* Officiell Tråd - Iphone 3G *
4925 svar till detta ämne
Postad 08 juli 2008 - 09:20
snuffe82
-
snuffe82
-
Forumräv
-
-
622 inlägg
Finns en app som heter iRadio som spelar upp webradio stationer, kräver dock för tillfället att den är jailbreakad som Vounce påpekade. Dock finns det också en webapp som heter "Flytunes" som listar ca 2-300 webradiostationer under många kategorier som inte kräver att den är jailbreakad, du bara skriver in Flytunes.fm i webläsaren så kommer du dit. Funkar dessutom riktigt bra.
Vet inte riktigt vad du menar med serier? Menar du comic-strips? Isf funkar det.. det är ju vanliga bilder liksom.
Kan man se det som finns på http://www.channelchooser.com, http://freetube.110mb.com/ i Iphone?
Postad 08 juli 2008 - 09:24
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Kan man se det som finns på http://www.channelchooser.com, http://freetube.110mb.com/ i Iphone?
Nej det är flash/wmv.
Postad 08 juli 2008 - 09:29
snuffe82
-
snuffe82
-
Forumräv
-
-
622 inlägg
Nej det är flash/wmv.
ok, men vilka sajter kan man se på film på i iphone förutom youtube?
Postad 08 juli 2008 - 09:31
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Adobe har sagt att de har en flash-version under utveckling för iPhone. Och nu, iom SDK och AppStore, kommer det bara vara en tidsfråga innan mediaspelare/plug-ins släpps för wmv och andra format.
Postad 08 juli 2008 - 09:33
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
ok, men vilka sajter kan man se på film på i iphone förutom youtube?
I regel de som streamar i quicktime-format. Adobe har sagt att de har en flash-version under utveckling för iPhone. Och nu, iom SDK och AppStore, kommer det bara vara en tidsfråga innan mediaspelare/plug-ins släpps för wmv och andra format.
Problemet är att SDKet inte tillåter bakomliggande processer och plugins, vilket gör flash-integration och wmv i Safari lite bökigt utan speciellt avtal med Apple. Apple har ju tidigare gått ut och varit kritiska mot flash.
Postad 08 juli 2008 - 09:34
snuffe82
-
snuffe82
-
Forumräv
-
-
622 inlägg
Postad 08 juli 2008 - 10:46
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Telia meddelade precis att den börjar säljas klockan 0:00:01 i flaggskeppsbutikerna i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Redigerat av Phindus, 08 juli 2008 - 10:47.
Postad 08 juli 2008 - 11:01
snuffe82
-
snuffe82
-
Forumräv
-
-
622 inlägg
Och vilka är det som är flaggskeppsbutikerna i Stockholm?
Postad 08 juli 2008 - 11:02
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Och vilka är det som är flaggskeppsbutikerna i Stockholm?
Kungsgatan 36 Källa
Postad 08 juli 2008 - 11:04
cedricth91
-
cedricth91
-
Amatör
-
-
83 inlägg
när tänker folk börja kö utenför ett av de 3 flagskeppsbutikerna?
Eller ska man vänta till fredag kl 10 00 lr lite senare?
någon som vet hur många iphones flagskeppsbutikerna kommer ha på natten?
ingen vits att köa om man ändå inte får någon om man säger så
Postad 08 juli 2008 - 11:14
snuffe82
-
snuffe82
-
Forumräv
-
-
622 inlägg
kommer vara där 3-4 tim innan o se, men om det inte är nå folk kan man ju gå o ta nån öl o invänta
Postad 08 juli 2008 - 11:17
cedricth91
-
cedricth91
-
Amatör
-
-
83 inlägg
mm sant:D 8-tiden bör nog gå bra att komma ditt. Tror de kommer finnas sjukt mycket iphones och sjukt mycket personal som håller på
Postad 08 juli 2008 - 11:21
cedricth91
-
cedricth91
-
Amatör
-
-
83 inlägg
om man inte har ett itunes account går de att fixa i affären lr blir man nekad då och hemkörd:P?
fan va mitt sommarjobb äger:D siter och läser forum och sidor om iphone etc och får betallt:D så ska ett jobb vara
Postad 08 juli 2008 - 11:55
Unregistereda8151b01
-
Unregistereda8151b01
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Undrar lite om det blir någon avgift vid start av nytt eller portering av abonemang när man köper iPhone?
Brukar slippa den kostnaden om man handlar via telia.se men jag kan inte hitta någon info om detta ihop med iPhone.
