XTZ 99 W10.16
706 svar till detta ämne
Postad 17 February 2014 - 08:50
Filander
-
Filander
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Jätteroligt med snabba och bra svar! Tack!
Efter jag höjt gainen så låter basen rimligt. Kul! Den låter dock väldigt nasalt, men antar att det kommer avta med inspelning.
Har fått erbjudande av brorsan att ta hans W12.16 som han knappt spelat in. Överväger det, men är osäker på om det går att spela musik med den, ifall den hänger med.
Postad 17 February 2014 - 10:49
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Efter jag höjt gainen så låter basen rimligt. Kul! Den låter dock väldigt nasalt, men antar att det kommer avta med inspelning.
Har fått erbjudande av brorsan att ta hans W12.16 som han knappt spelat in. Överväger det, men är osäker på om det går att spela musik med den, ifall den hänger med.
Beror på vilken musik du spelar, till dubstep, hip hop och långa basgångar i trance så låter den gudomligt, till snabbare pop och rock så kommer den släpa efter. Allt beror ju inte på storleken på basarna, det är ju andra saker som slutsteg och kontruktion som spelar in. Är inte jätteinsatt på just det, men så förstår jag det.
Postad 17 February 2014 - 11:00
Jocke-
-
Jocke-
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Jag gick från dubbla 10.16 -> singel 12.16 -> dubbla 12.18 ICE till min musikanläggning och jag tycker det blev bättre vid varje steg, 12an spelade betydligt djupare och starkare och låter bra till musik imo. Men eftersom den spelar djupare så kan du få större problem med rummet vilket kan upplevas som att den "inte hänger med" eller bara mullrar. Med rätt position, inställningar och rätt kombination av pluggarna till ditt rum så blir du nöjd (ännu nöjdare om du skaffar en till sen och ställer i varje hörna =) ) Sen är mitt rum väldigt stort med stora fönster och det slukar bas, känner ibland att jag vill ha ännu större/kraftigare element. Mycket beror på rummet och om du har möjlighet till optimal placering om du skulle bli nöjd med bytet.
Postad 17 February 2014 - 13:23
Filander
-
Filander
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Beror på vilken musik du spelar, till dubstep, hip hop och långa basgångar i trance så låter den gudomligt, till snabbare pop och rock så kommer den släpa efter. Allt beror ju inte på storleken på basarna, det är ju andra saker som slutsteg och kontruktion som spelar in. Är inte jätteinsatt på just det, men så förstår jag det.
Jag gick från dubbla 10.16 -> singel 12.16 -> dubbla 12.18 ICE till min musikanläggning och jag tycker det blev bättre vid varje steg, 12an spelade betydligt djupare och starkare och låter bra till musik imo. Men eftersom den spelar djupare så kan du få större problem med rummet vilket kan upplevas som att den "inte hänger med" eller bara mullrar. Med rätt position, inställningar och rätt kombination av pluggarna till ditt rum så blir du nöjd (ännu nöjdare om du skaffar en till sen och ställer i varje hörna =) ) Sen är mitt rum väldigt stort med stora fönster och det slukar bas, känner ibland att jag vill ha ännu större/kraftigare element. Mycket beror på rummet och om du har möjlighet till optimal placering om du skulle bli nöjd med bytet. Då kommer jag byta till tolvan istället. Låter som det enda vettiga!
Postad 27 February 2014 - 07:45
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Sådär ja, beställt en 10.16 så nu börjar väntan på leverans.
N00bfråga - nåt speciellt att tänka på när man "spelar in" subben? Inte för hög volym? Inte för låg volym? Eller bara köra på som vanligt (som det står i manualen)?
Postad 27 February 2014 - 09:18
MikeVKR
-
MikeVKR
-
Guru
-
-
4029 inlägg
Bara att köra på
Postad 28 February 2014 - 19:41
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Sådär ja, nu står subben igång, härligt med lite bas efter 2 månader utan...
