Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Curanta MB-801S, eGreat EG-M31A

636 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 March 2009 - 23:59

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Äntligen!!

Firmware släpp för EG-M31B, 090125 har släppts!

eGreats hemsida, Firmware!

EG-M31B Firmware 090125 på Rapidshare!

:)

Postad 22 April 2009 - 06:57

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Tjena!!

Så har Firmware 090201 kommit, dvs Internet-radio åt alla!!!

Håll tillgodo! OBS! Finns både för A & B modellen!!

eGreatworlds supportsida!!

Postad 24 April 2009 - 20:44

skalmaan
  • skalmaan
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Nu har min Curanta börjat starta om sig när jag kollar på film. Har inte hänt förut utan upptäckte det idag. Kan det vara fel på spelaren eller tror ni att det räcker att uppgradera firmwaren? Håller nu på ladda ner "EG-M31C/M31A-SF-20090201" från http://www.egreatwor...pport31A31C.asp . Är det rätt fil?

Postad 25 April 2009 - 11:03

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
skalmaan:

Det låter väl som ett bra försök! Ibland kan det vara svårt att veta vad som händer, att den "startar om sig" skulle ju kunna vara både mjukvara, men oxå nätdelen, men troligtvis är det mjukvaran... Men det är bara att testa. Den mjukvaran för 31A/C är korrekt om du har Curantan med fläkten framåt!

Fråga: Gäller detta med all film, eller gör maskinen olika beroende på vad du ska kolla på?? Ju bättre beskrivning desto lättare att hjälpa!!

Postad 26 April 2009 - 17:35

skalmaan
  • skalmaan
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Har nu uppdaterat till senaste utan framgång. Nu stänger den bara av sig istället eller så tappar tvn kontakt med bilden. Det kan kanske vara så att hårddisken blir överhettad? Kör trots allt utan chassit och fläkten eftersom fläkten gick sönder och lät som ett kärnkraftverk.

Postad 12 June 2009 - 09:50

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Trevliga nyheter för alla 31B ägare!!

Nu har Firmware 090204 släppts! Denna inkluderar DTS-downmix till 2-kanaler!!

OBS!! Detta gäller endast Curanta 801B eller eGreat 31B!

eGreats hemsida, gå till Support

Postad 18 June 2009 - 20:25

Gnurfen
  • Gnurfen
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Trevliga nyheter för alla 31B ägare!!

Nu har Firmware 090204 släppts! Denna inkluderar DTS-downmix till 2-kanaler!!

OBS!! Detta gäller endast Curanta 801B eller eGreat 31B!

eGreats hemsida, gå till Support

Måste bara kommentera att en ny FW kommit till även M31A/C som har DTS Downmix...
DVS även Curantan MB-801S funkar. Har just tryckt in den och det funkar finemang.. :unsure:
http://www.egreatwor...pport31A31C.asp

Release Date: June 18,2009
Firmware Version: EG-M31A-M31C-FW-20090204
NMT Apps Version:
Note:
1.No NMT apps, still previous 00-17-090115-15-EGR-403
2.DTS Stereo downmix supported
3.Fixed long playback of some TS file causing system crash
4.Fixed formatting SATA HDD failure on some large capacity HDD
5.Fixed further DTS dropouts in MKV.
6.Add Hebrew language.

Redigerat av Gnurfen, 18 June 2009 - 20:30.

Postad 22 June 2009 - 19:33

MadMartigaN
  • MadMartigaN
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Måste bara kommentera att en ny FW kommit till även M31A/C som har DTS Downmix...
DVS även Curantan MB-801S funkar. Har just tryckt in den och det funkar finemang.. ;)
http://www.egreatwor...pport31A31C.asp

Release Date: June 18,2009
Firmware Version: EG-M31A-M31C-FW-20090204
NMT Apps Version:
Note:
1.No NMT apps, still previous 00-17-090115-15-EGR-403
2.DTS Stereo downmix supported
3.Fixed long playback of some TS file causing system crash
4.Fixed formatting SATA HDD failure on some large capacity HDD
5.Fixed further DTS dropouts in MKV.
6.Add Hebrew language.

Trevligt! :)

Postad 26 June 2009 - 10:29

Sjorskeum
  • Sjorskeum
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Hejsan,

har en sån box hemma, som hittills mest har stått då vi haft fyllt upp med flytt, samt har mest kört HTPC.
Nu började dock experimentera lite med boxen, verkar funka fint.

