* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *
3968 svar till detta ämne
Postad 10 juli 2008 - 14:47
gockelinus
-
gockelinus
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Jag är nog lite koko!!! hur i hela världen installerar man andra program typ TomTom 7. Har letat febrillt och sökt men hittar ingenstans hur man gör, vad man lägger cab filer o.s.v. Första windows mobilen så jag har ingen erfarenhet av detta, säkert är det enkelt men jag behöver verkligen hjälp. Har även sökt på XDA men jag fattar inte om man måste installera ett program i telefonen för att kunna installera TomTom 7.
Var lägger man filerna i telefonen för att sedan installera dom?
Redigerat av gockelinus, 10 juli 2008 - 14:50.
Postad 10 juli 2008 - 14:52
OGS
-
OGS
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Har precis talat med telias kundtjänst, för att svara på detta kring proxyn fick kundtjänst kolla med sin kundtjänst.  Svaret jag tillslut fick var att jag inte behöver proxyn när jag kör detta "datatrafik mobilt bredband fastpris" (199 kr/mån)". Lite "passivt/indirekt" de bekräftade vad jag undrade kring proxyn nämligen att den är för de som har surfport max 9kr/dygn och de andra liknande abbonemangen.
(Jag var lite skeptisk eftersom jag sett på telia-minasidor att kostnaderna på mobilabbonemanget ökat med ungefär 80kr på senaste dygnet (tyvärr ser man ju ingen som helst specifikation på vad detta skulle bero på , bara en summa, kundtjänst kunde inte heller se specifikation förrän faktura sammanställdes) och är rädd att detta är pga datatrafik när jag kört utan proxy, ev. laggar infon på minasidor efter eftersom jag beställde mobilt bredband fastpris i förrgår och nog körde en del MB innan. Aja, får lita på kundtjänsten, och se hur saldot fortsätter öka kommande dagar. Fortfarande ruttet med denna proxy för de som inte kör fastpris.)
Jag blir heller inte riktigt klok på hur det fungerar med denna proxy. En stund igår fungerade youtube men inte väder med proxyn, sedan vände det så att vädret började uppdatera med proxyn aktiv, men då funkade inte youtube. Sedan går internetsurfandet allmänt segt när proxyn är aktiv.
Men nu blir det att köra utan proxy så telefonen kommer till sin rätt.
Ni andra som kör telia fastpris och utan proxy kan väl hålla koll på saldoförändringar/fakturor, bara för att vara 100.0 % säker på att det är helt grönt köra utan proxy.
låter bra. då fortsätter jag köra utan pproxy med. Har inte kollat men jag får hålla koll på mina sidor då med så det inte skjuter i höjden. hör gärna av dig om då får reda på något annat eller om saldot fortsätter rusa osv.
Postad 10 juli 2008 - 15:02
cheGG
-
cheGG
-
Användare
-
-
136 inlägg
Jag är nog lite koko!!! hur i hela världen installerar man andra program typ TomTom 7. Har letat febrillt och sökt men hittar ingenstans hur man gör, vad man lägger cab filer o.s.v. Första windows mobilen så jag har ingen erfarenhet av detta, säkert är det enkelt men jag behöver verkligen hjälp. Har även sökt på XDA men jag fattar inte om man måste installera ett program i telefonen för att kunna installera TomTom 7. Var lägger man filerna i telefonen för att sedan installera dom?
Bara att föra över själva installationsfilen till ditt internminne (det på 4gb) Dra sedan ur telefonen från datorn och gå in å leta upp filen du nyss kopierade över via filutforskaren å starta den.
Postad 10 juli 2008 - 15:12
gockelinus
-
gockelinus
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Bara att föra över själva installationsfilen till ditt internminne (det på 4gb) Dra sedan ur telefonen från datorn och gå in å leta upp filen du nyss kopierade över via filutforskaren å starta den.
Tjena!! Jag ska föra över tom tom 7, den ligger som rar fil nu, är det då bara att föra över den till telefonens internminne då? Packas den upp och installeras där då? Man ska inte lägga den i någon speciell mapp då? Tack så länge cheGG
Redigerat av gockelinus, 10 juli 2008 - 15:16.
