Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTC TyTN II ( Kaiser)

1154 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Kommer du att köpa HTC Kaiser? (120 medlem(mar) har röstat)

Kommer du att köpa HTC Kaiser?

1. Ja (70 röster [58.33%])

Procent av omröstning: 58.33%

2. Nej (32 röster [26.67%])

Procent av omröstning: 26.67%

3. Vet inte (18 röster [15.00%])

Procent av omröstning: 15.00%

Rösta Gäster kan inte rösta
HTC TyTN II 128MB RAM (Mobiltelefoner) 1 7.966666 (29) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 20 September 2007 - 12:33

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
1039 kbps on a 1mb file. Too bad it cost me about $3 :)

Men skönt med sån fart..Gäller att ha unlimited data abb då :)

Postad 20 September 2007 - 16:31

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Nytt datum från Mobilexperten i Halmstad. Dom ska tydligen få in ett par den 29'e september <_<

Postad 20 September 2007 - 16:54

Plantium
  • Plantium
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
finns det något abb med obegränad trafik egentligen?
har kollat på telia o de har tillägstjänster för datatrafik.
finns säkert hos andra också men det blir nog telia.

Postad 20 September 2007 - 17:50

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Fråga om det är något speciellt ni funderar på, den är något "laddad" med grejer så jag har säkert glömt något.

Har du sett något videoklipp i fullskärm på den? Flyter det på?

Testat något spel?

Tråkigt att höra om hackandet vid musiklyssning... <_<
Bluetooth borde inte störas ut av wlan tycker jag... Konstigt.

Hur är ljudet när det inte hackar? Klent/tunt som en del säger?

Postad 20 September 2007 - 17:52

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

finns det något abb med obegränad trafik egentligen?

Mobilt bredband hos tele2 99kr/mån.

Postad 20 September 2007 - 18:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Kollat in video review här? ...Ganska långt in i klippet så kör dom då slingbox utan problem
http://mobilitytoday...nII_review.html

Edit
saxat från tracy and matt`s blogg

Finally, in order to test the horsepower of the TyTN II I installed The Core Pocket Media Player and watched a few sample videos. What amazed me here is that I was able to put a video clip on the internal storage memory of the device that was NOT optimised for pocket PC and despite the DivX video being 640 x 320 it played back without so much of a stutter! This is something that I’ve never been able to do on any other device.

Redigerat av moparman, 20 September 2007 - 19:16.

Postad 20 September 2007 - 19:31

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Kollat in video review här? ...Ganska långt in i klippet så kör dom då slingbox utan problem

Jag kollade med slingbox vad de kräver för nedladdningshastighet till Pocket PC (då jag ej har turbo 3G täckning), jag fick svar att 120kbps var optimalt. Verkar lovande!

Tyvärr stog det att slingplayer mobile inte fungerar med PAL-versionen av slingbox. Stön! Försöker se om det finns någon variant för PAL...

--

Citatet från tracy and matt`s blogg angående videoklippet verkar lovande!

----

Edit: Den engelska versionen av slingplayer mobile verkar fungera med PAL (som sig bör), texten "also note that this version of SlingPlayer Mobile for Pocket PC is not compatible with the PAL Slingbox" är vart fall borttagen där.

http://uk.slingmedia...ayermobile.html
http://uk.slingmedia...ppc_compat.html
http://us.slingmedia...ppc_compat.html

På den engelska siten står också följande angående nedladdningshastigheter:
"Minimum network download speed of 120 Kbps recommended. For reference, average download speed for EVDO or UMTS is upwards of 200Kbps, and 60-100Kbps for EDGE"

Redigerat av Unregistered0417a23d, 20 September 2007 - 19:52.

Postad 20 September 2007 - 19:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tre har slingbox i sitt x-series abbonemang men det är tyvärr endast Nokia de funkar till än så länge..Men dom har ju även nån sorts tv tjänst som också bara funkar med Nokia..

Börjar tro att det är nån sorts konspiration <_<

Edit stavfel

Redigerat av moparman, 20 September 2007 - 19:55.

Postad 20 September 2007 - 19:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tail

Kommer du att hänga på låset ?

