Jag håller på att sätta ihop en HTPC, och jag vill ha ett ljudkort som klarar av att skicka ut utmärkt ljud vid såväl stereo (vid musikanvändning) som vid surround (vid film). Vad ska man tänka på vid val av ljudkort? Behöver man två stycken?
Auzen X-Fi HomeTheater 7.1 vs Asus Xonar HDAV1.3
Asus Xonar HDAV1.3
(Ljudkort)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Asus Xonar HDAV1.3 Deluxe
(Ljudkort)
|
5
|
(7)
|
Inga priser | |
Asus Xonar HDAV1.3 Slim
(Ljudkort)
|
4
|
(5)
|
Inga priser | |
Auzentech X-Fi Home Theater HD
(Ljudkort)
|
6
|
(2)
|
Inga priser |
Tappar HDMI-signal från Asus Xonar HDAV1.3 (3 inlägg)
|
15 år sedan |
Ljudkortet som ger hemmabioförstärkarna en rejäl match? (67 inlägg)
|
16 år sedan |
ultimata multimediamaskinen (7 inlägg)
|
17 år sedan |
Införskaffining av HTPC (14 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 09 August 2009 - 15:28
Jag håller på att sätta ihop en HTPC, och jag vill ha ett ljudkort som klarar av att skicka ut utmärkt ljud vid såväl stereo (vid musikanvändning) som vid surround (vid film). Vad ska man tänka på vid val av ljudkort? Behöver man två stycken?
Postad 09 August 2009 - 18:23
Postad 10 August 2009 - 18:27
Förresten, kopplar man även Asus-korten med en HDMI-sladd från grafikkortet till ljudkortet och därifrån vidare till förstärkare för att föra över både bild och ljud? Om så är fallet, vad kan man hitta för slags minikabel för det? Eller ingår det?
Redigerat av Peligroso, 11 August 2009 - 02:17.
Postad 11 August 2009 - 07:50
Tjena killar!
Sitter och funderar på hur detta skulle gå till på mitt ATI Radeon 3870 med dubbla DVI utgångar. För att få ut ljud via HDMI porten måste jag ha en speciell adpter från ATI. Trots att jag har dubbla adaptrar kan jag fortfarande bara få ut HDMI ljud på en av portarna och inte båda samtidigt. Vilken av portarna jag vill ha HDMI ljud på styr jag via vilken av mina skärmar som är main och vilken som är secondary i Catalyst. Main har HDMI ljud och skulle jag vilja få ut ljud via secondaryporten måste jag mappa om secondary till main och slutligen starta om HTPC:n för att det ska funka. Smatter, menar du att ATI kortet skickar ljudet till TV:n även fast porten som går till Xonar kortet är main? Eller måste man skifta i Catalyst och starta om datorn för att det ska funka? Hoppas du förstår hur jag menar. Det här med att det inte går att få fram HDMI ljud på båda portarna samtidigt är bedrövligt och jag har retat mig på den skiten länge. Om switchningen av HDMI ljud mellan TV:n och Xonarkortet/Förstärkaren kräver fipplande i Catalyst och sedan dessutom en reboot, minskar ens lust att använda en sån lösning, menar jag. Vet inte om det kommit nya grafikkort med riktiga HDMI portar som klarar att mata ut HDMI ljud på båda portarna samtidigt ännu, länge sen jag gjorde research.
Mvh
majstang
om du inte är beroende av bluray uppspelning så kan du få ut ljud på bägge DVI kontakterna samtidigt.
du får använda en äldre drivrutin bara. Catalyst 7.6 eller äldre funkade fint hhos mig.
synd bara att jag numera har bluray spelare i HTPCn och därför inte kan använda äldre drivrutin
Har även för mig att bilden hackade vid uppspelning av .mkv med dom äldre drivrutinerna, finns dock gott om codec alternativ idag så det är säkert lösbart
Postad 11 August 2009 - 18:30
Rev 9, vad är felet på de tidigare? Kanske kan bli svårt om man köper via nätet, någon bra affär som rekommenderas som kan garantera rätt Rev?
Hej!
Finns det någon som har ett svar på detta???
Funderar på att införskaffa mig ett Asus Xonar HDAV1.3 Deluxe nämligen! Vad är skillnaden mellan revision 9 av detta kort mot de äldre revisionerna? (Antar att revision 9 är det senaste?)
Tack på förhand!
Postad 11 August 2009 - 18:46
Postad 12 August 2009 - 07:39
Rev 9 klarar 24pHej!