Postad 01 March 2014 - 14:34
film-fanatiker
-
film-fanatiker
-
Mästare
-
-
2602 inlägg
Köp hem en till sen, så blir det ännu bättre
Postad 07 March 2014 - 20:02
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Knappa 20 timmar spelad och den låter verkligen helt annorlunda nu. Älskar den!
Postad 08 March 2014 - 07:10
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1456 inlägg
Så här ser den dystra verkligheten ut för w12.16 . http://www.hometheat...mum-output.htmlHär samma som xtz testet som dom har på sin hemsida http://www.hometheat...-extension.html
Postad 08 March 2014 - 13:09
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Med en plug såg den ju rätt bra ut iaf
Postad 08 March 2014 - 15:24
Sohlio
-
Sohlio
-
Forumräv
-
-
586 inlägg
Har läst på många ställen att mätning görs utomhus! Varför gör man mätningen utomhus då ingen kommer ha sitt system utomhus?!?!
Postad 08 March 2014 - 16:56
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1456 inlägg
Har läst på många ställen att mätning görs utomhus! Varför gör man mätningen utomhus då ingen kommer ha sitt system utomhus?!?!
Det är det som påverkar en högtalare minst har man en högtalare som kan återge infra frekvenser utomhus så har man ca 6db i bonus av gainen som rummet påverkar . Har man en högtalare som är mät i ekofritt rum så får man räkna med att den gainen som skulle bli uteblir och att mät kurvor kan se ganska konstiga ut .
Postad 08 March 2014 - 19:07
film-fanatiker
-
film-fanatiker
-
Mästare
-
-
2602 inlägg
Så här ser den dystra verkligheten ut för w12.16 . http://www.hometheat...mum-output.html Här samma som xtz testet som dom har på sin hemsida http://www.hometheat...-extension.html
Det där är 99w12 föregångaren till 12.16. Den fanns med dsp oxå om man ville ha det. Varför de valde att ta bort det från .16 serien vet jag ej. Kunde va kul med mätning på 10.16 och 12.16 istället
Postad 09 March 2014 - 11:01
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1456 inlägg
Det där är 99w12 föregångaren till 12.16. Den fanns med dsp oxå om man ville ha det. Varför de valde att ta bort det från .16 serien vet jag ej. Kunde va kul med mätning på 10.16 och 12.16 istället 
Samma sunkiga element och felbyggda låda enda skillnaden är i så fall steget och det kan inte påverka lådan.
Redigerat av kalle12dussin, 09 March 2014 - 11:02.
Postad 09 March 2014 - 13:55
film-fanatiker
-
film-fanatiker
-
Mästare
-
-
2602 inlägg
kalle12dussin
Felbyggd på vilket sätt?
Sunkigt element? Har du sett elementet live? Inte bara konen alltså utan hela elementet?
Edit: I inlägg 421 i den här tråden så har jag lagt ut bilder av insidan av min ena sub och elementet. Mvh
Redigerat av film-fanatiker, 09 March 2014 - 14:13.
Postad 09 March 2014 - 14:50
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1456 inlägg
kalle12dussin
Felbyggd på vilket sätt?
Sunkigt element? Har du sett elementet live? Inte bara konen alltså utan hela elementet?

Edit: I inlägg 421 i den här tråden så har jag lagt ut bilder av insidan av min ena sub och elementet. Mvh
Elementet inget att orda om ser ganska standard ut om man jämför dom samma höjd på 1a polplattan samma spider upphängning ser ut som vilket standard element .
Postad 09 March 2014 - 16:23
film-fanatiker
-
film-fanatiker
-
Mästare
-
-
2602 inlägg
Elementet inget att orda om ser ganska standard ut om man jämför dom samma höjd på 1a polplattan samma spider upphängning ser ut som vilket standard element .
De var ju ett bra och utförligt svar
Postad 10 March 2014 - 00:40
Unregistered18d54463
-
Unregistered18d54463
-
Användare
-
-
134 inlägg
Samma sunkiga element och felbyggda låda enda skillnaden är i så fall steget och det kan inte påverka lådan.