Någon som sett om telia vill kräva alla som startar ett abonemang på engångsavgiften?
Postad 08 juli 2008 - 12:04
snuffe82
-
snuffe82
-
Forumräv
-
-
622 inlägg
Undrar lite om det blir någon avgift vid start av nytt eller portering av abonemang när man köper iPhone? Brukar slippa den kostnaden om man handlar via telia.se men jag kan inte hitta någon info om detta ihop med iPhone. Någon som sett om telia vill kräva alla som startar ett abonemang på engångsavgiften?
250:- är det (kanske inte gäller Iphone)
Postad 08 juli 2008 - 12:19
cedricth91
-
cedricth91
-
Amatör
-
-
83 inlägg
hur funkar de egentligen när jag köper iphone till mitt nuvarande abonemang? kommer jag ha 2 mobil som är låste till samma abonemang då?
Postad 08 juli 2008 - 12:39
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Undrar lite om det blir någon avgift vid start av nytt eller portering av abonemang när man köper iPhone? Brukar slippa den kostnaden om man handlar via telia.se men jag kan inte hitta någon info om detta ihop med iPhone. Någon som sett om telia vill kräva alla som startar ett abonemang på engångsavgiften?
Just nu på telia.se: Fri engångsavgift för mobilabonnemang Beställ ett mobilabonnemang senast 24 augusti 2008 så bjuder vi på engångsavgiften för abonnemanget, värde 250 kr.
Jag svänger nog förbi min butik på torsdag runt 17 efter jobbet och kommer tillbaka senare. Bor ganska nära, så åka hem, brygga lite kaffe, ta med en stol....  .
Postad 08 juli 2008 - 13:04
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Adobe har sagt att de har en flash-version under utveckling för iPhone. Och nu, iom SDK och AppStore, kommer det bara vara en tidsfråga innan mediaspelare/plug-ins släpps för wmv och andra format.
Duktiga programmerare är sällan tålmodiga. Och nu har tydligen en belgisk snubbe själv portat Flash Lite till iPhone. Dock inget safari-plugin än... men med detta framsteg så kommer nog flash-stödet komma ganska snart till oss som har jailbreakade lurar. Se demonstrationen här.I senaste nyhetsbrevet från telia står det klart och tydligt att man kan beställa sin lur från telia.se också, kl 00:00:01.
Redigerat av shapic, 08 juli 2008 - 13:03.
Postad 08 juli 2008 - 13:17
tommydl
-
tommydl
-
Användare
-
-
173 inlägg
Jag kommer nog bara beställa från Telia.se. Trodde först att det kanske inte skulle bli köer osv. men efter att ha läst runt på detta och diverse andra forum är det nog ganska klart att det kommer stå en hel del folk utanför min närmsta butik och köa. Sedan får man väl vänta och se på torsdag hur många telefoner butikerna får in, blir det inte väldigt många är det nog inte lönt om man inte är på plats innan 10.00 och köar. Känner mig dessutom lite för gammal för att stå och köa som någon annan desperat Apple-fanboy, även om man nästa känner sig om en sådan (Men det vill man ju inte erkänna  )
Postad 08 juli 2008 - 15:07
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
Jag kommer nog vänta till de här 3 månaderna har gått och kanske telenor eller tele2 får rätt till Iphone. Är nog värt att vänta tills dess. Då kanske tillochmed Felia har sänkt sina priser
Postad 08 juli 2008 - 15:08
Agathorn
-
Agathorn
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
Jag kommer nog bara beställa från Telia.se. Trodde först att det kanske inte skulle bli köer osv. men efter att ha läst runt på detta och diverse andra forum är det nog ganska klart att det kommer stå en hel del folk utanför min närmsta butik och köa. Sedan får man väl vänta och se på torsdag hur många telefoner butikerna får in, blir det inte väldigt många är det nog inte lönt om man inte är på plats innan 10.00 och köar. Känner mig dessutom lite för gammal för att stå och köa som någon annan desperat Apple-fanboy, även om man nästa känner sig om en sådan (Men det vill man ju inte erkänna )
Ska dom släppa info hur många iPhones Telia fått på torsdag? Varje enskild butik eller alla tillsammans? Ringde Telia i Karlskrona idag och han svarade lite halvdarrigt på rösten "jaa vi vet ingenting alls". Yeah right ...
Postad 08 juli 2008 - 15:27
tommydl
-
tommydl
-
Användare
-
-
173 inlägg
Ska dom släppa info hur många iPhones Telia fått på torsdag? Varje enskild butik eller alla tillsammans?
