Blir vansinig på det inbyggda då man inte ens kan göra en pause i det utan att man måste börja se från början igen.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
Postad 20 september 2006 - 17:52
Blir vansinig på det inbyggda då man inte ens kan göra en pause i det utan att man måste börja se från början igen.
Postad 20 september 2006 - 19:57
/Ash
Postad 20 september 2006 - 22:33
Någon som vet om det finns något mediaspelar program som man kan använda pause eller fastforward i till K800i?
Startar jag en film via Meny/Underhållning/Videospelare så självklart kan jag pausa, antingen via snabbknappen uppe till vänster på sidan av telefonen (upprätt läge), eller via att trycka in joystick rakt inåt, eller då man ser film i fullskärm med liggande mobil, knappen i det läget längst ned till höger närmast skärmen. Dvs 3 sätt att pausa och fortsätta se film, kanske finns ännu fler. Vad gäller fast forward så är det ju bara att tex i liggande läge hålla in joystick till höger för att spola framåt.
Redigerat av finderbot, 20 september 2006 - 22:42.
Postad 20 september 2006 - 22:41
Aningens off-topic, men min M3 hänger sig hela tiden. Den hänger sig på olika ställen men hinner aldrig konvertera klart en hel film. Jag har tankat senaste versionen. Vad göra???
/Ash
Aldrig haft problem med en enda film och jag konverterar ofta med M3, iofs oftast *.avi-filer.
Kan möjligen tänka mig att filen är skadad på nåt sätt dvs korrupt (kör *.sfv-filen för att kontrollera dina rar-arkiv som finns inkluderad i tex en äkta scene-release), eller att du har klusterfel på ngn disk som du har filerna liggande på eller på de stället dit du skickar dina färdiga alster, även temp-mappen för programmet kan få problem på samma sätt. Kan oxå vara minnesproblem. Så det är inte lätt att svara på som du förstår.
Möjligen även kan skadade eller codeckonflikter påverka oxå. Om inte annat har du via knappen "Information" tillgång till "help" där står bla "email a copy of the lastrun.log created when M3 crashed..."

