Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilken är den sämsta film ni sett...?

652 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 May 2014 - 05:11

Unregistered80a991cf
  • Unregistered80a991cf
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Kom av någon anledning att tänka på en film idag som jag tycker passar här: The Royal Tenenbaums

För övrigt den film som fick mig att sluta kolla på trailers.

Detta måste du väl ändå skriva enbart för att provocera? ;)
Fullkomligt briljant film.

Postad 19 May 2014 - 09:03

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Detta måste du väl ändå skriva enbart för att provocera? ;)
Fullkomligt briljant film.

kan bara hålla med. den är ju fantastisk

Postad 19 May 2014 - 09:41

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

kan bara hålla med. den är ju fantastisk

Jo, men som vanligt handlar det om förväntningar. Det är ingen vanlig komedi och kan upplevas som seg. Nu är det många år sedan jag såg den, men minns att jag köpte den på dvd i tron att det var en vanlig komedi. Men denna film går betydligt djupare än så.

Postad 19 May 2014 - 16:38

Unregistered80a991cf
  • Unregistered80a991cf
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Vilket ju även är anledningen till att den är så bra, det är ingen Step Brothers eller annan halvusel Will Ferrell-film. Den har något extra.

Sen vill jag bara påpeka att jag har full respekt för att qahwa inte gillar den, vederbörande har rätt till sin åsikt. Sen att jag inte håller med är en annan sak. Så se mitt tidigare inlägg som lätt skämtsamt.

Postad 19 May 2014 - 16:59

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0
Wes Andersons humor är ju torr som fnöske, så det är en minst sagt speciell smak. Men gillar man den är det ju just torrheten som gör filmerna roliga.

Grundstommen i hans humor är ju att placera bisarra karaktärer i en ännu mer bisarr situation och sedan låta dem hantera den överdrivet lugnt och rationellt.

Postad 19 May 2014 - 17:43

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Sämsta film någonsin är att ta i men jag kan helt klart förstå varför någon inte skulle gilla Wes Andersons filmer. Har försökt ta mig igenom Moonrise Kingdom ett par gånger nu men ger hela tiden upp. Den är så trist att det slutar med att jag sitter och stirrar ut i rymden och bara vill få slut på lidandet.

Postad 19 May 2014 - 18:19

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Vilket ju även är anledningen till att den är så bra, det är ingen Step Brothers eller annan halvusel Will Ferrell-film. Den har något extra.

Sen vill jag bara påpeka att jag har full respekt för att qahwa inte gillar den, vederbörande har rätt till sin åsikt. Sen att jag inte håller med är en annan sak. Så se mitt tidigare inlägg som lätt skämtsamt.

Det är å andra sidan ett stort steg från att inte gilla till att tycka att det är den sämsta filmen man har sett.

Tycker man så om just den här filmen så har man nog mer än en aning udda filmsmak.

Postad 19 May 2014 - 19:01

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1322 inlägg
  • 0
Som agpath skriver, efter att ha sett trailern hade man fått förväntingar på en vanlig komedi, inte riktigt det man bjöds på.

Så för mig är det en av de filmer där det känns som att jag slösat bort tid i mitt liv jag aldrig kommer få tillbaka, så den är med på min Topp 5 över sämsta filmer jag sett (klart).

Jag har inte sett någon Wes Anderson-film sen dess och det ska mycket till att jag ska göra det, men gillar man den sortens filmer så kan man nog vara en ok person ändå. ;)

Postad 06 June 2014 - 14:23

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4155 inlägg
  • 0
Pompeij -´nugh said... :angry:

Postad 06 June 2014 - 15:04

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Pompeij -´nugh said... :angry:

Det var ju väntat, filmens enda syfte var ju att mjölka pengar vilket dom lyckas med oavsett hur bra eller dålig den skulle bli.

Postad 07 June 2014 - 13:29

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4155 inlägg
  • 0

Det var ju väntat, filmens enda syfte var ju att mjölka pengar vilket dom lyckas med oavsett hur bra eller dålig den skulle bli.