Postad 10 juli 2008 - 15:23
abel7
-
abel7
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Tjena!!
Jag ska föra över tom tom 7, den ligger som rar fil nu, är det då bara att föra över den till telefonens internminne då? Packas den upp och installeras där då? Man ska inte lägga den i någon speciell mapp då?
Tack så länge cheGG
Packa först upp rar-filen på datorn. Förhoppningsvis innehåller den en cab-fil. Den flyttar du över till telefonen och kör sedan den filen (genom att dubbelklicka på den i utforskaren). Då startas ett installationsprogram som frågar var du vill lägga programmet, där väljer du det du vill (antagligen att lägga det på telefonen).
Postad 10 juli 2008 - 15:26
cheGG
-
cheGG
-
Användare
-
-
136 inlägg
Tjena!!
Jag ska föra över tom tom 7, den ligger som rar fil nu, är det då bara att föra över den till telefonens internminne då? Packas den upp och installeras där då? Man ska inte lägga den i någon speciell mapp då?
Tack så länge cheGG
Du måste packa upp den först. Det skall vara 1st .cab fil. MEN förmodligen är det en .cab fil du har fast windows visar den som en .rar fil då den inte fattar vad .cab är.. typ.. Du skall bara föra över en fil. Alltså .cab filen. När du startar den från filutforskaren sedan så kommer mobilen installera programmet.
Redigerat av cheGG, 10 juli 2008 - 15:27.
Postad 10 juli 2008 - 15:39
gockelinus
-
gockelinus
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Du måste packa upp den först. Det skall vara 1st .cab fil. MEN förmodligen är det en .cab fil du har fast windows visar den som en .rar fil då den inte fattar vad .cab är.. typ.. Du skall bara föra över en fil. Alltså .cab filen. När du startar den från filutforskaren sedan så kommer mobilen installera programmet.
Hej igen!! Om jag klickar på den i windows så startar ju winrar och den visar en xml fil och sen 8 andra filer, det står setup på xml filen, är det den jag ska föra över till internminnet? Usch vad jag känner mig dum!!!! men men  Hämtade tomtom7 från xda, den filen är det.
Redigerat av gockelinus, 10 juli 2008 - 15:41.
Postad 10 juli 2008 - 15:48
cheGG
-
cheGG
-
Användare
-
-
136 inlägg
Hej igen!!
Om jag klickar på den i windows så startar ju winrar och den visar en xml fil och sen 8 andra filer, det står setup på xml filen, är det den jag ska föra över till internminnet? Usch vad jag känner mig dum!!!! men men  Hämtade tomtom7 från xda, den filen är det.
Hej, Nej. Den filen du kallar .rar är en .cab fil. Det är bara ditt rar-program på pc-n som uppfattar den som .rar. Tänk inte mer på det nu utan överför filen till internminet. Dvs, 4gbminnet, "flyttbar hdd" Starta filen, välj vart det skall installeras. Även där hade jag valt internminnet på 4Gb.
Redigerat av cheGG, 10 juli 2008 - 15:49.
Postad 10 juli 2008 - 16:08
Unregistered35cc71da
-
Unregistered35cc71da
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Har fått min Diamond nu men jag har haft en Sony Ericsson K610i tidigare och alla mina nummer i adressboken är borta!! Någon som vet hur jag letar fram eller gör dom synliga nu i min HTC?
Postad 10 juli 2008 - 16:13
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Cab filer kan se ut som .rar och .zip filer och det är enkelt att kolla om det verkligen är en Cab fil eller om den måste packas upp först.
Högerklicka på filen och välj sedan "egenskaper".
Står det .rar eller .zip efter filens namn kan du packa upp den så du kommer åt Cab filen.
Står det däremot .cab efter filens namn när du har högerklickat och tittar under egenskaper, så är det bara att föra över filen till din Diamond och installera den via telefonens filhanterare.
Postad 10 juli 2008 - 16:18
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Har fått min Diamond nu men jag har haft en Sony Ericsson K610i tidigare och alla mina nummer i adressboken är borta!! Någon som vet hur jag letar fram eller gör dom synliga nu i min HTC?