Postad 21 september 2006 - 15:14
Aningens off-topic, men min M3 hänger sig hela tiden. Den hänger sig på olika ställen men hinner aldrig konvertera klart en hel film. Jag har tankat senaste versionen. Vad göra???
/Ash
Aldrig haft problem med en enda film och jag konverterar ofta med M3, iofs oftast *.avi-filer.
Kan möjligen tänka mig att filen är skadad på nåt sätt dvs korrupt (kör *.sfv-filen för att kontrollera dina rar-arkiv som finns inkluderad i tex en äkta scene-release), eller att du har klusterfel på ngn disk som du har filerna liggande på eller på de stället dit du skickar dina färdiga alster, även temp-mappen för programmet kan få problem på samma sätt. Kan oxå vara minnesproblem. Så det är inte lätt att svara på som du förstår.
Möjligen även kan skadade eller codeckonflikter påverka oxå. Om inte annat har du via knappen "Information" tillgång till "help" där står bla "email a copy of the lastrun.log created when M3 crashed..."
Tacksam för förslag till lösning. Jag försökte en gång till efter att jag skrivit mitt inlägg, och självklart fungerar allt helt plödsligt (efter att ha krashat 6 ggr innan). Vad kan man säga.
För er som missat så säljs K800 med Tre, med gratis MSN messenger resten av livet och med 3BombenFriends (gratis samtal och meddelanden innom 3) för 208kr i månaden i 18 månader. Handlar du innan oktober får du dessutom med ett gratis BT-headset. Kan det bli mer prisvärt? Läs mer på www.tre.se/bluetooth.
/Ash
Postad 21 september 2006 - 18:10
/Ash
Postad 21 september 2006 - 18:50
För er som missat så säljs K800 med Tre, med gratis MSN messenger resten av livet och med 3BombenFriends (gratis samtal och meddelanden innom 3) för 208kr i månaden i 18 månader. Handlar du innan oktober får du dessutom med ett gratis BT-headset. Kan det bli mer prisvärt? Läs mer på www.tre.se/bluetooth.
/Ash
För er som missat, så säljs K800 med Tre, av en anledning, att tjäna pengar åt Tre genom 18 månaders användning/bindningstid i deras nät, utan kostnadsfri möjlighet att byta leverantör tex om bättre abbonemangsformer erbjuds av annan leverantör. Att nätet sedan är som hos en flintskallig utanför tätorter dvs "taskig täckning" *ironi*. Ett bt-headset för att lura folk att tro att du talar med dem då du möter dem på stan, nåja smaksak ska inte klaga.
Man skall tänka på vad det kan innebära att binda sig tll en operatör som förändrar telefonens mjukvara vilket Tre avsiktilgt gör. Bland annat så får du inte tillgång till alla menyer och funktioner som tex till möjligheten att stänga av 3G vilket sparar massor av batteri enorm många dagar. 3G kan du med en knapptryckning aktivera vid behov. Har själv skapat en genväg, slår man joystick till höger kommer valet direkt på skärmen GSM/3G. En annan sak är det unika med SE att kunna uppgradera firmware via telefonen, SEUS fungerar inte med tex Tre, då måste du lämna in telefonen. En tredje sak är det där med deras msn, den fungerar bara med deras egen mjukvara/menysystem, du är bakbunden från att byta leverantör. Å andra sidan finns redan IMPS (mina vänner) i telefonen, så msn/icq går använda utan klient om man vet hur man gör, sedan finns ju redan en uppsjö av msn-klienter som fungerar minst lika bra, tex Mig33 såmsn är intet något unikt.
Har du råd, köp en telefon obundet så har du valfrihet att när som helst byta leverantör när tex priserna svänger, du kan använde de program du vill. Obundet ger dig oxå telefonens fulla menyer och funktioner, ska inte gå så djupt bara öppna ögonen för blinda.
Kör själv Kontantkort med 3G eftersom de flesta man känner bytt till den leverantören via ett sms så nu har man enorma problem att förbruka 49kr/mån, det får man försöka slösa upp på tex att surfa via 3G, rätt komiskt hur det kan bli.
Inlägget ovan var fult eller ogenomtänkt gjort (hoppas man iaf), hade jag varit admin hade man raderat inlägget ovan (personlig åsikt).
Tänk efter före gott folk

Postad 21 september 2006 - 19:47
Att man är upplåst ett tag är ju lite surt, men man kanske ska ha i åtanke att man får mobben kraftigt rabatterad, så det kanske man kan leva med.
Postad 21 september 2006 - 21:37
Jag provade att lägga in Hitta Nemo i nallen, men bilden laggar som fasiken. Ljudet funkar bra men inte bilden. Nån som har erfarenhet av DVD till nallen? Några inställningstips i M3???
/Ash
Blir det så även med default-inställningarna?
Med default ska det gå bra, kan däremot lagga om man ändrat inställningarna till mer än vad telefonen klarar av att hantera. Jag körde programmet Super förr, och där fick man ställa in alla parametrar manuellt, så då blev det ofta lagg innan man lärde sig vad telefonen klarade av.
Laddade du en skiva i dvd-rom eller en *.img-fil?
Testa spela upp filen du skapat i dn dator, tex med Windows mediaplayer eller liknande för att säkerställa att den iaf har blivit bra konverterad.
Postad 21 september 2006 - 22:09
En snabb fråga bra hur skall man ladda bateriet så att den skall funka best på K800???
Visa säger första gången 24h sen låter man va tills bateriet är helst slut o 24h igen typ 3ggr sama sak efter det då spelar ingen roll hur du laddar bateriet stämmer det eller är det BS...??
På manualen står det 2.5h laddnings tid så jag vet inte, jag köpte precis så jag ville göra det rätta...
Tack för svar....
Redigerat av prishtina, 21 september 2006 - 22:11.
Postad 21 september 2006 - 22:35
Hej på Er!
En snabb fråga bra hur skall man ladda bateriet så att den skall funka best på K800???
Visa säger första gången 24h sen låter man va tills bateriet är helst slut o 24h igen typ 3ggr sama sak efter det då spelar ingen roll hur du laddar bateriet stämmer det eller är det BS...??
På manualen står det 2.5h laddnings tid så jag vet inte, jag köpte precis så jag ville göra det rätta...
Tack för svar....
För ett Lithium-ion batteri är det ingen skillnad på första eller 5:e laddningen.
Räcker att ladda det ngn timme så är det fulladdat, med dessa batterier tjänar man inget på att ladda dem länge, ej heller tjänar man på att ladda ur dem helt som med äldre batteri-teknik.