Postad 20 September 2007 - 20:10

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Tre har slingbox i sitt x-series abbonemang men det är tyvärr endast Nokia de funkar till än så länge..Men dom har ju även nån sorts tv tjänst som också bara funkar med Nokia..

Slingbox finns i Sverige, utan behov av vare sig Tre eller Nokia-mobil, i form av Viasat Everywhere på bla. Expert. Hurra! <_< :angry:
Tre's såkallade "TV"-kanaler verkar inte vara mycket att hurra för.

Se bla. inlägg
https://www.minhembi...dpost&p=1552347.

Postad 20 September 2007 - 20:19

stinger32
  • stinger32
  • Forumräv

• 529 inlägg
  • 0
Jag säger det igen prova ORB ni som har möjlighet, jag tycker att det fungerar superbra + att man har alla sina inspelade program + musik där också

Postad 20 September 2007 - 20:38

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Tail

Kommer du att hänga på låset ?

<{POST_SNAPBACK}>

Du, det kan jag lova dig <_<

Postad 20 September 2007 - 20:42

mc-65
  • mc-65
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
cdon.com
beräknas i lager 2007-09-20. Har dom haft detta datum förut?

Postad 20 September 2007 - 21:23

stinger32
  • stinger32
  • Forumräv

• 529 inlägg
  • 0
Vet någon sitter det samma (skit) BT-chip i tytn II som i tytn och trinity? iofs så är väl microsoft den största boven.
klwny-->Har du tröttnat ännu? i så fall kan jag göra dig en tjänst och köpa den av dig, eller kanske rent av byta mot en N95 +stålar, för visst är det väl roligare och knappa på knappar istället för på skärmen?

Postad 20 September 2007 - 22:43

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tail
Thats the spirit :P

Men för att streama genom Orb måste man ha dator me tv kort eller ?

Vet faktiskt inte om det är samma..
Men det jag har läst är att vissa tycker att det är så lågt ljud när man har headset men att det funkar bra med blåtands stereo lurar.

klwny du känner inte för ett test ?
Om du har blåtands headset eller stereo lurar ?

Postad 20 September 2007 - 23:50

stinger32
  • stinger32
  • Forumräv

• 529 inlägg
  • 0
hmmm har ni sett priset på denna sida? www.supergps.co.uk 5870:- +frakt

Postad 21 September 2007 - 05:53

klwny
  • klwny
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Fråga om det är något speciellt ni funderar på, den är något "laddad" med grejer så jag har säkert glömt något.

Har du sett något videoklipp i fullskärm på den? Flyter det på?

Testat något spel?

Tråkigt att höra om hackandet vid musiklyssning... :P
Bluetooth borde inte störas ut av wlan tycker jag... Konstigt.

Hur är ljudet när det inte hackar? Klent/tunt som en del säger?

<{POST_SNAPBACK}>

Video via wmp ok, inget hackande eller så, har dock testat väldigt lite, en egeninspelad via kameran och en demo..
Störningen vid musik tror jag sitter i själva telefonen i och med att wlan i telefonen är på så verkar det som omn det är när wlan söker efter accesspunkter som detta händer.
Inget spel.

Postad 21 September 2007 - 08:05

ser00405
  • ser00405
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

cdon.com

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan inte hitta någon HTC TyTH II på cdon.com. Har du en länk? :P

Postad 21 September 2007 - 08:48

reef
  • reef
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

cdon.com

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan inte hitta någon HTC TyTH II på cdon.com. Har du en länk? :P

<{POST_SNAPBACK}>

T2 on CDON

Postad 21 September 2007 - 08:54

stinger32
  • stinger32
  • Forumräv

• 529 inlägg
  • 0
Borta

Postad 21 September 2007 - 08:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hmm mysko..Jag kan söka på TyTN II eller gå i menyer för att hitta.
Kan lägga den i kassan å allt men så fort ja klickar på den så hoppar ja till första sidan där man får välja vilket land man vill till

Postad 21 September 2007 - 17:59

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Tackar för svaren klwny

Postad 21 September 2007 - 18:27

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Försökt komma i kontakt med Viasat angående Viasat Everywhere/Slingbox.

Försökte igår via deras hemsida och via e-mail.

Idag via deras telefonsupport. Efter 50 minuters telefonköande och felkopplingar (bla. till bredbandsbolaget!) och vidarekopplingar hamnade jag äntligen hos rätt avdelning.

De två första jag pratade med kunde dock inte svara på alla frågor, men en "expert" ringde upp mig senare på mobilen.

Frågorna jag hade var:

1. För att koppla Slingbox till ett trådlöst nätverk, behövs enligt er hemsida en "trådlös game adapter", vad är det och var kan man köpa en sådan? Säljer ni?

Svar: Det menas nog en wlan brygga och finns att köpa i vanliga datorhandeln.

2. För att se på TV i Pocket PC används programmet Slingplayer Mobil. Finns det att köpa i Sverige eller måste man beställa från England?

Svar: Viasat säljer inget, men det engelska programmet ska nog fungera.

3. Måste man vara Viasat-kund för att kunna använda Slingbox? Vad finns för begränsningar för icke Viasat-kund?

Svar:
Den första telefonisten började vårt samtal (redan innan fråga 1) med att fråga om jag var Viasat-kund, annars gick det inte. Varför det inte gick kunde hon inte svara på.

Telefonist 2 sa att man var tvungen att vara Viasat-kund pga. att annars kunde de inte erbjuda någon support.

Den tredje sa att för att få köpa Slingbox via Viasat var man tvungen att vara kund, annars kunde man köpa en hos Expert och det skulle fungera - utom på en punkt; fjärrstyrningen (kanalval).

IR-koderna till deras Viasat-box fanns inlagt i Slingboxen eftersom Viasat hade skickat dom till tillverkaren.

Så nu gäller det bara att kolla vilka boxar Slingbox har inbyggt IR-stöd för.

Och även om ens box inte kan fjärrstyras med Slingboxen, borde man åtminstone kunna välja mellan SVT 1&2, TV4, TV6, etc., då jag har för mig att Slingboxen har en inbyggd digitalmottagare för de fria kanalerna.

Niloma, vilket boxer-märke änvände du när du testade?

Postad 21 September 2007 - 18:51

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Rätt OT men :rolleyes:

Testade en N95 idag.
Tycker den var rätt trevlig men jag tyckte att S60 var väldigt tjorvigt mot Uiq3
Men jag gissar att det är en vanesak men vad jag däremot inte gillar är att det inte finns touchskärm..Försökte trycka på skärmen många ggr :)
Och jag saknar verkligen tangentbord..Till å me mitt minimala t-bord på P990.

Men vist verkar den helt ok men absolut inget jag kommer att köpa..
Längtar tills jag kan testa TyTN II ..
Hoppas å tror att jag inte kommer att bli besviken :blink:

Edit
Här är en recension jag inte läst iaf

Redigerat av moparman, 21 September 2007 - 20:06.

Postad 21 September 2007 - 20:41

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Moparman,

N95 har sina fördelar, men är en leksak (min benämning på alla telefoner som ej har touchskärm).

--

Här är en recension jag inte läst iaf

"our review sample gave us 5 hours and 40 minutes of continuous music played from a microSD card with the device's screen forced to stay on."

Wow! :rolleyes: :blink:

Postad 21 September 2007 - 21:01

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tyckte inte att det lät nå vidare..Tills jag kom på att det var med skärmen på konstant.
Skulle tro att man kan klara sig 2 dagar om man använder den måttligt.

Men räknar med att ladda den varje dag.
Batteritiden är nog det ja bryr mig minst om..
Är aldrig borta från en usb port nån längre stund :rolleyes:

Postad 22 September 2007 - 08:19

stinger32
  • stinger32
  • Forumräv

• 529 inlägg
  • 0
Moparman-->Nu börjar jag bli lika sugen som du faktiskt, särskillt när jag precis sålt min lilla älskling P3600, som var den bästa telefon jag haft någonsin. Så jag tror jag beställer en från england faktiskt så får man mappa den med nordisk layout, det borde fungera.

Postad 22 September 2007 - 08:42

jerrynybom
  • jerrynybom
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Moparman-->Nu börjar jag bli lika sugen som du faktiskt, särskillt när jag precis sålt min lilla älskling P3600, som var den bästa telefon jag haft någonsin. Så jag tror jag beställer en från england faktiskt så får man mappa den med nordisk layout, det borde fungera.

<{POST_SNAPBACK}>

Ett råd:
Vänta lite till, du kommer inte vara nöjd med det engleska tangentbordet... Det är lätt att gå in i registret och lägga upp svensk layout på tangentbordet men det blir nog eländigt att använda. Det är inte bara åäö som du får komma ifåg var de ligger, DET ÄR ALLT. De flesta ligger anorlunda om inte t.o.m. alla, jag menar - ? * + /\()!"#"& osv...
Jag vet för ibland när jag blåst min TyTn med engelskt OS och försökt skriva inna jag ändrat layout, jag märker då hur många specialtecken man använder och hur fel de sitter när man har fel layout. Det kommer att sluta med att du aldrig öppnar HW tangentbordet, vilket vor mycket tråkigt.

Håll ut! :rolleyes:

Edit: Stavfel

Redigerat av jerrynybom, 22 September 2007 - 09:17.

Postad 22 September 2007 - 09:08

stinger32
  • stinger32
  • Forumräv

• 529 inlägg
  • 0
Det stämmer väl det du säger men innan den dykit upp här ja då är nästa modell från HTC på G

Postad 22 September 2007 - 09:16

jerrynybom
  • jerrynybom
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Det stämmer väl det du säger men innan den dykit upp här ja då är nästa modell från HTC på G

<{POST_SNAPBACK}>

Så är det väl...

Dock har jag haft min tytan sedan sept 06 och är fortfarande nöjd med den. Ett år i dessa sammanhang är ändå en rätt lång tid :rolleyes:

Har en S710 också som jag körde ett tag men gick över till TyTn igen då jag gillar Pocket PC bättre än Smartphone...

Postad 22 September 2007 - 10:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Inte så länge kvar nu innan vi börjar se om den kommer 5 oktober eller om datumet kommer att flyttas fram..Tycker f*n att det ska vara så långt borta nu :rolleyes:

Är WM6 bökigare att lära sig hitta i än S60?
tyckte N95 var rätt tjorvig..Men nu satt ja iof bara nåra minuter

Postad 22 September 2007 - 12:04

jerrynybom
  • jerrynybom
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Jag har iof aldrig ägt något annat än Windows mobile när det gäller smartphones. Dock har jag testat både Nokia och Ericsson under en vecka var av olika modeller. Jag tycker personligen att Wm5 och 6 är betydligt lättare att hitta i. Allt vad gäller anslutningar och sådant är enl. mitt tycke mer logiskt upplagt i Windows mobile.

Redigerat av jerrynybom, 22 September 2007 - 12:04.

Postad 22 September 2007 - 13:55

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tackar för ditt svar..Ska bli spännande för mig som aldrig använt WM5-6 :)

Men av vad jag sett av alla video reviews så tycker jag att det verkar som att det är rätt logiskt uppbyggt..Tror inte att det blir nå större problem.

Man lär väl äändå sitta med den fastvuxen i handen första dagarna :unsure:

Edit
Nån kille i P1 tråden som skriver att TyTN var värdelös som telefon..

pinarello inlägg 1285
totalt värdelös tryckskärm Försök tex att ringa från den när du kör bil i rusningstrafik, trycka med naglarna på "knapparna" är ingen höjdare precis. Och hur ringer man någon om man är utomhus i starkt solsken? Då går inte att se ett skit på skärmen...

Funkar det så dåligt att ringa med TyTN ? Finns det inga snabbknappar till senast´ringda nummer eller så ?

Jag tänker inte skriva nå mer i P1 tråden så ja frågar er istället..

En del tyckte att jag skrev för mycket om TyTN II
Vilket stör mig lite,för mest av allt har ja hjälpt andra men jaja..

Redigerat av moparman, 22 September 2007 - 14:06.

Postad 22 September 2007 - 14:26

jerrynybom
  • jerrynybom
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Tackar för ditt svar..Ska bli spännande för mig som aldrig använt WM5-6  :)

Men av vad jag sett av alla video reviews så tycker jag att det verkar som att det är rätt logiskt uppbyggt..Tror inte att det blir nå större problem.

Man lär väl äändå sitta med den fastvuxen i handen första dagarna  :unsure:

Edit
Nån kille i P1 tråden som skriver att TyTN var värdelös som telefon..

pinarello inlägg 1285
totalt värdelös tryckskärm Försök tex att ringa från den när du kör bil i rusningstrafik, trycka med naglarna på "knapparna" är ingen höjdare precis. Och hur ringer man någon om man är utomhus i starkt solsken? Då går inte att se ett skit på skärmen...

Funkar det så dåligt att ringa med TyTN ? Finns det inga snabbknappar till senast´ringda nummer eller så ?

Jag tänker inte skriva nå mer i P1 tråden så ja frågar er istället..

En del tyckte att jag skrev för mycket om TyTN II
Vilket stör mig lite,för mest av allt har ja hjälpt andra men jaja..

<{POST_SNAPBACK}>

Bry dig inte om de som inte förstår bättre än att bråka med folk som är intresserade och vill dela med sig. Fortsätt du skriva precis hur mycket du vill i denna tråd, bara roligt när det händer något! ;)

Gällande att ringa med TyTn beror det på hur bra man kan telefonen, om man använder smart dial samt senaste ringda nummer och "snabbvalen" så funkar det bra.

Sedan kan sägas att TyTn blev en mycket bättre telefon (tror jag skrivit det förut i denna tråden) efter uppgraderingen till WM6. WM5 var kanske inte fulländad gällande ringandet. Jag upplever att ljudet blev bättre och att BT funkade bättre efter uppgraderingen, en helt ny telefon.

Gällande solljuset så är TyTn (och alla WM6) ställda rätt lågt på "brightness" det är bara att ställa upp, det drar inte så mycket mer batteri vad jag har kunnat avgöra.

För att nå snabbval trycker man neråt på D-pad, för att nå senast slagna nummer trycker man uppåt på D-pad. Funkar utmärkt.

Klart det är lättare att trycka på riktiga knappar när man kör bil, dock har HTC WM enheter ett överlägset sätt att söka upp kontakterna via "smart dial", jag har nämnt detta i tidigare inlägg i denna tråden.

Jag sitter i en situation där jag kan välja i stort sätt vilken som helst telefon, för mig är valet enkelt: TyTn II. Har även sneglat på Nokia E95 och Ericsson P1i, men de går bort bl.a. pga att de inte kan köra Fugawi samt att de inte synkar "Notes" i Outlook via den synk programvaran (Onebridge) vi kör mot vår Exchange miljö.

Edit: Stavfel

Redigerat av jerrynybom, 22 September 2007 - 14:31.

Postad 22 September 2007 - 14:55

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ah oki..Det var som jag misstänkte..

Är väl inte helt rättvist att jämföra WM5 med WM6 heller gissar jag.
Men vist var det rätt mycket problem när TyTN kom ?
Har för mig att ja läst det.

Kan va lite trixigt om man ska ringa nya nummer som man inte har inlagt då?
Är inget stort problem för mig hur som helst..Ringer till 99% nummer som finns i min telefonbok..

Har läst att även TyTN II kommer med ljusstyrka ställt på ca 50% som standard.
Första dagarna me min P990 körde ja ner ljusstyrkan för att spara batteritid men sen så tänkte jag att vaf*n det finns laddare,inte ska ja sitta å knappt se nå på skärmen :)

Att den är svår att läsa i direkt solsken kanske stämmer iaf..
Inte ser man då perfekt i starkt solsken på min P990 heller..
Men det kan ja leva med..Här i pite är det mörkt 10 månader om året :unsure:
Resten av månaderna får jag väl i värsta fall fixa lite skugga me handen

Det absolut värsta som gör att jag inte kommer att köpa Uiq3 är att det är så låst.
Kommer knappt ut nå program.Folk i allmänhet tror jag inte tänker så mycket på sånt.
+ att Wm har verkligen eldsjälar som fixar buggar å andra småprogram.
Skönt att slippa vänta 6 månader på en fix när de kan fixas på 2 dar av nån vänlig person

Postad 22 September 2007 - 16:30

ser00405
  • ser00405
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Som sagt: Det är nog värt att vänta på ett Skandinaviskt tangentbord för det engelska tangentbord som jag testade i Holland var man tvungen att trycka en massa kombinationer för att få till svenska tecken (Fn-kanppen + Symbol-knappen plus piltangent tills man stegat sig till rätt bokstav och slutligen enter.
För - ? * + /\()!"#"& så var det Fn-kanppen + áü-knappen som man skulle trycka på upprepade gånger tills rätt tecken visades på displayen.

Jag vet inte men om man kan programmera tangenterna så att en specialknapp + a blir å osv, är det någon som har testat detta på ett engelskt tangentbord?

Postad 22 September 2007 - 16:33

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ingen som känner sig sugen på att dra iväg en fråga på xda-developers ?
Min engelska är nog inte bra nog :)

Postad 22 September 2007 - 16:38

stinger32
  • stinger32
  • Forumräv

• 529 inlägg
  • 0
Men dom vanliga - ? * + /\()!"#"& finns väl som standard på knapparna och inte via sympad?

Postad 22 September 2007 - 16:47

ser00405
  • ser00405
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Vad det gäller ringa med en WM5/6 och att se skärmen i dagsljus så kan jag delvis hålla med att det är lättare med en "dedicerad mobiltelefon".
Men det finns en massa skins med stora knappar om man har tjocka fingrar.
Visst kan man ställa upp brightness och så vidare, men det är faktisk ändå lite svårare att se displayen på en transmissive TFT skärm. Det går dock att leva med. Dock står det i specifikationen att det ÄR en transflective skärm på Kaiser och stämmer det är det bättre äm vad jag har på min Mio A701 så det är bara en förbättring

Jämför skillnaden:
http://www.webopedia...ansmissive.html
http://www.webopedia...nsflective.html

Men som vi säger; Kaisern är inte bara en telefon, den är precis allt du gör den till.... :)
till skillnad från symbian-baserade grejor.

Redigerat av ser00405, 22 September 2007 - 17:00.

Postad 22 September 2007 - 16:47

tjuren47
  • tjuren47
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Hua vad ni skriver, man hinner knappt med att läsa..

Postad 22 September 2007 - 18:06

jerrynybom
  • jerrynybom
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Men dom vanliga - ? * + /\()!"#"& finns väl som standard på knapparna och inte via sympad?

<{POST_SNAPBACK}>

Du når de flesta symbolerna via fn och en tangent.

Postad 22 September 2007 - 18:09

jerrynybom
  • jerrynybom
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Är väl inte helt rättvist att jämföra WM5 med WM6 heller gissar jag.
Men vist var det rätt mycket problem när TyTN kom ?
Har för mig att ja läst det.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det var en del buggar, det var än fler på föregångaren Qtek 9100. Dock kom det fixar till det mesta och så sedan det riktiga uppsvinget, WM6. Jag fick min TyTn i september 06, körde på WM6 någon gång feb-mars 07, det var den största bugfixen av dem alla... :)

Postad 22 September 2007 - 18:14

jerrynybom
  • jerrynybom
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Det absolut värsta som gör att jag inte kommer att köpa Uiq3 är att det är så låst.
Kommer knappt ut nå program.Folk i allmänhet tror jag inte tänker så mycket på sånt.
+ att Wm har verkligen eldsjälar som fixar buggar å andra småprogram.
Skönt att slippa vänta 6 månader på en fix när de kan fixas på 2 dar av nån vänlig person

<{POST_SNAPBACK}>

Det är det jag brukar säga till vänner/kollegor som frågar mig om råd, "om du vill ringa, kolla mail och kallender, köp en Nokia eller kanske en Ericsson". Om du däremot vill mekka, fidla och grejja med din "telefon" så skall du ha en WM6. De som inte vill greja har inte överseende med de ev. brister som kan finnas på en HTC.

Och brister saknar inte i ärlighetens namn Ericsson och Nokia heller. Dock har jag uppfattningen att Nokia är den stabilare av de två.

Postad 22 September 2007 - 20:12

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Sätter mitt inlägg i spoiler så slipper ni som inte vill läsa :)

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

Redigerat av moparman, 22 September 2007 - 20:21.

Postad 22 September 2007 - 20:21

ser00405
  • ser00405
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det är sant nu när man tittar på keyboard layouten (Fn + någon av ovan nämnda tecken), men de finns även under knappen áü.....
... lite knäppt faktiskt. Det hade varit bättre om åäö hade funnit där. Då hade det varit ok med tre -fem knapptryckningar för våra svenska tecken.

Postad 22 September 2007 - 20:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Men...borde de inte annars vara möjligt att trycka in en svensk htc rom eller spelar de ingen roll ?

Postad 22 September 2007 - 21:13

stinger32
  • stinger32
  • Forumräv

• 529 inlägg
  • 0
du kan lägga in en svensk layout så å ä ö kommer med på tangentbordet men då är det flera tecken som tex ) (, etc som inte kommer att stämma

Postad 22 September 2007 - 21:15

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Det funkar alltså inte att köra in en svensk rom?

Om tangentbordet har samma knappar borde de ju funka ?
men de kanske inte är så ?
har ingen aning :)

Postad 22 September 2007 - 21:51

NILOMA
  • NILOMA
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Frågorna jag hade var:

1. För att koppla Slingbox till ett trådlöst nätverk, behövs enligt er hemsida en "trådlös game adapter", vad är det och var kan man köpa en sådan? Säljer ni?

Svar: Det menas nog en wlan brygga och finns att köpa i vanliga datorhandeln.

2. För att se på TV i Pocket PC används programmet Slingplayer Mobil. Finns det att köpa i Sverige eller måste man beställa från England?

Svar: Viasat säljer inget, men det engelska programmet ska nog fungera.

3. Måste man vara Viasat-kund för att kunna använda Slingbox? Vad finns för begränsningar för icke Viasat-kund?

Svar:
Den första telefonisten började vårt samtal (redan innan fråga 1) med att fråga om jag var Viasat-kund, annars gick det inte. Varför det inte gick kunde hon inte svara på.

Telefonist 2 sa att man var tvungen att vara Viasat-kund pga. att annars kunde de inte erbjuda någon support.

Den tredje sa att för att få köpa Slingbox via Viasat var man tvungen att vara kund, annars kunde man köpa en hos Expert och det skulle fungera - utom på en punkt; fjärrstyrningen (kanalval).

IR-koderna till deras Viasat-box fanns inlagt i Slingboxen eftersom Viasat hade skickat dom till tillverkaren.

Så nu gäller det bara att kolla vilka boxar Slingbox har inbyggt IR-stöd för.

Och även om ens box inte kan fjärrstyras med Slingboxen, borde man åtminstone kunna välja mellan SVT 1&2, TV4, TV6, etc., då jag har för mig att Slingboxen har en inbyggd digitalmottagare för de fria kanalerna.

Niloma, vilket boxer-märke änvände du när du testade?

<{POST_SNAPBACK}>

1. För att koppla Slingboxen till ett trådlöst nätverk kan man t.ex. köpa en sån här: WAP-0006

2. Det är väl bara att ladda ned från Slingmedias hemsida, inget man behöver köpa. Rätta mig om jag her fel.
Edit: Rättar själv. Trial för Pocket PC kan laddas ned sedan kostar det 20 pund att köpa programvaran och det kan vem som helst göra.

3. Vad de hittar på bara för att styra mot Viasat. När man installerat Slingprogramvaran på datorn och kör setup så finns det jättemånga boxar som Slingbox stödjer. Jag provade med min Force 320T (har även Topfield 5700 samt Sagem IDT-75 men inte provat med dessa) och Slingbox hade inte exakt min Force-modell i listan men jag valde en liknande och det fungerade utan problem att byta kanal.

Sorry för OT.

Redigerat av NILOMA, 22 September 2007 - 21:54.

Postad 23 September 2007 - 00:01

jerrynybom
  • jerrynybom
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Det funkar alltså inte att köra in en svensk rom?

Om tangentbordet har samma knappar borde de ju funka ?
men de kanske inte är så ?
har ingen aning  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Tangentbordslayouten ser helt olika ut på en engelsk TyTn, det kommer att bli helt knäppt. Visst kan du köra på ett svenskt WM6 men du kommer att behöva ändra till engelsk tangentbordslayout för att överhuvudtaget kunna hitta rätt...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.