Sommarhits med bl.a lite 4K HDR filmer för 79:-
iTunes Movies hyr- och köpfilm (SD, HD, 4K)
Apple TV 4K 32GB
(Mediaspelare)
|
4
|
(50)
|
Inga priser | |
Apple TV 4K 64GB
(Mediaspelare)
|
5
|
(41)
|
2 295:- | |
Apple TV 4K 32GB 2021 (2nd Generation)
(Mediaspelare)
|
5
|
(8)
|
1 790:- |
Apple TV 4K (3372 inlägg)
|
1 år sedan |
Samsung 75QN95A problem med Sonos ARC och Dolby Atmos (3 inlägg)
|
3 år sedan |
Allt om Dolby Vision (101 inlägg)
|
6 år sedan |
Problem med 4k signal (13 inlägg)
|
6 år sedan |
Är min receiver en flaskhals? (4 inlägg)
|
6 år sedan |
Dags för handkontroll till AppleTv och Apple Arcade (10 inlägg)
|
6 år sedan |
Smarta Hem (29 inlägg)
|
7 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Apple HomeKit (8 inlägg)
|
7 år sedan |
massa små problem efter ny soundbar (2 inlägg)
|
7 år sedan |
Hjälp med setup (4 inlägg)
|
7 år sedan |
Förb@annade HDMI CEC, hur lösa hdmi dropout? (9 inlägg)
|
8 år sedan |
Apple tv 4k hdr till Samsung UE49MU6195 (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Philips 65PUS6262 skickar sporadiskt ljud till förstärkare (6 inlägg)
|
8 år sedan |
Postad 12 August 2018 - 13:22
Sommarhits med bl.a lite 4K HDR filmer för 79:-
En av filmerna som är med på denna kampanj är "Edge Of Tomorrow" som kommer i 4K HDR Dolby Vision.
Förutom att det är en bra film så finns den (vad jag vet) inte att få tag i på Ultra HD Blu-ray (på skiva) - detta är alltså den enda möjligheten att se filmen i 4K (?)
Postad 18 August 2018 - 10:58
The Equalizer 4K Dolby Vision 49:-
Köpte den med, älskar såna typer av filmer!
Postad 20 August 2018 - 10:58
Har Apple slutat med deras "5 filmer till helgen"-dealar?
Tror det är 3 eller 4 helger sedan de hade en sist
Justice League 4K DV kostar 49:- denna veckan
Redigerat av Unregistered5b84dd24, 20 August 2018 - 12:18.
Postad 20 August 2018 - 13:38
Tror det är 3 eller 4 helger sedan de hade en sist
Justice League 4K DV kostar 49:- denna veckan
Nån som har sett filmen och har en åsikt om den är nåt att ha? Tyckte det var lite för mycket uppförsbacke för DC efter att ha sett BvS och Suicide Squad i tät följd.
Postad 20 August 2018 - 17:26
Redigerat av budwhite, 20 August 2018 - 17:28.
Postad 21 August 2018 - 00:46
De Skoningslösa (Unforgiven) har uppgraderats till 4K Dolby Vision, det tackar vi för.
https://itunes.apple...ven/id516227533
Postad 21 August 2018 - 13:21
De Skoningslösa (Unforgiven) har uppgraderats till 4K Dolby Vision, det tackar vi för.
Hoppas den går ner i pris lite om ett tag
Ser att den ingår i Clint Eastwood: Director's Collection
Redigerat av Unregistered5b84dd24, 21 August 2018 - 13:28.
Postad 21 August 2018 - 20:01
3 filmer ur Jack Ryan Collection nu i 4K DV, alla för 69 kr styck
The Hunt For Red October
The Sum of All Fears
Patriot Games
Redigerat av Jacke89, 21 August 2018 - 20:02.
Postad 24 August 2018 - 10:18
De flesta Bergman-filmerna är numer restaurerade i 4K, men det lär dröja innan vi får se dem i den upplösningen annat än på väl utvalda biografer...
Köpte filmen Hets och i början står det att filmen är digitalt restaurerad av Svenska filinstitutet 2014. Kan det tänkas vara en 4k restaurering det med eller vad tror/vet du?
