En fråga... Om jag fattat det rätt så kan man inte köra Dts HD osv om man har en H/K 255 o kopplat genom Ps3? Trodde bara att Ps3 klara av dom nya ljudformaten
Nytt från Harman/kardon
Harman Kardon AVR 155
(Förstärkare)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Harman Kardon AVR 255
(Förstärkare)
|
1
|
(116)
|
Inga priser | |
Harman Kardon AVR 355
(Förstärkare)
|
1
|
(32)
|
Inga priser | |
Harman Kardon HK 3490
(Förstärkare)
|
7
|
(29)
|
Inga priser | |
Harman Kardon HK 3390
(Förstärkare)
|
2
|
(3)
|
Inga priser | |
Harman Kardon HD 980
(CD-spelare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Harman Kardon HK 980
(Förstärkare)
|
3
|
(35)
|
Inga priser | |
Harman Kardon HD 990
(CD-spelare)
|
3
|
(25)
|
Inga priser | |
Harman Kardon HK 990
(Förstärkare)
|
1
|
(37)
|
Inga priser |
Postad 01 September 2008 - 13:14
En fråga... Om jag fattat det rätt så kan man inte köra Dts HD osv om man har en H/K 255 o kopplat genom Ps3? Trodde bara att Ps3 klara av dom nya ljudformaten
Postad 01 September 2008 - 13:27
Jo det går bra, ställ in PS3 så att den avkodar ljudet och skickar signalen som LPCM via HDMI.Hejsan!!
MVH
/Chuck
Postad 01 September 2008 - 16:31
Äger en H/K 970 som lider av det vanliga syndromet att den sänker volymen utav sig själv till och från. Förstärkaren driver mina Canton GLE-409:or + en Canton AS25.
Min fråga är nu varför den sänker volymen så drastiskt ibland vid olika låtar. Te.x när jag spelar Killswitsch Engage - My Curse (mp3 format), så fungerar det fint och inget händer. Spelar jag däremot låt oss säga Slipknot - Pschysocial (mp3)på samma volym så sänks det direkt med 3-5 snäpp. Beror detta på att förstärkaren känner av vad högtalarna pallar eller vad den själv pallar, asså någon slags smärtgräns?
Mvh
Martin
Postad 01 September 2008 - 19:22
Är detta något känt problem lr är det ytterliggare ett fel mellan ps3 - h/k?
Postad 02 September 2008 - 13:59
Någon som kör med avr255:an och comhem's Humax HD box via HDMI?
För mig fungerade det perfekt ibörjan. Men nu efter varje gång jag sätter på digitalboxen så blir bilden på tv:n konstig. Det blinkar mellan grön och blå färg på tv:n. Kopplar jag digitalboxen direkt till tv:n så funkar det perfekt.
För att få det att fungera måste jag gå in på instälningar på 255:an och ändrar Resolution to display till vad som helst. då hoppar bilden till och sen fungerar det. Sen kan jag ställa tillbaka till den upplösning som jag hade innan när det inte funkade och så fungerade det.
Känns som att 255:an måste få en spark i baken för att komma igång.
någon som upplevt detta eller vet vad det kan vara?
Jag har samma problem med min comhem hd box. Men efter att läst lite på nätet så är det INTE avr255 det är fel på utan felet ligger i boxen.
Comhem ska tydligen komma med en ny update som åtgärdar detta.
Postad 04 September 2008 - 14:23
Jag har samma problem med min comhem hd box. Men efter att läst lite på nätet så är det INTE avr255 det är fel på utan felet ligger i boxen.
Comhem ska tydligen komma med en ny update som åtgärdar detta.
Postad 04 September 2008 - 17:37
Det är säkert så att 970 känner av om någon vill missbruka dess kapacitet till välljud genom att spela MP3 att den är programmerad att sänka volymen för bespara stackarn som skall lyssna på detta eländesljud mer lidande...I synnerhet om det då är hårdrock på MP3..LOLDetta har säkert tagits upp tidigare men för säkerhetsskull..
Äger en H/K 970 som lider av det vanliga syndromet att den sänker volymen utav sig själv till och från. Förstärkaren driver mina Canton GLE-409:or + en Canton AS25.
Min fråga är nu varför den sänker volymen så drastiskt ibland vid olika låtar. Te.x när jag spelar Killswitsch Engage - My Curse (mp3 format), så fungerar det fint och inget händer. Spelar jag däremot låt oss säga Slipknot - Pschysocial (mp3)på samma volym så sänks det direkt med 3-5 snäpp. Beror detta på att förstärkaren känner av vad högtalarna pallar eller vad den själv pallar, asså någon slags smärtgräns?