Här har du en källa att studera vid nyfikenhet: http://www.batteryun...-partone-12.htm
Redigerat av finderbot, 21 september 2006 - 22:36.
Postad 21 september 2006 - 22:52
Då tar jag bort min mobil från laddning

Cheers...
Postad 22 september 2006 - 12:58
vad är problemet med att tipsa om erbjudanden? Har själv haft tre i ca 2 år nu och visst, till en början var nätet samt mobilerna som erbjöds ganska kass. Men nu har de ryckt upp sig rejält, idag ser jag inga problem med deras nät, och bor ofta ute i buschen. Tre ska ha en eloge för att de vågar utmana med nya tjänster, de är ju de som driver på tjänstesidan på mobiltelefonin i sverige, de andra står ju bara och tittar på för att sedan hänga på ifall det visar sig vara lyckat.
Att man är upplåst ett tag är ju lite surt, men man kanske ska ha i åtanke att man får mobben kraftigt rabatterad, så det kanske man kan leva med.
Word.
Jag ser inga som helst problem med inlägget. Täckningen är helt okej. Roaming med Telenor innebär att man alltid har minst lika bra täckning som en Telenor-kund. Plus att Tre har bra eget nät i stadsområdena.
I extrem obygd är det fortfarande bara Telia/Halebop som har vettig täckning i Sverige, men jag gillar inget abonnemang som de har att erbjuda, och bor inte i extrem obygd.
För övrig har ingen MSN-klon jag testat varit i närheten av den Tre tryckt in i telefonen. Batteritiden är inga problem, och jag saknar inte 2G-funktionen ett skvatt.
Däremot surt att inte automatiskt uppdatering av mjukvaran fungerar, men å andra sidan har jag inga större problem med nuvarande mjukvara... så varför laga det om det inte är trasigt, typ.
Visst är det trist att vara bunden länge, men det ab jag tecknat är prisvärt och mina räkningar blir billiga. Plus att jag fick telefonen hårdsubventionerad och gratis MSN på livstid.
Fortsätt tipsa om erbjudanden från alla operatörer! Sen får var och en faktiskt väga in de faktorer som är viktiga för en själv.
Postad 22 september 2006 - 20:57
/Ash
För er som missat, så säljs K800 med Tre, av en anledning, att tjäna pengar åt Tre genom 18 månaders användning/bindningstid i deras nät, utan kostnadsfri möjlighet att byta leverantör tex om bättre abbonemangsformer erbjuds av annan leverantör. Att nätet sedan är som hos en flintskallig utanför tätorter dvs "taskig täckning" *ironi*. Ett bt-headset för att lura folk att tro att du talar med dem då du möter dem på stan, nåja smaksak ska inte klaga.
Man skall tänka på vad det kan innebära att binda sig tll en operatör som förändrar telefonens mjukvara vilket Tre avsiktilgt gör. Bland annat så får du inte tillgång till alla menyer och funktioner som tex till möjligheten att stänga av 3G vilket sparar massor av batteri enorm många dagar. 3G kan du med en knapptryckning aktivera vid behov. Har själv skapat en genväg, slår man joystick till höger kommer valet direkt på skärmen GSM/3G. En annan sak är det unika med SE att kunna uppgradera firmware via telefonen, SEUS fungerar inte med tex Tre, då måste du lämna in telefonen. En tredje sak är det där med deras msn, den fungerar bara med deras egen mjukvara/menysystem, du är bakbunden från att byta leverantör. Å andra sidan finns redan IMPS (mina vänner) i telefonen, så msn/icq går använda utan klient om man vet hur man gör, sedan finns ju redan en uppsjö av msn-klienter som fungerar minst lika bra, tex Mig33 såmsn är intet något unikt.
