Asus WL-330gE
(Accesspunkter, bryggor & repeatrar)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Oppo BDP-83 Regionsfri
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
5
|
(9)
|
Inga priser | |
Oppo BDP-83SE
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
5
|
(3)
|
Inga priser | |
Oppo BDP-83 Region A
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
5
|
(0)
|
Inga priser | |
Oppo BDP-83SE NuForce Edition
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Oppo BDP-83 Teknisk tråd (90 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 29 October 2009 - 10:24
Postad 29 October 2009 - 10:31
Jaha, då var det beställt en amerikansk Oppo. $665 inkl. frakt är inte så farligt och säljaren erbjöd sig att skriva ner värdet och deklarera den som begagnad för att minska importkostnaderna (tull och moms). Jag ville inte utnyttja den möjligheten själv, men det finns alltså fortfarande chans att få tag i den för rimliga pengar. Enda kruxet är om den skulle behöva repareras.Om det blir en sådan prislapp på den kan man ju importera en Oppo själv, tullen kan ju inte ta hur mycket som helst. Dessutom finns ju den engelska butiken kvar även om det känns surt att betala så mycket för spelaren i jämförelse med vad amerikanerna får göra.
Ett alternativ är ju att köpa en ny/ha kvar en gammal spelare för SACD och sedan skaffa en billig blue-ray.
Jag hade helst köpt i europa, men nu fick det bli import... Tilläggas bör att den är regionslåst (än så länge
Postad 29 October 2009 - 10:57
Postad 29 October 2009 - 10:59
Postad 29 October 2009 - 11:44
Det blir nog en hel del musik. Jag har en hel del SACD, DVD-A och DTS-CD. Det är därför jag vill ha just en multiformatare. Den ersätter två burkar för mig - Dels en Denon DVD 3910 som börjar bli rätt trött och dels en Sony BD-300.Spännande! Hör av dig med intryck när du fått hem den! Kommer du även att spela CD, SACD och DVD Audio på den? Vad har du för utrustning i övrigt?
Kommer att spela via HDMI till Pioneer värsting-receivern SC-LX90, Pioneer högtalarsystem S-V1EX-QL och en Velodyne DD-12 subwoofer.
Ja, det låter rätt bra hemma hos mig!
Postad 29 October 2009 - 12:28
Postad 29 October 2009 - 13:54
Det blir nog en hel del musik. Jag har en hel del SACD, DVD-A och DTS-CD. Det är därför jag vill ha just en multiformatare. Den ersätter två burkar för mig - Dels en Denon DVD 3910 som börjar bli rätt trött och dels en Sony BD-300.
Kommer att spela via HDMI till Pioneer värsting-receivern SC-LX90, Pioneer högtalarsystem S-V1EX-QL och en Velodyne DD-12 subwoofer.
Verkar grymt!
Efter lite vacklande fram och tillbaka så föll myntet tillbaka på Oppo helt enkelt för att det är den billigaste spelaren som klarar DTS HD etc. +Sacd och DVD-audio via analogt till min gamla receiver utan hdmi. Så jag la min order hos crtprojectors, det slutade på £599 / 7100sek med deras kurs. Bara att hålla tummarna för en snabb leverans
Ja, vi får hålla tummarna att det är snabb leverans! Då får ni köpa strömomvandlare också va?
Postad 29 October 2009 - 14:01
Det blir nog en hel del musik. Jag har en hel del SACD, DVD-A och DTS-CD. Det är därför jag vill ha just en multiformatare. Den ersätter två burkar för mig - Dels en Denon DVD 3910 som börjar bli rätt trött och dels en Sony BD-300.
Spännande system!
Postad 29 October 2009 - 14:04
Strömomvandlare behövs inte. Oppon klarar 100-240V 50-60 Hz och har normal strömkontakt. Bara att byta ut nätsladden.Verkar grymt!
Lycka till med Oppon!
Ja, vi får hålla tummarna att det är snabb leverans! Då får ni köpa strömomvandlare också va?
