅF så brukar folk skicka in TV's till oss på pall. Det går alltid att lösas på något sätt (man kan alltid få tag på en pall). Emballage kan ju vara svårt att ordna om man har slängt bort det, men det finns sätt att emballera en TV på utan att behöva oroa sig för transportskador. Sen står vi alltid för frakten tillbaka till oss (inkl. upphämtning).
Men som sagt, maila gärna mig på [email protected] så kollar vi upp det.
Tack Jüri, för snabb assistans. Till andra som undrar hur det gick så kommer jag skicka iväg TV'n genom att bygga ihop en förpackning med hjälp av Jüri's beskrivning. Pratade lite med vår returavdelning som tar emot alla inskickade TV’s, frågade hur de bäst emballerade TV’n har sett ut som kommit in utan originalkartong.
Deras förslag var att bygga upp en egen kartong av flera mindre kartonger, det går tydligen ganska bra om man gör det ordentligt. Man börjar alltså med att snickra ihop en hel kartong, med botten, väggar osv. Sedan fyller man in packmaterial i botten (något som dämpar), samt på sidorna så att TVn står stadigt i kartongen. Därefter fixar man pallen och spänner fast kollit med buntband och ser till att den står fast stadigt på pallen. Den lösningen hade de sett ofta och det går att få till det riktigt bra utan att det blir några problem vid frakten. Det enda meckiga med den lösningen är väl att det kan ta lite längre tid att fixa det (tar runt en timme att plåstra ihop en sådan kartong).
De absolut bästa alternativa lösningarna som de hade sett var när folk hade snickrat egna trädkollin för TV apparaterna, men det är nog lite overkill 
Det är väl alltid smidigast att behålla originalemballage, vi kräver inte att produkterna kommer tillbaka i originalförpackning, men de måste komma tillbaka i godkändt förpackat skick, vilket alltid går att ordna på ett eller annat sätt.
Postad 30 January 2009 - 14:03
Unregistereda128496c
-
Unregistereda128496c
-
Rookie
-
2 inlägg
För en månad sedan beställde jag datordelar hos Dustin för 9000 kronor. Allt var på lager utom processorn, 1-2 dagar stod det på den.
Jag fick en delleverans och Dustin håvade in alla pengar, inklusive 1795 kronor för processorn.
Under den här månaden har leveransdatumet flyttats fram tre gånger. Nu får vi ett fjärde besked. Dustin kommer inte alls att leverera processorn, vi kan bara välja mellan att få pengarna tillbaka eller köpa en annan processor. Dustin hänvisar till en processor som är 200 kronor dyrare.
Under den här månaden har de övriga datordelarna samlat damm, ingen större nytta av dem utan processor.
Till saken hör att den ursprungliga processorn var en kampanjvara där det ingick ett pc-spel. Det spelet kan vi glömma, enligt ett telefonsamtal med Dustins kundtjänst.
Jag tycker Dustin hanterar det här dåligt. Processorkampanjen och Dustins snabba leveranser var ju ett av huvudskälen till att vi valde Dustin. Jag tycker att det är rimligt att Dustin bjuder på mellanskillnaden (200 kronor) och skickar med spelet.
Vad säger du Jüri Martoja, om det här?
Postad 02 February 2009 - 10:55
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
För en månad sedan beställde jag datordelar hos Dustin för 9000 kronor. Allt var på lager utom processorn, 1-2 dagar stod det på den.
Jag fick en delleverans och Dustin håvade in alla pengar, inklusive 1795 kronor för processorn.
Under den här månaden har leveransdatumet flyttats fram tre gånger. Nu får vi ett fjärde besked. Dustin kommer inte alls att leverera processorn, vi kan bara välja mellan att få pengarna tillbaka eller köpa en annan processor. Dustin hänvisar till en processor som är 200 kronor dyrare.
Under den här månaden har de övriga datordelarna samlat damm, ingen större nytta av dem utan processor.
Till saken hör att den ursprungliga processorn var en kampanjvara där det ingick ett pc-spel. Det spelet kan vi glömma, enligt ett telefonsamtal med Dustins kundtjänst.
Jag tycker Dustin hanterar det här dåligt. Processorkampanjen och Dustins snabba leveranser var ju ett av huvudskälen till att vi valde Dustin. Jag tycker att det är rimligt att Dustin bjuder på mellanskillnaden (200 kronor) och skickar med spelet.
Vad säger du Jüri Martoja, om det här?