Har du råd, köp en telefon obundet så har du valfrihet att när som helst byta leverantör när tex priserna svänger, du kan använde de program du vill. Obundet ger dig oxå telefonens fulla menyer och funktioner, ska inte gå så djupt bara öppna ögonen för blinda.
Kör själv Kontantkort med 3G eftersom de flesta man känner bytt till den leverantören via ett sms så nu har man enorma problem att förbruka 49kr/mån, det får man försöka slösa upp på tex att surfa via 3G, rätt komiskt hur det kan bli.
Inlägget ovan var fult eller ogenomtänkt gjort (hoppas man iaf), hade jag varit admin hade man raderat inlägget ovan (personlig åsikt).
Tänk efter före gott folk
man kan visst upgradera sin tre k800i med SEUS,så samla rätt information innan du postar.
det enda som är annorlunda är att man inte kan stänga av 3G..sak samma vad ska man med en k800i om man inte ska använda 3G?,dessutom blir det väldigt billigare o bättre med tre..så bara för du blev blåst o köpte din innan du såg tre's erbjudande behöver du inte komma med osannt information.
Postad 23 september 2006 - 15:37
man kan visst upgradera sin tre k800i med SEUS,så samla rätt information innan du postar.
det enda som är annorlunda är att man inte kan stänga av 3G..sak samma vad ska man med en k800i om man inte ska använda 3G?,dessutom blir det väldigt billigare o bättre med tre..så bara för du blev blåst o köpte din innan du såg tre's erbjudande behöver du inte komma med osannt information.
Informationen om att du inte kan uppdatera K800i från TRE via SEUS är inte osann, utan riktig. Tre's mjukvara (branded phone) tillåter ej detta, och när Sony Ericsson kommer med nya mjukvaruuppdateringar via SEUS måste man som TRE kund istället skicka in sin telefon eller kontakta en servicepartner för SEUS fungerar inte, varken från mobilen eller via SE's applikation till dator

Billigare och bättre får stå för dig själv, i mitt fall absolut tvärtom då de flesta har annat än Tre, har bekymmer att förbruka 49kr/mån i dagsläget. Det är beroende på var man befinner sig och vilken sorts trafik man använder sig utav såklart vad som är mest lönsamt, således individuellt. I mitt fall så är Tre's nät inte fullgott nog pga bristande täckning och som sagt i mitt fall dyrare att använda, därav valde jag själv trots erbjudandet att vara obunden.
Att det sedan inte blev dyrare att köpa den kontant obundet för min egen del pga kontakter är en helt annan sak, och pengar var inget aktuellt ämne detta fall jag har råd så blåst på pengar känner jag mig inte, fast visst är det bra att det finns alternativ de skall vi inte sticka under stolen med.
Klart man använder 3G, fast då räcker inte batteriet speciellt länge i jämförelse, om du däremot kör med GSM så mer än fördubblas din standbytid, det är bara ett tips och en fiffig möjlighet inget mer än så det är upp till var och en.