Några problem jag har:

1) jag köpte den begagnad och fick inte med framplattan, dvs den lilla som täcker för LEDs och USB anslutningarna osv. Någon som har ett liggande kanske? Eller kan man köpa dem nånstans?

2) råkade kortsluta fläktanslutningen när jag testade med annan fläkt (den lilla låter så mycket!) - går säkert att löda om från annat håll? Finns det förslag på snygga fläktmods så det blir tystare och kyls bättre?

3) jag köpte en D-link DWA-140 och tänkte testa WiFi anslutning - vet dock inte hur man gör och om det är möjligt alls? På datorn installeras stickan och sedan börjar lampan blinka - hur är det på Curanta boxen? Måste det på något vis installeras?

Finns antagligen en del redan i tråden, men 19 sidor är inget man lätt skummar igenom ;)

Kanske nån vänlig själ kan hjälpa med lite direkta svar :)

Tack på förhand!
Mvh
//Joris

Postad 11 July 2009 - 20:52

Dark2
  • Dark2
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Har haft en Curanta MB-801S sedan Augusti förra året och den har funkat perfekt. Har ej senaste FW. Rätt säker jag har den från Mars. Nu har jag fått problem. När jag försöker starta den kommer bilden fram, Network Tank Loading och under det massa streck och myrkrig. Den kan stå så hur länge som helst. Inget händer. Kan man nolla den på något sätt och köra in FW igen på något sätt? eller är det ett hårdvaru fel?

Postad 11 July 2009 - 22:06

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Sjorskeum:

1. Plattan: Fram med sågen... Skulle tro det kan vara svårt att hitta, tyvärr! Alternativt kolla med Curanta eller Mediamania om de har några gamla defekta som ligger o skräpar... Det är nog vägen att gå!

2. Fläktmod: Där får du nog läsa lite tillbaks i tråden... det har varit många diskussioner om detta! Check it out!

3. D-link funkar inte... Det är en TP-link 821 som gäller! Nätverks-dongeln måste vara baserad på Atheros chipset för att funka!

Dark2:

Du får testa fram lite. Det finns en möjlighet att göra en "rescue" installation av Firmware (om den inte startar alls korrekt), detta kräver att du har Firmware efter ca förra sommarn, är det äldre går det tyvärr inte! Vet du vilken version du hade?? Har du testat att låta den "ligga till sig lite", dra ut strömmen osv... Skulle det vara så att du har en äldre version så tror jag nog att det ska gå att installera på ändå, lite specialsätt som kräver viss vana. Återkom om du inte får till det!

Postad 12 July 2009 - 08:15

Dark2
  • Dark2
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Rätt säker på att jag har den EG-M31B, 090125. Men ska testa lite mer idag och ska se om den fixat sig själv.

Postad 12 July 2009 - 08:33

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Dark2:

Hittade "Recovery Firmware" posten på Networkedmediatank:

How to recover from firmware update failure with fail-safe kernel?

1. Please download from 080612 Recovery Firmware från eGreat homepage
2. Unzip both *.bin onto the root of a USB thumbdrive and plug into NMT.
3. Connect Component or Composite output
4. Power up the unit.
5. Component or Composite video will display following colours depending on its recovery status:
RED - Required binaries on USB thumbdrive detected, starts recovery
WHITE DOTs - reprogramming
YELLOW - Recovery failed
WHITE - Recovery success
6. After successful recovery, power cycle will bring it up again to 01-17-080612-15-POP-402-000 firmware.

OBS! Jag garanterar ingenting, körs på egen risk! Följ guiden ordentligt!

Postad 12 July 2009 - 09:47

Dark2
  • Dark2
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Den hade "fixat" sig själv nu. Så nu ska jag uppdatera till senaste FW.

Postad 10 September 2009 - 10:31

tobbek
  • tobbek
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Voddler.. någon som vet om det kommer gå att köra Voddler i mediaspelarna?

Postad 16 September 2009 - 07:31

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Argh, min har börjat strula: när jag startar den ser allt ut som vanligt, men när den har bootat klart syns startsidan 3 sekunder, sedan dör bilden (ingen bild matas genom HDMI). Vad kan jag göra?