Finns det någon som har ett svar på detta???
Funderar på att införskaffa mig ett Asus Xonar HDAV1.3 Deluxe nämligen! Vad är skillnaden mellan revision 9 av detta kort mot de äldre revisionerna? (Antar att revision 9 är det senaste?)
Tack på förhand!
Postad 12 August 2009 - 11:13
Rev 9 klarar 24p
Ok, tack för svar!
Så revision 1.01 är inte att rekommendera eller?
Postad 12 August 2009 - 16:25
Postad 12 August 2009 - 21:49
Like this???Rev 1,01? Då tittar du snett. Vi pratar om revision på pcbn, dvs kretskortet.
asus_xonar.jpg 54.2K
1 Antal nerladdningar
Postad 13 August 2009 - 12:43
BTW: Någon som vet hur man får ut ljudet analogt till en 7.1 reciever då kortet endast tycks ha 3.5mm ljud ut?
Redigerat av Unregistered2fabb675, 13 August 2009 - 12:47.
Postad 13 August 2009 - 13:59
Jaha, då har man lagt in en beställning på Auzentech HD-kortet. Hoppas på ngt gott. ...När det väl levereras
BTW: Någon som vet hur man får ut ljudet analogt till en 7.1 reciever då kortet endast tycks ha 3.5mm ljud ut?
Om du kollar bilden längst ner så ser du de extra utgångarna. Sen får man köpa kablar med 3,5mm i ena änden och rca i andra.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 13 August 2009 - 14:01.
Postad 13 August 2009 - 14:00
Postad 13 August 2009 - 16:02
Kolla Taurus61 inlägg på sidan 20. Det är tydligen 15-pin utgången som gäller med adapter.Jaha, då har man lagt in en beställning på Auzentech HD-kortet. Hoppas på ngt gott. ...När det väl levereras
Postad 13 August 2009 - 18:24
Postad 13 August 2009 - 18:34
Postad 13 August 2009 - 18:39
Är du säker på att det verkligen är den adaptern som Taurus61 syftade på? Han snacka om en D-sub 15 pin som man använder en Analog I/O Multi Connectoradapter till för att få ut Mic in, Line in och 8 kanals output. Den du har bild på ser ut att ha för få trådar, men inte vet jag...gissar bara för fullt härJo jag har förstått det men adaptern är ju inte RCA utan hörlursutgångar. Sju sådana 3.5mm på adaptern. Två ingångar samt fem utgångar. Varje utgång är då för två kanaler. Kolla här: Adaptern. Som synes är det ju hörlursutgångar och ej RCA vanliga för analog koppling inom hi-fi världen.
Postad 13 August 2009 - 18:40
EDIT: Har läst vad Taurus61 skrivit och vi pratar om samma adapter. Det är multichanel ut. Dock som det står i hemsidan och som synes enligt bilden är det inte RCA kontakter utan 3.5mm kontakter vilket jag tycker suger.
Redigerat av Unregistered2fabb675, 13 August 2009 - 18:43.
Postad 13 August 2009 - 18:48
Hmm...ok! Kan inte annat än att hålla med dig...Ok ska kolla vad han menar. Denna adapter är dock den som följer med kortet.
EDIT: Har läst vad Taurus61 skrivit och vi pratar om samma adapter. Det är multichanel ut. Dock som det står i hemsidan och som synes enligt bilden är det inte RCA kontakter utan 3.5mm kontakter vilket jag tycker suger.
Postad 13 August 2009 - 19:29
Är du säker på att det verkligen är den adaptern som Taurus61 syftade på? Han snacka om en D-sub 15 pin som man använder en Analog I/O Multi Connectoradapter till för att få ut Mic in, Line in och 8 kanals output. Den du har bild på ser ut att ha för få trådar, men inte vet jag...gissar bara för fullt här
För få trådar? 4st out och 2 st in räcker väl gott och väl. Det är ju stereo i dem så man får köpa 3 kablar med 3,5mm till 2rca precis som till de flesta andra ljudkort, vill man tvunget ha rca så får man köpa asus xonar hdav 1,3 deluxe.
allt har ju sina för och nackdelar. Fördelen med auzentech-kortet är ju att man kan koppla analogt utan att det tar extraplats i lådan, nackdelen givetvis att man inte får rca. Man slipper ju dessutom att betala extra för att få den analoga anslutningen. Skulle jag vara i behov av analogt så skulle jag även få byta chassie för att få plats med asus lösning då grafikkortet upptar 2 av mina fyra platser och firewirekortet 1 plats.