Värst vad du verkar hata XTZ. Kan du snälla sluta kladda ner varenda XTZ-tråd med en bara massa osammanhängade gnäll och osakliga svar tack.
Postad 10 March 2014 - 05:34
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1456 inlägg
Värst vad du verkar hata XTZ. Kan du snälla sluta kladda ner varenda XTZ-tråd med en bara massa osammanhängade gnäll och osakliga svar tack.
Lever väl i ett fritt land så jag har rätt att tycka och skriva vad som helst sen är det inget gnäll men kritik är det när folk inte förstår vad det handlar om utan höjer märket till skyarna .
Postad 10 March 2014 - 09:42
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Lever väl i ett fritt land så jag har rätt att tycka och skriva vad som helst sen är det inget gnäll men kritik är det när folk inte förstår vad det handlar om utan höjer märket till skyarna .
Då är det väl märkligt att du länkar till en annan version än den som pratades om? Är rätt säker på att olika slutsteg kan ge olika mätningar trots att lådan inte skiljer något. Du är mer eller mindre bitter i varje svar på denna hemsida, så jag värderar dom föga.
Postad 10 March 2014 - 09:52
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1456 inlägg
Då är det väl märkligt att du länkar till en annan version än den som pratades om? Är rätt säker på att olika slutsteg kan ge olika mätningar trots att lådan inte skiljer något.
Du är mer eller mindre bitter i varje svar på denna hemsida, så jag värderar dom föga.
Du går väl verdeta hur du vill vi lever i ett fritt land men jag personligen tycket att folk över verderar ett märke och helst dom som alleredan äger det. Sen kan ett annat steg inte påverka ett elements parametrar.
Postad 10 March 2014 - 19:15
Unregistered18d54463
-
Unregistered18d54463
-
Användare
-
-
134 inlägg
Absolut är det ett fritt land. Alla har vi har olika åsikter, och om vi nu tycker om XTZ och deras filosofi så behöver inte du komma med en massa negativa kommentarer om XTZ (som är väldigt svåra att greppa och förstå sig på dig) att dom är inte så bra som ni tror osv. "Kolla denna mätning, den motbevisar era åsikter, haha". Lättare att bara låt oss diskutera det vi tycker om och lägg din energi någon annanstans. Tycker inte du samma sak, fine. Starta en egen tråd där du kan klaga så mycket du vill. Jag kan öppna den om du vill. Trådrubrik?
Redigerat av Unregistered18d54463, 10 March 2014 - 19:17.
Postad 10 March 2014 - 19:23
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Jag ställer mig på Kalles sida då jag anser att det är det som är grejen med ett forum.
Om alla bara hyllar allt är det ju svårt för mig att vidga mina vyer.
Sen att Kalle inte alltid uttrycker sig pedagogiskt och informativt gör ju att det är svårare att lära sig något av hans inlägg.
Postad 10 March 2014 - 19:57
megagurka
-
megagurka
-
Beroende
-
-
1237 inlägg
Mätningar ljuger sällan, men dom är ju som sagt på en gammal modell. Kalle, är du säker på att det är likadant element och samma lådkonstruktion/mått i W12.16?
Postad 10 March 2014 - 20:10
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1456 inlägg
Mätningar ljuger sällan, men dom är ju som sagt på en gammal modell. Kalle, är du säker på att det är likadant element och samma lådkonstruktion/mått i W12.16?
Elementet är nog ganska lika på dom bilder jag har hittat på dom samma korg samma upphängning samma tjocklek på polplattan. Sen kan man alltid jämföra ytter måtten. Den här var intressant hittade den på en kinesisk sida. 99 W10.16 En mindre version av vår referens 99W12
Redigerat av kalle12dussin, 10 March 2014 - 20:15.
Postad 10 March 2014 - 22:23
Unregistered18d54463
-
Unregistered18d54463
-
Användare
-
-
134 inlägg
Jag ställer mig på Kalles sida då jag anser att det är det som är grejen med ett forum. Om alla bara hyllar allt är det ju svårt för mig att vidga mina vyer. Sen att Kalle inte alltid uttrycker sig pedagogiskt och informativt gör ju att det är svårare att lära sig något av hans inlägg.