Postad 03 November 2009 - 12:24

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Argh, min har börjat strula: när jag startar den ser allt ut som vanligt, men när den har bootat klart syns startsidan 3 sekunder, sedan dör bilden (ingen bild matas genom HDMI). Vad kan jag göra?

Den här tråden va död. Är produkten redan så ointressant? :-)

Jag har fortfarande problem med den på samma sätt som tidigare. När jag kör igång den så bootar den (startar upp), det ser jag på skärmen. Någon gång under bootprocessen (ibland hinner jag se det "normala" när allt är blått i några sekunder) slutar den skicka signal. Jag har prövat två TV-apparater och både via HDMI och s-video. Ingen skillnad där inte. Den går att använda som USB-slav utan problem.

Vad kan vara fel? Vad kan jag göra?

Postad 03 November 2009 - 22:05

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
StaLin:

Nja, helt död är den ju inte, den ligger i respirator... Själv har jag inte haft tid att vara lika aktiv det senaste. Dessutom har det ju kommit en del nya spelare som tar fokuset...

Problemet du beskriver låter som det klassiska "signalen går fel väg" strulet... Har du testat Composit? Ta den via en Scart adapter så får du antagligen signal, och därefter ställer du om tilll valfri källa igen tex HDMI, starta om och saken är antagligen biff! Alternativet är att testa "TV-mode" + O (ger Auto-läge), den är lite trög, tryck TV-mode, någon sekunds paus, tryk Noll... Lycka till!!

tobbek:

Nix, inget Voddler. Dessa tjänster kör normalt sett med special-klienter, så det går inte! Varianten skulle kunna vara att köra via en PC och köra en Stream-server där som du sedan "fångar" via din NMT-spelare. Sök även på www.networkedmediatank.com där hittar du den senaste informationen!

Postad 03 November 2009 - 23:49

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

StaLin:
Problemet du beskriver låter som det klassiska "signalen går fel väg" strulet... Har du testat Composit? Ta den via en Scart adapter så får du antagligen signal, och därefter ställer du om tilll valfri källa igen tex HDMI, starta om och saken är antagligen biff! Alternativet är att testa "TV-mode" + O (ger Auto-läge), den är lite trög, tryck TV-mode, någon sekunds paus, tryk Noll... Lycka till!!

Tack. När jag skrev s-video ovan menade jag composit, så den är testad. Ditt andra förslag får jag pröva imorgon. Vad menar du med autoläge?

Postad 04 November 2009 - 15:06

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Tack. När jag skrev s-video ovan menade jag composit, så den är testad. Ditt andra förslag får jag pröva imorgon. Vad menar du med autoläge?

Testat. Funkar via composit, men inte HDMI. :unsure:

Redigerat av Unregistered629e3d05, 04 November 2009 - 15:06.

Postad 06 November 2009 - 14:37

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
StaLin:

Du har testat olika upplösningar på HDMI:n och testat med annan kabel?? Man vet aldrig... dom är luriga maskinerna!! Glöm inte spara när du bytt till HDMI!

Postad 09 November 2009 - 19:40

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

StaLin:

Du har testat olika upplösningar på HDMI:n och testat med annan kabel?? Man vet aldrig... dom är luriga maskinerna!! Glöm inte spara när du bytt till HDMI!

Tack, jag ska pröva så fort jag kan... fast nu har jag fått ett annat problem:

Nätagget har smält. Hur sjutton får jag tag i en sådan? Det är ju ingen vanlig standard (även om de på Kjell & co sa att den inte var helt ovanlig). Den innehåller ju dessutom två transformatorer, en till 5v och en till 12v.

Postad 10 November 2009 - 11:56

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Hej där!

Två olika spänningar... det omvandlas väl inne i din spelare?? Adaptern levererar ju bara en styrka, eller är det något innuti som smält?? Vilken spelare har du? 31A eller 31B?? A har en 4 el 5 polig kontakt. B har en "vanlig" rund anslutning. Har du den vanliga runda så är det bara att handla en vanlig på Kjelle eller varsomhelst, det är ju bara kolla volt, ampere o att pluggen funkar. Är det inte den så kan du kontakta Mediamania här i sverige.

Postad 10 November 2009 - 13:32

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Hej där!