Postad 13 August 2009 - 19:40
För få trådar? 4st out och 2 st in räcker väl gott och väl. Det är ju stereo i dem så man får köpa 3 kablar med 3,5mm till 2rca precis som till de flesta andra ljudkort, vill man tvunget ha rca så får man köpa asus xonar hdav 1,3 deluxe.
allt har ju sina för och nackdelar. Fördelen med auzentech-kortet är ju att man kan koppla analogt utan att det tar extraplats i lådan, nackdelen givetvis att man inte får rca. Man slipper ju dessutom att betala extra för att få den analoga anslutningen. Skulle jag vara i behov av analogt så skulle jag även få byta chassie för att få plats med asus lösning då grafikkortet upptar 2 av mina fyra platser och firewirekortet 1 plats.
Idag har jag ett M-audio 24/96 ljudkort. Även det med adapter. Där är det dock med RCA. Auzentech hade kunnat välja att göra samma sak här speciellt då det är ett kort i det övre prissegmentet som.
Postad 13 August 2009 - 19:48
Idag har jag ett M-audio 24/96 ljudkort. Även det med adapter. Där är det dock med RCA. Auzentech hade kunnat välja att göra samma sak här speciellt då det är ett kort i det övre prissegmentet som.
Förvisso sant, men skulle bli en ganska ordentlig klump bakom datorn om du ska ha 8 rca hängande där + 2st 3,5mm för line in och microfon. Dessutom så kommer man inte ifrån den sämsta anslutningen i kedjan, för det är säkerligendsub kontakten som skulle vara den största flaskhalsen.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 13 August 2009 - 19:53.
Postad 13 August 2009 - 22:28
Är det här fortfarande ett problem, eller har det kommit en lösning på det? Gäller det även för Slim-kortet, eller är det här bara om man kör ut ljudet analogt?OK, jag har nu testat lite mer ingående och här är resultatet:
Scenario A:
- Ställ in Windows uppspelningsenhet på Xonar "speakers"
- Starta Media Center, ställ in högtalarkonfigurationen på HDMI, 7.1-högtalare. Detta får Windows att på egen hand ställa om uppspelningsenhet till "Xonar SPDIF passthrough"...
- Gå in i Live-TV och ställ in en kanal (t ex SVT1) som sänder i Dolby Digital. Xonar bitströmmar perfekt.
- Stoppa Live TV, starta TMT3 inuti Media Center och se till att audio är inställt på HDMI Passthrough.
- Starta en Blu-ray, välj ett HD-ljudspår. Xonar bitströmmar perfekt.
- Stoppa BD-avspelningen och gå ur TMT.
- Gå tillbaka till Live TV, samma kanal som innan. Fortfarande perfekt bitströmning av DD.
- Stoppa Live TV. Starta Mediabrowser och spela upp en MKV. All audio är nu 2-kanals PCM oavsett verkligt ljudspår (multikanals FLAC, DTS, DD) - föga förvånande eftersom Windows uppspelningsenhet är SPDIF.
Scenario B:
- Ställ in Windows uppspelningsenhet på Xonar "speakers"
- Starta Media Center, ställ in högtalarkonfigurationen på analog mini plug, 7.1-högtalare. Windows ändrar inte sin uppspelningsenhet den här gången.
- Gå in i Live-TV och ställ in en kanal (t ex SVT1) som sänder i Dolby Digital. Windows avkodar till multikanals PCM.
- Stoppa Live TV, starta TMT3 inuti Media Center och se till att audio är inställt på HDMI Passthrough.
- Starta en Blu-ray, välj ett HD-ljudspår. Xonar bitströmmar perfekt.
- Stoppa BD-avspelningen och gå ur TMT.
- Gå tillbaka till Live TV. Nu har jag inget ljud alls, det är helt tyst. Receivern indikerar ingen audiosignal alls (alla högtalarindikeringar släckta). Samma sak med allt ljud i Media Center.
- Gå tillbaka till TMT, spela upp BD. Fortfarande perfekt bitströmning.
- Enda sättet att få tillbaka ljudet i Media Center är nu att ändra ljudinställningen till SPDIF eller HDMI. Då är jag tillbaka i steg 2 i scenario A ovan. Scenario B kan repeteras med samma resultat varje gång.
