Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Call of Duty: World at War (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
3
|
(22)
|
Inga priser |
Postad 16 November 2008 - 22:51
Postad 16 November 2008 - 23:45
Postad 16 November 2008 - 23:52
de är som en vanlig spelform bara att man går in i cooperative istället för multiplay^^samma här,, kommer spela zombie mode mycket tror jag. har inte låst upp den än så ja vet inte hur det funkar , men är det som en vanlig spelform sen eller? eller funkar det bara i privatematch?
Postad 17 November 2008 - 07:46
psn: mrdrutt
Jag börjar tröttna på att höra folk gnälla på detta spel.
Vi gnäller inte, vi recencerar spelet.
Tänkte bara på en sak när det gäller grafiken i cod5.
Det är ju uppenbart att den sviktar lite om man jämför med cod4..
Kan det vara så att dom anpassar cod5 till flera "sämre" konsoler så att dom inte kan köra "full styrka" på grafiken.
Hade man släppt det på Nintendo 8-bitars oxå så eller? Nä men det verkar ju som å skjuta sig själv i foten. Lägga ribban lägst vekar ju dumt. Då blir man ju genast omsprungen.
Postad 17 November 2008 - 08:15
Postad 17 November 2008 - 12:17
Postad 17 November 2008 - 12:33
En sak som är lite bra med att få sitt spel lite senare är att (som i detta fallet) att förväntningarna har sänkts efter att man läst allas kristiska inlägg, så risken för att bli totalt missnöjd har minskat!
Ang. den kritik som finns mot spelet så anser iaf. jag att banstorlekar och miljöer osv. är en smaksak, medans det väl inte finns nån som föredrar sämre grafik eller ljud vilket jag tycker är en viktig del, särskilt när det är en typ av uppföljare hur man än vill vrida på det...
Ses ikväll grabbar!
Postad 17 November 2008 - 12:59
Vilka lirar ikväll? Slutar 22, hem, sätta på tjejen och sen spela
Visst menar du sätta på tven och sen spela?
Postad 17 November 2008 - 12:59
Det får väl bli en runda ikväll om spelet behagar dyka upp. Är det några kanadensare som är sugna på co-op?
Jag ligger högt upp i ett torn som du inte vet var det finns någonstans med ett gevär som bara finns på en mycket hög level å väntar på att du skall irra omkring nedanför.
Akta dig för hundarna!
(Eventuellt så slipper du undan för att jag inte har Vg+ spel, men ni andra SE UPP!)
Postad 17 November 2008 - 13:04
Alla frustration över att få spelet EFTER helgen ska tas ut på noseone ikväll!
Postad 17 November 2008 - 13:13
Satt uppe till 3 igår å plöjde mirrors edge så det skulle vara avklarat till ikväll när man äntligen? snart får trycka på prestige knappen igen.
sampa --> det där med att sätta på tjejen är väl så snabbt avklarat så att det är försumbart?
Redigerat av frass3, 17 November 2008 - 13:14.
Postad 17 November 2008 - 13:46
Dock en fråga, framförallt för PC versionen, kan man stänga av levlandet i LANspel??
Vi är ett kompisgäng som samlar ihop oss ett par ggr per år för att spela en helg och alla som är med föredrar olika typer av spel och de som normalt inte spelar shot'em'up är oftast med för att vi andra ska ha något att skjuta (oxå kallat kanonmat
Jag skulle vilja se att man kan stänga av det hela, eller kanske införa ett handikappssystem?
Postad 17 November 2008 - 14:22
Postad 17 November 2008 - 14:57
akerren (kerren)
morlock
l2ickard
bubukalas (bubu)
fraztheman (frass3)
noseone
primare2 (merger)
DrDeath100 / Dr. Death
shaman958
SaLLe_83 (Salle) (har bytat användarenamn)
Svedala
hippo6
ra-ic-hu (Cod4life)
andreassofus
SaMppA79 (Poker_man79)
tompenrompen
pinheadgbg (MC75)
turbotomi
seagal88 (Chris_)
u_wish (dallan1981)
Henkebenke (Henke811)
flatseven
TheBadlands
robotlord mic (när inte tjejen hör
jag gillar skarpt 5'an tycker inte grafiken är sämre bara anorlunda och banorna är grymt varierade. gillar att dom flesta är hur stora som helst men ändå när man kör S&D så ligger lagen grymt nära varandra. det ger oanat stora möjligheter att campa
fick jag många ovänner nu?
Postad 17 November 2008 - 15:03
Postad 17 November 2008 - 15:12
Psn: DistantHoller
Postad 17 November 2008 - 16:25
Jag har skrivit in koden och laddat ner en liten fil på ca 100kb och installerat, men den är fortfarande låst!
någon som vet??