Ringde Telia i Karlskrona idag och han svarade lite halvdarrigt på rösten "jaa vi vet ingenting alls". Yeah right ...
Butikerna får ju in sina telefoner på torsdagen, bara ringa till butiken då för att kolla.
Postad 08 juli 2008 - 15:34
Agathorn
-
Agathorn
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
Butikerna får ju in sina telefoner på torsdagen, bara ringa till butiken då för att kolla.
Ah okej. Trodde det bara var en undanflykt för dom fått order uppifrån Telia att inte avslöja antalet telefoner. Men ok då fattar jag.
Postad 08 juli 2008 - 15:43
Oddish
-
Oddish
-
Användare
-
-
160 inlägg
Men de kommer finns ca300-500 iphone i varje butik så de finns gott om de till alla oss nördar:D gissar på ännu mer i stockholms, malmös och göteborgs butiker.
Det jag lyckats läsa mig till i diverse forum är att butikerna själva inte får veta hur många telefoner de får förrän på torsdag. Varifrån kommer uppgiften att varje butik kommer att få 300-500 stycken? Om det verkligen är sant vore det ju underbart och då kanske jag kan slappna av lite inför fredagen. Jag sitter ju och skakar vid tanken på att bli utan iPhone.
Postad 08 juli 2008 - 15:47
snuffe82
-
snuffe82
-
Forumräv
-
-
622 inlägg
Hur är det om man åker utomlans och har med sig Iphone 3G, kan jag surfa och använda GPS då?
Postad 08 juli 2008 - 15:49
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Hur är det om man åker utomlans och har med sig Iphone 3G, kan jag surfa och använda GPS då?
Japp, men det blir dyrt som alltid med data i utlanet. Upp till 250:-/MB har jag sett någonstans, men kolla in Telias priser först.
Postad 08 juli 2008 - 16:02
Unregisteredae963e03
-
Unregisteredae963e03
-
Användare
-
-
241 inlägg
Jag kommer nog vänta till de här 3 månaderna har gått och kanske telenor eller tele2 får rätt till Iphone. Är nog värt att vänta tills dess. Då kanske tillochmed Felia har sänkt sina priser 
Vad jag vet så var dedär med 3 månder bara ett obekräftat rykte. Eller de var väl tom "en anonym tipsare". Hej kvällstidningsjournalistik!
Postad 08 juli 2008 - 16:08
snuffe82
-
snuffe82
-
Forumräv
-
-
622 inlägg
Japp, men det blir dyrt som alltid med data i utlanet. Upp till 250:-/MB har jag sett någonstans, men kolla in Telias priser först.
Fy fan! Men det kostar väl inget att använda GPS:en utomlans? Eller använder sig GPS av internet? kanske går att koppla bort det så det bara blir en GPS?
Postad 08 juli 2008 - 16:12
Unregisteredae963e03
-
Unregisteredae963e03
-
Användare
-
-
241 inlägg
Fy fan! Men det kostar väl inget att använda GPS:en utomlans? Eller använder sig GPS av internet? kanske går att koppla bort det så det bara blir en GPS?
Som jag förstår det så hämtas kartorna från internet. Därför använder Gps internet, vilket bli väldigt dyrt i utlandet. Läste däremot att t.ex. TomTom håller på att porta TomTom Navigator 6 till iPhone. Köper du det eller något likanande och installerar på din iPhone så kommer den inte använda internet:)
Postad 08 juli 2008 - 16:33
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Nu reder vi ut detta en gång för alla 1) Datatrafiken mellan GPS-satelliterna och din GPS-modul i din iPhone är 100% kostnadsfri. 2) Datatrafiken från och till internet i din telefon över 3G/EDGE kostar pengar alt dras av inkl. MegaByte. Alltså, du tar emot data från GPS-satelliterna kostnadsfritt men sedan måste du ju ha något GPS-program för att tolka den informationen och i fallet iPhone heter det programmet Google Maps. Detta programmet har inga inbyggda kartor utan hämtar denna kartinformationen över internet och således börjar kostnaden för datatrafik att ticka. Om man hade haft ett program med inbyggda kartor, som TomTom, så hade denna internettrafik aldrig varit nödvändig och du hade kunnat utnyttja GPS'en i din iPhone helt utan kostnad. Klart som korvspad nu?
Postad 08 juli 2008 - 16:38
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Mm....Kan man inte spara ner Google Maps på telefonen ?