Klart man får uttrycka sig fritt och diskutera olika saker och ting. Men att man alltid måste vara så kritisk till allas åsikter och förväntningar, speciellt till deras nya Cinema-serie som inte ännu har släppts är lite trist tycker jag. Absolut verkar han kunna mycket, det tvekar jag inte om.
Postad 10 March 2014 - 23:03
MattiasBGD
-
MattiasBGD
-
Veteran
-
-
2068 inlägg
XTZa 12an är för att vara en portad konstruktion ganska liten och har därmed en högre avstämning än konkurrenternas större 12" subbar så som SVS och BK med flera som har bra knuff under 25-30Hz i jämförelse, där blir svagheten. När dom gjorde 12.18 modellen som är större får man mer djupbas.
Det Kalle12dussin vill trycka på är väl att det är en ganska hårt kompromissad konstruktion för elementets storlek. Men för övrigt ett ganska prisvärt alternativ tycker jag om man inte vill bygga själv.
Redigerat av MattiasBGD, 10 March 2014 - 23:08.
Postad 10 March 2014 - 23:56
Unregistered18d54463
-
Unregistered18d54463
-
Användare
-
-
134 inlägg
XTZa 12an är för att vara en portad konstruktion ganska liten och har därmed en högre avstämning än konkurrenternas större 12" subbar så som SVS och BK med flera som har bra knuff under 25-30Hz i jämförelse, där blir svagheten. När dom gjorde 12.18 modellen som är större får man mer djupbas. Det Kalle12dussin vill trycka på är väl att det är en ganska hårt kompromissad konstruktion för elementets storlek. Men för övrigt ett ganska prisvärt alternativ tycker jag om man inte vill bygga själv.
Ja det stämmer nog. En större låda hade inte skadat, jag hade ialf inte brytt mig. XTZ beräknade nog in WAF-faktorn.
Postad 11 March 2014 - 06:23
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1456 inlägg
Klart man får uttrycka sig fritt och diskutera olika saker och ting. Men att man alltid måste vara så kritisk till allas åsikter och förväntningar, speciellt till deras nya Cinema-serie som inte ännu har släppts är lite trist tycker jag. Absolut verkar han kunna mycket, det tvekar jag inte om.
Hur kan folk vara så naiva att dom hissar en serie till skyarna som dom igentligen inte vet något om. och det mesta utvekligs arbetet ligger i kina XTZ/Fynbörsen beställer en produkt som dom vill ha kineserna tillverkar efter önskemål. För när man testar en högtalare så skall det ske i den miljö som det är tänkt att den skall användas i och inte i ett eko fritt rum. Sen om man ser till deras pluggar i lådorna så blir det en typ av variovent det går att få luft i genom skumgummit och då är det ingen sluten låda.
Postad 11 March 2014 - 08:03
MattiasBGD
-
MattiasBGD
-
Veteran
-
-
2068 inlägg
Dom har väl inte gått ifrån Peerless elementen iaf? Vill man inte ha Kinagrejer idag får man sålla ganska hårt. XTZ har fortfarande ett någorlunda prisvärt utbud men dom har börjat tänja lite väl på den gränsen under senare år. Min första XTZ setup var W2MT grymt mkt högtalare för 2800kr som jag har kvitto på från fyndbörsen. Eller om det var 3800kr ska dubbelkolla.
Postad 11 March 2014 - 08:06
MattiasBGD
-
MattiasBGD
-
Veteran
-
-
2068 inlägg
Ja det är ju synd att kalla en låda sluten när det sitter två skumgummiproppar i till ett visst ljudtryck funkar de sen börjar dom röra på på sig och luftfjädern blir svampig som ett dåligt luftat bromssystem.