Postad 17 November 2008 - 17:47
Import
akerren (kerren)
morlock
l2ickard
bubukalas (bubu)
fraztheman (frass3)
noseone
primare2 (merger)
DrDeath100 / Dr. Death
shaman958
SaLLe_83 (Salle) (har bytat användarenamn)
Evil_Rodge (primoo)
Svedala
hippo6
ra-ic-hu (Cod4life)
andreassofus
SaMppA79 (Poker_man79)
tompenrompen
pinheadgbg (MC75)
turbotomi
seagal88 (Chris_)
u_wish (dallan1981)
Henkebenke (Henke811)
flatseven
TheBadlands
robotlord mic (när inte tjejen hör)
fick också mitt från vg+ idag
kommer dock inte ut förrän efter 22
Postad 17 November 2008 - 17:56
hann tokspela i 45min innan småpojkarna kom med skolbussen och jag fick avbryta....
som poker-man säger, ger frugan nån km joystick sän spelar vi
ca från kl 22.
Postad 17 November 2008 - 17:57
Tyckte det var lite mörkt i vissa partier så det vart svårt att se fi.. men hade inga probs att se vilka som var fi eller inte.
Hann bara till lvl 8 men skall jobba mig lite högre ikväll.
Redigerat av frass3, 17 November 2008 - 17:57.
Postad 17 November 2008 - 21:19
Postad 18 November 2008 - 00:30
Postad 18 November 2008 - 00:50
Postad 18 November 2008 - 01:00
MP gillar jag överlag, men det är ganska långt ifrån den wow känsla jag hade när 4:an kom.
Grafiskt så håller fyran en klart högre klass tycker jag, det är nått med ljussättningen tror jag, som ett krom-skimmer över alla högdagrar i femman.
Banorna är nog det jag gillar mest, mer gångar och vrår som man kan smyga runt i.
Pansarvagnarna kunde dom ha skippat, drygt att köra och drygt att möta. Men dom finns bara på två banor. (tror jag)
Och ja, det är tristare med gamla bössor.
Postad 18 November 2008 - 01:12
Att grafiken håller lägre kvalle än 4:an tycker man ju oxå är lite synd, jag blir även lite "3D-sjuk" i detta spelet har jag märkt, men sånt brukar ju släppa efter ett tag.
Tror jag har spelat ca 5 tim online hitils, så det är ju inte så mkt, men jag tycker inte det är lika kul som 4:an helt enkelt, jag känner mig nästan utttråkad när jag spelar...inte hela tiden men ofta.
Jag har inte ens testat SP läget överhuvudtaget än..
Synd att TT inte finns, men å andra sidan så finns det inga "TT banor" heller.
Känner heller ingen direkt överväldigande kännsla av att gå prestige i detta spelet... just nu iaf.
Postad 18 November 2008 - 01:18
Tror att det hade gått att göra riktigt roliga online lägen med det
Postad 18 November 2008 - 01:20
Postad 18 November 2008 - 02:18
Visst menar du sätta på tven och sen spela?
Nää, tjejen
Sampa.....man of romance.......
That`s me
Postad 18 November 2008 - 08:22
Ang. grafiken så tycker jag att den är helt ok och ligger på samma nivå som cod4. Grejen är väl den att både femman och fyran har ett lätt föråldrat skimmer kring sig.
Postad 18 November 2008 - 09:03
Man sitter och lurar på om man ska orka ta sig igenom alla prestigerundor eller inte denna gången. Jag vet ju hur tugget kommer att gå om man stannar på level 65
Vilka vapen kör ni andra med? Jag kör stenhårt med thompson än så länge. Låste upp någon bössa som hette 40 någonting men den tycker jag sög ordentligt. Frasse och jag körde lite private 1v1 och då spelade han med single shot geväret (det första) och det var faktiskt sjukt mycket punsch i det samt att det verkar gå att få samma eldhastighet eller värre som med g3:an. Några snubbar vi mötte igår sprang runt med någon form av machinegun med sidomonterat handtag och den verkar inte alls tokig.
Postad 18 November 2008 - 09:21
Jag saknar M4`an med rödsikte
var svårt att komma med i nån invite, jag tryckte "yes" varje gång men kom inte med...även när jag tryckte direkt.
dessutom blev det server connection error efter varje match, lite buggigt.
härligt att skicka ut hundarna:)
realistisk ljud från artilleriet....(har skjutit skarpt med 155mm granater när jag var i militäret)
fattar inte helt detta med zoner, är det endast vg+ MHB`are jag har på min friendlista?