Ligger alla kontakter på ditt simkort? Gå tillbaka till föregående sida i den här tråden, så hittar du info som handlar just om det och hur man hittar/få in sina nummer i telefonen.
Postad 10 juli 2008 - 16:57
Maete
-
Maete
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Någon som vet om en vanlig mini-usb billaddare fungerar eller är det något speciellt med htc:s? Förutom att de är 200 pix dyrare...
Postad 10 juli 2008 - 17:24
whj
-
whj
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
När jag har lagt ifrån mig mobilen så slocknar bildskärmen efter ett tag (skärmsläckaren) när jag ska börja använda den igen så måste jag ta ut pennan/pekpinnen för att det ska bli bild igen. Hur gör jag för att det ska bli bild bara genom att trycka på en knapp/ eller trycka på skärmen?
Postad 10 juli 2008 - 17:35
gockelinus
-
gockelinus
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Ha ha ha.... tack för hjälpen alla. Det var ju enkelt som tusan att installera program nu. tack alla för hjälpen. Vad skulle man gjort utan ett bra forum....
Postad 10 juli 2008 - 17:48
srg
-
srg
-
Amatör
-
-
72 inlägg
När jag har lagt ifrån mig mobilen så slocknar bildskärmen efter ett tag (skärmsläckaren) när jag ska börja använda den igen så måste jag ta ut pennan/pekpinnen för att det ska bli bild igen. Hur gör jag för att det ska bli bild bara genom att trycka på en knapp/ eller trycka på skärmen?
Nu vet jag inte exakt hur en Diamond ser ut, men på flera andra htc bl.a. touch/cruise så klickar man en gång snabbt på på/av-knappen för att tända och släcka skärmen.
Postad 10 juli 2008 - 18:01
cheGG
-
cheGG
-
Användare
-
-
136 inlägg
Någon som vet om en vanlig mini-usb billaddare fungerar eller är det något speciellt med htc:s? Förutom att de är 200 pix dyrare...
same same.... Fast dyrare då =) Jag kör tex min canon ixus usb-kabel mellan diamanten å Pc´n.. Orkar ju inte stycka laddaren varje gång man skall föra över nått. Nu vet jag inte exakt hur en Diamond ser ut, men på flera andra htc bl.a. touch/cruise så klickar man en gång snabbt på på/av-knappen för att tända och släcka skärmen.
Samma på Diamond
Postad 10 juli 2008 - 19:00
Pax81
-
Pax81
-
Användare
-
-
158 inlägg
En väldigt irriterande bug jag stött på 2-3 ggr är att allt ljud slutat fungera. Vips märker man att man missat samtal eller inte hört sms. Och det gäller ssamtliga ljud i mobilen.
Någon som råkat ut för detta?
Och/eller känner till en lösning.
Har inte lyckats reproducera buggen, ev. beror det på något program jag lagt.
Postad 10 juli 2008 - 20:13
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Mitt tips är att du kör en backup om de är nå du vill ha kvar och sen gör en hard reset...
Det ska man enligt mig alltid göra först...Funkar det bra sen så installera ett program åt gången..
Postad 10 juli 2008 - 20:36
plinden
-
plinden
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag skulle vilja markera ALLA kontakter i telefonen (Outlook-kontakter) och skicka dessa via blåtand. När jag går in i SIM-kontakter finns alternativet Markera alla, men inte när jag väljer Outlook-kontakter (åtminstone inte vad jag hittat hittills). Mkt irriterande, är det någon som vet nått om detta är jag tacksam.
Postad 10 juli 2008 - 20:47
whj
-
whj
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Hur sätter man på knapplåset? vilka knappar trycker man på?
Gps:en finns de redan i mobilen eller måste man ladda ner program?
testade o starta den förut och det stod att den inte hitta ngn gps sattelit eller nått sånt.
Postad 10 juli 2008 - 21:10
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Hur sätter man på knapplåset? vilka knappar trycker man på?
Gps:en finns de redan i mobilen eller måste man ladda ner program?
testade o starta den förut och det stod att den inte hitta ngn gps sattelit eller nått sånt.
