Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LittleBigPlanet

1415 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Betygsätt LBP (146 medlem(mar) har röstat)

Ditt betyg. (5 är bäst)

1. 5 (96 röster [65.75%])

Procent av omröstning: 65.75%

2. 4 (28 röster [19.18%])

Procent av omröstning: 19.18%

3. 3 (16 röster [10.96%])

Procent av omröstning: 10.96%

4. 2 (2 röster [1.37%])

Procent av omröstning: 1.37%

5. 1 (4 röster [2.74%])

Procent av omröstning: 2.74%

Rösta Gäster kan inte rösta
LittleBigPlanet (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8,62 (67) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 16 oktober 2008 - 14:29

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0

Du är nog inte född i farstun, för när jag gör en djupare koll på detta så tar de 609:- för spelet?
http://www.spelbutik...ordic)--for-ps3

Undrar vad för nåt skojigt som kommer hem till mig nudå, en trevlig dräkt kanske?

:) En vuxen-sparkdräkt i sackboyutförande. Inte illa för 279kr iofs :)

Postad 16 oktober 2008 - 14:38

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

:) En vuxen-sparkdräkt i sackboyutförande. Inte illa för 279kr iofs :)

I like it a lot...
Jag lovar att posta bilder på mig i denna! (om det är en dräkt vill säga)
:D

Postad 16 oktober 2008 - 15:29

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
:)
Ni som beställt måste meddela vad som kom hem från spelbutiken.

De måste ju sälja för 279 när det gäller Little Big Planet (#)...frågan är vad...

Årets kap eller ?

Postad 16 oktober 2008 - 16:09

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2 254 inlägg
  • 0

:)
Ni som beställt måste meddela vad som kom hem från spelbutiken.

De måste ju sälja för 279 när det gäller Little Big Planet (#)...frågan är vad...

Årets kap eller ?

läs ovan? o.O

Postad 16 oktober 2008 - 17:01

Kickdrop
  • Kickdrop
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
fukk, tänk om det är kinatext i spelet nu , kan ju bli krångligt :)

Postad 16 oktober 2008 - 17:28

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

fukk, tänk om det är kinatext i spelet nu , kan ju bli krångligt :)

Spelar ingen roll, bara dräkten är CE-märkt och flammskyddad! :)

Nejvars, jag har mailat dem och frågat vad det är för något de säljer för 279:-, och i vilka storlekar den finns.

Postad 16 oktober 2008 - 17:33

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
jag trodde faktiskt att det skulle komma ett demo idag på psn men det gjorde det inte,, knaske dom bara hade beta versionen istället.. spelet kommer ju nästa vecka ändå så det gör inte så mycket. men jag skulle ju ljuga om jag sa att jag inte klättrar på väggarna av längtan :)

Postad 16 oktober 2008 - 17:42

pa1111
  • pa1111
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

jag trodde faktiskt att det skulle komma ett demo idag på psn men det gjorde det inte,, knaske dom bara hade beta versionen istället.. spelet kommer ju nästa vecka ändå så det gör inte så mycket. men jag skulle ju ljuga om jag sa att jag inte klättrar på väggarna av längtan :)

Det finns fler som har LBP abstinens :)

Postad 16 oktober 2008 - 18:02

Vicce666
  • Vicce666
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
suck**.. faan, varför beställde jag inte från spelbutiken direkt när jag såg de! Nu finns det inte längre..

Skulle gissa på att det är asiatisk/utlänskt omslag på den produkten (som inte längre finns..), för de säljer ju tex danska Skate för 150kr medans den svenska är sjuuk mycket dyrare..

Postad 16 oktober 2008 - 18:39

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Ja det stog att det var Little Big Planet (PS3) så då är dom skyldiga att leverera spelet till det priset. Det är vad jag anser :)

Edit:

Orderdatum: torsdag 16 oktober, 2008

Produkter
------------------------------------------------------
------------------------------------------------------
Total: 279,00SEK
Faktureringsavgift: 19,00SEK
Att betala: 298,00SEK
Moms ingår med: 55,80SEK

Skummt att det inte står nått under produkter?

Redigerat av frX, 16 oktober 2008 - 18:41.