==================================================
Nu till nåt annat

Ni som kör ngn sorts IM-klient via J2ME eller SE's inbyggda IMPS-klient under meddelande-menyn vad är era erfarenheter, roligt att höra olika jämförelser.
Kör själv mestadels via den inbyggda IMPS-funktionen eftersom vibratorn fungerar via den, vanliga IM-klienter verkar inte ha den finessen. Kör ibland oxå Mig33 vilket är ett bra gratisalternativ, t.o.m bättre än msn-klienten till pc.
IMPS är bra integrerat, gillar användargränssnittet som telefonen rapporterar information på.
Nu skall jag lägga in X-Men The Last Stand 2006 NORDiC DVDR i telefonen via M3 bara för att testa.
Låt höra vad ni testat för nåt kul

Redigerat av finderbot, 23 september 2006 - 15:54.
Postad 25 september 2006 - 13:42
Postad 25 september 2006 - 14:14
Stoppa in nageln i den lilla springan och dra den rakt ut.Dum fråga kanske men hur öppnar jag luckan för minneskortet ska man dra den neråt eller hur öppnar jag den är rädd att jag bryter sönder den.
Postad 25 september 2006 - 14:57
Stoppa in nageln i den lilla springan och dra den rakt ut.Dum fråga kanske men hur öppnar jag luckan för minneskortet ska man dra den neråt eller hur öppnar jag den är rädd att jag bryter sönder den.
Tack för svaret skulle aldrig våga dra ut den sådar trodde att den skulle gå sönder

Postad 27 september 2006 - 16:43
Det verkar fungera rätt okey, enkelt men användarvänligt program

Men en funktion som jag inte förstår mig på är under "Samtal", då man tydligen
ska kunna ringa/ta emot samtal via MPE. Det fungerar i.o.f.s. men man får inget
ljud till/från datorn. D.v.s. att man ändå måste ha luren mot örat

Är det någon annan som fått detta att fungera ? (jag använder XP och Bluetooth)
Postad 28 september 2006 - 20:23
Postad 28 september 2006 - 22:18
Postad 28 september 2006 - 22:22
Nej, borde det göra det?i vanliga viloläget utan tangentlås står det ju "samtal" och "meny" på de två valknapparna längst ner på skärmen. Men om ni sätter på tangentlåset, vad står där då? Står där någonting överhuvudtaget?
Postad 28 september 2006 - 22:24
Postad 29 september 2006 - 08:53
Postad 01 oktober 2006 - 15:10
Förresten, är det någon som vet om det i efterhand går att utlösa samtalslängd på de samtal man ringt?
Postad 01 oktober 2006 - 15:34

riktiga audiofiler skyr K800 som pesten

därför skaffade jag mig en riktigt MP3 spelare istället

Postad 01 oktober 2006 - 16:09
Och riktiga audiofiler skyr MP3. Men du kanske kör lossless?hyfsade audiofiler skyr Truebass som pesten
riktiga audiofiler skyr K800 som pesten
därför skaffade jag mig en riktigt MP3 spelare istället

Håller helt med dock. MP3-funktionen i K800 är en bonus, men den är inte bra. Min PDA låter hästlängder bättre.
Postad 01 oktober 2006 - 18:13
Är lite trött på att jag av misstag svarar när jag försöker fiska upp luren ur fickan.
Särskillt i bilen, med bältet på.
Skulle vilja ha att man bara kan svara med svara-knappen och inte vilken som helst.
Postad 02 oktober 2006 - 06:33
Någon som vet var man ändrar "svarsläge" någonstans?
Är lite trött på att jag av misstag svarar när jag försöker fiska upp luren ur fickan.
Särskillt i bilen, med bältet på.
Skulle vilja ha att man bara kan svara med svara-knappen och inte vilken som helst.
Du kan ställa in olika svarslägen för olika profiler.
Gå in i "Profiler" under "Inställningar" och "högerklicka" (Mer) på den profil du vill ändra och välj "Visa och redigera"...
Postad 03 oktober 2006 - 21:07
Kör svenskt XP med svenskt office/outlook 2003. Kör igång SEPC suite men programmet säger att jag har 0 kontakter att föra över till telefonen. Varför gör de på detta viset? Någon som upplevt samma problem?
Postad 04 oktober 2006 - 08:44
Kan inte uttala mig om TrueBass men kan du inte tweaka EQ manuellt för att uppnå liknande effekt?
Förresten, är det någon som vet om det i efterhand går att utlösa samtalslängd på de samtal man ringt?
Jo det är väl egentligen inte så stor skillnad om man gör det själv manuellt.