Två olika spänningar... det omvandlas väl inne i din spelare?? Adaptern levererar ju bara en styrka, eller är det något innuti som smält?? Vilken spelare har du? 31A eller 31B?? A har en 4 el 5 polig kontakt. B har en "vanlig" rund anslutning. Har du den vanliga runda så är det bara att handla en vanlig på Kjelle eller varsomhelst, det är ju bara kolla volt, ampere o att pluggen funkar. Är det inte den så kan du kontakta Mediamania här i sverige.

Det är "a" med fyra poler. Transformatorn levererar 5 v via ena poolen, 12 v via den andra till Curantan. Fanns inte på Kjelle. Har mailat Elfa.

Redigerat av Unregistered629e3d05, 10 November 2009 - 13:42.

Postad 10 November 2009 - 18:48

Zilverfish
  • Zilverfish
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Jag har haft min Curanta MB-801S i över 1år och den har varit kanon men så idag köpte jag en extern hårddisk på 1TB men hur jag än gör vill inte Curantan ta den, står bara USB failed.

Disken är en LaCie Desktop USB Design by Neil Poulton 1TB formaterad i NTFS.
https://www.prisjakt...kt.php?p=255564

Klarar inte Curantan så stora hårddiskar eller vad är problemet?

(Jag har även en intern 750gigare från Samsung installerad.)

Postad 14 December 2009 - 08:37

royalcoach
  • royalcoach
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Det är "a" med fyra poler. Transformatorn levererar 5 v via ena poolen, 12 v via den andra till Curantan. Fanns inte på Kjelle. Har mailat Elfa.

Samma problem här, likriktaren (trafon) small till igår kväll ... Du får gärna skriva här hur du löste det hela..

Postad 17 December 2009 - 15:24

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Samma problem här, likriktaren (trafon) small till igår kväll ... Du får gärna skriva här hur du löste det hela..

Jag hittar den inte någonstans. Jag har kontakt med tillverkaren som kan skicka en till mig, men jag får stå för portot, vilket blir rätt dyrt. Så det går inte så bra för mig.

Någon som vet vad kontaktjäveln heter och var jag kan beställa en?

Postad 23 December 2009 - 02:23

royalcoach
  • royalcoach
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Insåg att det skulle bli lika dyrt med att beställa ett nätagg, som att köpa en ny mediaspelare.. Så jag köpte en ny spelare :-) (dock inte en curanta)

Postad 15 January 2010 - 15:06

Tuxie
  • Tuxie
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Vilken är den sista firmware som går att installera på M31A?
Antar att firmwares för M31B inte funkar?

Postad 24 January 2010 - 15:16

eGreat
  • eGreat
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej. Jag har lite huvudbry vad gäller min M31b spelare. Jag har nyligen inhandlat en Belkin N1Vision router samt TP-Link 821n. usbsticka. Jag har ca. 6m mellan min router och spelare. Men hur jag än försöker så hackar mina filmer. (dvd) Om jag kör jag trådat funkar allt perfekt. men inte via wifi. Kommer upp i ca 1,8mb/s på ftp till spelaren. Har Provat usbstickan i min egen dator och kom då upp i 300mbit. har provat båda usbportarna på spelaren. Har läst igenom hela networkmediatanks forum efter lösningar, men hittar inget. Även om jag inte kommer upp i 300mbit så borde jag ju iaf. komma upp i lite mer än ca 11mbit?!. jag har provat att flytta runt usbstickan med sladden som följde med, har tom. provat en extra sladd så att jag kunde komma närmare min router men utan framgångar. Min bärbara dator funkar perfekt i samma rum som min mediaspelare. Kan det vara så dumt att det bara är usb1.1 i min mediaspelare. Jag har senaste firmware också. Har provat alla inställningar i routern. Provat att stänga av säkerhet etc.

Snälla. är det någon som har något tips?

Postad 07 February 2010 - 20:05

eGreat
  • eGreat
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Egreat M34A and M31B - New Firmware Released - 20091022

Fix List:

Quote:1. New NMT apps, 00-17-091014-15-EGR-403

2. Internet Radio link added in Web Services

3. Screensaver support during playback pause

4. non-JPEG rotation

5. Bulgaria and Hungary OSD support option

6. Remove "Audio */*: ***" message at start of video playback (e.g. TS)

7. IDX/SUB support added

8. Image cache issue fix

9. workaround DirecTV UPnP crash issue

10. Fixed ISO with single subtitle track cannot display

11. Turkish codepage bug fix

12. workaround MP3 volume soft after ISO/IFO playback

13. TFixed copy small file from NTFS cause system crash

14. Fixed HDD icon on Media Source page occasionally disappearing

15. Fixed MP3 volume soft after DVD playback.

16. Added Dolby Digital disclaimer at [Maintenance] page.

17. Fixed Missing HDD/USB device entries from [Media Source] page.

18. Prevent multiple [Media Source] page refresh during startup process.

19. Fixed blank info in network share edit page, also missing remove button.

20. Fixed blank page when browse network share from network share page

21. Fixed wording "Scan complete" appears at the top left corner after performing wifi scan.

22. Fixed VESA tv mode display either flickering or black screen.

23. Fixed Selecting AP "linksys28" will have the SSID wrongly changed to "linksys28P1"

24. Fixed UPnPAV server detection issue after changing new hostname or restarting server.

25. Fixed Playback of BD-ripped M2TS (eg. movie "Taken") causing system crash.

26. Fixed broken Kartina TV support.

27. Changed Chinese (simplified & traditional) translation of "Crop" under "Video Zoom" option in setup page.

28. Fixed volume automatically increased from "-15" to "-14" issue when playback the next item in a playlist.

29. Fixed refreshing server listing page shows corrupted page

30. Fixed vobsub crash when only idx file exist in the folder

31. Fixed vobsub load regardless of filename

32. Fixed vobsub positioning problem

33. Fixed twonkyserver photo slide show using low resolution

34. Added dynamic javascript loading

35. Known issue: multi-language vobsub not supported

Dock verkar den buggig, någon mämner bla. att dom ej kan spela upp 720-1080p material längre. jag har ej själv provat denna firmware.

Download

Postad 22 March 2010 - 17:19

m1m3r
  • m1m3r
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
EG-M31A/M31C firmware >> EG-M31A-M31C-FW-20091022

http://www.egreatwor...dShow.asp?ID=66

Postad 07 January 2011 - 18:00

tobbek
  • tobbek
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Någon som har problem med att spela xvid filmer? Spelar början men sen hänger de sig, de fungerar fint på datorn? :) Har lagt in senast FW och NMT apps.

Postad 08 January 2011 - 09:28

m1m3r
  • m1m3r
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Nej, jag har inte märkt något sådant. Det är dock väldigt sällan jag ser en XviD utan det blir mest MKV och en och annan DVDR-ISO.

Är det version FW20091022 du har eller har du hittat en nyare?

Postad 08 January 2011 - 14:58

tobbek
  • tobbek
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Nej, jag har inte märkt något sådant. Det är dock väldigt sällan jag ser en XviD utan det blir mest MKV och en och annan DVDR-ISO.

Är det version FW20091022 du har eller har du hittat en nyare?

Japp det är FW20091022

Spelar heller inte xvid jätteofta, det jag märkt är att det är 2st Xvid realeaser med (R5) som inte fungerar, Unstoppable och Knight and day.. mycket skumt, de fungerar i min gamla DVD som är äldre än curantan att spela från USB minne.. ;)

Sedan har jag ibland flyttat in curantan till sovrumstv:n och det är bara HDMI 1.2 men ändå får jag ljud via HDMI kabeln på vissa filmer, men vissa inte? Hur kommer det sig?

Redigerat av tobbek, 08 January 2011 - 14:59.

Postad 08 January 2011 - 16:32

m1m3r
  • m1m3r
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Du kan inte klippa ut en liten bit ur en film så jag kan testa i min?

Varför du ibland får ljud via HDMI och ibland inte har jag ingen aning om, kanske har med bitrate eller format på ljudet att göra? Kör alltid ut mitt ljud till en förstärkare.

Postad 08 January 2011 - 17:12

tobbek
  • tobbek
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Du kan inte klippa ut en liten bit ur en film så jag kan testa i min?

Varför du ibland får ljud via HDMI och ibland inte har jag ingen aning om, kanske har med bitrate eller format på ljudet att göra? Kör alltid ut mitt ljud till en förstärkare.

Har skickat PM till dig.. ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.