Mvh
Martin
Postad 04 September 2008 - 20:16
Lite nya produkter från IFA Berlin samt ett gäng konceptprodukter, fick komma in och kika lite bakom kulisserna, tyvärr fick man inte fotografera överallt, men om ni kikar nog så kan man nog hitta en del som ingen vet vad det är
Harman verkar vara på G i alla fall.
https://www.minhembi...IFA2008/204313/
Ännu mera bilder från Harmans monter här: https://www.minhembi...IFA2008/203805/
Harman Kardon, AKG, Jbl, Lexicon, Infinity och säkerligen något mer jag inte kommer ihåg
Redigerat av Martin, 04 September 2008 - 20:18.
Postad 04 September 2008 - 23:38
Så ge inte upp, hjälp är på väg
Postad 05 September 2008 - 05:02
Jag ska hälsa alla att firmwareuppgraderingar är FÄRDIGA för installation, det dom klurar på nu är bara hur dom ska kunna få ut den till kunderna på ett smidigt sätt så att man kan installera den hemma och slipper skicka in hela apparaten.
Firmware tlll vad? Gäller det 255/355 så ska det bli väldigt intressant att se hur många av problemen de lyckats åtgärda.
Postad 05 September 2008 - 05:14
Ang firmware riktigt gött att den kommit hoppas den löser iaf de största av mina bekymmer (hämtning av ljud via hdmi)
Postad 05 September 2008 - 11:52
Hmm, är i grunden en otålig människa, som har lyckats att vara tålmodig som bara "censur" den här gången. Nu, däremot, efter detta besked, är det väggarna som får "ta stryk". Klättrandet är härmed påbörjat.Jag ska hälsa alla att firmwareuppgraderingar är FÄRDIGA för installation, det dom klurar på nu är bara hur dom ska kunna få ut den till kunderna på ett smidigt sätt så att man kan installera den hemma och slipper skicka in hela apparaten.
Redigerat av Tompa123, 05 September 2008 - 21:39.
Postad 05 September 2008 - 16:47
Jag ska hälsa alla att firmwareuppgraderingar är FÄRDIGA för installation, det dom klurar på nu är bara hur dom ska kunna få ut den till kunderna på ett smidigt sätt så att man kan installera den hemma och slipper skicka in hela apparaten.
ÄNTLIGEN!
Öhh, men vad är problemet? Sitter ju en port just till uppdatering - har de inte ens programvara för detta ändamål klart?
Postad 05 September 2008 - 18:56
Antagligen ska det vara lätt också, så att Arne 83 år kan göra det, så att det inte strömmar in 100-tals döda burkar.ÄNTLIGEN!
Öhh, men vad är problemet? Sitter ju en port just till uppdatering - har de inte ens programvara för detta ändamål klart?
Postad 05 September 2008 - 19:14
Visserligen är jag äldre generation och lysnar inte på MP3......men den var bra..HeHeHeDet är säkert så att 970 känner av om någon vill missbruka dess kapacitet till välljud genom att spela MP3 att den är programmerad att sänka volymen för bespara stackarn som skall lyssna på detta eländesljud mer lidande...I synnerhet om det då är hårdrock på MP3..LOL
Postad 05 September 2008 - 21:36
Det är säkert så att 970 känner av om någon vill missbruka dess kapacitet till välljud genom att spela MP3 att den är programmerad att sänka volymen för bespara stackarn som skall lyssna på detta eländesljud mer lidande...I synnerhet om det då är hårdrock på MP3..LOL
Erkänner att den var lite rolig.. men tyvärr hjälper det svaret mig inte ett skit. Någon annan som kan förklara?
Postad 06 September 2008 - 09:00
För att var lite allvarlig då..vet inte om det hjälper men för några år sedan hade H/K problem med AVR7300 och liknande ur samma årgång, problemet var då det omvända, volymen skenade. Råkade ut för det ett par gånger och sitter man med lite kraftigare slutsteg blir resultatet hyfsat otrevligt....Hur som haver, då tror jag det var motorn till volymkontrollen som fick spel, en åtgärd som någon handlare föreslog var att "motionera" själva volymknappen manuellt, jogga den fram o tillbaka...Jag är lite skeptiskt till att det kan funka. Jag bytte mitt ex mot ett annat hos min snälle handlare. Men hör med H/K, det kan inte vara världsunikt? Kul att du kunde ta mitt lilla försök till humor som just det o inget annat, inlägg blir ju lätt så feltolkade på sådana här forum. Tyvärr kan jag inte vara till mer hjälp.Erkänner att den var lite rolig.. men tyvärr hjälper det svaret mig inte ett skit. Någon annan som kan förklara?