Postad 16 oktober 2008 - 18:43

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0
Dom har tagit bort http://www.spelbutik...et-(-)--for-ps3

Postad 16 oktober 2008 - 20:32

kei009
  • kei009
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
De verkar inte riktigt ha koll på sina grejer spelbutiken. Eller så var det ett tjuvtrick för att folk skulle hamna på deras sida via prisjakt. Fult gjort hur som helst.

Postad 16 oktober 2008 - 20:39

johannes_gzon
  • johannes_gzon
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
något nytt om releasen? eller blir det den 22?

Redigerat av johannes_gzon, 16 oktober 2008 - 20:39.

Postad 16 oktober 2008 - 20:53

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1 408 inlägg
  • 0
Ska bli intressant att se om ni får spelet från spelbutiken. Själv har jag slutat att handla från dom sen en tid tillbaka.

Postad 17 oktober 2008 - 07:51

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2 268 inlägg
  • 0
Susanne Möller diggar...

Postad 17 oktober 2008 - 09:29

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Jag chattade med spelbutiken precis, och de har tappat en kund till:

Du pratar nu med 'Agent'.
Agent: Hej och välkommen till spelbutiken.se. Om ni har skickat ett mail till oss kring detta ärendet redan skulle vi uppskatta om ni gav oss det Ticketnummer som tilldelats erat mail. Vad kan jag hjälpa dig med idag?
Kund: (Referensnummer# LTK156013XXXXXX)‏
Kund: Bara undrar vad det är för version av spelet?
Agent: Det är tyvärr en felaktig länk
Agent: Din order kommer därför att makuleras.
Agent: Vad har du valt för betalningssätt?
Kund: faktura
Agent: Vi ber om ursäkt för det som hänt
Kund: Ja, det är ju det minsta Ni kan göra. Man skulle kunna tycka att ni får stå ert kast och leverera spelet också?
Agent: Vi kan tyvärr inte göra det.
Kund: Det är ju inte kunden som gjort felet eller hur, då ska ju inte kunden lida, eller?
Agent: Det är ett felaktigt pris. Ett misstag som vi ber om ursäkt för.
Agent: Vi kommer inte skicka din beställning.
Kund: Tack å hej.
Agent: Är det något mer jag kan hjälpa dig med idag?
Agent: Tack för att du kontaktat oss, hör gärna av dig igen om du har fler frågor.

Det kommer alltså inte ens någon kul dräkt.

Postad 17 oktober 2008 - 09:52

Blofeld
  • Blofeld
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Kolla med konsumentombudsmannen, borde det inte vara så att om de gått ut med ett pris för en vara så är de tvingade till att leverera? Sålänge de inte har en disclaimer, men det har inte jag sett röken av... Samtidigt är ju inte priset helt otänkbart...

Postad 17 oktober 2008 - 09:58

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Kolla med konsumentombudsmannen, borde det inte vara så att om de gått ut med ett pris för en vara så är de tvingade till att leverera? Sålänge de inte har en disclaimer, men det har inte jag sett röken av... Samtidigt är ju inte priset helt otänkbart...

Det besväret gör jag mig inte för kaffepengar, men vi ska sprida budskapet så de kanske tappar lite kunder.
Oseriöst är det hur som helst!

Jag skall invänta Giganten, ibland har de riktigt bra priser på spel vid spelsläpp.
Köpte både Burnout och GTA IV för 399:- på Giganten. Men jag har ännu inte sett något om LBP i fysisk butik.

Postad 17 oktober 2008 - 10:16

CBarrow
  • CBarrow
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Folk här inne verkar aldrig ha hört devisen "Verkar det för bra för att vara sant, så är det troligtvis inte det"

Själv har jag bokat mitt ex av LBP hos discshop (599:- ). Inte billigast alltid, men de kronorna det kostar extra ger jag gärna då det är sån suverän service där. Inte för inte man är platinakund där :unsure:

Postad 17 oktober 2008 - 10:30

d96angl
  • d96angl
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Köper mitt via EBGames i göteborg. Bytar in Tony Hawk samt Juiced 2.
Total kostnad för LBP 267 kr plus att jag får ta mig till butiken.
Rätt nöjd med det priset.

Postad 17 oktober 2008 - 10:34

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

• 754 inlägg
  • 0

FSjälv har jag bokat mitt ex av LBP hos discshop (599:- ). Inte billigast alltid, men de kronorna det kostar extra ger jag gärna då det är sån suverän service där. Inte för inte man är platinakund där :unsure:

Platinakund...? Själv är man Diamantkund :D (jag och två till som beställer från samma konto, ett litet tips).

Postad 17 oktober 2008 - 10:43

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1 069 inlägg
  • 0

Folk här inne verkar aldrig ha hört devisen "Verkar det för bra för att vara sant, så är det troligtvis inte det"

Det är ju inte riktigt det det handlar om. Alla fattade nog att något var skumt med priset men genom att dra iväg en beställning kan man ju ibland komma över saker till ett schysstare pris. Jag köpte t ex Spiderman-boxen på Blu-ray för 299 spänn från Discshop. Alla fattade ju att det var fel pris men de var schyssta och sålde i alla fall till det priset.

Jag hoppades på samma sak från Spelbutiken, men det är ju ingen större skada skedd. Det är väl bara för dem att betala tillbaka pengarna så är den saken ur världen. Det handlar ju inte om några större summor för oss enskilda konsumenter.

För spelbutiken kan det dock bli kostsamt om många gamers blir sura och i stället väljer att handla från andra i stället. Det är ju inte direkt svårt att hitta butiker som säljer spel!

Postad 17 oktober 2008 - 12:06

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Enligt lagen så behöver inte butiken stå för det om priset är uppenbart fel, dvs om du som kund rimligen kan inse att priset inte är rätt. Om det gäller i detta fallet vet jag inte, jag är inte advokat. =)

Postad 17 oktober 2008 - 13:02

CBarrow
  • CBarrow
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Platinakund...? Själv är man Diamantkund :blush: (jag och två till som beställer från samma konto, ett litet tips).

Haha, bra där :unsure: Jag är ju ensam på mitt konto... Beställningarna har dock dalat sista tiden då jag inte köpt så mycket dvd och/eller blu-ray på sista tiden. Kommer säkert öka under hösten/vintern då det kommer många bra spel den närmaste tiden :D

Postad 17 oktober 2008 - 13:13

CBarrow
  • CBarrow
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Det är ju inte riktigt det det handlar om. Alla fattade nog att något var skumt med priset men genom att dra iväg en beställning kan man ju ibland komma över saker till ett schysstare pris. Jag köpte t ex Spiderman-boxen på Blu-ray för 299 spänn från Discshop. Alla fattade ju att det var fel pris men de var schyssta och sålde i alla fall till det priset.

Jag hoppades på samma sak från Spelbutiken, men det är ju ingen större skada skedd. Det är väl bara för dem att betala tillbaka pengarna så är den saken ur världen. Det handlar ju inte om några större summor för oss enskilda konsumenter.

För spelbutiken kan det dock bli kostsamt om många gamers blir sura och i stället väljer att handla från andra i stället. Det är ju inte direkt svårt att hitta butiker som säljer spel!

Jag förstår folk som gör det, men jag förstår inte att man ids hålla på och konstra med någon butik man vet inte alltid är helt 100.

Discshop är "rätt" stor nätbutik, men trots det så är de väldigt servicevänliga och kan stå för sina egna fel. Precis som en butik skall göra.

Tror inte de har någon skyldighet att sälja till ett pris som är felaktigt då det brukar stå "Med reservation för eventuella tryckfel" eller något liknande (inte bara i pappersreklam det förekommer iaf).
När det trots allt är så pass små summor det handlar om så orkar iaf inte jag bry mig om det. Jag vill bara ha hem skiten i brevlådan, sen om det kostar 30 spänn extra så kan jag leva med det.

Det enda jag reagerade på var att många verkade ha provat att beställa från spelbutiken för 279 spänn och räknar på fullaste allvar med att allt är frid och fröjd :kocko Om man däremot vet med sig att det till 99,9% är fel pris och ändå beställer, för att försöka få till någon förlikning/tjafsa sat*n, så har man ju alldeles för mycket fritid och ett osunt intresse av konfliktsökande.

Redigerat av CBarrow, 17 oktober 2008 - 13:14.

Postad 17 oktober 2008 - 13:46

Gäst_dannywtf_*
  • Gäst_dannywtf_*
  • 0

Det enda jag reagerade på var att många verkade ha provat att beställa från spelbutiken för 279 spänn och räknar på fullaste allvar med att allt är frid och fröjd :kocko Om man däremot vet med sig att det till 99,9% är fel pris och ändå beställer, för att försöka få till någon förlikning/tjafsa sat*n, så har man ju alldeles för mycket fritid och ett osunt intresse av konfliktsökande.

Word! Att man sedan blir sur över att man inte kan få ut spelet till det felaktiga priset TROTS att man visste till 99.9% att det var felaktigt, gör det lite löjligt. Visst kan man ju tycka att de bör stå sitt kast, men vad är meningen med att börja krångla om man tycker det verkar lurt från första början?

Postad 17 oktober 2008 - 14:26

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0
På PSN hade de satt fel pris på Wipeout HD, men jag fick det ändå, för under 200:- :unsure:

Nån som har retail av LBP än från nån butik som läckt?
Hör av er i sådana fall, betalar bra...

Postad 17 oktober 2008 - 14:32

johannes_gzon
  • johannes_gzon
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
varför köper man ine LBP på eb-games för 9kr när man lämnar in två spel istället för att krångla med spelbutiken :unsure:

Redigerat av johannes_gzon, 17 oktober 2008 - 14:33.

Postad 17 oktober 2008 - 14:36

d96angl
  • d96angl
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

varför köper man ine LBP på eb-games för 9kr när man lämnar in två spel istället för att krångla med spelbutiken :unsure:

Precis min åsikt.
Köp 2 spel för 130-150kr plus 9 kr så har man det till en bra peng.
hade flytet att hitta 2 spel för 129kr.

Postad 17 oktober 2008 - 14:42

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1 058 inlägg
  • 0

varför köper man ine LBP på eb-games för 9kr när man lämnar in två spel istället för att krångla med spelbutiken :(

Håller med dig. Eller så kan man göra som jag... lämna in GTA4 och få 67 kronor på köpet :P

Postad 17 oktober 2008 - 15:37

Unregistered24235
  • Unregistered24235
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
detta verkar ju inte bra, försening av lbp

http://www.gamesindu...layed-in-europe

http://www.webhallen...od.php?id=81131

http://www.gamereact...

http://www.eurogamer...ticle_id=262111

dock verkar gamereactors artikel om muslimer vara lite konstigt då det inte bara finns muslimer i europa :(

Redigerat av Unregistered24235, 17 oktober 2008 - 15:51.

Postad 17 oktober 2008 - 16:19

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0
Riktigt surt. Varför inte göra en muslimverion istället för att skjuta upp hela releasen?

Betalar bra för promo eller retail, om nån kan undvara ett ex...

Postad 17 oktober 2008 - 16:37

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Och detta är anledningen till att religion tillhör medeltiden. (förlåt :()

Postad 17 oktober 2008 - 16:43

johannes_gzon
  • johannes_gzon
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
skit, var nere på eb innan idag och frågade när releasen va sa de den 22 och de var helt säkra på det. skit varför?

Redigerat av johannes_gzon, 17 oktober 2008 - 16:43.

Postad 17 oktober 2008 - 16:48

CGremby
  • CGremby
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Argh! Att dom ska vara så känsliga! Fan, släpp de som de redan hunnit bränna och paketerat till oss som kan stå ut med musiken och så kan muslimerna få en annan version:D

Postad 17 oktober 2008 - 16:50

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Vilket jeffla skämt.

Postad 17 oktober 2008 - 16:58

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0
Det roliga är att han som klagade sitter med sin kopia, och om de följt releasedagen där så hade de upptäck det hela samtidigt som alla andra. En annan rolig detalj är att det är en muslim som gjort låten, och ingen har klagat under de två år den funnits ute tidigare...

Postad 17 oktober 2008 - 16:59

Gäst_dannywtf_*
  • Gäst_dannywtf_*
  • 0

Riktigt surt. Varför inte göra en muslimverion istället för att skjuta upp hela releasen?