Postad 11 March 2014 - 08:12
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Jo, jag håller även med dig. Men jag tycker han är en vettig motpart till dom hämningslösa hyllningarna till Cinema, en högtalarserie ingen lyssnat på.
Postad 11 March 2014 - 08:46
megagurka
-
megagurka
-
Beroende
-
-
1237 inlägg
Ja det är ju synd att kalla en låda sluten när det sitter två skumgummiproppar i till ett visst ljudtryck funkar de sen börjar dom röra på på sig och luftfjädern blir svampig som ett dåligt luftat bromssystem.
Borde väl gå att tillverka en plugg som ger ett tätt system (iaf mycket tätare än en skumplugg). Varför gör dom inte det?
Postad 11 March 2014 - 09:42
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1456 inlägg
Dom har väl inte gått ifrån Peerless elementen iaf? Vill man inte ha Kinagrejer idag får man sålla ganska hårt. XTZ har fortfarande ett någorlunda prisvärt utbud men dom har börjat tänja lite väl på den gränsen under senare år. Min första XTZ setup var W2MT grymt mkt högtalare för 2800kr som jag har kvitto på från fyndbörsen. Eller om det var 3800kr ska dubbelkolla.
Peerles är made in kina i dag det finns ingen prodution i danmark. Borde väl gå att tillverka en plugg som ger ett tätt system (iaf mycket tätare än en skumplugg). Varför gör dom inte det?
Då måste dom upp på minst latex för att få upp tätheten.
Postad 11 March 2014 - 22:53
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Made in China betyder ju inte dåligt.
Kina tillverkar mycket som är bra oxå.
Redigerat av Unregistered7444adce, 05 April 2014 - 18:09.
Postad 05 April 2014 - 18:02
bulmash
-
bulmash
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Har precis testat XTZ w10.16 i min blogg.
http://www.stereotype.se
//Robert
Postad 05 April 2014 - 18:57
Unregistered31eb059f
-
Unregistered31eb059f
-
Veteran
-
-
2085 inlägg
Klart boom är kritisk, det är ju inte saker han själv äger. Om något ska vara bra ska det vara samma som han har, byggda på samma sätt, mätta på samma sätt, annars är det skit.
Men det är komiskt att se hyllningar till något okänt.
Postad 05 April 2014 - 21:55
Poppler
-
Poppler
-
Användare
-
-
183 inlägg
Jopp, jag har som några av er känner till beställt en uppsättning av Cinema-serien. Klart att förväntningarna är höga men har man inte bråttom med att få hem sakerna och kronor på kontot så finns ju chansen till att göra en bra deal. Det blir inte värre än att packa ner grejerna i sina lådor och skicka tillbaka inom tre veckor om sakerna låter piss. Blir jag inte nöjd behöver jag inte bita i något surt äpple. Blir jag nöjd kanske jag bjuder hem Kalle
Postad 06 April 2014 - 08:37
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Har precis testat XTZ w10.16 i min blogg.
http://www.stereotype.se
//Robert
Du har rätt låg trovärdighet med dina reviews med tanke på att du just hyllat en signalkabel sommska göra skillnad, trots att du bara har koppar rakt igenom
Postad 29 April 2014 - 07:17
lundvall
-
lundvall
-
Användare
-
-
239 inlägg
Tjena.
Vad får man för en XTZ w10.16 idag? Har den gamla modellen med 400watts steg.
Tack på förhand
//Fidde
Postad 29 April 2014 - 19:33
Unregistered18d54463
-
Unregistered18d54463
-
Användare
-
-
134 inlägg
Tjena.
Vad får man för en XTZ w10.16 idag? Har den gamla modellen med 400watts steg.
Tack på förhand
//Fidde
W10.16 har väl alltid haft 300W steg sedan lansering? Tidigare modell hette väl bara W10 och steget i den vet jag inte specarna på. En W10.16 går väl sälja för ca 2000 beroende på skick så klart. Alla mikrorepor är en plåga..