Redigerat av Dr. Zaius, 24 August 2018 - 10:19.
Postad 24 August 2018 - 10:45
Ser att man har nu även börjat markera filmer med Dolby Atmos loggan i iTunes på datorn. På telefonen och surfplattan saknas loggan fortfarande men lär ju dyka upp där med snart.
Postad 24 August 2018 - 12:37
Köpte filmen Hets och i början står det att filmen är digitalt restaurerad av Svenska filinstitutet 2014. Kan det tänkas vara en 4k restaurering det med eller vad tror/vet du?
Låter faktiskt som 2K. Det var först runt 15/16 som SFI började restaurera i 4K i större skala. Fortfarande är 2K huvudsaklig standard men Bergman-projektet var stort.
Postad 24 August 2018 - 13:47
Stephen Kings "Christine" 4k HDR för 59kr ![]()
Redigerat av RobBai, 24 August 2018 - 13:54.
Postad 24 August 2018 - 18:01
Låter faktiskt som 2K. Det var först runt 15/16 som SFI började restaurera i 4K i större skala. Fortfarande är 2K huvudsaklig standard men Bergman-projektet var stort.
Okej. Jämförde lite snabbt med Criterion DVD utgåvan från 2007 och som väntat ser iTunes utgåvan betydligt bättre ut vilket inte är så konstigt.
Postad 24 August 2018 - 23:24
Criterions utgåvor använder för det mesta SF:s äldre HDCAM-masters, vilka relativt ofta var framställda av The Chinmey Pot. Så gott som alla Bergmans filmer är restaurerade med antingen Digital Visions dedikerade DVNR-system eller i deras Pheonix. Sistnämnda programvara fick mycket beröm av teamet i samband med att Höstsonaten blev digitaliserad. Är inte helt säker på om SFI har scannat filmen igen, men ljudspåret på den nya Bergman-boxen är åtminstone en ny överföring av slutmixen.
Postad 25 August 2018 - 11:52
Tack för informationen. Lite synd att Hets inte kommer ingå i den kommande Bergman boxen från Criterion men tycker som sagt att versionen som iTunes erbjuder ser mycket bra ut och duger gott åt mig.
Postad 26 August 2018 - 08:50
En del av Warners DC Animated Universe filmer är nu 4K DV till 79:-
Redigerat av Unregistered5b84dd24, 26 August 2018 - 08:55.
Postad 27 August 2018 - 12:02
Stephen Kings "Christine" 4k HDR för 59kr
Tyvärr sämre bild än på Blu-Ray, när det gäller färgerna och kontrasten. Konverteringen till Dolby Vision verkar inte va helt lyckad...
Postad 27 August 2018 - 12:44
Tyvärr sämre bild än på Blu-Ray, när det gäller färgerna och kontrasten. Konverteringen till Dolby Vision verkar inte va helt lyckad...
Hur är HDRn då?
Postad 27 August 2018 - 13:17
Hur är HDRn då?
Slog av Dolby Vision, och vanlig HDR ser lite bättre ut, och krossar inte svärtan lika hårt.
Men det är fortfarande mörkare än Blu-Ray versionen.
Får hoppas att det är mer ordning på HDR/Dolby Vision på UHD utgåvan, men är orolig att det blir samma där.
Postad 28 August 2018 - 08:29
Kollade Glory (ärans män) i helgen och bilden är minst sagt orolig med mycket flimmer på sina ställen.
Postad 28 August 2018 - 08:32
3 filmer ur Jack Ryan Collection nu i 4K DV, alla för 69 kr styck
The Hunt For Red October
The Sum of All Fears
Patriot Games
Shadow Recruit 4K DV för 49:- denna veckan
Postad 28 August 2018 - 17:11
Kollade Glory (ärans män) i helgen och bilden är minst sagt orolig med mycket flimmer på sina ställen.
Well den är också "bara" i 4k, ingen HDR eller Dolby Vision
Postad 30 August 2018 - 21:37
Har nu också sett Glory och såg att delar av bilden var lite fladdrig vid några tillfällen. I övrigt tyckte jag bilden var väldigt bra och grynig precis som det är tänkt att det ska se ut är min uppfattning.