Postad 29 October 2009 - 14:10
Tack! Ska se om jag kan få tid att fota lite. Jag ska flytta till jul så det kanske blir ett album om detta som även omfattar hembio systemet. Rummet är helt ok nu. Det kommer att bli mycket större på nya stället men samtidigt en öppen planlösning som gör det mer komplext akustiskt skulle jag tro. Jag har inte gjort några akustikåtgärder här - får se om det behövs på nya stället.Spännande system!
Lite bilder hade nog uppskattats av många inkl mig. Har du ett bra rum också?
Postad 29 October 2009 - 14:12
Är det någon som läst några recensioner / användarkommentarer på den?
Postad 29 October 2009 - 14:18
Undrar vad den egentliga anledningen till att man inte vill lansera Oppon i Europa är? När den funkar även på 220V!
Oppo är grymt duktiga på att förstöra sitt varumärke här i Europa!!!
G
Postad 29 October 2009 - 14:36
De bjuder jag på
![]()
Lg BD390 är just nu mest intressant för mig just nu.. väntar bara omdömen av analoga ljud-delen innan jag slå till
Samma här! Lite tunnsått med recensioner på just den analoga 7.1 delen. Men här kommer i alla fall en antydan att den nog inte är så dum den heller:
Bild_1.png 35.82K
2 Antal nerladdningarhttp://www.audioholics.com
Så jag köper nog den i nästa vecka.
Redigerat av perri, 29 October 2009 - 14:38.
Postad 29 October 2009 - 15:03
Varför de inte vill lansera den här? Som jag tolkar deras budskap på oppostore.co.uk så handlar det om att de inte har personal nog för att erbjuda bra support.Undrar vad den egentliga anledningen till att man inte vill lansera Oppon i Europa är? När den funkar även på 220V!
Angående tester refereras det till flera olika i tråden. Sök i tråden så hittar du säkert dem! (Fast det vet du väl redan som moderator, egentligen.)Language barriers, shipping constraints, and our ability to quickly, efficiently, and accurately support our valuable European customers undermine the quality standards expected of OPPO.
Postad 29 October 2009 - 16:19
Samma här! Lite tunnsått med recensioner på just den analoga 7.1 delen. Men här kommer i alla fall en antydan att den nog inte är så dum den heller:
http://www.audioholics.com
Så jag köper nog den i nästa vecka.
Låter lovande..passade på att kika på "rating" på oppon och kunde konstatera att oppon endast var hårfint bättre..
Har för närvarande Oppo dv-980 som jag kopplat analoga delen till 2-kanals-system... lovar att jag kan skära glas med diskanten på högre volym med mina Canton RC-L. Har Oppon BD-spelare samma egenskap med för vass diskant för RC-L så går även den bort för mig vilket jag inte fått bekräftat ännu av någon...
Eftersom jag har rörhybridsförsteg som skall ge någon varmare ton så lägger jag skulden på spelaren... om nu inte beror på alla analoga kablar till och från Cantons RC-l:s box som är RG-62 med Neutrik RCA-pluggar...
Postad 29 October 2009 - 18:56
Postad 29 October 2009 - 20:02
"... our valuable European customers... " ... Vilket bullshit. Om de brydde sig om den europeiska marknaden så hade de väl byggt upp en vettig organisation. De "hade" ju en stor potentiell marknad här men nu vetefan med tanke på deras kassa attityd och värdelösa lanseringsprocess.
Nå tror jag att dom bryr sig om europeiska marknaden (många bäckar små ger pengar) men det visade sig att fem-i-tolv var att företaget i England inte levde upp villkoren moder Oppo hade, är min spekulation.. helt enkelt en felsatsning och skulle nog inte förvåna mig bla OppoShop ror hem det hela..
Men jag som konsument börjar snart kika på andra alternativ...sorry Oppo!
Postad 29 October 2009 - 21:42
Låter lovande..passade på att kika på "rating" på oppon och kunde konstatera att oppon endast var hårfint bättre..