Postad 08 juli 2008 - 16:53
SupremeX
-
SupremeX
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Är det inte så att en A-GPS (som det är frågan om i iphone) tar hjälp av 3g nätet för att snabbare hitta GPS-satelliterna. A-GPS @ wikiJag tänker nog köa utanför butiken på Kungsgatan.. även om det känns som om man är lite för gammal =) Frågan är ju bara när man måste vara där?
Redigerat av SupremeX, 08 juli 2008 - 17:08.
Postad 08 juli 2008 - 17:16
Unregisteredae963e03
-
Unregisteredae963e03
-
Användare
-
-
241 inlägg
Bra sammanfattat zinned78, var precis detdär jag menar. Plus att det cirulerar info om att TomTom redan är i full gång med att göra om sin Windows Mobile version av TomTom Navigator 6 till iPhone.
Postad 08 juli 2008 - 17:58
Ybo
-
Ybo
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Hmm, om jag efter några månader vill säga upp telia och kör 99kr +fastpris 199kr, kan jag då först ta bort 199:- utan problem? och bara betala sluträkning på de 99:-e? Eller är jag fast med fastpris om jag väl väljer till det från början?
Postad 08 juli 2008 - 18:54
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Bra sammanfattat zinned78, var precis detdär jag menar. Plus att det cirulerar info om att TomTom redan är i full gång med att göra om sin Windows Mobile version av TomTom Navigator 6 till iPhone.
Källa på det tack? Vad jag vet är det emot Apples policy, Apple kommer endast att tillåta google maps. Det går en massa rykten och folk bara skriver en massa grejer på forum, man ska inte lita på allt.
Postad 08 juli 2008 - 19:06
Unregisteredae963e03
-
Unregisteredae963e03
-
Användare
-
-
241 inlägg
Källa på det tack?
Vad jag vet är det emot Apples policy, Apple kommer endast att tillåta google maps. Det går en massa rykten och folk bara skriver en massa grejer på forum, man ska inte lita på allt.  http://www.reuters.c...B46553120080609t.ex. =)
Postad 08 juli 2008 - 20:26
cedricth91
-
cedricth91
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Är det inte så att en A-GPS (som det är frågan om i iphone) tar hjälp av 3g nätet för att snabbare hitta GPS-satelliterna. A-GPS @ wiki
Jag tänker nog köa utanför butiken på Kungsgatan.. även om det känns som om man är lite för gammal =)
Frågan är ju bara när man måste vara där?
runt 22 00 senast typ men jag ska nog komma vid 20 00 tidigast
Postad 08 juli 2008 - 20:34
Unregisteredae963e03
-
Unregisteredae963e03
-
Användare
-
-
241 inlägg
Är det inte så att en A-GPS (som det är frågan om i iphone) tar hjälp av 3g nätet för att snabbare hitta GPS-satelliterna. A-GPS @ wiki
A-GPS fanns redan i första ipod, detta får ses som ett komplement nu när gps-chip finns inbyggt. Det är ett alternativt sätt att hitta platser på genom att på något sätt mäta avståndet till telemaster/wifi-spots. Detta är inte alls lika säkert som gps utan kan skilja flera kvarter.
Postad 08 juli 2008 - 20:46
tommydl
-
tommydl
-
Användare
-
-
173 inlägg
A-GPS fanns redan i första ipod, detta får ses som ett komplement nu när gps-chip finns inbyggt. Det är ett alternativt sätt att hitta platser på genom att på något sätt mäta avståndet till telemaster/wifi-spots. Detta är inte alls lika säkert som gps utan kan skilja flera kvarter.
Du har fått det där om bakfoten. Nu är jag inte insatt, men tvivlar starkt på att första iPoden hade A-GPS, hänv. gärna till en källa. A-GPS är Assisted-GPS, dvs. den tar hjälp av mobilmasterna för att snabbare få fram sin position och kontakt med satelliterna. A-GPS är alltså bättre och får snabbare fix än vanlig GPS (precisionen är densamma), enda nackdelen är att den ev. förbrukar lite datatrafik.
Redigerat av tommydl, 08 juli 2008 - 20:47.