Postad 04 oktober 2006 - 15:43
Postad 04 oktober 2006 - 16:20
Postad 05 oktober 2006 - 16:00
Jag har en just köpt en k800i och kör med vanligt telia kontantkort, tjänar jag nån batteritid på att flasha om den, läste att nån hade flashat om den på nåt ställe för 10€ och jag undrar om jag skulle få någon längre batteritid av det där och vilken skillnad det blir på telefonen?
Omflashningen gäller för dem med Tre. Tre har lagt in egen programvara på sina telefoner, så dessa ger inte möjligheten att stänga av 3G. Vill du spara batteri är det bara att gå in under kommunikationsinställnignarna och stänga av 3G.
/Ash
Postad 05 oktober 2006 - 19:34
Postad 05 oktober 2006 - 21:49
Någon som använder SUPER för film konvertering som kan säga vad jag ska ha för output settings för bästa bild och ljud utan att det börjar hacka, eftersom musik videon jag provade med är helt osynkad och det börjar hacka lite efter ett tag.
Krångla inte med Super när det finns alternativ. Prova M3 istället som har färdiga sk "presets" för tex K800i men även möjlighet att ändra manuellt om så önskas men som är onödigt i detta fall. Körde Super länge innan jag fann detta fantastiska program, prova: http://www.vapulus.c...5-Installer.exe (Kräver .Net 2.0 installerat http://www.microsoft...&displaylang=en )
Annars så om jag kikar i M3 så använder den "by default" till K800i:
Video Resolution: 320x240 @ 25fps
Video Codec: Xvid Mpeg-4 simple
Video Passes: 1-Pass
Video Bitrate 325kbps
Audio Codec: LL-AAC
Audio Bitrate: 96kbps
Source Audio: Use both channels (stereo)
Super är potent, men M3 har presets är jättefint och jätteenkelt i jämförelse

Postad 05 oktober 2006 - 21:59
Postad 05 oktober 2006 - 22:19
joo men m3 verkar inte vara så stabil, slutar o funka på alla .avi filer jag försöker konvertera men funkar perfekt på alla mpeg filer. Nu har den även slutat funka får fram error om att inte skulle vara ett "giltigt win32-program" efter att jag använt det ett antal gånger för konvertering.
Låter som om du har problem med dina codecs, då blir det så.
Avinstallera dem och lägg in nya, eller ett bra codecpack om du inte orkar med det manuellt.
Förslagsvis: http://www.free-code..._Codec_Pack.htm
Redigerat av finderbot, 05 oktober 2006 - 22:20.
Postad 09 oktober 2006 - 09:46
Någon som använder SUPER för film konvertering som kan säga vad jag ska ha för output settings för bästa bild och ljud utan att det börjar hacka, eftersom musik videon jag provade med är helt osynkad och det börjar hacka lite efter ett tag.
Krångla inte med Super när det finns alternativ. Prova M3 istället som har färdiga sk "presets" för tex K800i men även möjlighet att ändra manuellt om så önskas men som är onödigt i detta fall. Körde Super länge innan jag fann detta fantastiska program, prova: http://www.vapulus.c...5-Installer.exe (Kräver .Net 2.0 installerat http://www.microsoft...&displaylang=en )
Annars så om jag kikar i M3 så använder den "by default" till K800i:
Video Resolution: 320x240 @ 25fps
Video Codec: Xvid Mpeg-4 simple
Video Passes: 1-Pass
Video Bitrate 325kbps
Audio Codec: LL-AAC
Audio Bitrate: 96kbps
Source Audio: Use both channels (stereo)
Super är potent, men M3 har presets är jättefint och jätteenkelt i jämförelse
Det som jag saknar med M3 är att det saknas en Stretch funktion liknande den som finns i SUPER.
Så himla trött på och kolla på en smal remsa när man tittar på filmer med 16:9 bildformatet.
Postad 09 oktober 2006 - 11:33
Det som jag saknar med M3 är att det saknas en Stretch funktion liknande den som finns i SUPER.
Så himla trött på och kolla på en smal remsa när man tittar på filmer med 16:9 bildformatet.
Om du klickar på "Video" knappen, så finns det under kolumnen: "Widescreen video" tex valet "Crop 16:9 sides to 4:3" samt fler val.