Gör en kort tryckning på AV/PÅ knappen på telefonens ovansida, så slocknar skärmen och knapparna låses. Det finns fler sätt: Håll "lägg på telefonluren" knappen intryckt. Telefonen har inbyggd GPS, men har inga navigator-program med från start. Det står dig fritt att välja vilken leverantör av GPS program och kartor som du vill använda: TomTom, Garmin Mobile XT, mfl. Du kan dock testa GPS:en med Google Maps. Du kommer inte får någon satellit träff om du sätter på telefonen inomhus. Se till att du är ute så telefonen får kontakt med satelliterna. Starta även SnabbGPS:en som du hittar under "program", så får du snabbare träff.
Redigerat av crest, 10 juli 2008 - 21:11.
Postad 10 juli 2008 - 22:51
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Hejsan
Nu tröttnade jag på min väldigt trogna och fina mobil Samsung SGH-i320 (Första Blackberry clonen med Windows mobile 5.0) Och nu har jag beställt denna (Hoppas hoppas hoppas att jag inte gjorde det av ren impuls.)
Men jag har en liten fråga dock. Min gamla mobil hade Windows Media Player som slukade batteri och kanske varade i 6 timmar konstant spelning av mp3 (Man fick 2 batterier med mobilen så man klarade en arbetsdag iallafall) men sen körde jag tcpmp och helt plötsligt höll batteriet i 12 timmar...
Hur kan batteri tiderna se ut på den här mobilen under vanlig Mp3 uppspelninig? Skiljer det sig mellan olika program som det gjorde för mig o min samsung? Jag diggar den här telefonen långt mycket mer än iPhone...
Men jag var ruskigt nära på att köpa Samsung F480 ... Hoppas jag gjorde rätt val.
Redigerat av Gucci, 10 juli 2008 - 22:51.
Postad 10 juli 2008 - 23:03
loungepuppy
-
loungepuppy
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Tele2 + Diamond:
Hej,
Jag har genom mitt företag ett företagsabonnemang hos Tele2. Enligt deras kundtjänst ska jag kunna skicka MMS, ansluta till Internet osv. Dock så supportar deras "automatiska inställningar" inte HTC-modeller. "Det har varit problem med dom".
Ngn som lyckats? Vilka inställningar ska jag ha? Gärna detaljerad instruktion till en som är ny på smarta telefoner och att kunna göra mer än att ringa och skicka SMS.
Postad 10 juli 2008 - 23:09
OGS
-
OGS
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Har lite frågor om gps:en
Vilka kartor är bäst? tomtom eller? ungefär vad kostar det att köpa?
Går det att ladda ner gratis eller blir det krångligt att installera eller få det att funka då?
Postad 11 juli 2008 - 01:58
Unregistered78a98a3d
-
Unregistered78a98a3d
-
Rookie
-
3 inlägg
Men jag var ruskigt nära på att köpa Samsung F480 ... Hoppas jag gjorde rätt val.
Jag tänkte köpa Diamond nu i dagarna men så pillade jag lite på en F480 i en Telenorbutik och blev väldigt positivt överraskad. Enligt mig är F480 snyggare än väldigt blanka Diamond, jag gillade även feedbacken man fick i form av en lätt vibration när man tryckte på skärmen. För det har väl inte Diamond? Om Diamond hade kommit med matt baksida och bättre batteri från fabrik så hade jag redan köpt en. Men från vad jag har läst håller batteriet drygt en dag och det känns som man måste tweaka den för att få den att fungera optimalt... Vad fick dig att välja Diamond i stället för F480? Just nu känner jag mig väldigt kluven...
Postad 11 juli 2008 - 07:04
putte75
-
putte75
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Skulle behöva lite tips gällande gps'en.
har installerat tomtom 7 men men den hittar inga kartor. ska man lägga dom i någon speciel mapp eller hur bär man sig åt för att gps programet ska hitta kartorna?
//P
Postad 11 juli 2008 - 07:08
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Jag tänkte köpa Diamond nu i dagarna men så pillade jag lite på en F480 i en Telenorbutik och blev väldigt positivt överraskad. Enligt mig är F480 snyggare än väldigt blanka Diamond, jag gillade även feedbacken man fick i form av en lätt vibration när man tryckte på skärmen. För det har väl inte Diamond?