Hej! Mitt förslag är att maila över ditt ordernummer till mig på [email protected] så kan jag se över vad som hänt och vad som borde hända  Mvh Jüri Martoja Dustin AB
Postad 09 February 2009 - 18:50
KungWaz
-
KungWaz
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Hej!
Jag har en fråga angående "Amilo Sa3650" som finns på eran webbutik. Dimensionerna som står i specifikationen hoppas jag är felaktiga, då det verkar väldigt stort och tungt för att vara en 13,3" laptop. Sedan undrar jag också hur stort batteri man får till då det står två olika mAh.
Tack på förhand
// Daniel
Postad 10 February 2009 - 08:02
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
Hej! Jag har en fråga angående "Amilo Sa3650" som finns på eran webbutik. Dimensionerna som står i specifikationen hoppas jag är felaktiga, då det verkar väldigt stort och tungt för att vara en 13,3" laptop. Sedan undrar jag också hur stort batteri man får till då det står två olika mAh.
Tack på förhand // Daniel
Hej! Såg lite udda ut, ja. I tillverkarens PDF som är länkad till produkten framgår till synes bättre specar: Dimensions and weight W x D x H 318 x 235 x 36.5 (front) / 41.0 (back) mm Weight 2.4 kg Ska kolla upp ang. batteriet. Mvh, Jüri Martoja Dustin AB
Postad 12 February 2009 - 16:18
Unregistereda128496c
-
Unregistereda128496c
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej!
Mitt förslag är att maila över ditt ordernummer till mig på [email protected] så kan jag se över vad som hänt och vad som borde hända 
Nu har ärendet löst sig. Jag fick en lite bättre processor utan att behöva betala extra. Dustin har i slutänden hanterat ärendet utmärkt. Det enda jag kan invända är att Dustins kundtjänst inte gjorde det direkt, jag var tvungen att gå via det här forumet och Juri.
Postad 05 March 2009 - 14:27
spleendid
-
spleendid
-
Användare
-
-
210 inlägg
Spännande! Igår försökte jag pruta på priset på en TV (+ lite annat jag tänkte paketköpa) som kostat lika mycket i minst en månads tid. Imorse fick jag svaret att ni inte kan göra Något på priset samt att priset hade stigit med 500 kr. Kändes lite roligt, även om det förmodligen bara var en slumpens ironi.
Postad 05 March 2009 - 15:02
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3008 inlägg
Med tanke på hur stark krona vi har numer så förvånar mig de inte om de flera priser kommer
att öka hos de flesta tyvärr.
Postad 12 March 2009 - 10:33
Unregistered08b3bcd8
-
Unregistered08b3bcd8
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Hej Allihopa!(Hoppas detta är rätt forum, flytta annars) Köpte en Samsung PS-50A656
Hos Dustinhome i måndags. Betalning och leverans gick jättebra, tv:n kom igår kväll med Posten Hempaket till min och tjejens förtjusning. När vi packat upp allt och ställt tv:n på plats å slår på den... Så är det två Svarta Pixelrader som går horisontellt genom hela panelen. alltså 1920 pixlar x 2 = 3840 pixlar som är släckta. FAN tänker man! Hursomhelst, tv:n är det ju uppenbart fel på och skall returneras. Hör med dustin nu direkt på morgonen om hur detta ska gå till och det som erbjuds är att de skickar en retursedel och att man själv får komma överens med posten om att de ska hämta tv:n och skicka in. Sedan skall dustin göra en felsökning på tv:n och om det då skulle vara så att de inte kan reparera så får man en ny tv. Inget konstigt med det egentligen. Frågade om de inte kunde skicka en ny tv på en gång och göra ett byte direkt men det ville man inte göra. Varför inte?? Nu till min fråga:Iomed distansköplagen så kan jag ju häva köpet, eller hur? när vi skickat iväg tv:n med retursedeln skulle då jag inte kunna häva köpet och sedan beställa en ny tv på en gång? Detta för att förkorta tidglappet vi måste vara utan tv (kan tänka mig att deras felsökningar tar några veckor). Ppengarna från första köpet betalas ju tillbaka. Detta även för att jag inte vill att de ska Reparera tv:n, Köper man en tv för 14k så ska den vara ny och inte reparerad, eller vad tycker ni? Finns det något man kan yrka på(distansköplagen/konsumentköplagen) för att få någon slags ersättning för tiden man är utan tv eller för att man måste stå för fraktkostnaden själv? Har ju redan betalat postens hempaket En gång för 600kr och har inte lust att betala frakter fram och tillbaka för att återförsäljaren sålt en tv som är trasig. Detta var ju inte kul, har nån annan råkat ut för liknande hos Dustin/hempaket?