Postad 09 oktober 2006 - 14:53

Postad 09 oktober 2006 - 15:46
Verkar finnas en ny uppdatering ute nu. Synd bara att GSM nätet inte är direkt fast.
Jepp jepp, gjorde en sökning via telefonen men tar det via datorn nu istället, går ju inte direkt fort via datorn heller.

Ny detalj när man ansluter USB kabeln är att "Skriv ut" kommer som alternativ, PictBridge ikon brevid.
Anslutningsbarheten vid filöverförnings läget verkar stabilare.
Men vad mer? Någon annan som hittar fler saker?

Postad 09 oktober 2006 - 16:04
Annars verkar programmet helt ok.
//Xeo
Postad 09 oktober 2006 - 16:26
Om du klickar på "Video" knappen, så finns det under kolumnen: "Widescreen video" tex valet "Crop 16:9 sides to 4:3" samt fler val.
Nej den fungerar inte. Det verkar som om den funktionen då istället skalar om bilden så att den går utanför skärmens storlek.
Postad 09 oktober 2006 - 17:25
Fungerar bra för ,mig iaf.Någon som vet varför "subtitles" inte fungerar i M3...
//Xeo
Kan det kanske ha att göra med att filnamnet på film och undertext inte är exakt identiska förutom filändelsen såklart, testa vetja.(Räknar med att du använt funktionen "Add subtitles" under knappen Video i M3 till din *.avi