Så om jag har Media Center inställt på analoga högtalare, Windows på Xonar "speakers", och TMT3 på HDMI passthrough, skickar Xonar ut avkodad LPCM i Media Center och bitström i TMT3.
Men efter avslutning av TMT3 har jag inte längre något ljud i Media Center.
Detta ser exakt likadant ut i Vista-32 och Win 7 RC. Samma Asus-drivrutin, "game-patchen" inlagd.
Tack, Asus...
När det gäller Slim-varianten förresten, ska man ha en viss rev där också för att klara 24p, eller klarar alla det? Eftersom att Slim är vanligt PCI, finns det några nackdelar med bitrate el dylikt?
Slutligen, är det någon som kör XBMC med TMT3 på Windows 7 64-bit och kan bekräfta att det fungerar klockrent? Har läst lite att det var problem med att TMT3 inte öppnades "on top" och dylikt...
Redigerat av Peligroso, 13 August 2009 - 22:34.
Postad 13 August 2009 - 22:42
Är det här fortfarande ett problem, eller har det kommit en lösning på det? Gäller det även för Slim-kortet, eller är det här bara om man kör ut ljudet analogt?
När det gäller Slim-varianten förresten, ska man ha en viss rev där också för att klara 24p, eller klarar alla det? Eftersom att Slim är vanligt PCI, finns det några nackdelar med bitrate el dylikt?
Slutligen, är det någon som kör XBMC med TMT3 på Windows 7 64-bit och kan bekräfta att det fungerar klockrent? Har läst lite att det var problem med att TMT3 inte öppnades "on top" och dylikt...
Bör gå att lösa med ac3filter och codec-inställningar tycker jag i ffdshow tex så kan man ju ställa in att allt ljud ska gå via hdmi och antal högtalare
Alla slimkort klarar 24p korrekt, bandbredd lär inte vara några som helst problem, enda problemet är att moderkorten får färre pci-platser nuförtiden
Postad 14 August 2009 - 15:22
Jag är sugen på att slå till på en HTPC nu och ska välja något av de här korten - för tillfället lutar det åt ett Xonar Slim, men är man låst till TMT3 som väl inte verkar jättepopulärt här så kanske det inte är helt klockrent...
Nja, som jag fattat det så är TMT mer populär än PowerDVD. Därför köpte jag mig ett
Asus Xonar HDAV1.3 Slim, TMT fungerar klockrent med alla Blu-Ray filmer jag testat alla fall.
Har testat PowerDVD också, då fungerade typ hälften av filmerna.
Postad 15 August 2009 - 13:32
Är det här fortfarande ett problem, eller har det kommit en lösning på det? Gäller det även för Slim-kortet, eller är det här bara om man kör ut ljudet analogt?
Jo, det här är fortfarande lite av en "showstopper" för mig eftersom jag har så många rippade BD/HD DVD med multikanals flac-audio i mkv-containrar. Så fort "Xonar S/PDIF" är valt som ljudenhet (vilket Media Center ser till att Windows gör så fort jag kör bitströmning i TMT3) får jag inte längre multikanals LPCM när jag spelar upp mina rippar, om jag inte går in och ändrar ljudinställningarna tillbaka till "Xonar Speakers".
Nu funderar jag på att rippa om alla mina skivor till ISO eller filstruktur i stället - behovet av muktikanals flac har ju fallit bort i och med att jag numera har HDAV-kortet.
Postad 15 August 2009 - 16:33
Hmm, det låter ju ganska jobbigt. Tror du att beteendet skulle vara detsamma om man körde XBMC istället för media center?Jo, det här är fortfarande lite av en "showstopper" för mig eftersom jag har så många rippade BD/HD DVD med multikanals flac-audio i mkv-containrar. Så fort "Xonar S/PDIF" är valt som ljudenhet (vilket Media Center ser till att Windows gör så fort jag kör bitströmning i TMT3) får jag inte längre multikanals LPCM när jag spelar upp mina rippar, om jag inte går in och ändrar ljudinställningarna tillbaka till "Xonar Speakers".
Nu funderar jag på att rippa om alla mina skivor till ISO eller filstruktur i stället - behovet av muktikanals flac har ju fallit bort i och med att jag numera har HDAV-kortet.
Postad 25 August 2009 - 12:50
EDIT: Hittade äntligen lösningen. Om någon annan får samma problem, ta en titt på edit nummer tre i denna tråd. Man behöver installera CmAux (64-bit, 32-bit) efter man har installerat beta-drivrutinerna och före man har startat om datorn.
Redigerat av Peligroso, 25 August 2009 - 14:05.
Postad 25 August 2009 - 16:45
Det mesta verkar fungera nu, och jag tror mig ha ställt in allt korrekt (har registrerad version av TMT3). Problemet är att "Dark Knight" (som är den enda blu-ray-film jag har) inte bitstreamas som TrueHD utan som Dolby Digital. När jag sökte runt efter en lösning hittade jag denna artikel där testaren verkade ha samma problem som mig. I övrigt verkar allt fungera som det ska, men om någon har någon aning varför Dark Knight inte ger mig TrueHD så vore det oerhört uppskattat.
Edit: Jahapp, efter att ha försökt fippla med inställningar i flera timmar så upptäckte jag att det helt enkelt var så att TrueHD var det sekundära ljudspåret i Dark Knight, så jag fick helt enkelt bara byta ljudspår manuellt... Suck. Går det inte att ställa in på något sätt så att den automatiskt väljer det bästa ljudspåret?
Lägger även in nästa fråga här då jag inte vill skriva ännu ett inlägg. Jag kör som sagt TMT3 och ville prova hur SimHD funkade genom att slänga i en DVD (sagan om ringen). Blev positivt överraskad av hur SimHD förbättrade bilden, men däremot upptäckte jag att jag inte verkar kunna spola eller trycka i timelinen på DVD utan att TMT3 slänger ut mig till huvudmenyn. Provade att göra det i WMP också men där fungerade det galant. Finns det en lösning på detta?
Redigerat av Peligroso, 25 August 2009 - 19:11.
Postad 29 August 2009 - 13:27
http://www.sweclocke...erkort_for_htpc
http://www.via.com.t...1828s/index.jsp
Postad 30 August 2009 - 20:47
1. Om du har en annan utgång på ljudkortet än hdmi så kan du säkert använda den, men då inte skicka ut de nya formaten eftersom att tex spdif inte klarar dem. (digitalt alltså)
2. 8 analoga utgångar ger ju mer valfrihet, tex om du har en 7.1 förstärkare utan HDMI eller som inte klarar att koda av de nya formaten, koppla analogt kan du alltid göra och låta datorn sköta avkodningen. Det kan också vara användbart om du hoppar över försteg och kopplar datorn direkt till ett slutsteg.
3. Om tillverkaren är smart och skriver vettiga drivrutiner så behöver aldrig nån standardmixer användas, de kan skriva en egen om det behövs, eller skicka signalen passtrough, men på nått sätt behöver du ändå kunna behandla ljudet tex för att kunna ändra volym i datorn om du använder högtalare/förstärkare utan volymkontroll.
Får jag fråga. Förstår inte detta.?
Till vilka 8 ingångar på min förstärkare kopplar jag kablar från dessa 8 utgångarna.
Någon som kan förklara det?
MVH
M-A
Postad 30 August 2009 - 21:10
Får jag fråga. Förstår inte detta.?
Till vilka 8 ingångar på min förstärkare kopplar jag kablar från dessa 8 utgångarna.
Någon som kan förklara det?
MVH
M-A
Förutsatt att du har en 7.1 förstärkare så bör anslutningen heta 8-channel direkt eller något ditåt och bestå av en grupp rca-kontakter, har du en 5.1 förstärkare följdaktligen 6-ch direct
Tex kan det se ut såhär, detta är en 7.1 förstärkare men har bara 5.1 analog multi ch ingång
Bifogad fil(er)
Postad 31 August 2009 - 06:14
Förutsatt att du har en 7.1 förstärkare så bör anslutningen heta 8-channel direkt eller något ditåt och bestå av en grupp rca-kontakter, har du en 5.1 förstärkare följdaktligen 6-ch direct
Tex kan det se ut såhär, detta är en 7.1 förstärkare men har bara 5.1 analog multi ch ingång
På min Marantz SR4002 heter det 7.1 direct inputs.
Postad 31 August 2009 - 07:57
Har fått det här kortet att fungera med vista ultimate,nvidia 7650 grafikkort och medskickade total media. Det enda som inte är bra är att jag inte kan använda 'hardware accelator' då hackar allting, så nu är cpu uppe ibland på 100 % men det flyter på. Är det grafikkortet jag måste byta för det är ju rätt gammalt ?