Har för närvarande Oppo dv-980 som jag kopplat analoga delen till 2-kanals-system... lovar att jag kan skära glas med diskanten på högre volym med mina Canton RC-L. Har Oppon BD-spelare samma egenskap med för vass diskant för RC-L så går även den bort för mig vilket jag inte fått bekräftat ännu av någon...
Eftersom jag har rörhybridsförsteg som skall ge någon varmare ton så lägger jag skulden på spelaren... om nu inte beror på alla analoga kablar till och från Cantons RC-l:s box som är RG-62 med Neutrik RCA-pluggar...
Jo det där med hård diskant har jag själv varit lite nervös för.
Kör normalt med en Pioneer DV-737 kopplat till en Denon AVR-3803 (XTC ClassA 100D3 för tvåkanal) och ett par Swans Diva 5.2 och det låter ljuvligt bra.
Men då DVD spelaren är lite kinkig mot inte helt standardmässigt brända DVD-R skivor kompletterade jag med en BBK DV991 som spelar upp allt utan problem. Den har även 5.1 analogt ut och ja den testade jag bara en gång... Det lät rent ut sagt för jävligt och då Swans högtalarna har kapacitet att skicka ut tonstötar modell kommande tinnitusproblem var denna kalla råa diskant direkt hälsofarlig.
Men eftersom kritiker alltid letar efter svagheter för att kunna skriva ihop en lagom lång artikel borde det ju ha kommit fram för länge sen om 7.1 ljudet var dåligt.
Fast du får gärna köpa din först och sen återkomma här och tala om hur det låter...
Redigerat av perri, 29 October 2009 - 21:45.
Postad 29 October 2009 - 22:59
Lite tips om vad som komma kanJaha, då var det beställt en amerikansk Oppo. $665 inkl. frakt är inte så farligt och säljaren erbjöd sig att skriva ner värdet och deklarera den som begagnad för att minska importkostnaderna (tull och moms). Jag ville inte utnyttja den möjligheten själv, men det finns alltså fortfarande chans att få tag i den för rimliga pengar. Enda kruxet är om den skulle behöva repareras.
Jag hade helst köpt i europa, men nu fick det bli import... Tilläggas bör att den är regionslåst (än så länge)
Tull och moms på vanligt förekommande varor
DVD-spelare Tull 13,9 % Moms 25 %
Men det hade du kanske koll på ?
Postad 30 October 2009 - 09:15
Det kommer ändå aldrig upp i sitt rätta värdeLite tips om vad som komma kan
Tull och moms på vanligt förekommande varor
DVD-spelare Tull 13,9 % Moms 25 %
Men det hade du kanske koll på ?
Får se vad det blir. Hittils har det kostat c:a 4.700:- sen är det importkostnader kvar. Jag ville ha denna spelare och jag ville inte vänta längre sedan de lagt ner europalanseringen. Då kan man inte vara snål. Det kostar att ligga på topp.
Postad 30 October 2009 - 13:59
Nää.. du förstJo det där med hård diskant har jag själv varit lite nervös för.
Kör normalt med en Pioneer DV-737 kopplat till en Denon AVR-3803 (XTC ClassA 100D3 för tvåkanal) och ett par Swans Diva 5.2 och det låter ljuvligt bra.
Men då DVD spelaren är lite kinkig mot inte helt standardmässigt brända DVD-R skivor kompletterade jag med en BBK DV991 som spelar upp allt utan problem. Den har även 5.1 analogt ut och ja den testade jag bara en gång... Det lät rent ut sagt för jävligt och då Swans högtalarna har kapacitet att skicka ut tonstötar modell kommande tinnitusproblem var denna kalla råa diskant direkt hälsofarlig.
Men eftersom kritiker alltid letar efter svagheter för att kunna skriva ihop en lagom lång artikel borde det ju ha kommit fram för länge sen om 7.1 ljudet var dåligt.
Fast du får gärna köpa din först och sen återkomma här och tala om hur det låter...