Redigerat av Unregistered08b3bcd8, 12 March 2009 - 10:38.
Postad 12 March 2009 - 10:40
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
Hej Djdisc,
har svarat på denna fråga i din andra tråd.
Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB
Postad 12 March 2009 - 10:59
Unregistered08b3bcd8
-
Unregistered08b3bcd8
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Hej Djdisc,
har svarat på denna fråga i din andra tråd.
Såg det, Sorry för dubbelposterna! Har mailat dig nu.
Postad 13 March 2009 - 14:57
Shiberubiku
-
Shiberubiku
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hej Juri
Jättebra initiativ med en sådan här tråd. Visar upp en hjälpsamhet och serviceanda som man tyvärr inte finner hos er kundtjänst.
Mitt problem - eller förslag på förbättring - baseras på det returärende som jag startade för en månad sedan på dustin home. Jag köpte delar till ett nytt datorpaket hos er, bland annat ett Sapphire 4870 Silent edition 1GB. Nackdelen var att det snart visade sig att kortet var defekt. Det fick skyhöga temperaturer vilket resulterade i att det inte gick att använda datorn till något grafiktungt. Nåväl, tänkte jag. Jag får väl skicka tillbaka det enligt RMA. Vid mitt dessförinnan senaste datorköp på dustin var moderkortet trasigt - vilket byttes på några få dagar.
Tyvärr gick det inte lika smidigt den här gången. En månad senare sitter jag nu fortfarande utan grafikkort och utan en fungerande dator. Ingen information har under den här tiden skickats till mig från dustin home för att förklara varför ärendet tagit så lång tid eller när jag ska få mitt kort. När jag i förra veckan ringde för femte gången fick jag besked att kortet var trasigt - vilket jag redan visste - och att leverantören skulle skicka ett nytt på torsdagen samma vecka.
Nu har det gått ytterligare en vecka och efter ytterligare två samtal för att fråga varför kortet inte kommer vet kundtjänst helt plötsligt inte när kortet ska komma från leverantören. Samtidigt finns kortet I LAGER på hemsidan, men man säger att man inte kan skicka ett likadant till mig trots att man konstaterat att mitt kort är trasigt. Man säger att man måste vänta och se... Hela tiden får jag prata med nya personer som lovar nya saker. När jag påpekar detta menar telefonisterna att de inte kan hållas ansvariga för vad andra lovat.
Jag får ingen information från kundtjänst och jag erbjuds inga alternativ (återköp, kompensation, annat kort) till att sitta och vänta vecka efter vecka på ett kort som kanske kommer. Jag tycker det är mycket tråkigt att kundtjänsten på dustin home inte bryr sig om mitt ärende, trots att jag är en trogen kund som alltid talat väl om butiken. Jag hade förväntat mig mer i service-andan, en vilja att erbjuda mig alternativ eller kompensation för min orimligt långa väntan.
Kan du Juri svara mig om du tycker det är rimligt att ett företag som lever på sitt goda servicerykte hanterar kunder på det här sättet?
Postad 13 March 2009 - 15:01
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
Hej Juri
Jättebra initiativ med en sådan här tråd. Visar upp en hjälpsamhet och serviceanda som man tyvärr inte finner hos er kundtjänst.
Mitt problem - eller förslag på förbättring - baseras på det returärende som jag startade för en månad sedan på dustin home. Jag köpte delar till ett nytt datorpaket hos er, bland annat ett Sapphire 4870 Silent edition 1GB. Nackdelen var att det snart visade sig att kortet var defekt. Det fick skyhöga temperaturer vilket resulterade i att det inte gick att använda datorn till något grafiktungt. Nåväl, tänkte jag. Jag får väl skicka tillbaka det enligt RMA. Vid mitt dessförinnan senaste datorköp på dustin var moderkortet trasigt - vilket byttes på några få dagar.
Tyvärr gick det inte lika smidigt den här gången. En månad senare sitter jag nu fortfarande utan grafikkort och utan en fungerande dator. Ingen information har under den här tiden skickats till mig från dustin home för att förklara varför ärendet tagit så lång tid eller när jag ska få mitt kort. När jag i förra veckan ringde för femte gången fick jag besked att kortet var trasigt - vilket jag redan visste - och att leverantören skulle skicka ett nytt på torsdagen samma vecka.
Nu har det gått ytterligare en vecka och efter ytterligare två samtal för att fråga varför kortet inte kommer vet kundtjänst helt plötsligt inte när kortet ska komma från leverantören. Samtidigt finns kortet I LAGER på hemsidan, men man säger att man inte kan skicka ett likadant till mig trots att man konstaterat att mitt kort är trasigt. Man säger att man måste vänta och se... Hela tiden får jag prata med nya personer som lovar nya saker. När jag påpekar detta menar telefonisterna att de inte kan hållas ansvariga för vad andra lovat.
Jag får ingen information från kundtjänst och jag erbjuds inga alternativ (återköp, kompensation, annat kort) till att sitta och vänta vecka efter vecka på ett kort som kanske kommer. Jag tycker det är mycket tråkigt att kundtjänsten på dustin home inte bryr sig om mitt ärende, trots att jag är en trogen kund som alltid talat väl om butiken. Jag hade förväntat mig mer i service-andan, en vilja att erbjuda mig alternativ eller kompensation för min orimligt långa väntan.
Kan du Juri svara mig om du tycker det är rimligt att ett företag som lever på sitt goda servicerykte hanterar kunder på det här sättet?
Hej! För att kunna göra en bedömning av hanteringen skulle jag först behöva se hela ärendebeloppet, så skicka gärna ett ordernummer eller ärendenummer till [email protected] så kan jag svara dig här eller via mail. Mvh Jüri Martoja Dustin AB
Postad 13 March 2009 - 16:05
Shiberubiku
-
Shiberubiku
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hej!
För att kunna göra en bedömning av hanteringen skulle jag först behöva se hela ärendebeloppet, så skicka gärna ett ordernummer eller ärendenummer till [email protected] så kan jag svara dig här eller via mail.
Tack för det snabba svaret. Jag har mailat dig ordernumret. MVH Jonas
Postad 13 March 2009 - 19:03
Unregistered1017
-
Unregistered1017
-
Forumräv
-
-
664 inlägg
Kanon Juri, bra kundvård  Precis som det skall vara. Här har många företag mkt att lära. Kostar så lite att göra så mycket egentligen.
Postad 01 April 2009 - 21:40
Unregistered6214acfd
-
Unregistered6214acfd
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Göra om hemsidan, tycker den inte är inbjudande längre, ta tillbaka helgrabattprodukterna.
Postad 23 April 2009 - 11:03
Jolleboi
-
Jolleboi
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Hej Juri
Jag har en fråga: Säljer ni svenska(nordiska) modeller av den nya plasma LG-serien PS3000, PS6000, PS7000 och PS8000? Vilka garantier innefattar ett köp av 50PS3000? Kan jag ex lämna den hos närmsta reparatör om den skulle gå sönder på garantin?
Mvh
Postad 27 April 2009 - 14:00
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
Hej, alla! Beklagar min långa frånvaro, det har gått spöken i min mailkorg och jag har inte erhållit en enda "new-reply notification" från några av de forum där jag finns (bortskämd som man är med auto-mail och RSS). Nu hoppas jag att det ska vara löst. Jolleboi: Osäker om modellerna, ska kolla upp. För snabbast svar kan du maila mig också, så svarar jag direkt på mailen. Angående garantin för 50PS3000 - garantin på dessa hanteras av oss, vi står för fraktkostnaderna och liknande. tvtittare: Konkreta förbättringsförslag kan mailas till mig, så vidarebefodrar jag dessa. Finns som vanligt på [email protected]Vänliga hälsningar, Jüri Martoja Dustin AB
Postad 27 April 2009 - 19:36
Jolleboi
-
Jolleboi
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Hej, alla!
Beklagar min långa frånvaro, det har gått spöken i min mailkorg och jag har inte erhållit en enda "new-reply notification" från några av de forum där jag finns (bortskämd som man är med auto-mail och RSS). Nu hoppas jag att det ska vara löst.
Jolleboi: Osäker om modellerna, ska kolla upp. För snabbast svar kan du maila mig också, så svarar jag direkt på mailen. Angående garantin för 50PS3000 - garantin på dessa hanteras av oss, vi står för fraktkostnaderna och liknande.
tvtittare: Konkreta förbättringsförslag kan mailas till mig, så vidarebefodrar jag dessa.
Finns som vanligt på [email protected]
Vänliga hälsningar, Jüri Martoja Dustin AB
Tack för snabbt svar Jüri, både här och på mailen  Mvh
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Köp & Sälj
-
→
Butiker & Import
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|