Postad 08 September 2008 - 18:56
Postad 09 September 2008 - 12:26
* Officiell tråd - Harman Kardon AVR 155, 255, 355 *
* Officiell tråd - Harman Kardon AVR 655 & 755 *
En liten katalog för Harman Kardon 2008 också.
Catalog___HK_Brand_2008__English_.pdf 4.31MB
38 Antal nerladdningar
Postad 10 September 2008 - 06:13
Skulle vara kul och få lite info vad ni tycker i så fall.
Postad 10 September 2008 - 06:59
För att var lite allvarlig då..vet inte om det hjälper men för några år sedan hade H/K problem med AVR7300 och liknande ur samma årgång, problemet var då det omvända, volymen skenade. Råkade ut för det ett par gånger och sitter man med lite kraftigare slutsteg blir resultatet hyfsat otrevligt....Hur som haver, då tror jag det var motorn till volymkontrollen som fick spel, en åtgärd som någon handlare föreslog var att "motionera" själva volymknappen manuellt, jogga den fram o tillbaka...Jag är lite skeptiskt till att det kan funka. Jag bytte mitt ex mot ett annat hos min snälle handlare. Men hör med H/K, det kan inte vara världsunikt? Kul att du kunde ta mitt lilla försök till humor som just det o inget annat, inlägg blir ju lätt så feltolkade på sådana här forum. Tyvärr kan jag inte vara till mer hjälp.
Tack!
Ska höra med dem för säkerhetsskull.
Postad 10 September 2008 - 07:59
Någon som vart inne och fixat nya firmware än ?
Skulle vara kul och få lite info vad ni tycker i så fall.
Inne som i, inne på fabriken? ;] Finns inte tillgängliga via harmankardon.com än iaf.
Postad 10 September 2008 - 13:29
Postad 10 September 2008 - 19:20
Ok tänkte ev nån handlare kanske hade fått . Men det hade väl man hört i så fall.Inne som i, inne på fabriken? ;] Finns inte tillgängliga via harmankardon.com än iaf.
Postad 10 September 2008 - 19:23
Hade nämligen tänkt och skicka in min för fläkt fixen...
Postad 11 September 2008 - 09:10
Har samma tanke väntar tills programvara finns med.
Postad 11 September 2008 - 20:16
Min fråga, då jag har köpt den i Tyskland, betyder det att jag måste skicka tillbaka den (har fortfarande 4 dagar på mig) eller kan detta lösas av HK Sverige? Jag har serienummer AN0085 - 07253, dvs serien som har uttalade problem.
Joakim från HK Nordic, du kanke har möjlighet att svara på detta då det finns fler på forumet i samma situation?
Tack på förhand.
Postad 11 September 2008 - 21:58
Jag har just fått hem min 255:a och den har ett pulserande fläktljud som är mycket störande och måste ågärdas.
Min fråga, då jag har köpt den i Tyskland, betyder det att jag måste skicka tillbaka den (har fortfarande 4 dagar på mig) eller kan detta lösas av HK Sverige? Jag har serienummer AN0085 - 07253, dvs serien som har uttalade problem.
Joakim från HK Nordic, du kanke har möjlighet att svara på detta då det finns fler på forumet i samma situation?
Tack på förhand.
Jag tror det bästa är att skicka tillbaka den till Tyskland om du har den möjligheten och kräva att få ett felfritt exemplar från den nyare serien som inte lider av några fläktproblem. Men du kan nog iallafall glömma att HK Sverige fixar din 255:a, iallafall inte utan någon kostnad. Har inte sett Joakim skrivit några inlägg här på forumet på flera veckor så jag skulle nog tyvärr inte hoppas på för mycket hjälp av honom, men skriv gärna och berätta hur det går för med lite tur kanske H/K har någon slags värdsgaranti eller liknande på deras receivrar??
Postad 12 September 2008 - 15:19
Angående kommentaren om hk:s närvaro på forumen så har ju faktiskt många leverantörer haft fullt upp med IFA osv, så jag hoppas folk kan ha lite överseende med detta.
//Erik
Ref
Postad 12 September 2008 - 22:07
Under tiden kastar jag in en annan fråga. Jag har kopplat min Apple TV via HDMI till 255:an men är lite osäker på att jag får in rätt ljud. Det står att jag får "PCM" från min source. Vad är detta? Jag har även testat att köra med Optisk och får då samma sak. Kan pga detta bara komma åt "Logic 7 Movie" "DTS:NEO 6 Cinema" samt "Dolby PL2 Movie", som jag ser det tyder detta på att jag bara får in en analog signal. Någon som vet vad det kan bero på?