Jag kollar alltid att det är rätt undertext till rätt release och döper sedan filnamnena som brukligt. Du kan ju kanske testa så att det fungerar att spela upp i datorn först utan vidare så vet du att allt är ok, låter underligt de där annars.
Redigerat av finderbot, 09 oktober 2006 - 17:27.
Postad 09 oktober 2006 - 18:38
R1ED001
- Released by Wotan Server 6/9/06
- Available on SEUS from 5/10/06
Performance
- JBenchmark HD - ST: 40047, TT: 27274 , Gaming : 105
- JBenchmark 3D LQ: 332
- JBenchmark 3D HQ: 182
- JBenchmark 2: 1230
- JBenchmark 1: 7670
Improvements
- PC-based PictBridge support added
- Significantly rewritten MMS editor
- Ability to set an Application as a Wallpaper now available (application needs to be specifically coded for use as wallpaper)
- Improved battery life
- Pressing a key when the phone is locked will no longer brighten the screen to full brightness for a second before reverting to half brightness.
- Locking or powering down the phone instantly turns off the display rather than fading to black as in previous firmwares.
- Enhanced reliability of focusing the camera.
- Less noise when taking pictures in dark environments.
- Slightly more natural colours in photos.
- Notably improved picture save time.
- Improved Bluetooth relibaility with GPSes and Handsfree kits
- Joystick no longer wakes the phone from Standby mode
- Large Clock displays above the date in am/pm mode
- Bookmarks listed directly in the Internet section of the task menu rather than in a Bookmarks submenu
- Dialog pop up menu times have lengthened prevent accidental selection.
- Updated internet browsing icon
- Improved contrast in the progress bar of the Media player (white rather than grey background to the progress bar)
- The softkey text in the browser is now outlined rather than in relief, making the text easier to read on a white background.
- The Blog background colour has been changed from yellow to transparent to improve contrast.
- The Video player menu now loads the whole list of videos before it opens (as opposed to displaying instantly and then updating as the videos were loaded).
- Deleting an Artist in Media Player no longer causes it to get stuck in Yes/No selections.
- The screen refresh rate when using the camera is improved.
- Improved language customisation for some far east languages.
- Updated EROM. This is primarily to prevent Power On problems.
Bug fixes
- Significant A2DP fixes (e.g. HBH-DS970) - ID tags now present on the handsfree screen, stability fixes, pressing Pause no longer leaves play icon displayed, audio better synced with video, graphic equalizer and phone volume keys now affect headset, audio automatically transferred to headset when playing music.
- WMA tracks are now listed correctly by artists and title
- Green line on screen during video recording.
- Occasional crash when listening to the radio / using Media Player when receiving an incomming call.
- 'White Screen Of Death' problems fixed
- Inability to power phone on fixed via EROM update.
- Alarms occasionally fail to go off
- Phone automatically answers with PHF (Portable Hands Free)
- Email fixes
- Opera Mini does not display the 'connect to the internet' dialog. Performing a Resume of Opera through the activity menu will display the dialog and allow the user to select 'Yes'.
- The RSS icon always appears after rebooting the phone until the user enters the Messaging / RSS Reader menu.
- Plugging in headphones whilst watching a movie causes the screen to go into standby mode. Pausing the movie before plugging them in bypasses the problem.
- Intermittant radio background noise (unrelated to the radio station) can occur.
- Chinese firmware only - Changing the settings to display a large clock (Settings / Display / Clock Size / Large) causes an extremely small clock to be displayed when using a 24 hour clock. The clock displays correctly when using the 12 hour am/pm time format.
- Firmware now recognises DRM protected theme files (with dm extensions)
- Java applications can now switch between Aa, A and a rather than just A and a.
Postad 09 oktober 2006 - 19:27
Fungerar bra för ,mig iaf.Någon som vet varför "subtitles" inte fungerar i M3...
//Xeo
Kan det kanske ha att göra med att filnamnet på film och undertext inte är exakt identiska förutom filändelsen såklart, testa vetja.(Räknar med att du använt funktionen "Add subtitles" under knappen Video i M3 till din *.avi
Jag kollar alltid att det är rätt undertext till rätt release och döper sedan filnamnena som brukligt. Du kan ju kanske testa så att det fungerar att spela upp i datorn först utan vidare så vet du att allt är ok, låter underligt de där annars.
Hmmm? Måste man göra något mer än att klicka i "Include Subtitles:" och välja "Swedish"? Filer???
//Xeo
Postad 10 oktober 2006 - 07:35
Förstår inte riktigt frågan. Jag lägger alltid in avi-filen som vanligt, bockar sedan i rutan "Add subtitles", trycker sedan på "browse" och bläddrar till *.sub/*.srt och trycker på convert så fungerar det.Hmmm? Måste man göra något mer än att klicka i "Include Subtitles:" och välja "Swedish"? Filer???
//Xeo
Är det kanske en dvd du leker med så har jag tyvärr inte hunnit testa hur man gör, bara konverterat svenska dvd filmer ännu.
Postad 10 oktober 2006 - 07:40
Saknade dock en fix, min mobil har en tendens till att inte svara direkt.
Alltså om jag trycker på svara knappen så måste jag vänta ett par sekunder innan jag kan säga "jamenhallå!".
Har inte kollat så noga med den nya uppdateringen men är det ngn annan som har det här problemet?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar