Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Lg KU990 va tror ni om denna?

1146 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG Viewty KU990 (Mobiltelefoner) 4 8.013888 (71) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 26 January 2008 - 12:16

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

ah ok, hur konverterar man dom? De finns inte i listorna heller.

Med programmet du får med på skivan. Divx converter.Sen startar du det.Trycker på view list(Kolla först så det står Home theater) och bläddrar efter filen du vill konvertera.Sen trycker du på modify och ändrar upplösning till 400x240.Tryck på hänglåset vid sidan för att flytta staplarna försig.Du kan sänka ner videobitraten och så om du också vill.

Postad 26 January 2008 - 12:56

oscar_sthlm
  • oscar_sthlm
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
kan man ha det här minneskortet? http://www.webhallen...od.php?id=82279 jag frågar eftersom det verkar vara microSD HC, men det borde väl fungera?

Postad 26 January 2008 - 13:19

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

kan man ha det här minneskortet? http://www.webhallen...od.php?id=82279 jag frågar eftersom det verkar vara microSD HC, men det borde väl fungera?

Ja det ska fungera. Kolla bara om du hittar det billigare någon annanstans.Gör det här på prisjakt :blink:

Postad 26 January 2008 - 18:44

Karja
  • Karja
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Med programmet du får med på skivan. Divx converter.Sen startar du det.Trycker på view list(Kolla först så det står Home theater) och bläddrar efter filen du vill konvertera.Sen trycker du på modify och ändrar upplösning till 400x240.Tryck på hänglåset vid sidan för att flytta staplarna försig.Du kan sänka ner videobitraten och så om du också vill.

Pefekt, tack. Men en fråga till, ska det verkligen ta över en timme och konvertera en fil på 700mb, eller ja längre än en timme med tanke på att filen inte är klar än?

Postad 26 January 2008 - 20:43

Itzo
  • Itzo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Jag beställde detta minneskort: http://www.dustinhom...5010118487.aspx, då det var tidigare nämnt i tråden. Billigare är bra :-)

Postad 26 January 2008 - 21:07

Unregistered2e9f31cc
  • Unregistered2e9f31cc
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Pefekt, tack. Men en fråga till, ska det verkligen ta över en timme och konvertera en fil på 700mb, eller ja längre än en timme med tanke på att filen inte är klar än?

Beror lite på hur snabb datorn är men det tar tid helt klart, kör förövrigt med detta programmet istället http://www.xilisoft....-converter.html

Postad 26 January 2008 - 21:32

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Beror lite på hur snabb datorn är men det tar tid helt klart, kör förövrigt med detta programmet istället http://www.xilisoft....-converter.html

Xilisoft är väl inte gratis? Mitt xilisoft var det fel på så jag gör med Divxconverter då det funkar fint men det spelar ingen roll egentligen. Handlar om tycke och smak :D

Postad 26 January 2008 - 21:46

Itzo
  • Itzo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Ett par frågor angående video konverteringen:
När jag kör divx converter (v. 6.6.0.64) så skapas filen i format .divx, ska det vara så?
Samt att på den färdiga filen ligger ljuder 1-2 sekunder efter videon, lätt irriterande.. något att göra åt?

Settings: resolution 400x240, video bitrade: 320, audio 128.

filen är ej testad i mobilen, då jag får den först nästa vecka :D

Postad 26 January 2008 - 23:08

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Ett par frågor angående video konverteringen:
När jag kör divx converter (v. 6.6.0.64) så skapas filen i format .divx, ska det vara så?
Samt att på den färdiga filen ligger ljuder 1-2 sekunder efter videon, lätt irriterande.. något att göra åt?

Settings: resolution 400x240, video bitrade: 320, audio 128.

filen är ej testad i mobilen, då jag får den först nästa vecka :D

ja det ska vara så med divx på slutet och jag har aldrig fått eftersläpningar med ljudet en enda gång??
Har väl konverterat minst 20 gånger.Vet inte vad som kan vara fel men testa höj video bitraten? Varför så låg? :D
Det enda du ska köra på så låg video bitrate är typ tecknade serier då det inte märks direkt någon skillnad med dem.(Har southpark med 280 videobitrate på telefon.)

Postad 27 January 2008 - 00:29

Itzo
  • Itzo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

ja det ska vara så med divx på slutet och jag har aldrig fått eftersläpningar med ljudet en enda gång??
Har väl konverterat minst 20 gånger.Vet inte vad som kan vara fel men testa höj video bitraten? Varför så låg? :D
Det enda du ska köra på så låg video bitrate är typ tecknade serier då det inte märks direkt någon skillnad med dem.(Har southpark med 280 videobitrate på telefon.)

Testade lira 1500 bitrate, samma problem. Men testade sen en annan fil & den funkar.. så skippar den filen som inte funkade helt enkelt ;-P

Tack för hjälpen!

Redigerat av Itzo, 27 January 2008 - 03:52.

Postad 27 January 2008 - 15:37

MeMe
  • MeMe
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Tjena på er alla , är det bara jag som har problem med kamran??
Det blir disiga och ingen skärpa på bilderna så kom med lite fina tips hurman fixar det...
Dom som har lagt in program och tema på sina KU990 kan väl lägga ut länkar till dom sidor där dom finns.. ;)

Postad 27 January 2008 - 16:01

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Tjena på er alla , är det bara jag som har problem med kamran??
Det blir disiga och ingen skärpa på bilderna så kom med lite fina tips hurman fixar det...
Dom som har lagt in program och tema på sina KU990 kan väl lägga ut länkar till dom sidor där dom finns.. ;)

Mina fina tips är att lämna den tillbaka och få en ny. Sök mina inlägg på sidan 18,19 eller 20.. kommer inte ihåg riktigt vilken av dom.

Postad 27 January 2008 - 16:57

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Dom som har lagt in program och tema på sina KU990 kan väl lägga ut länkar till dom sidor där dom finns.. :(

Det går att söka igenom tråden ;)
Men iaf..

http://forum.ku990.co.uk/

Postad 27 January 2008 - 18:57

Unregistered5410a1a0
  • Unregistered5410a1a0
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hejsan... Jag ska nu köpa en nu mobiltelefon och det står mellan en LG KU990 Viewty och en K850i. Och skulle vilja veta om någon av er har testat båda och kan dela med era synpunkter. Och så skulle jag vilja veta hur bra LG KU990 Viewty är när man lyssnar på musik. Skulle vilja få tag på en som har både en bra kamera och som går att lyssna på musik med.

Postad 27 January 2008 - 22:46

kallep88
  • kallep88
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

ja, helt 100. Men jag testar igen.
Vilka filmformat tar telefonen?? När jag matat in tex tre avi filer och några andra filformat så är det bara en av avifilerna som funkar, inte de andra två för där får jag felmeddelande, och några av de andra formaten dök inte ens upp i telefonen under "mina videos".

Du måste konvertera dem till rätt upplösning dvs 400x240. Avi ska gå bra. Har föresten lite filmer på min som bara är till för att ta upp plats så jag får mindre än 2gb minne ;).Gå föresten in på mina videospelningslistor istället.Där kanske du ser alla?

Om jag har en .avi fil, så ska den alltså funka. Men problemet är bara att upplösningen är för hög? Och det enda sättet att få ner upplösningen är att köra .avi-filen i DivX Convert (som tar dryga timmen för 700mb) ???

Postad 27 January 2008 - 22:55

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

ja, helt 100. Men jag testar igen.
Vilka filmformat tar telefonen?? När jag matat in tex tre avi filer och några andra filformat så är det bara en av avifilerna som funkar, inte de andra två för där får jag felmeddelande, och några av de andra formaten dök inte ens upp i telefonen under "mina videos".

Du måste konvertera dem till rätt upplösning dvs 400x240. Avi ska gå bra. Har föresten lite filmer på min som bara är till för att ta upp plats så jag får mindre än 2gb minne ;).Gå föresten in på mina videospelningslistor istället.Där kanske du ser alla?

Om jag har en .avi fil, så ska den alltså funka. Men problemet är bara att upplösningen är för hög? Och det enda sättet att få ner upplösningen är att köra .avi-filen i DivX Convert (som tar dryga timmen för 700mb) ???

japp :( Tyvärr

Postad 27 January 2008 - 22:57

Itzo
  • Itzo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Ja som jag förstått det så tar den inte video-filer i högre upplösning än 400x240.. sänk bitraten för snabbare konvertering, men det skadar väl kvalitén.. sen på en sån liten skärm kanske inte kvalitén är något att bry sig så mycket om ändå :-)

men then again, jag har inte fått min viewty ännu så kan inte svara exakt vad som händer om man trycker in en fil med större upplösning än skärmen tar..

Postad 28 January 2008 - 14:07

caroline81
  • caroline81
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Är det någon som testat o lagt in ett nytt tema i telefonen? Jag vill verkligen ha ett annat tema än de som finns, men jag är lite osäker på hur man går tillväga då jag inte sett ngn direkt komplett guide för det på http://ku990.co.uk/-forumet...

Sedan undrar jag det här med firmware... LG har tydligen sagt att de ej kommer uppdatera telefonen (vilket f ö är mkt dåligt!), men hur kommer det sig då att personer på ^^forumet har olika FW's?! Och spelar det någon roll vilken FW man har om man vill lägga in ett nytt tema? :blush:

Postad 28 January 2008 - 16:05

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Är det någon som testat o lagt in ett nytt tema i telefonen? Jag vill verkligen ha ett annat tema än de som finns, men jag är lite osäker på hur man går tillväga då jag inte sett ngn direkt komplett guide för det på http://ku990.co.uk/-forumet...

Sedan undrar jag det här med firmware... LG har tydligen sagt att de ej kommer uppdatera telefonen (vilket f ö är mkt dåligt!), men hur kommer det sig då att personer på ^^forumet har olika FW's?! Och spelar det någon roll vilken FW man har om man vill lägga in ett nytt tema? :blush:

Firmware är olika då de lanseras i olika länder.Det kan skilja sig från att space commando till något annat spel och sen är vissa brandad och har då fått olika fw namn. Tex T-mobile och Orange.Telefonen är i stort sätt likadan.

Leta lite i tråden.Har tagit upp lite om hur man går tillväga.Läs bara textfilen du får med ordentligt.

Postad 29 January 2008 - 11:26

krajm
  • krajm
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
såg att en av er har beställt 8gb minnestkort ?? men jag har läst att lgn endast stödjer 2gb ? eller går det att komma runt på något sätt ? mvh/v.r

Postad 29 January 2008 - 14:50

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

såg att en av er har beställt 8gb minnestkort ?? men jag har läst att lgn endast stödjer 2gb ? eller går det att komma runt på något sätt ? mvh/v.r

Sök i tråden , en väldigt användbar funktion så man slipper skriva samma sak om och om igen.

Postad 29 January 2008 - 22:11

bierra
  • bierra
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tjena alla glada! Har beställt en Viewty som bör anlända imorgon. Tänkte också köpa SDHC-kortet på 8 GB så jag får det innan helgen, men nu är det en sak jag undrar... Jag har SE idag och på mitt minneskort (som jag brukar stoppa rakt in i minneskortsläsaren på datorn) är det organiserat med "Videos", "Pics" osv osv i olika mappar och man måste givetvis lägga in musik i mappen "Music" för att filen ska synas i musikmappen på telefonen. Nu till frågan:

Har läst mig till (i tråden) att man bör fylla minnet med ca 6 GB innan jag stoppar det i telen för att kunna spara bidler, videos osv direkt på minneskortet. Om jag ska göra detta INNAN jag stoppar i det för första gången, behöver jag då skapa mappar för musik, video etc? För att telefonen senare ska veta vad som är musik, video etc etc... ?

Eder Vänligen

Postad 30 January 2008 - 00:02

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Har läst mig till (i tråden) att man bör fylla minnet med ca 6 GB innan jag stoppar det i telen för att kunna spara bidler, videos osv direkt på minneskortet. Om jag ska göra detta INNAN jag stoppar i det för första gången, behöver jag då skapa mappar för musik, video etc? För att telefonen senare ska veta vad som är musik, video etc etc... ?

Eder Vänligen

Nej det behövs inte.Har bara lagt in mina filmer och musik direkt på kortet.Om du däremot tar bilder/videoklipp och låter dem sparas på kortet så kommer bilderna hamna i pictures, videofilmer i videos osv.

Hope you like your new phone :)

Postad 30 January 2008 - 00:42

bierra
  • bierra
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Nej det behövs inte.Har bara lagt in mina filmer och musik direkt på kortet.Om du däremot tar bilder/videoklipp och låter dem sparas på kortet så kommer bilderna hamna i pictures, videofilmer i videos osv.

Hope you like your new phone :)

Tack för bra svar!

Postad 30 January 2008 - 08:04

Unregistered2e9f31cc
  • Unregistered2e9f31cc
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Har en följdfråga då, då jag lägger in en film via "mass storage" direkt in på minnseskortet så ser jag denna filmen under mina saker -> mina videos, och om jag går in på minneskortet, likadant där under "mina videos". går det inte att särskilja dessa så man slipper ha filmer blandat med kameraklipp?

hoppas du förstår vad jag menar :/

Postad 30 January 2008 - 21:58

Nick_the_slick
  • Nick_the_slick
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej alla,

Fick idag min nya LG, har inte hunnit sitta så imla mycket men läste hela denna tråd noggrant innan jag köpte den. Jag var lite orolig för touchscreen och sms då jag skriver mycket sms och snabbt! Har tidigare en SE med 3,2 kamera.

Efter en snabb genomgång, testat sms, kamera, video justerat inställningar synkat med outlook etc. så kan jag bara säga att denna telefon är en gåva uppifrån! ******** vad bra den är! Och kvalitetsmässigt känns det underbart gedigen.

Efter att ha haft 3 st SE efter varandra som ständigt pajar i joysticken så känner jag mig nu övertygad om att jag har gjort rätt som bytte.

Touchscreen och sms fungerar bättre än med SE. Bildkvalitet vid kort och alla dessa inställningar är guld. Inga problem med å ä eller ö som någon hade skrivit. T9 fixar nästan allt och gör den inte det så fungerar ju å ä ö som vanligt på samma knappar som SE.

Just nu håller jag på och konverterar en IMG fil med superman returns till divx ska bli intressant att se kvaliteten! Ända jag ångrar lite är att jag bara köpte ett 2G kort men det går ju att utöka senare!

Nu bilr det att fylla på med spel och program.

Till alla som tvekar eller funderar på en SE eller denna, VÄLJ denna!

Postad 30 January 2008 - 22:42

bierra
  • bierra
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Hej alla,

Fick idag min nya LG, har inte hunnit sitta så imla mycket men läste hela denna tråd noggrant innan jag köpte den. Jag var lite orolig för touchscreen och sms då jag skriver mycket sms och snabbt! Har tidigare en SE med 3,2 kamera.

Efter en snabb genomgång, testat sms, kamera, video justerat inställningar synkat med outlook etc. så kan jag bara säga att denna telefon är en gåva uppifrån! ******** vad bra den är! Och kvalitetsmässigt känns det underbart gedigen.

Efter att ha haft 3 st SE efter varandra som ständigt pajar i joysticken så känner jag mig nu övertygad om att jag har gjort rätt som bytte.

Touchscreen och sms fungerar bättre än med SE. Bildkvalitet vid kort och alla dessa inställningar är guld. Inga problem med å ä eller ö som någon hade skrivit. T9 fixar nästan allt och gör den inte det så fungerar ju å ä ö som vanligt på samma knappar som SE.

Just nu håller jag på och konverterar en IMG fil med superman returns till divx ska bli intressant att se kvaliteten! Ända jag ångrar lite är att jag bara köpte ett 2G kort men det går ju att utöka senare!

Nu bilr det att fylla på med spel och program.

Till alla som tvekar eller funderar på en SE eller denna, VÄLJ denna!

Grattis till ett, vad jag hoppas, bra köp! Min telefon bör anlända imorgon tillsammans med mitt kära 8 GB minneskort. :P Kort fråga till dig som precis testat den: Läste tidigare i forumet att man ska trycka in någon knapp för att få fram å,ä,ö. Vilken knapp är det?

Ha det kalas!

Postad 30 January 2008 - 23:17

bierra
  • bierra
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Hope you like your new phone :P

Kan jag också lägga in hela mappar med musik eller måste jag dra låt för låt så alla samlas i ett stort hav av låtar/videos?

Postad 31 January 2008 - 10:51

Nick_the_slick
  • Nick_the_slick
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Grattis till ett, vad jag hoppas, bra köp! Min telefon bör anlända imorgon tillsammans med mitt kära 8 GB minneskort. :P Kort fråga till dig som precis testat den: Läste tidigare i forumet att man ska trycka in någon knapp för att få fram å,ä,ö. Vilken knapp är det?

Ha det kalas!

Hej,

Ja det här förbryllar mig något, jag läste också att det skulle vara problem med att man måste trycka flera 2 gånger på någon special knapp för att få fram å,ä och ö. Men min fungerar då precis som SE man trycker flera gånger på A tangenten och till sist kommer å,ä. Inga konstigheter alls.

Det var också klagomål kring smileys, och det kan jag väl tycka att en så liten sak (i programmerings syfte) kunde man ha löst. Dom har istället lagt en genväg till smileys när man ska skriva mezz och där ser du bilden av en smiley och väljer den. Men i ditt mezz hos dig så ser du bara tecken förkortningen inte själva bilden. Lite synd men inget som får mig att omvärdera köpet på några sätt, då måste man vara lite desperat.

Det tog ett tag, (eftersom jag hatar att läsa instruktionsboken) innan jag insåg att skrivbordet med genvägar inte var den fullständiga menyn. Då blev jag glad. Det är lite synd att man inte kan anpassa genvägarna på skrivbordet. Bland annat finns en genväg till spel men där kommer man inte åt det förinstallerade spelet space commander utan bara spel som du själv har lagt tll! Finns kanske någon tanke bakom det.

mP3'an fungerar kanon för mig jag lyssnar på ljudböcker så mer än så här behövs inte! Stor nackdel dock att den inte minns var man tryckte stop. Man får ständigt spola framåt. Den funktionen är faktisk under all kritik hur man har kunnat missa.

Jag saknar även en snabbgenväg till att slå på ljudlös på telefonen! men återigen inget av detta är sådant som gör att jag ångar att jag bytt från SE till LG.

Det jag skriver är med förbehåll att jag fortfarande inte har läst instruktions boken så vissa funktioner kanske finns någonstans i min underbara telefon! :-)

Postad 31 January 2008 - 11:38

Unregistered2e9f31cc
  • Unregistered2e9f31cc
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Ha det kalas!

Hej,

Ja det här förbryllar mig något, jag läste också att det skulle vara problem med att man måste trycka flera 2 gånger på någon special knapp för att få fram å,ä och ö. Men min fungerar då precis som SE man trycker flera gånger på A tangenten och till sist kommer å,ä. Inga konstigheter alls.

Det är endast i qwerty tangentbordet som man måste trycka på en knapp för att bläddra till en annan uppsättning! och där hittar man åäö... i knappsatsläge så funkar det som du beskriver ..

Postad 31 January 2008 - 12:19

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Kan jag också lägga in hela mappar med musik eller måste jag dra låt för låt så alla samlas i ett stort hav av låtar/videos?

Du kan lägga in det som du vill typ :P

Postad 31 January 2008 - 12:23

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

mP3'an fungerar kanon för mig jag lyssnar på ljudböcker så mer än så här behövs inte! Stor nackdel dock att den inte minns var man tryckte stop. Man får ständigt spola framåt. Den funktionen är faktisk under all kritik hur man har kunnat missa.

Jag saknar även en snabbgenväg till att slå på ljudlös på telefonen! men återigen inget av detta är sådant som gör att jag ångar att jag bytt från SE till LG.

Om du vill forsätta där du är så pause och tryck uppe i högra hörnet och gå tillbaka till menyn.Ganska simpelt faktiskt och jag tror det är så LG sig det hela.Att du har mp3n/videospelaren kvar uppe om du vill pausa.

Det lättaste är väl att bara byta profil?Du kan dessutom göra om profilerna.Profilicon finns i vilolägetsmenyn

Postad 31 January 2008 - 14:24

svampsoppa
  • svampsoppa
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
hej!
Är det ngn som vet om man kan köpa skydds film till skärmen ngn stans?

Mvh

Postad 31 January 2008 - 17:53

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Hur nöjd kommer man bli med telefonen ifall man lekt med en iphone?, skärmen ser inte så responsiv av det man sett på youtube.

Postad 31 January 2008 - 17:59

Unregistered691556c0
  • Unregistered691556c0
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

hej!
Är det ngn som vet om man kan köpa skydds film till skärmen ngn stans?

Mvh

Länk till Screen protector för KU990

Länk till Screenguard för KU990

Redigerat av Unregistered691556c0, 31 January 2008 - 18:16.

Postad 31 January 2008 - 19:59

Unregistered2e9f31cc
  • Unregistered2e9f31cc
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Hur nöjd kommer man bli med telefonen ifall man lekt med en iphone?, skärmen ser inte så responsiv av det man sett på youtube.

Har inte testat iphone men jag tänkte som du innan jag köpte min viewty, man får trycka bestämt på skärmen, gör man bara det så är det inga problem alls..

en iphone köper jag då den finns i ver. 2

Redigerat av Unregistered2e9f31cc, 31 January 2008 - 19:59.

Postad 31 January 2008 - 20:55

bierra
  • bierra
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Fick min telefon idag och jag är oerhört imponerad. Lekte med iPhone runt nyår och tänkte att "den här ska jag ha" men Viewty slår iPhone med hästlängder. I alla fall enligt mitt tycke. Dock så är jag heeeeligt förbannad över den här skyddsfilmen. Hur i självaste ska man kunna få på det... Knycklade ihop skiten och slängde det, blir väl att man får beställa en till (som man sedan knycklar ihop och slänger). Jag hade förväntat mig en film med en något kladdigt yta. Slutade med att jag hade smetat ner hela plasten (och då försökte jag vara uppmärksam eftersom jag läst att den var svår) i min jakt på var man skulle riva, för att komma åt någon form av kladdig yta. Det fanns ingen...

Postad 31 January 2008 - 20:57

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Fick min telefon idag och jag är oerhört imponerad. Lekte med iPhone runt nyår och tänkte att "den här ska jag ha" men Viewty slår iPhone med hästlängder. I alla fall enligt mitt tycke. Dock så är jag heeeeligt förbannad över den här skyddsfilmen. Hur i självaste ska man kunna få på det... Knycklade ihop skiten och slängde det, blir väl att man får beställa en till (som man sedan knycklar ihop och slänger). Jag hade förväntat mig en film med en något kladdigt yta. Slutade med att jag hade smetat ner hela plasten (och då försökte jag vara uppmärksam eftersom jag läst att den var svår) i min jakt på var man skulle riva, för att komma åt någon form av kladdig yta. Det fanns ingen...

okok, vad är det enligt dig som gör att Viewtyn slår phonen med hästlängder? (om man inte ser till kameran för den är ju givetvis hetare än iphonens ;) )

Postad 31 January 2008 - 21:05

bierra
  • bierra
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

okok, vad är det enligt dig som gör att Viewtyn slår phonen med hästlängder? (om man inte ser till kameran för den är ju givetvis hetare än iphonens ;) )

Jag kan faktiskt itne riktigt sätta fingret på vad som gör att den slår iPhone men den känns stabilare (tro det eller ej), smidiga menysystem osv. Det som gör mig allra mest imponerad är att man kan vara hyfsat storfingrad när man skriver på qwertytangentbordet men ändå få det rätt!

Postad 31 January 2008 - 21:13

Itzo
  • Itzo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Länk till Screen protector för KU990

Länk till Screenguard för KU990

Vilken är bäst? ;-) Är det dyraste=bäst som gäller här eller? 289kr inkl. frakt kändes lite grovt för en skyddsfilm..

Postad 31 January 2008 - 21:16

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

okok, vad är det enligt dig som gör att Viewtyn slår phonen med hästlängder? (om man inte ser till kameran för den är ju givetvis hetare än iphonens :lol: )

Jag kan faktiskt itne riktigt sätta fingret på vad som gör att den slår iPhone men den känns stabilare (tro det eller ej), smidiga menysystem osv. Det som gör mig allra mest imponerad är att man kan vara hyfsat storfingrad när man skriver på qwertytangentbordet men ändå få det rätt!

okok låter ju bra ;), känns det "stor" i fickan?

Postad 31 January 2008 - 21:17

Unregistered2e9f31cc
  • Unregistered2e9f31cc
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Iphone --> viewty --> viewty -->iphone?

Tja, iphone har ett unikt gränssnitt som alla vet, men saknar funktioner som jag tycker borde ingå i en telefon i den prisklassen, iphone känns mer som en "gimmick" och är inte en färdig produkt (detta är iofs inte viewty heller då Fw skulle behövas att uppgraderas)

Viewty har det som iphone saknar, men inte det unika gränsnittet. Båda är designtelefoner och har sina brister. Som telefon väljer jag viewty och som "pryl" iphone!

En sak kan jag säga att jag kommer aldrig mer köpa en telefon med knappsats iallafall för det är grymt bekvämt att slippa knappar som vinglar, för små, går sönder och blir svampiga!..

my 2 cents

Postad 31 January 2008 - 21:33

Hmmm_
  • Hmmm_
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Nyss fått min viewty och måste hålla med om att den är riktigt nice:D men har en lite fråga. När min fokuserar, så "klickar" det i kamerahuset. Någon mer som känner igen detta??