Postad 31 August 2018 - 16:29
Har Apple slutat med deras "5 filmer till helgen"-dealar?
5 filmer till helgen är tydligen tillbaka, där bla Three Billboards Outside Ebbing, Missouri ingår för 99:- som jag kan rekommendera för den är bra.
Postad 31 August 2018 - 18:19
5 filmer till helgen är tydligen tillbaka, där bla Three Billboards Outside Ebbing, Missouri ingår för 99:- som jag kan rekommendera för den är bra.
Ingår? Kan man köpa 5 för 99kr?
Postad 31 August 2018 - 18:35
Nej, Billboard är en av de utvalda och kostar 99:-Ingår? Kan man köpa 5 för 99kr?
Postad 01 September 2018 - 08:36
Har nu också sett Glory och såg att delar av bilden var lite fladdrig vid några tillfällen. I övrigt tyckte jag bilden var väldigt bra och grynig precis som det är tänkt att det ska se ut är min uppfattning.
Håller helt med om att bilden i övrigt är bra med en välbevarad filmkorns struktur.
Postad 01 September 2018 - 09:34
Är bilden flimrig på så vis att nivåerna skjuts upp och ner? I vissa fall kan det vara väldigt svårt att få bort då programvaran försöker hitta nivåer som varierar och "jämnar ut" dem, men det är långt ifrån alltid funktionen funkar så bra.
Om du till exempel har en bild med mycket snö och är i överlag väldigt vit, så kommer någon på skidor med svarta kläder inåkande över en större del av bildytan snabbt. I ett sådant läge kan man, i vissa fall, få effekten att de mörkare partierna kommer att "lysa upp" för att bli mer gråaktiga medan de vita områdena dämpas. Resultatet blir en platt bild som påminner en del om Auto-ISO funktionen på diverse kameror. Har de gjort kvalitétskontroller är det väldigt sannolikt att flimmerreduceringen antingen har fått bli mindre aggressiv eller plockats bort helt när sådana problem uppstår.
Om de däremot har utgått ifrån ett kameranegativ så är däremot flimmer i princip helt frånvarande, med undantag för de scener som har genomgått optisk kopiering (titelsekvens bland annat) eller om kamerans slutare har varit ur synk vid något tillfälle.
Postad 01 September 2018 - 10:37
Är svårt att förklara men I en scen är det t.ex partier i himlen som är fladdriga/dallriga liksom. Ser ut att vara något som redan finns i själva källmaterialet och gissar att det även ser likadant ut på Mastered in 4K Blu-ray utgåvan.
Postad 01 September 2018 - 11:19
Om de är dallriga på så vis att de inte följer med resten av bilden är det förmodligen en optisk kopiering eller att delar av bilden egentligen är målade på en glas- eller träskiva som har stått framför kameran. Sistnämnda teknik har använts i väldigt många filmer, däribland Stand By Me och Army of Darkness, vilket ofta syns väldigt tydligt när bildåtergivningen är bra.
Postad 01 September 2018 - 17:54
Postad 02 September 2018 - 11:35
Kanske kan vara det de kallar intermittent chemical staining i kombination med med color flicering? Är egentligen bara att någon kollar 4K Ultra Blu-ray utgåvan för att avgöra om det är på AT sidan eller om det är skicket på filmen som gör att det förekommer oavsett vad det egentligen är
Postad 02 September 2018 - 11:41
Filmen finns väl inte på UHD-BD? Som bäst en "Mastered in 4K" Blu-Ray, vilket med all sannolikhet är med samma master som på iTunes.
I vilket fall ska jag se om jag kan köpa den fysiska utgåvan och undersöka om jag kan se något. Är så pass bildskadad att det är rätt få fel av denna kaliber som går obemärkt förbi...
Skriv gärna tidskoder så kan jag kolla lite närmre på just de drabbade scenerna.
Postad 02 September 2018 - 12:00
Ja, på fysiskt verkar det vara "Mastered in 4K" BD utgåvan.
Syns som sagt knappt på HD versionen men går att ana. Från ca 1h 38m in i filmen och framåt dyker fenomenet upp till och från i några scener.