Betalar bra för promo eller retail, om nån kan undvara ett ex...

Det kanske är muslimversionern som Spelbutiken säljer?

Postad 17 oktober 2008 - 17:03

johannes_gzon
  • johannes_gzon
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Det kanske är muslimversionern som Spelbutiken säljer?

det viste de väll inte det då att muslimer skulle bli upprörda?

Postad 17 oktober 2008 - 17:07

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0

detta verkar ju inte bra, försening av lbp

http://www.gamesindu...layed-in-europe

http://www.webhallen...od.php?id=81131

http://www.gamereact...

http://www.eurogamer...ticle_id=262111

dock verkar gamereactors artikel om muslimer vara lite konstigt då det inte bara finns muslimer i europa :P

Men för i H*lvete! blir så less på sånt här, så knepig anledning så det är skrattretande, finns det nån spelande muslim som skulle bry sig ett dyft? :P
Undrar om butikerna fått det än? då kan man ju hoppas att nån "real-life" spelaffär här i Uppsala säljer det ändå :(

Postad 17 oktober 2008 - 17:13

rson39
  • rson39
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Blev till att lägga en beställning på vg+, hoppas att det inte är försenat i Nordamerika med nu bara.

Postad 17 oktober 2008 - 17:13

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2 517 inlägg
  • 0
Game har ändrat till den 30e Nov. Vafan e detta. Ni får ursäkta mig, men varför ska jag lida för att några idioter lider av illusioner?

Bah, jag e arg. :(

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 17 oktober 2008 - 17:14.

Postad 17 oktober 2008 - 17:16

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Enligt lagen så behöver inte butiken stå för det om priset är uppenbart fel, dvs om du som kund rimligen kan inse att priset inte är rätt. Om det gäller i detta fallet vet jag inte, jag är inte advokat. =)

Jag vill nog påstå att jag som kund inte kan avgöra att priset är orimligt då många butiker kör med kampanjer vid release av spel. Uselt bemötande av spelbutiken anser jag.

Postad 17 oktober 2008 - 17:23

johannes_gzon
  • johannes_gzon
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Game har ändrat till den 30e Nov. Vafan e detta. Ni får ursäkta mig, men varför ska jag lida för att några idioter lider av illusioner?

inwarehouse och komplett har ändrat till den 11 nov.

Postad 17 oktober 2008 - 17:27

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0

30 November?!?! känner att svordomar inte gör inlägget bättre men vet inte hur jag ska ventilera min ilska över att ett spel som man fått försmak av i-och-med betan; som (förutom onlinelagget) var mycket spelbart, roligt och som tillochmed Sambon tog initiativ till att spela blir försenat så J*vla (kan ändå inte hålla mig :P ) länge, Men det är ju inte tillverkarnas fel, utan något "vidskepligt" :P
Den som väntar på något gott...

Postad 17 oktober 2008 - 17:30

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0
Hörde jag 5000kr för en Promo-version :( ?

Postad 17 oktober 2008 - 17:31

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2 517 inlägg
  • 0

inwarehouse och komplett har ändrat till den 11 nov.

Ja då äre väl klart då att det är försenat. Alltså gnälla om en sån sak, ett skivbål hade jag kunnat respektera. Det har i alla fall lite krydda.Detta är bara så tramsigt.

Postad 17 oktober 2008 - 17:32

rson39
  • rson39
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Skit också, förseningen gäller hela världen så det hjälper inte att importera det utifrån Europa heller. :(

Postad 17 oktober 2008 - 17:37

johannes_gzon
  • johannes_gzon
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
kanske läge att öppna betan?

Redigerat av johannes_gzon, 17 oktober 2008 - 17:38.

Postad 17 oktober 2008 - 17:44

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
vet inte om jag ska skratta eller gråta,, skrattar först för att direkt efter brista ut i gråt kanske,, kunde dom inte ha klagat på musiken tidigare istället för några dagar innan spelet ska släppas,, då hade de inte gjort lika mycket om det hade försenats.

som johannes skriver borde dom ju verkligen öppna betan igen för att dämpa en del av irritationen

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.