Jag gjorde ett litet expriment igår att plocka bort RG-62 kablarna mellan försteg-->canton-box--> slutsteg och ersatte dom sk lakritsnörerna. Jag fick bort vassa diskanten men fick istället en taskig dynamik i ljudet så jag remmade tillbaka RG-62. Jag får nog leva med vassa diskanten som Oppo 980H levererar innan jag hittar den ulitmata BD-spelaren
Jag har Vincent SA-31MK som försteg och Advance Acoustic MAA-406 som slutsteg. Receiver som jag har, den kör jag Pre-out till försteget när jag kollar film..en perfekt uppsättning utan kompromisser tycker jag
Redigerat av xxmannen, 30 October 2009 - 14:00.
Postad 30 October 2009 - 14:42
Jag menar alltså tull och moms. Frakten är inräknad i de 4.700:-Hittils har det kostat c:a 4.700:- sen är det importkostnader kvar.
Postad 30 October 2009 - 16:45
Tycker priset var ok går också att skicka tillbaka den ifall olyckan är framme för man får 1 års garanti på den.
Är mycket nöjd med spelaren...
Postad 30 October 2009 - 18:55
Det blir väl någonstans där jag hamnar prismässigt med min också. Kul att du gillar den.Gav själv 6900 kr för en regfri Oppo 83 inkl. frakt från crtprojectors.co.uk.
Tycker priset var ok går också att skicka tillbaka den ifall olyckan är framme för man får 1 års garanti på den.
Är mycket nöjd med spelaren...
Postad 05 November 2009 - 19:09
http://www.oppostore.co.uk/
Verkar alltså tyvärr som denna kritikerrosade maskin inte kommer till oss. Trist...
Postad 06 November 2009 - 13:06
Ser ut som BDP-831 är den första"virtuella" modell som "säljer" i stort antal till en "virtuell" publik.Mailade Oppo och frågade när BD-spelaren kommer till Sverige och fick denna länk som svar:
Verkar alltså tyvärr som denna kritikerrosade maskin inte kommer till oss. Trist...
Väntar redan på den första "virtuella" firmware-uppdateringen på spelaren mycket snart...
Tror trådskaparen kan redigera bort BDP-831
Postad 06 November 2009 - 14:13
Inget nytt, men Bdp-83 går ju att få tag på ändå om du vill ha den, från t.ex. crtprojectors, ebay eller direkt från oppodigital.Mailade Oppo och frågade när BD-spelaren kommer till Sverige och fick denna länk som svar:
Beställde min från crtprojectors förra torsdan och nu står den hos posten och väntar, synd man inte kan flexa ut lite tidigare...
Postad 06 November 2009 - 21:09
Ser ut som BDP-831 är den första"virtuella" modell som "säljer" i stort antal till en "virtuell" publik.
Väntar redan på den första "virtuella" firmware-uppdateringen på spelaren mycket snart...![]()
Tror trådskaparen kan redigera bort BDP-831
Stämmer, min virtulla BDP-831 står här hemma och ska snart kolla på en film på den... virtuellt.
Postad 07 November 2009 - 13:21
Postad 09 November 2009 - 09:54
http://www.audiocirc...p?topic=73399.0
http://www.nuforce.c...p83se/index.php
Verkar lovande! Förhoppningsvis går det fortfarande att göra den regfri...
Redigerat av Unregistered569d6a39, 09 November 2009 - 09:59.
Postad 13 November 2009 - 23:15
Hifi4all skriver att den kommer den Danmark snart
http://www.hifi4all....n...43&zoneid=1
Det var som fan! Regfri direkt dessutom. Danska pengar är dock jävligt dyra. 5000 DKr = 6850 Skr i dagsläget...
Postad 13 November 2009 - 23:46
Kvalité kostar:)Det var som fan! Regfri direkt dessutom. Danska pengar är dock jävligt dyra. 5000 DKr = 6850 Skr i dagsläget...