Postad 12 September 2018 - 16:46
Postad 12 September 2018 - 17:46
Näää, fy va dåligt, köper man en film, ska man få ha kvar den, vad är vitsen annars?
Oj, nu försvann Spiderman 2, den skull jag se ikväll ju, då får jag köpa den istället på en skiva.... uschhh fyy
Postad 13 September 2018 - 15:24
Det var inte alls bra. Nu är det väl inte speciellt vanligt att det händer och får hoppas att filminnehåll rättsinnehavarna och dom digitala filmdistributörerna jobbar på en bättre lösning så att vi konsumenterna inte riskerar att drabbas.
Någon förresten som vet vilka 3 titlar det gällde som försvann från den kanadensiska iTunes butiken?
Postad 13 September 2018 - 15:29
nää, men bara tanken på att jag skulle vakna på morgonen och de skulle saknas 3 filmer från mina fysiska blurayskivor, skulle få sprätt på mig.... Tänk om den ena filmen är en i en serie av filmer: typ att spiderman 2 saknas när man köpt spidermans alla filmer, vad gör man då???? eller en film man ofta kollar på..
Uschh, detta var riktigt uselt, tur man inte hoppade på de digitala tåget då... tycker bara synd om de som värdesätter varje film de köpt..
jag tycker man skulle kräva kompensering för detta,, men visst, läser man de finstilta i avtalet med iTunes så står de säkert att man inte äger filmen för alltid och att den kan försvinna..
och till råga på allt så ska man ha lite sämre bild och mycket sämre ljud samt vara beroende av internet vs fysiska skivor, ÄNDÅ får man inte behålla de man trodd var köpt, vilka skojare AJTunes är..
Redigerat av hundrakg, 13 September 2018 - 15:34.
Postad 13 September 2018 - 17:52
Postad 13 September 2018 - 22:31
Postad 14 September 2018 - 05:44
Jösses amalia! Hur laddar man ner dem smidigast? Måste gå via pcn eller går de koppla extern hårddisk till apple tvn?
Postad 14 September 2018 - 05:54
1080p versionerna går iaf att ladda ner, men det var ju inte dom jag betalade för.
Jag har gått tillbaks helt till fysiskt.
Vill äga det jag köper, inte långtidslåna.
Sen är inte kvalitén på komprimeringen och ljudet bra nog, jämfört med en UHD skiva.
Kommer endast att hyra iTunes filmerna i fortsättningen.
Redigerat av Svante Skoog, 14 September 2018 - 05:55.
Postad 14 September 2018 - 07:43
Sedan kan man också fråga sig om man tycker det är värt att köpa alla sina filmer genom ett av världens mest omsättande multinationella företag. Skulle själv aldrig vilja låta allt i mitt privatliv och yrkesliv (mobiltelefon, dator, operativsystem, programvara, kulturkonsumtion etc) gå genom ett enda företag. Det blir väldigt mycket Google över det hela ur integritetssynpunkt, skillnaden är att man betalar mycket för märket och uppriktigt talat låser sig själv till deras spelregler.
Postad 14 September 2018 - 08:41
Med tanke på alla iTunes-köp: https://tvdags.se/ar...-bara-ut-filmen
Se inte detta som ett försvar, det är exakt likadant på Steam gällande det du "köper" där.
Sedan kan man också fråga sig om man tycker det är värt att köpa alla sina filmer genom ett av världens mest omsättande multinationella företag. Skulle själv aldrig vilja låta allt i mitt privatliv och yrkesliv (mobiltelefon, dator, operativsystem, programvara, kulturkonsumtion etc) gå genom ett enda företag. Det blir väldigt mycket Google över det hela ur integritetssynpunkt, skillnaden är att man betalar mycket för märket och uppriktigt talat låser sig själv till deras spelregler.
Man kan vrida och vända på det där på många sätt, ett av dem....
2013 var säkert en väckarklocka för många och C Bildt gjorde ingen högoddsare av Sveriges inblandning genom FRA. När VI och Storbritannien utnyttjade veto för att säga nej till vidare granskning mot NSA från EUs sida.
Redigerat av MiBHbg, 14 September 2018 - 08:42.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Apple TV 4K
64 filmer
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?