Postad 08 juli 2008 - 20:47
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Njae, det är inte helt korrekt (och jag antar att du menar första iPhone). A-GPS är en kombination för att specificera din plats med både vanlig GPS samt mobilmaster/WiFi. Tack vare trianguleringen så går det snabbare att peka ut din plats. A-GPS gör det också möjligt att lättare hitta dig när du har sämre mottagning från satteliterna. Dvs det som satt i första generationen iPhone var endast trianguleringsfunktion. Edit: tommydl var snabbare  . Wikipedia.org ger en betydligt bättre förklaring än min och svenska wikin.
Redigerat av Phindus, 08 juli 2008 - 20:49.
Postad 08 juli 2008 - 21:25
SupremeX
-
SupremeX
-
Amatör
-
-
54 inlägg
runt 22 00 senast typ men jag ska nog komma vid 20 00 tidigast
Ja det får väl bli runt 20-tiden, ska lägga in en ljudbok på ipoden men längre än 4 timmar så orkar jag nog inte vänta. Till den andra viktiga frågan.. Vit eller Svart? Från början var jag helt inställd på en vit men nu börjar jag fundera.. (dagens stora I-landsproblem)
Postad 08 juli 2008 - 21:27
Ybo
-
Ybo
-
Amatör
-
-
59 inlägg
199:- fast pris "obegränsad 3g data" är det bull eller kan jag verkligen surfa för hur många gb som helst / månad?
Postad 08 juli 2008 - 21:28
cedricth91
-
cedricth91
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Ja det får väl bli runt 20-tiden, ska lägga in en ljudbok på ipoden men längre än 4 timmar så orkar jag nog inte vänta.
Till den andra viktiga frågan..
Vit eller Svart? Från början var jag helt inställd på en vit men nu börjar jag fundera.. (dagens stora I-landsproblem)
så ###### sant!!! i-landsproblem numer ett just nu:D om du är i sthlm så ses vi där
Postad 08 juli 2008 - 21:29
tommydl
-
tommydl
-
Användare
-
-
173 inlägg
199:- fast pris "obegränsad 3g data" är det bull eller kan jag verkligen surfa för hur många gb som helst / månad?
Upp till 5GB, efter det sänks ev. hastigheten (Det kostar dock inget mer än max 199kr/mån).
Postad 08 juli 2008 - 21:46
bekkman
-
bekkman
-
Användare
-
-
104 inlägg
Kan man använda sitt simkort med fastpris data 199kr/mån som mobilt bredband till datorn via dongel, när simet inte sitter i iphoenne?
Postad 08 juli 2008 - 22:29
Snailsmaskens
-
Snailsmaskens
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Tjena allihopa! En liten fråga från mig. Om jag skaffar ett telia abonnemang exempelvis någon av dem med 0 kr/min till telia gäller det även om jag ringer någon med halebop?
Ha det gött och hoppas alla får tag i en iphone på release
Postad 08 juli 2008 - 22:32
hofwing
-
hofwing
-
Lärjunge
-
-
407 inlägg
Tjena allihopa! En liten fråga från mig. Om jag skaffar ett telia abonnemang exempelvis någon av dem med 0 kr/min till telia gäller det även om jag ringer någon med halebop?
Ha det gött och hoppas alla får tag i en iphone på release 
Japp, halebop räknas in också!
Postad 08 juli 2008 - 22:36
Snailsmaskens
-
Snailsmaskens
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Perfekt
Postad 08 juli 2008 - 22:59
LinusNilsson
-
LinusNilsson
-
Användare
-
-
115 inlägg
Kanske en aning korkad fråga. Men om man tecknar t.ex iMini 24 månader. Rimligtvis borde man ju kunna använda detta abonnemang i en annan telefon sedan. Men med tanke på abonnemangsnamnet så blev jag lite osäker? Japp, halebop räknas in också!
Det är väl bara Telia till Vänner som har 0:-/min? Lite sådär apropå bara.
Postad 08 juli 2008 - 23:04
Unregisteredae963e03
-
Unregisteredae963e03
-
Användare
-
-
241 inlägg
Kanske en aning korkad fråga. Men om man tecknar t.ex iMini 24 månader. Rimligtvis borde man ju kunna använda detta abonnemang i en annan telefon sedan. Men med tanke på abonnemangsnamnet så blev jag lite osäker?
Det är väl bara Telia till Vänner som har 0:-/min?
Lite sådär apropå bara.
De borde man absolut kunna göra. Mamma har t.ex. ett abonemang som inte telia leverarar längre. Men så länge hon inte vill byta så har hon samma prislista;> Telia Max 25 har också fri minutavgift i nätet. Edit: Stavfel
Redigerat av Unregisteredae963e03, 08 juli 2008 - 23:10.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|