Tack på förhand.
Postad 13 September 2008 - 20:37
i sånna fall funkar de bra? å vad har ni för hdmi utång på datan/htpc
mvh
Postad 14 September 2008 - 10:03
hej alla har en fråga om någon kopplat in sin data elle htpc till 255:an via hdmi
i sånna fall funkar de bra? å vad har ni för hdmi utång på datan/htpc
mvh
jag har kopplat min HP Pavilion HDX till 255:an via HDMI.
fungerar lika bra som att koppla in på tvn direkt, får dock inget ljud via hdmi.. nå strul med drivrutiner så jag kör med optisk toslink istället.
hdmi utgången på datorn är från mitt ati mobility radeon hd 2600xt.
Postad 14 September 2008 - 11:56
mvh
Postad 15 September 2008 - 14:32
Har en AVR-255 och undrar om det går att få ljud ut via pre-out utgångarna som det står SBL/Zone 2 och SRB/Zone 2. Har försökt att koppla in dit men får inget ljud ut. Hittar inte heller någonstans i inställningarna där man kan ställa in det. Fast står det så på ingångarna så tycker man ju att det borde fungera.
Jag vill alltså ha ljud i Zone 2 (sovrummet).
MVH
Alex
Redigerat av Unregisterede69b995e, 15 September 2008 - 14:36.
Postad 19 September 2008 - 10:17
Har kopplat min Apple TV via HDMI (även testat Optiskt) till min avr255. Det står att jag får PCM som source, som jag har förstått det betyder det att jag får digital signal in?
Problemet är att jag bara kan nå "Logic 7 Movie" "DTS:NEO 6 Cinema" samt "Dolby PL2 Movie". Jag kan tex inte få Dolby Digital. Någon som har upplevt detta? Vad kan vara fel? Jag kör ett 5.1 system.
Tack på förhand.
Postad 19 September 2008 - 11:19
Postad 19 September 2008 - 12:49
Jag antar att du valt vilka ingångar signalen kommer ifrån som skall skickas till zone 2, men dubbelkolla i settings för Setup Source och se så att receivern plockar signalen från rätt analoga ingång. Man måste även ställa in att zone 2 är aktiv (On) i AVR-settings; Zone 2 - Manage and Control Zone 2.
Hoppas att detta hjälper!
Mvh Fredrik
Postad 19 September 2008 - 17:36
om det du ska titta på, har i spelaren, inte är av formatet dolby digital kan du nog inte få fram det alternativet på recivern. Har du testat med någonting du vet stödjer dolby digital? Jag tror iaf inte att jag kan välja dolby digital när jag sätter i tex nån gamlal dvd åt ungarna som inte har några bra ljudformat att tillgå...
måste du inte ha 7,1 system för att kunna använda 7 movie elle???
Min Apple TV som jag använder levererar dolby digital och därför tycker jag att jag borde kunna få det. Eller kräver det 7.1? Jag har bara 5.1
Postad 19 September 2008 - 18:09
Min Apple TV som jag använder levererar dolby digital och därför tycker jag att jag borde kunna få det. Eller kräver det 7.1? Jag har bara 5.1
Jo och min dvd levererar dolby digital, men det förutsätter naturligtvis att materialet jag sätter i dvd´n är i det formatet. Därför undrade jag vad du kört via din aple tv när du testade?
Postad 19 September 2008 - 19:07
Postad 23 September 2008 - 12:18
Postad 25 September 2008 - 11:58
Postad 26 September 2008 - 17:14
Kabeln som man kopplar ihop förstärkaren och datorn med finns att köpa på dem flesta elektronikkedjorna!okej va bra.. men hur ska man uppdatera då tro?? måste man köpa kabel å grejor då tro.. måste väl komma något form av program så man får in de med?
uppdateringen laddar du ner från nätet.
Postad 27 September 2008 - 22:10
Postad 28 September 2008 - 20:27
Gjorde det där förut en gång men har glömt bort hur det gick tilljo jo men de ska in i förstärkaren med.. e nog inte direkt att man kan dra över uppdatteringen.. hehe
Tror att när man klickar på uppdateringen så känner den av förstärkaren genom kabeln du kopplat och installerar allt. Det är väl ett program i uppdateringen med beskriving på hur du ska göra.
Om dem inte nu ändrar sig och kommer med något helt nytt
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Köpråd - Stereoförstärkare upp till 5000
16 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?