Postad 18 November 2008 - 09:28
Som någon frågade tidigare i tråden....är det någon som vet hur många bazooka man måste dra på en pansarvagn för att ha ihjäl den. Jag tror jag brassade på två stycken på samma igår utan att förstöra den.
På tal om varför sampa har hållt sig borta.....
http://www.dn.se/DNe...?d=147&a=852914
Redigerat av Unregistered32f0b602, 18 November 2008 - 09:44.
Postad 18 November 2008 - 09:49
vet inte helt vad jag tycker än så länge....svårt att hitta på MP banorna än så länge. Och vart har kartan tagit vägen?? man får inte upp nån karta under spelet. tråkigt när man märker man smyger omkring i helt fel ända av kartan.
Du får upp kartan genom att trycka uppåt på styrkorset, eller va de neråt
Postad 18 November 2008 - 10:01
Jag kommer iaf att stanna på 65. Finns inte en chans i världen att jag hinner få guldkors. Har det ju inte ens till COD4.
Jag har för mycket att göra eller för lite att säga till om hemma? Vet inte vilket....
Jag kör mest med Typ 100 submachinegun, kommer efter MP40n.
Perks har jag inte hunnit lära mig ännu. "Reload faster" till tanksen har jag iaf. Annars tar det ju en evighet.
Tydligen skall man kunna klättra i träden. Någon som lyckats?
Postad 18 November 2008 - 10:58
Det var kul den korta tid jag kunde vara med, första gången jag prövat och det var faktiskt riktigt kul!
Är med ikväll igen, denna gången jobbar sambon så jag kan spela hur mycket jag vill utan att någon skall se färjan och annat på tv =)
En sak som verkar skum är att jag på friendslist ser några av er som är skriva under import..
Är de kanske så att man kan spela fritt mellan regionerna ändå?
Postad 18 November 2008 - 11:20
Igår lyckades jag med en kill streak på 15, inkluderat airstrike & hundar. Känns bra för å vara mig
Postad 18 November 2008 - 11:28
Körde lite Multiplayer också igår, hittade en singleshotbössa som var rätt trevlig och en sniperbössa med järnkors och nån ärtkastare med dämpare som funkar. Som det är nu flummar man mest runt och försöker hitta. Och till skillnad från merger så är man inte med på någon k/d-ratio såhär i början, dör ju 10 gånger per kill. Verkar som alla banor är gjorda för att folk ska kunna kampa uppe i vindar och kunna komma från 5 olika håll samtidigt. Ofta är det väldigt svårt att urskilja en brun gubbe med en brun bössa mot en brun bakgrund med en massa brunt bråte i brunt ljus med brun dimma. Man får skjuta på namnen helt enkelt. Man kanske kommer in i det, finns potential för att kunna vara roligt i varje fall om man får klämm på det...
Pansarvagnar är kassa.
Trampminor irriterande.
Tveksam till att gå prestige.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 18 November 2008 - 11:30.
Postad 18 November 2008 - 11:52
Postad 18 November 2008 - 11:59
Postad 18 November 2008 - 12:15
Döden snacka om ngn uppdatering som skulle göras men hur jag än starta om både spel å konsoll så fick jag ingen?
Postad 18 November 2008 - 12:28
1.vonAnka
2.?
3.?
4.?
vi måste komma till runda 15
Redigerat av Unregistered3ddccf34, 18 November 2008 - 12:31.
Postad 18 November 2008 - 12:32
Fast jag tycker inte man behöver sakna vapnen i 4:an så mycket....när man låser upp "rödpunkt" så får man ju ett siktet som är ganska likt det i 4:an så mina farhågor att bara behöva spela järnkors försvann snabbt. Sen måste jag erkänna att det känns rätt skönt att se k/d ratio nu i 5:an jämfört med 4:an. Nu är man med från början.....
![]()
Som någon frågade tidigare i tråden....är det någon som vet hur många bazooka man måste dra på en pansarvagn för att ha ihjäl den. Jag tror jag brassade på två stycken på samma igår utan att förstöra den.
På tal om varför sampa har hållt sig borta.....![]()
http://www.dn.se/DNe...?d=147&a=852914
Postad 18 November 2008 - 12:39
jag har nog tappat suget litegrann bara. Kommer nog tillbaka, hoppas jag.
Har du några bärs hemma så kan vi ju alltid fyllespela lite ihop......
Postad 18 November 2008 - 12:39
Behöver tre modiga soldater till zombie mode ikväll,
1.vonAnka
2.pinskinn
3.?
4.?
Bara tagit mig till level 10 tidigare...
Postad 18 November 2008 - 12:40
Har du några bärs hemma så kan vi ju alltid fyllespela lite ihop......
Det bara komma över
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
.-*- Min Hembio Clan -*-.
45 bilder
12 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?