Postad 17 July 2014 - 14:46
Ringde XTZ för att fråga hur dom rekommenderade att koppla subben till förstärkaren om man primärt använder den till musik. (Förstärkare: Rotel RA-12, som alltså inte har sub-utgång, däremot Fullregister pre-out samt två högnivå (A/
Enligt mannen jag pratade med så kommer förstärkaren driva subben om den kopplas via högnivå, alltså skulle det ju påverka impedansen rejält.
Jag tycker detta låter väldigt konstigt, trodde man bara tog signalen via högnivå och sen driver med subbens steg, och alltså en väldigt liten last för förstärkaren??
Redigerat av Danra, 17 July 2014 - 14:59.
Postad 17 July 2014 - 16:40
MattiasBGD
-
MattiasBGD
-
Veteran
-
-
2068 inlägg
Självklart drivs inte subben via högnivån den plockar bara signal in i slutsteget.
Lämpligtvis bör steget i subben även ha högnivå ut men det har dom inte alltid vilket hade gjort att resten utav signalen som subben inte spelar skickas vidare till frontarna och då blir frontarna avlastade så dom inte behöver spela subfrekvenserna.
Postad 17 July 2014 - 16:42
Självklart drivs inte subben via högnivån den plockar bara signal in i slutsteget. Lämpligtvis bör steget i subben även ha högnivå ut men det har dom inte alltid vilket hade gjort att resten utav signalen som subben inte spelar skickas vidare till frontarna och då blir frontarna avlastade så dom inte behöver spela subfrekvenserna.
Tack för ett snabbt svar. Precis som jag trodde då. högnivå ut har den tyvärr inte, vilket hade varit trevligt.
Postad 17 July 2014 - 16:57
Unregistered31eb059f
-
Unregistered31eb059f
-
Veteran
-
-
2085 inlägg
Högnivå signal hör inte hemma i ett vettigt konstruerat system. Speciellt inte fullregister högnivå till subben.
Postad 17 July 2014 - 17:03
Unregistered31eb059f
-
Unregistered31eb059f
-
Veteran
-
-
2085 inlägg
... och den som säger någonting om timing kan ju studera kopplingsschemat för en sub och fundera ett steg till...
Postad 17 July 2014 - 17:04
Högnivå signal hör inte hemma i ett vettigt konstruerat system. Speciellt inte fullregister högnivå till subben.
Baserat på vad du tycker? Vissa tillverkare av subwoofers rekommenderar att man kopplar via högnivå. Exempelvis REL. http://rel.net/support/faq/Sen om det är mest optimalt med lågnivå eller högnivå till XTZ, är ju något jag får testa mig fram till. Du får gärna motivera din åsikt.
Redigerat av Danra, 17 July 2014 - 17:05.
Postad 17 July 2014 - 17:19
Degpojken
-
Degpojken
-
Forumräv
-
-
572 inlägg
När jag hade mina XTZ w12.16s med 93.23 toppar så fick jag bättre ljud med högnivå till musik!, enkelt och smidigt att båda får samma signal och man slipper ev frekvensglapp mellan de båda om man inte orkar ställa in allt själv och sitta och mäta med mick dv.s,
till film så tyckte jag dock LFE signalen var överlägsen då hamnade alla effekter där de skulle
Postad 17 July 2014 - 17:22
XTZ AB
-
XTZ AB
-
Lärjunge
-
-
496 inlägg
Baserat på vad du tycker? Vissa tillverkare av subwoofers rekommenderar att man kopplar via högnivå. Exempelvis REL. http://rel.net/support/faq/ Sen om det är mest optimalt med lågnivå eller högnivå till XTZ, är ju något jag får testa mig fram till.
Du får gärna motivera din åsikt.
Vi rekommenderar lågnivå, då det är bättre. Högnivå finns med som alternativ för de som inte har lågnivå, då drivs fortfarande subwoofern av sitt eget slutsteg och blir en minimal (försumbar) last för förstärkaren. Men du är välkommen att testa själv såklart. Vore intressant att höra vad du kommer fram till. Mvh Joel
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
→
Subwoofrar
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|