Jag hade ruskigt låga förväntningar på den filmen, trodde inte det var möjligt att ändå bli så arg på det urusla skådespeleriet och scenerna. Helt otroligt. Two Headed Shark var mer underhållande... :o

Postad 08 July 2014 - 18:54

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Haha hur fan har de pengar att göra Sharknado 2? (visste inte vart jag skulle placera filmen...därför denna tråd)

http://www.youtube.c...h?v=fWY4-u9Ewdc

Postad 08 July 2014 - 20:36

Herr Flick
  • Herr Flick
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 1
99% av dagens filmer eftersom det i 99% av fallen handlar om menlösa CGI-effekter istället för bra manus och skådespelartalanger. Filmer som dessa går tyvärr hem hos dagens bokstavskombinations-generation. Suck!

Redigerat av Herr Flick, 08 July 2014 - 20:37.

Postad 08 July 2014 - 20:43

Unregistered070bfe47
  • Unregistered070bfe47
  • Forumräv

• 946 inlägg
  • 2
svårt o säga den sämsta man sett,finns ju hur många som helst! men nåt jag inte klarar av är filmer med så extremt dåligt gjorda effekter så man nästan kan tro att dom är gjorda i nån gratis simpel specialeffekts-app från app-store!!! sådana filmer kan få mig o spy,och nästan bli förbannad! Ser inte dom som gjort filmen hur fruktansvärt dåligt gjort det är??? jag hade aldrig kunnat med o släppa en sådan film! har ju svårt o tro att dom tjänar några pengar på skiten heller!

Redigerat av Unregistered070bfe47, 08 July 2014 - 20:45.

Postad 08 July 2014 - 21:06

Unregisterede05c8911
  • Unregisterede05c8911
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
hälsoresan med stig helmer & co

Postad 08 July 2014 - 21:09

Fritjof
  • Fritjof
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
The Man with the Iron Fists

Funkade inte för mig. Sällan som jag inte ser klart en film men denna stängdes av efter en kort stund, Helt klart den sämsta filmen jag sett (delar av).

Redigerat av Fritjof, 08 July 2014 - 21:13.

Postad 08 July 2014 - 23:35

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Haha hur fan har de pengar att göra Sharknado 2? (visste inte vart jag skulle placera filmen...därför denna tråd)

Haha! Sjukt. Jag orkade inte se Sharknado mer än en en kvart eller så, var ju så rent otroligt kass på allt, effekter, skådespeleri, handlig mm.

Postad 09 July 2014 - 13:08

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0

Haha! Sjukt. Jag orkade inte se Sharknado mer än en en kvart eller så, var ju så rent otroligt kass på allt, effekter, skådespeleri, handlig mm.

Det är ju just därför den filmen blev så stor. Det skulle ju bara vara en liten b-film på syfy. Tack vare att den är så kopiöst dålig, så blev det världens snackis. Och helt plötsligt så plockar flertalet biografer upp filmen i usa till och med.

Det är ju rena rama askungen historien. :)

Postad 09 July 2014 - 18:52

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Sharknado är ju grym =)
Se det som en Troma-rulle från 2010-talet =)

Postad 10 July 2014 - 00:05

jokim
  • jokim
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0
Teeth är den sämsta filmen jag sett.

http://www.imdb.com/title/tt0780622/

Postad 14 July 2014 - 14:07

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 1
Transcendence... I can touch you now.

Postad 14 July 2014 - 22:59

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0
Senaste Transformers ligger högt på listan till sämsta film i världshistorien.

Postad 15 July 2014 - 13:46

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3278 inlägg
  • 0

Sämst inom story eller effekter? En film kan ju vara dålig på många sätt.

Postad 15 July 2014 - 14:13

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0
Den va alldeles för lång, Storyn va dålig, skådespeleriet va inte heller bra, vissa effekter va riktigt dåliga också. Jag Kan fortfarande se dom andra i serien och tycka att det är okej att titta på. Jag gillade dom när dom kom ut. Men den senaste fick mig nästan att lämna bion.

Och dom ska försöka vara så himla roliga också.

Ljud och bild va bra dock.

Redigerat av walkiii, 15 July 2014 - 14:14.

Postad 15 July 2014 - 16:09

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 1

Oj... Rätt hårda ord!

Redigerat av vinncent, 15 July 2014 - 16:22.

Postad 15 July 2014 - 17:37

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0
Jag ville gärna att den skulle vara bra, för det är Transformers! :)

Postad 15 July 2014 - 19:12

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 1
Med tanke på budget så undrar jag om inte Enders Game ligger sjukt bra till. Redan premisserna är ju usla. Så usla så logik inte får finnas någonstans i filmen också vad det verkar. CGIn allting är hemskt.

Finns obegränsat att gnälla på. Kryddningen är givetvis svensköversättningen. Giftingarna...

Postad 15 July 2014 - 19:16

ssoep
  • ssoep
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Enders Game var ingen höjdare men bra lud och bild var det.
Senaste Åsa-Nisse och Pistvakt är det sämsta jag sett senaste åren iaf.
Sen finns det mängder av filmer jag inte gillar men dessa var riktigt kassa.

Postad 15 July 2014 - 19:42

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0
Många svenska filmer hör till de sämsta jag har sett, eller har försökt att se. Och detta mest av produktionstekniska skäl.

De flesta av dem där det bestämdes att filma på DVCAM eller Digibeta eftersom det var billigare än film eller HDCAM. Exempel: "Hursomhelst så är han jävligt död". Om filmen i sig är bra eller inte spelar ingen roll; hursomhelst så är den jävligt ful.

Pissig eftersynk med torrt ljud och total avsaknad av läppsynk är också ett väldigt irriterande fenomen inom svensk film. Och då pratar jag inte bara om samproduktioner med en massa tyska skådisar, utan om svenska skådisar som dubbar sina egna röster. Exempel: "Besökarna". Dialogen kunde lika gärna ha kommit ifrån en helt annan film.

Sedan har vi den usla dialogmixningen i svenska filmer som fortgår än idag. Det går nästan inte att höra de små orden. Det drabbar även dubbningar. Exempel: "Min granne Totoro", som innan den dubbades om till största möjliga tystnad var ett mästerverk.

Postad 15 July 2014 - 19:47

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Beror på hur man ser det....totalt innehållslösa filmer ang uppblåsta amerikaner som ska rädda världen och alla andra klarar inte av det...Typ Independence Day, Armageddon och Pearl Harbor tycker jag är riktigt usla på så sätt. Men snyggt gjorda och härliga till bion...

Såna här b och c och d osv-filmer är inte usla med tanke på att de har en promille i budget jämfört med dessa gigantiska filmer.

Men ska man säga en helt normal film så säger jag Motorsågsmassakern, den är urkass med tanke på att den ska vara skrämmande. Satt och garva genom hela filmen åt de lobotomerade skådisarna :D

Postad 16 July 2014 - 07:45

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0
Allt beror ju på budget. Sämsta filmen ni sett kan ju knappast vara Transformers om ni jämför med tusentals lågbudgetfilmer som finns.

Men sett till budgeten, tycker du då att Transformers tillhör listan bland världens sämsta filmer då?

Postad 16 July 2014 - 10:07

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Såg halva http://www.imdb.com/title/tt0116030/ (Dark Planet) på netflix. Måste nog vara en av de allra sämsta filmer jag sett. Det som är mest fenomenalt med denna typ av filmer är att skådisarna kan hålla sig för skratt när allt från scenografi, manus, regi håller så oerhört låg klass. Om man jämför det B5-avsnitt som Michael York var med i (A late Delivery from Avalon), förtjänar det en oscar i jämförelse med denna skräpfilm. Undvik! Eller se, om ni vill skratta eller somna. Jag gjorde båda. För att vara från 1997 var specialeffekterna helt skrattretande dåliga.

Vissa filmer borde aldrig ha lämnat ritbordet, denna tillhör absolut den kategorin...
/S

Postad 16 July 2014 - 10:18

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Allt beror ju på budget. Sämsta filmen ni sett kan ju knappast vara Transformers om ni jämför med tusentals lågbudgetfilmer som finns.

Men sett till budgeten, tycker du då att Transformers tillhör listan bland världens sämsta filmer då?

Jag personligen tycker att filmer typ Transformers tillhör det sämsta oavsett om man ser till budget eller ej.

Men det kan ju bero på att jag vill ha solida skådespelarprestationer a la Al Pacino/De Niro/Nicholson om jag vill njuta riktigt av film. Inte Megan Fox som putar med läpparna...

Sen är det väl helt ok med Van Damme en tisdagskväll, likaså med korv och makaroner. Men vissa dagar vill man ju ha oxfilé... ;-)

Postad 16 July 2014 - 10:27

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

• 401 inlägg
  • 0
The Crawl (2012) tillhör nog det sämsta jag har sett.

Tycker att Al Pacino/De Niro/Nicholson är väldigt överskattade och börjar bli (har varit länge) parodier på sig själva. När de är bra är de dock väldigt bra.

Postad 16 July 2014 - 10:35

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Det som är mest fenomenalt med denna typ av filmer är att skådisarna kan hålla sig för skratt när allt från scenografi, manus, regi håller så oerhört låg klass.

Jag tror att det kan vara svårt att se för medverkare i filmer hur resultatet kommer se ut. Ibland kan jag fundera på hur vissa filmskapare lyckas locka stora skådisar att vara med i deras filmer eller hur Peter Jacksson fick rätten och pengar att göra LOTR.

Hur lyckades tex Burton få med alla skådisar till filmen Mars Attacks, manus och scenografi kan väl knappast ha lockat.

Anaconda är ju också ett mysterium hur dom lyckades locka skådisarna.

Postad 16 July 2014 - 10:37

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0
Ja såklart har alla olika smak. Men även om jag inte sett Transformers 4 så kan jag med 100% säkerhet säga att den inte kommer vara i närheten av det sämsta jag sett om jag jämför med alla filmer oavsett budget.

Och en bra film kan vara bra på olika sätt, jag tycker till exempel att Battleship är rätt bra. Men då är det inte skådespelarna eller handlingen som är bra, utan ljudet och bilden som är i världsklass.

Postad 16 July 2014 - 10:42

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

The Crawl (2012) tillhör nog det sämsta jag har sett.

Tycker att Al Pacino/De Niro/Nicholson är väldigt överskattade och börjar bli (har varit länge) parodier på sig själva. När de är bra är de dock väldigt bra.

Man skulle ju utan kunna överdriva, säga att dessa tre herrar är några av världens genom alla tider största skådespelare. Styrkan, vilket de också visat är att de behärskar alla genrer. Sen har väl de också gjort sämre filmer.

Chinatown/The Shining/Batman/Livet Från Den Ljusa Sidan med Nicholson eller Taxi Driver/Heat/Cape Fear med De Niro innehåller odiskutabelt stora prestationer.

Postad 16 July 2014 - 18:56

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0

Av alla filmer jag sett, så är senaste Transformers bland det sista på listan. Sharknado är bättre. Visst två olika typer av film och budget. Men det är likförbannat bättre. :)

Postad 16 July 2014 - 19:04

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 1

Av alla filmer jag sett, så är senaste Transformers bland det sista på listan. Sharknado är bättre. Visst två olika typer av film och budget. Men det är likförbannat bättre. :)

Men så gillar du ju också hamburgare med ost inbakat i köttet.... :rolleyes:

Redigerat av masse70, 16 July 2014 - 19:04.

Postad 16 July 2014 - 19:21

Poppler
  • Poppler
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
En film utan existensberättigande är Under the skin. Finns inget som håller intresset uppe i den filmen.

Postad 16 July 2014 - 19:27

rasmus75
  • rasmus75
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Den klart sämsta filmen jag set är helt klart Alien from the deep......Alien djuret eller vad man ska benämna det som var helt klart gjort av en grävmaskinsbom så dålig B film .....

Postad 17 July 2014 - 07:22

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Okej :) Men då accepterar jag att vi har olika smaker när det kommer till film helt enkelt, för Sharknado är så pass dålig att det krävs enorma mängder av skit för att ens komma i närheten av samma nivå.

Postad 17 July 2014 - 09:33

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0
Plan 9 from outer space är väl på sätt och vis den sämsta man sett, men samtidigt blir den mest bara rolig med tanke på alla tabbar. Bela Lugosi var tänkt som huvudperson, men han dog under inspelningen och man fick ta regisören Ed Woods flickväns kiropraktor i den rollen. Han var inte bara väldigt olik, utan dessutom mycket längre, så han figurerar med en slängkappa framför ansiktet resten av filmen.

Transformers är trots sin uselhet ändå ljusår bättre, men som sagt så väger man ofta in budget och förväntningar i filmerna.

Postad 17 July 2014 - 10:23

Raikes
  • Raikes
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
sean banans film är det absolut värsta jag sett. Om man ens ska kalla det film...

Postad 17 July 2014 - 10:36

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0

Men så gillar du ju också hamburgare med ost inbakat i köttet.... :rolleyes:

Dissa inte förrän du har provat. haha

Postad 17 July 2014 - 17:59

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Budget spelar ju ingen roll, en usel film är det oavsett budget. Spelar det roll för dig hur dyr maten är när den smakar skit?

Postad 18 July 2014 - 07:33

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Budget spelar ju ingen roll, en usel film är det oavsett budget. Spelar det roll för dig hur dyr maten är när den smakar skit?

Ja det spelar stor roll om maten var dyr och smakade skit, den som är dyr förväntar jag mig en viss nivå på och den som är billig förstår jag om den inte smakar lika bra.

Jag förstår ändå vad du menar, men blir som ändå på nåt vis fel att jämföra filmer som det skiljer 200miljoner i budget på.
Men hur dålig den är behöver ju inte ha med budget att göra som du säger, dock tycker JAG att det blir fel att jämföra en dålig film med hög budget och en dålig film med låg budget då den med låg budget hade dåliga förutsättningar redan innan filmen började.

Postad 18 July 2014 - 09:13

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

dock tycker JAG att det blir fel att jämföra en dålig film med hög budget och en dålig film med låg budget då den med låg budget hade dåliga förutsättningar redan innan filmen började.

Finns väl flera bevis i filmhistorien där lågbudgetrullar blev succeer och faktiskt bra filmer också, den jag kan komma på i nuläget är Terminator (1984). Vissa scener t.ex den där Arnold slår in vindrutan på en gammal amerikanare, filmades på två timmar av endast Cameron och Arnold, då det var för dyrt att ha fler medarbetare med. Hela scenen bekostades ur egen ficka av Cameron själv. Man hade tydligen inte ens råd med polistillståndet, så det blev till att filma snabbt och sen dra. Det gällde att göra det rätt första gången, då budgeten inte tillät att byta ut glasrutan.

Nu är ju detta inte en garageproduktion direkt, men jag tycker att denna film är ett utmärkt exempel på hur mycket man kan åstadkomma med låg budget, om det är ett geni bakom spakarna. '

Med detta i åtanke tar jag mig för pannan när jag tänker på riktiga skitfilmer med stort S som t.ex Die hard 5.

/S

Redigerat av Unregistered8cb13de7, 18 July 2014 - 09:14.

Postad 18 July 2014 - 16:53

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 1
Bad taste är så mycket bättre och mer intressant än allt annat PJ gjort senaste 15 åren, oavsett budget.

Postad 18 July 2014 - 17:06

Unregistered070bfe47
  • Unregistered070bfe47
  • Forumräv

• 946 inlägg
  • 0

Bad taste är så mycket bättre och mer intressant än allt annat PJ gjort senaste 15 åren, oavsett budget.

nja,Bad Taste är ju knappast bra! mer en riktigt sjuk film! Men dock ändå rätt fascinerande att PJ gick från att göra Bad Taste till en storfilm (även om han gjorde några filmer emellan) som Sagan om ringen-trilogin....

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.