Ni kan också köpa denna regionsfria spelare från denna site:
Crtprojectors
Har köpt en själv och är hur nöjd som helst...
Postad 14 November 2009 - 02:20
Postad 14 November 2009 - 11:14
Postad 14 November 2009 - 11:36
Postad 14 November 2009 - 12:29
Postad 17 November 2009 - 09:39
Verkar inte så, kan inte hitta ngt om det i den engelska manualen jag laddade ner.Kan denna spelare flytta undertexter på filmer?
Postad 17 November 2009 - 14:22
Nu har man snart en Oppo BDP-83 i alla fall efter mer än ett års väntande. Hade jag vetat att det inte skulle bli något i Europa hade slagit till mycket tidigare.
Postad 17 November 2009 - 20:06
Himla bussigt av posten att komma och visa paketet iaf. Attans vad trött man hade blivit.Nu har jag sett min paket. Posten ringde på dörren (jag är sjuk idag så jag var hemma för ovanlighets skull) och ville lämna ett paket. De ville ha betalt för import-kostnader och kunde bara ta emot kontanter! Naturligtvis hade jag inte så det räckte så jag får ta mig till postens servicekontor och lösa ut den.
Nu har man snart en Oppo BDP-83 i alla fall efter mer än ett års väntande. Hade jag vetat att det inte skulle bli något i Europa hade slagit till mycket tidigare.
Grattis till ditt köp.
Postad 18 November 2009 - 17:49
Tänkte att jag skriver väl också och frågar. Samma länk som svar. Vill de inte sälja i Europa, så slipper de iaf mig som kund. Deras argument köper jag inte alls. Jag vill inte ha en moddad amerikansk spelare, så jag fortsätter hellre med min "gamla" Sony BDP-S350 och min SACD-spelare....Mailade Oppo och frågade när BD-spelaren kommer till Sverige och fick denna länk som svar:
Redigerat av Tompa123, 18 November 2009 - 17:51.
Postad 19 November 2009 - 01:01
Tack!
Redigerat av Zerox_no1, 19 November 2009 - 01:01.
Postad 19 November 2009 - 16:00
Den är grymt snabb finns just nu bara ps3 som konkurrerar i snabbhet.
+ att den är regionsfri för både dvd och blu-ray, tycker du helt klart ska köpa Oppo.
Postad 19 November 2009 - 16:32
Oppo spelaren klara av både DVD-audio och SACD,har 7.1 analoga utgångar och mycket bra chip för dvd uppspelning.
+ att den är regionsfri för både dvd och blu-ray, tycker du helt klart ska köpa Oppo.
Nja LG BD390 är minst lika snabb som PS3.
Postad 19 November 2009 - 20:32
Nu har jag aldrig tyckt det är så stor vikt hur snabb den är. Jag menar jag arbetar inte med att lösa världssvälten eller som hjärtkirurg eller så, så den bortkastade tiden kan jag acceptera. Blir det för länge så hämtar jag något att dricka innan filmen eller så. Dock springer oppon rundor kring min gamla Sony BDP300. Att kapa laddtid från standby till man får upp bild på spiderman 3 (som är riktigt komplex och elak mot alla BD-spelare) från 3:20 till 40s är lite imponerande. Det tar bara 15s med enklare filmer. Med detta menar jag alltså det finns en gräns när det inte spelar någon roll vilken som är snabbast annat än om du har tävlingar med dina kompisar om vilken spelare som snabbast kan spela upp filmen. 15s från spelaren är avstängd tills du kan börja se filmen tycker inte jag är så farligt, så häng inte upp dig på vilken som är snabbast i världen!Nja LG BD390 är minst lika snabb som PS3.
Postad 20 November 2009 - 00:49
Oppo spelaren klara av både DVD-audio och SACD,har 7.1 analoga utgångar och mycket bra chip för dvd uppspelning.
Läst en massa recensioner nu och detta verkar vara den ultimata spelaren just nu!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Oppo BDP-83 Teknisk tråd
347 bilder
323 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?