Postad 31 January 2008 - 22:03

Itzo
  • Itzo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Ingen som vet vilken som är bäst?

http://www.expansys.se/p.aspx?i=161043
eller
http://www.screengua...ewty-p-676.html

Sorry för spammet men vill ju beställa inatt ;-)

EDIT: Äh vet ni vad, köper den för 66kr inkl. frakt, inte så dyrt att man ids ångra sig ändå :-]

Redigerat av Itzo, 31 January 2008 - 22:06.

Postad 01 February 2008 - 09:32

fjompa
  • fjompa
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Själv kör jag med invisibleshield, ruskigt bra kvalitet.

http://www.invisible...iewty-ku990.php

Postad 01 February 2008 - 13:23

Nick_the_slick
  • Nick_the_slick
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Du kan lägga in det som du vill typ :)

Man kan lägga in som man vill och även skapa nya mappar på minneskortet! Men telefonen ser aldrig detta utan allt ligger i en hög vilket är lite tråkigt faktiskt! Exempelvis hamnar ringsignaler som man lagt till blandat med musik!

Postad 01 February 2008 - 13:40

Nick_the_slick
  • Nick_the_slick
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Om du vill forsätta där du är så pause och tryck uppe i högra hörnet och gå tillbaka till menyn.Ganska simpelt faktiskt och jag tror det är så LG sig det hela.Att du har mp3n/videospelaren kvar uppe om du vill pausa.

Det lättaste är väl att bara byta profil?Du kan dessutom göra om profilerna.Profilicon finns i vilolägetsmenyn

Hej,

Jo jag upptäckte att man kunde minimera eller använda genvägen som du säger! Problemet är att telefonen drar ganska mycket batteri när den pausar och att allt som är kopplat till övrig bildvisning eller ljud kommer i konflikt med ljudspelaren.

Postad 01 February 2008 - 18:36

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Iphone är väl grymmare på att köra film filer tror jag dock, den tar väl nästan alla format utan att behöva konverteras om o grejas me d som man måste göra i Viewy-n. Sen har Viewty-n nackdelen att LG har tagit fram telefonen och dom kan mycket väl ha den sämsta supporten / Pc programvaran jag sett! Bortskämd med Nokias pc suite innan =) . Sen är ju mp3-spelaren tragisk, att man inte kan välja att köra enligt mappstruktur med innehåll på minneskortet, suck. Har mejlat LG för några veckor sen men dom svarar inte ens på mejlen. Annars är den FETT GRYM luren !! Förresten läste i tidigare inlägg om SPACE COMMANDER spelet . vart hittas detta ????

Postad 01 February 2008 - 18:53

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Iphone är väl grymmare på att köra film filer tror jag dock, den tar väl nästan alla format utan att behöva konverteras om o grejas me d som man måste göra i Viewy-n. Sen har Viewty-n nackdelen att LG har tagit fram telefonen och dom kan mycket väl ha den sämsta supporten / Pc programvaran jag sett! Bortskämd med Nokias pc suite innan =) . Sen är ju mp3-spelaren tragisk, att man inte kan välja att köra enligt mappstruktur med innehåll på minneskortet, suck. Har mejlat LG för några veckor sen men dom svarar inte ens på mejlen. Annars är den FETT GRYM luren !! Förresten läste i tidigare inlägg om SPACE COMMANDER spelet . vart hittas detta ????

iPhone kan bara spela en viss fil typ vad gäller (mp4) filmer, nästan allt måste konverteras innan du överför om du inte laddar ner en fil som redan är konverterad.

Postad 01 February 2008 - 19:09

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

iPhone kan bara spela en viss fil typ vad gäller (mp4) filmer, nästan allt måste konverteras innan du överför om du inte laddar ner en fil som redan är konverterad.

Bygger på lite ...
Viewty har bra mer stöd än iphone gällandes videofiler.Iphone klarar inte som sagt xvid eller divx.Nog för att man inte ser så jättestor skillnad mellan mp4 på en så liten skärm men det lär du nog om du kopplar den till tv:n om vi kan få våra tv-out kablar någon gång :/

Programvaran är helt okej enligt mig.Något långsam bara.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.