Isolde
Postad 01 September 2009 - 08:03
Nån som läst nåt om VIAs nya ljudkortkrets (VIA VT1828S)? Verkar stödja bitstreamad blu-ray. Deras nya moderkort p7p55d som kommer till 1156 sockeln ska även ha samma krets.
http://www.sweclocke...erkort_for_htpc
http://www.via.com.t...1828s/index.jsp
Verkar sjukt intressant till HTPC bygge! Vore kul om någon hade mer info om detta mobo?
Postad 01 September 2009 - 14:41
Postad 02 September 2009 - 08:43
Beställde ett AUZENTECH X-FI HOMETHEATER HD igår från dustin då det stog leveransdatum 09-11... Men nu ligger det i ett paket på väg till mig! återkommer med info om hur det fungerar med DTS HD Master och Dolby Digital True HD mot min Denon 2809... kan inte vänta !
Grattis, du har nog gjort ett av de mest idiotiska köpen i manneminne
"With the downsampling still in place, technically this card is no better than using a Radeon HD 4xxx series card and decoding the audio in software. Are you likely to notice the difference between 48kHz/24-bit audio and 48kHz/16-bit audio? Probably not, but that’s not technically the point either."
Du inser väl också att du måste slanta upp extra för PDVD9, som givetvis inte funkar tillfredsställande med kortet. Varför köpte du inte det billigare HDAV Slim som fungerar och inte kräver extra mjukvara?
Nu har väl kortet varit försenat i över ett år och när det väl kommer så funkar det inte som det skall. Bedrövligt.
http://www.anandtech...aspx?i=3632&p=1
EDIT: Anands artikel är ju rätt skum.. så jag får kanske revidera det jag sagt. Dock så rapporteras det om problem på AVSForum också.
Har dock fortf svårt att se varför man väljer detta kort framför ett HDAV Slim. EAX över HDMI i spel? Känns ju inte riktigt nödvändigt när EAX är en gammal standard som måste emuleras/översätta i Vista/7. Samt att man måste dras med PDVD.
Redigerat av bran, 02 September 2009 - 10:37.
Postad 02 September 2009 - 11:38
Vad är det som är skummt med anands artikel?
Han säger att kortet nedsamplar, ändå lyser lamporna på receivern. Jag har svårt att tror att kortet nedsamplar och reenkodar i realtid till DTS HD-MA/DD-TrueHD.
Postad 02 September 2009 - 11:41
Postad 02 September 2009 - 11:46
Jo iofs, det kan lika gärna vara en bugg i PDVD som rapporterar compressed ?
Jag vet inte, men jag har svårt att se att PDVD skulle skicka med en flagga som på nåt sätt gör att receivern uppfattar det som en komprimerad ström.
Postad 02 September 2009 - 11:57
Ta i lite till vettja....Grattis, du har nog gjort ett av de mest idiotiska köpen i manneminne
:
Postad 02 September 2009 - 12:02
Postad 02 September 2009 - 12:07
Ingen som testat kortet med arcsoft? Har inte hittat nått men måste väl finnas nån på avsforum som testat?
Skall endast fungera bitstreamat med PDVD.
Ta i lite till vettja....
Visst, men av rapporterna som kommit in funkar det ju inte bra. Och till ett pris som är det dubbla av HDAV Slim..
Postad 02 September 2009 - 12:19
Visst, men av rapporterna som kommit in funkar det ju inte bra. Och till ett pris som är det dubbla av HDAV Slim..
Kan ju finnas en annan anledning till att man vill ha auzentechkortet framför xonar iofs, deras lösning för analog koppling funkar bättre om man har en trång låda. Jag skulle tex få problem om jag ville köpa ett hdav 1.3 deluxe iom att jag bara har en ledig kortplats.
Postad 02 September 2009 - 12:37
nån aning om hur det ser ut för slim i linux?
Kommer nog aldrig inträffa. Vill du använda linux, rippa ljudet till FLAC.
Postad 02 September 2009 - 13:09
Kommer nog aldrig inträffa. Vill du använda linux, rippa ljudet till FLAC.
Okay. Tänkte eventuellt ge mig på att rippa alla DVDs och Blurays till en server och köra allt via HTPCn, Blurays kan man ju rippa med bibehållet trueHD osv och detta kommer alltså inte fungera alls öht om man inte gör om det till Flac? Eller är det bara blurayskiva via läsare som inte kommer fungera pga PAP?
Tänkte mer på om just slim kommer stödas av linux alls i framtiden så man kan mata ut allt bitströmmat oavsett vad det är för ljudformat.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Tappar HDMI-signal från Asus Xonar HDAV1.3
6 bilder
640 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?