Om Diamond hade kommit med matt baksida och bättre batteri från fabrik så hade jag redan köpt en. Men från vad jag har läst håller batteriet drygt en dag och det känns som man måste tweaka den för att få den att fungera optimalt...
Vad fick dig att välja Diamond i stället för F480? Just nu känner jag mig väldigt kluven... 
Tekniskt sett för att det redan har släppts ett par ROM Uppdateringar (Telefon Mjukvara) och HTC har alltid varit duktiga på sånt, jag har haft en Samsung smartphone med windows mobile oxo och den är så vulgärt strypt i allt man kan göra med den. Man kan inte uppdatera ROM's, man kan inte köra någon Home Cooked version heller. HTC har allt det, shit jag hittade t.o.m ett program där du kan tweaka din egna ROM och ta bort och lägga till typ allt du vill. Jag tycker HTC tar hand om sina kunder och mobiler bättre än samsung när det handlar om mjukvaru uppdateringar... vilket e ganska viktigt när det i kärnan ändå är en Windows Mobile 6.1... Vet du hur många program som finns för Windows Mobile eller?  Bara det gör den så självklar för mig. PS. Det finns redan ett patteripack man kan köpa som förlänger batteri tiden... .ds
Redigerat av Gucci, 11 juli 2008 - 07:31.
Postad 11 juli 2008 - 07:59
hild
-
hild
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Äntligen,
Nu har jag fått TomTom 7 att fungera som det skall med rätt karta. Tänkte prova lägga in en film för flygresan till Turkiet imorgon, men letar febrilt efter en guide eller tips på en bra converter. Vad man skall konvertera till för filformat för att spara diskutrymme etc? Någon som spontant känner sig träffad för att sprida sin kunskap vidare?
Tack på förhand!
Postad 11 juli 2008 - 08:10
hild
-
hild
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Skulle behöva lite tips gällande gps'en. har installerat tomtom 7 men men den hittar inga kartor. ska man lägga dom i någon speciel mapp eller hur bär man sig åt för att gps programet ska hitta kartorna?
//P
Du måste lägga in karta separat på internminnet. Exempelvis "Western_Europe_710_1561" (mapp) direkt i internminnet. Kartfilen hittar sedan tomtom, bara att aktivera, tuta och köra!
Postad 11 juli 2008 - 08:21
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Kolla inlägg 576 på förra sidan
Postad 11 juli 2008 - 09:14
Adis
-
Adis
-
Användare
-
-
115 inlägg
12v plugg till cigguttaget finns på dom flesta ställen som säljer telefonen, htc har ju kört med samma kontakter rätt länge nu.
http://www.dustinhom...5010125054.aspx
Hmm, det är är ju med mini-USB. HTC har en egen kontakt. I alla fall på min DIamond. Så är det tänk att man ska köpa det andra tillbehöret som det finns en mini-USB på för att använda den där?
Postad 11 juli 2008 - 09:15
pettat
-
pettat
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Hmm, det är är ju med mini-USB. HTC har en egen kontakt. I alla fall på min DIamond. Så är det tänk att man ska köpa det andra tillbehöret som det finns en mini-USB på för att använda den där?
HTC använder miniUSB, på telefonen ser den bara lite annnorlunda ut.
Postad 11 juli 2008 - 09:19
Adis
-
Adis
-
Användare
-
-
115 inlägg
Idiotiskt. mini-USB är en sak, varför sätter man en annan och kallar den det första? Och sedan när fick mini-USB ljudutgång: http://www.howardfor...hreadid=1302962Det är inte mini-USB utan företagets egna kontakt precis som alla andra tillverkare gör, i stort sätt.
Redigerat av Adis, 11 juli 2008 - 09:20.
Postad 11 juli 2008 - 09:25
cheGG
-
cheGG
-
Användare
-
-
136 inlägg
Idiotiskt. mini-USB är en sak, varför sätter man en annan och kallar den det första? Och sedan när fick mini-USB ljudutgång: http://www.howardfor...hreadid=1302962 Det är inte mini-USB utan företagets egna kontakt precis som alla andra tillverkare gör, i stort sätt.
Ja, det är en egen kontakt, med eget utseende. Men man kan fortfarande använda vanlig mini-USB. Prova själv. Nu pratar jag visserligen bara laddare å datakabel. HTC egna billaddare är till och med en vanlig mini-usb..
Redigerat av cheGG, 11 juli 2008 - 09:42.
Postad 11 juli 2008 - 09:58
Unregisteredec19889e
-
Unregisteredec19889e
-
Mästare
-
-
2 891 inlägg
Någon som vet hur man gör om man har ett program på minneskortet i form av en .exe fil och sedan vill ha en genväg till det programmet? Eller lägga upp det så det syns på "programs"... Blir inte riktigt klok på det där.
Postad 11 juli 2008 - 09:59
simsthlm
-
simsthlm
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Du måste lägga in karta separat på internminnet. Exempelvis "Western_Europe_710_1561" (mapp) direkt i internminnet. Kartfilen hittar sedan tomtom, bara att aktivera, tuta och köra!
Vet du om TT7 finns på svenska (dvs med en svensk röst betr vägdirektiven), eller ingår det i paketet? Tänkte ladda ner och köra TT7_Black.zip från>> http://rapidshare.co...2/TT7_Black.zipom det inte ingår på svenska, vet du isf vart man kan ladda ner det? edit: Hittade själv svenska rösten, kan lika gärna dela med mig: http://www.4shared.c...a_-_Astrid.html
Redigerat av simsthlm, 11 juli 2008 - 10:15.
Postad 11 juli 2008 - 10:48
Photek
-
Photek
-
Anime Junkie
-
-
478 inlägg
Hmm har också problem med att telefonen inte vibrerar eller spelar upp en sms-ton när jag får ett nytt sms. Har kollat inställningarna och där står det att den skall vibrera och spela ljud. Får väl testa en hårdreset och reg-hacket "Wake Up on New SMS --> HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL : DisableSMSWakeUpEvent" = 0 Någon mer som haft problem med detta? Hittade denna länken också och där står det någon om att sim-kortet kan spöka :S http://www.mydigital...n-standby-mode/
Postad 11 juli 2008 - 10:52
simsthlm
-
simsthlm
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
2 frågor till..
1. Någon som vet om det går att synca diamanten med Lotus Notes ?
2. Kan man köra windows media player classic på windows mobile? Någon som kan posta en download url?
Vilken typ av spelare rekommenderas (så man kan spela upp de flesta filmerna med alla olika codecs etc)..?
Redigerat av simsthlm, 11 juli 2008 - 11:02.
Postad 11 juli 2008 - 11:47
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
jag fick inget svar om hur lång batteritid denna har under vanlig MP3 spelande...
Anyone?
Postad 11 juli 2008 - 12:04
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1 742 inlägg
2. Kan man köra windows media player classic på windows mobile? Någon som kan posta en download url? Vilken typ av spelare rekommenderas (så man kan spela upp de flesta filmerna med alla olika codecs etc)..?
Coreplayer tar det mesta på min reservtelefon med wm6 så det borde vara likadant med Diamond.
Postad 11 juli 2008 - 12:30
simsthlm
-
simsthlm
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Coreplayer tar det mesta på min reservtelefon med wm6 så det borde vara likadant med Diamond.
Tack för tipset! ..CorePlayer 1.2.5 finns ute för windows mobile, men finns det inget gratisalternativ?
Postad 11 juli 2008 - 12:45
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1 742 inlägg
Tack för tipset! ..CorePlayer 1.2.5 finns ute för windows mobile, men finns det inget gratisalternativ?
Det finns en gratis version som heter tcpmp, dock projektet nedlagd och blev CorePlayer, jag vet inte när senaste versionen är ifrån och om den passar Diamond. Den fungerar på m in Qtek 9100 med Wm6 iaf.
Postad 11 juli 2008 - 13:38
BeastMaster
-
BeastMaster
-
Rookie
-
7 inlägg
Idiotiskt. mini-USB är en sak, varför sätter man en annan och kallar den det första? Och sedan när fick mini-USB ljudutgång: http://www.howardfor...hreadid=1302962 Det är inte mini-USB utan företagets egna kontakt precis som alla andra tillverkare gör, i stort sätt.
Jo men miniUSB produkter passar i diamonduttaget även om det ser lite speciellt ut, testade billaddare och usb kabel till datorn med vanliga miniusb, och det funkar fint. Varför HTC gjort en egen design på den vet jag inte, säkert bara en vanlig "design" sak.
Postad 11 juli 2008 - 13:59
Unregistered6b8ff32e
-
Unregistered6b8ff32e
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Någon som vet hur man gör om man har ett program på minneskortet i form av en .exe fil och sedan vill ha en genväg till det programmet? Eller lägga upp det så det syns på "programs"... Blir inte riktigt klok på det där.
Windows, startmeny, program
Postad 11 juli 2008 - 14:13
Adde F
-
Adde F
-
Rookie
-
4 inlägg
jag har samma problem som photek med sms:en, den reagerar lixom inte när man får ett sms..
e det någon som kan förklara lte närmare hur man gör med registerändringarna? förstår inte riktigt hur man kommer in i registret och sedan var man ska ändra :S har laddat ner total commander till mobilen men det gjorde mig inte klokare.
Tack på förhand
Postad 11 juli 2008 - 14:27
Unregisteredec19889e
-
Unregisteredec19889e
-
Mästare
-
-
2 891 inlägg
Windows, startmeny, program
Tack för svaret, men tyvärr förstår jag ändå inte. I nuläget måste jag klicka på "startmenyn" -> "Program" -> "Filhanteraren" (mitt program ligger inte som en ikon under programs) och sedan gå in i rätt mapp och klicka på EXE-filen för att starta. Måste väl gå att fixa en genväg hit på något sätt?
Postad 11 juli 2008 - 14:32
Photek
-
Photek
-
Anime Junkie
-
-
478 inlägg
Hmm har också problem med att telefonen inte vibrerar eller spelar upp en sms-ton när jag får ett nytt sms. Har kollat inställningarna och där står det att den skall vibrera och spela ljud. Får väl testa en hårdreset och reg-hacket
"Wake Up on New SMS --> HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL : DisableSMSWakeUpEvent" = 0
Någon mer som haft problem med detta?
Hittade denna länken också och där står det någon om att sim-kortet kan spöka :S
http://www.mydigital...n-standby-mode/
Svarar på mitt eget inägg då det verkar som om jag har löst problemet:). Jag gjorde en "mjuk"-reset (håller inne den röda resetknappen som man hittar genom att dra ut stylusen/pennan). Efter detta så plingar det numera till när man får ett sms  .
Postad 11 juli 2008 - 14:47
cheGG
-
cheGG
-
Användare
-
-
136 inlägg
Svarar på mitt eget inägg då det verkar som om jag har löst problemet:).
Jag gjorde en "mjuk"-reset (håller inne den röda resetknappen som man hittar genom att dra ut stylusen/pennan). Efter detta så plingar det numera till när man får ett sms .
har aldrig vågat köra den röda knappen. Vet du vad den gör? Behöverman installera om alla program å telefonkontakter igen?
Postad 11 juli 2008 - 15:11
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1 742 inlägg
Tack för svaret, men tyvärr förstår jag ändå inte. I nuläget måste jag klicka på "startmenyn" -> "Program" -> "Filhanteraren" (mitt program ligger inte som en ikon under programs) och sedan gå in i rätt mapp och klicka på EXE-filen för att starta. Måste väl gå att fixa en genväg hit på något sätt?
Vad är det för program, normalt så kör man .cab filen så ska programmet fixa genväg till program. Provat en soft reset (håll inne on/off knappen på ovansidan och välj stäng av)?
Postad 11 juli 2008 - 15:15
Unregisteredec19889e
-
Unregisteredec19889e
-
Mästare
-
-
2 891 inlägg
Vad är det för program, normalt så kör man .cab filen så ska programmet fixa genväg till program. Provat en soft reset (håll inne on/off knappen på ovansidan och välj stäng av)?
Jo, precis. Så har jag gjort med andra program. Men just i det här fallet var det alltså bara en .exe som man lägger in på telefonen. Problemet hade lika gärna kunnat vara att skapa en genväg till ett textdokument som ligger på minneskortet, eller en mp3'a egentligen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|